Die zag ik staan, en zoals de afgelopen jaren weer een k*tpakket met allemaal troep. De helft zit vol met sinasappels, daarbij nog wat chocolade en een citruspers.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:20 schreef zjroentje het volgende:
Hoe zit het trouwens met het kerstpakket?![]()
Ik vond het wel een leuk pakket deze keer, beter dan voorgaande jaren. Een electrische citruspersquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Die zag ik staan, en zoals de afgelopen jaren weer een k*tpakket met allemaal troep. De helft zit vol met sinasappels, daarbij nog wat chocolade en een citruspers.
Zoals ik al zei, het is minder erg dan vorig jaar, toen heb ik alles weg kunnen gooien omdat ze er waardeloze troep in gestopt hadden, rijstkommetjes en stokjes en als extratje een placemat die stonk als een bunzing.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vond het wel een leuk pakket deze keer, beter dan voorgaande jaren. Een electrische citruspers, een fruitschaal met sinaasappels (om te oefenen?), sapglazen, een pak koffie
, en verder nog wat koekjes enzo. Diverse van mijn collega's liepen ook op het pakket te schelden, maar die verwachten volgens mij op z'n minst een beertender of een espressomachine in hun pakket. Stelletje materialisten!
Het gaat bij zo'n pakket toch om het gebaar, en niet om hoevel geld het gekost heeft?
![]()
En mensen die ieder jaar het kerstpakket niks vinden kunnen het voortaan ook aan het WFP doneren.
Ik kan me nog een sportvlieger en een "windvanger" voor het vissen herinnerenquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:01 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is minder erg dan vorig jaar, toen heb ik alles weg kunnen gooien omdat ze er waardeloze troep in gestopt hadden, rijstkommetjes en stokjes en als extratje een placemat die stonk als een bunzing.
Maar 4 jaar geleden had de post nog hele mooie pakketen, met flessen wijn en lekkere hapjes![]()
Ach die tijd is voorbij
Maar waarom? Die lui zijn makkelijk 2 keer zo duur en ik ben net zo goedquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Ik hoef morgen ook pas om 09.00 uur te beginnen in plaats van 6.30 uur.
Maar dat is vrij normaal hoor. Tijdens de Kerst laten ze de vaste mensen de binnendiensten draaien.
Mij is die trend niet zo opgevallen, en dit is toch alweer mijn 8ste kerstpakket. Het is wel zo dat er sinds een paar jaar mindereten in zit, omdat ze tegenwoordig nogal van de Max Havelaar spullen zijn. Verder is er volgens mij niet zoveel veranderd. En volgens mij zat er ook niet altijd iets van drank bij hoor, 1x een fles rode wijn, 1x een les witte mousserende wijn, en 1x een fijne grote fles Gluhwein. En dingen als bekers, kpjes, kommetjes, eieredopjes en glazen zitten er ook nog steeds in. Dus naar mijn mening is het kerstpaket toch niet zoveel veranderd in die jaren. En het geklaag van postbodes dat ze ontevreden zijn over de pakketten is ook iet nieuw, dat deden ze 8 jaar terug ook al.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:01 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is minder erg dan vorig jaar, toen heb ik alles weg kunnen gooien omdat ze er waardeloze troep in gestopt hadden, rijstkommetjes en stokjes en als extratje een placemat die stonk als een bunzing.
Maar 4 jaar geleden had de post nog hele mooie pakketen, met flessen wijn en lekkere hapjes![]()
Ach die tijd is voorbij
Ik begin morgen om 10.00 uur ipv 7.30. Ze weten dat ik geen ochtendmens ben, dus laten ze liever de fulltimers vroeg beginnen en bijtijds weer naar huis gaan, en die worden dan later op de ochtend afgelost door frisse uitgeslapen collega's. Die vervolgens wel tot 17.00 uur moeten doorkachelen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Ik hoef morgen ook pas om 09.00 uur te beginnen in plaats van 6.30 uur.
Maar dat is vrij normaal hoor. Tijdens de Kerst laten ze de vaste mensen de binnendiensten draaien.
Ik heb wel besteld, maar ik ben bang dat ik alles weer moet terugsturen. Het schijnt nml groter te vallen dan de oude TPG kleding, nu heb ik alles in medium, dus dat wordt ruilen voor small. En m'n zusje heeft nu al small, dus die moet straks extra small hebben. Maar het is een zootje daar bij dat Corporate Fashion kluppie. Dat is het altijd al gweest, en veranderen van naam of eigenaar wat ze op gezette tijden doen helpt ook niet echt. Dus ik heb mijn coach alvast gewaarschuwd dat 'ie wat soepeler moet zijn met de datum waarop iedereen in oranje moet, want ik voorspek chaos bij ID Company Fashion (zo heet het nu weer).quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:25 schreef zjroentje het volgende:
Ik ben trouwens ook vergeten die nieuwe TNT kleding te bestellen.
Ze zien me alweer aankomen in m'n PTT 'bomberjack'.
Ik moet helemaal nietsquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb wel besteld, maar ik ben bang dat ik alles weer moet terugsturen. Het schijnt nml groter te vallen dan de oude TPG kleding, nu heb ik alles in medium, dus dat wordt ruilen voor small. En m'n zusje heeft nu al small, dus die moet straks extra small hebben. Maar het is een zootje daar bij dat Corporate Fashion kluppie. Dat is het altijd al gweest, en veranderen van naam of eigenaar wat ze op gezette tijden doen helpt ook niet echt. Dus ik heb mijn coach alvast gewaarschuwd dat 'ie wat soepeler moet zijn met de datum waarop iedereen in oranje moet, want ik voorspek chaos bij ID Company Fashion (zo heet het nu weer).
Ik gebruik de dobbelstenen van vorig jaar nog steeds bij Dungeons & Dragons.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mij is die trend niet zo opgevallen, en dit is toch alweer mijn 8ste kerstpakket. Het is wel zo dat er sinds een paar jaar mindereten in zit, omdat ze tegenwoordig nogal van de Max Havelaar spullen zijn. Verder is er volgens mij niet zoveel veranderd. En volgens mij zat er ook niet altijd iets van drank bij hoor, 1x een fles rode wijn, 1x een les witte mousserende wijn, en 1x een fijne grote fles Gluhwein. En dingen als bekers, kpjes, kommetjes, eieredopjes en glazen zitten er ook nog steeds in. Dus naar mijn mening is het kerstpaket toch niet zoveel veranderd in die jaren. En het geklaag van postbodes dat ze ontevreden zijn over de pakketten is ook iet nieuw, dat deden ze 8 jaar terug ook al.
Ik vond het juist een van de betere pakketten. Zo'n electrische citruspers daar heb ik meer aan dan aan eetstokjes, een spelletje domino of een windscherm wat na 1 vlaag doormidden scheurt.
Was dat voor het vissen joh?quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:26 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Ik kan me nog een sportvlieger en een "windvanger" voor het vissen herinneren.
Hehe, hier ookquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:56 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb wel alles gezien vandaag. Zon, regen, sneeuw, hagel en onweer.
Ik vond het trouwens best meevallen, was om kwart voor vier klaar.
Begrijp ik hier nou uit dat je boos bent over eindtijden van rond de 16:30 tijdens kerst?quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:13 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Zelfde hier, 630 begonnen, 1630 klaar. Samen met iemand anders, toen we terug kwmaen even heel hard lopen vragen aan elkaar hoe laat het al was. Eikels. Om drie uur begonnen ze ons eens mee te helpen met het zetten, dat had nog lekker veel nut idd. Daarna nog een dik uur lopen.En dan ook nog vragen of we nogw at konden doen wat vergeten was.
Anderen gingen om 1300 naar huis omdat "er niets meer te doen was." Volgende week zaterdag zullen die het wel even merken dacht ik zo.
Een kerstlunch!quote:Op zondag 18 december 2005 12:38 schreef TheSorrow het volgende:
wheeee een kerstlunchBij ons was alleen de koffieautomaat gratis,
@ halve bakjes thee
Gr8w8 mag zich dan gelukkig prijzen dat íe niet op onze vestiging werkt. Om 16.30 klaar zeker op zaterdag geen uitzondering hier (ook als het geen kerst is). De laatste man trok gister om 19.00 uur de deur achter zich dicht (degene met afsluitdienst). Sommigen maken zich daar boos over, maar ach, de uren worden netjes uitbetaald. Wel ben ik met Gr8w8 eens dat op zijn vestiging de solidariteit tussen collega's ver te zoeken is.quote:Op zondag 18 december 2005 13:50 schreef Carport het volgende:
Bij ons vond ik het echt rustig!
Misschien komt het omdat er heel veel personeel was ingezet, maar ik had m'n normale dienst en was ook zo'n beetje normale tijd klaar. Ik had echt totale chaos verwacht, maar dat bleef uit![]()
's Ochtends hadden we dan wel een kerstontbijt met een aantal collega's
[..]
Hehe, hier ookHet ene moment had ik m'n zonnebril op, een paar tellen later gaat 't hagelen en sneeuwen
![]()
![]()
Even uit een ander topic:
[..]
Begrijp ik hier nou uit dat je boos bent over eindtijden van rond de 16:30 tijdens kerst?
Man, op standaarddagen liggen de eindtijden bij ons zo'n beetje op of over de 17:00 uur.
Doe rustig, tis kerst męn!
Hunzarensalade/zalmsalade, broodjes met diverse soorten vleesbeleg en kaas, hot dogs, kerststol, croissantjes, mandarijntjes, en een glas melk of jus erbij. En niet karig, maar van alles ruim voldoende. Pluim voor de leiding!quote:Op zondag 18 december 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een kerstlunch!Waar bestond ie uit?
Overplaatsing aanvraagtquote:Op zondag 18 december 2005 14:52 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Hunzarensalade/zalmsalade, broodjes met diverse soorten vleesbeleg en kaas, hot dogs, kerststol, croissantjes, mandarijntjes, en een glas melk of jus erbij. En niet karig, maar van alles ruim voldoende. Pluim voor de leiding!![]()
Dit was overigens in Den Helder
Bwaa, hier was dat op vrijdagochtend, toen ik niet hoefde te werken. Vorige jaren was het altijd (ook) op zaterdag...quote:Op zondag 18 december 2005 14:52 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Hunzarensalade/zalmsalade, broodjes met diverse soorten vleesbeleg en kaas, hot dogs, kerststol, croissantjes, mandarijntjes, en een glas melk of jus erbij. En niet karig, maar van alles ruim voldoende. Pluim voor de leiding!![]()
Dit was overigens in Den Helder
Vergeet niet dat de HSM's en de SC's het hele weekend hebben doorgedraaid. Ik moest zelf gisteravond om 23.30 beginnen. Kon ik de avondploeg aflossen die om 18uur begonnen was met draaien.quote:Op maandag 19 december 2005 17:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dames en heren bestellers,
Volgens mij is de kerstdrukte nu toch echt begonnen. Zeven (!!) rode bakken HSM post voor m'n ochtendwijkje, en dat op een maandag!
Niet zeuren, als je alleen maar een wijkje weg hoeft te brengen heb je het hartstikke goedquote:Op maandag 19 december 2005 23:13 schreef texelonia het volgende:
Vond het ook veel vandaag. Werk normaal niet op maandag maar ze hadden mensen nodig dus vooruit dan maar. Ik dacht, lekker snel klaar. Maar het was gewoon net zoveel als een normale rustige dag! Hadden ze er verdorie ook nog HAH bij gedaan!En we hadden de veronica gids, 2 keer zo dik vanwege de kerstperiode, en die hebben we normaal pas op woensdag!
Als je niet tevreden bent over je salaris zou je juist blij moeten zijn als je langer op straat loopt met je wijk, betekent meer urenquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:06 schreef texelonia het volgende:
Totdat m'n salaris wordt gestort ja
Het is in januari 1% en op 1 juni 1% daarbij een bonus van 375 voor fulltime verrekend naar de gewerkte uren.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:25 schreef Kaos het volgende:
Morgen jaLas laatst iets van loonsverhogingen en een bonus? Loonsverhogingen was geloof ik iets van 1% vanaf mei 2005 en in het nieuwe jaar nog een keer 1%, maar kan het mis hebben.
Dus ik als zaterdagwerker en een klein beetje door de week zal 150 euro krijgen als achteraf opslag, en daarbovenop nog een kerstgratificatie? Dat zijn mooie berichten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Die bonus van maximaal 375 Euro is omdat het veel omslachtiger is om voor iedereen uit te gaan rekenen wat ie nog tegoed heeft over dit jaar qua loonsverhoging. Is iets anders dan een kerstgratificatie. Daarover heb ik nog geen duidelijke berichten gehoord.
Nou, het zal een wonder zijn als postbezorgers werkelijk de uren krijgen betaald die ze werkenquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je niet tevreden bent over je salaris zou je juist blij moeten zijn als je langer op straat loopt met je wijk, betekent meer uren.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, want dit jaar krijgen we zowaar (in de kerstperiode dan) de tijd die je er langer over doet uitbetaald!quote:Op woensdag 21 december 2005 01:12 schreef Troeta het volgende:
Nou, het zal een wonder zijn als postbezorgers werkelijk de uren krijgen betaald die ze werken
Idd, kan het geld verd*md goed gebruikenquote:Op woensdag 21 december 2005 10:22 schreef Saekerhett het volgende:
Vandaag komt het loon erbij? Of morgen? Ben namelijk zeer benieuwd
Dat is toch wel de bedoeling anders... Alleen als ze structureel heel erg over hun tijd lopen krijgen ze dat bij ons niet. Maar dan ligt het toch ook aan jezelf, al staat bij ons natuurlijk ook de ene wijk strakker qua tijd dan de andere.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:12 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nou, het zal een wonder zijn als postbezorgers werkelijk de uren krijgen betaald die ze werken
Ja oké, dat kan wel zijn, maar kvond ut toch leukquote:Op woensdag 21 december 2005 22:37 schreef TheSorrow het volgende:
Da's standaard hoor dat je je eindtijd door mag geven met kerst
Bij ons was dat de afgelopen 2 jaar echt niet hoorquote:Op woensdag 21 december 2005 22:37 schreef TheSorrow het volgende:
Da's standaard hoor dat je je eindtijd door mag geven met kerst
Die dinsdag ben je niet vrij, waarom wel?quote:Op donderdag 22 december 2005 08:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
Bij ons was dat de afgelopen 2 jaar echt niet hoorDit jaar voor het eerst
Bedenk me trouwens dat ik nog steeds niet weet of we de dinsdag na kerst en na oud&nieuw vrij zijn
Omdat maandag 2e kerstdag is en die dinsdag dan als een maandag zou zijn ofzow. Net als met Pasen Pinksteren dan doen ze dat ook altijd.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:57 schreef Carport het volgende:
Die dinsdag ben je niet vrij, waarom wel?
Er wordt trouwens wel gevraagd of men op maandag 2 januari zo veel mogelijk vrij wil nemen, aangezien de hoeveelheid post dan echt minimaal zal zijn.
Hier was vandaag tot nu toe de drukste dag tijdens de KNJ! Kleine middagwijkjes die niet in 1x meekonden maar waar zakjes voor gemaakt moesten worden, en op een gegeven moment waren de zakjes gewoon op! Hier wel HAH, de hele week al, vandaag een schimmig voetbalkrantje wat enorm af gaf. Hele dag "extra handjes" geweest, om 13.30 eindelijk lunch, 14.15 de straat op (1 middagwijk mee en de tweede opgestuurd) met een zwaar overladen fiets: stampvolle tassen, nog een aantal bundels op m'n bagagerek en nog een stapel pakjes op de voordrager. Was om 16.30 klaar, dus op zich nog redelijk snel.quote:Op donderdag 22 december 2005 17:52 schreef Jordy-B het volgende:
'k had bijna geen post vandaag, of tenminste niet meer dan op een normale donderdag... geen HAH, alles in één keer mee kunnen nemen in de fietstassen...
Rond twee uur de straat op, iets over drie de laatste envelop in de bus, nog een collega 'n beetje geholpen, aangetekende terug naar kantoor gebracht en tien voor vier thuis...
quote:Op donderdag 22 december 2005 20:23 schreef amr_diab het volgende:
Ik heb deze maand een negatief loon
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:54 schreef 9christensen het volgende:
Ik kreeg laatst een brief over kortingen bij zorgverzekeraars in 2006 via TPG. Hoe krijg ik die korting eigenlijk? Komt deze bij het salaris op of wordt het automatisch afgetrokken van m'n maandelijkse zorgpremie?
aha, ik heb voor een nieuwe zorgverzekering gekozen die wel op de lijst staat. dus moet ik die ff inlichten dat ik bij TPG werk?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:57 schreef B__P het volgende:
je krijgt (als je huidige zorgverzekeraar tenminste op de lijst stond) automatisch een nieuwe offerte waarin de collectieve TPG-korting verwerkt is, de korting gaat dus van je maandpremie af
Als het goed is heb ik morgen geen bestelling, met de nadruk op "als het goed is"...quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:16 schreef Jordy-B het volgende:
Wat dacht je van dinsdag na de kerst...
Foutje van Groningen, kregen wij te horen... Nou krijg je dus echt gigantische drukte tussen kerst en nieuwjaar....
'k denk dat ik voor morgen alvast even 'n lampje van zolder haal...![]()
Als ik de data op de bakkenkarren voor de HSM bekeek had ik al zo'n vermoeden. Vandaag heeft de groepsleider de zaak eens bekeken en gezegd dat we maandagavond en dinsdagavond extra nachtdienst draaien....quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wij kregen vandaag te horen dat er bij de sorteercentra nog bergen ongesorteerde kerstpost staan. En waarschijnlijk gaan ze proberen om er morgen nog zoveel mogelijk er door te stouwen, dat wordt dus een druk dagje...
De dinsdag na Kerst zou inderdaad als een maandag gezien kunnen worden, maar dat is nu niet het geval. Er wordt nog vrij veel post verwacht, dus is het een normale dinsdag.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
Omdat maandag 2e kerstdag is en die dinsdag dan als een maandag zou zijn ofzow. Net als met Pasen Pinksteren dan doen ze dat ook altijd.
Mooi, hopelijk krijg ik morgen dan mijn pakket binnen. Bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Op zaterdag worden gewoon paketten aangeleverd van de sorteercentra. Dus op zaterdag zowel 1e als 2e bestelling. Op een normale maandag worden géén paketten aangeleverd bij de kantoren, dus op maandag alleen 2e bestelling.
Jullie krijgen de post gesorteerd en al van een andere vestiging?quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:35 schreef amr_diab het volgende:
Tegenwoordig is er de huiswerksorteermachine, maar die heb ik nog nooit gezien.
Klopt. Feestdagentoeslag is 200%, bovenop je normale loon. Als je de nachtdienst van maandagavond hebt en je begint voor 24.00/0.00 uur, dan geldt de hele nachtdienst als feestdagendienst. Laati k nou om 23.30 moeten beginnenquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:41 schreef nixxx het volgende:
Lag een briefje in onze kantine.. ze zochten vrijwilligers voor 2de kerstdag sorteren in nieuwegein.. en als het moet dan kan het he... tegen 300% uren
Ik neem aan dat werken op 1 januari ook onder de feestdagentoeslag valt?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. Feestdagentoeslag is 200%, bovenop je normale loon. Als je de nachtdienst van maandagavond hebt en je begint voor 24.00/0.00 uur, dan geldt de hele nachtdienst als feestdagendienst. Laati k nou om 23.30 moeten beginnen
De doelstelling voor de overkomstduur van kerstkaarten is maximaal 72 uur, omgerekend 3 dagen. 4 dagen vertraging vind ik dan een beetje overdreven, maar dat het lang duurt oké.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:13 schreef texelonia het volgende:
De TPG loopt wel erg achter trouwens... Mijn zus had maandag kerstkaarten verstuurd, en niemand heeft ze nog gekregen. Als ze dan morgen eindelijk worden bezorgd is dat dus 4 dagen vertraging! Vind ik echt belachelijk veel, maar goed. En waarom snap ik ook niet, er is echt zooooveel minder post dan 2 jaar geleden deze tijd...
Ja, en die postbodes hier gaan nog serieus moeite doen om bij de kaartjes voor bij wijze van spreken "Jan en Ria, Dr. Hofstede de Grootkade" uit te vogelen waar die wonen. En het lukt ze ook nog.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:21 schreef Saekerhett het volgende:
Weet je wat pas irritant is. Van die mensen die dingen vergeten in het adres, zoals geen huisnummer en alleen de voornaam, of een verkeerde postcode. En leer gvd eens netter schrijven, we hebben elke dag honderden kerstkaarten die niet door de HSM gelezen konden worden
Ik heb ook zo'n vermoeden op basis van wat bij de machines binnenkwam. Maandagavond om 23.30 weer beginnen, ik vermoed dat dat een hektische nacht gaat worden....quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat me wel opviel was dat veel kerstpost al de 19e was afgestempeld, en dat er niets bij zat met een frankeerdatum van na de 21e. Betekent dat die beloofde overkomstduur van 3 dagen voor kerstpost bij lange na niet gehaald wordt, en dat sowieso alle kerstpost die na woensdag verstuurd is kennelijk nog op de sorteercentra ligt. Mijn teamcoach liep ook nog aan diverse mensen te vragen of ze echt niet op Tweede Kerstdag op het sorteercentrum wilde werken, wat mijn vermoedens bevestigd.
Hier was het dus echt veel. 5 rode bakken, waar het er normaal gesproken 2 zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het viel bij ons ook alles mee, nauwelijks meer dan op een normale zaterdag. Verbaasde me nogal, ik had echt nog hopen kerstpost verwacht.
Alleen de voornaam is gewoon ASOCIAAL als er ook nog een en ander in het adres ontbreekt, bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:21 schreef Saekerhett het volgende:
Weet je wat pas irritant is. Van die mensen die dingen vergeten in het adres, zoals geen huisnummer en alleen de voornaam, of een verkeerde postcode. En leer gvd eens netter schrijven, we hebben elke dag honderden kerstkaarten die niet door de HSM gelezen konden worden
Retour afzender? Hoeveel kerstkaarten zie jij waar een afzender op staat?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:41 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Alleen de voornaam is gewoon ASOCIAAL als er ook nog een en ander in het adres ontbreekt, bijvoorbeeld:
Pietje, Marietje en kids
Bijbelstraat
1234 SX Kerststad
Dan gaat-ie dus meteen retour afzender.
Ben ook zo'n postbode... maakt het werk wat leuker vind ik zelf, hoewel ik me goed kan voorstellen dat de lol daar na een tijdje wel vanaf gaat. Paar voorbeelden uit mijn wijk de afgelopen weken:quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:03 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Ja, en die postbodes hier gaan nog serieus moeite doen om bij de kaartjes voor bij wijze van spreken "Jan en Ria, Dr. Hofstede de Grootkade" uit te vogelen waar die wonen. En het lukt ze ook nog.Als het aan mij had gelegen waren ze allemaal naar 2500NA gegaan (en daarna door de papiervernietiger).
Als we niet in de kerstperiode zitten doe ik er ook meer moeite voor, maar als we al verzuipen in de post en de mensen al tot 6 uur op straat moeten lopen ga ik niet proberen uit te zoeken waar "Jos en Anja" precies wonen van de 81 adressen in straat X. Als ik een collega dat zie doen zeg ik ook dat hij/zij door moet werken en geen tijd moet verspillen aan dat soort dingen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:24 schreef Limbo-lil het volgende:
[..]
Ben ook zo'n postbode... maakt het werk wat leuker vind ik zelf,
Ik laat het ook altijd wel proberen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:39 schreef Troeta het volgende:
Nouja, je kan het ook als service zien
quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:39 schreef Troeta het volgende:
Nouja, je kan het ook als service zien
Haha, had gister een hele stapel briefpost dat was gefrankeerd voor ¤ 0,00quote:Op zondag 25 december 2005 17:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Na een tijdje zie je het vanzelf als een postzegel niet gestempeld is. Zelfs aan de HSM zie ik nog af en toe een brief liggen zonder stempel. Daar gaat dan ook direct een streep door. Achter de sorteerkast helemaal, daar pluk ik er veel uit. Je voelt dat gewoon na een tijdje.
En wat doe je daar dan mee?? Aanbellen en 39 cent vragen???quote:Op zondag 25 december 2005 18:11 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Haha, had gister een hele stapel briefpost dat was gefrankeerd voor ¤ 0,00. Het was me eerst helemaal niet opgevallen ...
Mee terug nemen en naar de afdeling porten&machtigingen sturen.quote:Op maandag 26 december 2005 09:25 schreef Limbo-lil het volgende:
[..]
En wat doe je daar dan mee?? Aanbellen en 39 cent vragen???
Wij hadden vandaag bijna alleen maar kerstkaarten, 9 van de 10 waren ergens in 19/22-12 afgestempeldquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:09 schreef texelonia het volgende:
Ik heb vandaag één van de kaartjes van mijn zus gekregen, die ze dus ruim een week geleden verstuurd heeft (zondag of maandag)! Maar ze had er 2 gestuurd en die andere heb ik nog niet, en een vriendin van haar heeft hem ook nog niet. Maar goed, als er bergen ongesorteerde post achterblijven op de sorteercantra vind ik het niet zo gek
Post was vandaag wel lekker rustig, beetje jammer van de HAH alleen dat je alsnog langs de meeste huizen moet
Tja, het postvolume in zijn geheel neemt nou eenmaal af, bij ons merk ik het ook. Als ik het vergelijk met een paar jaar geleden scheelt het echt enorm veel. Toen had ik echt regelmatig dat ik nauwelijks kon fietsen omdat de tassen zo zwaar waren. Dat komt tegenwoordig bijna nooit meer voor.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef texelonia het volgende:
Hier ook nog aardig wat kerstpost, maar toch was het in totaal maar vrij weinig...
Verbaas me er nog steeds over hoe weinig post er de laatste tijd is, ik heb al maanden een tas minder, en zelfs met de kerstdrukte had ik maar een enkele keer weer een tas meer...
Eerder minder sterkquote:Op woensdag 28 december 2005 18:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Of je bent gewoon sterker geworden
Ja, ik vernam ook zoiets, maar er stond bij ons dat het gold voor "belstukken". Ik nam eerst aan dat aangetekend daar ook onder viel, maar ben nu niet meer zo stellig.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een vervelende mededeling vandaag voor Kramerica Industries...........
Mijn deeltijdcontract loopt over een maand af, en omdat we per 1 januari de pakjes kwijt zijn (gaan naar pakketservice) wordt het vrijwel zeker niet verlengd.![]()
Nu ben ik weliswaar ook nog zaterdagkracht (in vaste dienst) maar daar kan ik als arme student die geen stufi meer krijgt ook niet van rondkomen. Ik ga denk ik maar eens polsen bij andere vestigingen of er nog deeltijdwerkers nodig zijn, desnoods word ik postbezorger voor EUR 7,80 per uur. Dat wordt in elk geval de broekriem aanhalen......................
Hoi Troeta, bedankt voor je advies!quote:Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Jammer kramerica...maarre, je kan beter zaterdagkracht blijven, met het zaterdagkrachtloon en elke week vragen of ze werk voor je hebben.
Al is het maar alleen post lopen 4 uurtjes.
Ik was postbezorger namelijk, ben zaterdagkracht geworden en draai doordeweeks nog vaak mee als postbezorger, maar dan met een hoger uurloon.
We hebben ook een jongen die als zaterdagkracht begonnen is en nu doordeweeks postbezorger erbij is, ook met het zaterdagkrachtloon.
Zo is het financieel leuk om te blijven doen, als je echt postbezorger word moet je alleen maar meer werken en blijft je salaris hetzelfde.
Probeer ook of je bij andere filialen kan invallen om alleen post te bezorgen, want het komt vaak voor dat postbezorgers ziek zijn
Gaat dat overal gelden voor de pakjes trouwens??
Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Gaat dat overal gelden voor de pakjes trouwens??
weet je dat heel zeker ?quote:Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.
Alleen de belpakjes is mij verteld, dwz alle pakjes die niet door de brievenbus heenkunnen.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
weet je dat heel zeker ?
ik rij via een subcontractor voor pakketservice en ons is verteld dat wij alle pakjes erbij krijgen![]()
Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:09 schreef Troeta het volgende:
Maar je kan toch geen postbezorgercontract hebben en een zaterdagcontract?
Je blijft gewoon zaterdagkracht met 4 of 6 contracturen ofzo en de rest is gewoon overwerken, of extra werken eigenlijk.
Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.quote:Enne, geloof me, er zijn genoeg gaten waar in je kan werken hoor.
De maand nadat ik geen postbezorger was heb ik gewoon nog fultime(of parttime dan) gewerkt en ik word nog steeds gebeld.
Ik heb nu even een ander baantje, maar dat is kutwerk dus ik denk erover om te vragen of ze nog een vaste wijk voor me hebben.
Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.quote:Wat zou je als postbezorger niet mogen wat je nu wel mag eigenlijk? Behalve post sorteren dan..
Ik merk geen verschil eigenlijk.
En wat maakt het uit of je alleen je wijken loopt, of ze loopt en sorteert..doen ze bij jullie zo achterlijk tegen postbezorgers dan?
Merk je niks van joh, je pakt je tassen, gooit ze op je fiets en je gaat je wijk lopen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.
Het punt is alleen dat een zaterdagkracht en een deeltijdwerker hetzelfde werk mogen doen, een zaterdagwerker en een postbezorger niet. Naast post sorteren geldt dat ook voor oa tassen inpakken, foutlopers afschrijven, aangetekenden meenemen. En als ik op 1 en dezelfde vestiging 2 petten op heb kan dat problemen geven. Als ik de 2 functies geografisch gescheiden hou is die kans kleiner.
[..]
HAH word toch juist meer?quote:Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.
[..]
Raar systeem lijkt me, wij hebben in elk codegebied (hoe noem je dat) wat postbodes en wat postbezorgers.quote:Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.
De buspakjes gaan toch juist weg bij de postbodes.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:51 schreef Hooghoudt het volgende:
Hier in (de binnenstad van) Groningen zal het verdwijnen van de belpakjes niet veel opleveren, de helft van de tijd passen buspakjes ook niet in de (kleine kut-) brievenbus(jes). Als ze dat gaan veranderen mogen ze daar ook wel eens wat feller op worden...
klopt, zaterdag is nog een gewone dag.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De meeste moeten idd zaterdag werken, komende maandag worden er volgens mij alleen rouwkaarten weggebracht.
Inderdaad, alleen vond ik die belstukken maar ophouden. En dan zijn er nog steeds busstukken die niet door die kleine brievenbusjes kunnen...quote:Op donderdag 29 december 2005 21:24 schreef martinnutjuh het volgende:
Bij ons het het al een tijdje zo met de pakjes, wat er veranderd is:
Alle gewone pakjes (belstukken dus) zijn naar de pakketservice. Alle brievenbuspost hebben we wel gewoon gehouden, dus uiteraard ook de buspakjes (daar hoef je immers niet voor aan te bellen).
Aangetekende pakjes zijn er ook niet meer bij ons, alleen nog aangetekende brieven.
Alles wat dus niet door de brievenbus zou kunnen is naar de pakketservice gegaan.
ik vind het opzich nog steeds wel jammer dat de pakjes eraf zijn... ik vond het altijd wel leuk om die dingen te bestellen... maarjah...
Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat ze het niet merken als er HAH blijft liggen van één wijk, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:21 schreef TheSorrow het volgende:
Leuk ... Er ligt hier al ong. 20 cm sneeuw, beter is die troep morgen weg
Beter rapporteer je dat wel ff bij de teamcoach ofzo dan MadGuy,zulke mensen hebben we niet nodig bij de TPG, opzouten
Hmm, ik krijg een bon van ¤ 25,-quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef TheSorrow het volgende:
Heb trouwens een brief gehad, met daarin de vermelding dat ze stoppen met de pluspunten, ik heb er volgens hun 2819, en dat staat gelijk aan een bon van 35 euro... Zou wel mooi zijn, kan ik weer een lekker luchtje uitkiezen zonder dat t me wat kost
cool he volgens mij krijgt iedereen gewoon 35 euroquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef TheSorrow het volgende:
Heb trouwens een brief gehad, met daarin de vermelding dat ze stoppen met de pluspunten, ik heb er volgens hun 2819, en dat staat gelijk aan een bon van 35 euro... Zou wel mooi zijn, kan ik weer een lekker luchtje uitkiezen zonder dat t me wat kost
quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:21 schreef TheSorrow het volgende:
Een andere collega van me kreeg een bon van 55 euro....
Ik heb er 2700, dat is ook 35 euri...quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef TheSorrow het volgende:
Ik heb ze nog nooit gebruikt iig.quote:Boncadeau kan worden besteed bij de volgende 14 acceptanten:
Gall & Gall, Free Record Shop, Intersport, CombiFoto, Blokker, McDonald's, Six Flags Holland, Videoland, WE Men, We Women, Etos, Bruna / Boekelier, Fleurop en Gamma.
Ik geloof dat alle postbezorgers een CD-Bon kregen. Hier is er ook voor iets van 600 zoveel euro aan CD-Bonnen ingekocht voor ze.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:07 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom kreeg jij een cdbon van 25 euro?
Jammer dat ze zoveel meer klagen als postbodesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:32 schreef texelonia het volgende:
Postbezorgers krijgen ook veel minder salaris dan postbodes, dus die verdienen wel wat extra's
Jij zult rijk worden zo, een uurtje werken....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:02 schreef flashpoint het volgende:
Vandaag de postbezorger uitgehangen. Wel irritant die Otto-boeken...tussen de bundels kreeg ik ze aangeleverd....Dus van die heerlijke megabundels en dubbele HAH er ook nog bij.
Maar ja, binnen een uurtje was het gepiept.
Nee niet echtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Jij zult rijk worden zo, een uurtje werken....
Zodat ik over drie maandjes weer aan het werk kan.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:38 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom zou je contacten bij de post warm moeten houden?
Ja hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:28 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Zodat ik over drie maandjes weer aan het werk kan.
Hij was sowieso een beetje een buitenbeentje eigenlijk...quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:05 schreef TheSorrow het volgende:
Lekker dan, ze willen je weg, jij begint die rechtzaak, je mag er blijven.... dan kijkt iedereen vast altijd vrolijk naar je maar nie heus
Dan denken ze allemaal van: "Oh dat is die gozer die een rechtzaak aanspande om hier te blijven werken. Dan ben je echt hopeloos."quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:05 schreef TheSorrow het volgende:
Lekker dan, ze willen je weg, jij begint die rechtzaak, je mag er blijven.... dan kijkt iedereen vast altijd vrolijk naar je maar nie heus
Volgens mij mag een werkgever je niet de laan uitsturen na je derde contract, en onmiddelijk een andere werknemer op dezelfde plek neerzetten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:53 schreef texelonia het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bij Pathé gewerkt en daar hadden ze hetzelfde beleid. 3 Tijdelijke contracten en dan was bye byeMaar eigenlijk schijnt dat niet te mogen, als ze geen goede reden hebben je contract niet te verlengen. Eén fulltimer heeft toen ook een rechtszaak tegen ze aangespannen en nog gewonnen ook, dus die bleef daar gewoon werken.
Je moet ook zelf bellen, hč...quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja hoor.Ik zat zo diep als ik weet niet wat bij de teamleider maar ik mocht niet terugkomen na 3 maand.
Dat lag namelijk niet aan mij maar ze hebben gewoon random wat mensen van een lijstje gebeld.
![]()
Euhm nee, niet bij ons. Bij ons is duidelijk tegen alle vertrekkende mensen gezegd dat zij gebeld zullen worden en dat zelf bellen geen nut had.quote:
Mijn baas belde me eergister nog, dat hij me voor komende zaterdag had ingepland.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Euhm nee, niet bij ons. Bij ons is duidelijk tegen alle vertrekkende mensen gezegd dat zij gebeld zullen worden en dat zelf bellen geen nut had.
Welke vestiging, toch niet Diamantlaan, toevallig?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:57 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben sinds woensdag ook een TPG medewerker, zaterdagpostbode in Groningen, ben vanaf woensdag dus ingewerkt, moest vandaag al alleen, morgen mn officiele werkdag, hopelijk geen hah op zaterdag nu
ik heb 2 jaar terug ook al 2 jaar bij deTPG in Arnhem gewerkt
neequote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:09 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Welke vestiging, toch niet Diamantlaan, toevallig?
je werk heeft gelijk, het burgerlijk wetboek boek 7, eerste lid van artikel 672 zegt inderdaad dat je per einde van de maand opzegt, tenzij anders overeengekomen is, of het gebruik anders bepaaltquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef texelonia het volgende:
Nu alweer mot met de tpg
In mijn CAO staat dat de wettelijke opzegterijn van toepassing is. Op internet vind ik overal alelen dat dat 1 maand is (voor de werknemer). Maar ik kan nergens vinden of dat dan de 1e van de maand geldt. Volgens mijn werk is dat wel zo. Verder willen ze waarschijnlijk niet eerder doen dan dat (wordt dus 1 maart voor mij) en kan ik ook geen vakantie opnemen! Dus als ik dinsdag 10 januari m'n ontslag indien moet ik tot 1 maart werken! Iemand die daar toevallig iets meer over weet? Over die opzegtermijn dus...
Heb ik ook heel af en toe last van, leeghalen van de internet explorer history en cookies helpt dan bij mij (ben ik alleen wel overal uitgelogd waar ik normaal als ingelogde user pagina's opgaquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:22 schreef martinnutjuh het volgende:
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat bij mij de fok-forums vaak niet weergegeven worden?
De site doet het dan wel, maar ik kan geen geposte berichten zien ofzo... De ruimte waar dat normaal komt te staan blijft gewoon grijs.
Nu doet ie het vandaag ineens wel weer... dat heb ik wel vaker zo![]()
Ik ben postbesteller zaterdag, ik zeik ook altijdquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:04 schreef Arnold_fan het volgende:
Bij ons klagen de postbezorgers niet, dat zal ze duur komen te staan, de vaste medewerkers kunnen veel harder zeiken...... En dat laten ze graag merken....
okay, jammer...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:04 schreef frederik het volgende:
je werk heeft gelijk, het burgerlijk wetboek boek 7, eerste lid van artikel 672 zegt inderdaad dat je per einde van de maand opzegt, tenzij anders overeengekomen is, of het gebruik anders bepaalt
"Ja, best als je haar gaat helpen, maar zou je dan misschien die wijk kunnen zetten? Die postbezorger komt er bijna aan en moet anders wachten."quote:Op zondag 8 januari 2006 15:56 schreef TheSorrow het volgende:
Ja bij ons valt t ook wel opJa het is normaal nooit zo druk voor die kast, en jij staat er nu iedere week!
Ik zat in compartiment 2, 9716-9718, maar m'n contract was 31 december afgelopen, en aangezien ik er nu drie heb gehad moet ik drie maandjes wachten...quote:Op zondag 8 januari 2006 10:44 schreef teigan het volgende:
Hooghoudt Ik heb nog wel op de Diamantlaan gewerkt, tot anderhalf jaar terug.. En mijn vriend heeft er tot 3 maand terug gewerkt...
Welk compartiment zit jij in dan?
Hmm, aparte filmkeuzequote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:12 schreef TheSorrow het volgende:
Zo, veel post opzich, niet veel in de blauwe bakken, maar veel machinepost, de telefoonrekening zat erbij
Maandag komt die leuke collega SAW 2 kijken![]()
Volgens mij is dat 1. Of 3, dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:22 schreef teigan het volgende:
Ik zat in degene het verst van de kantine af(vergeet het nummer steeds)....
Ik kende wel een paar mensen van twee, maar die zijn al wel een tijdje weg...
Misschien dat je Hendrie kent(lange dunne jongen, wit haar)
ennuh ralph uit mijn compartiment, die is in de meeste compartimenten wel meer bekend, die heeft een oogje op alle dames zo ongeveer geloof ik
Hé tof, deze reeks bestaat ook nog!quote:Op maandag 16 januari 2006 20:44 schreef spookygirl het volgende:
Ik heb ieder seizoen een ander volgens mijn collega's nog eentje en ik heb een TPG-kwartet![]()
Als je 1 gezien hebt, is 2 zeker aan te radenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:46 schreef Troeta het volgende:
nee, lief juist TheSorrow!!
Het klinkt iig als meer dan vriendschap, she likes you!!
Was Saw2 leuk eigenlijk? Want ik ga weer dvd's bestellen
O en texelonia! Heb je al gehoord of je aangenomen bent???
Niet gehad.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:58 schreef zjroentje het volgende:
Was bij jullie de nieuwjaarsborrel ook erg gezellig?
Dat was bij ons ook afgeschaft. Werd te duur.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:58 schreef zjroentje het volgende:
Was bij jullie de nieuwjaarsborrel ook erg gezellig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |