de ANWB maakt geen pechstatistieken openbaar, itt de ADAC.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:08 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Daar komen we bij door de anwb testresultaten....
quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
de ANWB maakt geen pechstatistieken openbaar, itt de ADAC. TÜV
de TUV test alleen shit, dus hebben geen gegevens over het aantal auto's dat stil komt te staan ed.quote:
Boeie hoe het heet, het gaat erom dat opel feitelijk betrouwbaarder is dan citroenquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
de TUV test alleen shit, dus hebben geen gegevens over het aantal auto's dat stil komt te staan ed.
Het heet nota bene ADAC-Pannenstatistik
Ah... My mistake... Dacht altijd dat het van de tuv vandaan kwam...quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
de TUV test alleen shit, dus hebben geen gegevens over het aantal auto's dat stil komt te staan ed.
Het heet nota bene ADAC-Pannenstatistik
klik
Je hebt em al gevonde zie ikquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:17 schreef Repeat het volgende:
-
Ja je pakt hier de modellen die jouw het beste uitkomen, dan kan ik het ookquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:27 schreef Repeat het volgende:
Een citroen Picasso gaat minder vaak kapot dan een Zafira.... Een berlingo gaat ook minder vaak kapot dan een Zafira.... Een Saxo minder vaak dan een Agila... Een C5 ongeveer net zo vaak als een Vectra...
Alleen de astra scheelt flink met de Xsara, maar dat is dus een oud model....
Dus opel is niet zo superieur hoor, staat gewoon in die cijfertjes
Bijna alle gele vakjes zijn frans of italiaans....quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:27 schreef Repeat het volgende:
Een citroen Picasso gaat minder vaak kapot dan een Zafira.... Een berlingo gaat ook minder vaak kapot dan een Zafira.... Een Saxo minder vaak dan een Agila... Een C5 ongeveer net zo vaak als een Vectra...
Alleen de astra scheelt flink met de Xsara, maar dat is dus een oud model....
Dus opel is niet zo superieur hoor, staat gewoon in die cijfertjes
Die C3, daar staat de Vectra direct boven en die doet 't amper beter.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:10 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Ja je pakt hier de modellen die jouw het beste uitkomen, dan kan ik het ookkijk eens naar de c3 bijvoorbeeld. En trouwens de saxo word nu ook niet meer gemaakt, en kijk dan eens naar de corsa van nu..
Boven de vectra is de c5, de c3 zit in een heel andere klassequote:Op vrijdag 16 december 2005 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die C3, daar staat de Vectra direct boven en die doet 't amper beter.
Overigens zou ik voor Citroën kiezen, tenminste een auto met karakter.
Foutjequote:Op vrijdag 16 december 2005 19:14 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Boven de vectra is de c5, de c3 zit in een heel andere klasse
Klopt, tegenwoordig zijn er ook geen slechte auto's meer (bijna niet dan) maar met kwaliteitsverschil doelde ik vooral op het verleden. Toen was het nl. dramatisch gesteld met de kwaliteit van citroen. De cijfers van citroen nu vallen me ook absoluut niet tegen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Foutje![]()
Maar als je gemiddeld kijkt, staat Citroën net zo vaak boven Opel als andersom.
Da's wel waar. Vroeger stonden franse auto's slecht bekend.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:25 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Klopt, tegenwoordig zijn er ook geen slechte auto's meer (bijna niet dan) maar met kwaliteitsverschil doelde ik vooral op het verleden. Toen was het nl. dramatisch gesteld met de kwaliteit van citroen. De cijfers van citroen nu vallen me ook absoluut niet tegen.
De kwaliteit van Citroen doet niets onder voor die van Opel. Daarbij komt dat de wegligging van een Citroen veel beter is dan die van een Opel.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:57 schreef Killaht het volgende:
Duidelijke zaak: OPEL! zkr citroen gare bakken ik haar citroen, gare modellen vooral de lelijkste ooit! die ene wweet nie met hele grote banden voor en kleine achter jaren 80 model ofzo te erg! franse rotzooi!
Opel heb je tenminste nog duitse degelijkheid en is kwalitatief veel beter! Opel veel mooiere modellen en veel beter dan die franse troep!
naar eigen zeggen heb ik t liefst AUDI!
qua comfort misschien maar niet qua weggedrag.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:00 schreef marky het volgende:
[..]
De kwaliteit van Citroen doet niets onder voor die van Opel. Daarbij komt dat de wegligging van een Citroen veel beter is dan die van een Opel.
Mwah... dat is maar net wat je wil maar ik weet wel dat het weggedrag van eenquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
qua comfort misschien maar niet qua weggedrag.
Erg mooie auto wel. Vermeld er maar niet bij dat die dingen zo slecht waren dat ze een eigen wegenwacht toegewezen kregenquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:46 schreef Shaman het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ach, áls je reed deed je dat wel in stijl, met de nieuwste techniek als DIRAVI stuurbekrachtiging (mét ovaal een spaaks stuurwiel), meedraaiende koplampen, hydropneumatische vering, & met een Maserati 2.7 of 3.0 liter V6 motor met drie dubbele Weber carburateurs of een Bosch D-Jetronic injectie systeem. En als je alwéér stilstond zag het er nog steeds stijlvol uitquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:48 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Erg mooie auto wel. Vermeld er maar niet bij dat die dingen zo slecht waren dat ze een eigen wegenwacht toegewezen kregenEen leraar bij mij op school rijdt zon ding, precies dezelfde kleur.
kapot gaan in stijl, wat ik al eerder zeiquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:48 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Erg mooie auto wel. Vermeld er maar niet bij dat die dingen zo slecht waren dat ze een eigen wegenwacht toegewezen kregenEen leraar bij mij op school rijdt zon ding, precies dezelfde kleur.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:28 schreef marky het volgende:
[..]
Mwah... dat is maar net wat je wil maar ik weet wel dat het weggedrag van een
opel niet bijzonder is. In de Citroen voel ik me veilig omdat de auto ook bij rare stuurbewegingen altijd weer makkelijk recht op de baan komt. Dat een Citroen wat meer overhelt in een bocht (overigens bij de nieuwe modellen allang niet meer zo) neemt niet weg dat hij niet uit die bocht te rammen is. Opel is veel nerveuzer in de bocht.
waarom neem je nu alleen gtc, opc en gsi? dat zijn de topline modellen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:30 schreef yup het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Er zijn zoveel Opel's van Astra GTC tot Zafira OPC, en ze gedragen zich allemaal anders, hoe kan jij eigenlijk zeggen dat "Opel is veel nerveuzer in de bocht" terwijl ze allemaal andere weggedrag hebben...
Ik kan je zeggen, een Kadett GSi is nerveus in de bocht maar een Astra GSi dan weer niet...
quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:16 schreef HPoi het volgende:
Citroen natuurlijk. Ik ga toch niet in een karakterloze Opel rijden.![]()
Precies!quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Op zeker Citroën. Opel is voor burgerlijke muffe zweethonden.
Dat is dan ook een Lotus met Opel labels.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:23 schreef leolinedance het volgende:
Precies!
of je moet een speedster turbo bezitten![]()
Inderdaad. Plak er een Lotus embleem op en het is perfectquote:Op zaterdag 17 december 2005 00:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is dan ook een Lotus met Opel labels.
Tjsa het rijdt vast erg goed (als je de occasionprijzen ziet + ¤20.000 ), maar ik vind het er niet uitzienquote:Op zaterdag 17 december 2005 00:30 schreef Klonk het volgende:
Opel en Lotus hebben meer leuks voortgebracht
[afbeelding]
De Lotus Omega
Om maar iets te noemen:quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:15 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
waarom neem je nu alleen gtc, opc en gsi? dat zijn de topline modellen.
jan modaal rijdt vooral in de 'gewone' modelletjes en die hebben niet allemaal een verstevigd onderstel en aangepaste vering
Wat is dit nou voor topic, dit open je ook alleen maar zodat er een bash topic komtquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:56 schreef yup het volgende:
Zag een interessante draadje op een ander forum.
Wat hebben jullie liever, een Citroen of Opel.
Ik zeg Opel. Want de Citroen kan je na een paar jaar in de urn strooien en op de schoorsteenmantel doen :-)
Ik kan het niet beter zeggenquote:Op zondag 18 december 2005 21:23 schreef Pumatje het volgende:
hahaha OPEL
opel opel opel.
Check de OPC versies van dat merk.. waanzinnig. Franse meuk boven duitse auto's kiezen, .... dan heb je gewoon nog nooit geneukt.
Ach ja.... De ZX GTI werd destijds de killer van de Golf GTI en de Astra GSI genoemd.quote:Op zondag 18 december 2005 21:23 schreef Pumatje het volgende:
hahaha OPEL
opel opel opel.
Check de OPC versies van dat merk.. waanzinnig. Franse meuk boven duitse auto's kiezen, .... dan heb je gewoon nog nooit geneukt.
Wel sterk dat ik dat :quote:Op zondag 18 december 2005 21:53 schreef marky het volgende:
[..]
Ach ja.... De ZX GTI werd destijds de killer van de Golf GTI en de Astra GSI genoemd.
En verder check de sjonnies die over het algemeen in een opel rijden.... daar wil je toch nooit mee vergeleken worden.
Zx 16v wordt ook wel gti genoemd.quote:Op zondag 18 december 2005 21:59 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wel sterk dat ik dat :
A) Nog nooit gehoord heb, en
B) Nog nooit gezien heb.
C) Nauwelijks een ZX GTI ooit gezien heb.
Klopt, de ZX heeft 5 PK meer, maar een lager koppel, een hoger gewicht, trager van 0-100, en zelfs geen ABS of airbag!quote:Op zondag 18 december 2005 22:03 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Zx 16v wordt ook wel gti genoemd.
D) zx gti naar 100 in 8.5, astra gsi naar 100 in 8.0 lijkt me niet echt een killer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |