Hier sluit ik me bij aan, ik kan niet vaak genoeg zeggen dat het de schuld is van de teams zelf, en niet van de organisatie... Vorig jaar Bekx is trouwens maar om 1 reden anders, en dat is de manier waarop ze hem eruit hebben gegooid, de reden waarom was precies hetzelfde als dit jaar, gewoon door de papieren niet op orde te hebben. De manier waarop was gewoon erg asociaal, om het 1 dag voor de finish te doen terwijl hij het zo ontzettend goed deed.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef At_Fundum het volgende:
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.
Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)
Voor mij is het vrachtwagenklassement nu ook minder interessant, maar toch geniet ik elk jaar weer ook van de rest van de rally.
DAKAR
We zullen het zien, desnoods missen ze de proloog.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:31 schreef jozef444 het volgende:
Ze zijn al op weg terug naar Nederland volgens een aantal mensen hier
(ik was 5 toen hij overleed hoor, maar heb veel oude truckstars en boekengelezenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
Mwah dan zit je ook maar wat te gissen. Voor hetzelfde geld heeft men bij de FIA de rooy en bekx verzekerd dat de homologatie wel rond zou komen. Zolang je niet precies weet hoe het zit blijft het raden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef At_Fundum het volgende:
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.
Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)
Ik weet het allemaal wel zeker (Via Hans Staceyquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:48 schreef DIJK het volgende:
[..]
Mwah dan zit je ook maar wat te gissen. Voor hetzelfde geld heeft men bij de FIA de rooy en bekx verzekerd dat de homologatie wel rond zou komen. Zolang je niet precies weet hoe het zit blijft het raden.
Het lijkt nogal amateuristisch, maar aan de andere kant is dat niet te verwachten van 2 teams die al zo lang meedoen en met grote budgetten werken.
Hans Stacey kan toch ook niet ruiken of de FIA de rooy of bekx al verteld heeft dat het met de homologatie wel los zou lopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze anders niet eerder aan de bel getrokken zouden hebben. Aangezien nu de kerel die de juiste "stempels" moet zetten op wintersport schijnt te zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal wel zeker (Via Hans Stacey) en het is toch echt de fout van de Rooy zelf.
Hans kan toch met Jan gebeld hebben, ze zijn toch immers familiequote:Op vrijdag 30 december 2005 19:58 schreef DIJK het volgende:
[..]
Hans Stacey kan toch ook niet ruiken of de FIA de rooy of bekx al verteld heeft dat het met de homologatie wel los zou lopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze anders niet eerder aan de bel getrokken zouden hebben. Aangezien nu de kerel die de juiste "stempels" moet zetten op wintersport schijnt te zijn.
Tja, dat lijkt me wel een plausibel verhaal. Maar dan moet je je overeenkomsten maar zwart op wit hebben he.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:04 schreef Kajsa het volgende:
Er moeten 15 dezelfde trucks in een kalenderjaar gemaakt worden om een wagen te homologeren. De DAF's hebben nog geen 15 stuks maar slechts een stuk of 7, dus daarom weigeren ze de papieren vrij te geven. Men was schijnbaar overeengekomen dat de resterende trucks begin volgend jaar nog konden worden gebouwd en dat de papieren alvast zouden worden vrijgegeven. Nu is de situatie dus veranderd,want de FIA weigert. De ASO kan dispensatie geven maar weigert dit. Waarom dit bij de pre-keuring niet aan het licht kwam is een raadsel, of misschien meer vriendjespolitiek?
waar zijn die andere 3 dan (aangezien Duisters in een auto van vorig jaar mee zou doen)? Wat gebeurt er met die trucks? Die homolgatie-Kamazzen worden gewoon voor transport ingezet weet ik, maar een hoog op de poten daf zou toch op moeten vallen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:04 schreef Kajsa het volgende:
Er moeten 15 dezelfde trucks in een kalenderjaar gemaakt worden om een wagen te homologeren. De DAF's hebben nog geen 15 stuks maar slechts een stuk of 7, dus daarom weigeren ze de papieren vrij te geven. Men was schijnbaar overeengekomen dat de resterende trucks begin volgend jaar nog konden worden gebouwd en dat de papieren alvast zouden worden vrijgegeven. Nu is de situatie dus veranderd,want de FIA weigert. De ASO kan dispensatie geven maar weigert dit. Waarom dit bij de pre-keuring niet aan het licht kwam is een raadsel, of misschien meer vriendjespolitiek?
we hebben nu al meer als vorig jaarquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:15 schreef jochem8 het volgende:
Ook erg: We hebben een stuk minder Dakar topics dit jaar
Ze hoeven niet deel te nemen, ze hoeven alleen maar gebouwd te worden. Ze kunnen bijvoorbeeld verkocht worden, of meteen weer afgebroken worden voor reserve onderdelen. Of ze staan het hele jaar in de garage en bouwen ze daar gewoon weer de nieuwe homologatie van.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
waar zijn die andere 3 dan (aangezien Duisters in een auto van vorig jaar mee zou doen)? Wat gebeurt er met die trucks? Die homolgatie-Kamazzen worden gewoon voor transport ingezet weet ik, maar een hoog op de poten daf zou toch op moeten vallen?
Omdat die andere fabrikanten wel trucks willen verkopen, maar niet die trucks. Zelfde met de Formule 1 wagens, die worden toch ook niet gebouwd voor de verkoop, maar om mee te winnen zodat het merk beter naar voren komt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
als je een truck bouwt al sfabrikant zijnde, wil je hem verkopen lijkt me.... maar waarom zie ik dan nooit een truck gebaseerd op een dakar wagen rijden, buiten de Tatra's en Kamazzen?
De Hino en Unimog zijn er toch ook gewoon? Alleen de priveteams zoals de DAFs niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
als je een truck bouwt al sfabrikant zijnde, wil je hem verkopen lijkt me.... maar waarom zie ik dan nooit een truck gebaseerd op een dakar wagen rijden, buiten de Tatra's en Kamazzen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |