abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33539692
ja want er blijfen 6 punten die ze niet terug kunnen bouwen daar
maar hoop straks meer nieuw te hebben uit portugal heb net me pa gesproken en hij zou me straks meer laten weten hij was eerst zelf bezig met hun keuring
pi_33540709
heb net contact gehad met portugal er was om 14:44 nog niks nieuws in de daf soap
pi_33540718
Ik begrijp niet dat ze em teruggebouwd hebben. Je krijgt goedkeuring of niet, maar niet een beetje. Ze hadden die onderdelen net zo goed kunnen laten zitten IMHO.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:55:48 #129
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33541037
Nou lekker is dat weer hoor!!
't begint nu wel erg op te vallen dat ze wat tegen de Nederlandse truckies hebben
Of zouden ze hem knijpen omdat ze de Nederlanders als een bedreiging zien?

Ik hoop iig dat alles met een sisser af loopt, want op deze manier is de Dakar niet leuk meer
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33541131
De sfeer is niet echt helemaal toppie zo te zien.......
pi_33541460
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:55 schreef Relin het volgende:
Nou lekker is dat weer hoor!!
't begint nu wel erg op te vallen dat ze wat tegen de Nederlandse truckies hebben
Of zouden ze hem knijpen omdat ze de Nederlanders als een bedreiging zien?

Ik hoop iig dat alles met een sisser af loopt, want op deze manier is de Dakar niet leuk meer
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.

Bah
pi_33542156

30-12-2005 Het team houdt de adem in
30-12-2005


Het Bekx team houdt de adem in. Nadat vanmorgen om half 10 de technische commissie in vergadering was gegaan is er op dit moment nog steeds geen duidelijkheid over het wel of niet starten van de beide DAF teams.

Er wordt nog steeds op topniveau vergaderd. Het enige lichtpuntje dat er te melden valt lijkt te zijn dat er drie keurmeesters opnieuw naar de auto"s van het Bekx team gekeken hebben. Hun belangstelling scheen daarbij vooral uit te gaan naar de veerpakketten en de intercooler.

Gewapend met blocnotes vol met informatie verdwenen de heren daarna weer naar binnen om verder te vergaderen. Dat is het enige dat we op dit moment weten. Vast staat, dat er in ieder geval voor het eind van de middag een besluit moet worden genomen, want morgen start de rally al. Het Bekx team houdt de moed er in elk geval in.
pi_33542312
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.

Bah
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:37:02 #134
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33542649
Ik zal er maar even tussenkomen met nog wat informatie wat dit onderwerp van een heel andere kant belicht:

-Dit is niet te vergelijken met Bekx vorig jaar, want die was er uit gezet ná de goedkeuring van de auto, ook bij hem was het vorig jaar een feit dat de papieren niet klopten, maar ze hadden hem goedgekeurd en daarom was er het gezeik. De Rooy komt nu gewoon niet door de keuring omdat ze de auto's niet in orde hadden.
-Dit heeft niks met geld uit oost-Europa te maken, hoe erg ik ook tegen Kamaz ben, dit keer hebben ze er gewoon niks mee te maken.
-De Homologatie zijn belangrijke papieren voor de organisatie en de FIA, en als deze niet in orde zijn is het een logisch gevolg, gewoon voor veiligheid etc, dat de deelnemers uitgesloten worden (mits het geen kleine details zijn, maar echt grote gebreken)

Ik wil er even bijzeggen, ik gun Bekx en de de Rooy's alle geluk en succes van de wereld, ik ken ze allemaal persoonlijk en ik vind het ook heel erg dat ze misschien niet meedoen, maar het is wel terecht als het zo mocht zijn.


EDIT
Ik pas mijn verhaal aan, het klopt niet helemaal

[ Bericht 16% gewijzigd door JosvG op 30-12-2005 15:55:25 ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33542714
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt
Slaat werkelijk nergens op.........
Er zijn 2 regelgevingen waaraan de auto`s aanmoeten voldoen. Dat van de FFSA en de FIA. Deze spreken elkaar op heeel veel punten tegen........ sommige zeggen dat het onmogelijk is om aan alle tweede de regelgevingen te voldoen!!!!!!
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:43:24 #136
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33542829
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:

[..]

Slaat werkelijk nergens op.........
Er zijn 2 regelgevingen waaraan de auto`s aanmoeten voldoen. Dat van de FFSA en de FIA. Deze spreken elkaar op heeel veel punten tegen........ sommige zeggen dat het onmogelijk is om aan alle tweede de regelgevingen te voldoen!!!!!!
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
Ik ga wel mee met wat je quote,. want ze hebben zoals je in mijn vorige verhaal kunt lezen inderdaad de mentaliteit van, dat doen we wel even, de organisatie gaat ons toch niet uitsluiten. En helaas doet de organisatie dit wel.

EDIT:

Ook aangepast

[ Bericht 5% gewijzigd door JosvG op 30-12-2005 15:56:07 ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33542923
hmmm
pi_33542996
Wat nieuws:
quote:
Zojuist zijn de captains van de beide DAF teams gehoord door de rally leiding. Daarbij kreeg men een lijst van punten te horen waarover nog verschil van mening bestaat. Deze lijst is het resultaat van het rapport van de technische commissie.
De definitieve uitspraak volgt om 16:00. U hoort snel meer van ons.
pi_33543008
ze WETEN dat de organistaie ongelooflijke mierenneukers zijn.. waarom hebben ze alles dan niet tip-top in orde? Niet geleerd van Bekx vorig jaar?
pi_33543137
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
Eigenlijk moeten ze dan zo'n keurmeester dwingen om op alle onderdeeltjes die die goedkeurt een stickertje te plakken, je neemt dan waarschijnlijk wel wat kilo's aan extra stickervelgewicht mee, maar ja. Het valt mij gewoon op dat hoewel iedereen altijd wel even bezig is met de officiële keuring, de nederlanders het grootste woord hebben dat alles fout gaat en niet op de manier zoals zij dat willen.
Atje zeggen is adje doen!
pi_33543168
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt
Om dit te voorkomen laten de Rooy en Bekx de trucks in Nederland al keuren.
Hier zijn ze goedgekeurd en werd toegezegd door de FIA keurmeesters dat het met de papieren goed kwam, dat de FIA daarna opeens anders beslist zegt meer over de FIA dan over de mentaliteit van de DAF truckers.
Het feit dat deze heren een kompleet rally-team met zelfgebouwde trucks opzetten, die door het FABRIEKS TEAM van Kamaz als grootste concurrent worden gezien zegt toch genoeg over de proffesionaliteit waarmee deze DAF heren bezig zijn.
Het fabrieksteam van Kamaz rijdt +/- 9 (geloof ik) rally-raids per jaar met een team van +/- 25 monteurs, en dan hebben ze "schrik" van die 2 Brabanders die dit 1 keer per jaar doen.
Ik dacht dat je dan toch wel proffesioneel genoeg bent, en ieder team in de autosport probeert op het randje van de regels een auto te ontwerpen (zie de formule 1)
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:57:19 #142
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33543314
Ik heb mijn posts even aangepast, als ik 100% de waarheid wil zeggen moest ik even een paar dingen die ik niet zeker wist weghalen., over het feit dat het terecht zou zijn verander ik niks, kloppen de papieren niet op een aantal grote punten, is het in mijn ogen wel terecht.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:59:12 #143
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33543393
Bekx heeft dit jaar zen wagen niet in Nederland laten keuren zegt ie zelf.
Wat ik me nu even afvraag (ben t beeld ff kwijt ) klopt het als ik zeg dat de Rooy veel nieuwe dingen eraf heeft gesloopt en dus in de basis met de 2005 truck wil starten en dat er bij Bekx ook wel problemen zijn maar minder zodat hij er niet al teveel van af heeft moeten halen/terug moeten draaien naar 2005 homologatie ?
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:00:03 #144
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33543423
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:59 schreef jozef444 het volgende:
Bekx heeft dit jaar zen wagen niet in Nederland laten keuren zegt ie zelf.
Wat ik me nu even afvraag (ben t beeld ff kwijt ) klopt het als ik zeg dat de Rooy veel nieuwe dingen eraf heeft gesloopt en dus in de basis met de 2005 truck wil starten en dat er bij Bekx ook wel problemen zijn maar minder zodat hij er niet al teveel van af heeft moeten halen/terug moeten draaien naar 2005 homologatie ?
Ja, dit klopt
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:06:32 #145
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33543676
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:00 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ja, dit klopt
tnx, niet dat ik t voor de Rooy niet lullig vind ofzo, ik hoop heel erg graag dat ie aan de start zal staan. Maar van Bekx had ik t niet verwacht omdat ie zo op de regeltjes zat te letten dit jaar (+ dat ik in Veghel woon en dat t dus in feitte gewoon een plaatsgenoot is van me )
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33544627
je zou bijna vergeten dat om 17:55 op rtl 7 een speciaal over de Rooy begint
pi_33544822
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:30 schreef dorpsgek het volgende:
je zou bijna vergeten dat om 17:55 op rtl 7 een speciaal over de Rooy begint
gelukkig is morgen om 16:00 de herhaling, gevolgd door RTL transp;twereld, gevolgd door een voorbeschouwing op dakar

(ik ga maar eens naar mn ouders dan die hebben WEL kabel TV)
pi_33545344
Team de Rooy en Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. Straks meer!
van de site: pitstop.tv
pi_33545353
Heb net me pa gesproken bekx en de rooy zullen niet starten
pi_33545370
sodeju
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')