abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33305685
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:24 schreef R-Powa het volgende:

[..]

En met het feit dat je met volgas in een 2CV ongeveer evenveel vermogen op de voorbandjes perst als een gemiddelde aircopomp van een moderne auto produceert. Rijdt wat makkelijker weg ook, enzow.
dat ook

29 pktjes at your service
Calm down, please!
pi_33305834
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:33 schreef Repeat het volgende:

[..]

En dan iedereen huilen op dit forum als het 1 nachtje even gevroren heeft.

"oew het is zoooo glad, bij 30 km slipt mn achterkant al helemaal weg oww wat ergggg"
Dat vind ik niet erg hoor

RWD rulez bigtime nigga
pi_33305976
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:03 schreef Herr.Flick het volgende:

Klopt niet, een paar winterbandjes onder je auto en die 2cv blijft nergens...
(wegligging is meer dan alleen bandjes!!)
je meent het?
pi_33335344
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Van wanneer is die wagen
De digit is tot '89 gemaakt, voor die tijd vrij veel vermogen hoor.
Hoho, de 4.000 exemplaren van de BX 19 Digit zijn gebouwd in november 1985.
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:30:58 #245
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33336778
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 05:39 schreef BX19GT het volgende:

[..]

Hoho, de 4.000 exemplaren van de BX 19 Digit zijn gebouwd in november 1985.
Soooo hey!

eind '84 kwamen de 1e kadetdielekt's al met digidash...geen porem trouwens, geef mij maar klokken
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33338486
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:30 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Soooo hey!

eind '84 kwamen de 1e kadetdielekt's al met digidash...geen porem trouwens, geef mij maar klokken
Ja precies, geef mij maar lekkere grote ronde klokken.
Maar idd, de kadett had dat ook
pi_33345834
1983 Austin Maestro:



nog zo'n topper
Calm down, please!
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:43:05 #248
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33345942
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:39 schreef Googolplexian het volgende:
1983 Austin Maestro:

[afbeelding]

nog zo'n tobber
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33346305
Mooi verhaal:
quote:
The story of Citroën begins with the founder of the company himself, André Citroën. After serving in the French army, he set up a gear-making business. In 1919, however, the business started to produce automobiles, beginning with the conventional Type A.

In 1924, Citroën began a relationship with American engineer Edward Gowan Budd. From 1899, Budd had worked to develop pressed-steel bodies for railroad cars, Pullman in particular. Budd went on to manufacture steel bodies for many automakers, Dodge being his first big auto client. In 1928, Citroën introduced the first all-steel body in Europe. By 1930, Budd had created a prototype for Citroën with a unibody and front wheel drive. It was this prototype that evolved into the Onze Légère and 7 CV (5 kW) Traction Avant of 1934. These cars would set the pattern to be followed thirty years later by the Mini, Volkswagen and nearly every other manufacturer.

In the beginning, the cars were successful. But soon competitors, who still used a wood structure for their bodies, introduced aerodynamic body designs on their cars. Citroën had no way to redesign the body of his cars and the cars began to be perceived as old-fashioned. The Citroëns sold in large quantities despite the stylistic drawback, but the car's low price was the main selling point and Citroën experienced heavy losses. That encouraged André Citroën to develop the Traction Avant, a car so innovative that to it the competition would have no response. Achieving quick development of the Traction Avant was, of course, expensive and contributed to the financial ruin of the company.

Citroën also sponsored some expeditions in Asia (Croisière Jaune) and Africa (Croisière Noire), intended to demonstrate the potential for motor vehicles to cross inhospitable regions. The expeditions conveyed scientists and journalists and were a publicity success.

In 1934, debt forced the company into foreclosure; it was then taken over by its biggest creditor, the tire company Michelin.

Citroën unveiled the 2CV at the Paris Salon in 1948. This car become a bestseller and even a 4wd version with 2 engines where sold in limited numbers.

1955 saw the introduction of the DS, which was the first full usage of Citroën's now legendary hydropneumatic suspension system that was first tested on the rear suspension of the last of the Tractions. The DS featured power steering, power brakes and suspension and directional headlights. The same high-pressure system was used to activate pistons located in the gearbox cover to operate the clutch on their "Citromatic", Citroën's version of a semi-automatic transmission. This high-pressure hydraulic system would form the basis of many Citroën cars , including the SM, GS, CX, BX, XM, Xantia and C5.

In 1965 Citroën took over the French carmaker Panhard in the hope of using Panhard's expertise in midsize cars to complement its own range of very small, cheap cars (e.g. 2CV/Ami) and large, expensive cars (e.g. DS/ID). In 1967 Citroën took control of Maserati, the Italian sports car maker and launched the sports car/Grand Tourer SM, which contained a V6 Maserati engine. This maneuver was unfortunately-timed, with the impending 1973 energy crisis soon to make GT manufacture unprofitable.

Huge losses caused by failure of the Maserati tie-up coupled with crippling warranty costs by the unreliable GS and high developement cost of CX led to Peugeot taking over Citroën in 1976. The combined company was known as PSA Peugeot Citroën, PSA sold off Maserati to DeTomaso soon after.

In the 1980s, Citroën models were increasingly Peugeot-based. The BX of 1982 still used the hydropneumatic suspension system, but was powered by Peugeot-derived engines. By the late 1980s, PSA used extensive platform sharing. The XM, for example, used the same engines and floorpan as the Peugeot 605, and the Xantia of 1993 was identical under the skin to the Peugeot 406.


Citroën developed a small car for production in Romania known as the Oltcit, which it also sold as the Citroën Axel.

Citroën's ambitious attitude to engineering and styling was squeezed out in favor of Peugeot conservatism. The ubiquitous 2CV was finally killed off in 1990, production having moved from France to Portugal.

In spite of the problems between Peugeot and Citroën, Citroën has continued its tradition for innovation, exemplified by new vehicles such as the C2 and the Xsara Picasso. It has even expanded into new markets, for example in China where the C3 and Xsara are alongside the ZX Fukang and Elysée local models. The introduction of even newer models, such as the long-awaited XM replacement, the C6, indicates Citroën's continued commitment to innovation in the 21st century.

Proof of this good health, in 2005, for the first time in its history, Citroën is planned to reach a total worldwide production of 1,000,000 cars.
Amerikaanse innovatie > Michelin geld > Peugeot power
Calm down, please!
  vrijdag 23 december 2005 @ 17:34:02 #250
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_33349031
opel C3 ? Waar HEB je het over ?

Opnieuw, met tekeningetje

Opel is een goed automerk

Citroen biedt meer comfort voor minder geld, dus rijd ik een c3.
pi_33351208
Volgens mij was het Renault die als eerste een digitaal dashboard toepaste in een personenauto, in de Renault 11. Ding had ook nog een sprekende boordcomputer, en dat was omstreeks 1982.

Zie je niet veel meer, was nog een "ouderwetse" Renault. (roest!)
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:11:46 #252
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33352737
Was vandaag nog iemand met een R11 bij ons op de zaak.
Heeft een knipperlichtje en een antenne besteld.
Morgen in huis.
Een motorplaat voor het nieuwe type Espace daarntegen staat wel in BackOrder.....
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:16:14 #253
127232 Quint24
Just follow the star
pi_33352874
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:43 schreef Ikkeislief het volgende:
mag ik vauxhall kiezen?
VAUXHALL=OPEL ze behoren alle bij tot het GM concern
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:19:44 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33352961
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:02 schreef Jalu het volgende:
Volgens mij was het Renault die als eerste een digitaal dashboard toepaste in een personenauto, in de Renault 11. Ding had ook nog een sprekende boordcomputer, en dat was omstreeks 1982.

Zie je niet veel meer, was nog een "ouderwetse" Renault. (roest!)
Ach Ford roest tegenwoordig ook weer, en de navi spreekt ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33357591
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:11 schreef GizartFRL het volgende:
Was vandaag nog iemand met een R11 bij ons op de zaak.
Heeft een knipperlichtje en een antenne besteld.
Morgen in huis.
Een motorplaat voor het nieuwe type Espace daarntegen staat wel in BackOrder.....
ff een topic hijack...

Ken jij het probleem van de Renault 1.9 dti motoren dat de startmotor de BDP-sensor dusdanig beinvloedt dat de motor in koude toestand bijna niet te starten is? En weet jij dan toevallig of dit naast de Laguna, waar ik redelijk wat gevallen op het web over kan vinden, ook voorkomt bij de Megane met dezelfde motor?
pi_33357937
Zeker weten Opel!, super auto's.
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
pi_33361289
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:24 schreef Mattytrix het volgende:
Zeker weten Opel!, super auto's.
Haha, lekker onderbouwd.
pi_33361359
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 01:24 schreef BX19GT het volgende:

[..]

Haha, lekker onderbouwd.
Jazeker, dik vet hé?
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
pi_33362441
Sja, typisch Opel-rijders...
pi_33367915
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:33 schreef BX19GT het volgende:
Sja, typisch Opel-rijders...
Wat is er nou weer mis met Opel rijders? .
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
pi_33369203
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:06 schreef Mattytrix het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met Opel rijders? .
Allemaal sjonnies ... weet je toch.









Calm down, please!
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:02:27 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33369283
Ik snap die mensen niet...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33369402
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap die mensen niet...
het zijn Citroën-sjonnies.
Calm down, please!
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:09:52 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33369477
Waarom in godsnaam zoveel geld spenderen een kleine citroen te tunen, als je dat geld gewoon extra in de aanschaf van een auto steekt, rij je een luxe, grote bak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33369795
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom in godsnaam zoveel geld spenderen een kleine citroen te tunen, als je dat geld gewoon extra in de aanschaf van een auto steekt, rij je een luxe, grote bak.
dat gaat ook op voor Civics , Opels, Golfjes, 323's, Clio's, 316i-tjes, etc etc

Sjonnie slaat niet op de auto maar op de bestuurder. Zo zijn Citroëns net zo goed sjonnie-bakken en je zou de Ferrari rijdende Sjonnies de kost moeten geven

Dat mensen zoveel geld aan de auto's besteden heeft te maken met een misplaatste liefde voor auto's.
Ieder zijn hobby, toch? Een old-timer restaureren, bijv., is ook een theoretische verkwisting van euro's maar wel erg leuk.
Calm down, please!
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:27:02 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33369878
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:23 schreef Googolplexian het volgende:


Ieder zijn hobby, toch? Een old-timer restaureren, bijv., is ook een theoretische verkwisting van euro's maar wel erg leuk.
Tja, daar kan ik me nog wat bij voorstellen, lekker een traction avant uit elkaar halen, onderdelen bezorgen, galvaniseren, opnieuw in elkaar zetten, en dan uiteindelijk een in nieuwe of beter dan nieuwe traction avant hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33380723
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Allemaal sjonnies ... weet je toch.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat zijn dat voor dikke pauper bakken dan?.. dat zijn pas echte auto's voor sjonnies.

En dan vraag je vast af?, waarom vind hij het dan pauper bakken?, nou het is dus veelste extreem.
Een strakke auto is veel mooier dan een auto met van die monster bumpers, maarja zo ieder zijn smaak.
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
pi_33390730
Ik vindt dit overigens een leuk topic als je objectief een afweging maakt welke beter is of slechter. Helaas zijn beide kampen rijkelijk vertegenwoordigd wat de inhoud van deze posts niet positief beinvloed.

De merken Opel en Citroen hadden beiden een imago probleem en waren imho vergelijkbaar met elkaar

Opel: De goedkoopste Duitser, die onder je kont wegroeste (kadett, astra1 corsa1)
Maar Opel was wel het merk wat het beste verkocht in Nederland voor een lange tijd.
Vreemd genoeg worden Opels hier tot heilig verklaard ondanks de grote roest problemen die de wagens eind jaren 80 begin 90 heus wel hadden!
De reden daarvoor was de prijs (laag) en de betrouwbaarheid (relatief hoog) Verder viel er prima aan te sleutelen als er iets kapot was

Citroen: De Fransoos die heerlijk comfortabel was maar o wee al er iets kapot ging.
Sterke en zwakke punt was dan meestal ook de vering.
Vandaag de dag maken ze het onderhoud ipv makkelijker weer moeilijker. De nieuwe Citroens moeten weer ouderwets duur in de onderhoud zijn. Niet erg geliefd onder de auto handelaren voor doorverkoop. De meeste modellen zijn wel design maar nadeel is dat die wel eens verouderen :x. Occasion handelaren puilen dan ook uit met BX, XM en Xantia types.
toch is een goed onderhouden Citroen een prima wagen (dit geld overigens voor alle autotypes)
Forza Alfa Romeo!
pi_33391653
Vind je het gek dat niemand meer een xantia/xm willen hebben, reparaties zijn stervens duur en ze veroorzaken een draaikolk in de benzine tank.

Ze kosten ook geen drol meer, xantia uit 96 heb je wel voor 1500 euro


Opels daar in tegen
De status 'bagger-user' voorbij
  zondag 25 december 2005 @ 12:26:35 #270
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_33391884
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:15 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Vind je het gek dat niemand meer een xantia/xm willen hebben, reparaties zijn stervens duur en ze veroorzaken een draaikolk in de benzine tank.

Ze kosten ook geen drol meer, xantia uit 96 heb je wel voor 1500 euro


Opels daar in tegen
De afgelopen 2 jaar welgeteld 300 euro uitgegeven aan reparaties (=grote & kleine beurt), verbruik is gem. 1:18 en er staat inmiddels 392500 km op de teller.

En het is geen Opel maar een Xantia.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')