De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...quote:Op zondag 18 december 2005 22:03 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Zx 16v wordt ook wel gti genoemd.
D) zx gti naar 100 in 8.5, astra gsi naar 100 in 8.0 lijkt me niet echt een killer
D'r was zelfs een speciale uitvoering met nog meer pk ... weet de naam ervan alleen niet meerquote:Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:
[..]
De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
Nee dat is een 1.8 geloof ik.quote:Op zondag 18 december 2005 22:29 schreef Klonk het volgende:
ZX Furio ?
Cosworth?quote:Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi
naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
Ik moet hier afhaken. Tering....quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...
Motor (2 liter 16v) is een 2 liter 8v getuned door Lotus als het goed is...
geen van die twee "rings a bell"quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Ik weet iig dat er 2 koppen waren, coscast en kolben nog wat. Coscast was de betere, ging minder snel stuk (kop en koppakking)...
Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Ik moet hier afhaken. Tering....![]()
Irmscher of Manzell zal het wel geweest zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
'k heb het over die Kadett GSi
naam van het blok tuningsbedrijf(?) stond op het kleppendeksel
godver ... nou klinkt alles ineens bekend!quote:Op zondag 18 december 2005 22:45 schreef GizartFRL het volgende:
Lexmaul?
quote:Op zondag 18 december 2005 22:43 schreef yup het volgende:
[..]
Was in de markt voor Vectra GT 16v/2000 16v, Astra/Kadett GSi 16v.
Paar tuning bladen gelezen en paar experts effe ondervraagd.
Die Kolbenschmidt dingen kan je beter vermijden want ze gaan snel stuk (koppakking dus), Coscast is gewoon beter (gaat minder snel stuk)... Het gaat alleen om kop + koppakking de rest is niet zo belangrijk... En een lekke pakking is niet leuk voor jezelf + je knip
quote:Op zondag 18 december 2005 22:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
godver ... nou klinkt alles ineens bekend!
van 8 v naar 16 v ?quote:Op zondag 18 december 2005 22:37 schreef yup het volgende:
Zo simpel is dat niet, ik weet alleen dat Lotus de 2 liter 8v van Opel onder handen heeft genomen... (resultaat is 156 pk en 206 nm)...quote:
Mijn BX had 429.000 op de teller en liep ook nog als een zonnetje. Zijn ijzersterke motoren (was ook benzine)quote:Op zaterdag 17 december 2005 08:07 schreef Garbageman het volgende:
Er staat nu meer dan twee ton op de teller van de auto, vind ik netjes voor een benzinemotor.
Er komt nu wat onderhoud aan, maar dat zijn normale dingen, olie verversen e.d.
Die ex-BX van mij kon de 5 ton nog makkelijk halen zonder revisie. Was ook nog nooit gereviseerdquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:41 schreef Giem het volgende:
Stond ik de autoweek nog een mooie. Een opel kadet camper, 1.6 op gas uit 1990, 1 keer raden wat er op de teller stond...
435.000 km![]()
Moest nog ook wel een nieuwe kop op want die was versleten.![]()
De BX GTI 16v had ook 160 pk en daarmee in 7.8 sec naar de 100. De CX GTI 2.5 Turbo deed hetzelfde met 168 pk. Die 2 zijn waren ook omstreeks '85quote:Op zondag 18 december 2005 22:26 schreef yup het volgende:
[..]
De Kadett GSi 16v kan je beter met dat ding vergelijken. En de Kadeath was een van de allersnelste GTi'tjes uit die tijd. Sterker nog, het was voor toen een bom op wielen (990 kilo en 158 pk voor de katloze versies...), in ieder geval is de ZX 16v geen probleem voor zo een ding...
quote:
Mên, zeg dan gewoon niks zegquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:57 schreef Killaht het volgende:
Duidelijke zaak: OPEL! zkr citroen gare bakken ik haar citroen, gare modellen vooral de lelijkste ooit! die ene wweet nie met hele grote banden voor en kleine achter jaren 80 model ofzo te erg! franse rotzooi!
Opel heb je tenminste nog duitse degelijkheid en is kwalitatief veel beter! Opel veel mooiere modellen en veel beter dan die franse troep!
naar eigen zeggen heb ik t liefst AUDI!
Nee in een citroen ax of xsara val je opquote:Op maandag 19 december 2005 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga voor citroën.
Vind dat geflame hier nogal triest eerlijk gezegd. Opel en citroën zijn ewoon absoluut niet te vergelijken met elkaar. Opels zijn echt auto's voor de massa, ik vind ze lang niet allemaal mooi maar er zitten best mooie exemplaren tussen. Alleen door de slechte vering (je gaat hobbel over, wordt gelanceerd en daarna heeft de auto door dat ie moet veren) zou ik er nooit van zijn leven voor kiezen.
Citroëns zijn meer bijzondere wagens, je vindt ze mooi of je vindt ze lelijk.
En dat onbetrouwbare en roest imago is natuurlijk achterhaald.
Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.quote:Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Nee in een citroen ax of xsara val je op![]()
En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Ik heb wel eens in zo'n nieuwe Astra gereden ja, die veert beduidend kutter dan mijn BX.quote:Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nee in een citroen ax of xsara val je op![]()
En dat van die veren slaat nergens op. Heb je ooit van je leven in een opel gereden? Alle merken hebben mindere modellen.
Niet dat het er toe doet, maar ik vind dat Peugeot daar een goed compromis tussen gevonden heeft hoor.quote:Op maandag 19 december 2005 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nou, dat veer verhaal gaat grotendeels wel op, het is maar net waarvoor je kiest.Kies je voor een zacht geveerde auto dan heb je wel meer comfort maar minder wegligging.Kies je voor een stuggere auto dan heb je minder comfort maar een betere wegligging.En daar is geen compromis in te vinden.
ook niet met hydropneumatischeveerwegboldwarsliginlegkruissysteem
c-kadett gt/equote:Op maandag 19 december 2005 16:51 schreef Dracar het volgende:
Ik ga voor Citroen, ik ben niet erg gecharmeerd van Opel
Beide merken hebben jaaaaaaaaaaaren spuuglelijke auto's gemaakt en beide merken zijn de laatste 3 jaar goed bezig qua design.
(Bij Citroen de DS daargelaten dat was een topdesign)
Maar je wordt niet vrolijk van het design een Visa of Corsa uit het verleden van beide merken
PRO:
Nieuwe Vectra
Xsara
C4
Con:
Astra 1
Kadett (alle types)
Corsa (alle types op de nieuwe na)
Visa
BX
AX
Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's.quote:
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaaktquote:Op maandag 19 december 2005 20:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Prototype van 1 van de meest herkenbare, origineelste en langst in productie geweeste auto's..
Kom daar maar eens om bij Opel.
Er staat "1 van de" voor.quote:Op maandag 19 december 2005 20:26 schreef Tjabbo het volgende:
bij mijn weten was dat de kever, die tot voor 3 jaar terug nog werd gemaakt
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoortquote:Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er staat "1 van de" voor..
Uit mijn hoofd tot en met 1986.quote:Op maandag 19 december 2005 20:35 schreef Tjabbo het volgende:
Er staat een komma na de eerste zin, wat impliceert dat de 1 alleen bij het eerste gedeelte hoort
Maar, true. hij was erg lang in productie.
tot wanneer eigenlijk?
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komtquote:Op maandag 19 december 2005 20:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd tot en met 1986.
In gewijzigde vorm, weliswaar.quote:Op maandag 19 december 2005 20:45 schreef Tjabbo het volgende:
De kadeath is de enige opel die daarbij in de buurt komt
Precies, hetzelfde zie je nu ook gebeuren met de CX bijvoorbeeld, de goeden blijven over en stijgen in waarde. Met XM's gebeurt volgens mij over een jaar of 10 hetzelfde. En ik denk dat in de toekomst de C6 ook wel een klassieker wordt.quote:Op maandag 19 december 2005 21:03 schreef Tjabbo het volgende:
ja maar op de een of andere manier zijn de auto's die dan wel overgebleven zijn extra stoer.
Rij eens een Astra GSi 16v dan praten we verderquote:Op maandag 19 december 2005 21:19 schreef pAin het volgende:
Ik heb ze alle 2 de merken gereden (Saxo VTS en Astra 1.4, niet helemaal vergelijkbaar, maar ok) en ik kan er dit over zeggen:
Opel: No-nonesense autorijden, rijd erg rustig, maar er zit totaal geen plezier in
Citroen: het tegenovergestelde, hoge fun factor.
Dan gaat mijn keuze toch naar de Citroen. Zeker als je bijvoorbeeld de Astra en de C4 zou vergelijken, alleen het design al van die C4 (de Berline dan, niet de Coupe), terwijl ik de 5 deurs Astra weer spuuglelijk vind (maar de GTC gewoon erg mooi
).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |