abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33447215
Het rondbrengen viel hier idd ook tegen, ook wegens boven genoemde combinatie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 28 december 2005 @ 14:50:19 #152
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33470735
vandaag handige pabo hah... stukken beter dan die gammas. En nog steeds veel kerstpost.. alleen wel minder al dan gister en het lijkt wel of het nu meer foutlopers of ongecodeerd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  FOK!fotograaf woensdag 28 december 2005 @ 15:24:09 #153
73911 ultra_ivo
pi_33471818
Vandaag was de laatste kerst nachtdienst. Dik twee weken aan de machine gestaan. Da's voorlopig ook wel genoeg. Nu een paar dagen vrij en dan volgende week beginnen in het nieuwe DVG.
  woensdag 28 december 2005 @ 16:30:15 #154
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33473826
Hier ook nog aardig wat kerstpost, maar toch was het in totaal maar vrij weinig...

Verbaas me er nog steeds over hoe weinig post er de laatste tijd is, ik heb al maanden een tas minder, en zelfs met de kerstdrukte had ik maar een enkele keer weer een tas meer...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33476943
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef texelonia het volgende:
Hier ook nog aardig wat kerstpost, maar toch was het in totaal maar vrij weinig...

Verbaas me er nog steeds over hoe weinig post er de laatste tijd is, ik heb al maanden een tas minder, en zelfs met de kerstdrukte had ik maar een enkele keer weer een tas meer...
Tja, het postvolume in zijn geheel neemt nou eenmaal af, bij ons merk ik het ook. Als ik het vergelijk met een paar jaar geleden scheelt het echt enorm veel. Toen had ik echt regelmatig dat ik nauwelijks kon fietsen omdat de tassen zo zwaar waren. Dat komt tegenwoordig bijna nooit meer voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!fotograaf woensdag 28 december 2005 @ 18:35:57 #156
73911 ultra_ivo
pi_33477260
Of je bent gewoon sterker geworden
Het is toch lekker, zo'n vrije middag na de laatste nachtdienst. Dinsdag pas weer werken, 7.30. Eens kijken wat de nieuwe groepsleide in het nieuwe DVG me dan te bieden heeft.
pi_33477762
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Of je bent gewoon sterker geworden
Eerder minder sterk ...
pi_33479354
Een vervelende mededeling vandaag voor Kramerica Industries...........
Mijn deeltijdcontract loopt over een maand af, en omdat we per 1 januari de pakjes kwijt zijn (gaan naar pakketservice) wordt het vrijwel zeker niet verlengd.

Nu ben ik weliswaar ook nog zaterdagkracht (in vaste dienst) maar daar kan ik als arme student die geen stufi meer krijgt ook niet van rondkomen. Ik ga denk ik maar eens polsen bij andere vestigingen of er nog deeltijdwerkers nodig zijn, desnoods word ik postbezorger voor EUR 7,80 per uur. Dat wordt in elk geval de broekriem aanhalen......................
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_33487060
Jammer kramerica...maarre, je kan beter zaterdagkracht blijven, met het zaterdagkrachtloon en elke week vragen of ze werk voor je hebben.
Al is het maar alleen post lopen 4 uurtjes.

Ik was postbezorger namelijk, ben zaterdagkracht geworden en draai doordeweeks nog vaak mee als postbezorger, maar dan met een hoger uurloon.

We hebben ook een jongen die als zaterdagkracht begonnen is en nu doordeweeks postbezorger erbij is, ook met het zaterdagkrachtloon.
Zo is het financieel leuk om te blijven doen, als je echt postbezorger word moet je alleen maar meer werken en blijft je salaris hetzelfde.
Probeer ook of je bij andere filialen kan invallen om alleen post te bezorgen, want het komt vaak voor dat postbezorgers ziek zijn

Gaat dat overal gelden voor de pakjes trouwens??
  woensdag 28 december 2005 @ 22:55:08 #160
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33487640
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een vervelende mededeling vandaag voor Kramerica Industries...........
Mijn deeltijdcontract loopt over een maand af, en omdat we per 1 januari de pakjes kwijt zijn (gaan naar pakketservice) wordt het vrijwel zeker niet verlengd.

Nu ben ik weliswaar ook nog zaterdagkracht (in vaste dienst) maar daar kan ik als arme student die geen stufi meer krijgt ook niet van rondkomen. Ik ga denk ik maar eens polsen bij andere vestigingen of er nog deeltijdwerkers nodig zijn, desnoods word ik postbezorger voor EUR 7,80 per uur. Dat wordt in elk geval de broekriem aanhalen......................
Ja, ik vernam ook zoiets, maar er stond bij ons dat het gold voor "belstukken". Ik nam eerst aan dat aangetekend daar ook onder viel, maar ben nu niet meer zo stellig. Overigens loopt mijn contract ook af over 3 daagjes. Stomme flexwet...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_33488938
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Jammer kramerica...maarre, je kan beter zaterdagkracht blijven, met het zaterdagkrachtloon en elke week vragen of ze werk voor je hebben.
Al is het maar alleen post lopen 4 uurtjes.

Ik was postbezorger namelijk, ben zaterdagkracht geworden en draai doordeweeks nog vaak mee als postbezorger, maar dan met een hoger uurloon.

We hebben ook een jongen die als zaterdagkracht begonnen is en nu doordeweeks postbezorger erbij is, ook met het zaterdagkrachtloon.
Zo is het financieel leuk om te blijven doen, als je echt postbezorger word moet je alleen maar meer werken en blijft je salaris hetzelfde.
Probeer ook of je bij andere filialen kan invallen om alleen post te bezorgen, want het komt vaak voor dat postbezorgers ziek zijn

Hoi Troeta, bedankt voor je advies!

Ik was sowieso niet van plan om dat zaterdagcontract op te zeggen. Ik zat meer te denken aan postbezorgerschap van ma-vr en dan als zaterdagkracht op zaterdag. Voordat ik dat deeltijdcontract erbij kreeg maakte ik al heel wat uren doordeweeks extra, maar het is zeer de vraag of ik als straks mijn dtw-contract komt te vervallen er nog genoeg extra te werken is doordeweeks. Dat heb ik wel gevraagd aan m'n coach maar die zei ook dat dat extra werken veel minder zou worden, hoewel hij mij wel als eerste zou bellen als er een gat viel. Weliswaar verdien ik als postbezorger wel minder doordeweeks 7,80 ipv 9,38, maar ik heb wel een soort urengarantie.
Ik word dan liever wel postbezorger op een andere vestiging dan waar ik zaterdagkracht ben, omdat je als postbezorger allerlei dingen niet mag. Daar zijn ze streng in. Op 1 en dezelfde vestiging zou bovendien verwarring kunnen ontstaan over in welke "hoedanigheid" ik dan aan het werk ben. Als ik het geografisch gescheiden hou is dat misschien makkelijker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_33489022
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.
pi_33492795
Maar je kan toch geen postbezorgercontract hebben en een zaterdagcontract?
Je blijft gewoon zaterdagkracht met 4 of 6 contracturen ofzo en de rest is gewoon overwerken, of extra werken eigenlijk.

Enne, geloof me, er zijn genoeg gaten waar in je kan werken hoor.
De maand nadat ik geen postbezorger was heb ik gewoon nog fultime(of parttime dan) gewerkt en ik word nog steeds gebeld.
Ik heb nu even een ander baantje, maar dat is kutwerk dus ik denk erover om te vragen of ze nog een vaste wijk voor me hebben.

Wat zou je als postbezorger niet mogen wat je nu wel mag eigenlijk? Behalve post sorteren dan..
Ik merk geen verschil eigenlijk.
En wat maakt het uit of je alleen je wijken loopt, of ze loopt en sorteert..doen ze bij jullie zo achterlijk tegen postbezorgers dan?
Ik las net trouwens dat TNT-boekje en er staat iets in over de klachten die postbezorgers hebben.
Bij mijn vestiging gaat het helemaal niet zo raar, er gewoon mensen waarvoor je een wijk klaar moet zetten en dat is heel gewoon.

Daar profiteer ik nu nog steeds van trouwens, er is altijd wel iemand die m'n post bundelt en inpakt en zelfs op m'n fiets zet.
Of vinden ze me gewoon lief
pi_33500380
Morgen en zaterdag sneeuwjacht mensen...
  donderdag 29 december 2005 @ 12:15:06 #165
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33500455
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.
weet je dat heel zeker ?

ik rij via een subcontractor voor pakketservice en ons is verteld dat wij alle pakjes erbij krijgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33506451
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:15 schreef Klonk het volgende:

[..]

weet je dat heel zeker ?

ik rij via een subcontractor voor pakketservice en ons is verteld dat wij alle pakjes erbij krijgen
Alleen de belpakjes is mij verteld, dwz alle pakjes die niet door de brievenbus heenkunnen.
pi_33507101
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:09 schreef Troeta het volgende:
Maar je kan toch geen postbezorgercontract hebben en een zaterdagcontract?
Je blijft gewoon zaterdagkracht met 4 of 6 contracturen ofzo en de rest is gewoon overwerken, of extra werken eigenlijk.
Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.
Het punt is alleen dat een zaterdagkracht en een deeltijdwerker hetzelfde werk mogen doen, een zaterdagwerker en een postbezorger niet. Naast post sorteren geldt dat ook voor oa tassen inpakken, foutlopers afschrijven, aangetekenden meenemen. En als ik op 1 en dezelfde vestiging 2 petten op heb kan dat problemen geven. Als ik de 2 functies geografisch gescheiden hou is die kans kleiner.
quote:
Enne, geloof me, er zijn genoeg gaten waar in je kan werken hoor.
De maand nadat ik geen postbezorger was heb ik gewoon nog fultime(of parttime dan) gewerkt en ik word nog steeds gebeld.
Ik heb nu even een ander baantje, maar dat is kutwerk dus ik denk erover om te vragen of ze nog een vaste wijk voor me hebben.
Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.
quote:
Wat zou je als postbezorger niet mogen wat je nu wel mag eigenlijk? Behalve post sorteren dan..
Ik merk geen verschil eigenlijk.
En wat maakt het uit of je alleen je wijken loopt, of ze loopt en sorteert..doen ze bij jullie zo achterlijk tegen postbezorgers dan?
Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.
  donderdag 29 december 2005 @ 15:51:42 #168
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33507845
Hier in (de binnenstad van) Groningen zal het verdwijnen van de belpakjes niet veel opleveren, de helft van de tijd passen buspakjes ook niet in de (kleine kut-) brievenbus(jes). Als ze dat gaan veranderen mogen ze daar ook wel eens wat feller op worden...
  donderdag 29 december 2005 @ 15:53:15 #169
67643 iDex
opdondertje
pi_33507888
hallo tpg post mensen, ik werk niet bij de tpg post maar ik heb een vraagje:

moeten jullie gewoon deze zaterdag ook werken? en dinsdag beginnen jullie weer? of heb ik dat fout?
pi_33508275
De meeste moeten idd zaterdag werken, komende maandag worden er volgens mij alleen rouwkaarten weggebracht.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:05:46 #171
67643 iDex
opdondertje
pi_33508315
oke bedankt
pi_33514936
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.
Het punt is alleen dat een zaterdagkracht en een deeltijdwerker hetzelfde werk mogen doen, een zaterdagwerker en een postbezorger niet. Naast post sorteren geldt dat ook voor oa tassen inpakken, foutlopers afschrijven, aangetekenden meenemen. En als ik op 1 en dezelfde vestiging 2 petten op heb kan dat problemen geven. Als ik de 2 functies geografisch gescheiden hou is die kans kleiner.
[..]
Merk je niks van joh, je pakt je tassen, gooit ze op je fiets en je gaat je wijk lopen.
Foutlopers gooi je op de tafel of in je vakje en je merkt toch niet dat er dan aangetekenden in je straat zijn.
Volgens mij maak je het veels te moeilijk voor jezelf, zo verwarrend is het niet als je doordeweeks alleen je wijkje loopt.
En aan je collega's moet je schijt hebben wat ze er van denken.
Zolang je je geld maar kan verdienen.
quote:
Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.
[..]
HAH word toch juist meer?
quote:
Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.
Raar systeem lijkt me, wij hebben in elk codegebied (hoe noem je dat) wat postbodes en wat postbezorgers.
Dan is het makkelijk op te vangen als er zieken zijn enzo.
En postbezorgers willen graag in hun eigen buurt werken toch, zo zoeken ze toch ook mensen.
En zo'n achterafdepot is ook totaal niet motiverend voor de postbezorgers vind ik.
In dat krantje zie je van die karren waar mensen hun tassen op moeten halen, vind ik zo raar, waar moet je dan heen met je vragen, of gewoon voor je praatje.
pi_33515063
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:51 schreef Hooghoudt het volgende:
Hier in (de binnenstad van) Groningen zal het verdwijnen van de belpakjes niet veel opleveren, de helft van de tijd passen buspakjes ook niet in de (kleine kut-) brievenbus(jes). Als ze dat gaan veranderen mogen ze daar ook wel eens wat feller op worden...
De buspakjes gaan toch juist weg bij de postbodes.
Belpakjes zitten er nooit bij.
pi_33519104
Bij ons het het al een tijdje zo met de pakjes, wat er veranderd is:

Alle gewone pakjes (belstukken dus) zijn naar de pakketservice. Alle brievenbuspost hebben we wel gewoon gehouden, dus uiteraard ook de buspakjes (daar hoef je immers niet voor aan te bellen).

Aangetekende pakjes zijn er ook niet meer bij ons, alleen nog aangetekende brieven.

Alles wat dus niet door de brievenbus zou kunnen is naar de pakketservice gegaan.

ik vind het opzich nog steeds wel jammer dat de pakjes eraf zijn... ik vond het altijd wel leuk om die dingen te bestellen... maarjah...

[ Bericht 14% gewijzigd door martinnutjuh op 29-12-2005 21:31:17 ]
pi_33519416
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De meeste moeten idd zaterdag werken, komende maandag worden er volgens mij alleen rouwkaarten weggebracht.
klopt, zaterdag is nog een gewone dag.
maandag is er bijna geen post (geen zakelijke post en de brievenbussen zijn afgesloten dan, dus ook geen consumentenpost) en worden er alleen rouwkaarten en contactstukken weggebracht.
pi_33520317
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:24 schreef martinnutjuh het volgende:
Bij ons het het al een tijdje zo met de pakjes, wat er veranderd is:

Alle gewone pakjes (belstukken dus) zijn naar de pakketservice. Alle brievenbuspost hebben we wel gewoon gehouden, dus uiteraard ook de buspakjes (daar hoef je immers niet voor aan te bellen).

Aangetekende pakjes zijn er ook niet meer bij ons, alleen nog aangetekende brieven.

Alles wat dus niet door de brievenbus zou kunnen is naar de pakketservice gegaan.

ik vind het opzich nog steeds wel jammer dat de pakjes eraf zijn... ik vond het altijd wel leuk om die dingen te bestellen... maarjah...
Inderdaad, alleen vond ik die belstukken maar ophouden. En dan zijn er nog steeds busstukken die niet door die kleine brievenbusjes kunnen...
pi_33552973
Als het zo glad blijft, moeten we dan echt doorwerken?
Wat zijn de regels hier eigenlijk voor?
pi_33553424
Jep, het is dan gewoon doorwerken. Meestal worden de regels wat minder strak wat betreft het ophalen van aangetekende zendingen en dergelijke, maar over het algemeen ga je gewoon door.

Vandaag was ik lekker voor de sneeuwval klaar. Ondanks dat die kut van een collega van me de dag voor me haar HAH had geweigerd mee te nemen!
pi_33554113
Leuk ... Er ligt hier al ong. 20 cm sneeuw, beter is die troep morgen weg

Beter rapporteer je dat wel ff bij de teamcoach ofzo dan MadGuy,zulke mensen hebben we niet nodig bij de TPG, opzouten
† The 3 Kings †
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:27:51 #180
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33557235
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:21 schreef TheSorrow het volgende:
Leuk ... Er ligt hier al ong. 20 cm sneeuw, beter is die troep morgen weg

Beter rapporteer je dat wel ff bij de teamcoach ofzo dan MadGuy,zulke mensen hebben we niet nodig bij de TPG, opzouten
Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat ze het niet merken als er HAH blijft liggen van één wijk, maar dat kan aan mij liggen.

Ik hoop dat het morgen om 0615 niet al te glad is...
pi_33562303
hmm, nouja, het zal vast wel lukken, ik mag morgen met het karretje lopen geloof ik.
Maar ik hoop dat ik niks breek, want ik wil wel lekker feesten morgenavond!
  zaterdag 31 december 2005 @ 14:07:54 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33578986
Kutregen... ik had liever sneeuw.. maar wel bizar weinig post zeg
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_33579437
Nog nooit zo weinig post gehad op de zaterdag, ik ging om 8.45 al de straat op en was om 10.45 terug. Met mijn wijk (de op 1 na grootste ochtendwijk op het kantoor) ben ik zelden voor 10.30 de straat op, en nooit voor de middag terug. Wel langzaam gelopen vandaag, omdat de dooi al was ingetreden had de gemeente kennelijk besloten dat er niet gestrooid hoefde te worden. Ook in het winkelcentrum waar ik liep (en waar ik met de "Postboy" regelmatig over rolstoelhellingen heen moet was niet gestrooid, dus dat was nog een hele uitdaging.

De oorzaak voor de geringe posthoeveelheid was trouwens op 't Journaal:

(Van NOS-website):

Door de sneeuw en ijzel die vrijdagmiddag en -avond over het land trokken, kan TPG Post vandaag meer dan de helft van de brieven en pakketjes niet bezorgen.

Volgens een woordvoerder konden veel auto's gisteravond niet meer de weg op. "Sommige op- en afritten bij de sorteercentra waren in grote glijbanen veranderd."

Alleen post binnen het eigen gebied van de sorteercentra van TPG wordt vandaag bezorgd.

"Zo is bijvoorbeeld een ansichtkaart uit Groningen, bestemd voor Capelle aan den IJssel, vrijdag niet verder gekomen dan het sorteercentrum in Zwolle. Een brief uit Rotterdam komt echter wel op het adres in Capelle aan."

Maar de oorzaak van deze
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:19:08 #184
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33581396
Heerlijk rustig vandaag. Mijn wijk van vandaag is al klein, maar nu kon ik hem in 1 groot rondje lopen. Goede afsluiting van mijn carrière, al hoop ik dat ik over drie maandjes weer terug mag komen...
pi_33582080
Lekker rustig idd! 9 uur al klaar met zetten en ingepakt, half 10 vertrokken

Toen ik terugkwam, het oude bekende liedje: Alle wijken ingegooid, op de mijne na... Er is een jongen bij ons, Remco, en die is altijd heel snel.... Hij was er vandaag niet, en Astrid nam zijn wijk over, maar die is niet net zo snel, ook al denkt zij van wel Ik had nog zo gezegd, gooi je wijk nou op die kast in, ik kan nergens anders mijn wijk kwijt! En toch eigenwijs op die kast gaan, zodat hij niet ingegooid kon worden, dom wicht Ik bel maandag eerst de teamcoach, ik ben haar gedrag meer dan zat, dit is niet de eerste x dat ze zo stronteigenwijs is, er moet nu maar eens actie ondernomen worden

Maarja, gelukkig had ik 2 collega's die me hielpen met ingooien en zetten, na 15 mins was t al gebeurt

Excuses voor mijn taalgebruik En allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling
† The 3 Kings †
pi_33588083
Heb trouwens een brief gehad, met daarin de vermelding dat ze stoppen met de pluspunten, ik heb er volgens hun 2819, en dat staat gelijk aan een bon van 35 euro... Zou wel mooi zijn, kan ik weer een lekker luchtje uitkiezen zonder dat t me wat kost
† The 3 Kings †
pi_33588140
ja ik kwam ook op mn werk wou gaan ingooien zit alles al in elastieken en was zelfs mijn nieuwbouw eraf had iemand al mee (YES YES YES pokke NBW ) was met een uur en 10 minuten terug en heb ik nog best rustig heen gefietst met n collega Dinsdag komt vast ineens al die post, maar boeien ik hoef toch niet te werken.

Fijne jaarwisseling!!
pi_33588163
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef TheSorrow het volgende:
Heb trouwens een brief gehad, met daarin de vermelding dat ze stoppen met de pluspunten, ik heb er volgens hun 2819, en dat staat gelijk aan een bon van 35 euro... Zou wel mooi zijn, kan ik weer een lekker luchtje uitkiezen zonder dat t me wat kost
Hmm, ik krijg een bon van ¤ 25,-
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_33588189
quote:
cool he volgens mij krijgt iedereen gewoon 35 euro ik heb nog geen ander bedrag gehoord, maar ja zoveel huis-aan-huis is er ook niet geweest op zaterdag dus iedereen heeft ongeveer tzelfde aantal. Ik weet alleen niet bij wie ik t kan ophalen
pi_33588904
Dat was vandaag een mislukte zelfmoordpoging. In mijn tweede trache werd veel vuurwerk afgestoken.
pi_33588924
Een andere collega van me kreeg een bon van 55 euro....
† The 3 Kings †
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:30:12 #192
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_33589194
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:21 schreef TheSorrow het volgende:
Een andere collega van me kreeg een bon van 55 euro....
Ik ga maar ff mn post bekijken. DIt had ik nog niet gezien.

2min later: 3400 punten = 40 euro
Schudden voor gebruik
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:33:48 #193
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_33589294
Maaruhhh... wat voor een cadeaubon precies?
Schudden voor gebruik
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:37:08 #194
1037 Kaos
see you in 2017
pi_33591930
Lekker, ik had maar 250 punten ofzo, 10 euro
  zondag 1 januari 2006 @ 12:50:18 #195
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33599148
Hier 35 euro....... Maar waar kun je die 35 euro in vredesnaam uitgeven? Voor postzegels bij postkantoor?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 1 januari 2006 @ 12:57:17 #196
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33599264
Geen idee, het is wel een beetje vaag. Overigens, waarom maken ze dat geld niet gewoon over... Dat is een stuk makkelijker, denk ik. Ik kreeg overigens 40 euro.

Het is overigens wel handig dat ik er in januari nog eens langs moet, hou ik het contact met mijn baas nog een beetje warm (mijn contract liep gister af).
pi_33599328
mijn vriend kreeg ook zo'n brief, hij werkt er sinds september al niet meer, maar hij zal zo ook zijn contacten warm kunnen houden ja
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 1 januari 2006 @ 13:38:41 #198
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33600107
Waarom zou je contacten bij de post warm moeten houden?
pi_33603788
Ah, een rustige week dus. Dat terwijl de hoeveelheid kerstkaartjes veel hoger lag dan het verwachtte aantal

Deze week zat ik ook weer eens in Oostenrijk, een van de teamcoaches belde me:
"Hey Carport, kan je komen werken? We zitten echt heel erg omhoog met de mensen!"
-Uhh, ja, ik zit ook heel erg hoog eigenlijk... zo'n 2000 meter
"Uhh?.... Owh, je bent op wintersportvakantie?"

Straks moet ik ook weer werken
De brievenbussen moeten weer opengemaakt worden
Overigens zie ik dat er net al een aantal mensen naar de brievenbus liepen om brieven te posten (ik woon naast een brievenbus). Jammer, maar die kan ik straks pas openmaken
  maandag 2 januari 2006 @ 11:07:46 #200
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_33619903
quote:
Ik heb er 2700, dat is ook 35 euri...

Maar ach, het is weer mooi meegenomen.
pi_33636857
ik krijg ook 40 euro aan bonnen. Levert die BOCO nog eens wat op
pi_33636890
Wat voor bonnen krijgen we eigenlijk? Toch niet alleen maar inwisselbaar bij de Aldi of zoiets mag ik hopen...
pi_33637050
Ik heb hier nog wat setjes Boncadeau's liggen, wel eens gekregen als dank voor andere dingetjes.
quote:
Boncadeau kan worden besteed bij de volgende 14 acceptanten:

Gall & Gall, Free Record Shop, Intersport, CombiFoto, Blokker, McDonald's, Six Flags Holland, Videoland, WE Men, We Women, Etos, Bruna / Boekelier, Fleurop en Gamma.
Ik heb ze nog nooit gebruikt iig.

Geen idee of we nu ook weer deze dingen krijgen. Het kunnen ook Irischeque's ofzo zijn.
pi_33637646
Jammere van die bon is dat je hem in 1 x moet besteden.... Anders gewoon iedere dag eten op de kosten van de mac
† The 3 Kings †
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2006 @ 06:51:25 #205
73911 ultra_ivo
pi_33650244
Ik blijf toch wat achter met de punten, krijg een tegoedbon van 20 Euro...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:00:48 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33652770
Ik krijg een cadeaubon twv ¤40 En had met kerst ook al een CD-bon gekregen twv ¤25

Ik vind het wel lekker, want echt geweldige dingen zaten er nou niet bij die je met die punten kon kopen. En ik heb een filmfanaat dus kan ik m'n dvd-collectie eindelijk weer eens aanvullen

Straks weer werken, helemaal geen zin Maar ja het is wel lekker weer geloof ik...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:07:06 #207
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33652908
Waarom kreeg jij een cdbon van 25 euro?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:18:19 #208
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33653171
Als bedankje van de baas of zoiets Kregen we vorig jaar trouwens ook.
©Dumbo
pi_33653267
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:07 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom kreeg jij een cdbon van 25 euro?
Ik geloof dat alle postbezorgers een CD-Bon kregen. Hier is er ook voor iets van 600 zoveel euro aan CD-Bonnen ingekocht voor ze.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:25:39 #210
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33653350
Dat was dus alleen voor de postbezorgers en niet voor de postbodes?
pi_33653493
Klopt.

Ja, wij vonden het ook al vreemd
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:32:56 #212
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33653520
Postbezorgers krijgen ook veel minder salaris dan postbodes, dus die verdienen wel wat extra's
©Dumbo
pi_33653635
Ik wil er eigenlijk op in gaan, maar laat het maar zitten
pi_33653756
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:32 schreef texelonia het volgende:
Postbezorgers krijgen ook veel minder salaris dan postbodes, dus die verdienen wel wat extra's
Jammer dat ze zoveel meer klagen als postbodes
† The 3 Kings †
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:04:12 #215
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33654369
Bij ons klagen de postbezorgers niet, dat zal ze duur komen te staan, de vaste medewerkers kunnen veel harder zeiken...... En dat laten ze graag merken....
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:18:13 #216
67643 iDex
opdondertje
pi_33656936
zoooooo. vandaag jullie weer aan het werk

mooi ik verwacht post
pi_33658458
Vandaag de postbezorger uitgehangen. Wel irritant die Otto-boeken...tussen de bundels kreeg ik ze aangeleverd....Dus van die heerlijke megabundels en dubbele HAH er ook nog bij.
Maar ja, binnen een uurtje was het gepiept.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:04:24 #218
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33658508
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:02 schreef flashpoint het volgende:
Vandaag de postbezorger uitgehangen. Wel irritant die Otto-boeken...tussen de bundels kreeg ik ze aangeleverd....Dus van die heerlijke megabundels en dubbele HAH er ook nog bij.
Maar ja, binnen een uurtje was het gepiept.
Jij zult rijk worden zo, een uurtje werken....
pi_33658523
ik wil ook een cdbon of een kadobon, ik heb niet van die punten en ik ben postbezorger geweest

Hmm, misschien moet ik eerst afwachten voor ik ga zeuren
pi_33658763
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:04 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Jij zult rijk worden zo, een uurtje werken....
Nee niet echt
, maar ik heb nog meer te doen (studie)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:18:27 #221
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33658982
Idem hier, maar voor 1 uur ga ik niet werken, ik werk of minimaal 4 uur of niet...
pi_33659374
Goed standpunt. Alleen gaat die vlieger hier niet op
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:25:03 #223
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_33661129
Als ze je nodig hebben doen ze het heus wel....De vaste medewerkers houden er niet van om over te werken.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:09:40 #224
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33662524
Hier was het meteen weer een rommeltje Veel sorteerfouten, steeds dat je een paar huizen hebt gehad en dan kun je weer terug omdat er nog meer post is voor dezelfde huizen. Sommige stukken verkeerd gebundeld. En ik dacht eerst dat er 1 hah was, kwam ik er halverwege achter dat er nog een hah zat, Ipv de 2 hah dus samen te voegen zoals ze normaal doen, hadden ze nu de ene hah in de ene tas gedaan en de andere hah in de andere tas
©Dumbo
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:49:59 #225
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_33669977
En dat vertellen ze dan weer niet...

Bij ons was het ook een zooitje, dat had meer met contracten te maken. Maar balen was het wel. Ik heb wel even twee collega's afgeholpen zodat ze vroeger naar huis konden terwijl anderen hen in de steek lieten. Ik bedoel hallo! Help elkaar eens een beetje!
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:28:19 #226
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33679703
quote:
Op zondag 1 januari 2006 13:38 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom zou je contacten bij de post warm moeten houden?
Zodat ik over drie maandjes weer aan het werk kan.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:07:50 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33697543
Vandaag was het nog erger dan gisteren
Ik snap niet dat de kwaliteit van het sorteren enzow steeds slechter wordt, terwijl er steeds minder post is en het voor de binnenmedewerkrs steeds makkelijker wordt gemaakt (dat ze nu niet meer hah mee hoeven te sorteren bijv).

Maar goed, als alles goed gaat ben ik binnenkort ex-TPG-medewerker, want dan heb ik waarschijnlijk/hopelijk een nieuwe baan!
©Dumbo
pi_33707141
misschien hebben ze nu meteen al minde rmensen voor het sorteren, of heb je een nieuwe die het nog niet zo goed kan.

Maar nieuwe baan? Waar heb je gesolliciteerd??
Ik hoop dat je aangenomen word in ieder geval
pi_33707237
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 00:28 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Zodat ik over drie maandjes weer aan het werk kan.
Ja hoor. Ik zat zo diep als ik weet niet wat bij de teamleider maar ik mocht niet terugkomen na 3 maand. Dat lag namelijk niet aan mij maar ze hebben gewoon random wat mensen van een lijstje gebeld.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33707567
Hoe werkt dat ook al wee rdan?
Je mag 3 contracten in 3 jaar ofzo en dan moet je weg...na hoelang mag je dan weer solliciteren?
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:06:43 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33707784
Hmm ik heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd (al vanaf het begin), dus duurt wel even voordat ik 3 contracten heb gehad

Troeta, ik werd paar weken geleden gebeld voor een baan, nav mn cv die ik ergens online had neergezet. Volgende dag meteen op sollicitatie, en daarna 2 weken niks van gehoord, dus ik was er al vanuit gegaan dat het niks was geworden. Maar vandaag werd ik dus gebeld Maandag gesprek of we het eens kunnen worden over dingen (neem aan werktijden, salaris, etc), dus ik ben benieuwd!
©Dumbo
pi_33707874
Van mensen die hier nog werken hoor ik ook dat hier Anders Organiseren is ingevoerd. Sommige mensen die 3 contracten al hebben gehad en er een tijdje uit zijn geweest mogen weer terugkomen voor een contract van 10 weken t/m afgelopen 31 december. Geen idee wat er met die mensen is gebeurd. Natuurlijk vind ik het persoonlijk dikke naaierij dat als je het gevoel hebt dat je goed zit bij de teamleider en de rest van het boven mij staande personeel, dat je dan NIET terug mag komen na 3 maand thuis te hebben gezeten.
pi_33708316
o spannend tex, ik duim voor je!!

Maar dat gedoe met die contracten is meer voor postbodes..postbezorgers krijgen idd al snel een vast contract.
Een vriendin van mij is via mij ook teruggevraagd, voor een half jaar, maar ze heeft bedankt.
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:53:36 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33708619
Ik heb een paar jaar geleden bij Pathé gewerkt en daar hadden ze hetzelfde beleid. 3 Tijdelijke contracten en dan was bye bye Maar eigenlijk schijnt dat niet te mogen, als ze geen goede reden hebben je contract niet te verlengen. Eén fulltimer heeft toen ook een rechtszaak tegen ze aangespannen en nog gewonnen ook, dus die bleef daar gewoon werken.

Maar goed, de meeste mensen beginnen niet zomaar een rechtszaak, zeker niet aangezien er voornamelijk studenten werken.
©Dumbo
pi_33709062
Ik heb gelukkig nog een onbepaalde tijd contract.

Anders Organiseren lijkt me stom overigens.
pi_33709069
Lekker dan, ze willen je weg, jij begint die rechtzaak, je mag er blijven.... dan kijkt iedereen vast altijd vrolijk naar je maar nie heus
† The 3 Kings †
pi_33709139
Je collega's zullen je waarschijnlijk roemen, teamleider kan het vast ook weinig schelen. De vestigingsmanager en overkoepelend bestuur zal misschien tandenknarsen, vermoed ik.
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:13:25 #238
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33709410
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:05 schreef TheSorrow het volgende:
Lekker dan, ze willen je weg, jij begint die rechtzaak, je mag er blijven.... dan kijkt iedereen vast altijd vrolijk naar je maar nie heus
Hij was sowieso een beetje een buitenbeentje eigenlijk...

Maar goed, je hebt wel een inkomen En als het echt niet gezellig werken meer is, kun je in elk geval iets relaxter naar ander werk zoeken lijkt me.
©Dumbo
pi_33709436
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:05 schreef TheSorrow het volgende:
Dan denken ze allemaal van: "Oh dat is die gozer die een rechtzaak aanspande om hier te blijven werken. Dan ben je echt hopeloos."

pi_33710061
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:53 schreef texelonia het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bij Pathé gewerkt en daar hadden ze hetzelfde beleid. 3 Tijdelijke contracten en dan was bye bye Maar eigenlijk schijnt dat niet te mogen, als ze geen goede reden hebben je contract niet te verlengen. Eén fulltimer heeft toen ook een rechtszaak tegen ze aangespannen en nog gewonnen ook, dus die bleef daar gewoon werken.
Volgens mij mag een werkgever je niet de laan uitsturen na je derde contract, en onmiddelijk een andere werknemer op dezelfde plek neerzetten.
Dat ze eerst de tijdelijke werknemer een aanbod moeten doen (tenzij er sprake is van slecht functioneren), waarna ze pas een ander aan mogen nemen voor dezelfde werkplek.
Heb alleen geen bronnen bij de hand
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:02:24 #241
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33714175
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja hoor. Ik zat zo diep als ik weet niet wat bij de teamleider maar ik mocht niet terugkomen na 3 maand. Dat lag namelijk niet aan mij maar ze hebben gewoon random wat mensen van een lijstje gebeld.
Je moet ook zelf bellen, hè...
pi_33716946
O tex, heb jij bij pathé gewerkt??

Ik heb daar via internet al een paar keer gesolliciteerd en ik heb bij de bioscoop geinformeerd, maar die zeiden dat het via internet moest.
Maar ik krijg maar geen reactie terug...erg frustrerend.
Hoe ben jij toen aan die baan gekomen?
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:12:10 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33720517
Hebben ze wel mensen nodig dan? Of wisten ze dat bij die bioscoop niet?
Ik had ook gewoon via internet gedaan en toen ben ik wel gewoon terug gebeld, sollicitatiegesprek gehad (wat meer formaliteit was dan kijken of ze mij geschikt vonden ) en meteen rondleiding gehad en kleding gekregen enzow.
©Dumbo
pi_33730016
Nee dat wisten ze niet, meestal wel was het antwoord.
En op die site staat ook dat ze vaak op zoek zijn.

Nouja, dan blijf ik het maar proberen.
Vond je het leuk werk daar?
En heb je al nieuws over je evt. nieuwe baan??
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:05:13 #245
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33732180
Ja het was op zich wel leuk, veel studenten, jonge mensen enzow, dus dat was wel gezellig. Alleen de managers waren eikels, dus daar hadden we altijd mot mee (ik heb iets tegen managers blijkbaar, bij de TPG zelfde probleem ). Maar eigenlijk was het een ideaal baantje, ik kon zelf mijn tijden invullen op een rooster, dus hoefde bijna nooit vrij te vragen En gratis naar de bios natuurlijk

Maar goed, is wel beetje offtopic he...
©Dumbo
pi_33735548
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:02 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Je moet ook zelf bellen, hè...
Euhm nee, niet bij ons. Bij ons is duidelijk tegen alle vertrekkende mensen gezegd dat zij gebeld zullen worden en dat zelf bellen geen nut had.
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:28:08 #247
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33737488
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Euhm nee, niet bij ons. Bij ons is duidelijk tegen alle vertrekkende mensen gezegd dat zij gebeld zullen worden en dat zelf bellen geen nut had.
Mijn baas belde me eergister nog, dat hij me voor komende zaterdag had ingepland. Hij kan me niet missen, blijkbaar. Toen ik zei dat mijn contract was afgelopen zei hij iets van:"Oh ja, oh ja, je belt over twee maanden wel even, hè?".

Voel me heel belangrijk, nu.
pi_33764307
Ik ben sinds woensdag ook een TPG medewerker, zaterdagpostbode in Groningen, ben vanaf woensdag dus ingewerkt, moest vandaag al alleen, morgen mn officiele werkdag, hopelijk geen hah op zaterdag nu

ik heb 2 jaar terug ook al 2 jaar bij deTPG in Arnhem gewerkt
pi_33764534
Als er HAH op zaterdag is word dit ruim van te voren aangegeven
† The 3 Kings †
pi_33764604
gelukkig maar, had vandaag en woesndag echt vervelende HAH.. vandaag gelukkig verder niet zo druk maar deed er als eerste x alleen toch een uurtje langer over dan geplanned
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:05:11 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33771361
Nu alweer mot met de tpg

In mijn CAO staat dat de wettelijke opzegterijn van toepassing is. Op internet vind ik overal alelen dat dat 1 maand is (voor de werknemer). Maar ik kan nergens vinden of dat dan de 1e van de maand geldt. Volgens mijn werk is dat wel zo. Verder willen ze waarschijnlijk niet eerder doen dan dat (wordt dus 1 maart voor mij) en kan ik ook geen vakantie opnemen! Dus als ik dinsdag 10 januari m'n ontslag indien moet ik tot 1 maart werken! Iemand die daar toevallig iets meer over weet? Over die opzegtermijn dus...
©Dumbo
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:09:57 #252
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33771544
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:57 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben sinds woensdag ook een TPG medewerker, zaterdagpostbode in Groningen, ben vanaf woensdag dus ingewerkt, moest vandaag al alleen, morgen mn officiele werkdag, hopelijk geen hah op zaterdag nu

ik heb 2 jaar terug ook al 2 jaar bij deTPG in Arnhem gewerkt
Welke vestiging, toch niet Diamantlaan, toevallig?
pi_33778489
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:09 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Welke vestiging, toch niet Diamantlaan, toevallig?
nee Lavendelweg.. heb nu een wijkje in lewenborg
pi_33801049
Normale hoeveelheid post vandaag

De teamcoach komt mn neus uit Er was iemand,die had zijn wijk al gedaan, en hij komt terug, en opeens lag er een bundel libelle's (verkeerd ingegooid).... moest ie die alsnog brengen...dus ik zeg wat een bullshit, komt ie opeens 'jaaa wat is bullshit? ik wil je dat niet meer horen zeggen hier in de zaal, anders heb je een probleem. Als het Ernst (de postbode) zijn fout was, kan je er niets van zeggen, als het niet zijn fout is is het wel bullshit' .... Dus wat ik zei was dus gewoon juist, Ernst kon er nix aan doen Ook, wil ik nog wat gaan drinken met een vrouwelijke collega buiten, gaat ie zeuren van 'jaaaaa is je wijk al klaar, je moet nu echt verder anders ligt er straks weer een briefje met je eindtijd' en allemaal van zulke onzin.... Kweet niet wat hem opeens mankeert, maar ik weet wel dat ik nooit meer iets extra's doe voor hem, hij steekt het maar waar de zon niet schijnt
† The 3 Kings †
pi_33801261
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef texelonia het volgende:
Nu alweer mot met de tpg

In mijn CAO staat dat de wettelijke opzegterijn van toepassing is. Op internet vind ik overal alelen dat dat 1 maand is (voor de werknemer). Maar ik kan nergens vinden of dat dan de 1e van de maand geldt. Volgens mijn werk is dat wel zo. Verder willen ze waarschijnlijk niet eerder doen dan dat (wordt dus 1 maart voor mij) en kan ik ook geen vakantie opnemen! Dus als ik dinsdag 10 januari m'n ontslag indien moet ik tot 1 maart werken! Iemand die daar toevallig iets meer over weet? Over die opzegtermijn dus...
je werk heeft gelijk, het burgerlijk wetboek boek 7, eerste lid van artikel 672 zegt inderdaad dat je per einde van de maand opzegt, tenzij anders overeengekomen is, of het gebruik anders bepaalt
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:11:35 #256
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33801457
Onze nieuwe VBGmanager was er vandaag om zich voor te stellen aan de zaterdagwerkers enz.. Lijkt me wel een geschikte vent. Niet dat je veel met zulkes te maken hebt, het is toch meestal tot groepsleider niveau, maar toch. Ook weer een extra wijkje wegbrengen dat is dan weer minder.. ze vragen het niet eens meer tegenwoordig..
pi_33801788
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat bij mij de fok-forums vaak niet weergegeven worden?
De site doet het dan wel, maar ik kan geen geposte berichten zien ofzo... De ruimte waar dat normaal komt te staan blijft gewoon grijs.
Nu doet ie het vandaag ineens wel weer... dat heb ik wel vaker zo

Verder niet veel post vandaag... maar toch voor elke bus eigenlijk wel iets. Al met al dus niet veel over kunnen slaan.

Ik word halverwege deze maand trouwens 18... krijg ik dan over de hele maand januari het loon voor 18 jaar? Zou mooi zijn, heb deze week weer lekker uren gemaakt
pi_33802156
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:22 schreef martinnutjuh het volgende:
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat bij mij de fok-forums vaak niet weergegeven worden?
De site doet het dan wel, maar ik kan geen geposte berichten zien ofzo... De ruimte waar dat normaal komt te staan blijft gewoon grijs.
Nu doet ie het vandaag ineens wel weer... dat heb ik wel vaker zo
Heb ik ook heel af en toe last van, leeghalen van de internet explorer history en cookies helpt dan bij mij (ben ik alleen wel overal uitgelogd waar ik normaal als ingelogde user pagina's opga
Zal alleen wel een erg drastische maatregel zijn, die makkelijker kan, met minder hinder
pi_33802416
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:04 schreef Arnold_fan het volgende:
Bij ons klagen de postbezorgers niet, dat zal ze duur komen te staan, de vaste medewerkers kunnen veel harder zeiken...... En dat laten ze graag merken....
Ik ben postbesteller zaterdag, ik zeik ook altijd Vooral omdat ik steeds weer wat anders erbij geloosd krijg. Ik zou vandaag nieuwbouw moeten lopen blijkt ineens dat ze dat gisteren vergeten waren(zo'n postbezorger die niet weet wat *21 is ) dus ik had zoiets van WTF dan heb ik 2 wijken + nieuwbouw HAH allemaal 2e trans. Zeik zeik zeur zeur uiteindelijk mocht de bezorger die t gisteren verkeerd had gedaan t ook oplossen
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:53:44 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33802806
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:04 schreef frederik het volgende:
je werk heeft gelijk, het burgerlijk wetboek boek 7, eerste lid van artikel 672 zegt inderdaad dat je per einde van de maand opzegt, tenzij anders overeengekomen is, of het gebruik anders bepaalt
okay, jammer...

En weet iemand hoe het zit met vrije dagen opnemen? Ik bedoel, vakantie heb je toch gewoon recht op? Hier is het altijd zoooo moeilijk en moet je echt een eeuwigheid van tevoren vrij vragen. Voor de zomervakantie kan ik me dat voorstellen, maar ook één dagje buiten de zomer om ook.
En waarschijnlijk kan ik dus ook niet als ik nu ontslag neem al mijn vakantie opnemen, "omdat ze niemand hebben". Terwijl dat dan een maand van tevoren is. En ze dus nog niet eens gevráágd hebben of collega's in willen springen. Iemand enig idee wat mijn rechten hierin zijn?
©Dumbo
pi_33803604
BW 7, artikel 638 regelt de vakantiedagen (ook de dagen buiten de zomervakantie heten vakantiedagen), in principe komt het erop neer dat jij schriftelijk een aanvraag mag doen, en dat de werkgever die moet goedkeuren tenzij er gewichtige redenen zijn om dat niet te doen.
Probleem is alleen wat zijn gewichtige problemen? Probleem daarbij voor je baas is dat die nu volgens jou nog niet kan komen met het probleem geen vervanging.
Jouw baas wil nu opeens alle aanvragen schriftelijk hebben (heeft die het recht toe), jij hebt echter ook het recht om die weigering binnen 2 weken onderbouwd met de gewichtige problemen schriftelijk te krijgen (einde tweede lid van artikel 638), bij uitblijven van die schriftelijke weigering heb jij domweg die vakantie
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:53:43 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33804836
Hmm nou ja in principe snap ik heus wel als ze niemand hebben dat het feest voor mij niet door kan gaan. Maar als iemand ontslag neemt staan ze er waarschijnlijk ook niet om te springen om moeite te doen om vrij te regelen voor diegene...
En ik heb serieus in de afgelopen 2 jaar dat ik er werk al zoveel gezeik gehad met vrij vragen... Het kan nooit eens gewoon normaal gaan.

Maar goed, als mn nieuwe baan doorgaat zal ik het er maar eens met de manager over hebben.

Bedankt voor de info!
©Dumbo
pi_33806316
nogal veel fijne post vandaag... 't leek qua aantal haast wel kerst... Veel vertragingen met de sorteermachines en laat de straat op, dus...

(en de fiets stuk, vlak voordat ik aan het fietsdeel van m'n wijk toe was... Was een gebroken remarm...)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_33814823
Zou erg kinderachtig zijn als ze je geen vrij geven die laatste 2 weken tex, behalve als het echt echt nood is met te weinig mensen.
Maar beetje flauw dat ze niet even rondvragen, wie weet wil iemand wel even bijklussen.
Maar de maand opzegtermijn is inderdaad wel met de eerste geregeld.

Gezellig daar TheSorrow...maarre leuke vrouwelijke collega?
pi_33815229
Jazeker Ze is er net een paar weken, ik vond haar gelijk al wel knap Maar ik d8 dat het zo'n type zou zijn die heel arrogant is omdat ze weet dat ze knap is... maar ze harstikke lief Ben al bij haar thuis geweest, en we knuffelen iedere week
† The 3 Kings †
pi_33815575
TPG Post liefde
pi_33815878
Tis gewoon vriendschap hoor, we zijn elkaars type totaal niet, maar we vinden elkaar wel lief We hebben ook hele leuke gesprekken op msn enzo... gewoon een lieve meid
† The 3 Kings †
  FOK!fotograaf zondag 8 januari 2006 @ 01:35:23 #268
73911 ultra_ivo
pi_33820710
Je zou niet de eerste zijn die blijft plakken aan een postbode, zo hebben we er meer op de vestiging rondlopen.
pi_33825399
Hooghoudt Ik heb nog wel op de Diamantlaan gewerkt, tot anderhalf jaar terug.. En mijn vriend heeft er tot 3 maand terug gewerkt...

Welk compartiment zit jij in dan?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33826354
Zo'n beetje het hele kantoor wist dat ik ook een bepaalde collega wel erg leuk vond. De opmerking van een toenmalig teamcoach "Die bioscoop van gisteren hè met haar [waardoor hij z'n planning moest omgooien], hoe moet ik dat nou eigenlijk opvatten?" spreekt wel boekdelen
Ach, uiteindelijk niks geworden, maar we hadden wel een heel leuk tijd

Dat ik nu zit te klooien met een andere collega houd ik angstvallig op een afstandje voor de rest Gek genoeg zitten er een aantal ineens opmerkelijk veel te vissen naar uitspraken van mij, maar ik heb echt geen zin in nog zo'n rel binnen de vestiging
pi_33826510
Het valt meestal wel op ja...

Ik ben op de post ook een tijdje gekoppeld aan iemand waar ik heel goed mee op kon schieten, dat we uiteindelijk allebei al bezet waren maakte niet uit...
pi_33833899
Ja bij ons valt t ook wel op Ja het is normaal nooit zo druk voor die kast, en jij staat er nu iedere week!
† The 3 Kings †
pi_33834040
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:56 schreef TheSorrow het volgende:
Ja bij ons valt t ook wel op Ja het is normaal nooit zo druk voor die kast, en jij staat er nu iedere week!
"Ja, best als je haar gaat helpen, maar zou je dan misschien die wijk kunnen zetten? Die postbezorger komt er bijna aan en moet anders wachten." en idd bij ons ook een paar die opmerking over de drukte bij de kast
pi_33840069
Ik hoor net van haar dat ze al 2 weken en een dag een vriend heeft.... Maarja boeiend, tis gewoon een leuke meid, en kan er gezellig mee kletsen, hoef geen relatie of wat dan ook bij te horen om het gezellig te hebben
† The 3 Kings †
  maandag 9 januari 2006 @ 17:21:12 #275
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33871287
quote:
Op zondag 8 januari 2006 10:44 schreef teigan het volgende:
Hooghoudt Ik heb nog wel op de Diamantlaan gewerkt, tot anderhalf jaar terug.. En mijn vriend heeft er tot 3 maand terug gewerkt...

Welk compartiment zit jij in dan?
Ik zat in compartiment 2, 9716-9718, maar m'n contract was 31 december afgelopen, en aangezien ik er nu drie heb gehad moet ik drie maandjes wachten...
pi_33871332
Ik zat in degene het verst van de kantine af(vergeet het nummer steeds)....

Ik kende wel een paar mensen van twee, maar die zijn al wel een tijdje weg...
Misschien dat je Hendrie kent(lange dunne jongen, wit haar)
ennuh ralph uit mijn compartiment, die is in de meeste compartimenten wel meer bekend, die heeft een oogje op alle dames zo ongeveer geloof ik
pi_33955094
hallo,
weet iemand of de area zuid west NL ook een website heeft?
heb ik ff nodig,
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:47:49 #278
139014 katoen
postbezorger
pi_34046052
hallo,
volgens mij heb ik een nieuwe topic gestart terwijl ik gewoon op de tpg topic moet zijn.
dus nogmaals mijn vraag,,
ik ben sinds 2 jaar postbezorger met sinds 2006 een vast contract.mijn probleem is dat de overuren bijna niet uitbetaald worden .in 2004 had ik nog 16 overuren tegoed ,die ik pas na een half jaar bakkelijen uitbetaald heb gekregen .en dan ook nog maar 10 uur.
de telefoongidsen worden niet uitbetaald en nu heb ik weer 4 overuren gedraaid met de kerst en die krijg ik weer niet ,want ik had ze maar eerder moeten inleveren.het is nu de tweede week na nieuwjaar .mijn baas probeert onder alle overuren uit te komen...
wat moet ik doen??
pi_34046310
Klagen.
pi_34052132
Zo, veel post opzich, niet veel in de blauwe bakken, maar veel machinepost, de telefoonrekening zat erbij

Maandag komt die leuke collega SAW 2 kijken
† The 3 Kings †
pi_34052565
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:12 schreef TheSorrow het volgende:
Zo, veel post opzich, niet veel in de blauwe bakken, maar veel machinepost, de telefoonrekening zat erbij

Maandag komt die leuke collega SAW 2 kijken
Hmm, aparte filmkeuze .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_34053269
Ja, ik had gezegd dat ik saw 2 had, zij gelijk overenthousiast: "Oh die gaan we maandag bij jou kijken!''.... ik vind het best Wel gezellig
† The 3 Kings †
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:21:46 #283
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_34057146
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:22 schreef teigan het volgende:
Ik zat in degene het verst van de kantine af(vergeet het nummer steeds)....

Ik kende wel een paar mensen van twee, maar die zijn al wel een tijdje weg...
Misschien dat je Hendrie kent(lange dunne jongen, wit haar)
ennuh ralph uit mijn compartiment, die is in de meeste compartimenten wel meer bekend, die heeft een oogje op alle dames zo ongeveer geloof ik
Volgens mij is dat 1. Of 3, dat weet ik niet zeker. Ben verder ook niet zo goed in namen...
pi_34135329
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:49 schreef MadGuy het volgende:
TPG Post liefde
Ik heb ieder seizoen een ander volgens mijn collega's nog eentje en ik heb een TPG-kwartet
  maandag 16 januari 2006 @ 21:25:54 #285
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34137349
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:44 schreef spookygirl het volgende:

Ik heb ieder seizoen een ander volgens mijn collega's nog eentje en ik heb een TPG-kwartet
Hé tof, deze reeks bestaat ook nog!

Ik heb nog geen collega's gedate... mijn huidige vriendin is wel een ex-zaterdagpostbode overigens
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34141379
Blablabla, laat maar hangen
Zaterdag was het best druk trouwens
pi_34142538
De Sociale Verzekeingsbank was niet lief...
pi_34144254
De beruchte collega is SAW2 komen kijken,daarna nog van alles en nog wat op tv gezien, en gezellig gekletst... normaal knuffelen we altijd, en nu ook 3 zoenen op t eind, our lips almost touched
Kansloos, ik weet het
† The 3 Kings †
pi_34147420
nee, lief juist TheSorrow!!
Het klinkt iig als meer dan vriendschap, she likes you!!

Was Saw2 leuk eigenlijk? Want ik ga weer dvd's bestellen

O en texelonia! Heb je al gehoord of je aangenomen bent???
pi_34150666
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:46 schreef Troeta het volgende:
nee, lief juist TheSorrow!!
Het klinkt iig als meer dan vriendschap, she likes you!!

Was Saw2 leuk eigenlijk? Want ik ga weer dvd's bestellen

O en texelonia! Heb je al gehoord of je aangenomen bent???
Als je 1 gezien hebt, is 2 zeker aan te raden Genoeg zieke dingen er weer in Maar ik raad hem je zeker aan!

Mja, ze is echt heel lief... het schijnt ook dat mn mams haar moeder kent, mn moeder geeft les in aerobics, en haar moeder komt iedere dinsdag avond sporten

Ze zat alleen gister ff in de put/stress, aangezien haar vriend haar zaterdagmiddag nog gezien heeft, hij zou daarna nog bellen (hij belt normaal 20 x op een dag ofzo, vind ze ook niet erg zei ze) maar hij heeft al sinds zaterdag avond niet meer gebeld.. zn mobiel staat wel aan, maar neemt hem niet op.. hij is bijna nooit op msn, maar ze d8 misschien dat zn mobiel gestolen was.. als ie gestolen was, kom je toch juist op msn of bel je ff met de huistelefoon? Ze was echt boos, en ging door t lint als ie zou bellen Gelukkig belde ie niet, dus konden we gewoon film kijken zonder rare dingen erbij En ze zou t uitmaken als ie vandaag niet opnam

Ook nog maar wat ontopic:
De post belde net,of ik toevallig vandaag al kon werken, maarja ik kan echt pas morgen, dit is de laatste dag stage Er was weer een zieke ofzo... Morgen wel werken, 4 wijken voorbereiden en dan 's middags laat buslichting
† The 3 Kings †
pi_34151163
Was bij jullie de nieuwjaarsborrel ook erg gezellig?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34151225
Ik ben niet geweest
† The 3 Kings †
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:40:23 #293
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34152150
getver, wat een snertweer

ben op dit soort dagen blij dat ik voor pakketservice rij dan kun je af en toe nog een beetje droog worden..
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:56:47 #294
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34154298
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:58 schreef zjroentje het volgende:
Niet gehad.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  FOK!fotograaf dinsdag 17 januari 2006 @ 18:08:50 #295
73911 ultra_ivo
pi_34167438
flutweer en driedubbel HAH. En dan ook nog als 2e tranche een echte HAH wijk. Kon de boel amper geladen krijgen. Doos HAH bovenop de drager en 5 bundels op de voordrager. Zo door de regen...
pi_34168156
Morgen 2 wijkjes (mn eigen zaterdag ochtendwijk, en 1 die ik vroeger vaak liep) en 's middags buslichting.. centjes verdienen
† The 3 Kings †
pi_34168802
Ik zou vandaag gebeld worden als ze me nodig hadden. Gelukkig hebben ze dat dus niet gedaan.
pi_34168993
Lui zwijn
† The 3 Kings †
pi_34169112
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:58 schreef zjroentje het volgende:
Dat was bij ons ook afgeschaft. Werd te duur.
pi_34171046
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:50 schreef TheSorrow het volgende:
Lui zwijn
Overmorgen en vrijdag weer jah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')