abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:00:50 #176
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_33548114
Vorig jaar dat gezeik en nu dit weer. Kanker FIA. Ik hoop dat er een rechtszaak volgt
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:02:40 #177
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548189
hmzz lees ik dit verkeerd of hebben ze toch nog een mogelijkheid tot beroep ->
quote:
Pour ce motif, le Collège des commissaires sportifs décide après avoir entendu les concurrents concernés l’application de l’article 25.4 du règlement particulier et de l’additif n°1, ainsi que de l’article 25P1 dans son ensemble et plus particulièrement « tout véhicule qui apparaitrait non-conforme…, soit refusé au départ (décision du Collège des Commissaires Sportifs) ». L’article 25P2 B doit également être pris en considération.

La décision a été signifiée à 15h20 aux concurrents, qui ont une heure pour faire appel.
Van dakar.com dus
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33548237
als Bekx op zn site bericht dat ie neit meedoet, denk ik niet dat ze in beroep gaan...

Laat ik maar weer eens herhalen wat ik in het vorige deel aan het eind zei: een eigen, Nederlandse woestijnrally volgend jhaar graag. Voor een EERLIJK duel.
pi_33548257
Even iets anders, heeft iemand dat filmpje van die de Rooy Daf met 2 motoren die die Peugeot voorbij stuift met 200 km/h?
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:05:23 #180
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548276
Mja ik ben er niet blij mee, maar in principe heeft de organisatie gelijk als de trucks niet voldoen aan de papieren/homologatie dan hebben ze alle recht om ze te weigeren....
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:05:27 #181
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548278
doe es ff kort samenvatten in het Nederlands, m'n frans is kut

en voor de rest, ik poep op de FIA, ik poep op TSO en ik poep nog harder op Kamaz.....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:06:57 #182
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548325
Wat ik er zo met men halve frans uit lees is dat ze om 15:20 te horen hebben gekregen dat ze niet mee mochten doen en dat ze daarna nog een uur hadden om beroep aan te tekenen.

maarja zoals ik al riep, men frans is klote dus
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:09:44 #183
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548433
wat ik uit eerdere berichten begreep gaan ze niet in beroep....

tering, de stemming in de trucks zal niet al te best zijn gok ik zo.

en idd het mooiste is eruit, ik zal Dakar dit jaar met een schuin oog volgen, niet meer dan dat....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:10:43 #184
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548465
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:05 schreef jozef444 het volgende:
Mja ik ben er niet blij mee, maar in principe heeft de organisatie gelijk als de trucks niet voldoen aan de papieren/homologatie dan hebben ze alle recht om ze te weigeren....
dezelfde FIA heeft de auto's al eerder bekeken en kritiek geuit op kleine punten (andere spatlappen bijvoorbeeld), en als dat verbeterd zou worden zou er geen probleem zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:13:11 #185
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548570
hmzz
maar als dat 15:20 local time is dat betekent dat dat voor ons 16:20 local time was, en dat ze dus tot 17:20 (NL tijd) de tijd hadden om beroep aan te tekenen. Nu dus een uur geleden.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33548573
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:09 schreef Klonk het volgende:
wat ik uit eerdere berichten begreep gaan ze niet in beroep....

tering, de stemming in de trucks zal niet al te best zijn gok ik zo.

en idd het mooiste is eruit, ik zal Dakar dit jaar met een schuin oog volgen, niet meer dan dat....
Neeee dat is te weinig eer voor de Motor-helden!
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:13:56 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548604
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:13 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Neeee dat is te weinig eer voor de Motor-helden!
ieder z'n voorkeur
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33548608
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:05 schreef Klonk het volgende:
doe es ff kort samenvatten in het Nederlands, m'n frans is kut

en voor de rest, ik poep op de FIA, ik poep op TSO en ik poep nog harder op Kamaz.....
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:26 schreef Klonk het volgende:

[Alexxxxxx schreef: gelukkig is er één iemand in dit topic die communistische trucks WEL gaaf vind..]

wel 2 eigenlijk
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:14:07 #189
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548611
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:10 schreef Klonk het volgende:

[..]

dezelfde FIA heeft de auto's al eerder bekeken en kritiek geuit op kleine punten (andere spatlappen bijvoorbeeld), en als dat verbeterd zou worden zou er geen probleem zijn
Volgens mij bij Bekx ja, maar als ik hoor dat de Rooy zo'n beetje alle verbeteringen tov zen 2005 wagen eraf heeft moeten slopen dan vraag ik me toch zeer sterk af in hoeverre dat wel reglementair was .
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33548631
quote:
According to the officials technical report the competitors of these vehicles don’t have the proper documents.
For these reasons, a jury of officials has decided after speaking to the competitors that based on a part of article 25.4 of the rule book as well as the whole of article 25P1 « every vehicle that is not in conformity can’t be cleared to start the rally. (decision of the jury of sporting officials) ». Article 25P2 B must also be taken into consideration. This decision was announced to the competitors at 15h20 and they now have an hour to appeal.
Engels is vast makkelijker te lezen

Bron is overigens dakar.com
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:16:14 #191
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33548686
Niets tegen Kamaz, alleen nu even wel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:17:17 #192
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33548737
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]


[..]


Overigens, zoals ik al gezegt heb... Terecht, maar wel kut voor beide teams, ik ben nu even RTL7 aan het kijken overigens
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33548776
Het betreft trouwens alle DAFs:
quote:
By decision of the sporting officials, the five trucks of Dutch manufactor DAF have not been cleared to start the 28th edition of the Dakar. The crews concerned are: those of: Hans Bekx (502), Gerard De Rooy (n° 504), Jan De Rooy (n° 506), Marcel Van Vliet (n° 523) and Hugo Duisters (n° 529).
pi_33548799
Als ze geen beroep aantekenen dan is het dus een hopeloze zaak en weten ze zelf ook dat er iets niet klopt.
In alle andere gevallen neem ik aan dat ze toch echt wel beroep aantekenen.
De uren voorbereiding, de bezieling, en om niet te vergeten de commerciele zaken zijn allemaal zo groot dat je je niet zomaar neer legt bij een beslissing van de jury
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:20:06 #195
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33548874
hier de artikelen waar t om gaat mbt startverbod ->

25.4
quote:
25.4 No vehicle will be allowed to start unless it complies with regulations.
25P1
quote:
25P1 SCRUTINEERING
Administrative checks and scrutineering will take place on 28, 29 and 30 December 2005 at the Belem Cultural Centre in Lisbon.
Competitors will receive a convocation stating the day and exact time at which they must present their vehicle to the Stewards in charge of carrying out scrutineering.
Failure to respect the convocation times will incur a penalty of 50 ¤ for the 1st hour late (inclusive) and 80 ¤ for the
following hours (inclusive).
A time control will be put in place at the entrance of the waiting parc of the administrative checks.
The presence of all members of the crew is compulsory.
On leaving administrative checks, competitors will receive a c
onvocation time for scrutineering. All lateness for scrutineering will be sanctioned as follows:
• up to 30 minutes: 15 ¤
• from 30 minutes to 1 hour: 30 ¤
• per hour extra: 15 ¤
Competitors having passed through administrative checks on 28/12 or 29/12 must leave their vehicles in the waiting parc and present themselves the next day at 08.00 for technical scrutineering.
Vehicles must be presented at technical scrutineering, with the various mounting brackets, cables and aerials of the different
safety equipment already fitted, ready to receive these systems (GPS, Sentinel, Iritrack). Failure to do so will result in a penalty of 150 Euros per item of equipment not installed.
Vehicles must be presented to scrutineering ready to race, except for those competitors who have been asked by the organisers to present their vehicles with empty fuel tanks (maximum 5 litres) on pain of 30 minutes of penalties. No interventions will be authorised
between the end of scrutineering and entry into the Parc Ferme, except for competitors designated by the organisation, who will be allowed to refuel on coming out of scrutineering.
All vehicles which appear not to conform, or are not adapted to rally norms, during scrutineering may either be forced to change group or be refused a start (on decision of the College of Sporting Stewards).
In the last case the entry fees will remain the property of the organisers.
On coming out of scrutineering all vehicles will be placed in parc ferme. It will be authorised to cover vehicles with transparent
covers only, at night time or in the case of bad weather.
During administrative checks a compulsory course on safety, the GPS, and Iritrack will be given. All absence will incur a penalty of 500 Euros.
en 25p2b
quote:
B) EACH VEHICLE MUST BE PRESENTED WITH
THE FOLLOWING ORIGINAL DOCUMENTS DURING
ADMINISTRATIVE CHECKS AND SCRUTINEERING:
• Valid log book or registration certificate (provisional registrations not acceptable),
• Certificate of conformity for supplementary fuel tanks, less than five years,
• Homologation file of vehicles entered in the series production groups for cars and trucks,
• FIA technical passport for vehicles having already participated in an event.
In addition, during administrative checks:
• Green card insurance certificate,
• Permission of the owner to use the vehicle, when they are not part of the crew.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33549058
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:20 schreef jozef444 het volgende:
hier de artikelen waar t om gaat mbt startverbod ->

25.4
[..]

25P1
[..]

en 25p2b
[..]
Oftewel alleen 25p2b. Want de rest is daar een gevolg van....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_33549621
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:14 schreef jozef444 het volgende:
Volgens mij bij Bekx ja, maar als ik hoor dat de Rooy zo'n beetje alle verbeteringen tov zen 2005 wagen eraf heeft moeten slopen dan vraag ik me toch zeer sterk af in hoeverre dat wel reglementair was .
Je begrijpt het niet. De verbeteringen zijn wél regelementair, zoals al gechecked in nederland. Er is alleen geen homologatie. Dat is wat anders. Ze hebben geprobeerd om door de nieuwe dingen eraf te slopen de trucks nog door te krijgen voor de oude homologatie, dus zoals ze vorig jaar aan de start stonden. Dat is niet gelukt blijkens.
pi_33549757
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:38 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. De verbeteringen zijn wél regelementair, zoals al gechecked in nederland. Er is alleen geen homologatie. Dat is wat anders. Ze hebben geprobeerd om door de nieuwe dingen eraf te slopen de trucks nog door te krijgen voor de oude homologatie, dus zoals ze vorig jaar aan de start stonden. Dat is niet gelukt blijkens.
Wat houdt de homologatie precies in dan?
pi_33549875
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:41 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Wat houdt de homologatie precies in dan?
quote:
Homologation file of vehicles entered in the series production groups for cars and trucks,
Minimaal 15 moeten er dus van gemaakt zijn blijkbaar anders is het geen serie productie.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:46:30 #200
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33549979
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')