Zo dan maar...quote:Dakar - Startverbod voor DAF-teams
16:36 30-12-2005
De DAF-teams van Jan de Rooy en Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. De FIA legt de DAF-delegatie startverbod op.
Om 16u35 kregen de teams het onverbiddelijke verdict te horen. Startverbod! De beslissing van de FIA sloeg in als een bom bij de teams, die meteen in de trucks zijn gestapt om huiswaarts te keren. De verslagenheid is groot, ook bij Dany Colebunders, die zou navigeren voor Jan de Rooy.
Colebunders: "We stappen in en keren terug naar huis. We mogen niet starten. Vanmorgen is hier in Lissabon vergaderd met de FIA. Daarop zijn nog enkele controleurs naar de trucks komen kijken in een soort pre-keuring. Daarvan is verslag opgesteld en dat is dan overhandigd aan de sportcommissie. Die heeft geoordeeld dat we op enkele punten niet voldoen en zegt dat we niet mogen starten. Meer kan ik niet zeggen. Ik heb het rapport nog niet kunnen inkijken. In ieder geval gaan we niet in beroep. Laat me het daarbij houden. We keren gewoon terug."
De Rooy en Bekx waren ingeschreven met vijf DAF's. Vorige week doken problemen op met de homologatie van de DAF-proto die beide teams wilden inzetten. Ondanks een reeks aanpassingen aan de trucks heeft de FIA geoordeeld dat de DAF's onvoldoende overeenstemmen met de homologatie.
Met het schrappen van De Rooy en Bekx is de truck-klasse meteen onthoofd. De categorie wordt zo goed als zeker een walkover voor de Russen van Kamaz.
Bij de DAF-teams waren ook enkele Vlamingen actief. Tom Colsoul was aangetrokken als navi bij Gerard de Rooy, terwijl Jan nota's zou krijgen van Colebunders. Op de assistentie-DAF reden Hugo Duisters en Yvo Geusens. Hans Bekx kon dan weer rekenen op de diensten van Limburger Tony Maessen.
Ook voor de Nederlandse zender RTL7 is het wegvallen van de DAF-teams een regelrechte ramp. En uiteraard verliest ook sponsor Gauloises enorme blikvanger.
Goh, dat maakt wel een hoop goed jaquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:59 schreef Joefje het volgende:
Ik zal het maar van de positieve kant bekijken, wij zouden oud en nieuw bij de vrouw van Theo van de Rijt vieren, is de man des huizes ook thuis.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:03 schreef jozef444 het volgende:
Nouja dan hebben we Stacey en Anne Kies nog over, maar waarschijnlijk wordt t dus Kamaz en Tatra voor en na dit jaar
quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:03 schreef jozef444 het volgende:
Nouja dan hebben we Stacey en Anne Kies nog over, maar waarschijnlijk wordt t dus Kamaz en Tatra en MANvoor en na dit jaar
Ik kan er ook niet meer van makenquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:01 schreef JosvG het volgende:
[..]
Goh, dat maakt wel een hoop goed ja![]()
![]()
Kamaz heeft er niks aan als DAF er uit is gehaald.. Hun (eventuele) overwinning zal geen glans hebben, omdat DAF uit de strijd is.. denk aan de overwinning van Tatra in '88... Dat boeide ook niemand een reet, omdat de DAFs neit meer meereden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:33 schreef Suikermais het volgende:
Was dit nou weer voor gezeik van de FIA ???
Vorig jaar hebben ze die Bekx ook al te pakken gehad,door 'm op de voorlaatste dag uit de uitslag te halen....
Ik kijk iig geen Dakar dit jaar !!
Het zou mij niks verbazen als die FIA het één of ander 'kado' heeft gekregen van Kamaz..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |