quote:Het programma tot de winterstop:
04/1214:30 Ajax-RKC
07/12 20.45Arsenal-Ajax Champions League
11/1214:30 Vitesse-Ajax
18/12 14:30NAC-Ajax
22/12 20:45FC Eindhoven-Ajax KNVB Beker
27/12 20:00Ajax-FC Groningen
30/12 20:00SC Heerenveen-Ajax
quote:Ajax stelt 'afvalligen' niet op
Ajax heeft besloten om de spelers die hun contract niet verlengen, voorlopig niet meer op te stellen.
Het besluit heeft in eerste instantie betrekking op Hatem Trabelsi en Steven Pienaar. Nigel de Jong, die binnen enkele weken beslist over contractverlenging, hangt dezelfde sanctie boven het hoofd.
Ook Maxwell zal zijn aflopende contract bij de Amsterdammers niet verlengen. De Braziliaan is echter door een blessure sowieso niet inzetbaar.
bizar! Om ze uit de etalage weg te houden zodat niemand ze meer hoeft en ze dus weer voor ajax zullen gana tekenen ?quote:
Je moet wat hequote:
Om of te bouwen aan een nieuwe selectie. Advies van Cruijffquote:Op donderdag 1 december 2005 00:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bizar! Om ze uit de etalage weg te houden zodat niemand ze meer hoeft en ze dus weer voor ajax zullen gana tekenen ?
Trabelsi enzo willen alle clubs wel, De Jong heeft nog niet gereageerd op de aanbieding en zal gewoon spelenquote:Op donderdag 1 december 2005 00:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bizar! Om ze uit de etalage weg te houden zodat niemand ze meer hoeft en ze dus weer voor ajax zullen gana tekenen ?
Dit gaat om spelers die al lang een besluit hebben genomen.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:01 schreef Kang-He het volgende:
Ja hallo, altijd maar die reacties van spelers dat ze nog willen wachten tot de winterstop/einde van het seizoen totdat ze een beslissing maken over het verlengen van het contract; ik kan begrijpen dat je daar als technische staf ook eens moe van wordt.
Die spelers houden Ajax aan het lijntje, wachtend totdat er een club uit het buitenland voor ze komt. Ajax is goed voor spelers geweest en wil gewoon op tijd duidelijkheid. Niets mis mee lijkt me.
En wat denken jullie van een opstelling?quote:Op donderdag 1 december 2005 01:05 schreef D1 het volgende:
Afwachten wat dan de opstelling wordt voor de komende wedstrijd. Kijken of Heitinga op rechts wordt gezet...
Zal wel zoiets worden:quote:Op donderdag 1 december 2005 01:12 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
En wat denken jullie van een opstelling?
Huntelaar en Vlaar zijn in mijn ogen respectievelijk 90% en 99% rond.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:20 schreef patrickt37 het volgende:
Ik durf er bijna om te wedden dat Ajax al met heel wat spelers van andere clubs rond is.
Dus dat veel geruchten waarheid zijn.
Immers, waar rook is, is vuur.
Volstrekt onnodige aankopen...quote:Op donderdag 1 december 2005 01:27 schreef Jajong het volgende:
[..]
Huntelaar en Vlaar zijn in mijn ogen respectievelijk 90% en 99% rond.
Serieus hoor, Heitinga nu basis = over 4 maand oude niveau.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:19 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zal wel zoiets worden:
Stekelenburg: Emanuelson, Vermaelen, Grygera, Heitinga; Sneijder, Maduro, Galasek; Babel, Rosenberg, Rosales.
En als ik de opstelling zou maken:
Stekelenburg; Juanfran, Escudé, Grygera, Trabelsi, Emanuelson, Maduro, Pienaar; Sneijder, Charisteas, De Jong.
Daar heb ik niks over gezegd.quote:
De Jong voorin ?quote:Op donderdag 1 december 2005 01:19 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zal wel zoiets worden:
Stekelenburg: Emanuelson, Vermaelen, Grygera, Heitinga; Sneijder, Maduro, Galasek; Babel, Rosenberg, Rosales.
En als ik de opstelling zou maken:
Stekelenburg; Juanfran, Escudé, Grygera, Trabelsi, Emanuelson, Maduro, Pienaar; Sneijder, Charisteas, De Jong.
Dan is het afwachten dat het eindelijk naar buiten komt.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:20 schreef patrickt37 het volgende:
Ik durf er bijna om te wedden dat Ajax al met heel wat spelers van andere clubs rond is.
Dus dat veel geruchten waarheid zijn.
Immers, waar rook is, is vuur.
Yep, zie het maar als een soort 4-5-1 met drie of vier aanvallende ingestelde middenvelders.quote:
En ik heb nu drang naar mijn bed. Toedeloequote:Op donderdag 1 december 2005 01:35 schreef rubbereend het volgende:
De Jong heeft idd altijd drang naar de goal toe
V. Bommel mocht wel blijven spelen vorig jaar idd.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:11 schreef JustJunior het volgende:
Wat een actie zeg. Dat kan ook echt alleen bij Ajax
Kromme vergelijking. Van Bommel was de man bij PSV en ze speelden nog voor de titel, dan is het logisch om je beste man te laten spelen. Bij Ajax is de situatie totaal anders. Het seizoen is nu toch niet meer te redden, dan kan je beter alvast gaan toewerken naar volgend jaar met de spelers die je volgend jaar ook kunt opstellen, anders kan je in de zomer opnieuw beginnen. Daar komt bij dat Pienaar en Trabelsi beiden niet de dragende spelers zijn en in mijn ogen zijn ze allebei vervangbaar voor gelijkwaardige spelersquote:Op donderdag 1 december 2005 07:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
V. Bommel mocht wel blijven spelen vorig jaar idd.![]()
en daarbij komt dat er rtond van bommel vorig jaar een enorme hype was mbt het Ned. elftal... Diezelfde hype is er nu voor geen enkele ajacied die gaat vertrekken...quote:Op donderdag 1 december 2005 09:09 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
Kromme vergelijking. Van Bommel was de man bij PSV en ze speelden nog voor de titel, dan is het logisch om je beste man te laten spelen. Bij Ajax is de situatie totaal anders. Het seizoen is nu toch niet meer te redden, dan kan je beter alvast gaan toewerken naar volgend jaar met de spelers die je volgend jaar ook kunt opstellen, anders kan je in de zomer opnieuw beginnen. Daar komt bij dat Pienaar en Trabelsi beiden niet de dragende spelers zijn en in mijn ogen zijn ze allebei vervangbaar voor gelijkwaardige spelers
Wat een onzin. Ajax wase r toch ook bij toen ze de betreffende spelers een contract voor een bepaalde tijd aanboden? Ik vind het gewoon chantage.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:09 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
Kromme vergelijking. Van Bommel was de man bij PSV en ze speelden nog voor de titel, dan is het logisch om je beste man te laten spelen.
is het niet. ik vind het niet meer dan logisch dat je spelers waarvan je weet dat je ze gaat verliezen niet meer opstelt om zo anderen de kans te bieden zich dit jaar te ontwikkelen. Mocht dat niet werken kun je je mening om ze niet op te stellen altijd nog herzien.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:13 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ajax wase r toch ook bij toen ze de betreffende spelers een contract voor een bepaalde tijd aanboden? Ik vind het gewoon chantage.
Dezelfde Trabelsi die een half jaar weigerde op te dagen bij de training, en weigerde te spelen omdat hij niet weg kon? Het lijkt mij best een aardige gozer, maar na die actie heeft hij bij mij elk recht van spreken verspeeld.quote:k vind het echt erg om te zien hoe Trabelsi, die echt heel veel voor de club heeft betekend, op zo een manier aan de kant wordt gezet. Die man toont altijd volle inzet en speelt als een van de weinigen constant op een hoog niveau
Duidelijk is het wel ja. Pienaar en Trabelsi gaan toch weg, dus die proberen ze gewoon nog in de winterstop te verkopen op deze manier.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:30 schreef Suijk het volgende:
Het is zeker een duidelijk standpunt en ik begrijp het ook wel. Alleen getuigt het wel weer van die hardheid waar Ajax zoveel kritiek op krijgt.
Dan kan je net zo goed de gehele selectie in de uitverkoop zettenquote:Op donderdag 1 december 2005 09:47 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach met De Jong loopt het ook voor geen meter dus ik kan er geen traan om laten
Het gaat dus vooralsnog alleen om Hatem Trabelsi, Steven Pienaar en Maxwell, aangezien die al hebben aangegeven hun aflopende contract niet te verlengen, de ondankbare honden! Nigel de Jong heeft nog helemaal niets aangegeven en ik hoop dan ook dat hij zijn contract verlengt.quote:'Ajax stelt Trabelsi en Pienaar niet meer op'
Uitgegeven: 1 december 2005 00:39
Laatst gewijzigd: 1 december 2005 00:40
AMSTERDAM - Ajax gunt spelers die hun aflopende contract niet verlengen geen speeltijd meer. Hatem Trabelsi en Steven Pienaar hoeven daarom niet meer op speeltijd te rekenen. Dat meldt Studio Sport woensdagavond.
Ook Maxwell komt volgens Studio Sport waarschijnlijk niet meer in actie, maar de Braziliaan is momenteel toch geblesseerd. Nigel de Jong wacht mogelijk een zelfde lot. De Jong heeft van Ajax nog enige weken de tijd gekregen om te beslissen of hij zijn contract wil verlengen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Overigens, als we de CL willen winnen, lijkt het me wel dat we de beste spelers moeten opstellen.
Alles is mogelijk natuurlijk hequote:
Voor Trabelsi is het wel zuur, omdat hij terugkeer van weigering gewoon de afspraak had dat hij zijn contract zou uitdienen en daarna zou vertrekken. Bij Maxwell en Pienaar erg begrijpelijk, want je zou er als Ajax tijd in steken voor een andere club.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het gaat dus vooralsnog alleen om Hatem Trabelsi, Steven Pienaar en Maxwell, aangezien die al hebben aangegeven hun aflopende contract niet te verlengen, de ondankbare honden! Nigel de Jong heeft nog helemaal niets aangegeven en ik hoop dan ook dat hij zijn contract verlengt.
idd! ik geloof er ook nog niet zo veel vanquote:Op donderdag 1 december 2005 10:46 schreef mr_cucumber het volgende:
Wat mij opvalt is dat er van Ajax uit nergens iets wordt gezegd over dit bericht, op VI.nl staat niks, op teletekst is het bericht weggehaald. Ik vind het voorlopig allemaal erg voorbarige reacties eerlijk gezegd.
Als het dan toch wel waar is lijkt het me niet slim om het op deze manier te verpakken.
Volgens mij begrijp jij het woord chantage niet helemaal. Ajax weet dat er een aantal spelers vertrekken aan het eind van het seizoen. Dan is het nu goed om alvast te denken aan volgend jaar. Ik noem dat 'inwerken' van nieuwe spelers. Niemand wordt gedwongen om bij te tekenen, een aantal spelers heeft al aangegeven om dat niet te doen. Jammer dan, dat is geen chantage.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:13 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ajax wase r toch ook bij toen ze de betreffende spelers een contract voor een bepaalde tijd aanboden? Ik vind het gewoon chantage.
Je ziet het verkeerd. Het is geen straf voor de spelers die niet bijtekenen maar in Ajax belang om vast aan een nieuw team te bouwen. Waarom zou je ze nog opstellen als ze binnenkort toch weggaan? Je presteert nu toch matig, dus daar hoef je het niet om te doen. Bovendien moet je dan vanaf de zomer een nieuw team gaan vormen, terwijl ze daarmee nu al kunnen beginnen.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Deze idiote actie kan ook alleen bij Ajax heIk meen dat ze dat toen ook bij Arveladze deden, maar naar een paar wedstrijden mocht hij toch weer voetballen. En waarom zou je de beste rechtsback (Trabelsi) en in potentie de beste linksback (Maxwell) op de tribune zetten. Denk je dat die jongens nu opeen wel bijtekenen? Nee dus, die hebben allebei hun zinnen gezet op een europese topclub.
Omdat je alle spelers nodig hebt om uberhaupt d play offs te halenquote:Op donderdag 1 december 2005 11:10 schreef devv05 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Het is geen straf voor de spelers die niet bijtekenen maar in Ajax belang om vast aan een nieuw team te bouwen. Waarom zou je ze nog opstellen als ze binnenkort toch weggaan?
Van Geel had toch expliciet aangegeevn dat sportieve prestaties voor geld gingen? Dat slaat dan lekker snel weer omquote:Een mooie bijkomstigheid is dat de spelers door deze actie misschien in de winterstop wegwillen. In dat geval vang je er nog een paar miljoen voor, terwijl je wanneer je ze laat spelen in dit verloren seizoen in de zomer gewoon gratis de deur uit lopen.
Trabelsi is de beste rechtsback in de HCE, Maxwell de beste linksback. die moeten dus sowieso spelen. Dat het niet netjes is van Maxwell om te vertrekken na revalidatie bij ajax is waar, maar staat hier buiten.quote:Dat de betreffende spelers het misschien niet leuk vinden, tja jammer voor ze. Trabelsi heeft na zijn actie van een jaar terug weinig recht van spreken en Maxwell revalideert al maanden op kosten van Ajax en loopt als dank straks gratis de deur uit. Pienaar vind ik de laatste tijd toch al érg matig dus die zullen we ook niet missen, zijn we eindelijk van die achterlijke dansjes af.
Ik vind dit dus echt een belachelijke actie. Dat zal ook uitstralingseffecten hebben op eventuele toekomstige aankopen natuurlijk. die zullen nog wel eens nadenken.quote:Ik vind het nog niet zo'n domme en onbegrijpelijke actie.
Maxwell heeft al een jaar niet gespeeld. Dus hoe kun je zeggen dat je die persee nodig hebt? Pienaar speelt al weken matig en is nooit beslissend. Kan ook opgevangen worden. Trabelsi is inderdaad een aderlating, maar so be it.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:18 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Omdat je alle spelers nodig hebt om uberhaupt d play offs te halen
Dit heeft toch niets met geld te maken?quote:[..]
Van Geel had toch expliciet aangegeevn dat sportieve prestaties voor geld gingen? Dat slaat dan lekker snel weer om.
Maxwell vind ik dus niet. Kerel heeft in tijden geen bal meer aangeraakt, en was het laatste halfjaar voor z'n blessure ook niet bijster geweldig meer. Emanuelson doet het uitstekend op die plek.quote:[..]
Trabelsi is de beste rechtsback in de HCE, Maxwell de beste linksback. die moeten dus sowieso spelen. Dat het niet netjes is van Maxwell om te vertrekken na revalidatie bij ajax is waar, maar staat hier buiten.
Vind ik het niet. Je moet het niet zien als pesten of chantage, maar als een beslssing die Ajax neemt voor de lange termijn. Korte termijn denken helpt niet altijd. Verder moest ik maar eens zien hoeveel mensen het direct zouden doorhebben wanneer er niks gezegd zou zijn, maar dat ze gewoon niet opgesteld zouden worden. Zou er alleen bij Trabelsi vraagtekens zijn opgekomen, waarom hij niet speelt.quote:[..]
Ik vind dit dus echt een belachelijke actie. Dat zal ook uitstralingseffecten hebben op eventuele toekomstige aankopen natuurlijk. die zullen nog wel eens nadenken.
Zoveel slechter zal/kan het niet gaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:18 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Omdat je alle spelers nodig hebt om uberhaupt d play offs te halen
Wel eens van de lange termijn gehoord?quote:Van Geel had toch expliciet aangegeevn dat sportieve prestaties voor geld gingen? Dat slaat dan lekker snel weer om
Maxwell is al maanden uit roulatie en over een paar maanden spelen we ook zonder Trabelsi, dan kunnen we het nu alvast gaan opvangen, maakt niet uit hoe goed 'ie is. Grappig trouwens dat je niks over Pienaar zegt, of is die niet belangrijk genoeg omdat 'ie toch niet goed presteerd?quote:Trabelsi is de beste rechtsback in de HCE, Maxwell de beste linksback. die moeten dus sowieso spelen. Dat het niet netjes is van Maxwell om te vertrekken na revalidatie bij ajax is waar, maar staat hier buiten.
Onzin, voor zover die aankopen op dit moment toch al naar Ajax wilden zal dat weinig verschil maken. Bovendien geef je ook andere spelers de kans nu, lijkt me juist positief voor nieuwe spelers?quote:Ik vind dit dus echt een belachelijke actie. Dat zal ook uitstralingseffecten hebben op eventuele toekomstige aankopen natuurlijk. die zullen nog wel eens nadenken.
Ik kan dat zeggen op basis van het feit dat wij nu 9e staan..... Pienaar heb ik express niet genoemd, als de reden voor zijn niet spelen zijn prestaties zijn dan is het geen probleem.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maxwell heeft al een jaar niet gespeeld. Dus hoe kun je zeggen dat je die persee nodig hebt? Pienaar speelt al weken matig en is nooit beslissend. Kan ook opgevangen worden. Trabelsi is inderdaad een aderlating, maar so be it.
[..]
Er werd gesuggereerd dat ze op de bank gehouden werden om in de winterstop nog wat geld te vedienen...quote:Dit heeft toch niets met geld te maken?
[..]
Maar ALS Maxwell zou bewijzen een betere optie te zijn op back of half, moet hij gewoon spelen.quote:Maxwell vind ik dus niet. Kerel heeft in tijden geen bal meer aangeraakt, en was het laatste halfjaar voor z'n blessure ook niet bijster geweldig meer. Emanuelson doet het uitstekend op die plek.
[..]
Tuurlijk, de lange termijn is belangrijk. Maar wel gegeven het feit dat je op korte termijn resultaat haalt. In de situatie waarin we nu verkeren, moeten we alle zeilen bijzetten om uberhaupt nog een kans te maken 5e te worden. Daar hebben wij onze beste spelers voor nodig, simpel.quote:Vind ik het niet. Je moet het niet zien als pesten of chantage, maar als een beslssing die Ajax neemt voor de lange termijn. Korte termijn denken helpt niet altijd. Verder moest ik maar eens zien hoeveel mensen het direct zouden doorhebben wanneer er niks gezegd zou zijn, maar dat ze gewoon niet opgesteld zouden worden. Zou er alleen bij Trabelsi vraagtekens zijn opgekomen, waarom hij niet speelt.
Vreemd dat je stelt dat het om het uitstralingseffect gaat en dat het bij Pienaar opeens niet uitmaakt.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik kan dat zeggen op basis van het feit dat wij nu 9e staan..... Pienaar heb ik express niet genoemd, als de reden voor zijn niet spelen zijn prestaties zijn dan is het geen probleem.
Geld om in de toekomst te kunnen investeren, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?quote:Er werd gesuggereerd dat ze op de bank gehouden werden om in de winterstop nog wat geld te vedienen...
Gaat sowieso niet gebeuren, en anders evengoed een nee. Alsof die paar wedstrijden waarin íe nog zou spelen veel uit zouden maken.quote:Maar ALS Maxwell zou bewijzen een betere optie te zijn op back of half, moet hij gewoon spelen.
Met die 'beste spelers' (wie geeft uberhaupt die garantie, misschien zijn ze wel niet genoeg gemotiveerd of is het geen goed samengesteld team, zie fnoord dat met veel mindere spelers toch veel beter presteert) lukt het dus niet, dat is toch wel al gebleken? Dan kan je of 1) niets doen en hopen dat je zomaar opeens alsnog goed gaat spelen of 2) actie ondernemen en in iedergeval zoveel mogelijk investeren in de toekomst.quote:Tuurlijk, de lange termijn is belangrijk. Maar wel gegeven het feit dat je op korte termijn resultaat haalt. In de situatie waarin we nu verkeren, moeten we alle zeilen bijzetten om uberhaupt nog een kans te maken 5e te worden. Daar hebben wij onze beste spelers voor nodig, simpel.
En dat is gebaseerd op wat? Het zal een heel stuk beter moeten gaan, dat is het punt.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:29 schreef devv05 het volgende:
[..]
Zoveel slechter zal/kan het niet gaan.
[..]
Vaag ergens eens gehoord ja.... Vertel mij eens hoe het missen van europees voetbal gowed is voor de lange termijn.quote:Wel eens van de lange termijn gehoord?
[..]
Pienaar loopt het risico sowieso op de bank terecht te komen ja.quote:Maxwell is al maanden uit roulatie en over een paar maanden spelen we ook zonder Trabelsi, dan kunnen we het nu alvast gaan opvangen, maakt niet uit hoe goed 'ie is. Grappig trouwens dat je niks over Pienaar zegt, of is die niet belangrijk genoeg omdat 'ie toch niet goed presteerd?
[..]
Inderdaad, ze willen op een moment weg en worden dan op de bank gehouden met wat vage lange termijn smoesjes. Bij zon club wil je voetballen als je de keuze hebt uit nog andere clubs met een normaal beleid.quote:Onzin, voor zover die aankopen op dit moment toch al naar Ajax wilden zal dat weinig verschil maken. Bovendien geef je ook andere spelers de kans nu, lijkt me juist positief voor nieuwe spelers?
quote:Volkomen begrijpelijk dus, alleen jij bekijkt het van de verkeerde kant.
Inderdaad, lijkt mij wel handig.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zullen we het ergens centraal houden?
Devv en ik denken er in ieder geval hetzelfde over.
Ik had eigenlijk al gereageerd op je laatste post met mijn post ervoorquote:Op donderdag 1 december 2005 11:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt mij wel handig.
Dit topic lijkt mij de geschikte plek.
Mij ook.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Bij Pienaar kan je het verkopen als een vormcrisis als je een slimme trainer bent. Dat geldt daar de hele discussie niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:32 schreef devv05 het volgende:
[..]
Vreemd dat je stelt dat het om het uitstralingseffect gaat en dat het bij Pienaar opeens niet uitmaakt.
[..]
Het ging om de bewering van van Geel....quote:Geld om in de toekomst te kunnen investeren, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
[..]
Dat zou maar zo eens kunnen, aangezien wij na december wel eens in het rechterrijtje zouden kunnen staan...quote:Alsof die paar wedstrijden waarin íe nog zou spelen veel uit zouden maken.
[..]
Het lukt niet met de beste spelers, dus laten we de beste spelers eruit halen? Zonder Europees voetbal komen de spelers die je wilt hebben ook minder snel, dus ook voor de langere termijn kan het nadelige gevolgen hebben.quote:Met die 'beste spelers' (wie geeft uberhaupt die garantie, misschien zijn ze wel niet genoeg gemotiveerd of is het geen goed samengesteld team, zie fnoord dat met veel mindere spelers toch veel beter presteert) lukt het dus niet, dat is toch wel al gebleken? Dan kan je of 1) niets doen en hopen dat je zomaar opeens alsnog goed gaat spelen of 2) actie ondernemen en in iedergeval zoveel mogelijk investeren in de toekomst.
Inderdaad, duidelijk maar wel foutquote:Mijn mening is duidelijk.
Zou kunnen maar het hele team heeft een vormcrisisquote:Op donderdag 1 december 2005 11:39 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Bij Pienaar kan je het verkopen als een vormcrisis als je een slimme trainer bent. Dat geldt daar de hele discussie niet.
Mja, maar je hebt toch geld nodig om een selectie te kunnen betalen en nieuwe spelers aan te kunnen kopen he. Het ging hier meer om het tussentijds weg laten kopen van spelers door andere clubs, niet om spelers met aflopende contracten.quote:Het ging om de bewering van van Geel....
Wacht eerst de winterstop maar eens af, als we zondag winnen kunnen we overigens gewoon weer 4e(?) komen te staan.quote:Dat zou maar zo eens kunnen, aangezien wij na december wel eens in het rechterrijtje zouden kunnen staan...
De beste spelers zijn niet automatisch het beste team, en ik denk dat een goed team belangrijker is dan een paar goede spelers.quote:Het lukt niet met de beste spelers, dus laten we de beste spelers eruit halen? Zonder Europees voetbal komen de spelers die je wilt hebben ook minder snel, dus ook voor de langere termijn kan het nadelige gevolgen hebben.
Hehe nee, jij snapt het gewoon nietquote:Inderdaad, duidelijk maar wel fout
Dit is toch ook niet 'gezond' voor de spelersgroep? Hier wordt de sfeer in de groep alleen maar slechter doorquote:Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef rubbereend het volgende:
weer een stukje ervaring in de selectie op de bank zetten en jonge spelers in het diepe gooien in een niet draaiend elftal. Dat spot met alle voetbalwetten.
Bovendien is het gewoon kapitaal vernietiging, daar zullen de aandeelhouders niet blij mee zijn.
Best strak bedacht.quote:Zie ginds komt een Kluivert, ik zie hem al staan.
Hij komt om te scoren, we staan weer bovenaan.
En weg met die Pienaar, Trabelsi erbij.
Danny bouw een nieuw team, dan zijn we weer blij.
Ik denk er hetzelfde over als aldostuta. Ik vind het onbegrijpelijk, plus je geeft een slecht signaal af.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Welk slecht signaal dan precies? Ik snap dat niet? Voor spelers die komen? Die weten dat ze de voorkeur kunnen krijgen, omdat ze doorgaans langere contracten tekenen dan spelers die er zitten wiens contract welicht afloopt.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:15 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik denk er hetzelfde over als aldostuta. Ik vind het onbegrijpelijk, plus je geeft een slecht signaal af.
Waarom is het kapitaalvernietiging?quote:Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef rubbereend het volgende:
weer een stukje ervaring in de selectie op de bank zetten en jonge spelers in het diepe gooien in een niet draaiend elftal. Dat spot met alle voetbalwetten.
Bovendien is het gewoon kapitaal vernietiging, daar zullen de aandeelhouders niet blij mee zijn.
Dan is de consequentie dus dat je een keuze moet maken. Die keuze is nu dus gemaakt. Dat die zowel een nadeel vormt dat je kwalitatief iets in moet leveren op de zeer korte termijn, en voor de spelers in kwestie, dat is het risico wat je neemt. You reap what you sow.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik snap op zich best wel wat van de strategie van Ajax, maar het vreemde is dat het een van de partijen was die het contract met bepaalde tijd tekende. Dan moet je daar ook de consequenties van aanvaarden.
Over het algemeen zijn het de duurdere spelers, die je dan dus niet gebruikt. Maar dan is Juanfran natuurlijk ook kapitaalvernietiging, wat ook wel klopt.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:24 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Waarom is het kapitaalvernietiging?
quote:Ajax selectiebeleid onveranderd
Amsterdam, 1 december 2005
Ajax benadrukt dat het beleid voor het samenstellen van het elftal onveranderd blijft. De leden van de technische staf van Ajax, onder leiding van Danny Blind, hebben nog steeds de opdracht om naar hun inzicht het sterkste elftal op te stellen.
Dat betekent dat bij de samenstelling van het elftal de duur van het contract geen invloed heeft op de keuze van de technische staf. Hetzelfde geldt voor spelers waarmee de club nog in onderhandeling is. Ook zij worden zoals alle Ajacieden, onafhankelijk van hun contract, op dezelfde manier als de overige selectiespelers beoordeeld op hun prestaties.
Een hoax dus?quote:Op donderdag 1 december 2005 12:39 schreef -Hans- het volgende:
Dat de NOS en VI geen melding meer maken van het bericht wat hier al aardig wat stof heeft doen opwaaien zegt toch wel wat. Onderstaande staat op Ajax.nl
[..]
inderdaad.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:46 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wat bedoelen jullie met hoax? Nep?
wat een opluchtingquote:Op donderdag 1 december 2005 12:39 schreef -Hans- het volgende:
Dat de NOS en VI geen melding meer maken van het bericht wat hier al aardig wat stof heeft doen opwaaien zegt toch wel wat. Onderstaande staat op Ajax.nl
[..]
graag.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:05 schreef S-Two het volgende:
Als Pienaar de volgende wedstrijd gewoon maar weer op de bank zit iig.
© Ajax.nlquote:Arie van Eijden zegt Ajax vaarwel
Amsterdam, 30 november 2005
Zijn bureau had de laatste dagen veel weg van een cadeautafel, die hij op woensdagmiddag 17.00 uur mocht leegruimen. Zijn werk zit er op en hij kan met een gerust hart met pensioen. Zijn vertrek zal niet ongemerkt voorbij gaan, want Arie van Eijden neemt uitgebreid afscheid als algemeen directeur van Ajax.
Arie van Eijden kwam door zijn werk veel met mensen in aanraking. Ajax vroeg hen naar de gezamenlijke herinneringen. John Jaakke over de samenwerking met de directeur: ,,Twee jaar hebben Arie en ik met elkaar samengewerkt. Ik kijk daar met een goed gevoel op terug en ik weet dat hij dat ook doet. Wat mij vooral bijstaat, is dat Arie een reële kijk op dingen heeft met oog voor de positie van de ander.”
Af en toe kreeg Arie van Eijden ook te maken met de hoogste baas van de politie, burgemeester van Amsterdam Job Cohen. ,,Aan Arie merk ik dat het hem moeite kost om zich in te houden bij wedstrijden. Zelf heb ik in de ArenA ook de neiging op te springen bij een doelpunt, maar dan kijk ik op dat ereterras eens om mij heen en blijkt dat iedereen blijft zitten. Dat zullen ze wel afgesproken hebben. En dat is ook wel zo aardig tegenover de vertegenwoordigers van de tegenpartij die er ook zitten."
In 2001 vulden de bestuurders van Ajax het hele supportersvak bij sc Heerenveen. Uiterst rechts Arie van Eijden
Met Henk Kesler van de KNVB heeft Arie van Eijden een lange geschiedenis. Kesler is lovend over de scheidend directeur. ,,Arie heeft voor het Nederlandse voetbal veel betekend. Hij heeft zijn nek uitgestoken, want toen Guus Hiddink in 1998 wegging, kwam hij met het idee Frank Rijkaard als bondscoach aan te stellen. Dat was natuurlijk een gewaagde onderneming."
Ook binnenshuis zijn de mensen zeer te spreken over Arie van Eijden. Zo is de huidige trainer van Ajax uiteraard ook door hem aangesteld. Danny Blind: ,,Arie is in mijn ogen een ras-Ajacied. Dat draagt hij vooral uit door z’n betrokkenheid en interesse. Hij vond het ook oprecht leuk zoveel mogelijk tijd in Ajax te stoppen. Met Arie vertrekt er bij Ajax een echte clubman, hoewel we hem nog best vaak op de club zullen zien.”
Het werkterrein van Van Eijden hield niet op bij de slagboom van de ArenA. Op de Toekomst kwam de directeur regelmatig. Als het even kon, schoof hij daar aan voor de lunch en kwam hij uiteraard de jeugdtrainers tegen. Onder hen Bryan Roy: ,,Arie is ten alle tijden een clubman pur sang geweest, hij straalde het Ajax-gevoel uit. Dat ben ik nooit meer ergens tegengekomen." Toen Roy besloot het trainersvak in te gaan, was Arie van Eijden weer degene die met hem een contract als jeugdtrainer overeenkwam. ,,Ik voelde heel veel blijdschap bij Arie omdat ik terugkwam bij Ajax. Dat deed mij veel goed."
De laatste tijd is ook Aron Winter weer regelmatig op het jeugdcomplex te zien. Winter kent Arie van Eijden al ruim twintig jaar. De eerste keer dat de gelouterde voetballer met de scheidend algemeen directeur te maken had, was hij nog zo groen als gras. ,,Dat was in 1985. Ik kwam voor het eerst bij Ajax en maakte met iedereen kennis. Ook met Arie. Ik vond alles bij Ajax en ook Arie geweldig imposant. Toen we vervolgens de onderhandelingen voerden over mijn eerste contract was dat behalve met mijn manager en advocaat ook met Arie. Hij was iemand met persoonlijkheid, straight, doorgewinterd en wist van alle ins en outs. Op mij kwam hij over als een slim, intelligent iemand."
Zelf neemt Arie van Eijden met een goed gevoel afscheid. ,,We hebben met elkaar iets neergezet bij Ajax. We kwamen uit het topjaar 1995 waarin we sportief succes hadden. Aan het einde van de jaren negentig ging het minder en kwamen de termen als verkilling, verzakelijking naar voren. Ik begon in 2000 met de opdracht het clubgevoel bij Ajax terug te brengen en de financiën op orde te krijgen. Dat is met vallen en opstaan gegaan, maar we zijn in elk geval wel twee keer kampioen geworden, hebben de beker gewonnen en plaatsten ons vier keer voor de Champions League. Dat geeft een goed gevoel, los van de incidenten die er altijd wel zullen zijn."
Wat zal Arie van Eijden missen? ,,Ik denk toch wel de hectiek. Maar misschien is het ook wel verstandig om na 29 jaar te stoppen. Al zal ik niet helemaal stoppen. Ik zal dingen op de achtergrond blijven doen, maar niet meer in de frontlinie."
Wat zijn de hoogtepunten geweest van de laatste vijf jaar? ,,Eigenlijk vind ik dat je naar 29 jaar moet kijken, maar een kampioenschap is toch altijd een hoogtepunt en dat we bijna de halve finale van de Champions League haalden ook. En het feit dat we positieve cijfers konden presenteren. Je probeert bij Ajax altijd een combinatie te vinden tussen sportief en zakelijk succes. Dat is vaak het moeilijkste, maar het enige juiste. Nu zitten we sportief in een dip, maar ik ben overtuigd dat het goed gaat komen."
Wat wil Arie van Eijden de supporters meegeven? ,,Blijf vertrouwen houden. Dan komt het goed, daar ben ik heilig van overtuigd. Ajax is er altijd bovenop gekomen en dat zal nu ook gebeuren!"
Studio Sportquote:Ajax: Berichtgeving van de NOS is onzin
Donderdag 1 december, door SV, Amsterdam, 12.57u GMT+01.00, www.ajax.nl
Zoals verwacht is Ajax vandaag met een statement naar buiten gekomen, waarin de club duidelijk maakt dat het onzin is dat spelers wiens contract afloopt niet meer in aanmerking komen voor een basisplaats.
Dit stelde de NOS gisteren. 'Ajax benadrukt dat het beleid voor het samenstellen van het elftal onveranderd blijft. De leden van de technische staf van Ajax, onder leiding van Danny Blind, hebben nog steeds de opdracht om naar hun inzicht het sterkste elftal op te stellen', aldus de club.
Gelukkig, zo dom blijkt men toch nog niet te zijnquote:Op donderdag 1 december 2005 12:39 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ajax: Pienaar en Trabelsi spelen gewoonquote:
Oud nieuws, stond eerder deze week op alle andere voetbalsites van NL. Hier dus ook al besproken.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:37 schreef Roycoooooo het volgende:
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws_bekijk.php?id=12600
Zal die terugkomen?
Ga nou niet speculeren, straks staat dit weer op alle 'objectieve en betrouwbare' bronnen.......quote:Op donderdag 1 december 2005 13:39 schreef Robar het volgende:
De strekking van het verhaal zal dan wel zijn dat de spelers van wie het contract afloopt erop kunnen rekenen vaker gewisseld te worden door eventuele vervangers . . . (voor zover die zich al in de eigen jeugd/op de reservebank bevinden)
Inderdaad. Er zou wel informeel iets gezegd zijn dat om alvast een nieuw elftal op te bouwen vertekkende spelers vaker gewisseld zullen worden en niet altijd 100% zeker zijn van een basisplaats. Dit is daarna door Studio Sport weer gigantisch opgeblazen tot het bericht wat ze hadden. (Zoiets denk ik).quote:Op donderdag 1 december 2005 13:39 schreef Robar het volgende:
De strekking van het verhaal zal dan wel zijn dat de spelers van wie het contract afloopt erop kunnen rekenen vaker gewisseld te worden door eventuele vervangers . . . (voor zover die zich al in de eigen jeugd/op de reservebank bevinden)
Te vaak als je het mij vraagt... Dit zie je nu nooit op talpaquote:Op donderdag 1 december 2005 13:41 schreef Suijk het volgende:
De NOS komt de laatste tijd wel meer met onzin berichten. Vreemd.
quote:Op donderdag 1 december 2005 01:02 schreef Radegast het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat dit bericht morgen door Ajax ontkend zal worden...
quote:Op donderdag 1 december 2005 13:34 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ajax: Pienaar en Trabelsi spelen gewoon
Ajax zal Steven Pienaar en Hatem Trabelsi gewoon blijven opstellen dit seizoen. Eerder vandaag meldde Studio Sport dat de club het duo buiten het eerste elftal zou halen, omdat beide spelers na dit seizoen transfervrij vertrekken.
Daar is echter niets van waar volgens persvoorlichter Simon Keijzer: "De NOS heeft misschien iets opgevangen en dat is vervolgens ontzettend opgeblazen." Keijzer begrijpt niet hoe de verhalen de media in zijn gekomen, maar bezweert dat deze pertinent onjuist zijn.
Het zou ook nergens op slaan om ze niet te laten spelen.quote:
http://www.dapprestrijders.nlquote:30 november: Fontein is wel een F-sider!
Bij deze willen wij onze excuses aanbieden voor het feit dat wij in twijfel trokken dat Aardappel Fontein op de F-side heeft gestaan (zie bericht van 29 november). Onze grote vriend Madmaster heeft een foto in de ouwe doos gevonden welke aantoont dat Fontein wel degelijk een F-sider was. De foto is genomen ergens in de late jaren zeventig. Aardappel Fontein, respect ouwe!
je snapt dat die foto geshopped is toch?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
http://www.dapprestrijders.nl
[afbeelding]
Ssst!quote:Op donderdag 1 december 2005 14:19 schreef Jajong het volgende:
[..]
je snapt dat die foto geshopped is toch?
Oh ja?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:19 schreef Jajong het volgende:
je snapt dat die foto geshopped is toch?
Idd niet, anders krijg je weer die tafarelen wat we toen hadden met Arveladzequote:Op donderdag 1 december 2005 14:13 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Het zou ook nergens op slaan om ze niet te laten spelen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 15:45 schreef Erwtensoep het volgende:
het is geen hakenkruis hoor
Dat verhaal met Charisteas was ook al onzin. Je kan wel merken dat sinds ze de voetbalrechten hebben mis hebben gelopen, niet meer echt in het wereldje zittenquote:
Het is een zwart-wit fotoquote:Op donderdag 1 december 2005 16:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja kerel kan je zon domme smiley neerzetten, maar het is gewoon een joods symbool
Als die nou geel was met JOOD erop had het wel cru geweest ja
In mijn ogen is het ook triest hoor.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja kerel kan je zon domme smiley neerzetten, maar het is gewoon een joods symbool
Het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag was, die is matig bewerkt en recentelijk genomen.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
http://www.dapprestrijders.nl
[afbeelding]
Erg matig voor een grap dan.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:29 schreef Erwtensoep het volgende:
No shit sherlock, is ook als grap bedoelt
Iddquote:Op donderdag 1 december 2005 16:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag was, die is matig bewerkt en recentelijk genomen.
Die letters op dat vest zijn erop gepaint. Kijk maar eens heel goed.
Welke sukkels trappen hierin?
Ach, dat plaatje vind ik idd wel grappig (omdat hij zei dat hij al heel lang f-side was ofso, wat dus niet eens kon). Het hele gedoe van de joodse vlaggen in het publiek enzo vind ik een beetje triest, maar goed: dat is mijn meningquote:Op donderdag 1 december 2005 16:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Het hele joodse gebeuren bij Ajax of alleen dit plaatje?
Ik vind het plaatje wel komisch. Fontein is amper aangesteld en hij lult nu al uit zijn nek. Arie 2
nu we het daar toch over hebben: het strooien met gele zeshoekige sterren bij de laatste CL wedstrijd vond ik niet echt geslaagd neequote:Op donderdag 1 december 2005 16:11 schreef Erwtensoep het volgende:
quote:Ajax benadrukt dat het beleid voor het samenstellen van het elftal onveranderd blijft. De leden van de technische staf van Ajax, onder leiding van Danny Blind, hebben nog steeds de opdracht om naar hun inzicht het sterkste elftal op te stellen.
Dat betekent dat bij de samenstelling van het elftal de duur van het contract geen invloed heeft op de keuze van de technische staf. Hetzelfde geldt voor spelers met wie de club nog in onderhandeling is. Ook zij worden zoals alle Ajacieden, onafhankelijk van hun contract, op dezelfde manier als de overige selectiespelers beoordeeld op hun prestaties.
Wat is de toegevoegde waarde van dit bericht? Moeten we nou elke website die dezelfde strekking in andere woorden neerzet gaan quoten om te vertellen dat Ajax deze maatregel niet doorvoerd?quote:
Ik vind het eerlijk gezegd nog vrij rustig als je op zo'n dramatische positie op de ranglijst staat.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:08 schreef TimoBasso het volgende:
Jongens.. wat is er met Ajax aan de hand?
Lijkt wel een gekkenhuis.
kom op, we staan nog in het linkerrijtjequote:Op donderdag 1 december 2005 17:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb het gisteren voor in het eerst in weken aangedurft om de stand weer eens te kijken
Ik kreeg bijna een hartverzakking....
Dibaquote:Op donderdag 1 december 2005 17:38 schreef Messenga het volgende:
Iemand trouwens gister Diba gezien? Als die elke week zo speelt is ons probleem opgelost op linksbuiten..
Wanhopige tijden vragen om wanhopige oplossingenquote:
Doet ie niet, zo probleem nog steeds niet opgelost.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:38 schreef Messenga het volgende:
Iemand trouwens gister Diba gezien? Als die elke week zo speelt is ons probleem opgelost op linksbuiten..
En, dus?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:05 schreef _moder8or_ het volgende:
Trouwens, voetbalzone.nl heeft het nu gemeld
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=22663
Rosales zekerquote:
Of Babel,nog beterquote:
Kom tenminste in 'n echte stadion!Niet in zo'n kankerstadion als die van jullie......quote:Op donderdag 1 december 2005 18:30 schreef Jajong het volgende:
HaahAhah royal flush, hoevaak kom jij in een stadion hahaaaaaaa
gelijk met die ziektes, niveautjequote:Op donderdag 1 december 2005 18:43 schreef Royal_Flush het volgende:
[..]
Kom tenminste in 'n echte stadion!Niet in zo'n kankerstadion als die van jullie......
Vraag maar aan Indiaan of Patrick wie ik ben.Die ken je als echte Ajax-supporter toch wel??Zijn een vd weinige joden waar ik respect voor heb,ook al verschillen we van club!In onze tijd deden we niet steentjes gooien naar de ME of stoer in Stone Island lopen.Dus denk na voordat je wat zegt knulletje...quote:Op donderdag 1 december 2005 18:48 schreef Jajong het volgende:
[..]
gelijk met die ziektes, niveautje
*mompelt iets met pot en ketelquote:Op donderdag 1 december 2005 18:48 schreef Jajong het volgende:
[..]
gelijk met die ziektes, niveautje
Diba past beter bij Ajax dan Boukhari dat doet hoor, maar op zich ben ik met je eens dat ook Diba geen Ajax-materiaal is...quote:Op donderdag 1 december 2005 20:10 schreef methodmich het volgende:
Anouar Diba, dan kan je net zo goed Boukhari houden. En Jenner is ook veel te wisselvallig...
Hahaquote:Op donderdag 1 december 2005 20:19 schreef methodmich het volgende:
Diba is heel erg hoor. Die is na elke geslaagde actie een kwartier bezig met terugdenken en moeilijk lopen door die paal in zijn broek.
quote:Stam sluit transfer naar Ajax niet uit 1 december 2005
Voetbal International meldde vorige week dat Ajax als mogelijke versterking voor de defensie Jaap Stam op het oog heeft. De robuuste verdediger wil een overgang naar de Amsterdammers niet bij voorbaat uitsluiten, zo liet zijn manager Henk van Ginkel doorschemeren tegenover De Telegraaf.
Jaap Stam Stam is bij AC Milan bezig aan zijn laatste seizoen. Vanwege zijn opgroeiende kinderen wil de oud-international terugkeren naar Nederland. Stam staat in Italië nog tot medio 2007 onder contract, maar de routinier ziet het niet zitten om nog langer in Milaan te blijven. Van Ginkel verwacht dat AC Milan hem niet zonder slag of stoot zal laten gaan. "Vandaar dat Ajax en PSV de enige clubs zijn die hem zouden kunnen halen", aldus de zaakwaarnemer.
Ik denk het niet. Ajax wou destijds Cocu ook voor de neus van PSV weg kapen en dat lukte ook nietquote:Op donderdag 1 december 2005 21:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou Jaap het lef hebben om voor Ajax te kiezen, ik vraag het me af.
Ik heb Cocu ook nooit horen zeggen dat er een kans was dat ie naar Ajax zou gaan hoor.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ajax wou destijds Cocu ook voor de neus van PSV weg kapen en dat lukte ook niet.
Stam wel? Ik kan me alleen herinneren dat Stam aan PSV en Heerenveen refereerde.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik heb Cocu ook nooit horen zeggen dat er een kans was dat ie naar Ajax zou gaan hoor.
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
Daarin staat alleen dat Ajax en PSV hem kunnen betalen, maar Stam heeft zelf idd alleen H'veen en PSV genoemd. De titel correspondeert niet met uitspraken van Stam. Conclusie : PSV blijft als enige over.
Jaja.quote:De robuuste verdediger wil een overgang naar de Amsterdammers niet bij voorbaat uitsluiten, zo liet zijn manager Henk van Ginkel doorschemeren tegenover De Telegraaf.
En waar komt dat bericht vandaan?quote:Op donderdag 1 december 2005 21:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Volgens het bericht wat ik heb gepost wel.
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:02 schreef Royal_Flush het volgende:
[..]
Vraag maar aan Indiaan of Patrick wie ik ben.Die ken je als echte Ajax-supporter toch wel??Zijn een vd weinige joden waar ik respect voor heb,ook al verschillen we van club!In onze tijd deden we niet steentjes gooien naar de ME of stoer in Stone Island lopen.Dus denk na voordat je wat zegt knulletje...![]()
Stam kost vast nog 5 miljoen of zoquote:Op donderdag 1 december 2005 22:39 schreef patrickt37 het volgende:
Laat PSV nou geen geld hebben om Stam te halen.
Triest of niet, Stam is van harte welkomquote:Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef Erwtensoep het volgende:
Het zou wel een beetje triest van hem zijn als hij Ajax verkiest boven zijn oude club, maar ja van mij mag hij
Dat heeft hier (of met Ajax) maar weinig te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef jna het volgende:
ach psv zal wel worden overgekocht door Abramovic, hij heeft weer wat geld erbij omdat ie cska heeft verkocht ofzo...
Eens. Ook niet bij Ajaxquote:Op donderdag 1 december 2005 22:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik hoop niet dat ooit een zieke geest als Abramovic zijn intreden doet in het Nederlandse voetbal, dan is voor mij de lol er meteen af.
Tsja, Reiziger zit toch ook bij PSV.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef Erwtensoep het volgende:
Het zou wel een beetje triest van hem zijn als hij Ajax verkiest boven zijn oude club, maar ja van mij mag hij
Reiziger werd niet benaderd door Ajax.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:54 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Tsja, Reiziger zit toch ook bij PSV.
ja, zit me ook niet helemaal lekker.. zag hem gisteren in het Ajax shirt in 1995 weer... en nu in dat verderfelijke philips shirt...quote:Op donderdag 1 december 2005 22:54 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Tsja, Reiziger zit toch ook bij PSV.
En ook de jeugdopleiding doorlopenquote:Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef Suijk het volgende:
Het is nou ook niet zo dat Reiziger zijn halve leven bij Ajax heeft gespeeld. Eigenlijk maar 2 seizoenen ofzo geloof ik.
Je ziet het verschil niet tussen het geval Stam en het geval Reiziger? Stam wordt wel door z'n oude club begeerd en Reiziger werd dat niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:23 schreef StarGazer het volgende:
2 seizoenen of niet, hij behoorde wel tot de 11 die de finale wonnen. Dat maakt het wel crue vind ik
quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
daarbij komt dat ik liever F de boer zie dan Stam, maar das mijn mening.
Ik wil nu eenmaal een linkspootquote:
Denk het niet, daarbij komt dat de boer natuurlijk voor ajax geen onbekende is en dat veel supporters hem graag terug zouden zien. Overigens vind ik wel dat Frank er wel erg openlijk naar solliciteerdquote:Op vrijdag 2 december 2005 08:55 schreef Suijk het volgende:
Stam heeft volgens mij in zijn linkerteen nu nog meer waarde voor Ajax dan Frank met allebei zijn benen...
Dat klopt ook wel, maar Frank is er dit jaar niet beter op geworden. Een rol in de technische staf lijkt me wel wat voor hem en dan mag Stam de defensie aanvoeren.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:04 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Denk het niet, daarbij komt dat de boer natuurlijk voor ajax geen onbekende is en dat veel supporters hem graag terug zouden zien. Overigens vind ik wel dat Frank er wel erg openlijk naar solliciteerd
Stam is er dit jaar ook niet beter op geworden, dus dat is niet echt een argument. Frank kan gewoon als spelert/trainert aan de slag...quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar Frank is er dit jaar niet beter op geworden. Een rol in de technische staf lijkt me wel wat voor hem en dan mag Stam de defensie aanvoeren.
Dat Frank bij een 2-0 achterstand zichzelf inbrengt ofzoquote:Op vrijdag 2 december 2005 09:28 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Stam is er dit jaar ook niet beter op geworden, dus dat is niet echt een argument. Frank kan gewoon als spelert/trainert aan de slag...
haha, nee dat hij de verdediging train door zijn ervaringen en eventueel door danny ingezet kan wordenquote:Op vrijdag 2 december 2005 09:29 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dat Frank bij een 2-0 achterstand zichzelf inbrengt ofzo
Nou sorry hoor, maar ik heb echt toch wel veeeel liever Stam dan de Boer.quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
daarbij komt dat ik liever F de boer zie dan Stam, maar das mijn mening.
de boer is natuurlijk een ajacied maar Stam is natuurlijk nog wat jonger en kan dus langer mee. doet u mij maar 1 x jaap stamquote:Op vrijdag 2 december 2005 09:46 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar ik heb echt toch wel veeeel liever Stam dan de Boer.
Kunnen we niet Stam en de Boer allebei halen???quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:48 schreef snellejelle het volgende:
[..]
de boer is natuurlijk een ajacied maar Stam is natuurlijk nog wat jonger en kan dus langer mee. doet u mij maar 1 x jaap stam![]()
Ben bang dat dat gaat botsen. Behalve dat Stam jonger is vind ik hem meer iets voor Ajax nu, ruig uiterlijk en een harde jongen, zo iemand hebben we nodig.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:54 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Kunnen we niet Stam en de Boer allebei halen???
Is ook wel leuk.....
Ik hoop dat Danny dit leest ja,....quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:25 schreef BoNi het volgende:
de Boer zou op zich prima op de '4' kunnen spelen. Achter/ naast hem Grygera als mandekker. Daarnaast is het een natuurlijke leider die toch wel wat respect heeft en ook afdwingt.
Probleem met dit soort spelers blijf ik de fitheid en blessuregevoeligheid vinden.
Ik zou toch eens met hem gaan praten.
Laat hem tot de zomer meespelen. Mocht duidelijk worden dat hij het niveau niet meer aan kan dan kun je hem altijd nog een functie in de technische staf (jeugd) aanbieden.
*trommel trommel trommel*quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:45 schreef twi het volgende:
Nouja, het spijt me verschrikkelijk, maar Frank hoef ik als speler niet meer te hebben. Hij zegt dat fitheid geen probleem is, omdat 'ie een stel kreupele mannen uit Qatar er uit loopt op de training. Ja, leuk, maar zet je 'm in de Ajax-selectie dan is er maar 1 iemand langzamer dan hem.
de cornervlagquote:Op vrijdag 2 december 2005 10:45 schreef twi het volgende:
Nouja, het spijt me verschrikkelijk, maar Frank hoef ik als speler niet meer te hebben. Hij zegt dat fitheid geen probleem is, omdat 'ie een stel kreupele mannen uit Qatar er uit loopt op de training. Ja, leuk, maar zet je 'm in de Ajax-selectie dan is er maar 1 iemand langzamer dan hem.
Hoho, vergeet Boukhari niet.......quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:54 schreef Robar het volgende:
[..]
*trommel trommel trommel*
Je doelt op SQD ? ? ?
Idd, niet geschoten altijd mis natuurlijk!!quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:25 schreef BoNi het volgende:
de Boer zou op zich prima op de '4' kunnen spelen. Achter/ naast hem Grygera als mandekker. Daarnaast is het een natuurlijke leider die toch wel wat respect heeft en ook afdwingt.
Probleem met dit soort spelers blijf ik de fitheid en blessuregevoeligheid vinden.
Ik zou toch eens met hem gaan praten.
Laat hem tot de zomer meespelen. Mocht duidelijk worden dat hij het niveau niet meer aan kan dan kun je hem altijd nog een functie in de technische staf (jeugd) aanbieden.
Lul niet. Als je FDB haalt dan gaat Stam dus sowieso aan je neus voorbij. Als er al de kleinste kans is dat ie naar Ajax wil vind ik dat we er alles aan moeten doen om hem te halen. FDB zie ik echt niet zitten, volgens mij wordt dat helemaal niks. Te oud/langzaam/heeft zn beste tijd gehad. Een Frank Verlaatje.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:59 schreef Roycoooooo het volgende:
Idd, niet geschoten altijd mis natuurlijk!!![]()
Van der Lem en Ruud Krolquote:Op vrijdag 2 december 2005 10:45 schreef twi het volgende:
Verlaat was destijds echt nog wel een redelijke speler. Maar als je hem in de mandekking zet dan kan het weleens fout gaan ja.quote:
Juist, het risico is inderdaad te groot om de Boer in de mandekking te zetten. Met zijn inzicht, techniek, coachend vermogen en pass zie ik in hem echter wel een goede inschuivende verdediger voor dit Ajax! Neemt niet weg dat je nooit bij voorbaat weet of een dergelijke actie ook echt goed gaat uitpakken. In het verleden is aangetoond dat het zowel een succes als een teleurstelling kan zijn....quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:27 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Verlaat was destijds echt nog wel een redelijke speler. Maar als je hem in de mandekking zet dan kan het weleens fout gaan ja.
Hij heeft daarna nog drie seizoenen bij Werder in de basis gestaan.. dus daaraan lag het echt niet.
Maar waarom niet Stam en de Boer, de Boer kost toch niets lijkt me?quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:04 schreef devv05 het volgende:
Misschien FDB als tweede keus maar gewoon eerst alles op alles voor Stam zetten.
Stam en de Boer zijn toch totaal niet vergelijkbaar.......quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:04 schreef devv05 het volgende:
Misschien FDB als tweede keus maar gewoon eerst alles op alles voor Stam zetten.
Ach, zijn zaakwaarnemer heeft gezegd dat Stam niet bij voorbaat nee zegt !!!quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik denk niet dat Stam zin heeft in Ajax.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik denk hoop dat geen van beiden komen
Alex is toch voor chelsea?quote:Op donderdag 1 december 2005 23:43 schreef OnlineGokker het volgende:
Alex <-> Stam
Lijkt me het meest voor de hand liggend toch?
Zo is het beter.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik hoop niet dat Stam zin heeft in Ajax.
Een Ajacied die hoopt dat Stam niet naar Ajax gaat?quote:
Ik las het eigenlijk als: J_F hoopt dat Stam niet naar ajax gaat . . .quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een Ajacied die hoopt dat Stam niet naar Ajax gaat?
Wie wil je wel dan, Fortes Rodriguez? En Victor Kros op goal zeker.![]()
Dat heb ik nergens gezegd toch?quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:38 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik las het eigenlijk als: J_F hoopt dat Stam niet naar ajax gaat . . .
Ik heb jouw denkwijze inmiddels doorgrond. Ik wou de rest deelgenoot maken van wat jij eigenlijk bedoeldequote:Op vrijdag 2 december 2005 15:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een Ajacied die hoopt dat Stam niet naar Ajax gaat?
Wie wil je wel dan, Fortes Rodriguez? En Victor Kros op goal zeker.![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:38 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik las het eigenlijk als: J_F hoopt dat Stam niet naar ajax gaat . . .
Wees maar niet bang, dat kwartje is nu echt wel gevallen hoor. Er gaat binnen korte tijd echt een hoop veranderen, dat blijkt uit alles.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:56 schreef HeatWave het volgende:
Ajax kennende komt er niemand, of een vage buitenlandse speler die niemand kent en bankzit bij FC bladiebla.
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:42 schreef devv05 het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, dat kwartje is nu echt wel gevallen hoor. Er gaat binnen korte tijd echt een hoop veranderen, dat blijkt uit alles.
O gij grote goeroe! Gij hebt mijn manier van dencken geckraackt. Kunt gij nu oock wellicht een oplossing vinden tegen zieckte en armoe?quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:40 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik heb jouw denkwijze inmiddels doorgrond. Ik wou de rest deelgenoot maken van wat jij eigenlijk bedoelde
Boukhariquote:Danny Blind wijzigt weer opstelling van Ajax
Aanstaande zondag is de opstelling van Ajax vermoedelijk weer op drie plaatsen gewijzigd. Danny Blind houdt waarschijnlijk Thomas Vermaelen en Ryan Babel uit de basis.
Vermaelen wordt vervangen door Maduro en Babel door Boukhari. Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg, Trabelsi, Grygera, Maduro, Emanuelson; De Jong, Galasek, Sneijder; Rosales, Rosenberg en Boukhari.
no wayquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:45 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Boukhari
Maduro in de achterhoede
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Die Vermaelen. Dat is toch die fletse Tweaker? Kwam 'm nog tegen op de HCC dagen dacht ik. Had een Starwars jas aan en stond om stickers te jammeren bij de Linux stand.
Hij is zeker gescout door de Pro-Evolution-Soccer-afdeling van Ajax.![]()
Tja dat hij met z'n slaapzak daar voor de deur gaat liggen, prima. Ik wacht wel gewoon tot de openingstijd.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:58 schreef Robar het volgende:
Je kan het nog steeds niet hebben dat hij eerder bij die stand was dan jij he J_F ?
Je hebt een rijke fantasie he knul?quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Tja dat hij met z'n slaapzak daar voor de deur gaat liggen, prima. Ik wacht wel gewoon tot de openingstijd.
Ik zei nog tegen 'm, hey succes he met Ajax!
Reageerde die met; "0001010101011111001001011001111101010101010101011010101"
Begreep er niks van. Rare jongen, die Thomas.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:09 schreef Houniet het volgende:
Ajax - RKC Waalwijk, de laatste vijf keer:
2004-2005 4-0
2003-2004 4-1
2002-2003 6-1
2001-2002 3-1
2000-2001 3-0
Alleen Ajax en Feyenoord hebben echte interesse getoond. Alleen waar wil Ajax Huntelaar van gaan betalen? Ajax raakt 7 spelers kwijt van de zomer zonder dat ze er wat voor krijgen. Die plekken moeten opgevuld worden anders heb je een hele smalle selectie. En ik denk niet dat Ajax zijn hele transfer pot met geld aan Huntelaar gaat besteden.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:07 schreef Robar het volgende:
[..]
Je hebt een rijke fantasie he knul?
Dan nu weer ontopic graag . .
Feyenoord praat met huntelaar ja . . en?
Ajax praat ook met huntelaar, AZ praat ook met Huntelaar HSV is ook geinteresseerd in Huntelaar.
Niks is zeker op dit moment.
Champions League potquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Alleen Ajax en Feyenoord hebben echte interesse getoond. Alleen waar wil Ajax Huntelaar van gaan betalen? Ajax raakt 7 spelers kwijt van de zomer zonder dat ze er wat voor krijgen. Die plekken moeten opgevuld worden anders heb je een hele smalle selectie. En ik denk niet dat Ajax zijn hele transfer pot met geld aan Huntelaar gaat besteden.
Feyenoord daarintegen heeft als het goed is veel geld tot z'n beschikking na de verkoop van Kuijt of Kalou.
Het ligt er denk ik ook aan wat er in de winterstop gaat gebeuren . . .quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Alleen Ajax en Feyenoord hebben echte interesse getoond. Alleen waar wil Ajax Huntelaar van gaan betalen? Ajax raakt 7 spelers kwijt van de zomer zonder dat ze er wat voor krijgen. Die plekken moeten opgevuld worden anders heb je een hele smalle selectie. En ik denk niet dat Ajax zijn hele transfer pot met geld aan Huntelaar gaat besteden.
Feyenoord daarintegen heeft als het goed is veel geld tot z'n beschikking na de verkoop van Kuijt of Kalou.
Precies, en Ajax heeft geld zat, alleen geven ze het aan de verkeerde dingen uit..quote:
Die opstelling zal ook wel weer afhankelijk zijn van:quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:45 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Boukhari
Maduro in de achterhoede
quote:Emanuelson en Sneijder twijfelachtig voor RKC
Vrijdag 2 december, door SV, Amsterdam, 13.56u GMT+01.00, AT5
De spelers Urby Emanuelson en Wesley Sneijder, de beste van het seizoen, zijn twijfelgevallen voor de wedstrijd van aanstaande zondag tegen RKC. Beiden hebben last van blessures.
Emanuelson heeft griep en trainde samen met Sneijder apart. De Utrechter, die eerder deze week nog een krans legde voor Di Tommaso, heeft last van een kuitblessure. Emanuelson heeft dit seizoen nog geen wedstrijd gemist.
Oké, maar ik wil hem ook weleens in Ajax 1 een wedstrijd aan het werk zien. Als het niks is, dan zet je hem er weer naast. Het seizoen is toch verloren, dus we kunnen experimenteren wat we willen, al doet Blind dat af en toe met de verkeerde spelers, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb JuanFran tegen Jong NEC gezien, wat een drama speler is dat zeg. Dat hij ooit in Spanje 1 heeft gespeelt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |