Dat was geen probleem omdat geen enkele Ginaf gelijk is of zo?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
quote:The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions.
Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef dorpsgek het volgende:
Theo v.d. Rijt is een "oude" teammaat van Jan de Rooy.
in 1985 (the bull) zat hij op de servicetruck (dat was het tweekoppig monster van 1984 die toen meeging als servicewagen).
In 1986 (turbotwin) zat Theo in de service-jeep (land-rover).
In 1987 zat hij naast Jan de Rooy in de turbotwin 2.
En in 1988 was hij de chauffeur van de toen verongelukte turbotwin X2
Hij heeft er niet mee rondgelopen want hij lag in het Catrien, hij had ook nog een armbreuk, en hij lag samen met z'n Engelse teammaat op een kamer. ik ben toen nog bij hem op bezoek geweest.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:04 schreef Joefje het volgende:
[..]
Hij heeft toen zelf ook een paar weken met een gebroken nek rondgelopen, hij heeft toen heel veel geluk gehad.
Inderdaad, dan ga ik het ook niet eens kijken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:00 schreef Klonk het volgende:
Als Daf niet mag starten dan flikker ik de Dakar in de boycot......
Het ligt gewoon heel simpel:quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?
Of kan dat pas daar ter plaatse in Lissabon?
Of is het een slordigheid geweest van de Daf teams om volledig te vertrouwen op die FFSA goedkeuring?
En wat is dan het nut van het hebben van twee organisaties? (FFSA & FIA)
Begint weer lekker dit jaar![]()
jup, neem ferrari in de F1 die is erg goed bevriend met de FIAquote:Op vrijdag 30 december 2005 10:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Het ligt gewoon heel simpel:
De bobo's die zich ermee moeten bemoeien hebben hem in eerste instantie goedgekeurd, vervolgens is er iemand geklagen (waarschijnlijk van de Kamaz teams) bij een hogere bevriende bobo en die heeft geroepen: Nee, die trucks zijn toch niet goed gekeurd!
Dat gebeurt in elke sport![]()
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Allemaal heel kut voor de Daf teams, maar waarom zijn die FIA papieren dan niet vooraf geregeld?
Maar ik blijf het niet begrijpen dat het dan als "verrassing" komt dat ze eventueel niet mogen starten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:15 schreef mbn het volgende:
Ze hebben de vrachtwagens laten keuren door de FIA, die hadden enkele opmerkingen en die dingen zouden aangepast zijn. Ergens is de uiteindelijke goedkeuring vervolgens blijven hangen tussen de teams, DAF en de FIA.
Diezelfde GINAF heeft vorig jaar ook meegedaan, dus dat was schijbaar geen probleem toenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Clark2420 het volgende:
Ik denk dat er nog meer trucks in de problemen zitten, wat dachten we van produktieaantallen / homologatie van bv de GINAF van Anne Kies met Caterpillar motor!!.
Hahahaha, da's waar ja.quote:
Vanwege de kerst en de vakantie van de desbetrfende FIA man kon de advocaat van DAF de papieren toen niet in orde krijgenquote:Op vrijdag 30 december 2005 11:32 schreef tenharkeldakar het volgende:
ik las ergens op internet dat ze al voor de kerst wisten dat ze van de fia geen goed keuring hadden
dus voor hun was het al bekend dat het een hele strijd zou worden bij de keuring
Willy Weyens is volgens mij een Belgische rallysport-verslaggeverquote:Op donderdag 29 december 2005 20:05 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
De jeep word niet bestuurd door de "truckstarvent" maar door Willy Weyens (belgie), Daniël Roeselere (duitsl.) en Akis Temperedisi (griekenland)
Het probleem is schijnbaar dat dat NIET duidelijk in de regelementen staat dat er 15 gebouwd moeten worden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:31 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ja kerst en vakantie van een fia persoon oke
maar als je een proto type bouwt moet je er 15 dezelfde van hebben dat staat ook in de regelementen. kamaz heeft dat ook maar daf niet dat is het verschil en dat is dus klooten.
maar hopen dat het goed komt
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:55 schreef Relin het volgende:
Nou lekker is dat weer hoor!!![]()
't begint nu wel erg op te vallen dat ze wat tegen de Nederlandse truckies hebben![]()
Of zouden ze hem knijpen omdat ze de Nederlanders als een bedreiging zien?
Ik hoop iig dat alles met een sisser af loopt, want op deze manier is de Dakar niet leuk meer![]()
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemtquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Tuurlijk, een grote corrupte bende is het! Er is al lang een smak geld vanuit het oosten overgemaakt naar bepaalde personen en daarom worden de nederlandse(super)truck op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En wat bied nou meer garantie op de overwinning dan het uitsluiten van je grootste concurrenten.
Bah![]()
Slaat werkelijk nergens op.........quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt![]()
Ik ga wel mee met wat je quote,. want ze hebben zoals je in mijn vorige verhaal kunt lezen inderdaad de mentaliteit van, dat doen we wel even, de organisatie gaat ons toch niet uitsluiten. En helaas doet de organisatie dit wel.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Slaat werkelijk nergens op.........
Er zijn 2 regelgevingen waaraan de auto`s aanmoeten voldoen. Dat van de FFSA en de FIA. Deze spreken elkaar op heeel veel punten tegen........ sommige zeggen dat het onmogelijk is om aan alle tweede de regelgevingen te voldoen!!!!!!
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
quote:Zojuist zijn de captains van de beide DAF teams gehoord door de rally leiding. Daarbij kreeg men een lijst van punten te horen waarover nog verschil van mening bestaat. Deze lijst is het resultaat van het rapport van de technische commissie.
De definitieve uitspraak volgt om 16:00. U hoort snel meer van ons.
Eigenlijk moeten ze dan zo'n keurmeester dwingen om op alle onderdeeltjes die die goedkeurt een stickertje te plakken, je neemt dan waarschijnlijk wel wat kilo's aan extra stickervelgewicht mee, maar ja. Het valt mij gewoon op dat hoewel iedereen altijd wel even bezig is met de officiële keuring, de nederlanders het grootste woord hebben dat alles fout gaat en niet op de manier zoals zij dat willen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Baan1980 het volgende:
Iig, de Rooy haalt ieder jaar een keuringsmeester vanuit Frankrijk hierheen (op eigen kosten) en die heeft dit jaar de trucks enkel afgekeurd op een paar te slappe spatlappen..... die zijn vervangen (lijkt me) en nu beginnen ze over allelei andere punten te zeiken waarover ze daarvoor nix over hadden gezegd......
Om dit te voorkomen laten de Rooy en Bekx de trucks in Nederland al keuren.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
De nederlandse trucks hebben het gewoon niet goed voor elkaar en gaan met een mentaliteit van "dat regelen we op de laatste dag nog wel even" naar die keuringen toe. Dat is gewoon belachelijk en verre van professioneel, zeker als je het risico van corruptie er bij neemt![]()
Ja, dit kloptquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:59 schreef jozef444 het volgende:
Bekx heeft dit jaar zen wagen niet in Nederland laten keuren zegt ie zelf.
Wat ik me nu even afvraag (ben t beeld ff kwijt) klopt het als ik zeg dat de Rooy veel nieuwe dingen eraf heeft gesloopt en dus in de basis met de 2005 truck wil starten en dat er bij Bekx ook wel problemen zijn maar minder zodat hij er niet al teveel van af heeft moeten halen/terug moeten draaien naar 2005 homologatie ?
tnx, niet dat ik t voor de Rooy niet lullig vind ofzo, ik hoop heel erg graag dat ie aan de start zal staan. Maar van Bekx had ik t niet verwacht omdat ie zo op de regeltjes zat te letten dit jaar (+ dat ik in Veghel woon en dat t dus in feitte gewoon een plaatsgenoot is van mequote:
gelukkig is morgen om 16:00 de herhaling, gevolgd door RTL transp;twereld, gevolgd door een voorbeschouwing op dakarquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:30 schreef dorpsgek het volgende:
je zou bijna vergeten dat om 17:55 op rtl 7 een speciaal over de Rooy begint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |