abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33392701
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:26 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

De afgelopen 2 jaar welgeteld 300 euro uitgegeven aan reparaties (=grote & kleine beurt), verbruik is gem. 1:18 en er staat inmiddels 392500 km op de teller.

En het is geen Opel maar een Xantia.
tuuk
Calm down, please!
  zondag 25 december 2005 @ 14:16:44 #272
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_33394231
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

tuuk
Jij rijdt in een Opel Tuuk ofzo?
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_33394243
geef mij maar citroën...
kheb zelf hier een saxo staan en die rijdt heerlijk
pi_33396953
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:26 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

De afgelopen 2 jaar welgeteld 300 euro uitgegeven aan reparaties (=grote & kleine beurt), verbruik is gem. 1:18 en er staat inmiddels 392500 km op de teller.

En het is geen Opel maar een Xantia.
Wat voor motor heb je dan?

En dat is heel erg mooi dat jij zo weinig kosten hebt, (ik heb nog minder met opel), maar het ging mij om de reparatie kosten, dus ALS er wat kapot gaat.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33397546
1:18 moet wel een diesel zijn.........
Benzine en minimaal 1600cc (want dat zijn de Xantia's minimaal) die 1 op 18 lopen bestaan niet
Forza Alfa Romeo!
pi_33397692
Niet in citroen xantia's iig.
  zondag 25 december 2005 @ 17:48:44 #277
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_33397771
quote:
Op zondag 25 december 2005 16:44 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Wat voor motor heb je dan?

En dat is heel erg mooi dat jij zo weinig kosten hebt, (ik heb nog minder met opel), maar het ging mij om de reparatie kosten, dus ALS er wat kapot gaat.
De motor is een 1.9D. Maar wat zou er nu zo reteduur moeten zijn aan Citroëns?
pi_33397842
quote:
Op zondag 25 december 2005 17:48 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

De motor is een 1.9D. Maar wat zou er nu zo reteduur moeten zijn aan Citroëns?
onderdelen en dan nog het veersysteem.
  zondag 25 december 2005 @ 19:04:48 #279
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33398682
quote:
Op zondag 25 december 2005 17:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Onderdelen vallen volgens mij wel mee.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 25 december 2005 @ 21:07:05 #280
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_33400405
quote:

[..]

Valt wel mee. Veerbollen vervangen is een tientjeskwestie. En verder zit er een heel normale motor in.
  zondag 25 december 2005 @ 21:23:59 #281
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33400698
quote:

[..]

Onderdelen zijn helemaal niet duur voor een citroën juist.

En het veersysteem is een apart fabriekje opzich in de auto en heeft net zo goed onderhoud nodig natuurlijk, maar als je het fatsoenlijk bijhoudt blijft het bij tientjeswerk (af en toe nieuwe olie en veerbollen op druk brengen is nog geen 100 euro bij elkaar, en dat moet eens in de 2 jaar)
En mocht er eens wat stuk gaan (een hoogteregelaar ofzo) dan is dat ook voor een normale prijs te vervangen (euro of 50 voor een gereviseerd exemplaar, 300 euro voor een nieuwe )

het systeem valt of staat met proper onderhoud maar dat geldt voor zoveel dingen natuurlijk.

Vandaag overigens met de bx bezig geweest en even een inventarisatie gemaakt van wat er nog moet gebeuren om hem weer okselfris te krijgen:

2 nieuwe veerpoten (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar )
nieuwe voorste hoogteregelaar (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar )
Nieuwe Debietregelaar (verdeelblok voor vering + stuurbekrachtiging) (WEDEROM vanwege te late oliewissel )

Allemaal inwendig vervuild of stroef geworden doordat men bezuinigd heeft op 4 liter LHM Olie (wat gvd net 4 tientjes kost )
Kost bij elkaar iets van 600 euro, maargoed daar kan de bx op zich niks aan doen, dat is gewoon achterstallig onderhoud.

En verder nog een roestplekje (ja echt waar, het kan hoor op een citroen!) wat gelast moet worden. Niet bijzonder aangezien elke bx er last van heeft op die plek (in de kofferbak, bij de ophanging van de uitlaatdemper)
ga ik zelf maar doen.

Tis even een investering maarja je moet maar bedenken dat citroëns in aanschaf ook geen reet kosten. Even doorbijten en je hebt weer een perfecte wagen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_33405467
Het kan ook anders: vanmiddag BX met problemen aan de startkabels van de Assie op pad geholpen.

Het kan dus ook anders
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33407706
quote:
Op zondag 25 december 2005 21:23 schreef Metro2005 het volgende:

2 nieuwe veerpoten (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar )
nieuwe voorste hoogteregelaar (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar )
Nieuwe Debietregelaar (verdeelblok voor vering + stuurbekrachtiging) (WEDEROM vanwege te late oliewissel )
Allemaal inwendig vervuild of stroef geworden doordat men bezuinigd heeft op 4 liter LHM Olie (wat gvd net 4 tientjes kost )
Kost bij elkaar iets van 600 euro, maargoed daar kan de bx op zich niks aan doen, dat is gewoon achterstallig onderhoud.
Dus effe vergeten om olie in het systeem te gooien en je auto valt uit elkaar?

En heeft elke Citroën zo'n systeem?

En kostte een BX nieuw niet iets van 4500 euro? Valt 600 eu dan niet onder de noemer "hoge onderhoudskosten"?
Calm down, please!
pi_33408088
Nee is niet helemaal waar. Wat er gebeurt is sowieso dit, sleutel om en de pomp gaat lopen, bij de DS en SM loopttie continu ook warm om de zoveel tijd, hoor je ook goed, bij de BX vandaag merkte je het ook, lage accu spanning, hoor je de pomp als een SM zeg maar continu aan begin. "hij maakt veel herrie", ja dat is de pomp die zijn druk wil opbouwen.

Wat gebeurt is dat ze ermee door rijden met laag niveau, en dan krijg je golf tekentje. En dan doorrijden, loopt de pomp droog of kapt een bol dermee.

(snapt Tommy het nog ?)
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33411683
Tommy snapt niks van die vieze rijdende urnen. Gelukkig ook maar
pi_33411802
Dat is nogal een keuze ik zou geen van beide willen eigenlijk....
ik ga liever voor duitse degelijkheid. En Volvo, uiteraard.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  maandag 26 december 2005 @ 13:19:07 #287
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_33412684
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:15 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Vind je het gek dat niemand meer een xantia/xm willen hebben, reparaties zijn stervens duur en ze veroorzaken een draaikolk in de benzine tank.

Ze kosten ook geen drol meer, xantia uit 96 heb je wel voor 1500 euro

Opels daar in tegen
Wat een onzin. Mijn Xantia is in onderhoud niet duurder dan andere europeanen. De grote beurt van de Ford van mijn vriendin was net zo duur als die van mijn Xantia. Vorig jaar reed ik met mijn 65 liter tank met gemak 850 kilometer en met een hoog gemiddelde. Was op reis naar spanje. Ik rijd met mijn Xantia 20i 16v nooit beneden de 1 op 10 overigens of ik nu veel stadsverkeer rijdt of niet.
pi_33413538
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:59 schreef PNG het volgende:
(snapt Tommy het nog ?)

gast, ga je nou elke post een kinderachtige naar mij gerichte opmerking erbij zetten?
  maandag 26 december 2005 @ 15:22:57 #289
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33415549
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:59 schreef PNG het volgende:
Nee is niet helemaal waar. Wat er gebeurt is sowieso dit, sleutel om en de pomp gaat lopen, bij de DS en SM loopttie continu ook warm om de zoveel tijd, hoor je ook goed, bij de BX vandaag merkte je het ook, lage accu spanning, hoor je de pomp als een SM zeg maar continu aan begin. "hij maakt veel herrie", ja dat is de pomp die zijn druk wil opbouwen.

Wat gebeurt is dat ze ermee door rijden met laag niveau, en dan krijg je golf tekentje. En dan doorrijden, loopt de pomp droog of kapt een bol dermee.

(snapt Tommy het nog ?)
en jij wil een auto met deze spullen aan boord die niet eens essentieel zijn voor het rijden alleen al de weg op

Opel! ....

( heb zelf honda )
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 15:57:28 #290
25682 2cv
Niet subtiel
pi_33416315
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:38 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dit slaat echt werkelijk alles... ga eens naar een goede dokter en gun het eens een goed gesprek, met wat therapie en wat medicatie kun je straks ook weer normaal nadenken....
Wat heeft nadenken met observeren te maken ?
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:03 schreef Herr.Flick het volgende: (...)

C: Dat er 2CV races gehouden wordenwil niet zeggen dat een 2CV een goede wegligging heeft, sterker nog, een 2CV is zo'n beetje de zwabberbak bij uitstek.Boven windkracht 1 word het al gevaarlijk bij zijdelingse wind.

Je kunt het toch niet serieus gaan verdedigen dat een (lollige auto) zoals een 2CV een goede wegligging zou hebben, het is techniek van de jaren 30-40, geen enkele eend(2Cv of welk subtype dan ook) die een moderne auto overtreft daarin, kies maar een merk en type...

nogmaals, ik ben absoluut niet anti-citroen, alleen vind ik het "onnodig ophemelen" van dat merk nogal overbodig, sterker nog, dat vind ik overbodig van elk merk,en excusief zijn ze niet, ook niet bijzonder... elk merk heeft wel iets bijzonders
[..]

Klopt niet, een paar winterbandjes onder je auto en die 2cv blijft nergens...
(wegligging is meer dan alleen bandjes!!)
Grappig. Ik vern*uk m'n Eend nog wel eens, mar dat heeft geen bal met het weer te maken. Voorbeeldje: van Groningen naar Joure met de Eend bij storm (zijwind!). Geen centje pijn. Ja, het bewoog een beetje, maar nog nooit zoveel lol gehad in m'n Eendje. Inderdaad: n*uken in m'n Eend moet ik nog een ker doen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_33416847
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:02 schreef M5 het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Citroën en Opel, ga ik lekker voor de Opel. Citroëns hebben op een enkele uitzondering na gewoon een wagelijk design imo.
Grappig. Dat heb ik precies hetzelfde met BMW.
pi_33416970
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:25 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Klopt, tegenwoordig zijn er ook geen slechte auto's meer (bijna niet dan) maar met kwaliteitsverschil doelde ik vooral op het verleden. Toen was het nl. dramatisch gesteld met de kwaliteit van citroen. De cijfers van citroen nu vallen me ook absoluut niet tegen.

De hoofdreden dat ik anti citroen ben is het imago en het weggedrag. UIterlijk speel natuurlijk ook me, al vind ik de c2, c4 en c6 wel leuke autos, maar ik heb er geen ervaring mee.
Dus jij laat je beinvloeden door de mening van anderen? Bang om afgezeken te worden? Wat is er mis met het weggedrag? Mijn DS uit 1968 gaat knetterhard over een rotonde, zo week geveerd als ze is.
pi_33417280
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus effe vergeten om olie in het systeem te gooien en je auto valt uit elkaar?

En heeft elke Citroën zo'n systeem?

En kostte een BX nieuw niet iets van 4500 euro? Valt 600 eu dan niet onder de noemer "hoge onderhoudskosten"?
Een BX basis koste in 1986 rond de 19.500 gulden. De duurste BX was in 1988 de BX GTI 16V met 50000 gulden.

Als je iemand bent die geen onderhoud geeft aan het systeem ben je haar niet waard. En je auto valt dus niet uit elkaar mocht er plotseling geen LHM in het vat meer zitten.
Het volgende gebeurt: De pomp zuigt geen LHM meer aan: rode alarmlamp op dashboard: drukregelaar sluit het kanaal naar de hoogteregeling af en gaat z'n voorraad uti de bol gebruiken voor de remmen. De auto zakt heel langzaam in en verliest z'n veervermogen. Hierna kun je nog +/- 20 keer remmen tot het systeem drukloos is. Tegen die tijd is iedereen gestopt en zo niet verdien je het om iets te rammen. Kortom: het systeem is veilig.

De enige Citroens met het systeem zijn de DS/ID, M35, SM, GS, CX, BX, XM, Xantia, C5 en de C6.

Het systeem bestaat uit 100 onderdelen voor het simpele systeem (ID, GS, BX,) tot rond de 300 voor de ingewikkelde jongens (DS met hydraulische koppeling en schakeling, SM en CX met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging & automatische terugloop, XM & dure Xantia & C5/C6 met hydractieve vering). Het bestaat niet dat het totale systeem kapot gaat, hoogstens een leidinkje doorrotten wegens laks onderhoudsbeleid, een verstopte hoogteregelaar door het niet op tijd vervangen van de LHM of kapotte veerpoten door het te lang doorrijden met platte bollen. Misbruik wordt gestraft.

Het blijft verbazen hoe veel vooroordelen er rondzwerven over het systeem. Dit jaar heb ik aan mijn 5 auto's 1 keer een kleine druppellekkage verholpen met een nieuw stukje slang, een aantal veerbollen vervangen (5 tot 15 minuten per bol, 1 bol kost 30 euro) en een aantal leidingen vervangen aan mijn restauratieproject (een duitse CX uit 1976) en 20 liter LHM vervangen. De kosten zijn te verwaarlozen.
pi_33417335
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:22 schreef Pumatje het volgende:

[..]

en jij wil een auto met deze spullen aan boord die niet eens essentieel zijn voor het rijden alleen al de weg op

Opel! ....

( heb zelf honda )
Als je alle rommel die niet essentieel zijn voor het autorijden er uit sloopt, heb je het equivalent van een 2CV.

Wil jij terug naar de tijd zonder stuurbekrachtiging, elekrtische ramen, CV, asbakje, aansteker, toerenteller enzovoort?

Nou dan!
  maandag 26 december 2005 @ 17:13:48 #295
127232 Quint24
Just follow the star
pi_33417805
Ik rij in een Opel zonder stuurbekrachting en ik vind het beter rijden dan met stuurbekrachtiging.
Maar dat komt waarschijnlijk door dat ik al bijna 3 jaar met mijn opel rij.

Maar laat mensen gewoon in hun waarden.
Als je een Citroën beter vind rijden dan een ander merkt laat die mensen er lekker in rijden.
En als je een Opel beter vind rijden dan een ander merkt laat ook die mensen er lekker in rijden.
Smaken verschillen nou een maal en als iedereen het zelfde was, was het maar een saaie wereld.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 17:24:01 #296
25682 2cv
Niet subtiel
pi_33417995
Ik ben het best wel eens met Quint24.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 26 december 2005 @ 17:41:27 #297
83951 rashudo
project 2501
pi_33418335
Het is natuurlijk een hele leuke discussie. Totdat je 1 keer in een DS hebt gereden. Dan is er geen discussie meer mogelijk.
Their eyes opaque.
pi_33418354
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:41 schreef rashudo het volgende:
Het is natuurlijk een hele leuke discussie. Totdat je 1 keer in een DS hebt gereden. Dan is er geen discussie meer mogelijk.
ik heb een keer in een DS gereden en die discussie lijkt me heel goed mogelijk hoor
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33418725
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:24 schreef 2cv het volgende:
Ik ben het best wel eens met Quint24.
Ik ook, de stuurbekrachtiging van een Opel is ook inderdaad niet fijn.

Natuurlijk is er nog wel discussie als je eenmaal DS gereden hebt; rijd een DS nu fijner, een GS of een SM, of natuurlijk een van die andere superieuren.
pi_33418758
quote:
Op maandag 26 december 2005 18:06 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ik ook, de stuurbekrachtiging van een Opel is ook inderdaad niet fijn.

Natuurlijk is er nog wel discussie als je eenmaal DS gereden hebt; rijd een DS nu fijner, een GS of een SM, of natuurlijk een van die andere superieuren.
Hangt van de Opel af. Vectra van 1998 vind ik het perfect (niet te licht, niet te zwaar). Astra diesel van 1991 (1.7d) nou weer niet, maar kan ook komen door de zware diesel voorin...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')