yup | vrijdag 16 december 2005 @ 14:56 |
Zag een interessante draadje op een ander forum. Wat hebben jullie liever, een Citroen of Opel. Ik zeg Opel. Want de Citroen kan je na een paar jaar in de urn strooien en op de schoorsteenmantel doen :-) | |
Fulcrum_X | vrijdag 16 december 2005 @ 14:58 |
Citroën ![]() En alle BMW's mogen ze van mij de shredder in gooien ![]() | |
Klonk | vrijdag 16 december 2005 @ 14:59 |
Citroen ![]() ![]() | |
Bastard | vrijdag 16 december 2005 @ 15:00 |
Citroen, rijden met comfort tegenover een stroeve bak die rechtdoor wil in een bocht. | |
M5 | vrijdag 16 december 2005 @ 15:02 |
Als ik moet kiezen tussen Citroën en Opel, ga ik lekker voor de Opel. Citroëns hebben op een enkele uitzondering na gewoon een wagelijk design imo. | |
yup | vrijdag 16 december 2005 @ 15:03 |
Shit 3 tegen 1, we hebben tegengas nodig :-) Pech met stijl ben ik het niet mee eens, CX en al die ouwe dingen zijn wel stijlvol, maar BX, XM, Xantia enzo zijn allemaal ouwe lullen bakken ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 15:03 |
Opel | |
Bastard | vrijdag 16 december 2005 @ 15:06 |
quote:Citroen ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 16 december 2005 @ 15:06 |
quote:Alle sjonnies gaan kiezen voor Opel, das logisch. Dus Opel gaat wel winnen ![]() En gelukkig maar, want Citroën is geen doorsnee merk ![]() You love it, or you don't ![]() | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 15:07 |
Ik ga voor Opel, die incourante ouwe lullen bakken mogen ze houden. Plus dat de citroens die ik gereden heb allemaal als een zeilboot op de weg lagen | |
Klonk | vrijdag 16 december 2005 @ 15:13 |
1965 Opel Rekord L ![]() Citroen DS ![]() Opel probeert Amerikaans te doen, Citroen produceert een legende ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 15:14 |
quote:Citroën is als Marmite, dus. Sorry maar ik vind zo'n beetje alle citroëns lelijk. no offence | |
Klonk | vrijdag 16 december 2005 @ 15:15 |
ieder z'n smaak ![]() | |
Repeat | vrijdag 16 december 2005 @ 15:20 |
quote:Citroen! ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 15:22 |
quote: ![]() ![]() | |
Klonk | vrijdag 16 december 2005 @ 15:26 |
Da's appelen met peren vergelijken, Citroen was nooit echt sterk in sportwagens ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 16 december 2005 @ 15:29 |
quote: ![]() Ik kies eerder voor duits, maar de laatste jaren maakt C mooie auto's! ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 15:30 |
quote:gek genoeg doen ze het altijd prima in rally rijden die oude DS heeft toch ook nog aardig wat rally's gewonnen? ![]() ![]() | |
KeessieX | vrijdag 16 december 2005 @ 15:32 |
Opel over Citroën kiezen ![]() ![]() | |
thefunny | vrijdag 16 december 2005 @ 15:32 |
Deze discussie is oneindig. De ene kant roept 'Opel!!' de andere kant roept 'Citroën!'....zucht. | |
Klonk | vrijdag 16 december 2005 @ 15:34 |
quote:oe, dat is een heel fraai exemplaar, speciale rally uitvoering, waar iemand van autovisie enkele jaren volgens mij ook nog een deuk in heeft gereden ![]() | |
KeessieX | vrijdag 16 december 2005 @ 15:34 |
leuk hè ![]() | |
Speed-Addicted | vrijdag 16 december 2005 @ 15:34 |
Opel. Franse bagger ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 16 december 2005 @ 15:34 |
Mag ik dan ook kiezen om mijn geld te houden en te gaan fietsen? dan doe ik dat. ![]() | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 15:35 |
quote:Het probleem is dus dat veel mensen de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Dan vraag je waarom is opel zo slecht dan!? ja.. eh.. opel roest! Goh, heb je wel eens opel gereden? nee eigenlijk niet... Dus dan lul je je stomme maatjes maar na? ja, eigenlijk wel... Zoiets ![]() | |
KeessieX | vrijdag 16 december 2005 @ 15:35 |
quote:1e verstandige keuze ... | |
Herr.Flick | vrijdag 16 december 2005 @ 15:36 |
quote:Zonder die 2 merken zaten de jongens van toyota nog steeds rijst te plukken!! ![]() | |
Blapiet | vrijdag 16 december 2005 @ 15:37 |
Ik heb eerst een Opel geleast, nu een Citroën. Ik haat die citroën met iedere vezel van mijn lichaam. De wegligging van een pinda rotsje, en zóóóó lelijk. Over het interieur zal ik maar niet eens beginnen. Doe maar eens een deur dicht van een Opel Astra en daarna van zo'n kut C3. Doe mij de Opel maar. Citroen ![]() | |
KeessieX | vrijdag 16 december 2005 @ 15:38 |
quote:Mja ok ik heb iig opel kadet gereden en ik vond et een grafbak, stroef, lelijk, gammel digi-dash, enz... Maargoed ik heb nooit Citroën gereden... | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 15:44 |
quote:Mja, ok dan gaat de vlieger voor jouw niet op, maar je begrijpt waar ik heen wil. Ik lul ook alleen maar mee omdat ik tot een van de weinige opel liefhebbers behoor ![]() ![]() | |
siekman | vrijdag 16 december 2005 @ 15:46 |
quote:Ik heb zelf in een grijs verleden een XM gehad voor een blauwe maandag . Ze zitten en rijden heerlijk maar zien er niet uit Mijn zwager heeft een xantia , dat ding rijd ook heerlijk maar het is allemaal niet speciaal | |
Klonk | vrijdag 16 december 2005 @ 15:47 |
quote:zegt degene die net een Renault Laguna heeft gekocht ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 16 december 2005 @ 15:47 |
quote: ![]() | |
Giem | vrijdag 16 december 2005 @ 15:51 |
Rijd Opel ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 16 december 2005 @ 15:54 |
...Allebei nooit van m'n leven... | |
Herr.Flick | vrijdag 16 december 2005 @ 15:54 |
quote: ![]() | |
siekman | vrijdag 16 december 2005 @ 15:55 |
quote:idd renault laguna , of een 525 , of xantia , of een astra Laguna doet qua in en exterieur echt niet onder een andere auto voor zijn leeftijd maar zien er vaak toch wel heel netjes uit omdat het JUIST de auto's zijn die niet helemaal in de smaak vallen bij iedereen , voor mij is het gewoon degelijk vervoer . | |
Gripper | vrijdag 16 december 2005 @ 15:58 |
Rijdt citroën ![]() Keuze tussen comfortabel over de weg deinen (alleen in de oude troenen) of een Sjonnie-kar is voor mij snel gemaakt. | |
HPoi | vrijdag 16 december 2005 @ 16:16 |
Citroen natuurlijk. Ik ga toch niet in een karakterloze Opel rijden. ![]() | |
dark_humanity774 | vrijdag 16 december 2005 @ 16:29 |
Opel, zonder twijfel. Citroen is voor rare mensen. | |
2NutZ | vrijdag 16 december 2005 @ 16:36 |
als ik een gun op mn slaap kreeg en moest kiezen dan werd et een Citroen, want Opel's zijn voor mafkezen. | |
Giem | vrijdag 16 december 2005 @ 16:42 |
quote:en dan heet je 2Nutz ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 december 2005 @ 16:44 |
quote:nee, dan hadden ze nu perfecte naaimachines op grote schaal gemaakt (dat is hun oorsprong namelijk) ![]() OT: Ik zou Citroën kiezen. | |
Fulcrum_X | vrijdag 16 december 2005 @ 16:46 |
quote:Daar is niks mis mee ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 16:48 |
quote:komt daar de uitdrukking "hij loopt als een naaimachientje" vandaan? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 december 2005 @ 16:55 |
quote:Zou goed kunnen ![]() TMC is een divisie van Toyoda Automatic Loom Works (Toyota Industries Corporation), die destijds een van de vooraanstaande naaimachine fabriekanten was. Sakichi Toyoda is in 1890 begonnen met "naaimachines" in 1926 is Toyoda Automatic Loom Works, Ltd opgericht. In 1933 zijn ze begonnen met auto's en in 1937 is de Toyota Motor Corporation opgericht. De rest van het verhaal kennen we allemaal wel ![]() | |
Killaht | vrijdag 16 december 2005 @ 16:57 |
Duidelijke zaak: OPEL! zkr citroen gare bakken ik haar citroen, gare modellen vooral de lelijkste ooit! die ene wweet nie met hele grote banden voor en kleine achter jaren 80 model ofzo te erg! franse rotzooi! Opel heb je tenminste nog duitse degelijkheid en is kwalitatief veel beter! Opel veel mooiere modellen en veel beter dan die franse troep! naar eigen zeggen heb ik t liefst AUDI! | |
Gripper | vrijdag 16 december 2005 @ 17:00 |
quote:Oh!! JA!! Joh!!! Goed!! Onderbouwd!!! ook!!! Die met die grote banden en die kleine achter he, de DS ( ook wel Snoek)... zal ik het eens verklappen? De achterwielen zitten in de wielkasten en lijken daardoor kleiner. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 december 2005 @ 17:01 |
quote:hoe kom je daarbij? ![]() | |
Repeat | vrijdag 16 december 2005 @ 17:05 |
quote:hehe ik heb medelijden met je ouders ![]() | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 17:08 |
quote:Daar komen we bij door de anwb testresultaten.... | |
Repeat | vrijdag 16 december 2005 @ 17:12 |
quote:de ANWB maakt geen pechstatistieken openbaar, itt de ADAC. | |
MikeyMan | vrijdag 16 december 2005 @ 17:13 |
quote: | |
Repeat | vrijdag 16 december 2005 @ 17:14 |
quote:de TUV test alleen shit, dus hebben geen gegevens over het aantal auto's dat stil komt te staan ed. Het heet nota bene ADAC-Pannenstatistik ![]() klik pwned layout! [ Bericht 22% gewijzigd door The_Terminator op 17-12-2005 00:26:00 ] | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 17:17 |
quote:Boeie hoe het heet, het gaat erom dat opel feitelijk betrouwbaarder is dan citroen ![]() | |
Anne | vrijdag 16 december 2005 @ 17:17 |
Geen van beide eigenlijk ![]() | |
Repeat | vrijdag 16 december 2005 @ 17:17 |
- [ Bericht 49% gewijzigd door Repeat op 16-12-2005 17:18:25 ] | |
MikeyMan | vrijdag 16 december 2005 @ 17:20 |
quote:Ah... My mistake... Dacht altijd dat het van de tuv vandaan kwam... ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door The_Terminator op 17-12-2005 00:26:28 ] | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 17:23 |
quote:Je hebt em al gevonde zie ik ![]() Hier staat ie ook: http://www.weltzeituhr.com/reise/adac-pannenstatist1.shtml Feiten alstu, nog steeds niet indrukwekkend maargoed ![]() | |
Repeat | vrijdag 16 december 2005 @ 17:27 |
Een citroen Picasso gaat minder vaak kapot dan een Zafira.... Een berlingo gaat ook minder vaak kapot dan een Zafira.... Een Saxo minder vaak dan een Agila... Een C5 ongeveer net zo vaak als een Vectra... Alleen de astra scheelt flink met de Xsara, maar dat is dus een oud model.... Dus opel is niet zo superieur hoor, staat gewoon in die cijfertjes ![]() | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 18:10 |
quote:Ja je pakt hier de modellen die jouw het beste uitkomen, dan kan ik het ook ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 16 december 2005 @ 18:14 |
quote:Bijna alle gele vakjes zijn frans of italiaans.... en aangezien citroen frans is.... ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 december 2005 @ 18:48 |
quote:Die C3, daar staat de Vectra direct boven en die doet 't amper beter. Overigens zou ik voor Citroën kiezen, tenminste een auto met karakter. | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 19:14 |
quote:Boven de vectra is de c5, de c3 zit in een heel andere klasse | |
_Administr8or_ | vrijdag 16 december 2005 @ 19:17 |
Citroen! ![]() Ik heb zelf een Saxo, en mijn ouders rijden een C4. De C4 is echt super, maar ook mijn Saxo is prima ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 december 2005 @ 19:20 |
quote:Foutje ![]() Maar als je gemiddeld kijkt, staat Citroën net zo vaak boven Opel als andersom. | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 19:25 |
quote:Klopt, tegenwoordig zijn er ook geen slechte auto's meer (bijna niet dan) maar met kwaliteitsverschil doelde ik vooral op het verleden. Toen was het nl. dramatisch gesteld met de kwaliteit van citroen. De cijfers van citroen nu vallen me ook absoluut niet tegen. De hoofdreden dat ik anti citroen ben is het imago en het weggedrag. UIterlijk speel natuurlijk ook me, al vind ik de c2, c4 en c6 wel leuke autos, maar ik heb er geen ervaring mee. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 december 2005 @ 19:27 |
quote:Da's wel waar. Vroeger stonden franse auto's slecht bekend. Mijn vader heeft altijd Citroën gereden, en ik vond het wel toffe auto's. | |
zappa29 | vrijdag 16 december 2005 @ 19:31 |
Zappa rijdt Opel én Citroen ![]() | |
marky | vrijdag 16 december 2005 @ 20:00 |
quote:De kwaliteit van Citroen doet niets onder voor die van Opel. Daarbij komt dat de wegligging van een Citroen veel beter is dan die van een Opel. | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 20:02 |
quote:qua comfort misschien maar niet qua weggedrag. | |
Alexxxxx | vrijdag 16 december 2005 @ 20:20 |
Opel: dertien in een dozijn Citroën: Peugeot met een andere carrosserie... maar die oudjes he ![]() | |
marky | vrijdag 16 december 2005 @ 20:28 |
quote:Mwah... dat is maar net wat je wil maar ik weet wel dat het weggedrag van een opel niet bijzonder is. In de Citroen voel ik me veilig omdat de auto ook bij rare stuurbewegingen altijd weer makkelijk recht op de baan komt. Dat een Citroen wat meer overhelt in een bocht (overigens bij de nieuwe modellen allang niet meer zo) neemt niet weg dat hij niet uit die bocht te rammen is. Opel is veel nerveuzer in de bocht. | |
Shaman | vrijdag 16 december 2005 @ 20:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nnelis | vrijdag 16 december 2005 @ 20:48 |
quote:Erg mooie auto wel. Vermeld er maar niet bij dat die dingen zo slecht waren dat ze een eigen wegenwacht toegewezen kregen ![]() | |
Shaman | vrijdag 16 december 2005 @ 21:05 |
quote:Ach, áls je reed deed je dat wel in stijl, met de nieuwste techniek als DIRAVI stuurbekrachtiging (mét ovaal een spaaks stuurwiel), meedraaiende koplampen, hydropneumatische vering, & met een Maserati 2.7 of 3.0 liter V6 motor met drie dubbele Weber carburateurs of een Bosch D-Jetronic injectie systeem. En als je alwéér stilstond zag het er nog steeds stijlvol uit ![]() | |
Klonk | vrijdag 16 december 2005 @ 21:07 |
quote:kapot gaan in stijl, wat ik al eerder zei ![]() | |
yup | vrijdag 16 december 2005 @ 23:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Er zijn zoveel Opel's van Astra GTC tot Zafira OPC, en ze gedragen zich allemaal anders, hoe kan jij eigenlijk zeggen dat "Opel is veel nerveuzer in de bocht" terwijl ze allemaal andere weggedrag hebben... Ik kan je zeggen, een Kadett GSi is nerveus in de bocht maar een Astra GSi dan weer niet... | |
Tjabbo | zaterdag 17 december 2005 @ 00:15 |
quote:waarom neem je nu alleen gtc, opc en gsi? dat zijn de topline modellen. jan modaal rijdt vooral in de 'gewone' modelletjes en die hebben niet allemaal een verstevigd onderstel en aangepaste vering ![]() | |
leolinedance | zaterdag 17 december 2005 @ 00:17 |
quote: | |
JohnnyKnoxville | zaterdag 17 december 2005 @ 00:19 |
Op zeker Citroën. Opel is voor burgerlijke muffe zweethonden. | |
leolinedance | zaterdag 17 december 2005 @ 00:23 |
quote:Precies! of je moet een speedster turbo bezitten ![]() | |
JohnnyKnoxville | zaterdag 17 december 2005 @ 00:25 |
quote:Dat is dan ook een Lotus met Opel labels. | |
leolinedance | zaterdag 17 december 2005 @ 00:26 |
quote:Inderdaad. Plak er een Lotus embleem op en het is perfect ![]() Al is een Elise of Exige ook niet verkeerd ![]() | |
The_Terminator | zaterdag 17 december 2005 @ 00:29 |
Ik heb even die lange links aangepast, verneukte de layout een beetje ![]() Maar ontopic: Ik ga voor Opel, heb al een keer in een Citroën gereden en vond het maar niets. Wel goed aan Citroëns is de vering, drempels heb je veel minder last van met zulkse auto's. Heb zelf trouwens een Calibra ![]() | |
Klonk | zaterdag 17 december 2005 @ 00:30 |
Opel en Lotus hebben meer leuks voortgebracht![]() De Lotus Omega ![]() | |
leolinedance | zaterdag 17 december 2005 @ 00:34 |
quote:Tjsa het rijdt vast erg goed (als je de occasionprijzen ziet + ¤20.000 ), maar ik vind het er niet uitzien ![]() | |
yup | zaterdag 17 december 2005 @ 00:47 |
quote:Om maar iets te noemen: Vectra A + B: Juist omdat er duffe volk erin rijd weet niemand hoe die dingen zijn, geloof mij maar, je kan het zo gek maken als je wilt, die Vectra's hebben echt speelse wegligging. Achterkant omgooien? Geen probleem, gewoon bocht te hard nemen en daarna gas liften + tik op de rem en je hebt overstuur. En wat mij zeer goed bevalt aan de Vectra B: zware stuurbekrachtiging die redelijk wat info doorsluist. Omega is een tandje gekker, die gaan allemaal dwars... Met die laatste types niet zelf gereden maar die schijnen ook zo te zijn... | |
Garbageman | zaterdag 17 december 2005 @ 08:07 |
Ik heb ervaring met opel en citroën. Die opelervaring betreft een opel corsa uit 1984, en de citroën mijn huidige auto, een BX uit '91. (opel was van mijn ouders) Die opel heeft in 10 jaar maar volgens mij maar één groot defect gehad. (kapotte brandstofpomp) Nadeel was het spartaanse interieur, en als je een eind reed, liep je bij aankomst eerst een uur kreupel. (ik dan) Ook leuk aan die opel was de "euro motor". Motortje liep net zo goed op gelode als ongelode benzine. Erg handig als je even moet tanken in een Frans achterafdorpje, waar een jaren '50 pomp staat. Kon je kiezen tussen benzine of diesel... De citroën BX is mijn auto en heeft me tot nu toe niet in de steek gelaten. Ik heb er zelfs een rijvaardigheidstraining mee gedaam bij pro drive, en de instructeur was aangenaam verrast ![]() Comfort is ook uitstekend. (stoelen, vering) Nadeel is het goedkope, krakende plastic, franse bedrading (werkt prima, maar alles is in verschillende tinten groen ![]() Er staat nu meer dan twee ton op de teller van de auto, vind ik netjes voor een benzinemotor. Er komt nu wat onderhoud aan, maar dat zijn normale dingen, olie verversen e.d. Wat roest betreft, mijn auto is nu 14 jaar oud, en ziet er netjes uit, zéker als je het vergelijkt met een 14 jaar oude opel. In mijn buurt (Beijum, Groningen) staan er érg veel ouwe opels en flink wat ouwe citroëns, ik heb véél vergelijkingsmateriaal ![]() Ik neig zelf naar citroën, maar als ik goed kon lassen was het misschien wel opel ![]() | |
Giem | zaterdag 17 december 2005 @ 13:41 |
Stond ik de autoweek nog een mooie. Een opel kadet camper, 1.6 op gas uit 1990, 1 keer raden wat er op de teller stond... 435.000 km ![]() Moest nog ook wel een nieuwe kop op want die was versleten. ![]() | |
Sterke_Yerke | zaterdag 17 december 2005 @ 23:13 |
quote:Wat is dit nou voor topic, dit open je ook alleen maar zodat er een bash topic komt ![]() Maar goed, opel is vet tof, maar sommige citroens kunnen ook heel mooi zijn | |
Ikkeislief | zondag 18 december 2005 @ 00:43 |
mag ik vauxhall kiezen? ![]() ![]() | |
Pumatje | zondag 18 december 2005 @ 21:23 |
hahaha OPEL opel opel opel. Check de OPC versies van dat merk.. waanzinnig. Franse meuk boven duitse auto's kiezen, .... dan heb je gewoon nog nooit geneukt. | |
dark_humanity774 | zondag 18 december 2005 @ 21:43 |
quote:Ik kan het niet beter zeggen ![]() | |
marky | zondag 18 december 2005 @ 21:53 |
quote:Ach ja.... De ZX GTI werd destijds de killer van de Golf GTI en de Astra GSI genoemd. En verder check de sjonnies die over het algemeen in een opel rijden.... daar wil je toch nooit mee vergeleken worden. | |
Pumatje | zondag 18 december 2005 @ 21:58 |
Ach flikker toch op man.... dit topic alleen slaat al nergens op net zoals de vergelijking. Citroen of Opel.. Je hebt gewoon echt een probleem met je testoron als je een Citroën koopt want dat geeft geen duidelijke signalen meer af.. | |
Herr.Flick | zondag 18 december 2005 @ 21:59 |
quote:Wel sterk dat ik dat : A) Nog nooit gehoord heb, en B) Nog nooit gezien heb. C) Nauwelijks een ZX GTI ooit gezien heb. ![]() | |
Nnelis | zondag 18 december 2005 @ 22:03 |
quote:Zx 16v wordt ook wel gti genoemd. D) zx gti naar 100 in 8.5, astra gsi naar 100 in 8.0 lijkt me niet echt een killer | |
Cyberdogg | zondag 18 december 2005 @ 22:12 |
Ik vind Citroen persoonlijk een merk voor alternatievelingen. Maar zij zijn vernieuwender bezig geweest dan Opel. Die naam alleen al. Zo burgelijk. Ook altijd vervelend op de weg. Ja hoor, tuurlijk.... Weer een Opel. ![]() Ouwe Citroens zijn zelfs wel tof. Vallen eigenlijk ook helemaal niet met oude Opels te vergelijken. CItroen was meer een premium merk voor de armen. | |
Herr.Flick | zondag 18 december 2005 @ 22:13 |
quote:Klopt, de ZX heeft 5 PK meer, maar een lager koppel, een hoger gewicht, trager van 0-100, en zelfs geen ABS of airbag! Een echte killer dus! (voor de chauffeur!) ![]() | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 22:26 |
quote:De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding... | |
Googolplexian | zondag 18 december 2005 @ 22:28 |
quote:D'r was zelfs een speciale uitvoering met nog meer pk ... weet de naam ervan alleen niet meer ![]() 2 liter, iig | |
Klonk | zondag 18 december 2005 @ 22:29 |
ZX Furio ? | |
Cyberdogg | zondag 18 december 2005 @ 22:31 |
quote:Nee dat is een 1.8 geloof ik. | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 22:31 |
Da's een 1.8 ![]() spuit 11.nl ![]() | |
Googolplexian | zondag 18 december 2005 @ 22:31 |
'k heb het over die Kadett GSi naam van het | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 22:32 |
Champion edition denk ik, maar die had niet meer pk's dan standaard dacht ik, leren bekleding enzo (toch ![]() Edit: Katloze versie heeft 156 pk en 206 nm, volgens Franse site ![]() | |
Klonk | zondag 18 december 2005 @ 22:34 |
sollie ![]() ![]() | |
Cyberdogg | zondag 18 december 2005 @ 22:35 |
quote:Cosworth? Champion heeft gaas in de hoofdsteunen. | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 22:37 |
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)... Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is... | |
Cyberdogg | zondag 18 december 2005 @ 22:37 |
quote:Ik moet hier afhaken. Tering.... ![]() | |
Googolplexian | zondag 18 december 2005 @ 22:42 |
quote:geen van die twee "rings a bell" Maargoed... hij was van een tweeling in Den Haag en getuned. Ding was bijna even snel als die groene Civic van RobertJan (0-100 in 4,5 sec) | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 22:43 |
quote:Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v. Paar tuning bladen gelezen en paar experts effe ondervraagd. Die Kolben dingen kan je beter vermijden want ze gaan snel stuk (koppakking dus), Coscast is gewoon beter (gaat minder snel stuk)... Het gaat alleen om kop + koppakking de rest is niet zo belangrijk... En een lekke pakking is niet leuk voor jezelf + je knip ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 december 2005 @ 22:43 |
quote:Irmscher of Manzell zal het wel geweest zijn. ![]() | |
GizartFRL | zondag 18 december 2005 @ 22:45 |
Lexmaul? | |
Googolplexian | zondag 18 december 2005 @ 22:48 |
Irmscher was het volgens mij ![]() | |
Googolplexian | zondag 18 december 2005 @ 22:49 |
quote:godver ... nou klinkt alles ineens bekend! ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 december 2005 @ 22:49 |
quote: | |
Herr.Flick | zondag 18 december 2005 @ 22:50 |
quote: ![]() | |
Pumatje | zondag 18 december 2005 @ 23:03 |
quote:van 8 v naar 16 v ? | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 23:15 |
quote:Zo simpel is dat niet, ik weet alleen dat Lotus de 2 liter 8v van Opel onder handen heeft genomen... (resultaat is 156 pk en 206 nm)... | |
Pumatje | zondag 18 december 2005 @ 23:17 |
nee daarom zeg ik het ook.. 8 kleppen plak je er niet even bij ofzo ![]() | |
Fulcrum_X | zondag 18 december 2005 @ 23:24 |
quote:Mijn BX had 429.000 op de teller en liep ook nog als een zonnetje. Zijn ijzersterke motoren (was ook benzine) ![]() quote:Die ex-BX van mij kon de 5 ton nog makkelijk halen zonder revisie. Was ook nog nooit gereviseerd ![]() quote:De BX GTI 16v had ook 160 pk en daarmee in 7.8 sec naar de 100. De CX GTI 2.5 Turbo deed hetzelfde met 168 pk. Die 2 zijn waren ook omstreeks '85 | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 23:25 |
De CX is geen hot hatch, ok de BX wel maar volgens mij haalde de katloze versie van de Kadeath ook 7.8 seconden ofzo... Verder had je in Afrika een Opel Astra 2 liter turbo 16valve. standaard 204 pk ![]() Maja dat is in Afrika en niet hier ![]() | |
U.F.O | zondag 18 december 2005 @ 23:29 |
quote: | |
leolinedance | maandag 19 december 2005 @ 00:32 |
quote:Mên, zeg dan gewoon niks zeg ![]() | |
Metro2005 | maandag 19 december 2005 @ 10:10 |
Ik ga voor citroën. Vind dat geflame hier nogal triest eerlijk gezegd. Opel en citroën zijn ewoon absoluut niet te vergelijken met elkaar. Opels zijn echt auto's voor de massa, ik vind ze lang niet allemaal mooi maar er zitten best mooie exemplaren tussen. Alleen door de slechte vering (je gaat hobbel over, wordt gelanceerd en daarna heeft de auto door dat ie moet veren) zou ik er nooit van zijn leven voor kiezen. Citroëns zijn meer bijzondere wagens, je vindt ze mooi of je vindt ze lelijk. En dat onbetrouwbare en roest imago is natuurlijk achterhaald. | |
minkuukel | maandag 19 december 2005 @ 11:47 |
Het is fijn om een Citroënrijder te zijn. ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 19 december 2005 @ 16:38 |
quote:Nee in een citroen ax of xsara val je op ![]() En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen. | |
Herr.Flick | maandag 19 december 2005 @ 16:45 |
quote:Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden. ![]() ook niet met hydropneumatischeveerwegboldwarsliginlegkruissysteem ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 19 december 2005 @ 16:47 |
quote:Ik heb wel eens in zo'n nieuwe Astra gereden ja, die veert beduidend kutter dan mijn BX. | |
Sterke_Yerke | maandag 19 december 2005 @ 16:50 |
Alles is relatief. Het is een gegeven dat de bx uitermate goed veert. Vergelijk je daar zomaar een opel mee, dan kan dat zijn dat ie minder goed veert. Ik zelf laatst ook een in een astra en dat ding was week, maar ga je in een andere astra/opel zitten is het weer perfect ![]() | |
Dracar | maandag 19 december 2005 @ 16:51 |
Ik ga voor Citroen, ik ben niet erg gecharmeerd van Opel Beide merken hebben jaaaaaaaaaaaren spuuglelijke auto's gemaakt en beide merken zijn de laatste 3 jaar goed bezig qua design. (Bij Citroen de DS daargelaten dat was een topdesign) Maar je wordt niet vrolijk van het design een Visa of Corsa uit het verleden van beide merken PRO: Nieuwe Vectra Xsara C4 Con: Astra 1 Kadett (alle types) Corsa (alle types op de nieuwe na) Visa BX AX | |
Sterke_Yerke | maandag 19 december 2005 @ 16:55 |
He die opels zijn wel mooi ![]() | |
leolinedance | maandag 19 december 2005 @ 17:16 |
quote:Niet dat het er toe doet, maar ik vind dat Peugeot daar een goed compromis tussen gevonden heeft hoor. ![]() | |
Nnelis | maandag 19 december 2005 @ 17:20 |
quote:c-kadett gt/e ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 19 december 2005 @ 17:39 |
![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 19 december 2005 @ 20:11 |
quote:Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's. ![]() Kom daar maar eens om bij Opel. | |
Tjabbo | maandag 19 december 2005 @ 20:26 |
quote:bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaakt ![]() | |
Repeat | maandag 19 december 2005 @ 20:28 |
ah laat maar ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 19 december 2005 @ 20:31 |
quote:Er staat "1 van de" voor. ![]() | |
Tjabbo | maandag 19 december 2005 @ 20:35 |
quote:Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoort ![]() Maar, true. hij was erg lang in productie. tot wanneer eigenlijk? | |
JohnnyKnoxville | maandag 19 december 2005 @ 20:43 |
quote:Uit mijn hoofd tot en met 1986. | |
Tjabbo | maandag 19 december 2005 @ 20:45 |
quote:De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 19 december 2005 @ 20:51 |
quote:In gewijzigde vorm, weliswaar. Ik zag laatst nog een D-Kadett rijden, worden nu toch wel erg leuke auto's om te zien, uit nostalgische gevoelens dan. Het blijft natuurlijk een Opel. ![]() | |
Tjabbo | maandag 19 december 2005 @ 21:03 |
ja maar op de een of andere manier zijn de auto's die dan wel overgebleven zijn extra stoer. ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 19 december 2005 @ 21:10 |
quote:Precies, hetzelfde zie je nu ook gebeuren met de CX bijvoorbeeld, de goeden blijven over en stijgen in waarde. Met XM's gebeurt volgens mij over een jaar of 10 hetzelfde. En ik denk dat in de toekomst de C6 ook wel een klassieker wordt. Overigens zie je bij Citroën de middenklasse auto's ook steeds meer gewild worden als klassieker, onder de DS heb je de Ami6, onder de CX de GS(A) en onder de XM de BX. | |
pAin | maandag 19 december 2005 @ 21:19 |
Ik heb ze alle 2 de merken gereden (Saxo VTS en Astra 1.4, niet helemaal vergelijkbaar, maar ok) en ik kan er dit over zeggen: Opel: No-nonesense autorijden, rijd erg rustig, maar er zit totaal geen plezier in Citroen: het tegenovergestelde, hoge fun factor. Dan gaat mijn keuze toch naar de Citroen ![]() ![]() | |
D. | maandag 19 december 2005 @ 21:34 |
Citroën, natuurlijk | |
yup | maandag 19 december 2005 @ 22:08 |
quote:Rij eens een Astra GSi 16v dan praten we verder ![]() | |
pAin | maandag 19 december 2005 @ 22:16 |
quote:Das een hele andere wagen als de VTS ![]() Niet met twee maten meten ![]() | |
Repeat | maandag 19 december 2005 @ 22:43 |
quote:mn ma had een 2cv uit 1987 ![]() | |
Repeat | maandag 19 december 2005 @ 22:43 |
Volgens wikipedia:quote:best lang dus ![]() | |
GizartFRL | maandag 19 december 2005 @ 23:02 |
De BX 16V is ook best wel lekker. De katloze versie dan he ![]() | |
Blackheart | dinsdag 20 december 2005 @ 07:31 |
Ik wil niet eens dood gezien worden in een citroen. Waarom, Ik heb een hekel aan Fransen, en hun attitude. Nu aan mijn derde opel bezig, en geen enkele heeft me in de steek gelaten. En qua rijplezier, de Record 2.0E was de gemakkelijkste en comfortabelste. Alles erop en eraan, automaatje ,airco electrische toeters en bellen. De Omega gekietelde 2.0i was gewoon leuk. Achterwielaandrijving rules. En nu een doodsaaie 1.3 CDTI Combo tour. Saai, geen vermogen, maar zeer zuinig en bergen laadruim. Net wat ik nu nodig heb. | |
patje74 | dinsdag 20 december 2005 @ 07:55 |
Wat een geweldige motivatie om Opel te rijden en geen Citroën. Tja, je moet wat verzinnen he... Historisch gezien zou je dan niet in een oude Opel gezien willen worden, maar weer wel in een oude Citroën? En een Record het comfortabelste? Ach als je met minder genoegen neemt dat natuurlijk mooi. Mij zal je nooit horen zeggen dat Citroëns uitblinken in kwaliteit, maar als comfort belangrijk voor je is... Ik durf te wedden dat mijn '78-er jou comfortabeler van A naar B zal brengen dat jouw Opel. (als hij het uithoud... ![]() quote:Waarschijnlijk heeft een CItroën er niet eens zin in om jou dood rond te rijden. ![]() | |
Blackheart | dinsdag 20 december 2005 @ 08:39 |
Het is een persoonlijke voorkeur nietwaar. Eneuh, welke van de 3 opels bedoel je? De gloednieuwe Combo lijkt me een degelijk beestje als je de hele boel niet forceerd. 't is tenslotte maar een 1.3 dieseltje met een enorme kast eraan gebakken. Mare , het Opel comfortpack en airco erop maken het een werkpaardje met luxe. De record heeft me op 2 jaar tijd 76 000 km verder gebracht, zonder 1 panne. Enige mankement toen ik deze inruilde voor de krachtigere Omega was dat de traploos regelbare ventilatie een dood punt had. De Omega heb ik verkocht toen ik een firmawagen kreeg. Geen mankementen in de 93 000 km die ik ermee gereden heb. Alleen op het laatste, en de reden waarom ik deze verkocht, de boordcomputer begon wazig te doen. Dat mag ie nu nog doen , in Afrika. En tja, ik zou liegen, er is een Citroën waar ik wel mee wil rijden. Da's de CX limo versie. | |
Metro2005 | dinsdag 20 december 2005 @ 09:02 |
quote:Alle opels waar ik in gereden heb hadden dat. Inclusief de nieuwe vectra. En idd een xsara is geen bijzondere auto, een ax vind ik wel weer apart. Maar bv de DS, GS, CX, BX, XM etc zijn toch wel bijzondere wagens, niet in de laatste plaats vanwege de hydraulische vering (die tijdens de verhuizing van een vriend van me toch wel erg handig was ![]() | |
Quint24 | dinsdag 20 december 2005 @ 15:05 |
quote:Mijn Opel Astra uit 1993 is echt niet nerveus in de bochten en ik ben weleens iets te hard door de bocht gegaan en hij bleef echt plakken aan de weg en ik kwam veilig door de bocht heen. ![]() | |
Pumatje | dinsdag 20 december 2005 @ 16:36 |
quote:waarschijnlijk ; -draag jij een bril met een dik montuur -woon jij bij je ouders -Ben je altijd de 1e met een vraag in de klas met je vinger omhoog, of was. -Stem je Groenlinks -Meet je jezelf een accent aan omdat dat werkt bij "de babes" -Ben je tegen Kernenergie -heeft je papa vroeger een Citroën gehad -werd je altijd Nerd genoemd ? | |
patje74 | dinsdag 20 december 2005 @ 16:49 |
Waarschijnlijk, correctie, met zekerheid kan ik stellen dat jij; -weinig mensenkennis hebt! Maar desondanks een zeer goed gemotiveerde stelling ![]() ![]() Maar goed, heb ik onwaarheden hier neer gezet ofzo? | |
Pumatje | dinsdag 20 december 2005 @ 16:50 |
je snapt em nog niet he ![]() | |
Sterke_Yerke | dinsdag 20 december 2005 @ 17:18 |
quote:Opel kadett liep van de jaren 30 tot 1992. Weet alleen niet of het continue was | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 20 december 2005 @ 17:50 |
quote:Dat was natuurlijk niet in zo goed als ongewijzigde vorm, wat bij de 2cv wel zo was. | |
Pumatje | dinsdag 20 december 2005 @ 19:02 |
quote:nou, ode aan de eend hoor ![]() | |
dark_humanity774 | dinsdag 20 december 2005 @ 19:20 |
quote:Ten eerste is het Rekord, ten tweede: wat versta jij onder comfortabel? Bij het instappen 30 cm wegzakken in een weke stoel om er vervolgens bij de eerstvolgende scherpe bocht weer uit te rollen? Ik niet. | |
Argento | dinsdag 20 december 2005 @ 21:13 |
Citroen, biensur. | |
deur63 | dinsdag 20 december 2005 @ 23:17 |
Citroën natuurlijk ![]() | |
2cv | dinsdag 20 december 2005 @ 23:21 |
quote:Als hij zo was, was het mijn maat niet. En Citroën of opel ? Daar hoef ik niet eens over na te denken. Citroën natuurlijk ! | |
BX19GT | dinsdag 20 december 2005 @ 23:26 |
Citroën uiteraard. ![]() Al vind ik het onzin om Citroën met O##l te vergelijken. Totaal andere auto's met een totaal ander publiek, en gelukkig maar. Als ik bij het Opel-soort zou moeten horen, zou ik elke dag m'n petje op moeten hebben. ![]() Nee, doe mij maar iets exclusiefs, en dat is dus geen Opel. Die staan op elke straathoek en zien er allemaal hetzelfde uit, of het nou Zafira, Vectra of Astraal is. ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 21 december 2005 @ 10:06 |
quote: ![]() al kijkende naar zijn naam! ![]() hoe kun je in hemelsnaam een BX exculsief noemen, hoe kun je in het algemeen al een gewone produktieauto exclusief noemen... ![]() U hebt gezocht op exclusief: RESULTAAT (maximaal 20 woorden) ex·clu·sief (bn.) 1 iets uitsluitend => niet inbegrepen; <=> inclusief 2 bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is bron | |
JohnnyKnoxville | woensdag 21 december 2005 @ 10:07 |
quote:Kijk maar eens wat voor een ruimte en comfort je bij een BX kijkt in vergelijk met andere auto's uit die prijsklasse en die tijd. In de kofferbak kun je met gemak twee Kadett's parkeren, dan hou je nog ruimte over. Bovendien blijft de BX dan mooi vlak geveerd door het unieke (exclusieve ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 21 december 2005 @ 10:11 |
quote:Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren) Ja, da's echt exclusief! als je jezelf niets verbeeld dan ben je ook niets.... ![]() | |
Googolplexian | woensdag 21 december 2005 @ 10:25 |
quote: ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 21 december 2005 @ 10:29 |
quote: ![]() ik noem gvd m'n astra met 2 ijskrabbers toch ook niet exclusief, tis gewoon een auto net als 99,8% van de rest van het nederlandse wagenpark. | |
Googolplexian | woensdag 21 december 2005 @ 10:36 |
quote:laat maar ... ik lig allang dubbel ![]() | |
KeessieX | woensdag 21 december 2005 @ 10:42 |
![]() ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 21 december 2005 @ 10:46 |
quote: ![]() | |
KeessieX | woensdag 21 december 2005 @ 10:49 |
quote:haha duidelijk, 1 of andere demowagen, weet niet pcies waarvan... | |
Gripper | woensdag 21 december 2005 @ 10:49 |
quote:Citroën was het eerste automerk dat (op de SM) meedraaiende koplampen bouwde, een techniek die nu in de C4 zit. Ze waren voor die tijd enorm vooruitstrevend. Wat heeft Opel ooit voor vooruitstrevends gedaan, hebben ze geweldige technieken uitgevonden? Citroën heeft altijd gedurfde ontwerpen gebouwd, en met die heerlijke hydropneumatische vering ook een behoorlijk risico genomen. Dat is wat aanspreekt: een merk dat gekke dingen durft te proberen, in plaats van doorsudderen op oude technieken. Ze zijn misschien even betrouwbaar, maar opel heeft voor mij gewoon niet het imago. het is jouw goed recht om een citroen dan eng te noemen, maar laat anderen er lekker in rijden, zonder ze af te fakkelen op kuddekutwagen gedrag... De pot verwijt de ketel, does that ring a bell? Overigens heeft Mercedes op enkele van de zeer exclusieve modellen het hydropneumatische veersysteem van citroën ingebouwd. Zo exclusief of onbetrouwbaar is het dus ook niet dat andere merken het niet willen gebruiken. En ik kan tenminste met mijn lichte plastic BX elke drempel met 50 nemen.... ![]() Ook ik vind trouwens dat Opel en Citroen vergelijken iets met appels en peren is. vergelijk dan BMW en Audi, Volkswagen en Seat, Lada en Dacia. Dit is toch een welles-niets topic aan het worden. | |
KeessieX | woensdag 21 december 2005 @ 10:55 |
quote:Ja dat was te verw88, net als zoveel topics hier ![]() | |
JohnnyKnoxville | woensdag 21 december 2005 @ 11:28 |
quote:Nee, met andere woorden dus een goed alternatief voor mensen die in die tijd een comfortabele en ruime auto zochten voor de prijs van een roestend Duits kutkuddehok. ![]() | |
Googolplexian | woensdag 21 december 2005 @ 11:31 |
quote:in die tijd was citroën het roestmonster bij uitstek naast alfa | |
Gripper | woensdag 21 december 2005 @ 11:34 |
quote:Ik neem aan dat je weet dat plastic niet kan roesten? ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 21 december 2005 @ 12:17 |
quote:Opel is in het verleden zeer vooruitstrevend geweest. Ze waren als 1 van de eerste bezig met raketmotoren op auto's en motoren. Zijn zelfs deels verantwoordelijk voor het 1ste door straalmotoren aangedreven vliegtuig Tevens zijn de Opels van vroeger betrouwbaarder dan Citroëns, helaas is dat wat minder geworden ![]() maar ik zou zelf ook voor Citroën kiezen, omdat dat merk mij nu veel meer aanspreekt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 21-12-2005 12:29:03 ] | |
Herr.Flick | woensdag 21 december 2005 @ 12:24 |
quote:Opel was 1 van de eersten met de zelfdragende chassis, dus what's your point? Het boeit me echt geen ene drol wie wat wanneer en hoe het heeft uitgevonden en/of ge-introduceerd.Alleen word ik ontzettend moe van dat "exclusieve" ge-beweer.Citroen is gewoon een doorsnee merk met een aparte gedacjtengang, doe dan niet alsof het geprezen moet worden als een jaguar of weet ik wat. in feite is citroen gewoon de opel van frankrijk! | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 21 december 2005 @ 12:30 |
quote:Dat is juist leuk imo. ![]() | |
Metro2005 | woensdag 21 december 2005 @ 12:42 |
quote:zo exclusief dat geen enkele andere fabrikant het MAG monteren (patent!) . Ohja, behalve Rolls royce, die hebben namelijk een deal met citroén dat ze het systeem tegen flinke betaling ook mogen gebruiken. Maarja tis natuurlijk een baggersysteem. Vandaar dat RR het ook gebruikt en mercedes het ook graag wilde implementeren maar tegen de patenten opliep en daarom zelf iets bedacht heeft wat lang niet zo goed werkt. Bovendien is de bx zeker geen kutwagen maar een heerlijk comfortabele voiture met een luxe en ruimte die ongeevaard was voor die tijd. Even ter vergelijk, mijn BX uit 1993 heeft: 4 electrische ramen 2 electrische spiegels Airconditioning Centrale vergrendeling (incl achterklep) met afstandsbediening stuurbekrachtiging (uiteraard via de hydrauliek, zodat je ook je auto met een klapband nog onder controle houdt) 4 schijfremmen met remdrukregelaar (via de hydrauliek uiteraard) Genoeg vermogen om de meeste sjonnies het schijt voor de ogen te rijden (GTI versie ![]() Automatische niveauregeling Hydraulische vering Dat is nu misschien wat minder exclusief maar 15 jaar geleden toch wel redelijk. Bovendien designed by bertone (oa ook de persoon die de lamborghini countagh ontworpen heeft) best exclusief | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 21 december 2005 @ 12:51 |
quote:Ik ben het met je verhaal eens. Maar het is imo niet exclusief, aangezien er 100000000 ( ![]() | |
Metro2005 | woensdag 21 december 2005 @ 12:54 |
quote:Nouja, exclusief is inderdaad een wat extreem woord. Apart en vooruitstrevend is citroën in elk geval altijd geweest. En daar hou ik wel van ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 21 december 2005 @ 13:01 |
quote:Precies, daar hou ik ook van. Daarom spreekt Citroën mij ook meer aan. Vooral auto's uit het verleden (SM,DS, ID e.d.) zijn legendarisch | |
dancemacabre | woensdag 21 december 2005 @ 14:14 |
Opel is erg degelijk daarom rijd ik met een c3 exclusive, veel comfort + zuinige automaat, 3jaar garantie, billijke prijs. | |
riceboy | woensdag 21 december 2005 @ 14:37 |
citroen want ik hep gister nog een opel gezien die spontan in de fik vloog hahahaha | |
leolinedance | woensdag 21 december 2005 @ 17:38 |
quote:nerd ![]() | |
BX19GT | woensdag 21 december 2005 @ 19:02 |
quote:In elk model is exclusiviteit te vinden. Van bijvoorbeeld de BX 19 Digit, waar er maar 4.000 van gebouwd zijn, en er nu nog waarschijnlijk 24 van bestaan in Nederland, is de exclusiviteit binnen het Citroën-wereldje goed geaccepteerd. Want de Digit had in 1985 standaard: - 4 electrische ramen - centrale vergrendeling op afstandsbediening - 1900 cc 4-in-lijn motor met dubbeltraps carburateur (105 pk) - standaard brons getinte ruiten - etc - etc - etc - standaard BOARDCOMPUTER ![]() - digitaal dashboard ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door BX19GT op 21-12-2005 19:10:26 ] | |
leolinedance | woensdag 21 december 2005 @ 19:29 |
quote:Dat ziet er wel zwaar retro uit mên ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 21 december 2005 @ 23:31 |
quote:Ho... even wachten, ik heb niet gezegd dat een citroen een kut auto is, maar net zo'n kuddekut(lees kuddedier) auto als de rest... quote:Daarna werd er pas verteld dat opel een kutkuddeauto was, maar dat zijn mijn woorden niet! ![]() quote:en exclusief zijn ze echt niet... ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Herr.Flick op 21-12-2005 23:36:24 ] | |
Googolplexian | woensdag 21 december 2005 @ 23:34 |
quote:binnen het Citroën-wereldje, tja en al schroef je regensensoren, 8 ruitenwissers en een gloednieuwe voorruit die altijd schoonblijft op een BX ... het blijft een BX waarvan het chassis en de beplating uit dezelfde machine komt als nagenoeg elke andere BX. Daar gaat de exclusiviteit dus. | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 00:37 |
quote:Leuk dat je het noemt, die zaten dus al op de SM. Maar goed, met de geweldige roestpreventie die in de GS is toegepast ![]() ![]() Maar idd, een BX is niet exclusief, maar wel een bijzonder vooruitstrevende wagen die zijn betrouwbaarheid heeft bewezen. En dat is terug te vinden in de enorme aantallen die onze wegen nog sieren. De techniek is vooruitstrevend geweest, daardoor waren de eerste types ook niet zo best. Maar de liefhebber neemt dat op de koop toe. Je krijgt er immers een berg comfort voor terug. | |
R-Powa | donderdag 22 december 2005 @ 00:40 |
quote:Dit mag je mij even uitleggen... Je rijdt met die exclusieve auto van je door een bocht, achterbandje klapt, dan vangt de hydrauliek je hendige slip op door automatisch te gaan tegensturen omdat je stuurbekrachtiging dat vanzelf doet ofzow? Da's wel kewl, dan waren ze ook de eerste met een aktieve dynamische stabiliteitscontrole. Teer-ing man!!!!! ![]() | |
2cv | donderdag 22 december 2005 @ 00:56 |
quote:BX-en zie je niet veel. Slechts enkelen kunnen die wagen waarderen en daarom is de BX aan maar enkelen voorbehouden -> exclusief dus. quote:Allemaal lafaards dus. quote:Mercedes ook ![]() quote:Helaas wel ja ... quote:Je vergeet de Eend. Eendjes uit de jaren '80 hadden nogal de neiging om zo hard te roesten, dat het een oorverdovend kabaal gaf/geeft. Thank God voor nieuwe chassis' en andere plaatdelen ! quote:Zelfdragende carosserie. En nee, Citroën moet niet geprezen worden als een jaguar. Dat zou een belediging zijn voor Citroën ! quote:opel C3 ? Waar HEB je het over ? ![]() quote:Zover gaat het ook weer niet. Normaal zou, als je op een rechte weg rijdt en 1 van je voorbanden knapt, je een scherpe bocht naar links/rechts (afhankelijk van welke band die klapt) maken. Nu merk je maar amper dat je band aan gort is. Dus je stuurt rustig naar de kant van de weg, stapt uit en wisselt het wiel. | |
BX19GT | donderdag 22 december 2005 @ 02:42 |
quote:241 om exact te zijn. Enne... ik heb ook een Citroën GS, uit 1979. Dat is pas zweven over de weg met een ultiem confort. ![]() quote:Inderdaad. En voor dat confort rijd ik Citroën, omdat geen enkel merk maar in de buurt kan komen van een goed onderhouden BX / GS / CX / DS / SM. | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 09:15 |
quote:Welke slip zou er opgevangen moeten worden door te gaan tegensturen? Daar zal namelijk geen sprake van zijn. ![]() Gaan jullie auto's in de slip als je een klapband hebt soms? Teer-ing man!!!!! Spannend hoor, een niet HP-geveerde wagen rijden. Ik heb trouwens vorige week nog in mijn GS gereden op 3 wielen. Ik was buiten een remklauw aan het reviseren toen ik hem toch wel graan de garage in wilde. [ Bericht 8% gewijzigd door patje74 op 22-12-2005 09:36:45 ] | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 09:58 |
quote: | |
Herr.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 10:05 |
quote:BX-en zie je niet veel... Man al ooit eens bij pietje kiezer geweest? ![]() voor de rest best wel een zielige fanboyreaktie... ![]() | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 10:07 |
quote:okee ... "zie je niet veel rijden" ![]() Zou toch wel heel triest zijn: BX instap model kostte toendertijd 9.995,00 GULDEN. Je zag ze dan ook een tijdje best veel op de weg. | |
Metro2005 | donderdag 22 december 2005 @ 10:10 |
quote:Als je het zo zwartwit gaat bekijken is zelfs een lamboghini of ferrari niet excuslusief. Het staal wordt namelijk in dezelfde fabrieken gesmeedt als de deuren van een opel astra en het frame van je batavus fiets. Daar gaat de exclusiviteit ![]() En ik nam mijn woorden al terug, exclusief is een groot woord, Apart en onderscheidend is wat het moet zijn. En daar hou je van of niet. klaar, einde discussie . ![]() quote:Nee, zo werkt het niet. Doordat de stuurbekrachtiging gekoppeld staat aan het hydraulisch systeem wat ook de vering bedient én doordat de stuurbekrachtiging met een enorme overdruk werkt (150 bar meen ik) reageert het systeem nauwelijks op een klapband (je stuur wordt niet uit je handen geslagen en de vering zorgt voor de stabiliteit) zodat je veilig je wagen aan de kant kan zetten. Je kan met een HP geveerde citroën zelfs zonder problemen op 3 wielen rijden. | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 10:14 |
quote:Dan zijn we het eens ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 22 december 2005 @ 10:23 |
quote:Een CRX blijft gewoon een sjonnie bak en is dus niet exclusief ![]() | |
yup | donderdag 22 december 2005 @ 10:50 |
quote:Opel Vectra 2000 16 valve 2 liter 1999 cc 4-in-lijn motor met multipoint (4 injectoren) injectiesysteem (156 pk) ![]() Verder had de Vectra ook electrische ramen rondom, electrische spiegels, digitale dashboard, boordcomputer etc. ![]() Je had ook een andere dashboard als het goed is... En dat was ook een vrij exclusieve auto... Dus de waarde van je post ? :/ | |
Metro2005 | donderdag 22 december 2005 @ 10:51 |
quote:Van wanneer is die wagen ![]() De digit is tot '89 gemaakt, voor die tijd vrij veel vermogen hoor. | |
yup | donderdag 22 december 2005 @ 10:53 |
quote:1989 was de productie begonnen van de Vectra 2000 16 valve. Blokje is al eerder gebruikt (volgens mij als eerst in de Kadett GSi 16v, weet niet zeker)... Auto is tot 1992 ofzo gebouwd dacht ik... | |
Johnny_Footballhero | donderdag 22 december 2005 @ 10:55 |
Ik zou nooit, maar dan ook nooit in zo'n laffe, gereformeerde opel kunnen rijden. Duidelijk Citroen dus. Prachtige wagen die C6 trouwens. | |
Metro2005 | donderdag 22 december 2005 @ 10:58 |
quote:Achja, het 1.9 16v injectie blok uit de BX levert ook iets van 150pk. | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 11:47 |
Ach, we kunnen natuurlijk bijzonder lang door emmeren over deze vraag. Maar feit blijft dat een Citroën met een HP-systeem eigenschappen bezit welke positieve gevolgen hebben voor zowel comfort en veiligheid. Deze eigenschappen zijn uniek t.o.v. elk ander automerk. (op RR na dan) Dat dit liefhebbers met zich mee brengt is ook niets meer dan een logisch gevolg. Uit b.v. de opmerking van R-Powa kan je al zien dat de tegenstanders totaal geen fluit verstand van deze wagens hebben en eigenlijk gewoon met de massa mee lullen. Wat natuurlijk ook het gemakkelijkst is, daar worden velen bijzonder populair van, en wie wil dat niet! Van sommigen kan je gewoon geen beter gefundamenteerde bijdrage verwachten, jammer... | |
yup | donderdag 22 december 2005 @ 11:49 |
Als die hydro zooi zo goed was waarom zie je het dan niet op rally auto's of andere race wagens ![]() Serieuze question bij de weg... | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 11:55 |
quote:Voor rally en race auto's zijn andere eigenschappen nodig om goed te kunnen presteren. Op het gebied van veiligheid wordt nog wel eens een gokje genomen en over comfort hoeven we niet eens te spreken. | |
R-Powa | donderdag 22 december 2005 @ 11:58 |
quote:Pffff, lul niet zo stom man! Heb in zat BX'en gereden en elke keer verbaasde ik me weer over het veer-en rijcomfort (nadat je jezelf van de voorruit had gekrabt omdat je was vergeten hoe foeking heftig die dingen remmen als je dat niet weet). Heb dan ook niets ontkent van die hele opsomming voordelen hè, vond alleen die ene omschrijving ietwat apart. Was meer sarcastisch dan afzeiken hè. En dat jij geen enkele vorm van humor bezit komt dan omdat je jezelf nog elke keer in dat remvermogen vergist en met je bakkes tegen die ruit klapt en daarmee precies het humour-recognition-gedeelte van je grijze massa aantast I guess? Dus: ruuuustig remmen, met goede beentje uit bed stappen en CHILL OUT JAH! | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 12:01 |
En daar was al weer een reactie van R-Powa, wederom vol humor, ik heb in tijden niet zo gelachen. Waar haal je het toch vandaan man! ![]() Maar goed, heb je ondertussen wat geleerd? | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 12:02 |
quote:andere eigenschappen dan goede wegligging? wegligging staat vaak tegenover comfort, hè. Ik zou in een Citroën dan ook niet stevig willen bochten want voor mij houd rijplezier in dat ik me één voel met de weg. Comfort is voor mij dan ook niet zo belangrijk. Looks en wegligging wel. | |
Metro2005 | donderdag 22 december 2005 @ 12:02 |
quote:Het is al eens geintroduceerd op racewagens. Werd toen verboden omdat het de bestuurder teveel hielp. En de enige rallywagen die HP had was de BX 4x4 nogwat. Waarom dat verder niet gebruikt wordt weet ik ook niet. | |
Taxi | donderdag 22 december 2005 @ 12:04 |
Heerlijke, geweldige Opel-Citroën discussie. Zoveel weerwoorden en happende bashers, prachtig! Volgens mij zal een Citrofiel nooit in een Opel rijden en vice versa. Dus voor Yup: een pluim voor het opzetten van deze OP! quote:Zo is het! Citroën is (met grote afstand) wereldkampioen rally, Opel bakt er geen klapkont van in de DTM. -> Voorkeur: Citroën. Citroën heeft ‘zeeziekte’-vering en Opel een middelmaat tot bikkelhard afgeveerd systeem. -> Voorkeur: Opel. Citroën toont (eindelijk weer) lef met z’n design en Opel blijft min of meer behoudend(er). Design is echter smaakgebonden. -> Voorkeur: Opel, want ik vind het design van de Citroën niet mooi. Overigens ook niet spuuglelijk. De CX GTI Turbo II heb ik met enige regelmaat in gereden. Boterzachte stoelen (blech!), bizar dashboard, zwaar irritant knipperlicht, tegen het rempedaal blazen levert een noodstop op en een turbogat ter grootte van de Grand Canyon (slecht voor het materiaal, maar wel leuk om een keer ‘afgeschoten’ te worden...). 2,5 liter 4 cilinder... Wie heeft die motor bedacht?! ![]() Maar de belangrijkste en voor mij doorslaggevende reden: Ik persoonlijk kom uit het wereldje waar gesleuteld wordt, net als een aantal Fok!kers hier (Herr Flick?!). Met beide automerken ben ik veelvuldig in aanraking gekomen (ze gaan namelijk beiden stuk, ja, echt waar) en wat mij opvalt, is dat een behoorlijk vastzittende bout van een Opel gewoon loskomt en bij Citroën nagenoeg altijd afbreekt, wat in sommige gevallen geweldige ergernis en sleuteltijd extra met zich meebrengt. ![]() ![]() Bij Opel hielden ze in mijn ogen rekening met sleutelruimte (is tegenwoordig bij alle merken steeds vervelender aan het worden). Bij Citroën hebben ze daar weinig kaas van gegeten. Daarbij moet je rekening houden met het feit dat allles onder de motorkap retescherp is, waardoor menig Citroën inmiddels van mijn huid, vlees en bloed voorzien is... ![]() Ik heb zelf een Vectra A 1.8 GT. Niet mijn voorkeur (Audi), maar rijdt heerlijk, comfortabel, is onwijs betrouwbaar, roest niet (nee, echt niet, ook niet in de wielkasten en zijdorpels). Al twee jaar glansrijk door de APK. 35.000 km gereden in twee jaar (of zoiets). Nu inmiddels 221.000 km op de teller en dat allemaal destijds voor 300 euri! Wie doet me na?! Eindconclusie: doe maar Opel En nu weer verder bashen! ![]() | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 12:04 |
quote:Bij conventionele technieken wel ja. Maar er is meer dan dat! | |
Metro2005 | donderdag 22 december 2005 @ 12:06 |
quote: ![]() ![]() Ultiem comfort en bij geen overhellen in bochten, auto blijft gewoon vlak. En dankzij licht meesturende achterwielen heb je een SUPERwegligging te pakken. | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 12:12 |
Alleen de 2CV heeft al een wegligging waar diverse moderne wagens ten tijde van sneeuw en gladheid van kunnen dromen! Ik zie het nog voor me, toen er vorig jaar een partij sneeuw was gevallen, al de golfjes, astra's... eh, welke auto eigenlijk niet? Ze stonden stuk voor stuk vast. ![]() @Taxi Het zijn inderdaad draken om aan te sleutelen, daar heb je een punt. maar de echte liefhebber slaat zich daar doorheen natuurlijk. | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 12:14 |
quote:Kennelijk niet als je voor ultiem gaat. Sorry ![]() ![]() In Frankrijk heb je zo'n vering wel nodig. Duitsland en Nederland hebben redelijk comfortabele wegen. Fransen maken dus redelijk slap aanvoelende vering (comfy als de neten, dat wel) en de Duitsers (en Jappen) maken snel reagerende, directe ophangingen. Lijkt me. Ik ben zeker geen Opel fan maar ik vind Citroëns erg lelijk (en dat voor een vormgever ![]() | |
yup | donderdag 22 december 2005 @ 12:15 |
quote:Ze doen moeilijk die gasten van Citroen. Je kan het ook simpel aanpakken: RWD, onafhankelijke achtervering en ultieme gewichtsverdeling toepassen. Doet een niet nader te noemen merk met blauw wit propellor logo en 3 letters, maar da's offtopic ![]() | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 12:18 |
quote:dat had meer te maken met de fietsbanden onder de 2CV ![]() weet je wel wat wegligging is? | |
patje74 | donderdag 22 december 2005 @ 12:20 |
quote:Ook die dragen bij aan de goede eigenschappen ja. Maar het veersystem van een 2CV is op zijn eigen manier ook bijzonder te noemen. Eenvoudig, maar zeer vernuft. Niet alle positieve eigenschappen zijn weg te boeken onder laag gewicht en dunne banden. | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 12:22 |
quote:maar grip bij gladheid is toch niet zozeer een kwestie van wegligging? | |
R-Powa | donderdag 22 december 2005 @ 12:24 |
quote:En met het feit dat je met volgas in een 2CV ongeveer evenveel vermogen op de voorbandjes perst als een gemiddelde aircopomp van een moderne auto produceert. Rijdt wat makkelijker weg ook, enzow. | |
Vitalogy | donderdag 22 december 2005 @ 12:30 |
quote:Ford Focus | |
Metro2005 | donderdag 22 december 2005 @ 12:31 |
quote:Dat kan, maar als je met conventionele vering een bocht hard door wilt kom je niet uit onder een stugge vering. En dat is dan weer niet zo comfortabel. ![]() | |
Repeat | donderdag 22 december 2005 @ 12:33 |
quote:En dan iedereen huilen op dit forum als het 1 nachtje even gevroren heeft. "oew het is zoooo glad, bij 30 km slipt mn achterkant al helemaal weg oww wat ergggg" | |
Herr.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 12:38 |
quote:Dit slaat echt werkelijk alles... ga eens naar een goede dokter en gun het eens een goed gesprek, met wat therapie en wat medicatie kun je straks ook weer normaal nadenken.... ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 12:40 |
quote:Leuke auto! ![]() | |
Metro2005 | donderdag 22 december 2005 @ 12:48 |
quote:Ohjee, daar hebben we onze bmw rijdende LPG basher ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 22 december 2005 @ 12:54 |
quote:Nee joh, dat klopt wel ![]() er zitten van die smalle bandjes op een eend, dat is voor de sneeuw perfect, kijk maar naar de rally in de sneeuw is het net alsof ze met thuiskomertjes rijden.. ![]() | |
minkuukel | donderdag 22 december 2005 @ 13:00 |
quote:Eensch. Alleen de achterwielen sturen niet mee, maar het achtersubframe. ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 13:03 |
quote: ![]() A: ik rijd BMW motorfiets, geen BMW auto, toevalligerwijs nu een astra, maar dat kan voor hetzelfde geld ook een ander merk zijn.Qua auto's heb ik voorkeur naar BMW, maar de BMW diesels zijn voor mij te duur. B: LPG is KUT (klaar, over en uit, dit topic gaat er niet over dus ik snap niet dat je dit er bij gaat halen) C: Dat er 2CV races gehouden wordenwil niet zeggen dat een 2CV een goede wegligging heeft, sterker nog, een 2CV is zo'n beetje de zwabberbak bij uitstek.Boven windkracht 1 word het al gevaarlijk bij zijdelingse wind. Je kunt het toch niet serieus gaan verdedigen dat een (lollige auto) zoals een 2CV een goede wegligging zou hebben, het is techniek van de jaren 30-40, geen enkele eend(2Cv of welk subtype dan ook) die een moderne auto overtreft daarin, kies maar een merk en type... ![]() nogmaals, ik ben absoluut niet anti-citroen, alleen vind ik het "onnodig ophemelen" van dat merk nogal overbodig, sterker nog, dat vind ik overbodig van elk merk,en excusief zijn ze niet, ook niet bijzonder... elk merk heeft wel iets bijzonders quote:Klopt niet, een paar winterbandjes onder je auto en die 2cv blijft nergens... (wegligging is meer dan alleen bandjes!!) | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 13:05 |
quote:dat ook ![]() 29 pktjes at your service | |
yup | donderdag 22 december 2005 @ 13:10 |
quote:Dat vind ik niet erg hoor ![]() ![]() RWD rulez bigtime nigga ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 22 december 2005 @ 13:15 |
quote:je meent het? ![]() | |
BX19GT | vrijdag 23 december 2005 @ 05:39 |
quote:Hoho, de 4.000 exemplaren van de BX 19 Digit zijn gebouwd in november 1985. ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 23 december 2005 @ 09:30 |
quote:Soooo hey! ![]() eind '84 kwamen de 1e kadetdielekt's al met digidash...geen porem trouwens, geef mij maar klokken ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 23 december 2005 @ 11:11 |
quote:Ja precies, geef mij maar lekkere grote ronde klokken. ![]() Maar idd, de kadett had dat ook ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 23 december 2005 @ 15:39 |
1983 Austin Maestro:![]() nog zo'n topper | |
Herr.Flick | vrijdag 23 december 2005 @ 15:43 |
quote: | |
Googolplexian | vrijdag 23 december 2005 @ 15:54 |
Mooi verhaal:quote:Amerikaanse innovatie > Michelin geld > Peugeot power ![]() | |
dancemacabre | vrijdag 23 december 2005 @ 17:34 |
opel C3 ? Waar HEB je het over ? Opnieuw, met tekeningetje Opel is een goed automerk Citroen biedt meer comfort voor minder geld, dus rijd ik een c3. | |
Jalu | vrijdag 23 december 2005 @ 19:02 |
Volgens mij was het Renault die als eerste een digitaal dashboard toepaste in een personenauto, in de Renault 11. Ding had ook nog een sprekende boordcomputer, en dat was omstreeks 1982. Zie je niet veel meer, was nog een "ouderwetse" Renault. (roest!) | |
GizartFRL | vrijdag 23 december 2005 @ 20:11 |
Was vandaag nog iemand met een R11 bij ons op de zaak. Heeft een knipperlichtje en een antenne besteld. Morgen in huis. Een motorplaat voor het nieuwe type Espace daarntegen staat wel in BackOrder..... | |
Quint24 | vrijdag 23 december 2005 @ 20:16 |
quote:VAUXHALL=OPEL ze behoren alle bij tot het GM concern ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 23 december 2005 @ 20:19 |
quote:Ach Ford roest tegenwoordig ook weer, en de navi spreekt ook. ![]() | |
Jalu | vrijdag 23 december 2005 @ 23:13 |
quote:ff een topic hijack... Ken jij het probleem van de Renault 1.9 dti motoren dat de startmotor de BDP-sensor dusdanig beinvloedt dat de motor in koude toestand bijna niet te starten is? En weet jij dan toevallig of dit naast de Laguna, waar ik redelijk wat gevallen op het web over kan vinden, ook voorkomt bij de Megane met dezelfde motor? | |
Mattytrix | vrijdag 23 december 2005 @ 23:24 |
Zeker weten Opel!, super auto's. | |
BX19GT | zaterdag 24 december 2005 @ 01:24 |
quote:Haha, lekker onderbouwd. ![]() | |
Mattytrix | zaterdag 24 december 2005 @ 01:28 |
quote:Jazeker, dik vet hé? | |
BX19GT | zaterdag 24 december 2005 @ 02:33 |
Sja, typisch Opel-rijders... ![]() | |
Mattytrix | zaterdag 24 december 2005 @ 13:06 |
quote:Wat is er nou weer mis met Opel rijders? ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 24 december 2005 @ 13:59 |
quote:Allemaal sjonnies ... weet je toch. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 24 december 2005 @ 14:02 |
Ik snap die mensen niet... | |
Googolplexian | zaterdag 24 december 2005 @ 14:07 |
quote:het zijn Citroën-sjonnies. | |
Pietverdriet | zaterdag 24 december 2005 @ 14:09 |
Waarom in godsnaam zoveel geld spenderen een kleine citroen te tunen, als je dat geld gewoon extra in de aanschaf van een auto steekt, rij je een luxe, grote bak. | |
Googolplexian | zaterdag 24 december 2005 @ 14:23 |
quote:dat gaat ook op voor Civics ![]() Sjonnie slaat niet op de auto maar op de bestuurder. Zo zijn Citroëns net zo goed sjonnie-bakken ![]() ![]() Dat mensen zoveel geld aan de auto's besteden heeft te maken met een misplaatste liefde voor auto's. Ieder zijn hobby, toch? Een old-timer restaureren, bijv., is ook een theoretische verkwisting van euro's maar wel erg leuk. | |
Pietverdriet | zaterdag 24 december 2005 @ 14:27 |
quote:Tja, daar kan ik me nog wat bij voorstellen, lekker een traction avant uit elkaar halen, onderdelen bezorgen, galvaniseren, opnieuw in elkaar zetten, en dan uiteindelijk een in nieuwe of beter dan nieuwe traction avant hebben. | |
Mattytrix | zaterdag 24 december 2005 @ 20:53 |
quote:Wat zijn dat voor dikke pauper bakken dan?.. dat zijn pas echte auto's voor sjonnies. ![]() En dan vraag je vast af?, waarom vind hij het dan pauper bakken?, nou het is dus veelste extreem. Een strakke auto is veel mooier dan een auto met van die monster bumpers, maarja zo ieder zijn smaak. | |
Dracar | zondag 25 december 2005 @ 11:19 |
Ik vindt dit overigens een leuk topic als je objectief een afweging maakt welke beter is of slechter. Helaas zijn beide kampen rijkelijk vertegenwoordigd wat de inhoud van deze posts niet positief beinvloed. De merken Opel en Citroen hadden beiden een imago probleem en waren imho vergelijkbaar met elkaar Opel: De goedkoopste Duitser, die onder je kont wegroeste (kadett, astra1 corsa1) Maar Opel was wel het merk wat het beste verkocht in Nederland voor een lange tijd. Vreemd genoeg worden Opels hier tot heilig verklaard ondanks de grote roest problemen die de wagens eind jaren 80 begin 90 heus wel hadden! De reden daarvoor was de prijs (laag) en de betrouwbaarheid (relatief hoog) Verder viel er prima aan te sleutelen als er iets kapot was Citroen: De Fransoos die heerlijk comfortabel was maar o wee al er iets kapot ging. Sterke en zwakke punt was dan meestal ook de vering. Vandaag de dag maken ze het onderhoud ipv makkelijker weer moeilijker. De nieuwe Citroens moeten weer ouderwets duur in de onderhoud zijn. Niet erg geliefd onder de auto handelaren voor doorverkoop. De meeste modellen zijn wel design maar nadeel is dat die wel eens verouderen :x. Occasion handelaren puilen dan ook uit met BX, XM en Xantia types. toch is een goed onderhouden Citroen een prima wagen (dit geld overigens voor alle autotypes) | |
Sterke_Yerke | zondag 25 december 2005 @ 12:15 |
Vind je het gek dat niemand meer een xantia/xm willen hebben, reparaties zijn stervens duur en ze veroorzaken een draaikolk in de benzine tank. Ze kosten ook geen drol meer, xantia uit 96 heb je wel voor 1500 euro Opels daar in tegen ![]() | |
Gambolputty | zondag 25 december 2005 @ 12:26 |
quote:De afgelopen 2 jaar welgeteld 300 euro uitgegeven aan reparaties (=grote & kleine beurt), verbruik is gem. 1:18 en er staat inmiddels 392500 km op de teller. En het is geen Opel maar een Xantia. | |
Googolplexian | zondag 25 december 2005 @ 13:09 |
quote: ![]() | |
Gambolputty | zondag 25 december 2005 @ 14:16 |
quote: ![]() | |
CittaR | zondag 25 december 2005 @ 14:17 |
geef mij maar citroën... kheb zelf hier een saxo staan en die rijdt heerlijk ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 25 december 2005 @ 16:44 |
quote:Wat voor motor heb je dan? ![]() En dat is heel erg mooi dat jij zo weinig kosten hebt, (ik heb nog minder met opel), maar het ging mij om de reparatie kosten, dus ALS er wat kapot gaat. | |
Dracar | zondag 25 december 2005 @ 17:30 |
1:18 moet wel een diesel zijn......... Benzine en minimaal 1600cc (want dat zijn de Xantia's minimaal) die 1 op 18 lopen bestaan niet ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 25 december 2005 @ 17:42 |
Niet in citroen xantia's iig. | |
Gambolputty | zondag 25 december 2005 @ 17:48 |
quote:De motor is een 1.9D. Maar wat zou er nu zo reteduur moeten zijn aan Citroëns? | |
Sterke_Yerke | zondag 25 december 2005 @ 17:54 |
quote:onderdelen en dan nog het veersysteem. | |
Herr.Flick | zondag 25 december 2005 @ 19:04 |
quote:Onderdelen vallen volgens mij wel mee. | |
Gambolputty | zondag 25 december 2005 @ 21:07 |
quote:Valt wel mee. Veerbollen vervangen is een tientjeskwestie. En verder zit er een heel normale motor in. | |
Metro2005 | zondag 25 december 2005 @ 21:23 |
quote:Onderdelen zijn helemaal niet duur voor een citroën juist. En het veersysteem is een apart fabriekje opzich in de auto en heeft net zo goed onderhoud nodig natuurlijk, maar als je het fatsoenlijk bijhoudt blijft het bij tientjeswerk (af en toe nieuwe olie en veerbollen op druk brengen is nog geen 100 euro bij elkaar, en dat moet eens in de 2 jaar) En mocht er eens wat stuk gaan (een hoogteregelaar ofzo) dan is dat ook voor een normale prijs te vervangen (euro of 50 voor een gereviseerd exemplaar, 300 euro voor een nieuwe ![]() het systeem valt of staat met proper onderhoud maar dat geldt voor zoveel dingen natuurlijk. Vandaag overigens met de bx bezig geweest en even een inventarisatie gemaakt van wat er nog moet gebeuren om hem weer okselfris te krijgen: 2 nieuwe veerpoten (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar ![]() nieuwe voorste hoogteregelaar (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar ![]() Nieuwe Debietregelaar (verdeelblok voor vering + stuurbekrachtiging) (WEDEROM vanwege te late oliewissel ) Allemaal inwendig vervuild of stroef geworden doordat men bezuinigd heeft op 4 liter LHM Olie (wat gvd net 4 tientjes kost ![]() ![]() Kost bij elkaar iets van 600 euro, maargoed daar kan de bx op zich niks aan doen, dat is gewoon achterstallig onderhoud. ![]() En verder nog een roestplekje (ja echt waar, het kan hoor op een citroen!) wat gelast moet worden. Niet bijzonder aangezien elke bx er last van heeft op die plek (in de kofferbak, bij de ophanging van de uitlaatdemper) ga ik zelf maar doen. Tis even een investering maarja je moet maar bedenken dat citroëns in aanschaf ook geen reet kosten. Even doorbijten en je hebt weer een perfecte wagen ![]() | |
PNG | maandag 26 december 2005 @ 00:52 |
Het kan ook anders: vanmiddag BX met problemen aan de startkabels van de Assie op pad geholpen. Het kan dus ook anders ![]() | |
Googolplexian | maandag 26 december 2005 @ 02:33 |
quote:Dus effe vergeten om olie in het systeem te gooien en je auto valt uit elkaar? En heeft elke Citroën zo'n systeem? En kostte een BX nieuw niet iets van 4500 euro? Valt 600 eu dan niet onder de noemer "hoge onderhoudskosten"? | |
PNG | maandag 26 december 2005 @ 02:59 |
Nee is niet helemaal waar. Wat er gebeurt is sowieso dit, sleutel om en de pomp gaat lopen, bij de DS en SM loopttie continu ook warm om de zoveel tijd, hoor je ook goed, bij de BX vandaag merkte je het ook, lage accu spanning, hoor je de pomp als een SM zeg maar continu aan begin. "hij maakt veel herrie", ja dat is de pomp die zijn druk wil opbouwen. Wat gebeurt is dat ze ermee door rijden met laag niveau, en dan krijg je golf tekentje. En dan doorrijden, loopt de pomp droog of kapt een bol dermee. (snapt Tommy het nog ?) | |
yup | maandag 26 december 2005 @ 12:39 |
Tommy snapt niks van die vieze rijdende urnen. Gelukkig ook maar ![]() | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 12:44 |
Dat is nogal een keuze ![]() ik ga liever voor duitse degelijkheid. En Volvo, uiteraard. | |
marky | maandag 26 december 2005 @ 13:19 |
quote:Wat een onzin. Mijn Xantia is in onderhoud niet duurder dan andere europeanen. De grote beurt van de Ford van mijn vriendin was net zo duur als die van mijn Xantia. Vorig jaar reed ik met mijn 65 liter tank met gemak 850 kilometer en met een hoog gemiddelde. Was op reis naar spanje. Ik rijd met mijn Xantia 20i 16v nooit beneden de 1 op 10 overigens of ik nu veel stadsverkeer rijdt of niet. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 26 december 2005 @ 13:57 |
quote: ![]() gast, ga je nou elke post een kinderachtige naar mij gerichte opmerking erbij zetten? ![]() | |
Pumatje | maandag 26 december 2005 @ 15:22 |
quote:en jij wil een auto met deze spullen aan boord die niet eens essentieel zijn voor het rijden alleen al de weg op ![]() Opel! .... ( heb zelf honda ) | |
2cv | maandag 26 december 2005 @ 15:57 |
quote:Wat heeft nadenken met observeren te maken ? quote:Grappig. Ik vern*uk m'n Eend nog wel eens, mar dat heeft geen bal met het weer te maken. Voorbeeldje: van Groningen naar Joure met de Eend bij storm (zijwind!). Geen centje pijn. Ja, het bewoog een beetje, maar nog nooit zoveel lol gehad in m'n Eendje. Inderdaad: n*uken in m'n Eend moet ik nog een ker doen ![]() | |
Alcyone | maandag 26 december 2005 @ 16:24 |
quote:Grappig. Dat heb ik precies hetzelfde met BMW. | |
Alcyone | maandag 26 december 2005 @ 16:29 |
quote:Dus jij laat je beinvloeden door de mening van anderen? Bang om afgezeken te worden? Wat is er mis met het weggedrag? Mijn DS uit 1968 gaat knetterhard over een rotonde, zo week geveerd als ze is. | |
Alcyone | maandag 26 december 2005 @ 16:47 |
quote:Een BX basis koste in 1986 rond de 19.500 gulden. De duurste BX was in 1988 de BX GTI 16V met 50000 gulden. Als je iemand bent die geen onderhoud geeft aan het systeem ben je haar niet waard. En je auto valt dus niet uit elkaar mocht er plotseling geen LHM in het vat meer zitten. Het volgende gebeurt: De pomp zuigt geen LHM meer aan: rode alarmlamp op dashboard: drukregelaar sluit het kanaal naar de hoogteregeling af en gaat z'n voorraad uti de bol gebruiken voor de remmen. De auto zakt heel langzaam in en verliest z'n veervermogen. Hierna kun je nog +/- 20 keer remmen tot het systeem drukloos is. Tegen die tijd is iedereen gestopt en zo niet verdien je het om iets te rammen. Kortom: het systeem is veilig. De enige Citroens met het systeem zijn de DS/ID, M35, SM, GS, CX, BX, XM, Xantia, C5 en de C6. Het systeem bestaat uit 100 onderdelen voor het simpele systeem (ID, GS, BX,) tot rond de 300 voor de ingewikkelde jongens (DS met hydraulische koppeling en schakeling, SM en CX met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging & automatische terugloop, XM & dure Xantia & C5/C6 met hydractieve vering). Het bestaat niet dat het totale systeem kapot gaat, hoogstens een leidinkje doorrotten wegens laks onderhoudsbeleid, een verstopte hoogteregelaar door het niet op tijd vervangen van de LHM of kapotte veerpoten door het te lang doorrijden met platte bollen. Misbruik wordt gestraft. Het blijft verbazen hoe veel vooroordelen er rondzwerven over het systeem. Dit jaar heb ik aan mijn 5 auto's 1 keer een kleine druppellekkage verholpen met een nieuw stukje slang, een aantal veerbollen vervangen (5 tot 15 minuten per bol, 1 bol kost 30 euro) en een aantal leidingen vervangen aan mijn restauratieproject (een duitse CX uit 1976) en 20 liter LHM vervangen. De kosten zijn te verwaarlozen. | |
Alcyone | maandag 26 december 2005 @ 16:51 |
quote:Als je alle rommel die niet essentieel zijn voor het autorijden er uit sloopt, heb je het equivalent van een 2CV. Wil jij terug naar de tijd zonder stuurbekrachtiging, elekrtische ramen, CV, asbakje, aansteker, toerenteller enzovoort? Nou dan! | |
Quint24 | maandag 26 december 2005 @ 17:13 |
Ik rij in een Opel zonder stuurbekrachting en ik vind het beter rijden dan met stuurbekrachtiging. Maar dat komt waarschijnlijk door dat ik al bijna 3 jaar met mijn opel rij. Maar laat mensen gewoon in hun waarden. Als je een Citroën beter vind rijden dan een ander merkt laat die mensen er lekker in rijden. En als je een Opel beter vind rijden dan een ander merkt laat ook die mensen er lekker in rijden. Smaken verschillen nou een maal en als iedereen het zelfde was, was het maar een saaie wereld. | |
2cv | maandag 26 december 2005 @ 17:24 |
Ik ben het best wel eens met Quint24. | |
rashudo | maandag 26 december 2005 @ 17:41 |
Het is natuurlijk een hele leuke discussie. Totdat je 1 keer in een DS hebt gereden. Dan is er geen discussie meer mogelijk. ![]() | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 17:42 |
quote:ik heb een keer in een DS gereden en die discussie lijkt me heel goed mogelijk hoor ![]() | |
patje74 | maandag 26 december 2005 @ 18:06 |
quote:Ik ook, de stuurbekrachtiging van een Opel is ook inderdaad niet fijn. ![]() Natuurlijk is er nog wel discussie als je eenmaal DS gereden hebt; rijd een DS nu fijner, een GS of een SM, of natuurlijk een van die andere superieuren. ![]() | |
yup | maandag 26 december 2005 @ 18:08 |
quote:Hangt van de Opel af. Vectra van 1998 vind ik het perfect (niet te licht, niet te zwaar). Astra diesel van 1991 (1.7d) nou weer niet, maar kan ook komen door de zware diesel voorin... | |
armmoetzaaier | maandag 26 december 2005 @ 18:10 |
ik rij in een opel vectra (2000) ik vind hem perfect. maar ja ik heb voor de rest nog nooit in een andere auto gereden. |