abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33550071
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef jozef444 het volgende:
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
Zoals ik al zei. Jij begrijpt het niet.

[ Bericht 35% gewijzigd door DIJK op 30-12-2005 18:58:19 ]
pi_33550077
Persbericht van de Dakar site:

18:11 - truck
Five DAF trucks not cleared to start
By decision of the sporting officials, the five trucks of Dutch manufactor DAF have not been cleared to start the 28th edition of the Dakar. The crews concerned are: those of: Hans Bekx (502), Gerard De Rooy (n° 504), Jan De Rooy (n° 506), Marcel Van Vliet (n° 523) and Hugo Duisters (n° 529).

According to the officials technical report the competitors of these vehicles don’t have the proper documents.
For these reasons, a jury of officials has decided after speaking to the competitors that based on a part of article 25.4 of the rule book as well as the whole of article 25P1 « every vehicle that is not in conformity can’t be cleared to start the rally. (decision of the jury of sporting officials) ». Article 25P2 B must also be taken into consideration. This decision was announced to the competitors at 15h20 and they now have an hour to appeal.
Dakar is fantastic
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:52:16 #203
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33550211
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:48 schreef DIJK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Jij begrijpt het niet.
leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33550376
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:52 schreef jozef444 het volgende:
leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
Je moet homologatie hebben omdat de truck op een productievoertuig moet lijken. Een bumper die voor een kamaz bijvoorbeeld geoorloofd kan zijn omdat die overeenkomt met de homologatiepapieren kan voor een daf illegaal zijn omdat die niet overeenkomt met de homologatiepapieren voor die daf.

De regelementen van de FIA is weer wat anders. Die geven bijvoorbeeld aan dat een bumper van staal moet zijn, of hoeveel veerweg een veerpakket mag hebben. Dat geldt voor iedereen.

Ze hebben geen homologatiepapieren voor de nieuwe trucks. Waarom is niet duidelijk, te laat aangevraagd, problemen, te weinig voertuigen, medewerker van de FIA op vakantie, wat dan ook. Daarom hebben ze de boel nog proberen te redden met de onderdelen terug te bouwen van vorig jaar. Omdat ze voor die truck wel de juiste papieren hadden. Maar de FIA heeft besloten dat de truck blijkbaar niet overeenkomt met de oude homologatiepapieren ondanks het terugbouwen van verschillende onderdelen.
pi_33550434
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:58:31 #206
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550464
De homologatie van een truck is een boek waar precies op elk boutje beschreven staat hoe de truck eruit ziet, wat hij kan en hoe hij in elkaar zit. Je moet dit boek op orde hebben, en elke verandering die aandient aan de truck moet daarin ook veranderd worden, je moet dus eerst een homologatie hebben van je originele idee voor de truck, dan kun je op het einde al je veranderingen indienen en die worden er dan aan toegevoegd. (Uiteraard moet deze homologatie voldoen aan de eisen die de organisatie stelt)

Foute stukken in de homologatie zijn dus niet toegestaan (zoals Bekx vorig jaar, die in zijn homologatie stalen bumpers had staan, en hij gebruikte kunststoffen bumpers) en team Bekx en de Rooy hadden deze dus niet op orde (of het gaat om ongehomologeerde aanpassingen of een homologatie die niet conform de regels is weet ik niet)


EDIT:

@hierboven dus:

Je mag met zo een motor rijden als dat ook in de homologatiepapieren staat beschreven, die motor is geheel volgens de regels waarschijnlijk, en dus mag die wel.
Als hij in zijn homologatie een standaard GINAF motor had staan, en hij takelt er een Caterpillar motor in, dan zou hij ook uitgesloten worden.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33550502
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Suikermais het volgende:
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
Hij heeft daar blijkbaar de juiste papieren voor. Net als het team wat vorig jaar met die truck reed. Dan is het geen probleem.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:00:09 #208
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33550531
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.

(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:01:48 #209
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550594
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:00 schreef jozef444 het volgende:
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.

(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
Dat zei ik toch 2 pagina's geleden al, het is heel zuur voor de teams, maar wel terecht.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33550596
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:00 schreef jozef444 het volgende:
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.

(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
De ASO heeft daar weinig over te zeggen inderdaad.
pi_33550600
Ja hoe het ook zij, het blijft kut!
pi_33550603
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Suikermais het volgende:
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
ginaf doet sowieso niet aan serieproductie, dus vreemd eregels

En de Kamazzen zijn inderdaad gewoon zo leverbaar in Rusland, als Dakar trucks, en worden nog aaridg verkcoht ook..


Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....

http://www.airportfirefighting.com/details.php?image_id=8
pi_33550673
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....
Toen was de vrachtwagenklasse heel anders. Prototypes waren toegestaan. Veel minder regels. Net als bij de auto's, daar heb je verschillende klasses.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:04:48 #214
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550698
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ginaf doet sowieso niet aan serieproductie, dus vreemd eregels

En de Kamazzen zijn inderdaad gewoon zo leverbaar in Rusland, als Dakar trucks, en worden nog aaridg verkcoht ook..


Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....

http://www.airportfirefighting.com/details.php?image_id=8
Toen mocht je ook veel meer, de regels waren niet zo strak als dat ze nu zijn.
Wat DIJK zegt dus
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33550717
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:04 schreef DIJK het volgende:

[..]

Toen was de vrachtwagenklasse heel anders. Prototypes waren toegestaan. Veel minder regels. Net als bij de auto's, daar heb je verschillende klasses.
weet ik, maar ik bedoel dat er van die dus WEL meer exemplaren zijn gebouwd, terwijl dat neit hoefde.


Ik ben van de nutteloze extra info
pi_33550736
Toen leefde Therry Sabine nog
pi_33550835
Maar Jozef, om het nog even kort te zeggen. Het gaat er dus niet om of de onderdelen wel of niet mogen, maar of je er de juiste papieren voor hebt. De onderdelen waren in principe goed, zoals gechecked bij de rooy in Nederland.

De nieuwe papieren zijn alleen niet (op tijd) doorgekomen. Wie daar de schuld van heeft is niet duidelijk. Dat zal wel een kwestie van welles nietus worden.

En de oude papieren klopten niet met de nieuwe truck. Ook niet na het terugzetten van wat oude onderdelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door DIJK op 30-12-2005 19:14:07 ]
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:08:49 #218
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33550872
Ik snap m maar de papieren klopten dus gewoon niet .
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:09:23 #219
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550892
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Toen leefde Th i erry Sabine nog
Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33551177
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:52 schreef jozef444 het volgende:

[..]

leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
Volgens omroep brabant had hij dat trouwens wel -->

"Bekx reageerde eerder al woedend. Zijn truck was begin van de maand helemaal goed bevonden door de FFSA, de keuringsinstantie van de FIA"
pi_33551262
Schandalig, hoop dat er eens een organisatie op staat die gewoon zelf een race gaat organiseren ala dakar, volgens mij hebben zowiezo veel deelnemers de buikvol na de wantoestanden vorig jaar. Wordt ook tijd dat er allerlei shit zoals snelheidsbeperkers worden opgeheven, publiek wil gewoon de dikke trucs zien beuken met maximaal vermogen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33551536
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.

Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)

Voor mij is het vrachtwagenklassement nu ook minder interessant, maar toch geniet ik elk jaar weer ook van de rest van de rally.

DAKAR
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:25:14 #223
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33551544
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef raptorix het volgende:
Schandalig, hoop dat er eens een organisatie op staat die gewoon zelf een race gaat organiseren ala dakar, volgens mij hebben zowiezo veel deelnemers de buikvol na de wantoestanden vorig jaar. Wordt ook tijd dat er allerlei shit zoals snelheidsbeperkers worden opgeheven, publiek wil gewoon de dikke trucs zien beuken met maximaal vermogen.
Heroes Legend, XT500 race, dit jaar voor het eerst. Bij voldoende animo willen ze dat uitbouwen met meer merken en types
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:26:32 #224
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33551605
Wat me overigens verbaast is dat het bij zowel Bekx als De Rooy niet in orde is. Bij 1 team om 1 truck kan ik het me voorstellen, maar dit vind ik wel wat toevallig
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:29:42 #225
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33551730
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef JosvG het volgende:

[..]

Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
in mijn ogen: ja
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')