abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33519138
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
Dakar is fantastic
pi_33519215
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
Dat was geen probleem omdat geen enkele Ginaf gelijk is of zo? Of omdat die zo ook leverbaar is (Maar Ginaf levert alles, als de klant het maar vraagt)
pi_33519647
Laatste nieuws geplukt van de officiële Dakar site:
21:02 - truck
Semen Yakubov (team manager Kamaz): “We want to compete against DAF”
“We are aware that DAF have a problem because their trucks have been put aside. I however hope that they will be able to start the event because we have come to compete in a race and without competition, the rally would lose in interest. The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions. It’s the first of rules in sport. I hope that the FIA will send them the necessary document and that we can enjoy a great race”.
20:58 - truck
Question mark concerning DAF
The main issue in the truck category today concerned the problems witnessed by the DAF trucks who failed to go through the administrative checks because they didn’t have the necessary FIA licence to compete in the Dakar. The Dutch team led by De Rooy father and son have until tomorrow evening and the end of scrutineering to show up with the requested document. They have indeed asked the FIA to send them the licence as soon as possible. . The clockwork is on for the big blue trucks and only tomorrow will tell if they can hope to head to Portimao on New Year’s Eve for stage 1 of the Dakar.
Dakar is fantastic
  donderdag 29 december 2005 @ 21:43:51 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33519852
Kamaz die over regels spreekt
quote:
The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33520694
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef dorpsgek het volgende:
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.
pi_33525164
van pitstop.tv Morgenochtend rond 9 uur weet het Team de Rooy of het mag starten in de Dakar 2006. Tijdens een meeting met de FIA en Dakar-organisator ASO zal de Rooy vernemen of zijn DAF-trucks alsnog gehomologeerd worden. Komt de homologatie er niet, dan krijgt de Rooy en wellicht ook de DAF van Hans Bekx startverbod.

Eerder op de dag hebben we gemeld dat Bekx zijn truck al deels heeft laten ombouwen naar de vorige homologatie. Ook bij de Rooy is dat intussen gebeurd.

Tom Colsoul, navigator Gerard de Rooy: "We hebben alle prestatiebevorderende elementen van de trucks weggenomen en de camions zoveel mogelijk in de configuratie van de vorige homologie gezet. Er blijft nu een dispuut met de FIA over zes onderdelen, die geen invloed hebben op de prestaties."
"Het kan echt alle kanten op, al zijn er natuurlijk maar 2 mogelijkheden: ofwel krijgen we de toestemming en dan rijden we, ofwel krijgen we geen toestemming en dan gaan we naar huis. We hebben nog één document nodig dat van de FIA moet komen. Morgen om 9 uur zitten we samen met de FIA. Krijgen we dat document, dan hebben we nog tot 14 uur de tijd om ons aan te bieden voor de technische controle."

Het ziet er dus naar uit dat alle evoluties, die Team de Rooy de afgelopen maanden ontwikkeld heeft, niet mogen gebruikt worden. Nochtans is de nieuwe DAF van de Rooy zowat een maand geleden al gekeurd door de FIA en kreeg de Rooy toen te horen dat het wel in orde zou komen met de homologatie. Als DAF in 2006 nog een reeks de Rooy-proto's zou bouwen, zou de FIA haar fiat geven voor de nieuwe DAF. Vorige week keerde de FIA evenwel op haar standpunt terug. Een verrassende beslissing voor de Rooy en Bekx die in zeven haasten hun trucks deels weer omgebouwd hebben.

Colsoul: "Vandaag hebben we de administratieve controle afgehandeld. Ik wacht nu op dat ene document."

Morgen beslist de FIA of de strijd in de truck-klasse een lachertje wordt dan wel een titanenslag tussen vooral DAF en Kamaz.
pi_33527308
het grote geld zit tegenwoordig in het de voormalige sovjetunie (zie ook voetbal)
pi_33528042
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:04 schreef Joefje het volgende:

[..]

Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.
Hij heeft er niet mee rondgelopen want hij lag in het Catrien, hij had ook nog een armbreuk, en hij lag samen met z'n Engelse teammaat op een kamer. ik ben toen nog bij hem op bezoek geweest.
pi_33531070
Laatse nieuws van DAKAR site:

09:29
Scrutineering: final day
The Belem Cultural Centre hosts for the third and final day, the administrative checks and scrutineering of the Euromilhoes Lisboa-Dakar 2006. After the Volkswagen armada yesterday, the Portuguese fans and the media will be welcoming the Mitsubishi squad with their title holder Stephane Peterhansel. The six-time Dakar winner will take off on Saturday alongside prestigious team mats such as Luc Alphand, second last year, Hiroshi Masuoka, a winner in 2003, Nani Roma, bike winner in 2004 and Andrea Mayer. Also expected today: the BMW X-Raid team and the Schlesser buggies.
Concerning the bikes all eyes will turn to Frenchman David Frétigné on his Yamaha.
In the truck race, Karel Loprais, also a six–time winner of the event will be driving his Tatra truck into the scrutineering parking lot. A question mark remains concerning the DAF trucks of De Rooy father and son that failed to go through administrative checks yesterday and are still waiting for a precious FIA licence
Dakar is fantastic
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:00:15 #110
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33531098
Als Daf niet mag starten dan flikker ik de Dakar in de boycot......
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:36:28 #111
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_33531824
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?

Of kan dat pas daar ter plaatse in Lissabon?
Of is het een slordigheid geweest van de Daf teams om volledig te vertrouwen op die FFSA goedkeuring?
En wat is dan het nut van het hebben van twee organisaties? (FFSA & FIA)

Begint weer lekker dit jaar
pi_33531990
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:00 schreef Klonk het volgende:
Als Daf niet mag starten dan flikker ik de Dakar in de boycot......
Inderdaad, dan ga ik het ook niet eens kijken.
pi_33532210
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?

Of kan dat pas daar ter plaatse in Lissabon?
Of is het een slordigheid geweest van de Daf teams om volledig te vertrouwen op die FFSA goedkeuring?
En wat is dan het nut van het hebben van twee organisaties? (FFSA & FIA)

Begint weer lekker dit jaar
Het ligt gewoon heel simpel:
De bobo's die zich ermee moeten bemoeien hebben hem in eerste instantie goedgekeurd, vervolgens is er iemand geklagen (waarschijnlijk van de Kamaz teams) bij een hogere bevriende bobo en die heeft geroepen: Nee, die trucks zijn toch niet goed gekeurd!

Dat gebeurt in elke sport
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:59:18 #114
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33532377
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:52 schreef existenz het volgende:

[..]

Het ligt gewoon heel simpel:
De bobo's die zich ermee moeten bemoeien hebben hem in eerste instantie goedgekeurd, vervolgens is er iemand geklagen (waarschijnlijk van de Kamaz teams) bij een hogere bevriende bobo en die heeft geroepen: Nee, die trucks zijn toch niet goed gekeurd!

Dat gebeurt in elke sport
jup, neem ferrari in de F1 die is erg goed bevriend met de FIA

maar ik vind het wel erg lullig
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33532843
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.
pi_33532942
Tsja de organisatie is altijd wel een beetje corrupt, maar waarom hebben die Nederlanders er toch altijd weer last van.

Zorg gewqoon dat ze je echt nergens op kunnen pakken of schroef een bundeltje geld achter de kentekenplaat, dat komen ze vanzelf wel tegen en goedkeuring zal een feit zijn
Atje zeggen is adje doen!
pi_33533055
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:15 schreef mbn het volgende:
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.
Maar ik blijf het niet begrijpen dat het dan als "verrassing" komt dat ze eventueel niet mogen starten.
Ze weten toch dat ze die papieren nodig hebben en nog niet geregeld hadden
Atje zeggen is adje doen!
pi_33533341
ik las ergens op internet dat ze al voor de kerst wisten dat ze van de fia geen goed keuring hadden
dus voor hun was het al bekend dat het een hele strijd zou worden bij de keuring
pi_33536912
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
Diezelfde GINAF heeft vorig jaar ook meegedaan, dus dat was schijbaar geen probleem toen
pi_33537057
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:43 schreef Klonk het volgende:
Kamaz die over regels spreekt
[..]
Hahahaha, da's waar ja.
Die Kamazzen overtreden bijna elk jaar wel de regels, en de organisatie doet alsof ze van niets weten.
Service verlenen terwijl het niet mag, laadbakken die niet aan de eisen voldoen enz. enz.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:16:41 #121
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33537187
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:15 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33537435
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:32 schreef tenharkeldakar het volgende:
ik las ergens op internet dat ze al voor de kerst wisten dat ze van de fia geen goed keuring hadden
dus voor hun was het al bekend dat het een hele strijd zou worden bij de keuring
Vanwege de kerst en de vakantie van de desbetrfende FIA man kon de advocaat van DAF de papieren toen niet in orde krijgen
pi_33537784
Ja kerst en vakantie van een fia persoon oke

maar als je een proto type bouwt moet je er 15 dezelfde van hebben dat staat ook in de regelementen. kamaz heeft dat ook maar daf niet dat is het verschil en dat is dus klooten.
maar hopen dat het goed komt
pi_33538321
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:05 schreef dorpsgek het volgende:

[..]

De jeep word niet bestuurd door de "truckstarvent" maar door Willy Weyens (belgie), Daniël Roeselere (duitsl.) en Akis Temperedisi (griekenland)
Willy Weyens is volgens mij een Belgische rallysport-verslaggever
pi_33538638
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:31 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ja kerst en vakantie van een fia persoon oke

maar als je een proto type bouwt moet je er 15 dezelfde van hebben dat staat ook in de regelementen. kamaz heeft dat ook maar daf niet dat is het verschil en dat is dus klooten.
maar hopen dat het goed komt
Het probleem is schijnbaar dat dat NIET duidelijk in de regelementen staat dat er 15 gebouwd moeten worden.
Inmiddels zijn de DAF's "teruggebouwd" zoals ze vorig jaar waren en nu is het schijnbaar toch nog een probleem...........raar allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')