quote:
Dankjequote:Op woensdag 21 december 2005 19:52 schreef One_conundrum het volgende:
Nette OP Alekx
quote:Op woensdag 21 december 2005 19:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Op is grotendeels gemaakrt door JosvG, ik heb maar een paar miniscule wijzigingen gedaanAan hem alle eer voor de OP
Goeie genade, zie ik het goed? een omgebouwde XT500 ?quote:Op woensdag 21 december 2005 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
...........
Team Henno-Kedo:
[afbeelding]
http://www.xtgoesdakar.nl/
................
Nou mooi... vorig jaar nog wel in B&H een topic geopend over Tom Colsoulquote:Op woensdag 21 december 2005 20:16 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hoop dat de de rooytjes het goed gaan doen.......
mooie vent, die jan de rooy......
http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/100/parcours.html staat de hele route (geloof ik). 2e dag in Malaga sta ik er om foto's te makenquote:Op woensdag 21 december 2005 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Dakar in 2006:
In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jan de Rooy: onbetaalbaar en onverstaanbaar...quote:Op woensdag 21 december 2005 20:16 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hoop dat de de rooytjes het goed gaan doen.......
mooie vent, die jan de rooy......
vorig jaar 2 delen geloof ik in totaal, het jaar daarvoor twee pagina's....quote:Op donderdag 22 december 2005 06:57 schreef Klonk het volgende:
Dakar loopt beter als vorig jaar op Fok!, volgens mij hadden we toen 1 topic vol voordat alles voorbij was
Vorig jaar anderhalf deel, het jaar daarvoor zat ik nog niet op Fok!quote:Op donderdag 22 december 2005 16:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vorig jaar 2 delen geloof ik in totaal, het jaar daarvoor twee pagina's....
Watvoor een model was het, de rallytrucks voor dit jaar zijn namelijk allang gestickerd... Als het een model servicewagen was zou het kunnen dat het er al een van volgend jaar is, of zelfs een reserve-rallywagen ofzoquote:Op donderdag 22 december 2005 17:35 schreef Gripper het volgende:
Ik zag vanochtend op de rondweg Eindhoven een truck van de Rooy rijden! Misschien op weg naar de stickerboer, want er zaten alleen nog maar een grote Gauloise sticker op de huif en GO!!!! op het portier.
Leuk om zo'n ding eens op een snelweg te zien
Of waren het stickers bij de presentatie en wilden ze deze gespoten hebbenquote:Op donderdag 22 december 2005 17:47 schreef JosvG het volgende:
[..]
Watvoor een model was het, de rallytrucks voor dit jaar zijn namelijk allang gestickerd... Als het een model servicewagen was zou het kunnen dat het er al een van volgend jaar is, of zelfs een reserve-rallywagen ofzo
+10 scherp, of mischien zaten daar raketwerpers in om op een stil moment de kamazen "BOEEEEEEEEEM" te laten doenquote:Op donderdag 22 december 2005 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ze keken even van welk materiaal de voorbumper was gemaakt?
Anne Miedema?quote:Op donderdag 22 december 2005 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga trouwens wel lekker nationalistisch de fan van Anne Kies uithangen, behalve provinciegenoot is hij ook nog een naamgenoot van me![]()
Van Mariaheide via Amsterdam naar Lissabon is wel heel erg ver om hequote:Op zaterdag 24 december 2005 13:00 schreef Relin het volgende:
M'n paps heeft gisteren bij Utrecht de truck van Hans Bekx gezien *jaloers* Ging richting Amsterdam. Misschien iets van een teampresentatie ofzo? Of gaan ze al opweg naar Lissabon?
Ik heb twee namen Anne en Alexquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:55 schreef JosvG het volgende:
[..]
Anne Miedema?
Alex Kies?
![]()
Het is trouwens niet nationalistisch want hoe hard jullie het ook mogen hopen, Friesland is GEEN land, maar een provincie![]()
![]()
quote:• Frame: Orgineel XT 500.
• Achterbrug: Orgineel 7 cm verlengt met uitvalnaaf.
• Achtervering: Technoflex instelbaar op maat gemaakt.
• Voorvork: Showa up side down, Technoflex binnenveren.
• Wielen: 21" en 18" Excell velgen van Haan Wheels.
• Ketting: 520 O-ring met 16 x 42.
• Remmen: Schijf voor, trommel achter.
• Banden: Michelin Desert.
• Branstoftanks: Aan weerszijde en onder zadel, 35 liter.
• Waterreservoir: 3 liter.
• Motorblok: Origineel Yamaha 500 cc.
• Nokkenas: Kedo met dubbele smering en oliekoeler.
• Drijfstang: Carillo.
• Cilinderkop: SR met grote kleppen, geflowed.
• Carburateur: Mikuni 36 mm.
thnxquote:Op zondag 25 december 2005 14:11 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zat al te zoeken in SPT, maar hier is 'ie.
Vanmiddag om 15.24 op RTL7 een voorbeschouwing.
quote:Dagelijks verslag op RTL 7
Op de laatste dag van het jaar start een grote groep avonturiers aan de legendarische woestijnrally Dakar, het jaarlijkse en voor velen tot de verbeelding sprekende sportevenement. Ook dit keer worden zij op de voet gevolgd door RTL 7. Dagelijks wordt de kijker met een tweetal uitzendingen getrakteerd op adembenemende beelden en het laatste nieuws.
Uitzending voorbeschouwing: RTL 7, zaterdag 24 december, tussen 16.55 en 17.55 uur.
Uitzending 'In De Zandbak: Jan De Rooy Op Weg Naar Dakar': RTL 7, vrijdag 30 december, tussen 17.55 en 18.55 uur.
Uitzending verslag: vanaf 31 december, tussen 23.00 en 0.00 uur. Daarna dagelijks tussen 17:55 en 18:50 uur en tussen 22:30 en 23:30 uur.
quote:Uitzendingen Dakar 2006
Datum Aanvang Einde
ZA 31-12 17.35 - 18.30
23.00 - 00.00
ZO 01-01 17.00 - 18.00
22.30 - 23.30
MA 02-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DI 03-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
WO 04-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DO 05-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
VR 06-01 17.55 - 18.50
22.35 - 23.35
ZA 07-01 17.30 - 18.50
22.40 - 23.40
ZO 08-01 17.00 - 18.00
22.30 - 23.30
MA 09-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DI 10-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
WO 11-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DO 12-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
VR 13-01 17.50 - 18.45
22.40 - 23.40
ZA 14-01 15.30 - 16.30
22.45 - 23.45
ZO 15-01 13.55 - 14.55
22.30 - 23.30
MA 16-01 17.55 - 18.55
Kun je me vertellen waar in Malaga het bivak is, zodat ik daar heen kan om foto's te maken. Weet je toevallig op welk deel van de haven ze vertrekken, en hoelaat?quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:04 schreef dakarspecialist het volgende:
nee malaga ga ik niet halen
Ik ga ook de van uithangen voor Anne Kies in de Ginaf, ken hem persoonlijk namelijkquote:Op donderdag 22 december 2005 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga trouwens wel lekker nationalistisch de fan van Anne Kies uithangen, behalve provinciegenoot is hij ook nog een naamgenoot van me![]()
Ik geloof niet dat hij hem reed in de oude kleuren, vorig jaar reed ie een materiaal wagen, de jaren daarvoor deed ie niet mee.quote:Op maandag 26 december 2005 17:47 schreef Alexxxxx het volgende:
ten tijde dat de OP werd gemaakt, was Anne Kies zn auto nog in de Ginaf kleuren geloof ik (hij heeft toch ook een rally met die truck gereden nog in de oude kleuren?)
ik heb het niet over vorig jaar... hij rijd meer rally's dan de dakar alleen hoorquote:Op maandag 26 december 2005 19:11 schreef nexcro het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij hem reed in de oude kleuren, vorig jaar reed ie een materiaal wagen, de jaren daarvoor deed ie niet mee.
De racetruck is ook een halve meter lager dan zo`n grote XFquote:Op maandag 26 december 2005 21:11 schreef Klonk het volgende:
whehe, wat lijkt die racetruck klein achterop die dieplader, dak van die 95 en de racetruck zitten op dezelfde hoogte
Dit is toch een topic over Dakar rallyquote:Op maandag 26 december 2005 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb het niet over vorig jaar... hij rijd meer rally's dan de dakar alleen hoorje weet er blijkbaar minder van af dan je voordoet?
OMG heeft Hans Bekx met de racetruck de DAF95 aangereden?quote:Op maandag 26 december 2005 22:14 schreef psychosucker het volgende:
De jeep van 2 kanten :
[afbeelding]
[afbeelding]
Marcel van vliet was toch wat zenuwachtig en stak er nog maarweer eens een op
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook de baas van de club was wat zenuwachtig ...hij reed zomaar met zijn racetruck tegen truck van de dieplader..
[afbeelding]
Foto'squote:Op dinsdag 27 december 2005 21:20 schreef Clark2420 het volgende:
Vertrek van Team Bekx ben ik ook geweest. Psychosucker heeft al wat mooie foto's geplaatst. Ik heb enkele sfeerbeelden o.a. van de bemaning van de service truck. Chauffeur Theo van de Rijt is goede vriend van me.
Dus als jullie nog wat avondopnamen willen zien, laat even weten, moet ik even kijken hoe ik de foto's kan plaatsen via imageshack of heeft iemand nog een andere oplossing.
Reis naar Lissabon: Het konvooi is op 26 december om 17.30 uit Mariaheide vertrokken, de chauffeurs hebben elke 5 uur gewisseld en vanavond om 20.00 uur zaten ze in Spanje nog 7 uur rijden van Lissabon af, rijden door om daar in hotel wat slaap te pakken . Vrijdag 30 december laaste veiligheids- technische keuring waarna zaterdag 31 december de eerste proef plaats vindt.
quote:Op zondag 25 december 2005 21:50 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Kun je me vertellen waar in Malaga het bivak is, zodat ik daar heen kan om foto's te maken. Weet je toevallig op welk deel van de haven ze vertrekken, en hoelaat?
Ik had 'm opgenomen.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Opgenomen of ergens van internet geplukt? Ik heb 'm niet gezien namelijk
Wat ook wel goed werkt is www.imagecave.com trouwens.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:21 schreef Klonk het volgende:
qua foto's heb ik prima ervaring met www.tinypic.com, en idd geen imageshack gebruiken, die zien we hier niet zo goed
Fransen..........quote:Dakar - Problemen met trucks de Rooy
20:00 28-12-2005
Vandaag is in Lissabon gestart met de technische en administratieve controles voor de Dakar 2006. Voor het DAF-team van Jan en Gerard de Rooy wordt de controle meteen een stressmoment van jewelste. Naar we vernemen heeft de Rooy nog geen homologatie voor zijn nieuwe DAF-monster.
Het team de Rooy maakt zich op voor een nieuwe titanenslag bij de trucks met de Russen van Kamaz. Maar het risico bestaat dat vader en zoon de Rooy niet aan de start komen. Ondermeer de motor en de transmissie van de DAF zouden niet overeenstemmen met de homologatiefiche, die de Rooy voor zijn truck heeft ingediend.
De DAF van de Rooy is een prototype, net als de Kamaz. Het staat niet letterlijk in het FIA-reglement, maar het blijkt dat een proto-truck maar toegelaten wordt, als er 15 exemplaren van bestaan. Van de Dakar-Kamaz zijn er 15 stuks gebouwd, bij de Dakar-DAF, zoals de Rooy gebouwd heeft, zou dat niet het geval zijn.
Vorige vrijdag heeft team de Rooy in Parijs nog geprobeerd een vergelijk te vinden met de organisatie, maar dat is blijkbaar met een sisser afgelopen. Op dit ogenblik zou er nog altijd geen homologatie zijn voor de Gauloises-DAF.
Morgen moet de Rooy zich met zijn materieel aanbieden voor de technische controle. De Dakar start zaterdag, op 31 december.
© pitstop.tv
Vroegah kon je waarschijnlek onder de noemer 'prototype' meer naar je hand zetten dan je nu onder deze titel mag bouwenquote:Op woensdag 28 december 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik las in de nieuwe trucks juist dat De Rooy het erg jammer vond dat er geen prototypeklasse is.. tegenstrijdige berichten dus.
dan hebben Bekx (zelfde sponsor) en Stacey (neef) heel veel servicetrucks ineensquote:Op woensdag 28 december 2005 22:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is de afgelopen jaren wel gebleken.
Maar 't zou wel doodzonde zijn als de De Rooys nu niet mee zouden mogen doen.
het zijn fransozen, ik acht die wijnzuipers overal toe in staatquote:Op woensdag 28 december 2005 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:
De organisatie zal wel gek zijn De Rooy niet mee te laten doen... Ze willen spektakel (=kijkcijfers=reclameinkomsten) En De Rooy staat garant voor spektakel.... Dit is OF laten zien wie de baas is OF treiteren OF traditie OF een manier om extra inkomsten (lees: omkopen stimuleren) te genereren.
Foto's !!!quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:20 schreef Clark2420 het volgende:
Vertrek van Team Bekx ben ik ook geweest. Psychosucker heeft al wat mooie foto's geplaatst. Ik heb enkele sfeerbeelden o.a. van de bemaning van de service truck. Chauffeur Theo van de Rijt is goede vriend van me.
Dus als jullie nog wat avondopnamen willen zien, laat even weten, moet ik even kijken hoe ik de foto's kan plaatsen via imageshack of heeft iemand nog een andere oplossing.
Reis naar Lissabon: Het konvooi is op 26 december om 17.30 uit Mariaheide vertrokken, de chauffeurs hebben elke 5 uur gewisseld en vanavond om 20.00 uur zaten ze in Spanje nog 7 uur rijden van Lissabon af, rijden door om daar in hotel wat slaap te pakken . Vrijdag 30 december laaste veiligheids- technische keuring waarna zaterdag 31 december de eerste proef plaats vindt.
Ik denk dat Jan de Rooy hiermee de 80er jaren bedoelt, toen bijna alles mocht.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik las in de nieuwe trucks juist dat De Rooy het erg jammer vond dat er geen prototypeklasse is.. tegenstrijdige berichten dus.
ah, inderdaad, nu je het zegtquote:Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef dorpsgek het volgende:
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
De jeep word niet bestuurd door de "truckstarvent" maar door Willy Weyens (belgie), Daniël Roeselere (duitsl.) en Akis Temperedisi (griekenland)quote:Op maandag 26 december 2005 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
meer foto's zijn altijd OK
Die personenwagen, is dat de perswagen? En rijdt daar die truckstarvent weer in?
quote:29-12-2005 De racetrucks zijn nog niet gekeurd
De racetrucks van Hans en Marcel zijn nog niet door de technische keuring heen. Direct nadat de beide voertuigen vanmorgen om 08.00 uur het keuringsterrein in Lissabon opreden, werd Hans en Marcel vriendelijk doch dringend verzocht uit de rij te gaan. Beide voertuigen werden apart gezet en zijn daar de hele dag blijven staan. Het team heeft inmiddels wel de administratieve keuring met goed gevolg achter de rug en beide servicevoertuigen zijn al helemaal in orde bevonden en bestickerd. Toen in de middag de race trucks van het De Rooij team op het aangeschreven tijdstip bij de keuring aankwamen trof hen hetzelfde lot.
Hans Bekx en Jan de Rooij proberen intussen met man en macht via een vertegenwoordiger van DAF opheldering te krijgen waarom hun rallyvoertuigen niet naar de technische keuring mogen. Alle vijf de racetrucks werden immers op 7 december jongstleden door de FFSA (de keuringsinstantie van de FIA) op details na goedgekeurd. Daarbij ging het om zaken als spatlappen die van iets stijver materiaal moesten zijn. ,,En nu geeft de FIA geen goedkeuringstempel’’, aldus een woedende Hans Bekx. ,,Voorlopig kan ik verder niets zeggen want ik weet in alle eerlijkheid niet wat er nu weer aan de hand is. Inmiddels doen er de meest wilde verhalen de ronden maar ik kan alleen maar eerlijk naar mijn fans, team en sponsors zeggen: ,,ik weet het niet’’. Morgen hebben we meer duidelijkheid en we hopen morgen op een goede afloop. Wij zijn in ieder geval klaar om zaterdag gewoon van start gaan. Inmiddels is zoveel duidelijk dat deze administratieve strijd eerst morgenochtend om 09.00 uur verder kan gaan. Wordt vervolgt zodra er nieuws is.
Dat was geen probleem omdat geen enkele Ginaf gelijk is of zo?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
quote:The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions.
Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef dorpsgek het volgende:
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
Hij heeft er niet mee rondgelopen want hij lag in het Catrien, hij had ook nog een armbreuk, en hij lag samen met z'n Engelse teammaat op een kamer. ik ben toen nog bij hem op bezoek geweest.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:04 schreef Joefje het volgende:
[..]
Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.
Inderdaad, dan ga ik het ook niet eens kijken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:00 schreef Klonk het volgende:
Als Daf niet mag starten dan flikker ik de Dakar in de boycot......
Het ligt gewoon heel simpel:quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?
Of kan dat pas daar ter plaatse in Lissabon?
Of is het een slordigheid geweest van de Daf teams om volledig te vertrouwen op die FFSA goedkeuring?
En wat is dan het nut van het hebben van twee organisaties? (FFSA & FIA)
Begint weer lekker dit jaar![]()
jup, neem ferrari in de F1 die is erg goed bevriend met de FIAquote:Op vrijdag 30 december 2005 10:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Het ligt gewoon heel simpel:
De bobo's die zich ermee moeten bemoeien hebben hem in eerste instantie goedgekeurd, vervolgens is er iemand geklagen (waarschijnlijk van de Kamaz teams) bij een hogere bevriende bobo en die heeft geroepen: Nee, die trucks zijn toch niet goed gekeurd!
Dat gebeurt in elke sport![]()
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?
Maar ik blijf het niet begrijpen dat het dan als "verrassing" komt dat ze eventueel niet mogen starten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:15 schreef mbn het volgende:
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.
Diezelfde GINAF heeft vorig jaar ook meegedaan, dus dat was schijbaar geen probleem toenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
Hahahaha, da's waar ja.quote:
Vanwege de kerst en de vakantie van de desbetrfende FIA man kon de advocaat van DAF de papieren toen niet in orde krijgenquote:Op vrijdag 30 december 2005 11:32 schreef tenharkeldakar het volgende:
ik las ergens op internet dat ze al voor de kerst wisten dat ze van de fia geen goed keuring hadden
dus voor hun was het al bekend dat het een hele strijd zou worden bij de keuring
Willy Weyens is volgens mij een Belgische rallysport-verslaggeverquote:Op donderdag 29 december 2005 20:05 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
De jeep word niet bestuurd door de "truckstarvent" maar door Willy Weyens (belgie), Daniël Roeselere (duitsl.) en Akis Temperedisi (griekenland)
Het probleem is schijnbaar dat dat NIET duidelijk in de regelementen staat dat er 15 gebouwd moeten worden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:31 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ja kerst en vakantie van een fia persoon oke
maar als je een proto type bouwt moet je er 15 dezelfde van hebben dat staat ook in de regelementen. kamaz heeft dat ook maar daf niet dat is het verschil en dat is dus klooten.
maar hopen dat het goed komt
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:55 schreef Relin het volgende:
Nou lekker is dat weer hoor!!![]()
't begint nu wel erg op te vallen dat ze wat tegen de Nederlandse truckies hebben![]()
Of zouden ze hem knijpen omdat ze de Nederlanders als een bedreiging zien?
Ik hoop iig dat alles met een sisser af loopt, want op deze manier is de Dakar niet leuk meer![]()
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemtquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.
Bah![]()
Slaat werkelijk nergens op.........quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt![]()
Ik ga wel mee met wat je quote,. want ze hebben zoals je in mijn vorige verhaal kunt lezen inderdaad de mentaliteit van, dat doen we wel even, de organisatie gaat ons toch niet uitsluiten. En helaas doet de organisatie dit wel.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Slaat werkelijk nergens op.........
Er zijn 2 regelgevingen waaraan de auto`s aanmoeten voldoen. Dat van de FFSA en de FIA. Deze spreken elkaar op heeel veel punten tegen........ sommige zeggen dat het onmogelijk is om aan alle tweede de regelgevingen te voldoen!!!!!!
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
quote:Zojuist zijn de captains van de beide DAF teams gehoord door de rally leiding. Daarbij kreeg men een lijst van punten te horen waarover nog verschil van mening bestaat. Deze lijst is het resultaat van het rapport van de technische commissie.
De definitieve uitspraak volgt om 16:00. U hoort snel meer van ons.
Eigenlijk moeten ze dan zo'n keurmeester dwingen om op alle onderdeeltjes die die goedkeurt een stickertje te plakken, je neemt dan waarschijnlijk wel wat kilo's aan extra stickervelgewicht mee, maar ja. Het valt mij gewoon op dat hoewel iedereen altijd wel even bezig is met de officiële keuring, de nederlanders het grootste woord hebben dat alles fout gaat en niet op de manier zoals zij dat willen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
Om dit te voorkomen laten de Rooy en Bekx de trucks in Nederland al keuren.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt![]()
Ja, dit kloptquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:59 schreef jozef444 het volgende:
Bekx heeft dit jaar zen wagen niet in Nederland laten keuren zegt ie zelf.
Wat ik me nu even afvraag (ben t beeld ff kwijt) klopt het als ik zeg dat de Rooy veel nieuwe dingen eraf heeft gesloopt en dus in de basis met de 2005 truck wil starten en dat er bij Bekx ook wel problemen zijn maar minder zodat hij er niet al teveel van af heeft moeten halen/terug moeten draaien naar 2005 homologatie ?
tnx, niet dat ik t voor de Rooy niet lullig vind ofzo, ik hoop heel erg graag dat ie aan de start zal staan. Maar van Bekx had ik t niet verwacht omdat ie zo op de regeltjes zat te letten dit jaar (+ dat ik in Veghel woon en dat t dus in feitte gewoon een plaatsgenoot is van mequote:
gelukkig is morgen om 16:00 de herhaling, gevolgd door RTL transp;twereld, gevolgd door een voorbeschouwing op dakarquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:30 schreef dorpsgek het volgende:
je zou bijna vergeten dat om 17:55 op rtl 7 een speciaal over de Rooy begint
Zo dan maar...quote:Dakar - Startverbod voor DAF-teams
16:36 30-12-2005
De DAF-teams van Jan de Rooy en Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. De FIA legt de DAF-delegatie startverbod op.
Om 16u35 kregen de teams het onverbiddelijke verdict te horen. Startverbod! De beslissing van de FIA sloeg in als een bom bij de teams, die meteen in de trucks zijn gestapt om huiswaarts te keren. De verslagenheid is groot, ook bij Dany Colebunders, die zou navigeren voor Jan de Rooy.
Colebunders: "We stappen in en keren terug naar huis. We mogen niet starten. Vanmorgen is hier in Lissabon vergaderd met de FIA. Daarop zijn nog enkele controleurs naar de trucks komen kijken in een soort pre-keuring. Daarvan is verslag opgesteld en dat is dan overhandigd aan de sportcommissie. Die heeft geoordeeld dat we op enkele punten niet voldoen en zegt dat we niet mogen starten. Meer kan ik niet zeggen. Ik heb het rapport nog niet kunnen inkijken. In ieder geval gaan we niet in beroep. Laat me het daarbij houden. We keren gewoon terug."
De Rooy en Bekx waren ingeschreven met vijf DAF's. Vorige week doken problemen op met de homologatie van de DAF-proto die beide teams wilden inzetten. Ondanks een reeks aanpassingen aan de trucks heeft de FIA geoordeeld dat de DAF's onvoldoende overeenstemmen met de homologatie.
Met het schrappen van De Rooy en Bekx is de truck-klasse meteen onthoofd. De categorie wordt zo goed als zeker een walkover voor de Russen van Kamaz.
Bij de DAF-teams waren ook enkele Vlamingen actief. Tom Colsoul was aangetrokken als navi bij Gerard de Rooy, terwijl Jan nota's zou krijgen van Colebunders. Op de assistentie-DAF reden Hugo Duisters en Yvo Geusens. Hans Bekx kon dan weer rekenen op de diensten van Limburger Tony Maessen.
Ook voor de Nederlandse zender RTL7 is het wegvallen van de DAF-teams een regelrechte ramp. En uiteraard verliest ook sponsor Gauloises enorme blikvanger.
Goh, dat maakt wel een hoop goed jaquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:59 schreef Joefje het volgende:
Ik zal het maar van de positieve kant bekijken, wij zouden oud en nieuw bij de vrouw van Theo van de Rijt vieren, is de man des huizes ook thuis.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:03 schreef jozef444 het volgende:
Nouja dan hebben we Stacey en Anne Kies nog over, maar waarschijnlijk wordt t dus Kamaz en Tatra voor en na dit jaar
quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:03 schreef jozef444 het volgende:
Nouja dan hebben we Stacey en Anne Kies nog over, maar waarschijnlijk wordt t dus Kamaz en Tatra en MANvoor en na dit jaar
Ik kan er ook niet meer van makenquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:01 schreef JosvG het volgende:
[..]
Goh, dat maakt wel een hoop goed ja![]()
![]()
Kamaz heeft er niks aan als DAF er uit is gehaald.. Hun (eventuele) overwinning zal geen glans hebben, omdat DAF uit de strijd is.. denk aan de overwinning van Tatra in '88... Dat boeide ook niemand een reet, omdat de DAFs neit meer meereden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:33 schreef Suikermais het volgende:
Was dit nou weer voor gezeik van de FIA ???
Vorig jaar hebben ze die Bekx ook al te pakken gehad,door 'm op de voorlaatste dag uit de uitslag te halen....
Ik kijk iig geen Dakar dit jaar !!
Het zou mij niks verbazen als die FIA het één of ander 'kado' heeft gekregen van Kamaz..
Van dakar.com dusquote:Pour ce motif, le Collège des commissaires sportifs décide après avoir entendu les concurrents concernés l’application de l’article 25.4 du règlement particulier et de l’additif n°1, ainsi que de l’article 25P1 dans son ensemble et plus particulièrement « tout véhicule qui apparaitrait non-conforme…, soit refusé au départ (décision du Collège des Commissaires Sportifs) ». L’article 25P2 B doit également être pris en considération.
La décision a été signifiée à 15h20 aux concurrents, qui ont une heure pour faire appel.
dezelfde FIA heeft de auto's al eerder bekeken en kritiek geuit op kleine punten (andere spatlappen bijvoorbeeld), en als dat verbeterd zou worden zou er geen probleem zijnquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:05 schreef jozef444 het volgende:
Mja ik ben er niet blij mee, maar in principe heeft de organisatie gelijk als de trucks niet voldoen aan de papieren/homologatie dan hebben ze alle recht om ze te weigeren....
Neeee dat is te weinig eer voor de Motor-helden!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:09 schreef Klonk het volgende:
wat ik uit eerdere berichten begreep gaan ze niet in beroep....
tering, de stemming in de trucks zal niet al te best zijn gok ik zo.
en idd het mooiste is eruit, ik zal Dakar dit jaar met een schuin oog volgen, niet meer dan dat....
ieder z'n voorkeurquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:13 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Neeee dat is te weinig eer voor de Motor-helden!
quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:05 schreef Klonk het volgende:
doe es ff kort samenvatten in het Nederlands, m'n frans is kut
en voor de rest, ik poep op de FIA, ik poep op TSO en ik poep nog harder op Kamaz.....
quote:Op donderdag 29 september 2005 11:26 schreef Klonk het volgende:
[Alexxxxxx schreef: gelukkig is er één iemand in dit topic die communistische trucks WEL gaaf vind..]
wel 2 eigenlijk
Volgens mij bij Bekx ja, maar als ik hoor dat de Rooy zo'n beetje alle verbeteringen tov zen 2005 wagen eraf heeft moeten slopen dan vraag ik me toch zeer sterk af in hoeverre dat wel reglementair wasquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
dezelfde FIA heeft de auto's al eerder bekeken en kritiek geuit op kleine punten (andere spatlappen bijvoorbeeld), en als dat verbeterd zou worden zou er geen probleem zijn
Engels is vast makkelijker te lezenquote:According to the officials technical report the competitors of these vehicles don’t have the proper documents.
For these reasons, a jury of officials has decided after speaking to the competitors that based on a part of article 25.4 of the rule book as well as the whole of article 25P1 « every vehicle that is not in conformity can’t be cleared to start the rally. (decision of the jury of sporting officials) ». Article 25P2 B must also be taken into consideration. This decision was announced to the competitors at 15h20 and they now have an hour to appeal.
quote:
quote:By decision of the sporting officials, the five trucks of Dutch manufactor DAF have not been cleared to start the 28th edition of the Dakar. The crews concerned are: those of: Hans Bekx (502), Gerard De Rooy (n° 504), Jan De Rooy (n° 506), Marcel Van Vliet (n° 523) and Hugo Duisters (n° 529).
25P1quote:25.4 No vehicle will be allowed to start unless it complies with regulations.
en 25p2bquote:25P1 SCRUTINEERING
Administrative checks and scrutineering will take place on 28, 29 and 30 December 2005 at the Belem Cultural Centre in Lisbon.
Competitors will receive a convocation stating the day and exact time at which they must present their vehicle to the Stewards in charge of carrying out scrutineering.
Failure to respect the convocation times will incur a penalty of 50 ¤ for the 1st hour late (inclusive) and 80 ¤ for the
following hours (inclusive).
A time control will be put in place at the entrance of the waiting parc of the administrative checks.
The presence of all members of the crew is compulsory.
On leaving administrative checks, competitors will receive a c
onvocation time for scrutineering. All lateness for scrutineering will be sanctioned as follows:
• up to 30 minutes: 15 ¤
• from 30 minutes to 1 hour: 30 ¤
• per hour extra: 15 ¤
Competitors having passed through administrative checks on 28/12 or 29/12 must leave their vehicles in the waiting parc and present themselves the next day at 08.00 for technical scrutineering.
Vehicles must be presented at technical scrutineering, with the various mounting brackets, cables and aerials of the different
safety equipment already fitted, ready to receive these systems (GPS, Sentinel, Iritrack). Failure to do so will result in a penalty of 150 Euros per item of equipment not installed.
Vehicles must be presented to scrutineering ready to race, except for those competitors who have been asked by the organisers to present their vehicles with empty fuel tanks (maximum 5 litres) on pain of 30 minutes of penalties. No interventions will be authorised
between the end of scrutineering and entry into the Parc Ferme, except for competitors designated by the organisation, who will be allowed to refuel on coming out of scrutineering.
All vehicles which appear not to conform, or are not adapted to rally norms, during scrutineering may either be forced to change group or be refused a start (on decision of the College of Sporting Stewards).
In the last case the entry fees will remain the property of the organisers.
On coming out of scrutineering all vehicles will be placed in parc ferme. It will be authorised to cover vehicles with transparent
covers only, at night time or in the case of bad weather.
During administrative checks a compulsory course on safety, the GPS, and Iritrack will be given. All absence will incur a penalty of 500 Euros.
quote:B) EACH VEHICLE MUST BE PRESENTED WITH
THE FOLLOWING ORIGINAL DOCUMENTS DURING
ADMINISTRATIVE CHECKS AND SCRUTINEERING:
• Valid log book or registration certificate (provisional registrations not acceptable),
• Certificate of conformity for supplementary fuel tanks, less than five years,
• Homologation file of vehicles entered in the series production groups for cars and trucks,
• FIA technical passport for vehicles having already participated in an event.
In addition, during administrative checks:
• Green card insurance certificate,
• Permission of the owner to use the vehicle, when they are not part of the crew.
Oftewel alleen 25p2b. Want de rest is daar een gevolg van....quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:20 schreef jozef444 het volgende:
hier de artikelen waar t om gaat mbt startverbod ->
25.4
[..]
25P1
[..]
en 25p2b
[..]
Je begrijpt het niet. De verbeteringen zijn wél regelementair, zoals al gechecked in nederland. Er is alleen geen homologatie. Dat is wat anders. Ze hebben geprobeerd om door de nieuwe dingen eraf te slopen de trucks nog door te krijgen voor de oude homologatie, dus zoals ze vorig jaar aan de start stonden. Dat is niet gelukt blijkens.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:14 schreef jozef444 het volgende:
Volgens mij bij Bekx ja, maar als ik hoor dat de Rooy zo'n beetje alle verbeteringen tov zen 2005 wagen eraf heeft moeten slopen dan vraag ik me toch zeer sterk af in hoeverre dat wel reglementair was.
Wat houdt de homologatie precies in dan?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:38 schreef DIJK het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. De verbeteringen zijn wél regelementair, zoals al gechecked in nederland. Er is alleen geen homologatie. Dat is wat anders. Ze hebben geprobeerd om door de nieuwe dingen eraf te slopen de trucks nog door te krijgen voor de oude homologatie, dus zoals ze vorig jaar aan de start stonden. Dat is niet gelukt blijkens.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:41 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Wat houdt de homologatie precies in dan?
Minimaal 15 moeten er dus van gemaakt zijn blijkbaar anders is het geen serie productie.quote:Homologation file of vehicles entered in the series production groups for cars and trucks,
Zoals ik al zei. Jij begrijpt het niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef jozef444 het volgende:
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:48 schreef DIJK het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Jij begrijpt het niet.
Je moet homologatie hebben omdat de truck op een productievoertuig moet lijken. Een bumper die voor een kamaz bijvoorbeeld geoorloofd kan zijn omdat die overeenkomt met de homologatiepapieren kan voor een daf illegaal zijn omdat die niet overeenkomt met de homologatiepapieren voor die daf.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:52 schreef jozef444 het volgende:
leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
Hij heeft daar blijkbaar de juiste papieren voor. Net als het team wat vorig jaar met die truck reed. Dan is het geen probleem.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Suikermais het volgende:
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
Dat zei ik toch 2 pagina's geleden al, het is heel zuur voor de teams, maar wel terecht.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:00 schreef jozef444 het volgende:
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.
(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
De ASO heeft daar weinig over te zeggen inderdaad.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:00 schreef jozef444 het volgende:
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.
(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
ginaf doet sowieso niet aan serieproductie, dus vreemd eregelsquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Suikermais het volgende:
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
Toen was de vrachtwagenklasse heel anders. Prototypes waren toegestaan. Veel minder regels. Net als bij de auto's, daar heb je verschillende klasses.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....
Toen mocht je ook veel meer, de regels waren niet zo strak als dat ze nu zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ginaf doet sowieso niet aan serieproductie, dus vreemd eregels
En de Kamazzen zijn inderdaad gewoon zo leverbaar in Rusland, als Dakar trucks, en worden nog aaridg verkcoht ook..
Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....
http://www.airportfirefighting.com/details.php?image_id=8
weet ik, maar ik bedoel dat er van die dus WEL meer exemplaren zijn gebouwd, terwijl dat neit hoefde.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:04 schreef DIJK het volgende:
[..]
Toen was de vrachtwagenklasse heel anders. Prototypes waren toegestaan. Veel minder regels. Net als bij de auto's, daar heb je verschillende klasses.
Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?quote:
Volgens omroep brabant had hij dat trouwens wel -->quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:52 schreef jozef444 het volgende:
[..]
leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
Heroes Legend, XT500 race, dit jaar voor het eerst. Bij voldoende animo willen ze dat uitbouwen met meer merken en typesquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef raptorix het volgende:
Schandalig, hoop dat er eens een organisatie op staat die gewoon zelf een race gaat organiseren ala dakar, volgens mij hebben zowiezo veel deelnemers de buikvol na de wantoestanden vorig jaar. Wordt ook tijd dat er allerlei shit zoals snelheidsbeperkers worden opgeheven, publiek wil gewoon de dikke trucs zien beuken met maximaal vermogen.
in mijn ogen: jaquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
Hier sluit ik me bij aan, ik kan niet vaak genoeg zeggen dat het de schuld is van de teams zelf, en niet van de organisatie... Vorig jaar Bekx is trouwens maar om 1 reden anders, en dat is de manier waarop ze hem eruit hebben gegooid, de reden waarom was precies hetzelfde als dit jaar, gewoon door de papieren niet op orde te hebben. De manier waarop was gewoon erg asociaal, om het 1 dag voor de finish te doen terwijl hij het zo ontzettend goed deed.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef At_Fundum het volgende:
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.
Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)
Voor mij is het vrachtwagenklassement nu ook minder interessant, maar toch geniet ik elk jaar weer ook van de rest van de rally.
DAKAR
We zullen het zien, desnoods missen ze de proloog.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:31 schreef jozef444 het volgende:
Ze zijn al op weg terug naar Nederland volgens een aantal mensen hier
(ik was 5 toen hij overleed hoor, maar heb veel oude truckstars en boekengelezenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
Mwah dan zit je ook maar wat te gissen. Voor hetzelfde geld heeft men bij de FIA de rooy en bekx verzekerd dat de homologatie wel rond zou komen. Zolang je niet precies weet hoe het zit blijft het raden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef At_Fundum het volgende:
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.
Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)
Ik weet het allemaal wel zeker (Via Hans Staceyquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:48 schreef DIJK het volgende:
[..]
Mwah dan zit je ook maar wat te gissen. Voor hetzelfde geld heeft men bij de FIA de rooy en bekx verzekerd dat de homologatie wel rond zou komen. Zolang je niet precies weet hoe het zit blijft het raden.
Het lijkt nogal amateuristisch, maar aan de andere kant is dat niet te verwachten van 2 teams die al zo lang meedoen en met grote budgetten werken.
Hans Stacey kan toch ook niet ruiken of de FIA de rooy of bekx al verteld heeft dat het met de homologatie wel los zou lopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze anders niet eerder aan de bel getrokken zouden hebben. Aangezien nu de kerel die de juiste "stempels" moet zetten op wintersport schijnt te zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal wel zeker (Via Hans Stacey) en het is toch echt de fout van de Rooy zelf.
Hans kan toch met Jan gebeld hebben, ze zijn toch immers familiequote:Op vrijdag 30 december 2005 19:58 schreef DIJK het volgende:
[..]
Hans Stacey kan toch ook niet ruiken of de FIA de rooy of bekx al verteld heeft dat het met de homologatie wel los zou lopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze anders niet eerder aan de bel getrokken zouden hebben. Aangezien nu de kerel die de juiste "stempels" moet zetten op wintersport schijnt te zijn.
Tja, dat lijkt me wel een plausibel verhaal. Maar dan moet je je overeenkomsten maar zwart op wit hebben he.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:04 schreef Kajsa het volgende:
Er moeten 15 dezelfde trucks in een kalenderjaar gemaakt worden om een wagen te homologeren. De DAF's hebben nog geen 15 stuks maar slechts een stuk of 7, dus daarom weigeren ze de papieren vrij te geven. Men was schijnbaar overeengekomen dat de resterende trucks begin volgend jaar nog konden worden gebouwd en dat de papieren alvast zouden worden vrijgegeven. Nu is de situatie dus veranderd,want de FIA weigert. De ASO kan dispensatie geven maar weigert dit. Waarom dit bij de pre-keuring niet aan het licht kwam is een raadsel, of misschien meer vriendjespolitiek?
waar zijn die andere 3 dan (aangezien Duisters in een auto van vorig jaar mee zou doen)? Wat gebeurt er met die trucks? Die homolgatie-Kamazzen worden gewoon voor transport ingezet weet ik, maar een hoog op de poten daf zou toch op moeten vallen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:04 schreef Kajsa het volgende:
Er moeten 15 dezelfde trucks in een kalenderjaar gemaakt worden om een wagen te homologeren. De DAF's hebben nog geen 15 stuks maar slechts een stuk of 7, dus daarom weigeren ze de papieren vrij te geven. Men was schijnbaar overeengekomen dat de resterende trucks begin volgend jaar nog konden worden gebouwd en dat de papieren alvast zouden worden vrijgegeven. Nu is de situatie dus veranderd,want de FIA weigert. De ASO kan dispensatie geven maar weigert dit. Waarom dit bij de pre-keuring niet aan het licht kwam is een raadsel, of misschien meer vriendjespolitiek?
we hebben nu al meer als vorig jaarquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:15 schreef jochem8 het volgende:
Ook erg: We hebben een stuk minder Dakar topics dit jaar
Ze hoeven niet deel te nemen, ze hoeven alleen maar gebouwd te worden. Ze kunnen bijvoorbeeld verkocht worden, of meteen weer afgebroken worden voor reserve onderdelen. Of ze staan het hele jaar in de garage en bouwen ze daar gewoon weer de nieuwe homologatie van.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
waar zijn die andere 3 dan (aangezien Duisters in een auto van vorig jaar mee zou doen)? Wat gebeurt er met die trucks? Die homolgatie-Kamazzen worden gewoon voor transport ingezet weet ik, maar een hoog op de poten daf zou toch op moeten vallen?
Omdat die andere fabrikanten wel trucks willen verkopen, maar niet die trucks. Zelfde met de Formule 1 wagens, die worden toch ook niet gebouwd voor de verkoop, maar om mee te winnen zodat het merk beter naar voren komt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
als je een truck bouwt al sfabrikant zijnde, wil je hem verkopen lijkt me.... maar waarom zie ik dan nooit een truck gebaseerd op een dakar wagen rijden, buiten de Tatra's en Kamazzen?
De Hino en Unimog zijn er toch ook gewoon? Alleen de priveteams zoals de DAFs niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
als je een truck bouwt al sfabrikant zijnde, wil je hem verkopen lijkt me.... maar waarom zie ik dan nooit een truck gebaseerd op een dakar wagen rijden, buiten de Tatra's en Kamazzen?
Ik wou al zeggenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
we hebben nu al meer als vorig jaar
Idd, Jan de Rooy heeft een respectabele plaats in de Quote 500, en als het over Dakar gaat kijkt hij echt niet op een miljoentje meer of minder (en dit is echt niet overdreven)quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij de Rooy zal het om het geld niet overgaan denk ik....
hij staat toch op plek 304? tussen Vos (van Logistics) en de Van Ginkeltjes in in ieder gevalquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef JosvG het volgende:
[..]
Idd, Jan de Rooy heeft een respectabele plaats in de Quote 500, en als het over Dakar gaat kijkt hij echt niet op een miljoentje meer of minder (en dit is echt niet overdreven)
dat was het in 1988 nog meer, toen hij en van zn teamgenoten verloor.. aardig schokkender.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:35 schreef DIJK het volgende:
Voor het geld misschien niet, maar ik kan me voorstellen dat de lol dr nogal vanaf is zo.
De Rooy is een verkapt fabrieksteam.. je moest ook eens weten hoeveel DAF prototypes er bij Jan de Rooy rijden (in zn transportbedrijf). De Rooy is een van de grootste opdrachtgevers van DAF, en andersom.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:37 schreef At_Fundum het volgende:
Hoe lang kan Gauloises überhaupt mee als sponsor? Hoewel ze het grootste deel door Afrika rijden kan ik me voorstellen dat ook hier de europese regelgeving roet in het eten kan gooien.
Hoeveel ondersteuning krijgen de nederlandse teams eigenlijk van DAF, het is toch ook voor hun een grote exposure, waarom maken zij er geen fabrieksteam van?
Minder dan geplandquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
we hebben nu al meer als vorig jaar
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef _Arthur het volgende:
Dat heel die tering Dakar lekker in de stront zakt.
Vorig jaar was het al kut. Nou dit jaar kan het dus nog mooier.
Ik hoop dat al die tering fransen van de organisatie allemaal in de woestijn vast blijven zitten tot sintjuttemis.
Ik ben tot pagina 20 bij Google images, de vorige Dakar topics doorlopen, maar ik kan hem ook niet vinden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:04 schreef SterkStaaltje het volgende:
Even iets anders, heeft iemand dat filmpje van die de Rooy Daf met 2 motoren die die Peugeot voorbij stuift met 200 km/h?
De organisatie had alle middelen om de voertuigen -toch- toe te laten. Dit hebben ze echter niet gedaan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:42 schreef JosvG het volgende:
Leer eens lezen, de organisatie heeft deze keer geen schuld hoor![]()
Dat was ook al bekend hoor. Bij het vertrek van Bekx werd er nog over gesproken. Dat er zowel problemen bij de rooy als bekx waren en dat ze oude spullen teruggezet hadden om toch mee te mogen doen. Alleen leek men toen vrij zeker dat men met die oude spullen wel mee mocht doen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:09 schreef At_Fundum het volgende:
Klinkt als een eerlijk verhaal, blijft de vraag over waarom die homologatie niet geaccepteerd kon worden en of dat echt niet van te voren verwacht kon worden. Tegelijkertijd hadden ze dan al een week eerder aan de fans kunnen communiceren dat er problemen waren en niet gisteren pas.
Dat zou een debâcle als vorig jaar met Bekx opleveren, ben blij dat ze dat dan in dit geval uitsluiten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:41 schreef _Arthur het volgende:
Ze hadden de teams bv onder voorwaarden van goedkeuring de homologatie kunnen laten starten. Indien geen goedkeuring: alsnog utisluiting.
Maarja, nee dat doen we niet.
Het zou anders zijn dan vorig jaar indien men al van te voren weet van "papieren toch niet in orde is opzouten".quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef At_Fundum het volgende:
Dat zou een debâcle als vorig jaar met Bekx opleveren, ben blij dat ze dat dan in dit geval uitsluiten.![]()
Homologatie is dat ze in grote lijnen gelijk moeten zijn aan de wegversie.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef jozef444 het volgende:
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
Het is terecht dat indien ze niet voldoen ze ook niet mogen starten. (let wel, indien ze niet voldoen).quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:41 schreef _Arthur het volgende:
Ze hadden de teams bv onder voorwaarden van goedkeuring de homologatie kunnen laten starten. Indien geen goedkeuring: alsnog utisluiting.
Ik snap je opmerking niet helemaal, je link naar de officiële verklaring van de dakar-site verklaart niet veel nader. Ik vind het op zich wel aardig dat ze het als meest belangwekkende nieuws als eerste neerzetten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Dus als ze de trucks Ginaf hadden genoemd, was er niks aan de hand geweest?
Ze hebben problemen met de homolgatie omdat DAF het afleveren van 4x4 truck normaal aan Ginaf overlaat...quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:05 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking niet helemaal, je link naar de officiële verklaring van de dakar-site verklaart niet veel nader. Ik vind het op zich wel aardig dat ze het als meest belangwekkende nieuws als eerste neerzetten.
Nee, de trucks zijn nu eenmaal DAF's, daar kan niks anders aan gedaan worden dan de gehele truck omhomologeren, als ze dat gingen doen hadden ze natuurlijk net zo goed de onderdelen die gebruikt zijn in de homologatie kunnen zettenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Dus als ze de trucks Ginaf hadden genoemd, was er niks aan de hand geweest?
nog wat extra achtergrondinfo
quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Ginaf Rally Power NewsMail 30-12-2005
Blamage voor DAF, Cat-Ginaf fluitend door de keuring.
Vanmiddag om 16.40 uur liet Wuf van Ginkel telefonisch vanuit Lissabon weten dat er slecht nieuws was omtrent de Nederlandse Daf teams. De trucks van de teams van De Rooy en Bekx hadden niet de juiste documenten om de technische keuring met goed gevolg te doorlopen. Het probleem is dat DAF voor deze trucks geen homologatie van de FIA heeft gekregen. Zonder dit document helaas geen Dakar. Alle 5 de afgekeurde DAF’s vertrokken na deze droevige mededeling direct. Ooggetuigen melden dat de trucks van De Rooy bij de locale DAFdealer staan.
In tegenstelling tot de problemen van beide DAF teams, verliep de keuring van de Cat-Ginaf van het Sunweb Hutten Rally Team, zonder problemen. “Fluitend liepen we door de keuring heen” vertelde Wuf van Ginkel die als technisch adviseur in Lissabon aanwezig was. Het enige puntje waar een opmerking over was ging over een vangnetje voor de zijruit. Dit was eenvoudig te verhelpen.
Met vriendelijke groeten
Bertil Ditewig
Webmaster Ginaf Rally Power
staat een link in het vorige topic, zoek anders ff op rtl5 website, atar - atar van aantal jaar terugquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:56 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Ik ben tot pagina 20 bij Google images, de vorige Dakar topics doorlopen, maar ik kan hem ook niet vinden.
Heeft iemand die?
be my guestquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:46 schreef JosvG het volgende:
Zal ik deze keer de eer voor deel 3 opstrijken? Dan kan ik tenminste pimpen met mijn eigen OP
15 Januariquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:47 schreef lipje het volgende:
wanneer begint ie nou?
* lipje is te lui om het topic door te lezen
quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:46 schreef JosvG het volgende:
Zal ik deze keer de eer voor deel 3 opstrijken? Dan kan ik tenminste pimpen met mijn eigen OP
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 | [img]http://members.home.nl/a.v.genugten/sp/inleiding.jpg[/img] [b]Parijs-Dakar[/b] is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari. De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar. De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' . [sub]Bron:[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Dakar]Wikipedia[/url] [/sub] [b]Dakar in 2006:[/b] In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit: [img]http://www.dutchteamdakar.nl/PERSMAP/SPONSOR%20en%20persmap_bestanden/image006.jpg[/img] [img]http://members.home.nl/a.v.genugten/sp/teams.jpg[/img] [b]De Nederlandse teams:[/b] Team de Rooy: [img]http://portal.dakar.cz/modules/My_eGallery/gallery/Dakar05/426x282Tiende_etappe_De_Rooy00.jpg[/img] [url]http://www.dakar-derooy.com/[/url] Team Exact-MAN: [img]http://www.kiggenbv.nl/Team%20Exact.jpg[/img] [url]http://www.exact-man.com[/url] Hans Bekx Teamsport: [img]http://www.hansbekxteamsport.nl/2004/logo/Bekx-Castellon%20b.jpg[/img] [url]http://www.hansbekxteamsport.nl/[/url] Ginaf Rally Power: [img]http://www.ginafrallypower.nl/2005/images/dakar2005/groot/2173.jpg[/img] [url]http://www.ginafrallypower.nl/[/url] Yamaha NL Dakar team: [img]http://www.team-dakar.com/pics/foto/mirjam2.jpg[/img] [url]http://www.team-dakar.com[/url] Team Dakarsport: [img]http://www.teamdakarsport.com/albums/all/DSC_0035.jpg[/img] [url]http://www.teamdakarsport.com/[/url] Team Dakar Rally: [img]http://www.dakar-rally.nl/fotos2004/set2/1662968.jpg[/img] [url]http://www.dakar-rally.nl/[/url] Hutten Rally Team: [img]http://www.huttenrallyteam.nl/nieuws_images/140.jpg[/img] [url]http://www.huttenrallyteam.nl/[/url] Team Henno-Kedo: [img]http://www.passion4wheels.nl/images/stories/Dakar/Dakar_2006/xtgoesdakar/xtgoesdakar_1.jpg[/img] [url]http://www.xtgoesdakar.nl/[/url] Dutch Orange Team: [img]http://www.dutchorangeteam.nl/images/midden2.jpg[/img] [url]http://www.dutchorangeteam.nl[/url] Off-Road Adventures Rally Team: [img]http://www.dakar2005.nl/img/bowler_01.jpg[/img] [url]http://www.dakar2005.nl[/url] Team Fast&Speed: [img]http://www.fastspeed.nl/photo%20album/Dakar%202005/index.php?resize=1ℑ=dho05_12.jpg&screenwidth=1280[/img] [url]http://www.fastspeed.nl[/url] Team van Deijne: [img]http://www.deijnedakar.nl/images/zoom/JEJPQJ/viewsize/mpr_11_06_191869063.jpg[/img] [url]http://www.deijnedakar.nl[/url] Dakar team Van Eikeren: [img]http://www.dakarteamvaneikeren.com/pictures/groot/167.jpg[/img] [url]http://www.dakarteamvaneikeren.com[/url] Dutch Team Dakar: [img]http://www.dutchteamdakar.nl/GALERIES/Loonopzand/images/IMG_2371.jpg[/img] [url]http://www.dutchteamdakar.nl[/url] Desert Dakar Team: [img]http://www.desertdakarteam.nl/fotos/2006/1/spring2.jpg[/img] [url]http://www.desertdakarteam.nl[/url] Wadden Rally Team: [img]http://www.vlieree.nl/web/dakar/pix/IMG_1522.jpg[/img] [url]www.vlieree.nl/web/dakar/[/url] Team de Doelen: [img]http://www.teamdedoelen.nl/images/DSC_0074.jpg[/img] [url]http://www.teamdedoelen.nl[/url] Team Vicking: [b]Geen foto gevonden…[/b] [url]http://www.vicking.nl[/url] Maurice Selling: [img]http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl/images/001_sm.jpg[/img] [url]http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl[/url] Stef Wolters: [img]http://www.stefwolters.nl/Steffrontpage.jpg[/img] [url]http://www.stefwolters.nl[/url] Harry Oosting: [img]http://www.harrydakar.com/picsnieuws/voorbereiding_dakar/PA220065_small.JPG[/img] [sub]Dit is de standaard, nog niet omgebouwde motor![/sub] [url]http://www.harrydakar.com[/url] [img]http://members.home.nl/a.v.genugten/sp/sites.jpg[/img] [url=http://www.dakar.com]De officiële Dakar site[/url] [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Dakar]Wikipedia[/url] [url=http://www.dakar.nl]Een Nederlandse Dakar site[/url] [url=http://www.parijsdakar.com/]Een andere Nederlandse Dakar site[/url] [url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/viewforum.php?f=61]Alexxxxx zijn Dakar forum[/url] [url=http://forum.fok.nl/topic/736565]deel 1 van dit topic[/url] [url=http://forum.fok.nl/topic/793661]deel 2 van dit topic[/url] [sub]SP gemaakt door [url=http://forum.fok.nl/user/history/107105]JosvG[/url], met dank aan [url=http://forum.fok.nl/user/history/71721]Alexxxxx[/url] en [url=http://forum.fok.nl/user/history/77914]Baan1980[/url] [/sub] |
Pffquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:46 schreef JosvG het volgende:
Zal ik deze keer de eer voor deel 3 opstrijken? Dan kan ik tenminste pimpen met mijn eigen OP
quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |