De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...quote:Op zondag 18 december 2005 22:03 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Zx 16v wordt ook wel gti genoemd.
D) zx gti naar 100 in 8.5, astra gsi naar 100 in 8.0 lijkt me niet echt een killer
D'r was zelfs een speciale uitvoering met nog meer pk ... weet de naam ervan alleen niet meerquote:Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:
[..]
De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
Nee dat is een 1.8 geloof ik.quote:Op zondag 18 december 2005 22:29 schreef Klonk het volgende:
ZX Furio ?
Cosworth?quote:Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi
naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Ik moet hier afhaken. Tering....quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...
Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
geen van die twee "rings a bell"quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...
Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Ik moet hier afhaken. Tering....![]()
Irmscher of Manzell zal het wel geweest zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi
naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
godver ... nou klinkt alles ineens bekend!quote:Op zondag 18 december 2005 22:45 schreef GizartFRL het volgende:
Lexmaul?
quote:Op zondag 18 december 2005 22:43 schreef yup het volgende:
[..]
Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.
Paar tuning bladen gelezen en paar experts effe ondervraagd.
Die Kolbenschmidt dingen kan je beter vermijden want ze gaan snel stuk (koppakking dus), Coscast is gewoon beter (gaat minder snel stuk)... Het gaat alleen om kop + koppakking de rest is niet zo belangrijk... En een lekke pakking is niet leuk voor jezelf + je knip
quote:Op zondag 18 december 2005 22:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
godver ... nou klinkt alles ineens bekend!
van 8 v naar 16 v ?quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Zo simpel is dat niet, ik weet alleen dat Lotus de 2 liter 8v van Opel onder handen heeft genomen... (resultaat is 156 pk en 206 nm)...quote:
Mijn BX had 429.000 op de teller en liep ook nog als een zonnetje. Zijn ijzersterke motoren (was ook benzine)quote:Op zaterdag 17 december 2005 08:07 schreef Garbageman het volgende:
Er staat nu meer dan twee ton op de teller van de auto, vind ik netjes voor een benzinemotor.
Er komt nu wat onderhoud aan, maar dat zijn normale dingen, olie verversen e.d.
Die ex-BX van mij kon de 5 ton nog makkelijk halen zonder revisie. Was ook nog nooit gereviseerdquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:41 schreef Giem het volgende:
Stond ik de autoweek nog een mooie. Een opel kadet camper, 1.6 op gas uit 1990, 1 keer raden wat er op de teller stond...
435.000 km![]()
Moest nog ook wel een nieuwe kop op want die was versleten.![]()
De BX GTI 16v had ook 160 pk en daarmee in 7.8 sec naar de 100. De CX GTI 2.5 Turbo deed hetzelfde met 168 pk. Die 2 zijn waren ook omstreeks '85quote:Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:
[..]
De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
quote:
Mên, zeg dan gewoon niks zegquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:57 schreef Killaht het volgende:
Duidelijke zaak: OPEL! zkr citroen gare bakken ik haar citroen, gare modellen vooral de lelijkste ooit! die ene wweet nie met hele grote banden voor en kleine achter jaren 80 model ofzo te erg! franse rotzooi!
Opel heb je tenminste nog duitse degelijkheid en is kwalitatief veel beter! Opel veel mooiere modellen en veel beter dan die franse troep!
naar eigen zeggen heb ik t liefst AUDI!
Nee in een citroen ax of xsara val je opquote:Op maandag 19 december 2005 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga voor citroën.
Vind dat geflame hier nogal triest eerlijk gezegd. Opel en citroën zijn ewoon absoluut niet te vergelijken met elkaar. Opels zijn echt auto's voor de massa, ik vind ze lang niet allemaal mooi maar er zitten best mooie exemplaren tussen. Alleen door de slechte vering (je gaat hobbel over, wordt gelanceerd en daarna heeft de auto door dat ie moet veren) zou ik er nooit van zijn leven voor kiezen.
Citroëns zijn meer bijzondere wagens, je vindt ze mooi of je vindt ze lelijk.
En dat onbetrouwbare en roest imago is natuurlijk achterhaald.
Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.quote:Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Nee in een citroen ax of xsara val je op![]()
En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Ik heb wel eens in zo'n nieuwe Astra gereden ja, die veert beduidend kutter dan mijn BX.quote:Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Niet dat het er toe doet, maar ik vind dat Peugeot daar een goed compromis tussen gevonden heeft hoor.quote:Op maandag 19 december 2005 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.
ook niet met hydropneumatischeveerwegboldwarsliginlegkruissysteem
c-kadett gt/equote:Op maandag 19 december 2005 16:51 schreef Dracar het volgende:
Ik ga voor Citroen, ik ben niet erg gecharmeerd van Opel
Beide merken hebben jaaaaaaaaaaaren spuuglelijke auto's gemaakt en beide merken zijn de laatste 3 jaar goed bezig qua design.
(Bij Citroen de DS daargelaten dat was een topdesign)
Maar je wordt niet vrolijk van het design een Visa of Corsa uit het verleden van beide merken
PRO:
Nieuwe Vectra
Xsara
C4
Con:
Astra 1
Kadett (alle types)
Corsa (alle types op de nieuwe na)
Visa
BX
AX
Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's.quote:
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaaktquote:Op maandag 19 december 2005 20:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's..
Kom daar maar eens om bij Opel.
Er staat "1 van de" voor.quote:Op maandag 19 december 2005 20:26 schreef Tjabbo het volgende:
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaakt
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoortquote:Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er staat "1 van de" voor..
Uit mijn hoofd tot en met 1986.quote:Op maandag 19 december 2005 20:35 schreef Tjabbo het volgende:
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoort
Maar, true. hij was erg lang in productie.
tot wanneer eigenlijk?
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komtquote:Op maandag 19 december 2005 20:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd tot en met 1986.
In gewijzigde vorm, weliswaar.quote:Op maandag 19 december 2005 20:45 schreef Tjabbo het volgende:
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
Precies, hetzelfde zie je nu ook gebeuren met de CX bijvoorbeeld, de goeden blijven over en stijgen in waarde. Met XM's gebeurt volgens mij over een jaar of 10 hetzelfde. En ik denk dat in de toekomst de C6 ook wel een klassieker wordt.quote:Op maandag 19 december 2005 21:03 schreef Tjabbo het volgende:
ja maar op de een of andere manier zijn de auto's die dan wel overgebleven zijn extra stoer.
Rij eens een Astra GSi 16v dan praten we verderquote:Op maandag 19 december 2005 21:19 schreef pAin het volgende:
Ik heb ze alle 2 de merken gereden (Saxo VTS en Astra 1.4, niet helemaal vergelijkbaar, maar ok) en ik kan er dit over zeggen:
Opel: No-nonesense autorijden, rijd erg rustig, maar er zit totaal geen plezier in
Citroen: het tegenovergestelde, hoge fun factor.
Dan gaat mijn keuze toch naar de Citroen. Zeker als je bijvoorbeeld de Astra en de C4 zou vergelijken, alleen het design al van die C4 (de Berline dan, niet de Coupe), terwijl ik de 5 deurs Astra weer spuuglelijk vind (maar de GTC gewoon erg mooi
).
Das een hele andere wagen als de VTSquote:Op maandag 19 december 2005 22:08 schreef yup het volgende:
[..]
Rij eens een Astra GSi 16v dan praten we verder
mn ma had een 2cv uit 1987quote:Op maandag 19 december 2005 20:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd tot en met 1986.
Waarschijnlijk heeft een CItroën er niet eens zin in om jou dood rond te rijden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 07:31 schreef Blackheart het volgende:
Ik wil niet eens dood gezien worden in een citroen.
Alle opels waar ik in gereden heb hadden dat. Inclusief de nieuwe vectra.quote:Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Mijn Opel Astra uit 1993 is echt niet nerveus in de bochten en ik ben weleens iets te hard door de bocht gegaan en hij bleef echt plakken aan de weg en ik kwam veilig door de bocht heen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:30 schreef yup het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Er zijn zoveel Opel's van Astra GTC tot Zafira OPC, en ze gedragen zich allemaal anders, hoe kan jij eigenlijk zeggen dat "Opel is veel nerveuzer in de bocht" terwijl ze allemaal andere weggedrag hebben...
Ik kan je zeggen, een Kadett GSi is nerveus in de bocht maar een Astra GSi dan weer niet...
waarschijnlijk ;quote:Op dinsdag 20 december 2005 07:55 schreef patje74 het volgende:
Wat een geweldige motivatie om Opel te rijden en geen Citroën. Tja, je moet wat verzinnen he...
Historisch gezien zou je dan niet in een oude Opel gezien willen worden, maar weer wel in een oude Citroën? En een Record het comfortabelste? Ach als je met minder genoegen neemt dat natuurlijk mooi.
Mij zal je nooit horen zeggen dat Citroëns uitblinken in kwaliteit, maar als comfort belangrijk voor je is... Ik durf te wedden dat mijn '78-er jou comfortabeler van A naar B zal brengen dat jouw Opel. (als hij het uithoud...)
[..]
Waarschijnlijk heeft een CItroën er niet eens zin in om jou dood rond te rijden.![]()
Opel kadett liep van de jaren 30 tot 1992. Weet alleen niet of het continue wasquote:Op maandag 19 december 2005 20:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
Dat was natuurlijk niet in zo goed als ongewijzigde vorm, wat bij de 2cv wel zo was.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:18 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Opel kadett liep van de jaren 30 tot 1992. Weet alleen niet of het continue was
nou, ode aan de eend hoorquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk niet in zo goed als ongewijzigde vorm, wat bij de 2cv wel zo was.
Ten eerste is het Rekord, ten tweede: wat versta jij onder comfortabel? Bij het instappen 30 cm wegzakken in een weke stoel om er vervolgens bij de eerstvolgende scherpe bocht weer uit te rollen? Ik niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 07:55 schreef patje74 het volgende:
Wat een geweldige motivatie om Opel te rijden en geen Citroën. Tja, je moet wat verzinnen he...
Historisch gezien zou je dan niet in een oude Opel gezien willen worden, maar weer wel in een oude Citroën? En een Record het comfortabelste? Ach als je met minder genoegen neemt dat natuurlijk mooi.
Als hij zo was, was het mijn maat niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
waarschijnlijk ;
-draag jij een bril met een dik montuur
-woon jij bij je ouders
-Ben je altijd de 1e met een vraag in de klas met je vinger omhoog, of was.
-Stem je Groenlinks
-Meet je jezelf een accent aan omdat dat werkt bij "de babes"
-Ben je tegen Kernenergie
-heeft je papa vroeger een Citroën gehad
-werd je altijd Nerd genoemd ?
quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:26 schreef BX19GT het volgende:
Citroën uiteraard.![]()
Al vind ik het onzin om Citroën met O##l te vergelijken. Totaal andere auto's met een totaal ander publiek, en gelukkig maar. Als ik bij het Opel-soort zou moeten horen, zou ik elke dag m'n petje op moeten hebben.![]()
Nee, doe mij maar iets exclusiefs, en dat is dus geen Opel. Die staan op elke straathoek en zien er allemaal hetzelfde uit, of het nou Zafira, Vectra of Astraal is.![]()
Kijk maar eens wat voor een ruimte en comfort je bij een BX kijkt in vergelijk met andere auto's uit die prijsklasse en die tijd. In de kofferbak kun je met gemak twee Kadett's parkeren, dan hou je nog ruimte over. Bovendien blijft de BX dan mooi vlak geveerd door het unieke (exclusievequote:Op woensdag 21 december 2005 10:06 schreef Herr.Flick het volgende:
al kijkende naar zijn naam!
hoe kun je in hemelsnaam een BX exculsief noemen, hoe kun je in het algemeen al een gewone produktieauto exclusief noemen...![]()
U hebt gezocht op exclusief:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ex·clu·sief (bn.)
1 iets uitsluitend => niet inbegrepen; <=> inclusief
2 bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is
Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)quote:Op woensdag 21 december 2005 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat voor een ruimte en comfort je bij een BX kijkt in vergelijk met andere auto's uit die tijd. In de kofferbak kun je met gemak twee Kadett's parkeren, dan hou je nog ruimte over. Bovendien blijft de BX dan mooi vlak geveerd door het unieke (exclusieve) veersysteem.
quote:Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)
Ja, da's echt exclusief!
als je jezelf niets verbeeld dan ben je ook niets....![]()
quote:
laat maar ... ik lig allang dubbelquote:Op woensdag 21 december 2005 10:29 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
![]()
ik noem gvd m'n astra met 2 ijskrabbers toch ook niet exclusief, tis gewoon een auto net als 99,8% van de rest van het nederlandse wagenpark.
wat een lelijk exclusief hok!quote:Op woensdag 21 december 2005 10:42 schreef KeessieX het volgende:
[afbeelding]
ff wat topic verfraaing...
haha duidelijk, 1 of andere demowagen, weet niet pcies waarvan...quote:Op woensdag 21 december 2005 10:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
wat een lelijk exclusief hok!
Citroën was het eerste automerk dat (op de SM) meedraaiende koplampen bouwde, een techniek die nu in de C4 zit. Ze waren voor die tijd enorm vooruitstrevend. Wat heeft Opel ooit voor vooruitstrevends gedaan, hebben ze geweldige technieken uitgevonden? Citroën heeft altijd gedurfde ontwerpen gebouwd, en met die heerlijke hydropneumatische vering ook een behoorlijk risico genomen. Dat is wat aanspreekt: een merk dat gekke dingen durft te proberen, in plaats van doorsudderen op oude technieken. Ze zijn misschien even betrouwbaar, maar opel heeft voor mij gewoon niet het imago. het is jouw goed recht om een citroen dan eng te noemen, maar laat anderen er lekker in rijden, zonder ze af te fakkelen op kuddekutwagen gedrag... De pot verwijt de ketel, does that ring a bell?quote:Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Maw een ruime franse kuddekutwagen met een excusief veersysteem (wat zo excusief is dat geen enkel andere fabrikant het wil monteren)
Ja, da's echt exclusief!
Ja dat was te verw88, net als zoveel topics hierquote:Op woensdag 21 december 2005 10:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit is toch een oneindig welles-niets topic aan het worden.
Nee, met andere woorden dus een goed alternatief voor mensen die in die tijd een comfortabele en ruime auto zochten voor de prijs van een roestend Duits kutkuddehok.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:
Ja, da's echt exclusief!
in die tijd was citroën het roestmonster bij uitstek naast alfaquote:Op woensdag 21 december 2005 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, met andere woorden dus een goed alternatief voor mensen die in die tijd een comfortabele en ruime auto zochten voor de prijs van een roestend Duits kutkuddehok.. Maar blijkbaar kun jij die overduidelijke meerwaarde niet eens zien.
Ik neem aan dat je weet dat plastic niet kan roesten?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
in die tijd was citroën het roestmonster bij uitstek naast alfa
Opel is in het verleden zeer vooruitstrevend geweest.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Citroën was het eerste automerk dat (op de SM) meedraaiende koplampen bouwde, een techniek die nu in de C4 zit. Ze waren voor die tijd enorm vooruitstrevend. Wat heeft Opel ooit voor vooruitstrevends gedaan, hebben ze geweldige technieken uitgevonden? Citroën heeft altijd gedurfde ontwerpen gebouwd, en met die heerlijke hydropneumatische vering ook een behoorlijk risico genomen. Dat is wat aanspreekt: een merk dat gekke dingen durft te proberen, in plaats van doorsudderen op oude technieken. Ze zijn misschien even betrouwbaar, maar opel heeft voor mij gewoon niet het imago. het is jouw goed recht om een citroen dan eng te noemen, maar laat anderen er lekker in rijden, zonder ze af te fakkelen op kuddekutwagen gedrag... De pot verwijt de ketel, does that ring a bell?
Overigens heeft Mercedes op enkele van de zeer exclusieve modellen het hydropneumatische veersysteem van citroën ingebouwd. Zo exclusief of onbetrouwbaar is het dus ook niet dat andere merken het niet willen gebruiken. En ik kan tenminste met mijn lichte plastic BX elke drempel met 50 nemen....
Ook ik vind trouwens dat Opel en Citroen vergelijken iets met appels en peren is. vergelijk dan BMW en Audi, Volkswagen en Seat, Lada en Dacia. Dit is toch een welles-niets topic aan het worden.
Opel was 1 van de eersten met de zelfdragende chassis, dus what's your point?quote:Op woensdag 21 december 2005 10:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Citroën was het eerste automerk dat (op de SM) meedraaiende koplampen bouwde, een techniek die nu in de C4 zit. Ze waren voor die tijd enorm vooruitstrevend. Wat heeft Opel ooit voor vooruitstrevends gedaan, hebben ze geweldige technieken uitgevonden? Citroën heeft altijd gedurfde ontwerpen gebouwd, en met die heerlijke hydropneumatische vering ook een behoorlijk risico genomen. Dat is wat aanspreekt: een merk dat gekke dingen durft te proberen, in plaats van doorsudderen op oude technieken. Ze zijn misschien even betrouwbaar, maar opel heeft voor mij gewoon niet het imago. het is jouw goed recht om een citroen dan eng te noemen, maar laat anderen er lekker in rijden, zonder ze af te fakkelen op kuddekutwagen gedrag... De pot verwijt de ketel, does that ring a bell?
Overigens heeft Mercedes op enkele van de zeer exclusieve modellen het hydropneumatische veersysteem van citroën ingebouwd. Zo exclusief of onbetrouwbaar is het dus ook niet dat andere merken het niet willen gebruiken. En ik kan tenminste met mijn lichte plastic BX elke drempel met 50 nemen....
Ook ik vind trouwens dat Opel en Citroen vergelijken iets met appels en peren is. vergelijk dan BMW en Audi, Volkswagen en Seat, Lada en Dacia. Dit is toch een welles-niets topic aan het worden.
Dat is juist leuk imo.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:24 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het boeit me echt geen ene drol wie wat wanneer en hoe het heeft uitgevonden en/of ge-introduceerd.
zo exclusief dat geen enkele andere fabrikant het MAG monteren (patent!) .quote:Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ja, da's echt exclusief!
Ik ben het met je verhaal eens.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
zo exclusief dat geen enkele andere fabrikant het MAG monteren (patent!) .
Ohja, behalve Rolls royce, die hebben namelijk een deal met citroén dat ze het systeem tegen flinke betaling ook mogen gebruiken.
Maarja tis natuurlijk een baggersysteem. Vandaar dat RR het ook gebruikt en mercedes het ook graag wilde implementeren maar tegen de patenten opliep en daarom zelf iets bedacht heeft wat lang niet zo goed werkt.
Bovendien is de bx zeker geen kutwagen maar een heerlijk comfortabele voiture met een luxe en ruimte die ongeevaard was voor die tijd.
Even ter vergelijk, mijn BX uit 1993 heeft:
4 electrische ramen
2 electrische spiegels
Airconditioning
Centrale vergrendeling (incl achterklep) met afstandsbediening
stuurbekrachtiging (uiteraard via de hydrauliek, zodat je ook je auto met een klapband nog onder controle houdt)
4 schijfremmen met remdrukregelaar (via de hydrauliek uiteraard)
Genoeg vermogen om de meeste sjonnies het schijt voor de ogen te rijden (GTI versie)
Automatische niveauregeling
Hydraulische vering
Dat is nu misschien wat minder exclusief maar 15 jaar geleden toch wel redelijk.
Bovendien designed by bertone (oa ook de persoon die de lamborghini countagh ontworpen heeft)
best exclusief
Nouja, exclusief is inderdaad een wat extreem woord.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik ben het met je verhaal eens.
Maar het is imo niet exclusief, aangezien er 100000000 () stuks rondrijden..
Precies, daar hou ik ook van.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nouja, exclusief is inderdaad een wat extreem woord.
Apart en vooruitstrevend is citroën in elk geval altijd geweest.
En daar hou ik wel van![]()
nerdquote:Op woensdag 21 december 2005 14:37 schreef riceboy het volgende:
citroen want ik hep gister nog een opel gezien die spontan in de fik vloog hahahaha
In elk model is exclusiviteit te vinden. Van bijvoorbeeld de BX 19 Digit, waar er maar 4.000 van gebouwd zijn, en er nu nog waarschijnlijk 24 van bestaan in Nederland, is de exclusiviteit binnen het Citroën-wereldje goed geaccepteerd.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nouja, exclusief is inderdaad een wat extreem woord.
Apart en vooruitstrevend is citroën in elk geval altijd geweest.
En daar hou ik wel van![]()
Dat ziet er wel zwaar retro uit mênquote:Op woensdag 21 december 2005 19:02 schreef BX19GT het volgende:
[..]
In elk model is exclusiviteit te vinden. Van bijvoorbeeld de BX 19 Digit, waar er maar 4.000 van gebouwd zijn, en er nu nog waarschijnlijk 24 van bestaan in Nederland, is de exclusiviteit binnen het Citroën-wereldje goed geaccepteerd.
Want de Digit had in 1985 standaard:
- 4 electrische ramen
- centrale vergrendeling op afstandsbediening
- 1900 cc 4-in-lijn motor met dubbeltraps carburateur (105 pk)
- standaard brons getinte ruiten
- etc
- etc
- etc
- standaard BOARDCOMPUTER![]()
- digitaal dashboard![]()
[afbeelding]
Ho... even wachten, ik heb niet gezegd dat een citroen een kut auto is, maar net zo'n kuddekut(lees kuddedier) auto als de rest...quote:Op woensdag 21 december 2005 12:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bovendien is de bx zeker geen kutwagen maar een heerlijk comfortabele voiture met een luxe en ruimte die ongeevaard was voor die tijd.
Daarna werd er pas verteld dat opel een kutkuddeauto was, maar dat zijn mijn woorden niet!quote:Op woensdag 21 december 2005 10:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ja, da's echt exclusief!
en exclusief zijn ze echt niet...quote:Op woensdag 21 december 2005 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, met andere woorden dus een goed alternatief voor mensen die in die tijd een comfortabele en ruime auto zochten voor de prijs van een roestend Duits kutkuddehok.. Maar blijkbaar kun jij die overduidelijke meerwaarde niet eens zien.
binnen het Citroën-wereldje, tjaquote:Op woensdag 21 december 2005 19:02 schreef BX19GT het volgende:
[..]
In elk model is exclusiviteit te vinden. Van bijvoorbeeld de BX 19 Digit, waar er maar 4.000 van gebouwd zijn, en er nu nog waarschijnlijk 24 van bestaan in Nederland, is de exclusiviteit binnen het Citroën-wereldje goed geaccepteerd.
Want de Digit had in 1985 standaard:
- 4 electrische ramen
- centrale vergrendeling op afstandsbediening
- 1900 cc 4-in-lijn motor met dubbeltraps carburateur (105 pk)
- standaard brons getinte ruiten
- etc
- etc
- etc
- standaard BOARDCOMPUTER![]()
- digitaal dashboard![]()
[afbeelding]
Leuk dat je het noemt, die zaten dus al op de SM.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:34 schreef Googolplexian het volgende:
binnen het Citroën-wereldje, tja
en al schroef je regensensoren......
Dit mag je mij even uitleggen... Je rijdt met die exclusieve auto van je door een bocht, achterbandje klapt, dan vangt de hydrauliek je hendige slip op door automatisch te gaan tegensturen omdat je stuurbekrachtiging dat vanzelf doet ofzow? Da's wel kewl, dan waren ze ook de eerste met een aktieve dynamische stabiliteitscontrole. Teer-ing man!!!!!quote:Op woensdag 21 december 2005 12:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
stuurbekrachtiging (uiteraard via de hydrauliek, zodat je ook je auto met een klapband nog onder controle houdt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |