Tja, het postvolume in zijn geheel neemt nou eenmaal af, bij ons merk ik het ook. Als ik het vergelijk met een paar jaar geleden scheelt het echt enorm veel. Toen had ik echt regelmatig dat ik nauwelijks kon fietsen omdat de tassen zo zwaar waren. Dat komt tegenwoordig bijna nooit meer voor.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef texelonia het volgende:
Hier ook nog aardig wat kerstpost, maar toch was het in totaal maar vrij weinig...
Verbaas me er nog steeds over hoe weinig post er de laatste tijd is, ik heb al maanden een tas minder, en zelfs met de kerstdrukte had ik maar een enkele keer weer een tas meer...
Eerder minder sterkquote:Op woensdag 28 december 2005 18:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Of je bent gewoon sterker geworden
Ja, ik vernam ook zoiets, maar er stond bij ons dat het gold voor "belstukken". Ik nam eerst aan dat aangetekend daar ook onder viel, maar ben nu niet meer zo stellig.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een vervelende mededeling vandaag voor Kramerica Industries...........
Mijn deeltijdcontract loopt over een maand af, en omdat we per 1 januari de pakjes kwijt zijn (gaan naar pakketservice) wordt het vrijwel zeker niet verlengd.![]()
Nu ben ik weliswaar ook nog zaterdagkracht (in vaste dienst) maar daar kan ik als arme student die geen stufi meer krijgt ook niet van rondkomen. Ik ga denk ik maar eens polsen bij andere vestigingen of er nog deeltijdwerkers nodig zijn, desnoods word ik postbezorger voor EUR 7,80 per uur. Dat wordt in elk geval de broekriem aanhalen......................
Hoi Troeta, bedankt voor je advies!quote:Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Jammer kramerica...maarre, je kan beter zaterdagkracht blijven, met het zaterdagkrachtloon en elke week vragen of ze werk voor je hebben.
Al is het maar alleen post lopen 4 uurtjes.
Ik was postbezorger namelijk, ben zaterdagkracht geworden en draai doordeweeks nog vaak mee als postbezorger, maar dan met een hoger uurloon.
We hebben ook een jongen die als zaterdagkracht begonnen is en nu doordeweeks postbezorger erbij is, ook met het zaterdagkrachtloon.
Zo is het financieel leuk om te blijven doen, als je echt postbezorger word moet je alleen maar meer werken en blijft je salaris hetzelfde.
Probeer ook of je bij andere filialen kan invallen om alleen post te bezorgen, want het komt vaak voor dat postbezorgers ziek zijn
Gaat dat overal gelden voor de pakjes trouwens??
Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Gaat dat overal gelden voor de pakjes trouwens??
weet je dat heel zeker ?quote:Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.
Alleen de belpakjes is mij verteld, dwz alle pakjes die niet door de brievenbus heenkunnen.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
weet je dat heel zeker ?
ik rij via een subcontractor voor pakketservice en ons is verteld dat wij alle pakjes erbij krijgen![]()
Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:09 schreef Troeta het volgende:
Maar je kan toch geen postbezorgercontract hebben en een zaterdagcontract?
Je blijft gewoon zaterdagkracht met 4 of 6 contracturen ofzo en de rest is gewoon overwerken, of extra werken eigenlijk.
Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.quote:Enne, geloof me, er zijn genoeg gaten waar in je kan werken hoor.
De maand nadat ik geen postbezorger was heb ik gewoon nog fultime(of parttime dan) gewerkt en ik word nog steeds gebeld.
Ik heb nu even een ander baantje, maar dat is kutwerk dus ik denk erover om te vragen of ze nog een vaste wijk voor me hebben.
Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.quote:Wat zou je als postbezorger niet mogen wat je nu wel mag eigenlijk? Behalve post sorteren dan..
Ik merk geen verschil eigenlijk.
En wat maakt het uit of je alleen je wijken loopt, of ze loopt en sorteert..doen ze bij jullie zo achterlijk tegen postbezorgers dan?
Merk je niks van joh, je pakt je tassen, gooit ze op je fiets en je gaat je wijk lopen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.
Het punt is alleen dat een zaterdagkracht en een deeltijdwerker hetzelfde werk mogen doen, een zaterdagwerker en een postbezorger niet. Naast post sorteren geldt dat ook voor oa tassen inpakken, foutlopers afschrijven, aangetekenden meenemen. En als ik op 1 en dezelfde vestiging 2 petten op heb kan dat problemen geven. Als ik de 2 functies geografisch gescheiden hou is die kans kleiner.
[..]
HAH word toch juist meer?quote:Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.
[..]
Raar systeem lijkt me, wij hebben in elk codegebied (hoe noem je dat) wat postbodes en wat postbezorgers.quote:Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.
De buspakjes gaan toch juist weg bij de postbodes.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:51 schreef Hooghoudt het volgende:
Hier in (de binnenstad van) Groningen zal het verdwijnen van de belpakjes niet veel opleveren, de helft van de tijd passen buspakjes ook niet in de (kleine kut-) brievenbus(jes). Als ze dat gaan veranderen mogen ze daar ook wel eens wat feller op worden...
klopt, zaterdag is nog een gewone dag.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De meeste moeten idd zaterdag werken, komende maandag worden er volgens mij alleen rouwkaarten weggebracht.
Inderdaad, alleen vond ik die belstukken maar ophouden. En dan zijn er nog steeds busstukken die niet door die kleine brievenbusjes kunnen...quote:Op donderdag 29 december 2005 21:24 schreef martinnutjuh het volgende:
Bij ons het het al een tijdje zo met de pakjes, wat er veranderd is:
Alle gewone pakjes (belstukken dus) zijn naar de pakketservice. Alle brievenbuspost hebben we wel gewoon gehouden, dus uiteraard ook de buspakjes (daar hoef je immers niet voor aan te bellen).
Aangetekende pakjes zijn er ook niet meer bij ons, alleen nog aangetekende brieven.
Alles wat dus niet door de brievenbus zou kunnen is naar de pakketservice gegaan.
ik vind het opzich nog steeds wel jammer dat de pakjes eraf zijn... ik vond het altijd wel leuk om die dingen te bestellen... maarjah...
Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat ze het niet merken als er HAH blijft liggen van één wijk, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:21 schreef TheSorrow het volgende:
Leuk ... Er ligt hier al ong. 20 cm sneeuw, beter is die troep morgen weg
Beter rapporteer je dat wel ff bij de teamcoach ofzo dan MadGuy,zulke mensen hebben we niet nodig bij de TPG, opzouten
Hmm, ik krijg een bon van ¤ 25,-quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef TheSorrow het volgende:
Heb trouwens een brief gehad, met daarin de vermelding dat ze stoppen met de pluspunten, ik heb er volgens hun 2819, en dat staat gelijk aan een bon van 35 euro... Zou wel mooi zijn, kan ik weer een lekker luchtje uitkiezen zonder dat t me wat kost
cool he volgens mij krijgt iedereen gewoon 35 euroquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef TheSorrow het volgende:
Heb trouwens een brief gehad, met daarin de vermelding dat ze stoppen met de pluspunten, ik heb er volgens hun 2819, en dat staat gelijk aan een bon van 35 euro... Zou wel mooi zijn, kan ik weer een lekker luchtje uitkiezen zonder dat t me wat kost
quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:21 schreef TheSorrow het volgende:
Een andere collega van me kreeg een bon van 55 euro....
Ik heb er 2700, dat is ook 35 euri...quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef TheSorrow het volgende:
Ik heb ze nog nooit gebruikt iig.quote:Boncadeau kan worden besteed bij de volgende 14 acceptanten:
Gall & Gall, Free Record Shop, Intersport, CombiFoto, Blokker, McDonald's, Six Flags Holland, Videoland, WE Men, We Women, Etos, Bruna / Boekelier, Fleurop en Gamma.
Ik geloof dat alle postbezorgers een CD-Bon kregen. Hier is er ook voor iets van 600 zoveel euro aan CD-Bonnen ingekocht voor ze.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:07 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom kreeg jij een cdbon van 25 euro?
Jammer dat ze zoveel meer klagen als postbodesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:32 schreef texelonia het volgende:
Postbezorgers krijgen ook veel minder salaris dan postbodes, dus die verdienen wel wat extra's
Jij zult rijk worden zo, een uurtje werken....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:02 schreef flashpoint het volgende:
Vandaag de postbezorger uitgehangen. Wel irritant die Otto-boeken...tussen de bundels kreeg ik ze aangeleverd....Dus van die heerlijke megabundels en dubbele HAH er ook nog bij.
Maar ja, binnen een uurtje was het gepiept.
Nee niet echtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Jij zult rijk worden zo, een uurtje werken....
Zodat ik over drie maandjes weer aan het werk kan.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:38 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarom zou je contacten bij de post warm moeten houden?
Ja hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:28 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Zodat ik over drie maandjes weer aan het werk kan.
Hij was sowieso een beetje een buitenbeentje eigenlijk...quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:05 schreef TheSorrow het volgende:
Lekker dan, ze willen je weg, jij begint die rechtzaak, je mag er blijven.... dan kijkt iedereen vast altijd vrolijk naar je maar nie heus
Dan denken ze allemaal van: "Oh dat is die gozer die een rechtzaak aanspande om hier te blijven werken. Dan ben je echt hopeloos."quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:05 schreef TheSorrow het volgende:
Lekker dan, ze willen je weg, jij begint die rechtzaak, je mag er blijven.... dan kijkt iedereen vast altijd vrolijk naar je maar nie heus
Volgens mij mag een werkgever je niet de laan uitsturen na je derde contract, en onmiddelijk een andere werknemer op dezelfde plek neerzetten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:53 schreef texelonia het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bij Pathé gewerkt en daar hadden ze hetzelfde beleid. 3 Tijdelijke contracten en dan was bye byeMaar eigenlijk schijnt dat niet te mogen, als ze geen goede reden hebben je contract niet te verlengen. Eén fulltimer heeft toen ook een rechtszaak tegen ze aangespannen en nog gewonnen ook, dus die bleef daar gewoon werken.
Je moet ook zelf bellen, hè...quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja hoor.Ik zat zo diep als ik weet niet wat bij de teamleider maar ik mocht niet terugkomen na 3 maand.
Dat lag namelijk niet aan mij maar ze hebben gewoon random wat mensen van een lijstje gebeld.
![]()
Euhm nee, niet bij ons. Bij ons is duidelijk tegen alle vertrekkende mensen gezegd dat zij gebeld zullen worden en dat zelf bellen geen nut had.quote:
Mijn baas belde me eergister nog, dat hij me voor komende zaterdag had ingepland.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Euhm nee, niet bij ons. Bij ons is duidelijk tegen alle vertrekkende mensen gezegd dat zij gebeld zullen worden en dat zelf bellen geen nut had.
Welke vestiging, toch niet Diamantlaan, toevallig?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:57 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben sinds woensdag ook een TPG medewerker, zaterdagpostbode in Groningen, ben vanaf woensdag dus ingewerkt, moest vandaag al alleen, morgen mn officiele werkdag, hopelijk geen hah op zaterdag nu
ik heb 2 jaar terug ook al 2 jaar bij deTPG in Arnhem gewerkt
neequote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:09 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Welke vestiging, toch niet Diamantlaan, toevallig?
je werk heeft gelijk, het burgerlijk wetboek boek 7, eerste lid van artikel 672 zegt inderdaad dat je per einde van de maand opzegt, tenzij anders overeengekomen is, of het gebruik anders bepaaltquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef texelonia het volgende:
Nu alweer mot met de tpg
In mijn CAO staat dat de wettelijke opzegterijn van toepassing is. Op internet vind ik overal alelen dat dat 1 maand is (voor de werknemer). Maar ik kan nergens vinden of dat dan de 1e van de maand geldt. Volgens mijn werk is dat wel zo. Verder willen ze waarschijnlijk niet eerder doen dan dat (wordt dus 1 maart voor mij) en kan ik ook geen vakantie opnemen! Dus als ik dinsdag 10 januari m'n ontslag indien moet ik tot 1 maart werken! Iemand die daar toevallig iets meer over weet? Over die opzegtermijn dus...
Heb ik ook heel af en toe last van, leeghalen van de internet explorer history en cookies helpt dan bij mij (ben ik alleen wel overal uitgelogd waar ik normaal als ingelogde user pagina's opgaquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:22 schreef martinnutjuh het volgende:
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat bij mij de fok-forums vaak niet weergegeven worden?
De site doet het dan wel, maar ik kan geen geposte berichten zien ofzo... De ruimte waar dat normaal komt te staan blijft gewoon grijs.
Nu doet ie het vandaag ineens wel weer... dat heb ik wel vaker zo![]()
Ik ben postbesteller zaterdag, ik zeik ook altijdquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:04 schreef Arnold_fan het volgende:
Bij ons klagen de postbezorgers niet, dat zal ze duur komen te staan, de vaste medewerkers kunnen veel harder zeiken...... En dat laten ze graag merken....
okay, jammer...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:04 schreef frederik het volgende:
je werk heeft gelijk, het burgerlijk wetboek boek 7, eerste lid van artikel 672 zegt inderdaad dat je per einde van de maand opzegt, tenzij anders overeengekomen is, of het gebruik anders bepaalt
"Ja, best als je haar gaat helpen, maar zou je dan misschien die wijk kunnen zetten? Die postbezorger komt er bijna aan en moet anders wachten."quote:Op zondag 8 januari 2006 15:56 schreef TheSorrow het volgende:
Ja bij ons valt t ook wel opJa het is normaal nooit zo druk voor die kast, en jij staat er nu iedere week!
Ik zat in compartiment 2, 9716-9718, maar m'n contract was 31 december afgelopen, en aangezien ik er nu drie heb gehad moet ik drie maandjes wachten...quote:Op zondag 8 januari 2006 10:44 schreef teigan het volgende:
Hooghoudt Ik heb nog wel op de Diamantlaan gewerkt, tot anderhalf jaar terug.. En mijn vriend heeft er tot 3 maand terug gewerkt...
Welk compartiment zit jij in dan?
Hmm, aparte filmkeuzequote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:12 schreef TheSorrow het volgende:
Zo, veel post opzich, niet veel in de blauwe bakken, maar veel machinepost, de telefoonrekening zat erbij
Maandag komt die leuke collega SAW 2 kijken![]()
Volgens mij is dat 1. Of 3, dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:22 schreef teigan het volgende:
Ik zat in degene het verst van de kantine af(vergeet het nummer steeds)....
Ik kende wel een paar mensen van twee, maar die zijn al wel een tijdje weg...
Misschien dat je Hendrie kent(lange dunne jongen, wit haar)
ennuh ralph uit mijn compartiment, die is in de meeste compartimenten wel meer bekend, die heeft een oogje op alle dames zo ongeveer geloof ik
Hé tof, deze reeks bestaat ook nog!quote:Op maandag 16 januari 2006 20:44 schreef spookygirl het volgende:
Ik heb ieder seizoen een ander volgens mijn collega's nog eentje en ik heb een TPG-kwartet![]()
Als je 1 gezien hebt, is 2 zeker aan te radenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:46 schreef Troeta het volgende:
nee, lief juist TheSorrow!!
Het klinkt iig als meer dan vriendschap, she likes you!!
Was Saw2 leuk eigenlijk? Want ik ga weer dvd's bestellen
O en texelonia! Heb je al gehoord of je aangenomen bent???
Niet gehad.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:58 schreef zjroentje het volgende:
Was bij jullie de nieuwjaarsborrel ook erg gezellig?
Dat was bij ons ook afgeschaft. Werd te duur.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:58 schreef zjroentje het volgende:
Was bij jullie de nieuwjaarsborrel ook erg gezellig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |