abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33204123
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:03 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Zx 16v wordt ook wel gti genoemd.

D) zx gti naar 100 in 8.5, astra gsi naar 100 in 8.0 lijkt me niet echt een killer
De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
pi_33204203
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:

[..]

De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
D'r was zelfs een speciale uitvoering met nog meer pk ... weet de naam ervan alleen niet meer

2 liter, iig
Calm down, please!
  zondag 18 december 2005 @ 22:29:55 #103
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33204235
ZX Furio ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33204277
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:29 schreef Klonk het volgende:
ZX Furio ?
Nee dat is een 1.8 geloof ik.
There is no other!
pi_33204284
Da's een 1.8

spuit 11.nl
pi_33204296
'k heb het over die Kadett GSi

naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Calm down, please!
pi_33204332
Champion edition denk ik, maar die had niet meer pk's dan standaard dacht ik, leren bekleding enzo (toch ) en nog een paar kleine dingen had ie, meer niet...

Edit:

Katloze versie heeft 156 pk en 206 nm, volgens Franse site
  zondag 18 december 2005 @ 22:34:37 #108
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33204407
sollie , note aan mezelf, eerst lezen dan pas quasi slimme opmerkingen posten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33204417
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi

naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Cosworth?

Champion heeft gaas in de hoofdsteunen.
There is no other!
pi_33204481
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
pi_33204511
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
Ik moet hier afhaken. Tering....
There is no other!
pi_33204658
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
geen van die twee "rings a bell"

Maargoed... hij was van een tweeling in Den Haag en getuned. Ding was bijna even snel als die groene Civic van RobertJan (0-100 in 4,5 sec)
Calm down, please!
pi_33204697
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Ik moet hier afhaken. Tering....
Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.

Paar tuning bladen gelezen en paar experts effe ondervraagd.

Die Kolben dingen kan je beter vermijden want ze gaan snel stuk (koppakking dus), Coscast is gewoon beter (gaat minder snel stuk)... Het gaat alleen om kop + koppakking de rest is niet zo belangrijk... En een lekke pakking is niet leuk voor jezelf + je knip
  zondag 18 december 2005 @ 22:43:27 #114
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33204708
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi

naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Irmscher of Manzell zal het wel geweest zijn.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 22:45:20 #115
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33204787
Lexmaul?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33204886
Irmscher was het volgens mij maar zo lang geleden (die auto was toen nog zo goed als nieuw)
Calm down, please!
pi_33204921
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:45 schreef GizartFRL het volgende:
Lexmaul?
godver ... nou klinkt alles ineens bekend!
Calm down, please!
  zondag 18 december 2005 @ 22:49:14 #118
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33204929
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:43 schreef yup het volgende:

[..]

Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.

Paar tuning bladen gelezen en paar experts effe ondervraagd.

Die Kolbenschmidt dingen kan je beter vermijden want ze gaan snel stuk (koppakking dus), Coscast is gewoon beter (gaat minder snel stuk)... Het gaat alleen om kop + koppakking de rest is niet zo belangrijk... En een lekke pakking is niet leuk voor jezelf + je knip
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 22:50:13 #119
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33204963
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

godver ... nou klinkt alles ineens bekend!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 23:03:08 #120
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33205446
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
van 8 v naar 16 v ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_33205936
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:03 schreef Pumatje het volgende:

[..]

van 8 v naar 16 v ?
Zo simpel is dat niet, ik weet alleen dat Lotus de 2 liter 8v van Opel onder handen heeft genomen... (resultaat is 156 pk en 206 nm)...
  zondag 18 december 2005 @ 23:17:34 #122
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33205998
nee daarom zeg ik het ook.. 8 kleppen plak je er niet even bij ofzo
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_33206227
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 08:07 schreef Garbageman het volgende:
Er staat nu meer dan twee ton op de teller van de auto, vind ik netjes voor een benzinemotor.
Er komt nu wat onderhoud aan, maar dat zijn normale dingen, olie verversen e.d.
Mijn BX had 429.000 op de teller en liep ook nog als een zonnetje. Zijn ijzersterke motoren (was ook benzine)
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:41 schreef Giem het volgende:
Stond ik de autoweek nog een mooie. Een opel kadet camper, 1.6 op gas uit 1990, 1 keer raden wat er op de teller stond...

435.000 km

Moest nog ook wel een nieuwe kop op want die was versleten.
Die ex-BX van mij kon de 5 ton nog makkelijk halen zonder revisie. Was ook nog nooit gereviseerd
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:

[..]

De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
De BX GTI 16v had ook 160 pk en daarmee in 7.8 sec naar de 100. De CX GTI 2.5 Turbo deed hetzelfde met 168 pk. Die 2 zijn waren ook omstreeks '85
pi_33206270
De CX is geen hot hatch, ok de BX wel maar volgens mij haalde de katloze versie van de Kadeath ook 7.8 seconden ofzo...

Verder had je in Afrika een Opel Astra 2 liter turbo 16valve. standaard 204 pk

Maja dat is in Afrika en niet hier
pi_33206389
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
Opel.

Franse bagger
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  maandag 19 december 2005 @ 00:32:27 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33208225
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:57 schreef Killaht het volgende:
Duidelijke zaak: OPEL! zkr citroen gare bakken ik haar citroen, gare modellen vooral de lelijkste ooit! die ene wweet nie met hele grote banden voor en kleine achter jaren 80 model ofzo te erg! franse rotzooi!

Opel heb je tenminste nog duitse degelijkheid en is kwalitatief veel beter! Opel veel mooiere modellen en veel beter dan die franse troep!


naar eigen zeggen heb ik t liefst AUDI!
Mên, zeg dan gewoon niks zeg
  maandag 19 december 2005 @ 10:10:14 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33212044
Ik ga voor citroën.
Vind dat geflame hier nogal triest eerlijk gezegd. Opel en citroën zijn ewoon absoluut niet te vergelijken met elkaar. Opels zijn echt auto's voor de massa, ik vind ze lang niet allemaal mooi maar er zitten best mooie exemplaren tussen. Alleen door de slechte vering (je gaat hobbel over, wordt gelanceerd en daarna heeft de auto door dat ie moet veren) zou ik er nooit van zijn leven voor kiezen.

Citroëns zijn meer bijzondere wagens, je vindt ze mooi of je vindt ze lelijk.
En dat onbetrouwbare en roest imago is natuurlijk achterhaald.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 19 december 2005 @ 11:47:15 #128
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_33213670
Het is fijn om een Citroënrijder te zijn.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_33219425
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga voor citroën.
Vind dat geflame hier nogal triest eerlijk gezegd. Opel en citroën zijn ewoon absoluut niet te vergelijken met elkaar. Opels zijn echt auto's voor de massa, ik vind ze lang niet allemaal mooi maar er zitten best mooie exemplaren tussen. Alleen door de slechte vering (je gaat hobbel over, wordt gelanceerd en daarna heeft de auto door dat ie moet veren) zou ik er nooit van zijn leven voor kiezen.

Citroëns zijn meer bijzondere wagens, je vindt ze mooi of je vindt ze lelijk.
En dat onbetrouwbare en roest imago is natuurlijk achterhaald.
Nee in een citroen ax of xsara val je op

En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 19 december 2005 @ 16:45:06 #130
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33219622
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Nee in een citroen ax of xsara val je op

En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.



ook niet met hydropneumatischeveerwegboldwarsliginlegkruissysteem
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33219690
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nee in een citroen ax of xsara val je op

En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Ik heb wel eens in zo'n nieuwe Astra gereden ja, die veert beduidend kutter dan mijn BX.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_33219769
Alles is relatief. Het is een gegeven dat de bx uitermate goed veert. Vergelijk je daar zomaar een opel mee, dan kan dat zijn dat ie minder goed veert.

Ik zelf laatst ook een in een astra en dat ding was week, maar ga je in een andere astra/opel zitten is het weer perfect
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33219788
Ik ga voor Citroen, ik ben niet erg gecharmeerd van Opel
Beide merken hebben jaaaaaaaaaaaren spuuglelijke auto's gemaakt en beide merken zijn de laatste 3 jaar goed bezig qua design.
(Bij Citroen de DS daargelaten dat was een topdesign)
Maar je wordt niet vrolijk van het design een Visa of Corsa uit het verleden van beide merken

PRO:
Nieuwe Vectra
Xsara
C4

Con:
Astra 1
Kadett (alle types)
Corsa (alle types op de nieuwe na)
Visa
BX
AX
Forza Alfa Romeo!
pi_33219902
He die opels zijn wel mooi
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 19 december 2005 @ 17:16:14 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33220257
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.



ook niet met hydropneumatischeveerwegboldwarsliginlegkruissysteem
Niet dat het er toe doet, maar ik vind dat Peugeot daar een goed compromis tussen gevonden heeft hoor.
pi_33220316
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:51 schreef Dracar het volgende:
Ik ga voor Citroen, ik ben niet erg gecharmeerd van Opel
Beide merken hebben jaaaaaaaaaaaren spuuglelijke auto's gemaakt en beide merken zijn de laatste 3 jaar goed bezig qua design.
(Bij Citroen de DS daargelaten dat was een topdesign)
Maar je wordt niet vrolijk van het design een Visa of Corsa uit het verleden van beide merken

PRO:
Nieuwe Vectra
Xsara
C4

Con:
Astra 1
Kadett (alle types)
Corsa (alle types op de nieuwe na)
Visa
BX
AX
c-kadett gt/e
pi_33220757

De status 'bagger-user' voorbij
pi_33224265
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:39 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[afbeelding]
Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's. .
Kom daar maar eens om bij Opel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 20:26:27 #139
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33224635
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's. .
Kom daar maar eens om bij Opel.
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaakt
pi_33224710
ah laat maar
pi_33224824
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:26 schreef Tjabbo het volgende:
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaakt
Er staat "1 van de" voor. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 20:35:25 #142
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33224959
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er staat "1 van de" voor. .
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoort
Maar, true. hij was erg lang in productie.

tot wanneer eigenlijk?
pi_33225270
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:35 schreef Tjabbo het volgende:
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoort
Maar, true. hij was erg lang in productie.

tot wanneer eigenlijk?
Uit mijn hoofd tot en met 1986.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 20:45:37 #144
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33225335
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd tot en met 1986.
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
pi_33225525
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:45 schreef Tjabbo het volgende:
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
In gewijzigde vorm, weliswaar.
Ik zag laatst nog een D-Kadett rijden, worden nu toch wel erg leuke auto's om te zien, uit nostalgische gevoelens dan. Het blijft natuurlijk een Opel. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 21:03:33 #146
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33225955
ja maar op de een of andere manier zijn de auto's die dan wel overgebleven zijn extra stoer.
pi_33226265
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:03 schreef Tjabbo het volgende:
ja maar op de een of andere manier zijn de auto's die dan wel overgebleven zijn extra stoer.
Precies, hetzelfde zie je nu ook gebeuren met de CX bijvoorbeeld, de goeden blijven over en stijgen in waarde. Met XM's gebeurt volgens mij over een jaar of 10 hetzelfde. En ik denk dat in de toekomst de C6 ook wel een klassieker wordt.

Overigens zie je bij Citroën de middenklasse auto's ook steeds meer gewild worden als klassieker, onder de DS heb je de Ami6, onder de CX de GS(A) en onder de XM de BX.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_33226629
Ik heb ze alle 2 de merken gereden (Saxo VTS en Astra 1.4, niet helemaal vergelijkbaar, maar ok) en ik kan er dit over zeggen:

Opel: No-nonesense autorijden, rijd erg rustig, maar er zit totaal geen plezier in
Citroen: het tegenovergestelde, hoge fun factor.

Dan gaat mijn keuze toch naar de Citroen . Zeker als je bijvoorbeeld de Astra en de C4 zou vergelijken, alleen het design al van die C4 (de Berline dan, niet de Coupe), terwijl ik de 5 deurs Astra weer spuuglelijk vind (maar de GTC gewoon erg mooi ).
  Moderator maandag 19 december 2005 @ 21:34:01 #149
18653 crew  D.
pi_33227251
Citroën, natuurlijk
pi_33228702
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:19 schreef pAin het volgende:
Ik heb ze alle 2 de merken gereden (Saxo VTS en Astra 1.4, niet helemaal vergelijkbaar, maar ok) en ik kan er dit over zeggen:

Opel: No-nonesense autorijden, rijd erg rustig, maar er zit totaal geen plezier in
Citroen: het tegenovergestelde, hoge fun factor.

Dan gaat mijn keuze toch naar de Citroen . Zeker als je bijvoorbeeld de Astra en de C4 zou vergelijken, alleen het design al van die C4 (de Berline dan, niet de Coupe), terwijl ik de 5 deurs Astra weer spuuglelijk vind (maar de GTC gewoon erg mooi ).
Rij eens een Astra GSi 16v dan praten we verder
pi_33228987
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:08 schreef yup het volgende:

[..]

Rij eens een Astra GSi 16v dan praten we verder
Das een hele andere wagen als de VTS .

Niet met twee maten meten .
pi_33230284
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd tot en met 1986.
mn ma had een 2cv uit 1987
pi_33230305
Volgens wikipedia:
quote:
De 2CV werd gebouwd tussen 1948 en 1990.
best lang dus
  maandag 19 december 2005 @ 23:02:41 #154
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33231097
De BX 16V is ook best wel lekker.
De katloze versie dan he
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33236704
Ik wil niet eens dood gezien worden in een citroen. Waarom, Ik heb een hekel aan Fransen, en hun attitude.
Nu aan mijn derde opel bezig, en geen enkele heeft me in de steek gelaten. En qua rijplezier, de Record 2.0E was de gemakkelijkste en comfortabelste. Alles erop en eraan, automaatje ,airco electrische toeters en bellen.
De Omega gekietelde 2.0i was gewoon leuk. Achterwielaandrijving rules.
En nu een doodsaaie 1.3 CDTI Combo tour. Saai, geen vermogen, maar zeer zuinig en bergen laadruim. Net wat ik nu nodig heb.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_33236795
Wat een geweldige motivatie om Opel te rijden en geen Citroën. Tja, je moet wat verzinnen he...
Historisch gezien zou je dan niet in een oude Opel gezien willen worden, maar weer wel in een oude Citroën? En een Record het comfortabelste? Ach als je met minder genoegen neemt dat natuurlijk mooi.

Mij zal je nooit horen zeggen dat Citroëns uitblinken in kwaliteit, maar als comfort belangrijk voor je is... Ik durf te wedden dat mijn '78-er jou comfortabeler van A naar B zal brengen dat jouw Opel. (als hij het uithoud... )
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 07:31 schreef Blackheart het volgende:
Ik wil niet eens dood gezien worden in een citroen.
Waarschijnlijk heeft een CItroën er niet eens zin in om jou dood rond te rijden.
pi_33237083
Het is een persoonlijke voorkeur nietwaar.

Eneuh, welke van de 3 opels bedoel je? De gloednieuwe Combo lijkt me een degelijk beestje als je de hele boel niet forceerd. 't is tenslotte maar een 1.3 dieseltje met een enorme kast eraan gebakken. Mare , het Opel comfortpack en airco erop maken het een werkpaardje met luxe.
De record heeft me op 2 jaar tijd 76 000 km verder gebracht, zonder 1 panne. Enige mankement toen ik deze inruilde voor de krachtigere Omega was dat de traploos regelbare ventilatie een dood punt had. De Omega heb ik verkocht toen ik een firmawagen kreeg. Geen mankementen in de 93 000 km die ik ermee gereden heb. Alleen op het laatste, en de reden waarom ik deze verkocht, de boordcomputer begon wazig te doen. Dat mag ie nu nog doen , in Afrika.

En tja, ik zou liegen, er is een Citroën waar ik wel mee wil rijden. Da's de CX limo versie.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:02:49 #158
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33237291
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Nee in een citroen ax of xsara val je op

En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Alle opels waar ik in gereden heb hadden dat. Inclusief de nieuwe vectra.
En idd een xsara is geen bijzondere auto, een ax vind ik wel weer apart.
Maar bv de DS, GS, CX, BX, XM etc zijn toch wel bijzondere wagens, niet in de laatste plaats vanwege de hydraulische vering (die tijdens de verhuizing van een vriend van me toch wel erg handig was geen gezeik meer met achteroverhellende auto's door een zware belading)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:05:57 #159
127232 Quint24
Just follow the star
pi_33245678
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:30 schreef yup het volgende:

[..]



Er zijn zoveel Opel's van Astra GTC tot Zafira OPC, en ze gedragen zich allemaal anders, hoe kan jij eigenlijk zeggen dat "Opel is veel nerveuzer in de bocht" terwijl ze allemaal andere weggedrag hebben...

Ik kan je zeggen, een Kadett GSi is nerveus in de bocht maar een Astra GSi dan weer niet...
Mijn Opel Astra uit 1993 is echt niet nerveus in de bochten en ik ben weleens iets te hard door de bocht gegaan en hij bleef echt plakken aan de weg en ik kwam veilig door de bocht heen.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:36:34 #160
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33248061
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 07:55 schreef patje74 het volgende:
Wat een geweldige motivatie om Opel te rijden en geen Citroën. Tja, je moet wat verzinnen he...
Historisch gezien zou je dan niet in een oude Opel gezien willen worden, maar weer wel in een oude Citroën? En een Record het comfortabelste? Ach als je met minder genoegen neemt dat natuurlijk mooi.

Mij zal je nooit horen zeggen dat Citroëns uitblinken in kwaliteit, maar als comfort belangrijk voor je is... Ik durf te wedden dat mijn '78-er jou comfortabeler van A naar B zal brengen dat jouw Opel. (als hij het uithoud... )
[..]

Waarschijnlijk heeft een CItroën er niet eens zin in om jou dood rond te rijden.
waarschijnlijk ;

-draag jij een bril met een dik montuur
-woon jij bij je ouders
-Ben je altijd de 1e met een vraag in de klas met je vinger omhoog, of was.
-Stem je Groenlinks
-Meet je jezelf een accent aan omdat dat werkt bij "de babes"
-Ben je tegen Kernenergie
-heeft je papa vroeger een Citroën gehad
-werd je altijd Nerd genoemd ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_33248408
Waarschijnlijk, correctie, met zekerheid kan ik stellen dat jij;

-weinig mensenkennis hebt!

Maar desondanks een zeer goed gemotiveerde stelling . Ik hoop niet dat je er lang over na hebt hoeven denken, dat zou erg zonde van je tijd zijn geweest. (maar jouw tijd gelukkig niet erg kostbaar zijn... )

Maar goed, heb ik onwaarheden hier neer gezet ofzo?
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:50:52 #162
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33248451
je snapt em nog niet he
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_33249303
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
Opel kadett liep van de jaren 30 tot 1992. Weet alleen niet of het continue was
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33250278
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:18 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Opel kadett liep van de jaren 30 tot 1992. Weet alleen niet of het continue was
Dat was natuurlijk niet in zo goed als ongewijzigde vorm, wat bij de 2cv wel zo was.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:02:19 #165
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33252338
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk niet in zo goed als ongewijzigde vorm, wat bij de 2cv wel zo was.
nou, ode aan de eend hoor
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_33252888
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 07:55 schreef patje74 het volgende:
Wat een geweldige motivatie om Opel te rijden en geen Citroën. Tja, je moet wat verzinnen he...
Historisch gezien zou je dan niet in een oude Opel gezien willen worden, maar weer wel in een oude Citroën? En een Record het comfortabelste? Ach als je met minder genoegen neemt dat natuurlijk mooi.
Ten eerste is het Rekord, ten tweede: wat versta jij onder comfortabel? Bij het instappen 30 cm wegzakken in een weke stoel om er vervolgens bij de eerstvolgende scherpe bocht weer uit te rollen? Ik niet.
pi_33256976
Citroen, biensur.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_33261661
Citroën natuurlijk
Alleen een Citroën zweeft als een Citroën ;)
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2005 @ 23:21:20 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_33261803
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:36 schreef Pumatje het volgende:

[..]

waarschijnlijk ;

-draag jij een bril met een dik montuur
-woon jij bij je ouders
-Ben je altijd de 1e met een vraag in de klas met je vinger omhoog, of was.
-Stem je Groenlinks
-Meet je jezelf een accent aan omdat dat werkt bij "de babes"
-Ben je tegen Kernenergie
-heeft je papa vroeger een Citroën gehad
-werd je altijd Nerd genoemd ?
Als hij zo was, was het mijn maat niet.

En Citroën of opel ? Daar hoef ik niet eens over na te denken. Citroën natuurlijk !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_33261950
Citroën uiteraard.

Al vind ik het onzin om Citroën met O##l te vergelijken. Totaal andere auto's met een totaal ander publiek, en gelukkig maar. Als ik bij het Opel-soort zou moeten horen, zou ik elke dag m'n petje op moeten hebben.

Nee, doe mij maar iets exclusiefs, en dat is dus geen Opel. Die staan op elke straathoek en zien er allemaal hetzelfde uit, of het nou Zafira, Vectra of Astraal is.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:06:06 #171
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33267400
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:26 schreef BX19GT het volgende:
Citroën uiteraard.

Al vind ik het onzin om Citroën met O##l te vergelijken. Totaal andere auto's met een totaal ander publiek, en gelukkig maar. Als ik bij het Opel-soort zou moeten horen, zou ik elke dag m'n petje op moeten hebben.

Nee, doe mij maar iets exclusiefs, en dat is dus geen Opel. Die staan op elke straathoek en zien er allemaal hetzelfde uit, of het nou Zafira, Vectra of Astraal is.


al kijkende naar zijn naam!



hoe kun je in hemelsnaam een BX exculsief noemen, hoe kun je in het algemeen al een gewone produktieauto exclusief noemen...

U hebt gezocht op exclusief:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ex·clu·sief (bn.)
1 iets uitsluitend => niet inbegrepen; <=> inclusief
2 bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is


bron
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33267429
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:06 schreef Herr.Flick het volgende:


al kijkende naar zijn naam!



hoe kun je in hemelsnaam een BX exculsief noemen, hoe kun je in het algemeen al een gewone produktieauto exclusief noemen...

U hebt gezocht op exclusief:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ex·clu·sief (bn.)
1 iets uitsluitend => niet inbegrepen; <=> inclusief
2 bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is
Kijk maar eens wat voor een ruimte en comfort je bij een BX kijkt in vergelijk met andere auto's uit die prijsklasse en die tijd. In de kofferbak kun je met gemak twee Kadett's parkeren, dan hou je nog ruimte over. Bovendien blijft de BX dan mooi vlak geveerd door het unieke (exclusieve ) veersysteem.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:11:04 #173
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33267475
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Kijk maar eens wat voor een ruimte en comfort je bij een BX kijkt in vergelijk met andere auto's uit die tijd. In de kofferbak kun je met gemak twee Kadett's parkeren, dan hou je nog ruimte over. Bovendien blijft de BX dan mooi vlak geveerd door het unieke (exclusieve ) veersysteem.
Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)

Ja, da's echt exclusief!

als je jezelf niets verbeeld dan ben je ook niets....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33267719
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)

Ja, da's echt exclusief!

als je jezelf niets verbeeld dan ben je ook niets....
Calm down, please!
  woensdag 21 december 2005 @ 10:29:57 #175
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33267798
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



ik noem gvd m'n astra met 2 ijskrabbers toch ook niet exclusief, tis gewoon een auto net als 99,8% van de rest van het nederlandse wagenpark.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33267919
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:29 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]



ik noem gvd m'n astra met 2 ijskrabbers toch ook niet exclusief, tis gewoon een auto net als 99,8% van de rest van het nederlandse wagenpark.
laat maar ... ik lig allang dubbel
Calm down, please!
pi_33268022


ff wat topic verfraaing...
  woensdag 21 december 2005 @ 10:46:00 #178
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33268085
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:42 schreef KeessieX het volgende:
[afbeelding]

ff wat topic verfraaing...
wat een lelijk exclusief hok!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33268155
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:46 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

wat een lelijk exclusief hok!

haha duidelijk, 1 of andere demowagen, weet niet pcies waarvan...
pi_33268167
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)
Ja, da's echt exclusief!
Citroën was het eerste automerk dat (op de SM) meedraaiende koplampen bouwde, een techniek die nu in de C4 zit. Ze waren voor die tijd enorm vooruitstrevend. Wat heeft Opel ooit voor vooruitstrevends gedaan, hebben ze geweldige technieken uitgevonden? Citroën heeft altijd gedurfde ontwerpen gebouwd, en met die heerlijke hydropneumatische vering ook een behoorlijk risico genomen. Dat is wat aanspreekt: een merk dat gekke dingen durft te proberen, in plaats van doorsudderen op oude technieken. Ze zijn misschien even betrouwbaar, maar opel heeft voor mij gewoon niet het imago. het is jouw goed recht om een citroen dan eng te noemen, maar laat anderen er lekker in rijden, zonder ze af te fakkelen op kuddekutwagen gedrag... De pot verwijt de ketel, does that ring a bell?

Overigens heeft Mercedes op enkele van de zeer exclusieve modellen het hydropneumatische veersysteem van citroën ingebouwd. Zo exclusief of onbetrouwbaar is het dus ook niet dat andere merken het niet willen gebruiken. En ik kan tenminste met mijn lichte plastic BX elke drempel met 50 nemen....

Ook ik vind trouwens dat Opel en Citroen vergelijken iets met appels en peren is. vergelijk dan BMW en Audi, Volkswagen en Seat, Lada en Dacia. Dit is toch een welles-niets topic aan het worden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_33268258
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:49 schreef Gripper het volgende:

[..]
Dit is toch een oneindig welles-niets topic aan het worden.
Ja dat was te verw88, net als zoveel topics hier
pi_33269012
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:
Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)

Ja, da's echt exclusief!

als je jezelf niets verbeeld dan ben je ook niets....
Nee, met andere woorden dus een goed alternatief voor mensen die in die tijd een comfortabele en ruime auto zochten voor de prijs van een roestend Duits kutkuddehok. . Maar blijkbaar kun jij die overduidelijke meerwaarde niet eens zien.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_33269081
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, met andere woorden dus een goed alternatief voor mensen die in die tijd een comfortabele en ruime auto zochten voor de prijs van een roestend Duits kutkuddehok. . Maar blijkbaar kun jij die overduidelijke meerwaarde niet eens zien.
in die tijd was citroën het roestmonster bij uitstek naast alfa
Calm down, please!
pi_33269159
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

in die tijd was citroën het roestmonster bij uitstek naast alfa
Ik neem aan dat je weet dat plastic niet kan roesten? Sinds halverwege de jaren tachtig roesten citroens niet meer. Visa's waren de laatste auto's die nog onder je kont wegroestten, de BX was de eerste die redelijk bestendig was tegen corrosie. Opel hield pas een paar jaar later op met roestbakken fabriceren. Maar ook die zijn tegenwoordig redelijk roestvrij, knap hoor!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_33270305
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:49 schreef Gripper het volgende:

[..]

Citroën was het eerste automerk dat (op de SM) meedraaiende koplampen bouwde, een techniek die nu in de C4 zit. Ze waren voor die tijd enorm vooruitstrevend. Wat heeft Opel ooit voor vooruitstrevends gedaan, hebben ze geweldige technieken uitgevonden? Citroën heeft altijd gedurfde ontwerpen gebouwd, en met die heerlijke hydropneumatische vering ook een behoorlijk risico genomen. Dat is wat aanspreekt: een merk dat gekke dingen durft te proberen, in plaats van doorsudderen op oude technieken. Ze zijn misschien even betrouwbaar, maar opel heeft voor mij gewoon niet het imago. het is jouw goed recht om een citroen dan eng te noemen, maar laat anderen er lekker in rijden, zonder ze af te fakkelen op kuddekutwagen gedrag... De pot verwijt de ketel, does that ring a bell?

Overigens heeft Mercedes op enkele van de zeer exclusieve modellen het hydropneumatische veersysteem van citroën ingebouwd. Zo exclusief of onbetrouwbaar is het dus ook niet dat andere merken het niet willen gebruiken. En ik kan tenminste met mijn lichte plastic BX elke drempel met 50 nemen....

Ook ik vind trouwens dat Opel en Citroen vergelijken iets met appels en peren is. vergelijk dan BMW en Audi, Volkswagen en Seat, Lada en Dacia. Dit is toch een welles-niets topic aan het worden.
Opel is in het verleden zeer vooruitstrevend geweest.
Ze waren als 1 van de eerste bezig met raketmotoren op auto's en motoren.
Zijn zelfs deels verantwoordelijk voor het 1ste door straalmotoren aangedreven vliegtuig

Tevens zijn de Opels van vroeger betrouwbaarder dan Citroëns, helaas is dat wat minder geworden

maar ik zou zelf ook voor Citroën kiezen, omdat dat merk mij nu veel meer aanspreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 21-12-2005 12:29:03 ]
  woensdag 21 december 2005 @ 12:24:20 #186
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33270514
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:49 schreef Gripper het volgende:

[..]

Citroën was het eerste automerk dat (op de SM) meedraaiende koplampen bouwde, een techniek die nu in de C4 zit. Ze waren voor die tijd enorm vooruitstrevend. Wat heeft Opel ooit voor vooruitstrevends gedaan, hebben ze geweldige technieken uitgevonden? Citroën heeft altijd gedurfde ontwerpen gebouwd, en met die heerlijke hydropneumatische vering ook een behoorlijk risico genomen. Dat is wat aanspreekt: een merk dat gekke dingen durft te proberen, in plaats van doorsudderen op oude technieken. Ze zijn misschien even betrouwbaar, maar opel heeft voor mij gewoon niet het imago. het is jouw goed recht om een citroen dan eng te noemen, maar laat anderen er lekker in rijden, zonder ze af te fakkelen op kuddekutwagen gedrag... De pot verwijt de ketel, does that ring a bell?

Overigens heeft Mercedes op enkele van de zeer exclusieve modellen het hydropneumatische veersysteem van citroën ingebouwd. Zo exclusief of onbetrouwbaar is het dus ook niet dat andere merken het niet willen gebruiken. En ik kan tenminste met mijn lichte plastic BX elke drempel met 50 nemen....

Ook ik vind trouwens dat Opel en Citroen vergelijken iets met appels en peren is. vergelijk dan BMW en Audi, Volkswagen en Seat, Lada en Dacia. Dit is toch een welles-niets topic aan het worden.
Opel was 1 van de eersten met de zelfdragende chassis, dus what's your point?

Het boeit me echt geen ene drol wie wat wanneer en hoe het heeft uitgevonden en/of ge-introduceerd.Alleen word ik ontzettend moe van dat "exclusieve" ge-beweer.Citroen is gewoon een doorsnee merk met een aparte gedacjtengang, doe dan niet alsof het geprezen moet worden als een jaguar of weet ik wat.

in feite is citroen gewoon de opel van frankrijk!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33270709
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:24 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het boeit me echt geen ene drol wie wat wanneer en hoe het heeft uitgevonden en/of ge-introduceerd.
Dat is juist leuk imo.
  woensdag 21 december 2005 @ 12:42:38 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33271050
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)

Ja, da's echt exclusief!

als je jezelf niets verbeeld dan ben je ook niets....
zo exclusief dat geen enkele andere fabrikant het MAG monteren (patent!) .
Ohja, behalve Rolls royce, die hebben namelijk een deal met citroén dat ze het systeem tegen flinke betaling ook mogen gebruiken.
Maarja tis natuurlijk een baggersysteem. Vandaar dat RR het ook gebruikt en mercedes het ook graag wilde implementeren maar tegen de patenten opliep en daarom zelf iets bedacht heeft wat lang niet zo goed werkt.

Bovendien is de bx zeker geen kutwagen maar een heerlijk comfortabele voiture met een luxe en ruimte die ongeevaard was voor die tijd.
Even ter vergelijk, mijn BX uit 1993 heeft:

4 electrische ramen
2 electrische spiegels
Airconditioning
Centrale vergrendeling (incl achterklep) met afstandsbediening
stuurbekrachtiging (uiteraard via de hydrauliek, zodat je ook je auto met een klapband nog onder controle houdt)
4 schijfremmen met remdrukregelaar (via de hydrauliek uiteraard)
Genoeg vermogen om de meeste sjonnies het schijt voor de ogen te rijden (GTI versie )
Automatische niveauregeling
Hydraulische vering

Dat is nu misschien wat minder exclusief maar 15 jaar geleden toch wel redelijk.
Bovendien designed by bertone (oa ook de persoon die de lamborghini countagh ontworpen heeft)

best exclusief
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_33271278
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

zo exclusief dat geen enkele andere fabrikant het MAG monteren (patent!) .
Ohja, behalve Rolls royce, die hebben namelijk een deal met citroén dat ze het systeem tegen flinke betaling ook mogen gebruiken.
Maarja tis natuurlijk een baggersysteem. Vandaar dat RR het ook gebruikt en mercedes het ook graag wilde implementeren maar tegen de patenten opliep en daarom zelf iets bedacht heeft wat lang niet zo goed werkt.

Bovendien is de bx zeker geen kutwagen maar een heerlijk comfortabele voiture met een luxe en ruimte die ongeevaard was voor die tijd.
Even ter vergelijk, mijn BX uit 1993 heeft:

4 electrische ramen
2 electrische spiegels
Airconditioning
Centrale vergrendeling (incl achterklep) met afstandsbediening
stuurbekrachtiging (uiteraard via de hydrauliek, zodat je ook je auto met een klapband nog onder controle houdt)
4 schijfremmen met remdrukregelaar (via de hydrauliek uiteraard)
Genoeg vermogen om de meeste sjonnies het schijt voor de ogen te rijden (GTI versie )
Automatische niveauregeling
Hydraulische vering

Dat is nu misschien wat minder exclusief maar 15 jaar geleden toch wel redelijk.
Bovendien designed by bertone (oa ook de persoon die de lamborghini countagh ontworpen heeft)

best exclusief
Ik ben het met je verhaal eens.
Maar het is imo niet exclusief, aangezien er 100000000 ( ) stuks rondrijden..
  woensdag 21 december 2005 @ 12:54:57 #190
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33271404
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik ben het met je verhaal eens.
Maar het is imo niet exclusief, aangezien er 100000000 ( ) stuks rondrijden..
Nouja, exclusief is inderdaad een wat extreem woord.
Apart en vooruitstrevend is citroën in elk geval altijd geweest.
En daar hou ik wel van
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_33271622
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nouja, exclusief is inderdaad een wat extreem woord.
Apart en vooruitstrevend is citroën in elk geval altijd geweest.
En daar hou ik wel van
Precies, daar hou ik ook van.
Daarom spreekt Citroën mij ook meer aan.
Vooral auto's uit het verleden (SM,DS, ID e.d.) zijn legendarisch
  woensdag 21 december 2005 @ 14:14:39 #192
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_33273787
Opel is erg degelijk daarom rijd ik met een c3 exclusive,
veel comfort + zuinige automaat, 3jaar garantie, billijke prijs.
pi_33274437
citroen want ik hep gister nog een opel gezien die spontan in de fik vloog hahahaha
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  woensdag 21 december 2005 @ 17:38:00 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33280701
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:37 schreef riceboy het volgende:
citroen want ik hep gister nog een opel gezien die spontan in de fik vloog hahahaha
nerd
pi_33283163
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nouja, exclusief is inderdaad een wat extreem woord.
Apart en vooruitstrevend is citroën in elk geval altijd geweest.
En daar hou ik wel van
In elk model is exclusiviteit te vinden. Van bijvoorbeeld de BX 19 Digit, waar er maar 4.000 van gebouwd zijn, en er nu nog waarschijnlijk 24 van bestaan in Nederland, is de exclusiviteit binnen het Citroën-wereldje goed geaccepteerd.

Want de Digit had in 1985 standaard:
- 4 electrische ramen
- centrale vergrendeling op afstandsbediening
- 1900 cc 4-in-lijn motor met dubbeltraps carburateur (105 pk)
- standaard brons getinte ruiten
- etc
- etc
- etc
- standaard BOARDCOMPUTER
- digitaal dashboard


[ Bericht 2% gewijzigd door BX19GT op 21-12-2005 19:10:26 ]
  woensdag 21 december 2005 @ 19:29:44 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33284086
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:02 schreef BX19GT het volgende:

[..]

In elk model is exclusiviteit te vinden. Van bijvoorbeeld de BX 19 Digit, waar er maar 4.000 van gebouwd zijn, en er nu nog waarschijnlijk 24 van bestaan in Nederland, is de exclusiviteit binnen het Citroën-wereldje goed geaccepteerd.

Want de Digit had in 1985 standaard:
- 4 electrische ramen
- centrale vergrendeling op afstandsbediening
- 1900 cc 4-in-lijn motor met dubbeltraps carburateur (105 pk)
- standaard brons getinte ruiten
- etc
- etc
- etc
- standaard BOARDCOMPUTER
- digitaal dashboard
[afbeelding]
Dat ziet er wel zwaar retro uit mên
  woensdag 21 december 2005 @ 23:31:06 #197
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33293486
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]


Bovendien is de bx zeker geen kutwagen maar een heerlijk comfortabele voiture met een luxe en ruimte die ongeevaard was voor die tijd.
Ho... even wachten, ik heb niet gezegd dat een citroen een kut auto is, maar net zo'n kuddekut(lees kuddedier) auto als de rest...
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)

Ja, da's echt exclusief!

als je jezelf niets verbeeld dan ben je ook niets....
Daarna werd er pas verteld dat opel een kutkuddeauto was, maar dat zijn mijn woorden niet!
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, met andere woorden dus een goed alternatief voor mensen die in die tijd een comfortabele en ruime auto zochten voor de prijs van een roestend Duits kutkuddehok. . Maar blijkbaar kun jij die overduidelijke meerwaarde niet eens zien.
en exclusief zijn ze echt niet...

[ Bericht 22% gewijzigd door Herr.Flick op 21-12-2005 23:36:24 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33293652
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:02 schreef BX19GT het volgende:

[..]

In elk model is exclusiviteit te vinden. Van bijvoorbeeld de BX 19 Digit, waar er maar 4.000 van gebouwd zijn, en er nu nog waarschijnlijk 24 van bestaan in Nederland, is de exclusiviteit binnen het Citroën-wereldje goed geaccepteerd.

Want de Digit had in 1985 standaard:
- 4 electrische ramen
- centrale vergrendeling op afstandsbediening
- 1900 cc 4-in-lijn motor met dubbeltraps carburateur (105 pk)
- standaard brons getinte ruiten
- etc
- etc
- etc
- standaard BOARDCOMPUTER
- digitaal dashboard
[afbeelding]
binnen het Citroën-wereldje, tja

en al schroef je regensensoren, 8 ruitenwissers en een gloednieuwe voorruit die altijd schoonblijft op een BX ... het blijft een BX waarvan het chassis en de beplating uit dezelfde machine komt als nagenoeg elke andere BX. Daar gaat de exclusiviteit dus.
Calm down, please!
pi_33295588
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:34 schreef Googolplexian het volgende:
binnen het Citroën-wereldje, tja

en al schroef je regensensoren......
Leuk dat je het noemt, die zaten dus al op de SM.

Maar goed, met de geweldige roestpreventie die in de GS is toegepast , kan ik ondertussen oprecht zeggen dat ik exclusief rijd. (slechts 245 in NL aanwezig)

Maar idd, een BX is niet exclusief, maar wel een bijzonder vooruitstrevende wagen die zijn betrouwbaarheid heeft bewezen. En dat is terug te vinden in de enorme aantallen die onze wegen nog sieren.
De techniek is vooruitstrevend geweest, daardoor waren de eerste types ook niet zo best. Maar de liefhebber neemt dat op de koop toe. Je krijgt er immers een berg comfort voor terug.
pi_33295674
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
stuurbekrachtiging (uiteraard via de hydrauliek, zodat je ook je auto met een klapband nog onder controle houdt)
Dit mag je mij even uitleggen... Je rijdt met die exclusieve auto van je door een bocht, achterbandje klapt, dan vangt de hydrauliek je hendige slip op door automatisch te gaan tegensturen omdat je stuurbekrachtiging dat vanzelf doet ofzow? Da's wel kewl, dan waren ze ook de eerste met een aktieve dynamische stabiliteitscontrole. Teer-ing man!!!!!
- If it's not blown, it sucks -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')