abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33447215
Het rondbrengen viel hier idd ook tegen, ook wegens boven genoemde combinatie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 28 december 2005 @ 14:50:19 #152
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33470735
vandaag handige pabo hah... stukken beter dan die gammas. En nog steeds veel kerstpost.. alleen wel minder al dan gister en het lijkt wel of het nu meer foutlopers of ongecodeerd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  FOK!fotograaf woensdag 28 december 2005 @ 15:24:09 #153
73911 ultra_ivo
pi_33471818
Vandaag was de laatste kerst nachtdienst. Dik twee weken aan de machine gestaan. Da's voorlopig ook wel genoeg. Nu een paar dagen vrij en dan volgende week beginnen in het nieuwe DVG.
  woensdag 28 december 2005 @ 16:30:15 #154
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33473826
Hier ook nog aardig wat kerstpost, maar toch was het in totaal maar vrij weinig...

Verbaas me er nog steeds over hoe weinig post er de laatste tijd is, ik heb al maanden een tas minder, en zelfs met de kerstdrukte had ik maar een enkele keer weer een tas meer...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33476943
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef texelonia het volgende:
Hier ook nog aardig wat kerstpost, maar toch was het in totaal maar vrij weinig...

Verbaas me er nog steeds over hoe weinig post er de laatste tijd is, ik heb al maanden een tas minder, en zelfs met de kerstdrukte had ik maar een enkele keer weer een tas meer...
Tja, het postvolume in zijn geheel neemt nou eenmaal af, bij ons merk ik het ook. Als ik het vergelijk met een paar jaar geleden scheelt het echt enorm veel. Toen had ik echt regelmatig dat ik nauwelijks kon fietsen omdat de tassen zo zwaar waren. Dat komt tegenwoordig bijna nooit meer voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!fotograaf woensdag 28 december 2005 @ 18:35:57 #156
73911 ultra_ivo
pi_33477260
Of je bent gewoon sterker geworden
Het is toch lekker, zo'n vrije middag na de laatste nachtdienst. Dinsdag pas weer werken, 7.30. Eens kijken wat de nieuwe groepsleide in het nieuwe DVG me dan te bieden heeft.
pi_33477762
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Of je bent gewoon sterker geworden
Eerder minder sterk ...
pi_33479354
Een vervelende mededeling vandaag voor Kramerica Industries...........
Mijn deeltijdcontract loopt over een maand af, en omdat we per 1 januari de pakjes kwijt zijn (gaan naar pakketservice) wordt het vrijwel zeker niet verlengd.

Nu ben ik weliswaar ook nog zaterdagkracht (in vaste dienst) maar daar kan ik als arme student die geen stufi meer krijgt ook niet van rondkomen. Ik ga denk ik maar eens polsen bij andere vestigingen of er nog deeltijdwerkers nodig zijn, desnoods word ik postbezorger voor EUR 7,80 per uur. Dat wordt in elk geval de broekriem aanhalen......................
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_33487060
Jammer kramerica...maarre, je kan beter zaterdagkracht blijven, met het zaterdagkrachtloon en elke week vragen of ze werk voor je hebben.
Al is het maar alleen post lopen 4 uurtjes.

Ik was postbezorger namelijk, ben zaterdagkracht geworden en draai doordeweeks nog vaak mee als postbezorger, maar dan met een hoger uurloon.

We hebben ook een jongen die als zaterdagkracht begonnen is en nu doordeweeks postbezorger erbij is, ook met het zaterdagkrachtloon.
Zo is het financieel leuk om te blijven doen, als je echt postbezorger word moet je alleen maar meer werken en blijft je salaris hetzelfde.
Probeer ook of je bij andere filialen kan invallen om alleen post te bezorgen, want het komt vaak voor dat postbezorgers ziek zijn

Gaat dat overal gelden voor de pakjes trouwens??
  woensdag 28 december 2005 @ 22:55:08 #160
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33487640
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een vervelende mededeling vandaag voor Kramerica Industries...........
Mijn deeltijdcontract loopt over een maand af, en omdat we per 1 januari de pakjes kwijt zijn (gaan naar pakketservice) wordt het vrijwel zeker niet verlengd.

Nu ben ik weliswaar ook nog zaterdagkracht (in vaste dienst) maar daar kan ik als arme student die geen stufi meer krijgt ook niet van rondkomen. Ik ga denk ik maar eens polsen bij andere vestigingen of er nog deeltijdwerkers nodig zijn, desnoods word ik postbezorger voor EUR 7,80 per uur. Dat wordt in elk geval de broekriem aanhalen......................
Ja, ik vernam ook zoiets, maar er stond bij ons dat het gold voor "belstukken". Ik nam eerst aan dat aangetekend daar ook onder viel, maar ben nu niet meer zo stellig. Overigens loopt mijn contract ook af over 3 daagjes. Stomme flexwet...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_33488938
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Jammer kramerica...maarre, je kan beter zaterdagkracht blijven, met het zaterdagkrachtloon en elke week vragen of ze werk voor je hebben.
Al is het maar alleen post lopen 4 uurtjes.

Ik was postbezorger namelijk, ben zaterdagkracht geworden en draai doordeweeks nog vaak mee als postbezorger, maar dan met een hoger uurloon.

We hebben ook een jongen die als zaterdagkracht begonnen is en nu doordeweeks postbezorger erbij is, ook met het zaterdagkrachtloon.
Zo is het financieel leuk om te blijven doen, als je echt postbezorger word moet je alleen maar meer werken en blijft je salaris hetzelfde.
Probeer ook of je bij andere filialen kan invallen om alleen post te bezorgen, want het komt vaak voor dat postbezorgers ziek zijn

Hoi Troeta, bedankt voor je advies!

Ik was sowieso niet van plan om dat zaterdagcontract op te zeggen. Ik zat meer te denken aan postbezorgerschap van ma-vr en dan als zaterdagkracht op zaterdag. Voordat ik dat deeltijdcontract erbij kreeg maakte ik al heel wat uren doordeweeks extra, maar het is zeer de vraag of ik als straks mijn dtw-contract komt te vervallen er nog genoeg extra te werken is doordeweeks. Dat heb ik wel gevraagd aan m'n coach maar die zei ook dat dat extra werken veel minder zou worden, hoewel hij mij wel als eerste zou bellen als er een gat viel. Weliswaar verdien ik als postbezorger wel minder doordeweeks 7,80 ipv 9,38, maar ik heb wel een soort urengarantie.
Ik word dan liever wel postbezorger op een andere vestiging dan waar ik zaterdagkracht ben, omdat je als postbezorger allerlei dingen niet mag. Daar zijn ze streng in. Op 1 en dezelfde vestiging zou bovendien verwarring kunnen ontstaan over in welke "hoedanigheid" ik dan aan het werk ben. Als ik het geografisch gescheiden hou is dat misschien makkelijker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_33489022
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:43 schreef Troeta het volgende:
Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.
pi_33492795
Maar je kan toch geen postbezorgercontract hebben en een zaterdagcontract?
Je blijft gewoon zaterdagkracht met 4 of 6 contracturen ofzo en de rest is gewoon overwerken, of extra werken eigenlijk.

Enne, geloof me, er zijn genoeg gaten waar in je kan werken hoor.
De maand nadat ik geen postbezorger was heb ik gewoon nog fultime(of parttime dan) gewerkt en ik word nog steeds gebeld.
Ik heb nu even een ander baantje, maar dat is kutwerk dus ik denk erover om te vragen of ze nog een vaste wijk voor me hebben.

Wat zou je als postbezorger niet mogen wat je nu wel mag eigenlijk? Behalve post sorteren dan..
Ik merk geen verschil eigenlijk.
En wat maakt het uit of je alleen je wijken loopt, of ze loopt en sorteert..doen ze bij jullie zo achterlijk tegen postbezorgers dan?
Ik las net trouwens dat TNT-boekje en er staat iets in over de klachten die postbezorgers hebben.
Bij mijn vestiging gaat het helemaal niet zo raar, er gewoon mensen waarvoor je een wijk klaar moet zetten en dat is heel gewoon.

Daar profiteer ik nu nog steeds van trouwens, er is altijd wel iemand die m'n post bundelt en inpakt en zelfs op m'n fiets zet.
Of vinden ze me gewoon lief
pi_33500380
Morgen en zaterdag sneeuwjacht mensen...
  donderdag 29 december 2005 @ 12:15:06 #165
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33500455
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op veel kantoren is het al zo! Het gaat overigens alleen om de belpakjes, zowel ZAD als MAD. Buspakjes en aangetekende brieven houden we dus wel.
weet je dat heel zeker ?

ik rij via een subcontractor voor pakketservice en ons is verteld dat wij alle pakjes erbij krijgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33506451
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:15 schreef Klonk het volgende:

[..]

weet je dat heel zeker ?

ik rij via een subcontractor voor pakketservice en ons is verteld dat wij alle pakjes erbij krijgen
Alleen de belpakjes is mij verteld, dwz alle pakjes die niet door de brievenbus heenkunnen.
pi_33507101
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:09 schreef Troeta het volgende:
Maar je kan toch geen postbezorgercontract hebben en een zaterdagcontract?
Je blijft gewoon zaterdagkracht met 4 of 6 contracturen ofzo en de rest is gewoon overwerken, of extra werken eigenlijk.
Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.
Het punt is alleen dat een zaterdagkracht en een deeltijdwerker hetzelfde werk mogen doen, een zaterdagwerker en een postbezorger niet. Naast post sorteren geldt dat ook voor oa tassen inpakken, foutlopers afschrijven, aangetekenden meenemen. En als ik op 1 en dezelfde vestiging 2 petten op heb kan dat problemen geven. Als ik de 2 functies geografisch gescheiden hou is die kans kleiner.
quote:
Enne, geloof me, er zijn genoeg gaten waar in je kan werken hoor.
De maand nadat ik geen postbezorger was heb ik gewoon nog fultime(of parttime dan) gewerkt en ik word nog steeds gebeld.
Ik heb nu even een ander baantje, maar dat is kutwerk dus ik denk erover om te vragen of ze nog een vaste wijk voor me hebben.
Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.
quote:
Wat zou je als postbezorger niet mogen wat je nu wel mag eigenlijk? Behalve post sorteren dan..
Ik merk geen verschil eigenlijk.
En wat maakt het uit of je alleen je wijken loopt, of ze loopt en sorteert..doen ze bij jullie zo achterlijk tegen postbezorgers dan?
Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.
  donderdag 29 december 2005 @ 15:51:42 #168
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33507845
Hier in (de binnenstad van) Groningen zal het verdwijnen van de belpakjes niet veel opleveren, de helft van de tijd passen buspakjes ook niet in de (kleine kut-) brievenbus(jes). Als ze dat gaan veranderen mogen ze daar ook wel eens wat feller op worden...
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 29 december 2005 @ 15:53:15 #169
67643 iDex
opdondertje
pi_33507888
hallo tpg post mensen, ik werk niet bij de tpg post maar ik heb een vraagje:

moeten jullie gewoon deze zaterdag ook werken? en dinsdag beginnen jullie weer? of heb ik dat fout?
pi_33508275
De meeste moeten idd zaterdag werken, komende maandag worden er volgens mij alleen rouwkaarten weggebracht.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:05:46 #171
67643 iDex
opdondertje
pi_33508315
oke bedankt
pi_33514936
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben momenteel zaterdagkracht en deeltijdwerker tegelijk, ik heb 2 contracten. Dat kan dus op zich best.
Het punt is alleen dat een zaterdagkracht en een deeltijdwerker hetzelfde werk mogen doen, een zaterdagwerker en een postbezorger niet. Naast post sorteren geldt dat ook voor oa tassen inpakken, foutlopers afschrijven, aangetekenden meenemen. En als ik op 1 en dezelfde vestiging 2 petten op heb kan dat problemen geven. Als ik de 2 functies geografisch gescheiden hou is die kans kleiner.
[..]
Merk je niks van joh, je pakt je tassen, gooit ze op je fiets en je gaat je wijk lopen.
Foutlopers gooi je op de tafel of in je vakje en je merkt toch niet dat er dan aangetekenden in je straat zijn.
Volgens mij maak je het veels te moeilijk voor jezelf, zo verwarrend is het niet als je doordeweeks alleen je wijkje loopt.
En aan je collega's moet je schijt hebben wat ze er van denken.
Zolang je je geld maar kan verdienen.
quote:
Dat was voorheen ook geen probleem voor mij. Ik heb jarenlang doordeweeks extra gewerkt bovenop m'n zaterdagcontract. Dat was ook de reden dat ik dat deeltijdcontract kreeg, omdat van men van hogerhand niet wilde dat zdw's zoveel structureel overwerkten. Maar voor volgend jaar ziet het er somber uit volgens de berichten. Alle belpakjes weg, het huis-aan-huis gaat minder worden en de geadresseerde post zal ook met 7% afnemen, volgens de prognoses. M'n enige geluk is dat ik op een vestiging werk met veel ziekteverzuim, maar er zijn nu weer 2 fulltimers van een andere vestiging overgeplaatst naar ons kantoor, dus dat helpt niet echt voor mij.
[..]
HAH word toch juist meer?
quote:
Ze letten er hier erg goed op dat postbezorgers niet hun eigen tassen inpakken. Voor de rest zijn ze hier best aardig voor de postbezorgers. Ze halen hun tassen op op de vestiging, en zijn altijd welkom in de kantine voor koffie e.d. Maar daar willen ze hier wel vanaf. De postbezorgers gaan de wijken lopen aan de rand van het dorp, daar krijgen ze dan een depot, en op de vestiging zijn ze in principe niet meer welkom. Het kost teveel fietstijd e ze zijn bang dat de postbezorgers teveel negatieve verhalen van vaste bestellers te horen krijgen.
Raar systeem lijkt me, wij hebben in elk codegebied (hoe noem je dat) wat postbodes en wat postbezorgers.
Dan is het makkelijk op te vangen als er zieken zijn enzo.
En postbezorgers willen graag in hun eigen buurt werken toch, zo zoeken ze toch ook mensen.
En zo'n achterafdepot is ook totaal niet motiverend voor de postbezorgers vind ik.
In dat krantje zie je van die karren waar mensen hun tassen op moeten halen, vind ik zo raar, waar moet je dan heen met je vragen, of gewoon voor je praatje.
pi_33515063
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:51 schreef Hooghoudt het volgende:
Hier in (de binnenstad van) Groningen zal het verdwijnen van de belpakjes niet veel opleveren, de helft van de tijd passen buspakjes ook niet in de (kleine kut-) brievenbus(jes). Als ze dat gaan veranderen mogen ze daar ook wel eens wat feller op worden...
De buspakjes gaan toch juist weg bij de postbodes.
Belpakjes zitten er nooit bij.
pi_33519104
Bij ons het het al een tijdje zo met de pakjes, wat er veranderd is:

Alle gewone pakjes (belstukken dus) zijn naar de pakketservice. Alle brievenbuspost hebben we wel gewoon gehouden, dus uiteraard ook de buspakjes (daar hoef je immers niet voor aan te bellen).

Aangetekende pakjes zijn er ook niet meer bij ons, alleen nog aangetekende brieven.

Alles wat dus niet door de brievenbus zou kunnen is naar de pakketservice gegaan.

ik vind het opzich nog steeds wel jammer dat de pakjes eraf zijn... ik vond het altijd wel leuk om die dingen te bestellen... maarjah...

[ Bericht 14% gewijzigd door martinnutjuh op 29-12-2005 21:31:17 ]
pi_33519416
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De meeste moeten idd zaterdag werken, komende maandag worden er volgens mij alleen rouwkaarten weggebracht.
klopt, zaterdag is nog een gewone dag.
maandag is er bijna geen post (geen zakelijke post en de brievenbussen zijn afgesloten dan, dus ook geen consumentenpost) en worden er alleen rouwkaarten en contactstukken weggebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')