abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33204123
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:03 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Zx 16v wordt ook wel gti genoemd.

D) zx gti naar 100 in 8.5, astra gsi naar 100 in 8.0 lijkt me niet echt een killer
De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
pi_33204203
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:

[..]

De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
D'r was zelfs een speciale uitvoering met nog meer pk ... weet de naam ervan alleen niet meer

2 liter, iig
Calm down, please!
  zondag 18 december 2005 @ 22:29:55 #103
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33204235
ZX Furio ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33204277
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:29 schreef Klonk het volgende:
ZX Furio ?
Nee dat is een 1.8 geloof ik.
There is no other!
pi_33204284
Da's een 1.8

spuit 11.nl
pi_33204296
'k heb het over die Kadett GSi

naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Calm down, please!
pi_33204332
Champion edition denk ik, maar die had niet meer pk's dan standaard dacht ik, leren bekleding enzo (toch ) en nog een paar kleine dingen had ie, meer niet...

Edit:

Katloze versie heeft 156 pk en 206 nm, volgens Franse site
  zondag 18 december 2005 @ 22:34:37 #108
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33204407
sollie , note aan mezelf, eerst lezen dan pas quasi slimme opmerkingen posten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33204417
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi

naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Cosworth?

Champion heeft gaas in de hoofdsteunen.
There is no other!
pi_33204481
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
pi_33204511
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
Ik moet hier afhaken. Tering....
There is no other!
pi_33204658
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
geen van die twee "rings a bell"

Maargoed... hij was van een tweeling in Den Haag en getuned. Ding was bijna even snel als die groene Civic van RobertJan (0-100 in 4,5 sec)
Calm down, please!
pi_33204697
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Ik moet hier afhaken. Tering....
Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.

Paar tuning bladen gelezen en paar experts effe ondervraagd.

Die Kolben dingen kan je beter vermijden want ze gaan snel stuk (koppakking dus), Coscast is gewoon beter (gaat minder snel stuk)... Het gaat alleen om kop + koppakking de rest is niet zo belangrijk... En een lekke pakking is niet leuk voor jezelf + je knip
  zondag 18 december 2005 @ 22:43:27 #114
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33204708
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi

naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Irmscher of Manzell zal het wel geweest zijn.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 22:45:20 #115
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33204787
Lexmaul?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33204886
Irmscher was het volgens mij maar zo lang geleden (die auto was toen nog zo goed als nieuw)
Calm down, please!
pi_33204921
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:45 schreef GizartFRL het volgende:
Lexmaul?
godver ... nou klinkt alles ineens bekend!
Calm down, please!
  zondag 18 december 2005 @ 22:49:14 #118
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33204929
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:43 schreef yup het volgende:

[..]

Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.

Paar tuning bladen gelezen en paar experts effe ondervraagd.

Die Kolbenschmidt dingen kan je beter vermijden want ze gaan snel stuk (koppakking dus), Coscast is gewoon beter (gaat minder snel stuk)... Het gaat alleen om kop + koppakking de rest is niet zo belangrijk... En een lekke pakking is niet leuk voor jezelf + je knip
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 22:50:13 #119
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33204963
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

godver ... nou klinkt alles ineens bekend!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 23:03:08 #120
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33205446
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...

Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
van 8 v naar 16 v ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_33205936
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:03 schreef Pumatje het volgende:

[..]

van 8 v naar 16 v ?
Zo simpel is dat niet, ik weet alleen dat Lotus de 2 liter 8v van Opel onder handen heeft genomen... (resultaat is 156 pk en 206 nm)...
  zondag 18 december 2005 @ 23:17:34 #122
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33205998
nee daarom zeg ik het ook.. 8 kleppen plak je er niet even bij ofzo
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_33206227
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 08:07 schreef Garbageman het volgende:
Er staat nu meer dan twee ton op de teller van de auto, vind ik netjes voor een benzinemotor.
Er komt nu wat onderhoud aan, maar dat zijn normale dingen, olie verversen e.d.
Mijn BX had 429.000 op de teller en liep ook nog als een zonnetje. Zijn ijzersterke motoren (was ook benzine)
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:41 schreef Giem het volgende:
Stond ik de autoweek nog een mooie. Een opel kadet camper, 1.6 op gas uit 1990, 1 keer raden wat er op de teller stond...

435.000 km

Moest nog ook wel een nieuwe kop op want die was versleten.
Die ex-BX van mij kon de 5 ton nog makkelijk halen zonder revisie. Was ook nog nooit gereviseerd
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:

[..]

De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
De BX GTI 16v had ook 160 pk en daarmee in 7.8 sec naar de 100. De CX GTI 2.5 Turbo deed hetzelfde met 168 pk. Die 2 zijn waren ook omstreeks '85
pi_33206270
De CX is geen hot hatch, ok de BX wel maar volgens mij haalde de katloze versie van de Kadeath ook 7.8 seconden ofzo...

Verder had je in Afrika een Opel Astra 2 liter turbo 16valve. standaard 204 pk

Maja dat is in Afrika en niet hier
pi_33206389
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
Opel.

Franse bagger
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  maandag 19 december 2005 @ 00:32:27 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33208225
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:57 schreef Killaht het volgende:
Duidelijke zaak: OPEL! zkr citroen gare bakken ik haar citroen, gare modellen vooral de lelijkste ooit! die ene wweet nie met hele grote banden voor en kleine achter jaren 80 model ofzo te erg! franse rotzooi!

Opel heb je tenminste nog duitse degelijkheid en is kwalitatief veel beter! Opel veel mooiere modellen en veel beter dan die franse troep!


naar eigen zeggen heb ik t liefst AUDI!
Mên, zeg dan gewoon niks zeg
  maandag 19 december 2005 @ 10:10:14 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33212044
Ik ga voor citroën.
Vind dat geflame hier nogal triest eerlijk gezegd. Opel en citroën zijn ewoon absoluut niet te vergelijken met elkaar. Opels zijn echt auto's voor de massa, ik vind ze lang niet allemaal mooi maar er zitten best mooie exemplaren tussen. Alleen door de slechte vering (je gaat hobbel over, wordt gelanceerd en daarna heeft de auto door dat ie moet veren) zou ik er nooit van zijn leven voor kiezen.

Citroëns zijn meer bijzondere wagens, je vindt ze mooi of je vindt ze lelijk.
En dat onbetrouwbare en roest imago is natuurlijk achterhaald.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 19 december 2005 @ 11:47:15 #128
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_33213670
Het is fijn om een Citroënrijder te zijn.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_33219425
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga voor citroën.
Vind dat geflame hier nogal triest eerlijk gezegd. Opel en citroën zijn ewoon absoluut niet te vergelijken met elkaar. Opels zijn echt auto's voor de massa, ik vind ze lang niet allemaal mooi maar er zitten best mooie exemplaren tussen. Alleen door de slechte vering (je gaat hobbel over, wordt gelanceerd en daarna heeft de auto door dat ie moet veren) zou ik er nooit van zijn leven voor kiezen.

Citroëns zijn meer bijzondere wagens, je vindt ze mooi of je vindt ze lelijk.
En dat onbetrouwbare en roest imago is natuurlijk achterhaald.
Nee in een citroen ax of xsara val je op

En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 19 december 2005 @ 16:45:06 #130
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33219622
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Nee in een citroen ax of xsara val je op

En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.



ook niet met hydropneumatischeveerwegboldwarsliginlegkruissysteem
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33219690
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nee in een citroen ax of xsara val je op

En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Ik heb wel eens in zo'n nieuwe Astra gereden ja, die veert beduidend kutter dan mijn BX.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_33219769
Alles is relatief. Het is een gegeven dat de bx uitermate goed veert. Vergelijk je daar zomaar een opel mee, dan kan dat zijn dat ie minder goed veert.

Ik zelf laatst ook een in een astra en dat ding was week, maar ga je in een andere astra/opel zitten is het weer perfect
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33219788
Ik ga voor Citroen, ik ben niet erg gecharmeerd van Opel
Beide merken hebben jaaaaaaaaaaaren spuuglelijke auto's gemaakt en beide merken zijn de laatste 3 jaar goed bezig qua design.
(Bij Citroen de DS daargelaten dat was een topdesign)
Maar je wordt niet vrolijk van het design een Visa of Corsa uit het verleden van beide merken

PRO:
Nieuwe Vectra
Xsara
C4

Con:
Astra 1
Kadett (alle types)
Corsa (alle types op de nieuwe na)
Visa
BX
AX
Forza Alfa Romeo!
pi_33219902
He die opels zijn wel mooi
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 19 december 2005 @ 17:16:14 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33220257
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.



ook niet met hydropneumatischeveerwegboldwarsliginlegkruissysteem
Niet dat het er toe doet, maar ik vind dat Peugeot daar een goed compromis tussen gevonden heeft hoor.
pi_33220316
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:51 schreef Dracar het volgende:
Ik ga voor Citroen, ik ben niet erg gecharmeerd van Opel
Beide merken hebben jaaaaaaaaaaaren spuuglelijke auto's gemaakt en beide merken zijn de laatste 3 jaar goed bezig qua design.
(Bij Citroen de DS daargelaten dat was een topdesign)
Maar je wordt niet vrolijk van het design een Visa of Corsa uit het verleden van beide merken

PRO:
Nieuwe Vectra
Xsara
C4

Con:
Astra 1
Kadett (alle types)
Corsa (alle types op de nieuwe na)
Visa
BX
AX
c-kadett gt/e
pi_33220757

De status 'bagger-user' voorbij
pi_33224265
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:39 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[afbeelding]
Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's. .
Kom daar maar eens om bij Opel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 20:26:27 #139
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33224635
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's. .
Kom daar maar eens om bij Opel.
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaakt
pi_33224710
ah laat maar
pi_33224824
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:26 schreef Tjabbo het volgende:
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaakt
Er staat "1 van de" voor. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 20:35:25 #142
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33224959
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er staat "1 van de" voor. .
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoort
Maar, true. hij was erg lang in productie.

tot wanneer eigenlijk?
pi_33225270
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:35 schreef Tjabbo het volgende:
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoort
Maar, true. hij was erg lang in productie.

tot wanneer eigenlijk?
Uit mijn hoofd tot en met 1986.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 20:45:37 #144
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33225335
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd tot en met 1986.
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
pi_33225525
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:45 schreef Tjabbo het volgende:
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
In gewijzigde vorm, weliswaar.
Ik zag laatst nog een D-Kadett rijden, worden nu toch wel erg leuke auto's om te zien, uit nostalgische gevoelens dan. Het blijft natuurlijk een Opel. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 19 december 2005 @ 21:03:33 #146
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_33225955
ja maar op de een of andere manier zijn de auto's die dan wel overgebleven zijn extra stoer.
pi_33226265
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:03 schreef Tjabbo het volgende:
ja maar op de een of andere manier zijn de auto's die dan wel overgebleven zijn extra stoer.
Precies, hetzelfde zie je nu ook gebeuren met de CX bijvoorbeeld, de goeden blijven over en stijgen in waarde. Met XM's gebeurt volgens mij over een jaar of 10 hetzelfde. En ik denk dat in de toekomst de C6 ook wel een klassieker wordt.

Overigens zie je bij Citroën de middenklasse auto's ook steeds meer gewild worden als klassieker, onder de DS heb je de Ami6, onder de CX de GS(A) en onder de XM de BX.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_33226629
Ik heb ze alle 2 de merken gereden (Saxo VTS en Astra 1.4, niet helemaal vergelijkbaar, maar ok) en ik kan er dit over zeggen:

Opel: No-nonesense autorijden, rijd erg rustig, maar er zit totaal geen plezier in
Citroen: het tegenovergestelde, hoge fun factor.

Dan gaat mijn keuze toch naar de Citroen . Zeker als je bijvoorbeeld de Astra en de C4 zou vergelijken, alleen het design al van die C4 (de Berline dan, niet de Coupe), terwijl ik de 5 deurs Astra weer spuuglelijk vind (maar de GTC gewoon erg mooi ).
  Moderator maandag 19 december 2005 @ 21:34:01 #149
18653 crew  D.
pi_33227251
Citroën, natuurlijk
pi_33228702
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:19 schreef pAin het volgende:
Ik heb ze alle 2 de merken gereden (Saxo VTS en Astra 1.4, niet helemaal vergelijkbaar, maar ok) en ik kan er dit over zeggen:

Opel: No-nonesense autorijden, rijd erg rustig, maar er zit totaal geen plezier in
Citroen: het tegenovergestelde, hoge fun factor.

Dan gaat mijn keuze toch naar de Citroen . Zeker als je bijvoorbeeld de Astra en de C4 zou vergelijken, alleen het design al van die C4 (de Berline dan, niet de Coupe), terwijl ik de 5 deurs Astra weer spuuglelijk vind (maar de GTC gewoon erg mooi ).
Rij eens een Astra GSi 16v dan praten we verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')