quote:Op zondag 25 december 2005 12:26 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
De afgelopen 2 jaar welgeteld 300 euro uitgegeven aan reparaties (=grote & kleine beurt), verbruik is gem. 1:18 en er staat inmiddels 392500 km op de teller.
En het is geen Opel maar een Xantia.
quote:
Wat voor motor heb je dan?quote:Op zondag 25 december 2005 12:26 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
De afgelopen 2 jaar welgeteld 300 euro uitgegeven aan reparaties (=grote & kleine beurt), verbruik is gem. 1:18 en er staat inmiddels 392500 km op de teller.
En het is geen Opel maar een Xantia.
De motor is een 1.9D. Maar wat zou er nu zo reteduur moeten zijn aan Citroëns?quote:Op zondag 25 december 2005 16:44 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Wat voor motor heb je dan?![]()
En dat is heel erg mooi dat jij zo weinig kosten hebt, (ik heb nog minder met opel), maar het ging mij om de reparatie kosten, dus ALS er wat kapot gaat.
onderdelen en dan nog het veersysteem.quote:Op zondag 25 december 2005 17:48 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
De motor is een 1.9D. Maar wat zou er nu zo reteduur moeten zijn aan Citroëns?
Onderdelen vallen volgens mij wel mee.quote:Op zondag 25 december 2005 17:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
onderdelen en dan nog het veersysteem.
Valt wel mee. Veerbollen vervangen is een tientjeskwestie. En verder zit er een heel normale motor in.quote:Op zondag 25 december 2005 17:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Onderdelen zijn helemaal niet duur voor een citroën juist.quote:Op zondag 25 december 2005 17:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Dus effe vergeten om olie in het systeem te gooien en je auto valt uit elkaar?quote:Op zondag 25 december 2005 21:23 schreef Metro2005 het volgende:
2 nieuwe veerpoten (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar)
nieuwe voorste hoogteregelaar (vanwege te laat hydraulische olie wissel door vorige eigenaar)
Nieuwe Debietregelaar (verdeelblok voor vering + stuurbekrachtiging) (WEDEROM vanwege te late oliewissel )
Allemaal inwendig vervuild of stroef geworden doordat men bezuinigd heeft op 4 liter LHM Olie (wat gvd net 4 tientjes kost![]()
)
Kost bij elkaar iets van 600 euro, maargoed daar kan de bx op zich niks aan doen, dat is gewoon achterstallig onderhoud.
Wat een onzin. Mijn Xantia is in onderhoud niet duurder dan andere europeanen. De grote beurt van de Ford van mijn vriendin was net zo duur als die van mijn Xantia. Vorig jaar reed ik met mijn 65 liter tank met gemak 850 kilometer en met een hoog gemiddelde. Was op reis naar spanje. Ik rijd met mijn Xantia 20i 16v nooit beneden de 1 op 10 overigens of ik nu veel stadsverkeer rijdt of niet.quote:Op zondag 25 december 2005 12:15 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Vind je het gek dat niemand meer een xantia/xm willen hebben, reparaties zijn stervens duur en ze veroorzaken een draaikolk in de benzine tank.
Ze kosten ook geen drol meer, xantia uit 96 heb je wel voor 1500 euro
Opels daar in tegen![]()
quote:Op maandag 26 december 2005 02:59 schreef PNG het volgende:
(snapt Tommy het nog ?)
en jij wil een auto met deze spullen aan boord die niet eens essentieel zijn voor het rijden alleen al de weg opquote:Op maandag 26 december 2005 02:59 schreef PNG het volgende:
Nee is niet helemaal waar. Wat er gebeurt is sowieso dit, sleutel om en de pomp gaat lopen, bij de DS en SM loopttie continu ook warm om de zoveel tijd, hoor je ook goed, bij de BX vandaag merkte je het ook, lage accu spanning, hoor je de pomp als een SM zeg maar continu aan begin. "hij maakt veel herrie", ja dat is de pomp die zijn druk wil opbouwen.
Wat gebeurt is dat ze ermee door rijden met laag niveau, en dan krijg je golf tekentje. En dan doorrijden, loopt de pomp droog of kapt een bol dermee.
(snapt Tommy het nog ?)
Wat heeft nadenken met observeren te maken ?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:38 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dit slaat echt werkelijk alles... ga eens naar een goede dokter en gun het eens een goed gesprek, met wat therapie en wat medicatie kun je straks ook weer normaal nadenken....![]()
Grappig. Ik vern*uk m'n Eend nog wel eens, mar dat heeft geen bal met het weer te maken. Voorbeeldje: van Groningen naar Joure met de Eend bij storm (zijwind!). Geen centje pijn. Ja, het bewoog een beetje, maar nog nooit zoveel lol gehad in m'n Eendje. Inderdaad: n*uken in m'n Eend moet ik nog een ker doenquote:Op donderdag 22 december 2005 13:03 schreef Herr.Flick het volgende: (...)
C: Dat er 2CV races gehouden wordenwil niet zeggen dat een 2CV een goede wegligging heeft, sterker nog, een 2CV is zo'n beetje de zwabberbak bij uitstek.Boven windkracht 1 word het al gevaarlijk bij zijdelingse wind.
Je kunt het toch niet serieus gaan verdedigen dat een (lollige auto) zoals een 2CV een goede wegligging zou hebben, het is techniek van de jaren 30-40, geen enkele eend(2Cv of welk subtype dan ook) die een moderne auto overtreft daarin, kies maar een merk en type...
nogmaals, ik ben absoluut niet anti-citroen, alleen vind ik het "onnodig ophemelen" van dat merk nogal overbodig, sterker nog, dat vind ik overbodig van elk merk,en excusief zijn ze niet, ook niet bijzonder... elk merk heeft wel iets bijzonders
[..]
Klopt niet, een paar winterbandjes onder je auto en die 2cv blijft nergens...
(wegligging is meer dan alleen bandjes!!)
Grappig. Dat heb ik precies hetzelfde met BMW.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:02 schreef M5 het volgende:
Als ik moet kiezen tussen Citroën en Opel, ga ik lekker voor de Opel. Citroëns hebben op een enkele uitzondering na gewoon een wagelijk design imo.
Dus jij laat je beinvloeden door de mening van anderen? Bang om afgezeken te worden? Wat is er mis met het weggedrag? Mijn DS uit 1968 gaat knetterhard over een rotonde, zo week geveerd als ze is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:25 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Klopt, tegenwoordig zijn er ook geen slechte auto's meer (bijna niet dan) maar met kwaliteitsverschil doelde ik vooral op het verleden. Toen was het nl. dramatisch gesteld met de kwaliteit van citroen. De cijfers van citroen nu vallen me ook absoluut niet tegen.
De hoofdreden dat ik anti citroen ben is het imago en het weggedrag. UIterlijk speel natuurlijk ook me, al vind ik de c2, c4 en c6 wel leuke autos, maar ik heb er geen ervaring mee.
Een BX basis koste in 1986 rond de 19.500 gulden. De duurste BX was in 1988 de BX GTI 16V met 50000 gulden.quote:Op maandag 26 december 2005 02:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus effe vergeten om olie in het systeem te gooien en je auto valt uit elkaar?
En heeft elke Citroën zo'n systeem?
En kostte een BX nieuw niet iets van 4500 euro? Valt 600 eu dan niet onder de noemer "hoge onderhoudskosten"?
Als je alle rommel die niet essentieel zijn voor het autorijden er uit sloopt, heb je het equivalent van een 2CV.quote:Op maandag 26 december 2005 15:22 schreef Pumatje het volgende:
[..]
en jij wil een auto met deze spullen aan boord die niet eens essentieel zijn voor het rijden alleen al de weg op![]()
Opel! ....
( heb zelf honda )
ik heb een keer in een DS gereden en die discussie lijkt me heel goed mogelijk hoorquote:Op maandag 26 december 2005 17:41 schreef rashudo het volgende:
Het is natuurlijk een hele leuke discussie. Totdat je 1 keer in een DS hebt gereden. Dan is er geen discussie meer mogelijk.![]()
Ik ook, de stuurbekrachtiging van een Opel is ook inderdaad niet fijn.quote:Op maandag 26 december 2005 17:24 schreef 2cv het volgende:
Ik ben het best wel eens met Quint24.
Hangt van de Opel af. Vectra van 1998 vind ik het perfect (niet te licht, niet te zwaar). Astra diesel van 1991 (1.7d) nou weer niet, maar kan ook komen door de zware diesel voorin...quote:Op maandag 26 december 2005 18:06 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik ook, de stuurbekrachtiging van een Opel is ook inderdaad niet fijn.![]()
Natuurlijk is er nog wel discussie als je eenmaal DS gereden hebt; rijd een DS nu fijner, een GS of een SM, of natuurlijk een van die andere superieuren.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |