abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33420620
tvp
pi_33421919
Hans' racetruck op de trailer

En de wagen van Marcel van Vliet

Toch wel indrukwekkend..

DE 4X4 SERVICE TRUCK

moet ik nog meer foto's plaatsen??
pi_33422016
meer foto's zijn altijd OK

Die personenwagen, is dat de perswagen? En rijdt daar die truckstarvent weer in?
  maandag 26 december 2005 @ 21:11:32 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33422108
whehe, wat lijkt die racetruck klein achterop die dieplader, dak van die 95 en de racetruck zitten op dezelfde hoogte
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33422659
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:11 schreef Klonk het volgende:
whehe, wat lijkt die racetruck klein achterop die dieplader, dak van die 95 en de racetruck zitten op dezelfde hoogte
De racetruck is ook een halve meter lager dan zo`n grote XF

Coole foto`s trouwens, heb je er nog wat van die jeep? Hij is in andere racekleuren en de bestuurders ervan staan niet op de site.... is dat een pers-jeep ofzo?
pi_33423287
Heb hem voor de helft denk ik. De jeep is gesponserd door Kizz me. Personelijke sponser van Freddy Loix. Bekx en verhoef zijn vrinden, dus zal hier wel een vrindendienst worden gegeven

Misschien wel iets voor depeciale Dakar versie van Story interesant?
pi_33423609
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik heb het niet over vorig jaar... hij rijd meer rally's dan de dakar alleen hoor je weet er blijkbaar minder van af dan je voordoet?
Dit is toch een topic over Dakar rally
pi_33423797
De jeep van 2 kanten :

Marcel van vliet was toch wat zenuwachtig en stak er nog maarweer eens een op

Ook de baas van de club was wat zenuwachtig ...hij reed zomaar met zijn racetruck tegen truck van de dieplader..

pi_33424411
Ik ga de Dakar zeker weer volgen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:28:44 #60
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33437521
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:14 schreef psychosucker het volgende:
De jeep van 2 kanten :

[afbeelding]
[afbeelding]

Marcel van vliet was toch wat zenuwachtig en stak er nog maarweer eens een op
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook de baas van de club was wat zenuwachtig ...hij reed zomaar met zijn racetruck tegen truck van de dieplader..

[afbeelding]
OMG heeft Hans Bekx met de racetruck de DAF95 aangereden? begint al goed dan, dat doet me denken aan 2 jaar geleden toen de Ginaf van van Ginkel tijdens de tests met de camera's van RTL5 erbij omging (hoewel dit natuurlijk niet zo erg is, wel een beetje voor lul)
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  dinsdag 27 december 2005 @ 15:06:59 #61
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33440495
ah, hier zitten jullie
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33441073
Vergeet de assistentie wagens niet

pi_33452572
Vertrek van Team Bekx ben ik ook geweest. Psychosucker heeft al wat mooie foto's geplaatst. Ik heb enkele sfeerbeelden o.a. van de bemaning van de service truck. Chauffeur Theo van de Rijt is goede vriend van me.
Dus als jullie nog wat avondopnamen willen zien, laat even weten, moet ik even kijken hoe ik de foto's kan plaatsen via imageshack of heeft iemand nog een andere oplossing.
Reis naar Lissabon: Het konvooi is op 26 december om 17.30 uit Mariaheide vertrokken, de chauffeurs hebben elke 5 uur gewisseld en vanavond om 20.00 uur zaten ze in Spanje nog 7 uur rijden van Lissabon af, rijden door om daar in hotel wat slaap te pakken . Vrijdag 30 december laaste veiligheids- technische keuring waarna zaterdag 31 december de eerste proef plaats vindt.
Dakar is fantastic
pi_33453600
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:20 schreef Clark2420 het volgende:
Vertrek van Team Bekx ben ik ook geweest. Psychosucker heeft al wat mooie foto's geplaatst. Ik heb enkele sfeerbeelden o.a. van de bemaning van de service truck. Chauffeur Theo van de Rijt is goede vriend van me.
Dus als jullie nog wat avondopnamen willen zien, laat even weten, moet ik even kijken hoe ik de foto's kan plaatsen via imageshack of heeft iemand nog een andere oplossing.
Reis naar Lissabon: Het konvooi is op 26 december om 17.30 uit Mariaheide vertrokken, de chauffeurs hebben elke 5 uur gewisseld en vanavond om 20.00 uur zaten ze in Spanje nog 7 uur rijden van Lissabon af, rijden door om daar in hotel wat slaap te pakken . Vrijdag 30 december laaste veiligheids- technische keuring waarna zaterdag 31 december de eerste proef plaats vindt.
Foto's
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_33453856
reed vandaag in Belgie richting Antwerpen kwam daar verschillende dakarteams tegen onderweg naar Lissabon:

Teamdakarsport met de twee oranje bowlers op een trailer en de servicetruck daar achteraan hobbelend

Een paarse Bowler die zelf reed (weet zo ff het team niet meer)

En dan de mooiste van de dag........ een Sunweb Kia met duits kenteken ( servicewagen?) die me voorbijvloog ( schat dat ie 150 ging) en geflitst werd door de belgische politie (en dus de eerste boete tegemoet kan zien)
pi_33454539
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:51 schreef existenz het volgende:

[..]

Foto's
Maar geen imageshack, want die werkt niet op FOK.
  dinsdag 27 december 2005 @ 22:21:02 #67
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33454582
qua foto's heb ik prima ervaring met www.tinypic.com, en idd geen imageshack gebruiken, die zien we hier niet zo goed
pi_33456990
quote:
Op zondag 25 december 2005 21:50 schreef jochem8 het volgende:

[..]

Kun je me vertellen waar in Malaga het bivak is, zodat ik daar heen kan om foto's te maken. Weet je toevallig op welk deel van de haven ze vertrekken, en hoelaat?
pi_33459427
Net eindelijk de voorbeschouwing terug kunnen kijken, ik heb er helemaal zin in nu .
sig verwijderd door FA
pi_33462016
tot in marokko zijn er nog heen bivak's de deelnemers slapen dan nog gewoon in hotels en de wagens staan dan in het park ferme.
pi_33463422
Welk hotel slapen jullie als ik vragen mag?
pi_33467332
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:14 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33467346
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Opgenomen of ergens van internet geplukt? Ik heb 'm niet gezien namelijk
Ik had 'm opgenomen.
sig verwijderd door FA
pi_33471033
Ik was ook bij dat vertrek van bekx.. Humor hoe hij tegen die truck aanreed. Hij kwam echt zo al ff aanrijden van ik zal wel ff laten zien hoe je dat vlot doet, nadat marcel van vliet voorzichtig zijn achteruit gezet had. En toen in ene van *KRRGGGGGG*.
pi_33477063
interessant linkje voor mensen die wel alle nieuwsbrieven willen lezen, maar geen behoefte hebben aan een overvolle mailbox.
pi_33479624
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:21 schreef Klonk het volgende:
qua foto's heb ik prima ervaring met www.tinypic.com, en idd geen imageshack gebruiken, die zien we hier niet zo goed
Wat ook wel goed werkt is www.imagecave.com trouwens.
pi_33486055
quote:
Dakar - Problemen met trucks de Rooy
20:00 28-12-2005

Vandaag is in Lissabon gestart met de technische en administratieve controles voor de Dakar 2006. Voor het DAF-team van Jan en Gerard de Rooy wordt de controle meteen een stressmoment van jewelste. Naar we vernemen heeft de Rooy nog geen homologatie voor zijn nieuwe DAF-monster.

Het team de Rooy maakt zich op voor een nieuwe titanenslag bij de trucks met de Russen van Kamaz. Maar het risico bestaat dat vader en zoon de Rooy niet aan de start komen. Ondermeer de motor en de transmissie van de DAF zouden niet overeenstemmen met de homologatiefiche, die de Rooy voor zijn truck heeft ingediend.

De DAF van de Rooy is een prototype, net als de Kamaz. Het staat niet letterlijk in het FIA-reglement, maar het blijkt dat een proto-truck maar toegelaten wordt, als er 15 exemplaren van bestaan. Van de Dakar-Kamaz zijn er 15 stuks gebouwd, bij de Dakar-DAF, zoals de Rooy gebouwd heeft, zou dat niet het geval zijn.

Vorige vrijdag heeft team de Rooy in Parijs nog geprobeerd een vergelijk te vinden met de organisatie, maar dat is blijkbaar met een sisser afgelopen. Op dit ogenblik zou er nog altijd geen homologatie zijn voor de Gauloises-DAF.

Morgen moet de Rooy zich met zijn materieel aanbieden voor de technische controle. De Dakar start zaterdag, op 31 december.

© pitstop.tv
Fransen..........
  woensdag 28 december 2005 @ 22:26:19 #78
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33486253
als dit weer een ''kom laten we eens een nieuwe regel verzinnen'' regel is dan zou ik als de rooy never nada nooit meer een dakar rijden
pi_33486295
Ik las in de nieuwe trucks juist dat De Rooy het erg jammer vond dat er geen prototypeklasse is.. tegenstrijdige berichten dus.
  woensdag 28 december 2005 @ 22:28:11 #80
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33486341
da's normaal, alleen beginnen ze wel erg vroeg
pi_33486390
ik kan me herinneren dat de hakvoort buggy's twee jaar geleden niet werden toegelaten omdat het prototypes oid waren trouwens?
pi_33486435

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:14 ]
Zerg schreef:
pi_33486447
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik las in de nieuwe trucks juist dat De Rooy het erg jammer vond dat er geen prototypeklasse is.. tegenstrijdige berichten dus.
Vroegah kon je waarschijnlek onder de noemer 'prototype' meer naar je hand zetten dan je nu onder deze titel mag bouwen
pi_33486519
Tsja, Fransen en Nederlanders liggen elkaar gewoon niet....
pi_33486776

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:14 ]
Zerg schreef:
pi_33486812
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is de afgelopen jaren wel gebleken.

Maar 't zou wel doodzonde zijn als de De Rooys nu niet mee zouden mogen doen .
dan hebben Bekx (zelfde sponsor) en Stacey (neef) heel veel servicetrucks ineens
pi_33487076

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:14 ]
Zerg schreef:
pi_33487161
De organisatie zal wel gek zijn De Rooy niet mee te laten doen... Ze willen spektakel (=kijkcijfers=reclameinkomsten) En De Rooy staat garant voor spektakel.... Dit is OF laten zien wie de baas is OF treiteren OF traditie OF een manier om extra inkomsten (lees: omkopen stimuleren) te genereren.
pi_33487197
De Rooy wordt niet uitgesloten lijkt me..... de man heeft best veel invloed door zijn prestaties en zijn bekendheid !!
pi_33487525

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:14 ]
Zerg schreef:
  woensdag 28 december 2005 @ 23:16:29 #91
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33488639
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:
De organisatie zal wel gek zijn De Rooy niet mee te laten doen... Ze willen spektakel (=kijkcijfers=reclameinkomsten) En De Rooy staat garant voor spektakel.... Dit is OF laten zien wie de baas is OF treiteren OF traditie OF een manier om extra inkomsten (lees: omkopen stimuleren) te genereren.
het zijn fransozen, ik acht die wijnzuipers overal toe in staat
pi_33502417
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:20 schreef Clark2420 het volgende:
Foto's !!!

Ik was ook bij het uitzwaaien en ken Theo van de Rijt ook heel goed !
Had je die ene koekert nog gezien die in de weg stond en niet achteruit kon rijden.
Het is maar goed dat Theo op de wagen zat want als Bekx het was geweest was ie wel effe uitgestapt denk ik
pi_33509325
Theo van de Rijt, die naam komt me bekend voor.. Is dat niet een testchauffeur bij DAF?
pi_33513093
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
pi_33513360
Op dakar.com staat een interview met Gerard de Rooy.
Over de problemen met de keuring word niets gezegd, dus mischien valt het allemaal wel weer mee
pi_33513996
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat Jan de Rooy hiermee de 80er jaren bedoelt, toen bijna alles mocht.
Denk maar aan het tweemotorige concept wat enkele jaren door DAF is gebruikt.
De turbotwins hadden onderhuids ook helemaal niets meer met een normale DAF te maken.
De 88er X1 en X2 hadden ook geen normaal chassis maar een compleet "hi-tech" aluminium constuctie waarop alles gemonteerd werd
pi_33515623
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef dorpsgek het volgende:
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
ah, inderdaad, nu je het zegt ken ik hem daar nog van
pi_33515925
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
meer foto's zijn altijd OK

Die personenwagen, is dat de perswagen? En rijdt daar die truckstarvent weer in?
De jeep word niet bestuurd door de "truckstarvent" maar door Willy Weyens (belgie), Daniël Roeselere (duitsl.) en Akis Temperedisi (griekenland)
pi_33518537
van de site van bekx ->
quote:
29-12-2005 De racetrucks zijn nog niet gekeurd
De racetrucks van Hans en Marcel zijn nog niet door de technische keuring heen. Direct nadat de beide voertuigen vanmorgen om 08.00 uur het keuringsterrein in Lissabon opreden, werd Hans en Marcel vriendelijk doch dringend verzocht uit de rij te gaan. Beide voertuigen werden apart gezet en zijn daar de hele dag blijven staan. Het team heeft inmiddels wel de administratieve keuring met goed gevolg achter de rug en beide servicevoertuigen zijn al helemaal in orde bevonden en bestickerd. Toen in de middag de race trucks van het De Rooij team op het aangeschreven tijdstip bij de keuring aankwamen trof hen hetzelfde lot.
Hans Bekx en Jan de Rooij proberen intussen met man en macht via een vertegenwoordiger van DAF opheldering te krijgen waarom hun rallyvoertuigen niet naar de technische keuring mogen. Alle vijf de racetrucks werden immers op 7 december jongstleden door de FFSA (de keuringsinstantie van de FIA) op details na goedgekeurd. Daarbij ging het om zaken als spatlappen die van iets stijver materiaal moesten zijn. ,,En nu geeft de FIA geen goedkeuringstempel’’, aldus een woedende Hans Bekx. ,,Voorlopig kan ik verder niets zeggen want ik weet in alle eerlijkheid niet wat er nu weer aan de hand is. Inmiddels doen er de meest wilde verhalen de ronden maar ik kan alleen maar eerlijk naar mijn fans, team en sponsors zeggen: ,,ik weet het niet’’. Morgen hebben we meer duidelijkheid en we hopen morgen op een goede afloop. Wij zijn in ieder geval klaar om zaterdag gewoon van start gaan. Inmiddels is zoveel duidelijk dat deze administratieve strijd eerst morgenochtend om 09.00 uur verder kan gaan. Wordt vervolgt zodra er nieuws is.
  donderdag 29 december 2005 @ 21:15:23 #100
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33518677
omg wat een theater weer , en dan zijn ze nog niet eens begonnen

ik ben erg benieuwd naar het bedrag wat de firma Kamaz naar de organisatie heeft overgemaakt om z'n scherpste concurenten dwars te liggen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')