De racetruck is ook een halve meter lager dan zo`n grote XFquote:Op maandag 26 december 2005 21:11 schreef Klonk het volgende:
whehe, wat lijkt die racetruck klein achterop die dieplader, dak van die 95 en de racetruck zitten op dezelfde hoogte
Dit is toch een topic over Dakar rallyquote:Op maandag 26 december 2005 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb het niet over vorig jaar... hij rijd meer rally's dan de dakar alleen hoorje weet er blijkbaar minder van af dan je voordoet?
OMG heeft Hans Bekx met de racetruck de DAF95 aangereden?quote:Op maandag 26 december 2005 22:14 schreef psychosucker het volgende:
De jeep van 2 kanten :
[afbeelding]
[afbeelding]
Marcel van vliet was toch wat zenuwachtig en stak er nog maarweer eens een op
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook de baas van de club was wat zenuwachtig ...hij reed zomaar met zijn racetruck tegen truck van de dieplader..
[afbeelding]
Foto'squote:Op dinsdag 27 december 2005 21:20 schreef Clark2420 het volgende:
Vertrek van Team Bekx ben ik ook geweest. Psychosucker heeft al wat mooie foto's geplaatst. Ik heb enkele sfeerbeelden o.a. van de bemaning van de service truck. Chauffeur Theo van de Rijt is goede vriend van me.
Dus als jullie nog wat avondopnamen willen zien, laat even weten, moet ik even kijken hoe ik de foto's kan plaatsen via imageshack of heeft iemand nog een andere oplossing.
Reis naar Lissabon: Het konvooi is op 26 december om 17.30 uit Mariaheide vertrokken, de chauffeurs hebben elke 5 uur gewisseld en vanavond om 20.00 uur zaten ze in Spanje nog 7 uur rijden van Lissabon af, rijden door om daar in hotel wat slaap te pakken . Vrijdag 30 december laaste veiligheids- technische keuring waarna zaterdag 31 december de eerste proef plaats vindt.
quote:Op zondag 25 december 2005 21:50 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Kun je me vertellen waar in Malaga het bivak is, zodat ik daar heen kan om foto's te maken. Weet je toevallig op welk deel van de haven ze vertrekken, en hoelaat?
Ik had 'm opgenomen.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Opgenomen of ergens van internet geplukt? Ik heb 'm niet gezien namelijk
Wat ook wel goed werkt is www.imagecave.com trouwens.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:21 schreef Klonk het volgende:
qua foto's heb ik prima ervaring met www.tinypic.com, en idd geen imageshack gebruiken, die zien we hier niet zo goed
Fransen..........quote:Dakar - Problemen met trucks de Rooy
20:00 28-12-2005
Vandaag is in Lissabon gestart met de technische en administratieve controles voor de Dakar 2006. Voor het DAF-team van Jan en Gerard de Rooy wordt de controle meteen een stressmoment van jewelste. Naar we vernemen heeft de Rooy nog geen homologatie voor zijn nieuwe DAF-monster.
Het team de Rooy maakt zich op voor een nieuwe titanenslag bij de trucks met de Russen van Kamaz. Maar het risico bestaat dat vader en zoon de Rooy niet aan de start komen. Ondermeer de motor en de transmissie van de DAF zouden niet overeenstemmen met de homologatiefiche, die de Rooy voor zijn truck heeft ingediend.
De DAF van de Rooy is een prototype, net als de Kamaz. Het staat niet letterlijk in het FIA-reglement, maar het blijkt dat een proto-truck maar toegelaten wordt, als er 15 exemplaren van bestaan. Van de Dakar-Kamaz zijn er 15 stuks gebouwd, bij de Dakar-DAF, zoals de Rooy gebouwd heeft, zou dat niet het geval zijn.
Vorige vrijdag heeft team de Rooy in Parijs nog geprobeerd een vergelijk te vinden met de organisatie, maar dat is blijkbaar met een sisser afgelopen. Op dit ogenblik zou er nog altijd geen homologatie zijn voor de Gauloises-DAF.
Morgen moet de Rooy zich met zijn materieel aanbieden voor de technische controle. De Dakar start zaterdag, op 31 december.
© pitstop.tv
Vroegah kon je waarschijnlek onder de noemer 'prototype' meer naar je hand zetten dan je nu onder deze titel mag bouwenquote:Op woensdag 28 december 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik las in de nieuwe trucks juist dat De Rooy het erg jammer vond dat er geen prototypeklasse is.. tegenstrijdige berichten dus.
dan hebben Bekx (zelfde sponsor) en Stacey (neef) heel veel servicetrucks ineensquote:Op woensdag 28 december 2005 22:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is de afgelopen jaren wel gebleken.
Maar 't zou wel doodzonde zijn als de De Rooys nu niet mee zouden mogen doen.
het zijn fransozen, ik acht die wijnzuipers overal toe in staatquote:Op woensdag 28 december 2005 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:
De organisatie zal wel gek zijn De Rooy niet mee te laten doen... Ze willen spektakel (=kijkcijfers=reclameinkomsten) En De Rooy staat garant voor spektakel.... Dit is OF laten zien wie de baas is OF treiteren OF traditie OF een manier om extra inkomsten (lees: omkopen stimuleren) te genereren.
Foto's !!!quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:20 schreef Clark2420 het volgende:
Vertrek van Team Bekx ben ik ook geweest. Psychosucker heeft al wat mooie foto's geplaatst. Ik heb enkele sfeerbeelden o.a. van de bemaning van de service truck. Chauffeur Theo van de Rijt is goede vriend van me.
Dus als jullie nog wat avondopnamen willen zien, laat even weten, moet ik even kijken hoe ik de foto's kan plaatsen via imageshack of heeft iemand nog een andere oplossing.
Reis naar Lissabon: Het konvooi is op 26 december om 17.30 uit Mariaheide vertrokken, de chauffeurs hebben elke 5 uur gewisseld en vanavond om 20.00 uur zaten ze in Spanje nog 7 uur rijden van Lissabon af, rijden door om daar in hotel wat slaap te pakken . Vrijdag 30 december laaste veiligheids- technische keuring waarna zaterdag 31 december de eerste proef plaats vindt.
Ik denk dat Jan de Rooy hiermee de 80er jaren bedoelt, toen bijna alles mocht.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik las in de nieuwe trucks juist dat De Rooy het erg jammer vond dat er geen prototypeklasse is.. tegenstrijdige berichten dus.
ah, inderdaad, nu je het zegtquote:Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef dorpsgek het volgende:
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
De jeep word niet bestuurd door de "truckstarvent" maar door Willy Weyens (belgie), Daniël Roeselere (duitsl.) en Akis Temperedisi (griekenland)quote:Op maandag 26 december 2005 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
meer foto's zijn altijd OK
Die personenwagen, is dat de perswagen? En rijdt daar die truckstarvent weer in?
quote:29-12-2005 De racetrucks zijn nog niet gekeurd
De racetrucks van Hans en Marcel zijn nog niet door de technische keuring heen. Direct nadat de beide voertuigen vanmorgen om 08.00 uur het keuringsterrein in Lissabon opreden, werd Hans en Marcel vriendelijk doch dringend verzocht uit de rij te gaan. Beide voertuigen werden apart gezet en zijn daar de hele dag blijven staan. Het team heeft inmiddels wel de administratieve keuring met goed gevolg achter de rug en beide servicevoertuigen zijn al helemaal in orde bevonden en bestickerd. Toen in de middag de race trucks van het De Rooij team op het aangeschreven tijdstip bij de keuring aankwamen trof hen hetzelfde lot.
Hans Bekx en Jan de Rooij proberen intussen met man en macht via een vertegenwoordiger van DAF opheldering te krijgen waarom hun rallyvoertuigen niet naar de technische keuring mogen. Alle vijf de racetrucks werden immers op 7 december jongstleden door de FFSA (de keuringsinstantie van de FIA) op details na goedgekeurd. Daarbij ging het om zaken als spatlappen die van iets stijver materiaal moesten zijn. ,,En nu geeft de FIA geen goedkeuringstempel’’, aldus een woedende Hans Bekx. ,,Voorlopig kan ik verder niets zeggen want ik weet in alle eerlijkheid niet wat er nu weer aan de hand is. Inmiddels doen er de meest wilde verhalen de ronden maar ik kan alleen maar eerlijk naar mijn fans, team en sponsors zeggen: ,,ik weet het niet’’. Morgen hebben we meer duidelijkheid en we hopen morgen op een goede afloop. Wij zijn in ieder geval klaar om zaterdag gewoon van start gaan. Inmiddels is zoveel duidelijk dat deze administratieve strijd eerst morgenochtend om 09.00 uur verder kan gaan. Wordt vervolgt zodra er nieuws is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |