abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33519215
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
Dat was geen probleem omdat geen enkele Ginaf gelijk is of zo? Of omdat die zo ook leverbaar is (Maar Ginaf levert alles, als de klant het maar vraagt)
pi_33519647
Laatste nieuws geplukt van de officiële Dakar site:
21:02 - truck
Semen Yakubov (team manager Kamaz): “We want to compete against DAF”
“We are aware that DAF have a problem because their trucks have been put aside. I however hope that they will be able to start the event because we have come to compete in a race and without competition, the rally would lose in interest. The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions. It’s the first of rules in sport. I hope that the FIA will send them the necessary document and that we can enjoy a great race”.
20:58 - truck
Question mark concerning DAF
The main issue in the truck category today concerned the problems witnessed by the DAF trucks who failed to go through the administrative checks because they didn’t have the necessary FIA licence to compete in the Dakar. The Dutch team led by De Rooy father and son have until tomorrow evening and the end of scrutineering to show up with the requested document. They have indeed asked the FIA to send them the licence as soon as possible. . The clockwork is on for the big blue trucks and only tomorrow will tell if they can hope to head to Portimao on New Year’s Eve for stage 1 of the Dakar.
Dakar is fantastic
  donderdag 29 december 2005 @ 21:43:51 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33519852
Kamaz die over regels spreekt
quote:
The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33520694
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef dorpsgek het volgende:
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.
pi_33525164
van pitstop.tv Morgenochtend rond 9 uur weet het Team de Rooy of het mag starten in de Dakar 2006. Tijdens een meeting met de FIA en Dakar-organisator ASO zal de Rooy vernemen of zijn DAF-trucks alsnog gehomologeerd worden. Komt de homologatie er niet, dan krijgt de Rooy en wellicht ook de DAF van Hans Bekx startverbod.

Eerder op de dag hebben we gemeld dat Bekx zijn truck al deels heeft laten ombouwen naar de vorige homologatie. Ook bij de Rooy is dat intussen gebeurd.

Tom Colsoul, navigator Gerard de Rooy: "We hebben alle prestatiebevorderende elementen van de trucks weggenomen en de camions zoveel mogelijk in de configuratie van de vorige homologie gezet. Er blijft nu een dispuut met de FIA over zes onderdelen, die geen invloed hebben op de prestaties."
"Het kan echt alle kanten op, al zijn er natuurlijk maar 2 mogelijkheden: ofwel krijgen we de toestemming en dan rijden we, ofwel krijgen we geen toestemming en dan gaan we naar huis. We hebben nog één document nodig dat van de FIA moet komen. Morgen om 9 uur zitten we samen met de FIA. Krijgen we dat document, dan hebben we nog tot 14 uur de tijd om ons aan te bieden voor de technische controle."

Het ziet er dus naar uit dat alle evoluties, die Team de Rooy de afgelopen maanden ontwikkeld heeft, niet mogen gebruikt worden. Nochtans is de nieuwe DAF van de Rooy zowat een maand geleden al gekeurd door de FIA en kreeg de Rooy toen te horen dat het wel in orde zou komen met de homologatie. Als DAF in 2006 nog een reeks de Rooy-proto's zou bouwen, zou de FIA haar fiat geven voor de nieuwe DAF. Vorige week keerde de FIA evenwel op haar standpunt terug. Een verrassende beslissing voor de Rooy en Bekx die in zeven haasten hun trucks deels weer omgebouwd hebben.

Colsoul: "Vandaag hebben we de administratieve controle afgehandeld. Ik wacht nu op dat ene document."

Morgen beslist de FIA of de strijd in de truck-klasse een lachertje wordt dan wel een titanenslag tussen vooral DAF en Kamaz.
pi_33527308
het grote geld zit tegenwoordig in het de voormalige sovjetunie (zie ook voetbal)
pi_33528042
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:04 schreef Joefje het volgende:

[..]

Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.
Hij heeft er niet mee rondgelopen want hij lag in het Catrien, hij had ook nog een armbreuk, en hij lag samen met z'n Engelse teammaat op een kamer. ik ben toen nog bij hem op bezoek geweest.
pi_33531070
Laatse nieuws van DAKAR site:

09:29
Scrutineering: final day
The Belem Cultural Centre hosts for the third and final day, the administrative checks and scrutineering of the Euromilhoes Lisboa-Dakar 2006. After the Volkswagen armada yesterday, the Portuguese fans and the media will be welcoming the Mitsubishi squad with their title holder Stephane Peterhansel. The six-time Dakar winner will take off on Saturday alongside prestigious team mats such as Luc Alphand, second last year, Hiroshi Masuoka, a winner in 2003, Nani Roma, bike winner in 2004 and Andrea Mayer. Also expected today: the BMW X-Raid team and the Schlesser buggies.
Concerning the bikes all eyes will turn to Frenchman David Frétigné on his Yamaha.
In the truck race, Karel Loprais, also a six–time winner of the event will be driving his Tatra truck into the scrutineering parking lot. A question mark remains concerning the DAF trucks of De Rooy father and son that failed to go through administrative checks yesterday and are still waiting for a precious FIA licence
Dakar is fantastic
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:00:15 #110
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33531098
Als Daf niet mag starten dan flikker ik de Dakar in de boycot......
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:36:28 #111
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_33531824
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?

Of kan dat pas daar ter plaatse in Lissabon?
Of is het een slordigheid geweest van de Daf teams om volledig te vertrouwen op die FFSA goedkeuring?
En wat is dan het nut van het hebben van twee organisaties? (FFSA & FIA)

Begint weer lekker dit jaar
pi_33531990
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:00 schreef Klonk het volgende:
Als Daf niet mag starten dan flikker ik de Dakar in de boycot......
Inderdaad, dan ga ik het ook niet eens kijken.
pi_33532210
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?

Of kan dat pas daar ter plaatse in Lissabon?
Of is het een slordigheid geweest van de Daf teams om volledig te vertrouwen op die FFSA goedkeuring?
En wat is dan het nut van het hebben van twee organisaties? (FFSA & FIA)

Begint weer lekker dit jaar
Het ligt gewoon heel simpel:
De bobo's die zich ermee moeten bemoeien hebben hem in eerste instantie goedgekeurd, vervolgens is er iemand geklagen (waarschijnlijk van de Kamaz teams) bij een hogere bevriende bobo en die heeft geroepen: Nee, die trucks zijn toch niet goed gekeurd!

Dat gebeurt in elke sport
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:59:18 #114
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33532377
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:52 schreef existenz het volgende:

[..]

Het ligt gewoon heel simpel:
De bobo's die zich ermee moeten bemoeien hebben hem in eerste instantie goedgekeurd, vervolgens is er iemand geklagen (waarschijnlijk van de Kamaz teams) bij een hogere bevriende bobo en die heeft geroepen: Nee, die trucks zijn toch niet goed gekeurd!

Dat gebeurt in elke sport
jup, neem ferrari in de F1 die is erg goed bevriend met de FIA

maar ik vind het wel erg lullig
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33532843
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.
pi_33532942
Tsja de organisatie is altijd wel een beetje corrupt, maar waarom hebben die Nederlanders er toch altijd weer last van.

Zorg gewqoon dat ze je echt nergens op kunnen pakken of schroef een bundeltje geld achter de kentekenplaat, dat komen ze vanzelf wel tegen en goedkeuring zal een feit zijn
Atje zeggen is adje doen!
pi_33533055
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:15 schreef mbn het volgende:
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.
Maar ik blijf het niet begrijpen dat het dan als "verrassing" komt dat ze eventueel niet mogen starten.
Ze weten toch dat ze die papieren nodig hebben en nog niet geregeld hadden
Atje zeggen is adje doen!
pi_33533341
ik las ergens op internet dat ze al voor de kerst wisten dat ze van de fia geen goed keuring hadden
dus voor hun was het al bekend dat het een hele strijd zou worden bij de keuring
pi_33536912
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
Diezelfde GINAF heeft vorig jaar ook meegedaan, dus dat was schijbaar geen probleem toen
pi_33537057
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:43 schreef Klonk het volgende:
Kamaz die over regels spreekt
[..]
Hahahaha, da's waar ja.
Die Kamazzen overtreden bijna elk jaar wel de regels, en de organisatie doet alsof ze van niets weten.
Service verlenen terwijl het niet mag, laadbakken die niet aan de eisen voldoen enz. enz.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:16:41 #121
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33537187
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:15 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33537435
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:32 schreef tenharkeldakar het volgende:
ik las ergens op internet dat ze al voor de kerst wisten dat ze van de fia geen goed keuring hadden
dus voor hun was het al bekend dat het een hele strijd zou worden bij de keuring
Vanwege de kerst en de vakantie van de desbetrfende FIA man kon de advocaat van DAF de papieren toen niet in orde krijgen
pi_33537784
Ja kerst en vakantie van een fia persoon oke

maar als je een proto type bouwt moet je er 15 dezelfde van hebben dat staat ook in de regelementen. kamaz heeft dat ook maar daf niet dat is het verschil en dat is dus klooten.
maar hopen dat het goed komt
pi_33538321
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:05 schreef dorpsgek het volgende:

[..]

De jeep word niet bestuurd door de "truckstarvent" maar door Willy Weyens (belgie), Daniël Roeselere (duitsl.) en Akis Temperedisi (griekenland)
Willy Weyens is volgens mij een Belgische rallysport-verslaggever
pi_33538638
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:31 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ja kerst en vakantie van een fia persoon oke

maar als je een proto type bouwt moet je er 15 dezelfde van hebben dat staat ook in de regelementen. kamaz heeft dat ook maar daf niet dat is het verschil en dat is dus klooten.
maar hopen dat het goed komt
Het probleem is schijnbaar dat dat NIET duidelijk in de regelementen staat dat er 15 gebouwd moeten worden.
Inmiddels zijn de DAF's "teruggebouwd" zoals ze vorig jaar waren en nu is het schijnbaar toch nog een probleem...........raar allemaal.
pi_33539692
ja want er blijfen 6 punten die ze niet terug kunnen bouwen daar
maar hoop straks meer nieuw te hebben uit portugal heb net me pa gesproken en hij zou me straks meer laten weten hij was eerst zelf bezig met hun keuring
pi_33540709
heb net contact gehad met portugal er was om 14:44 nog niks nieuws in de daf soap
pi_33540718
Ik begrijp niet dat ze em teruggebouwd hebben. Je krijgt goedkeuring of niet, maar niet een beetje. Ze hadden die onderdelen net zo goed kunnen laten zitten IMHO.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:55:48 #129
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33541037
Nou lekker is dat weer hoor!!
't begint nu wel erg op te vallen dat ze wat tegen de Nederlandse truckies hebben
Of zouden ze hem knijpen omdat ze de Nederlanders als een bedreiging zien?

Ik hoop iig dat alles met een sisser af loopt, want op deze manier is de Dakar niet leuk meer
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33541131
De sfeer is niet echt helemaal toppie zo te zien.......
pi_33541460
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:55 schreef Relin het volgende:
Nou lekker is dat weer hoor!!
't begint nu wel erg op te vallen dat ze wat tegen de Nederlandse truckies hebben
Of zouden ze hem knijpen omdat ze de Nederlanders als een bedreiging zien?

Ik hoop iig dat alles met een sisser af loopt, want op deze manier is de Dakar niet leuk meer
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.

Bah
pi_33542156

30-12-2005 Het team houdt de adem in
30-12-2005


Het Bekx team houdt de adem in. Nadat vanmorgen om half 10 de technische commissie in vergadering was gegaan is er op dit moment nog steeds geen duidelijkheid over het wel of niet starten van de beide DAF teams.

Er wordt nog steeds op topniveau vergaderd. Het enige lichtpuntje dat er te melden valt lijkt te zijn dat er drie keurmeesters opnieuw naar de auto"s van het Bekx team gekeken hebben. Hun belangstelling scheen daarbij vooral uit te gaan naar de veerpakketten en de intercooler.

Gewapend met blocnotes vol met informatie verdwenen de heren daarna weer naar binnen om verder te vergaderen. Dat is het enige dat we op dit moment weten. Vast staat, dat er in ieder geval voor het eind van de middag een besluit moet worden genomen, want morgen start de rally al. Het Bekx team houdt de moed er in elk geval in.
pi_33542312
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.

Bah
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:37:02 #134
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33542649
Ik zal er maar even tussenkomen met nog wat informatie wat dit onderwerp van een heel andere kant belicht:

-Dit is niet te vergelijken met Bekx vorig jaar, want die was er uit gezet ná de goedkeuring van de auto, ook bij hem was het vorig jaar een feit dat de papieren niet klopten, maar ze hadden hem goedgekeurd en daarom was er het gezeik. De Rooy komt nu gewoon niet door de keuring omdat ze de auto's niet in orde hadden.
-Dit heeft niks met geld uit oost-Europa te maken, hoe erg ik ook tegen Kamaz ben, dit keer hebben ze er gewoon niks mee te maken.
-De Homologatie zijn belangrijke papieren voor de organisatie en de FIA, en als deze niet in orde zijn is het een logisch gevolg, gewoon voor veiligheid etc, dat de deelnemers uitgesloten worden (mits het geen kleine details zijn, maar echt grote gebreken)

Ik wil er even bijzeggen, ik gun Bekx en de de Rooy's alle geluk en succes van de wereld, ik ken ze allemaal persoonlijk en ik vind het ook heel erg dat ze misschien niet meedoen, maar het is wel terecht als het zo mocht zijn.


EDIT
Ik pas mijn verhaal aan, het klopt niet helemaal

[ Bericht 16% gewijzigd door JosvG op 30-12-2005 15:55:25 ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33542714
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt
Slaat werkelijk nergens op.........
Er zijn 2 regelgevingen waaraan de auto`s aanmoeten voldoen. Dat van de FFSA en de FIA. Deze spreken elkaar op heeel veel punten tegen........ sommige zeggen dat het onmogelijk is om aan alle tweede de regelgevingen te voldoen!!!!!!
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:43:24 #136
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33542829
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:

[..]

Slaat werkelijk nergens op.........
Er zijn 2 regelgevingen waaraan de auto`s aanmoeten voldoen. Dat van de FFSA en de FIA. Deze spreken elkaar op heeel veel punten tegen........ sommige zeggen dat het onmogelijk is om aan alle tweede de regelgevingen te voldoen!!!!!!
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
Ik ga wel mee met wat je quote,. want ze hebben zoals je in mijn vorige verhaal kunt lezen inderdaad de mentaliteit van, dat doen we wel even, de organisatie gaat ons toch niet uitsluiten. En helaas doet de organisatie dit wel.

EDIT:

Ook aangepast

[ Bericht 5% gewijzigd door JosvG op 30-12-2005 15:56:07 ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33542923
hmmm
pi_33542996
Wat nieuws:
quote:
Zojuist zijn de captains van de beide DAF teams gehoord door de rally leiding. Daarbij kreeg men een lijst van punten te horen waarover nog verschil van mening bestaat. Deze lijst is het resultaat van het rapport van de technische commissie.
De definitieve uitspraak volgt om 16:00. U hoort snel meer van ons.
pi_33543008
ze WETEN dat de organistaie ongelooflijke mierenneukers zijn.. waarom hebben ze alles dan niet tip-top in orde? Niet geleerd van Bekx vorig jaar?
pi_33543137
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
Eigenlijk moeten ze dan zo'n keurmeester dwingen om op alle onderdeeltjes die die goedkeurt een stickertje te plakken, je neemt dan waarschijnlijk wel wat kilo's aan extra stickervelgewicht mee, maar ja. Het valt mij gewoon op dat hoewel iedereen altijd wel even bezig is met de officiële keuring, de nederlanders het grootste woord hebben dat alles fout gaat en niet op de manier zoals zij dat willen.
Atje zeggen is adje doen!
pi_33543168
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt
Om dit te voorkomen laten de Rooy en Bekx de trucks in Nederland al keuren.
Hier zijn ze goedgekeurd en werd toegezegd door de FIA keurmeesters dat het met de papieren goed kwam, dat de FIA daarna opeens anders beslist zegt meer over de FIA dan over de mentaliteit van de DAF truckers.
Het feit dat deze heren een kompleet rally-team met zelfgebouwde trucks opzetten, die door het FABRIEKS TEAM van Kamaz als grootste concurrent worden gezien zegt toch genoeg over de proffesionaliteit waarmee deze DAF heren bezig zijn.
Het fabrieksteam van Kamaz rijdt +/- 9 (geloof ik) rally-raids per jaar met een team van +/- 25 monteurs, en dan hebben ze "schrik" van die 2 Brabanders die dit 1 keer per jaar doen.
Ik dacht dat je dan toch wel proffesioneel genoeg bent, en ieder team in de autosport probeert op het randje van de regels een auto te ontwerpen (zie de formule 1)
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:57:19 #142
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33543314
Ik heb mijn posts even aangepast, als ik 100% de waarheid wil zeggen moest ik even een paar dingen die ik niet zeker wist weghalen., over het feit dat het terecht zou zijn verander ik niks, kloppen de papieren niet op een aantal grote punten, is het in mijn ogen wel terecht.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:59:12 #143
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33543393
Bekx heeft dit jaar zen wagen niet in Nederland laten keuren zegt ie zelf.
Wat ik me nu even afvraag (ben t beeld ff kwijt ) klopt het als ik zeg dat de Rooy veel nieuwe dingen eraf heeft gesloopt en dus in de basis met de 2005 truck wil starten en dat er bij Bekx ook wel problemen zijn maar minder zodat hij er niet al teveel van af heeft moeten halen/terug moeten draaien naar 2005 homologatie ?
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:00:03 #144
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33543423
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:59 schreef jozef444 het volgende:
Bekx heeft dit jaar zen wagen niet in Nederland laten keuren zegt ie zelf.
Wat ik me nu even afvraag (ben t beeld ff kwijt ) klopt het als ik zeg dat de Rooy veel nieuwe dingen eraf heeft gesloopt en dus in de basis met de 2005 truck wil starten en dat er bij Bekx ook wel problemen zijn maar minder zodat hij er niet al teveel van af heeft moeten halen/terug moeten draaien naar 2005 homologatie ?
Ja, dit klopt
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:06:32 #145
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33543676
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:00 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ja, dit klopt
tnx, niet dat ik t voor de Rooy niet lullig vind ofzo, ik hoop heel erg graag dat ie aan de start zal staan. Maar van Bekx had ik t niet verwacht omdat ie zo op de regeltjes zat te letten dit jaar (+ dat ik in Veghel woon en dat t dus in feitte gewoon een plaatsgenoot is van me )
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33544627
je zou bijna vergeten dat om 17:55 op rtl 7 een speciaal over de Rooy begint
pi_33544822
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:30 schreef dorpsgek het volgende:
je zou bijna vergeten dat om 17:55 op rtl 7 een speciaal over de Rooy begint
gelukkig is morgen om 16:00 de herhaling, gevolgd door RTL transp;twereld, gevolgd door een voorbeschouwing op dakar

(ik ga maar eens naar mn ouders dan die hebben WEL kabel TV)
pi_33545344
Team de Rooy en Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. Straks meer!
van de site: pitstop.tv
pi_33545353
Heb net me pa gesproken bekx en de rooy zullen niet starten
pi_33545370
sodeju
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:49:15 #151
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33545398
damn
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:50:13 #152
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33545434
De Rooy is schijnbaar al weer bezig met het vertrek naar Nederland
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33545646
heb ook vernomen dat de team weer naar nederland zijn vertrokken
maar heb ook gehoord dat er een pers bijeenkomst is
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:57:24 #155
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33545717
Vanavond zeker even het programma van de Rooy op TV kijken, misschien wordt er nog wel iets meer verteld over dit.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33545751
Dagboek


30-12-2005 16:45 HET DOEK IS GEVALLEN
30-12-2005

De organisatie heeft besloten dat het team van Hans Bekx en het team van De Rooy zaterdag a.s. niet aan de start van de Dakar 2006 zullen verschijnen.

bron
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:58:21 #157
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33545761
Dagboek


30-12-2005 16:45 HET DOEK IS GEVALLEN
30-12-2005

De organisatie heeft besloten dat het team van Hans Bekx en het team van De Rooy zaterdag a.s. niet aan de start van de Dakar 2006 zullen verschijnen.


Bron:www.hansbekxteamsport.nl


Damn you Alexxxx
quote:
Dakar - Startverbod voor DAF-teams
16:36 30-12-2005

De DAF-teams van Jan de Rooy en Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. De FIA legt de DAF-delegatie startverbod op.

Om 16u35 kregen de teams het onverbiddelijke verdict te horen. Startverbod! De beslissing van de FIA sloeg in als een bom bij de teams, die meteen in de trucks zijn gestapt om huiswaarts te keren. De verslagenheid is groot, ook bij Dany Colebunders, die zou navigeren voor Jan de Rooy.

Colebunders: "We stappen in en keren terug naar huis. We mogen niet starten. Vanmorgen is hier in Lissabon vergaderd met de FIA. Daarop zijn nog enkele controleurs naar de trucks komen kijken in een soort pre-keuring. Daarvan is verslag opgesteld en dat is dan overhandigd aan de sportcommissie. Die heeft geoordeeld dat we op enkele punten niet voldoen en zegt dat we niet mogen starten. Meer kan ik niet zeggen. Ik heb het rapport nog niet kunnen inkijken. In ieder geval gaan we niet in beroep. Laat me het daarbij houden. We keren gewoon terug."

De Rooy en Bekx waren ingeschreven met vijf DAF's. Vorige week doken problemen op met de homologatie van de DAF-proto die beide teams wilden inzetten. Ondanks een reeks aanpassingen aan de trucks heeft de FIA geoordeeld dat de DAF's onvoldoende overeenstemmen met de homologatie.

Met het schrappen van De Rooy en Bekx is de truck-klasse meteen onthoofd. De categorie wordt zo goed als zeker een walkover voor de Russen van Kamaz.

Bij de DAF-teams waren ook enkele Vlamingen actief. Tom Colsoul was aangetrokken als navi bij Gerard de Rooy, terwijl Jan nota's zou krijgen van Colebunders. Op de assistentie-DAF reden Hugo Duisters en Yvo Geusens. Hans Bekx kon dan weer rekenen op de diensten van Limburger Tony Maessen.

Ook voor de Nederlandse zender RTL7 is het wegvallen van de DAF-teams een regelrechte ramp. En uiteraard verliest ook sponsor Gauloises enorme blikvanger.
Zo dan maar...
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33545794
Ik zal het maar van de positieve kant bekijken, wij zouden oud en nieuw bij de vrouw van Theo van de Rijt vieren, is de man des huizes ook thuis.
pi_33545883
jaja TenHarkelDakar, nu is de taak aan je vader (toch ook een Nederlands Dakar icoon) om de nederlandse eer hoog te houden..........haha.
Truck-klassement zal dit jaar toch niet interessant zijn
  vrijdag 30 december 2005 @ 17:01:37 #160
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33545890
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:59 schreef Joefje het volgende:
Ik zal het maar van de positieve kant bekijken, wij zouden oud en nieuw bij de vrouw van Theo van de Rijt vieren, is de man des huizes ook thuis.
Goh, dat maakt wel een hoop goed ja
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 17:03:54 #161
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33546004
Nouja dan hebben we Stacey nog over, maar waarschijnlijk wordt t dus Kamaz voor en na dit jaar
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33546086
Wat een domper zeg! Het mooiste van de hele dakar eruit (voor ned. dan)

Zonde
pi_33546102
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:03 schreef jozef444 het volgende:
Nouja dan hebben we Stacey en Anne Kies nog over, maar waarschijnlijk wordt t dus Kamaz en Tatra voor en na dit jaar
  vrijdag 30 december 2005 @ 17:07:48 #164
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33546174
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:03 schreef jozef444 het volgende:
Nouja dan hebben we Stacey en Anne Kies nog over, maar waarschijnlijk wordt t dus Kamaz en Tatra en MAN voor en na dit jaar
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33546190
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:01 schreef JosvG het volgende:

[..]

Goh, dat maakt wel een hoop goed ja
Ik kan er ook niet meer van maken
  vrijdag 30 december 2005 @ 17:08:24 #166
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33546207
Ik zie Kies niet als iemand die mee kan draaien bovenin Stacey kan nog wel eens voor een verrassing zorgen. En Tatra mja, zelfde als Stacey misschien een verrassing maar gezien de prestaties van afgelopen jaren verwacht ik dat de Hino's t wel weer beter zullen doen dan de Tatra's
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33546259
WTF
pi_33546295
Ik zeg: Volgend jaar doet Yarovit mee (hopelijk) Techniek van Terberg, en concurrentie uit eigen huis voor de Kamazzen.
pi_33546356
En Anne Kies had trouwens gewoon een afbeelding van en Friese vlag op zn truck moeten hebben Maar dat geheel terzijde

ik ga zelf dan wel eens meedoen om te zorgen dat er een Friese vlag meerijdt
pi_33547074
Shit.
Dat is geen goed nieuws, zeg maar gerust slecht nieuws.
Uiteraard zal ik nu nog steeds de Dakar blijven volgen, maar de Nederlandse trucks waren wel wat speciaals.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_33547110
Was dit nou weer voor gezeik van de FIA ???
Vorig jaar hebben ze die Bekx ook al te pakken gehad,door 'm op de voorlaatste dag uit de uitslag te halen....
Ik kijk iig geen Dakar dit jaar !!
Het zou mij niks verbazen als die FIA het één of ander 'kado' heeft gekregen van Kamaz..
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_33547302
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:33 schreef Suikermais het volgende:
Was dit nou weer voor gezeik van de FIA ???
Vorig jaar hebben ze die Bekx ook al te pakken gehad,door 'm op de voorlaatste dag uit de uitslag te halen....
Ik kijk iig geen Dakar dit jaar !!
Het zou mij niks verbazen als die FIA het één of ander 'kado' heeft gekregen van Kamaz..
Kamaz heeft er niks aan als DAF er uit is gehaald.. Hun (eventuele) overwinning zal geen glans hebben, omdat DAF uit de strijd is.. denk aan de overwinning van Tatra in '88... Dat boeide ook niemand een reet, omdat de DAFs neit meer meereden.

En met de herinnering aan 1988 bedenk ik me ineens dat er ook veel egrer manieren zijn om de dakar te verlaten
pi_33547525
Tis altijd wat.....
Zie maar het verhaal van Hans Beckx vorig jaar: Voorlaatste dag uit de wedstrijd schrappen ivm een bumper terwijl de Russen gewoon een dag van de radar verdwijnen en met een nieuwe motor verdergaan.
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_33547899
Kanker Dakar
pi_33547975
erg jammer
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:00:50 #176
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_33548114
Vorig jaar dat gezeik en nu dit weer. Kanker FIA. Ik hoop dat er een rechtszaak volgt
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:02:40 #177
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548189
hmzz lees ik dit verkeerd of hebben ze toch nog een mogelijkheid tot beroep ->
quote:
Pour ce motif, le Collège des commissaires sportifs décide après avoir entendu les concurrents concernés l’application de l’article 25.4 du règlement particulier et de l’additif n°1, ainsi que de l’article 25P1 dans son ensemble et plus particulièrement « tout véhicule qui apparaitrait non-conforme…, soit refusé au départ (décision du Collège des Commissaires Sportifs) ». L’article 25P2 B doit également être pris en considération.

La décision a été signifiée à 15h20 aux concurrents, qui ont une heure pour faire appel.
Van dakar.com dus
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33548237
als Bekx op zn site bericht dat ie neit meedoet, denk ik niet dat ze in beroep gaan...

Laat ik maar weer eens herhalen wat ik in het vorige deel aan het eind zei: een eigen, Nederlandse woestijnrally volgend jhaar graag. Voor een EERLIJK duel.
pi_33548257
Even iets anders, heeft iemand dat filmpje van die de Rooy Daf met 2 motoren die die Peugeot voorbij stuift met 200 km/h?
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:05:23 #180
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548276
Mja ik ben er niet blij mee, maar in principe heeft de organisatie gelijk als de trucks niet voldoen aan de papieren/homologatie dan hebben ze alle recht om ze te weigeren....
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:05:27 #181
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548278
doe es ff kort samenvatten in het Nederlands, m'n frans is kut

en voor de rest, ik poep op de FIA, ik poep op TSO en ik poep nog harder op Kamaz.....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:06:57 #182
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548325
Wat ik er zo met men halve frans uit lees is dat ze om 15:20 te horen hebben gekregen dat ze niet mee mochten doen en dat ze daarna nog een uur hadden om beroep aan te tekenen.

maarja zoals ik al riep, men frans is klote dus
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:09:44 #183
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548433
wat ik uit eerdere berichten begreep gaan ze niet in beroep....

tering, de stemming in de trucks zal niet al te best zijn gok ik zo.

en idd het mooiste is eruit, ik zal Dakar dit jaar met een schuin oog volgen, niet meer dan dat....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:10:43 #184
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548465
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:05 schreef jozef444 het volgende:
Mja ik ben er niet blij mee, maar in principe heeft de organisatie gelijk als de trucks niet voldoen aan de papieren/homologatie dan hebben ze alle recht om ze te weigeren....
dezelfde FIA heeft de auto's al eerder bekeken en kritiek geuit op kleine punten (andere spatlappen bijvoorbeeld), en als dat verbeterd zou worden zou er geen probleem zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:13:11 #185
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548570
hmzz
maar als dat 15:20 local time is dat betekent dat dat voor ons 16:20 local time was, en dat ze dus tot 17:20 (NL tijd) de tijd hadden om beroep aan te tekenen. Nu dus een uur geleden.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33548573
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:09 schreef Klonk het volgende:
wat ik uit eerdere berichten begreep gaan ze niet in beroep....

tering, de stemming in de trucks zal niet al te best zijn gok ik zo.

en idd het mooiste is eruit, ik zal Dakar dit jaar met een schuin oog volgen, niet meer dan dat....
Neeee dat is te weinig eer voor de Motor-helden!
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:13:56 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548604
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:13 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Neeee dat is te weinig eer voor de Motor-helden!
ieder z'n voorkeur
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33548608
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:05 schreef Klonk het volgende:
doe es ff kort samenvatten in het Nederlands, m'n frans is kut

en voor de rest, ik poep op de FIA, ik poep op TSO en ik poep nog harder op Kamaz.....
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:26 schreef Klonk het volgende:

[Alexxxxxx schreef: gelukkig is er één iemand in dit topic die communistische trucks WEL gaaf vind..]

wel 2 eigenlijk
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:14:07 #189
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548611
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:10 schreef Klonk het volgende:

[..]

dezelfde FIA heeft de auto's al eerder bekeken en kritiek geuit op kleine punten (andere spatlappen bijvoorbeeld), en als dat verbeterd zou worden zou er geen probleem zijn
Volgens mij bij Bekx ja, maar als ik hoor dat de Rooy zo'n beetje alle verbeteringen tov zen 2005 wagen eraf heeft moeten slopen dan vraag ik me toch zeer sterk af in hoeverre dat wel reglementair was .
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33548631
quote:
According to the officials technical report the competitors of these vehicles don’t have the proper documents.
For these reasons, a jury of officials has decided after speaking to the competitors that based on a part of article 25.4 of the rule book as well as the whole of article 25P1 « every vehicle that is not in conformity can’t be cleared to start the rally. (decision of the jury of sporting officials) ». Article 25P2 B must also be taken into consideration. This decision was announced to the competitors at 15h20 and they now have an hour to appeal.
Engels is vast makkelijker te lezen

Bron is overigens dakar.com
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:16:14 #191
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548686
Niets tegen Kamaz, alleen nu even wel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:17:17 #192
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33548737
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]


[..]


Overigens, zoals ik al gezegt heb... Terecht, maar wel kut voor beide teams, ik ben nu even RTL7 aan het kijken overigens
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33548776
Het betreft trouwens alle DAFs:
quote:
By decision of the sporting officials, the five trucks of Dutch manufactor DAF have not been cleared to start the 28th edition of the Dakar. The crews concerned are: those of: Hans Bekx (502), Gerard De Rooy (n° 504), Jan De Rooy (n° 506), Marcel Van Vliet (n° 523) and Hugo Duisters (n° 529).
pi_33548799
Als ze geen beroep aantekenen dan is het dus een hopeloze zaak en weten ze zelf ook dat er iets niet klopt.
In alle andere gevallen neem ik aan dat ze toch echt wel beroep aantekenen.
De uren voorbereiding, de bezieling, en om niet te vergeten de commerciele zaken zijn allemaal zo groot dat je je niet zomaar neer legt bij een beslissing van de jury
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:20:06 #195
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548874
hier de artikelen waar t om gaat mbt startverbod ->

25.4
quote:
25.4 No vehicle will be allowed to start unless it complies with regulations.
25P1
quote:
25P1 SCRUTINEERING
Administrative checks and scrutineering will take place on 28, 29 and 30 December 2005 at the Belem Cultural Centre in Lisbon.
Competitors will receive a convocation stating the day and exact time at which they must present their vehicle to the Stewards in charge of carrying out scrutineering.
Failure to respect the convocation times will incur a penalty of 50 ¤ for the 1st hour late (inclusive) and 80 ¤ for the
following hours (inclusive).
A time control will be put in place at the entrance of the waiting parc of the administrative checks.
The presence of all members of the crew is compulsory.
On leaving administrative checks, competitors will receive a c
onvocation time for scrutineering. All lateness for scrutineering will be sanctioned as follows:
• up to 30 minutes: 15 ¤
• from 30 minutes to 1 hour: 30 ¤
• per hour extra: 15 ¤
Competitors having passed through administrative checks on 28/12 or 29/12 must leave their vehicles in the waiting parc and present themselves the next day at 08.00 for technical scrutineering.
Vehicles must be presented at technical scrutineering, with the various mounting brackets, cables and aerials of the different
safety equipment already fitted, ready to receive these systems (GPS, Sentinel, Iritrack). Failure to do so will result in a penalty of 150 Euros per item of equipment not installed.
Vehicles must be presented to scrutineering ready to race, except for those competitors who have been asked by the organisers to present their vehicles with empty fuel tanks (maximum 5 litres) on pain of 30 minutes of penalties. No interventions will be authorised
between the end of scrutineering and entry into the Parc Ferme, except for competitors designated by the organisation, who will be allowed to refuel on coming out of scrutineering.
All vehicles which appear not to conform, or are not adapted to rally norms, during scrutineering may either be forced to change group or be refused a start (on decision of the College of Sporting Stewards).
In the last case the entry fees will remain the property of the organisers.
On coming out of scrutineering all vehicles will be placed in parc ferme. It will be authorised to cover vehicles with transparent
covers only, at night time or in the case of bad weather.
During administrative checks a compulsory course on safety, the GPS, and Iritrack will be given. All absence will incur a penalty of 500 Euros.
en 25p2b
quote:
B) EACH VEHICLE MUST BE PRESENTED WITH
THE FOLLOWING ORIGINAL DOCUMENTS DURING
ADMINISTRATIVE CHECKS AND SCRUTINEERING:
• Valid log book or registration certificate (provisional registrations not acceptable),
• Certificate of conformity for supplementary fuel tanks, less than five years,
• Homologation file of vehicles entered in the series production groups for cars and trucks,
• FIA technical passport for vehicles having already participated in an event.
In addition, during administrative checks:
• Green card insurance certificate,
• Permission of the owner to use the vehicle, when they are not part of the crew.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33549058
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:20 schreef jozef444 het volgende:
hier de artikelen waar t om gaat mbt startverbod ->

25.4
[..]

25P1
[..]

en 25p2b
[..]
Oftewel alleen 25p2b. Want de rest is daar een gevolg van....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_33549621
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:14 schreef jozef444 het volgende:
Volgens mij bij Bekx ja, maar als ik hoor dat de Rooy zo'n beetje alle verbeteringen tov zen 2005 wagen eraf heeft moeten slopen dan vraag ik me toch zeer sterk af in hoeverre dat wel reglementair was .
Je begrijpt het niet. De verbeteringen zijn wél regelementair, zoals al gechecked in nederland. Er is alleen geen homologatie. Dat is wat anders. Ze hebben geprobeerd om door de nieuwe dingen eraf te slopen de trucks nog door te krijgen voor de oude homologatie, dus zoals ze vorig jaar aan de start stonden. Dat is niet gelukt blijkens.
pi_33549757
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:38 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. De verbeteringen zijn wél regelementair, zoals al gechecked in nederland. Er is alleen geen homologatie. Dat is wat anders. Ze hebben geprobeerd om door de nieuwe dingen eraf te slopen de trucks nog door te krijgen voor de oude homologatie, dus zoals ze vorig jaar aan de start stonden. Dat is niet gelukt blijkens.
Wat houdt de homologatie precies in dan?
pi_33549875
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:41 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Wat houdt de homologatie precies in dan?
quote:
Homologation file of vehicles entered in the series production groups for cars and trucks,
Minimaal 15 moeten er dus van gemaakt zijn blijkbaar anders is het geen serie productie.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:46:30 #200
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33549979
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33550071
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef jozef444 het volgende:
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
Zoals ik al zei. Jij begrijpt het niet.

[ Bericht 35% gewijzigd door DIJK op 30-12-2005 18:58:19 ]
pi_33550077
Persbericht van de Dakar site:

18:11 - truck
Five DAF trucks not cleared to start
By decision of the sporting officials, the five trucks of Dutch manufactor DAF have not been cleared to start the 28th edition of the Dakar. The crews concerned are: those of: Hans Bekx (502), Gerard De Rooy (n° 504), Jan De Rooy (n° 506), Marcel Van Vliet (n° 523) and Hugo Duisters (n° 529).

According to the officials technical report the competitors of these vehicles don’t have the proper documents.
For these reasons, a jury of officials has decided after speaking to the competitors that based on a part of article 25.4 of the rule book as well as the whole of article 25P1 « every vehicle that is not in conformity can’t be cleared to start the rally. (decision of the jury of sporting officials) ». Article 25P2 B must also be taken into consideration. This decision was announced to the competitors at 15h20 and they now have an hour to appeal.
Dakar is fantastic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')