abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2005 @ 12:26:26 #201
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32693354
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:11 schreef Devano het volgende:
Vergeet niet dat het Kalou zelf was die aangaf dolgraag voor Nederland te spelen. Het blijft zijn initiatief.
Wat boeit dat nou? Goed opgeleide mensen uit Afrika willen ook in Europa en de VS werken. Wat is nou het verschil? Het resultaat is gewoon dat het land van emigratie benadeeld wordt. Op economisch vlak is het te begrijpen, op sportief vlak is het echt verwerpelijk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 30 november 2005 @ 12:35:18 #202
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_32693509
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:26 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou? Goed opgeleide mensen uit Afrika willen ook in Europa en de VS werken. Wat is nou het verschil? Het resultaat is gewoon dat het land van emigratie benadeeld wordt. Op economisch vlak is het te begrijpen, op sportief vlak is het echt verwerpelijk.
Ik wilde alleen de theorië van 'Rijk koopt van arm' ontkrachten.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_32693576
De enige reden waarom Kalou Nederlander wil worden is geld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 30 november 2005 @ 12:41:19 #204
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32693635
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:55 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Allemaal blanken.. ... zoals het hoort, niet eens een excuusneger!!

jewel Bauma vind ik een excuusneger
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 30 november 2005 @ 12:43:30 #205
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_32693684
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:22 schreef ErikT het volgende:

[..]

Arjen Robben en Robin van Persie.
Patrick Kluivert zelfs.
Robben is buitenspeler en Van Persie meer een nummer 10. Kluivert heeft op zich wel vergelijkende kwaliteiten, maar is lang niet zo doelgericht. Ik snap heel goed dat Van Basten er een speler met uitzonderlijke kwaliteiten als Kalou bij wil hebben.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:23:23 #206
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32694696
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:43 schreef Devano het volgende:

[..]

Robben is buitenspeler en Van Persie meer een nummer 10. Kluivert heeft op zich wel vergelijkende kwaliteiten, maar is lang niet zo doelgericht. Ik snap heel goed dat Van Basten er een speler met uitzonderlijke kwaliteiten als Kalou bij wil hebben.
mooi dan zoekt hij die maar lekker tussen de 1 miljoen voetballende Nederlanders.
pi_32694736
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:38 schreef fernando_redondo het volgende:
Jij spreekt wel eens met Salomon?
That's all folks!
pi_32694944
Ja
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32695729
ik zou er alvast maar aan gaan wennen dat er geen "blanken" meer in het NL elftal staan.
Kijk maar naar het Futsal team.. en kijk maar op straat.
pi_32697384
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:38 schreef fernando_redondo het volgende:
bron?
pi_32699158
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:24 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Jij spreekt wel eens met Salomon?
Laat toch kletsen die vent.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 november 2005 @ 17:46:53 #212
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32702157
Ik vind het overigen opvallend dat ik in de media absoluut geen stemmen tegen hoor. Zelfs Johan Derksen is voor. Miijn laatste hoop is Hugo Borst, weet iemand zijn standpunt?
pi_32702684
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:46 schreef ErikT het volgende:
Ik vind het overigen opvallend dat ik in de media absoluut geen stemmen tegen hoor. Zelfs Johan Derksen is voor. Miijn laatste hoop is Hugo Borst, weet iemand zijn standpunt?
Hugo is volgens mij ook voor.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:13:56 #214
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32702905
Mensen met verstand van voetbal (de liefhebbers) zijn voor... mensen wiens visie vertroebeld is door politieke of hier zelfs raciale standpunten zijn tegen.
quote:
mooi dan zoekt hij die maar lekker tussen de 1 miljoen voetballende Nederlanders
Dan kun je lang blijven zoeken, de toevoeging van Kalou is en blijft een dikke kwaliteitsinjectie... valt gewoonweg niet te ontkennen en de vergelijking met Patrick Kluivert gaat werkelijk helemaal nergens over
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32703089
en toch blijf ik enorm tegen
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  woensdag 30 november 2005 @ 18:23:36 #216
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32703178
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:20 schreef Gollemrulez het volgende:
en toch blijf ik enorm tegen
Is je goed recht... ik als voetballiefhebber blijf enorm voor.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32703347
dat is dan ook je enige reden zeker... Je bent dus ook voor op andere vlakken behalve voetbal? Of ben je alleen principieel als het uitkomt....
  woensdag 30 november 2005 @ 18:47:34 #218
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32703874
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:30 schreef Gollemrulez het volgende:
dat is dan ook je enige reden zeker... Je bent dus ook voor op andere vlakken behalve voetbal? Of ben je alleen principieel als het uitkomt....
Voetbal en politiek zijn 2 zaken die voor mij absoluut niet samen gaan, ik geniet liever van het spelletje. En ach... iedereen is wel eens lekker hypocriet, zelfs jij.
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 30 november 2005 @ 19:21:22 #219
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32704942
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Is je goed recht... ik als voetballiefhebber blijf enorm voor.
Slaat nergens op. Je kan net zo goed van Kalou bij Ivoorkust genieten.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:22:59 #220
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32704985
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:21 schreef ErikT het volgende:

[..]

Slaat nergens op. Je kan net zo goed van Kalou bij Ivoorkust genieten.
Ja, ik zal er van genieten als hij ons uit het toernooi schiet
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32708212
quote:
mensen wiens visie vertroebeld is door politieke of hier zelfs raciale standpunten zijn tegen.
pi_32708255
Triest hoor om te roepen dat mensen op basis van raciale argumenten tegen zijn. Da's een echte dooddoener.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:02:47 #223
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32708395
Nou er is er iig een met dat soort beargumentatie daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 30 november 2005 @ 21:10:14 #224
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32708636
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef HAL9000S het volgende:
Dan kun je lang blijven zoeken, de toevoeging van Kalou is en blijft een dikke kwaliteitsinjectie... valt gewoonweg niet te ontkennen en de vergelijking met Patrick Kluivert gaat werkelijk helemaal nergens over
Ik vergelijk Kalou nergens met Kluivert

Als voetballiefhebber kan je niet voor de naturalisatie zijn naar mijn idee. Het Nederlands elftal is geen club die in de winterstop even snel een nieuwe buitenspeler haalt. Nee het gaat om een nationaal elftal dat voor zijn/haar land zo ver mogelijk probeert te komen op grote toernooien. De ploegen bestaan niet uit een bijeengeraapt zooitje spelers maar uit spelers uit een bepaald land waar je als het goed is ook gevoelens voor hebt.

Waarom de pers in hemelsnaam de naturalisatie van Kalou steunt is mij echt een raadsel. Natuurlijk is het 'leuk' om een beetje voor het voetbal tegen de politiek aan te schoppen maar iedereen kan toch zien dat Kalou niks geen band met ons land/taal/cultuur/ nationale elftal heeft?

Die jongen wil in Engeland kunnen spelen en als net genaturaliseerde speler krijg je ook een flinke dot aandacht als je het goed doet (zie Deco). Aandacht is egostrelend + goed voor de financiene Daar draait het om voor die jongen. En als je dat niet ziet heb je gewoon stront in je ogen.

Vraag jezelf nou eens af. Zou Kalou liever Wereldkampioen worden met Ivoorkust of Nederland? Ivoorkust natuurlijk.

Voetballiefhebber? ga toch weg. Hiermee verkracht je het voetbal juist.
pi_32708653
quote:
Nou er is er iig een met dat soort beargumentatie daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
klopt..

maar laten we we wel wezen.. dit IS een politieke discussie.. over de interpretatie van een wet..

Mensen die voor zijn zijn overigens voor op opportunistische gronden..
pi_32708770
Wanneer is de uitspraak eigenlijk?
  woensdag 30 november 2005 @ 21:17:06 #227
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32708898
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:10 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik vergelijk Kalou nergens met Kluivert
Gast... ik had het ook helemaal niet over jou, iemand anders trok die vergelijking.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32711808
Volgens mij is versnelde naturalisatie mogelijk wanneer een persoon een aantoonbare extra bijdrage kan leveren aan de Nederlandse samenleving. De twee meest aansprekende namen in Nederlandse voetbalwereld zeggen allebei dat Kalou die extra bijdrage zeker kan leveren. Dan is er maar één uitspraak die een rechter kan doen en dat is de versnelde naturalisatie toch goedkeuren.

Maar gevoelsmatig hoeft van mij er niemand in het Nederlands elftal te spelen die zich niet in de eerste plaats Nederlander voelt. Daarmee bedoel ik ook de spelers die het volste recht hebben om mee te spelen op basis van hun aangeboren nationaliteit. Als dat dan betekent dat we het wat minder doen op het WK dan so be it.

Aan de andere kant kan je ook zeggen dat wanneer zo'n jongen wel in het Nederlands elftal terecht komt door de wetgeving dan kan je hem ook als een soort symbool zien van een onderdeel van de Nederlandse samenleving en dat hoort dan ook bij ons.

Of te wel, mochten we dan alsnog het WK winnen (yeah right) dan zal ik nooit bij mijzelf het gevoel hebben dat we het WK gekocht hebben of zoiets.

Maar goed, wanneer was die uitspraak nou?
  donderdag 1 december 2005 @ 10:43:18 #229
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32720869
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:10 schreef PLAE@ het volgende:
Voetballiefhebber? ga toch weg. Hiermee verkracht je het voetbal juist.
En zo is het.
  donderdag 1 december 2005 @ 10:44:22 #230
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32720889
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:33 schreef Vitalogy het volgende:
Of te wel, mochten we dan alsnog het WK winnen (yeah right) dan zal ik nooit bij mijzelf het gevoel hebben dat we het WK gekocht hebben of zoiets.
Nou ik wel. Ik ga dan het hele WK in een Duitsland shirt rondlopen.
pi_32720996
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:02 schreef HAL9000S het volgende:
Is het team minder dan? Het wordt in iedergeval wel een stuk leuker met spelers die echt voor Nederland willen spelen
pi_32722617
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:48 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Is het team minder dan? Het wordt in iedergeval wel een stuk leuker met spelers die echt voor Nederland willen spelen
Iemand als Kluivert heeft toch in meerdere interviewen laten weten dat hij graag op het WK voor Nederland uit komt
  donderdag 1 december 2005 @ 12:18:13 #233
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32722947
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:22 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ja, ik zal er van genieten als hij ons uit het toernooi schiet
Dat heeft helemaal niks met voetballiefhebben te maken. Je bent gewoon Oranje supporter.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:35:25 #234
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32723340
Ik wil niet vertegendoordigd worden door iemand die de Nederlandse taal niet beheerst. Ik snap niet wat daar mis mee is.

Net zoals het goed is voor Chelsea dat er een Rus zit die er een miljard in pompt gezien hun resultaten. Wanneer je succes bovenaan moet zetten, zou je het als Ajacied zijnde ook willen dat er miljoenen in je club worden gepompt. Maar sorry, daar pas ik voor, want er zit een luchtje aan. Hier dus ook.

Dat geldt natuurlijk ook voor al die Chinezen bij het pingpongen en Kenianen bij het hardlopen (jaja, zie mij eens consequent zijn ).
  donderdag 1 december 2005 @ 12:46:00 #235
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32723578
Dit zou idd een soort van precedent scheppen. Want op deze manier kun je elke buitenlander die een aardige bal kan trappen lokken met mooie verhalen over interlandvoetbal op het hoogste niveau, wat je oa al zag bij Ailton en zo'n oliestaat.

Dat was nou altijd het mooie van interlandvoetbal, het was geen club. Geen gezeik met transfers, degradaties, miljoenenverliezen en dat soort dingen. Want als je Kalou versneld Nederlander laat worden, om hem maar te laten voetballen, dan krijg je een soort clubvoetbal voor 11 spelers met dezelfde nationaliteit, maar wel een nationaliteit die je kunt aanschaffen ....

Ik zeg het hier heel krom, maar hoop dat men ziet wat ik bedoel
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  donderdag 1 december 2005 @ 13:17:19 #236
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_32724345
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Want op deze manier kun je elke buitenlander die een aardige bal kan trappen lokken met mooie verhalen over interlandvoetbal op het hoogste niveau
Nederland zal nooit een speler lokken. Kalou heeft zelf aangegeven graag voor Nederland te spelen. En of dat nou echt beter is voor z'n carrière... Bij Ivoorkust heeft hij volgens mij meer kans op speelminuten dan bij Oranje. En er lopen bij Ivoorkust een stel geweldige voetballers rond, ik zie ze nog wel stunten dit WK. En wat betreft dat Nederlands praten, hij praat beter Nederlands dan z'n broer deed na 6 seizoenen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als Frans sprekende moeite hebt met de Nederlandse taal.

En denk je nou echt dat elke speler die nu in Oranje speelt, speelt voor volk en vaderland? Hooguit Van der Sar, Kuijt en Van Nistelrooy... De rest zingt niet eens het volkslied mee.
pi_32725348
Die zijn dan ook geboren en getogen in NEDERLAND
pi_32725514
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:17 schreef Devano het volgende:

[..]

Nederland zal nooit een speler lokken.
Lokken is een groot woord, maar in het AD (?) van een paar dagen terug was te lezen dat van Basten Kalou heeft benadert om te peilen of hij misschien interesse had om zich te laten naturaliseren.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32728584
DAM hou je racistische smoel es dicht, tering.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  donderdag 1 december 2005 @ 16:39:25 #240
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32729458
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Lokken is een groot woord, maar in het AD (?) van een paar dagen terug was te lezen dat van Basten Kalou heeft benadert om te peilen of hij misschien interesse had om zich te laten naturaliseren.
Wat quotes uit de VI van deze week:
quote:
Salomon Kalou heeft het de afgelopen maanden allemaal over zich heen gekregen. En hij snapt het niet. Want Kalou verbeeldt zich namelijk helemaal niets. Hij is niet iemand die zijn land halsoverkop heeft verlaten en om econonmische redenen om een paspoort bedelt. Integendeel, Kalou betaalt nu al meer belasting aan de Nederlandse staat dan de meeste Nederlanders en is zo'n goede en talentvolle speler dat hij morgen naar Italie, Spanje, Duitsland of Frankrijk kan vertrekken om daar een miljoenencontract te tekenen.
Die mogelijkheid had hij trouwens afgelopen zomer al. En dat doelpunt maken op een WK kan hij komend jaar ook gewoon doen voor Ivoorkust.
quote:
Kalou heeft Nederland dus niet nodig, het omgekeerde is het geval: Marco van Basten vindt dat hij Kalou nodig heeft. Een aantal maanden geleden deed de bondscoach een beroep op hem en Kalou was bereid een gunst te verlenen aan zijn idool en wat terug te doen voor het land waar hij zijn eerste stappen had mogen zetten als profvoetballer.
quote:
Het siert van Basten dat hij afgelopen vrijdag in Rotterdam was om Kalou te steunen en de rechter duidelijk te maken dat er wel degelijk sprake is van een uitzonderingsgeval. Artikel 10 van de rijkswet op het Nederlanderschap maakt een uitzondering voor personen die in het bezit van de Nederlandse nationaliteit worden uitgezonden om voor Nederland deel te nemen aan internationale wedstrijden.
Van Basten en voetbalautoriteit een Johan Cruijf laten weten dat Kalou die uitzondering op de regel is. Hoeveel gewicht aan voetbalkennis is er nodig?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32729559
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Wat quotes uit de VI van deze week:
[..]

[..]

[..]
Volgens mij bedoelde ik dat stuk inderdaad. Vraag ik me wel af wat ik dan in het AD heb gelezen
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32729739
Puur gezichtverlies als Kalou voor Nederland uitkomt op het WK..

Beetje goed en jong scouten in de toekomst, dan kunnen de nieuwe generatie Brazilianen ook lekker in Oranje voetballen
"..and in my brain it's going wrong.."
  donderdag 1 december 2005 @ 16:51:15 #243
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32729797
Ongeloofwaardige hypotheses...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32730088
Ongeloofwaardig? Men wilt het nu toch al met Kalou..
  donderdag 1 december 2005 @ 17:06:21 #245
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32730251
Er zit idd geen verschil tussen het eenmalig neutraliseren van een speler die al een tijd in Nederland speelt en het bewust scouten op jonge Brazilianen voor het Nederlands elftal nee
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32730328
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:06 schreef HAL9000S het volgende:
Er zit idd geen verschil tussen het eenmalig neutraliseren van een speler die al een tijd in Nederland speelt en het bewust scouten op jonge Brazilianen voor het Nederlands elftal nee
eenmalig

al een tijd
  donderdag 1 december 2005 @ 17:12:05 #247
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32730425
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:08 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

eenmalig

al een tijd
Hoeveel spelers heeft Nederland al geneutraliseerd dan?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32730741
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:06 schreef HAL9000S het volgende:
Ach wie A zegt...zegt B.
pi_32730761
maar wie zegt dat het bij deze eene speler blijft?
Zo zit het denk ik niet in elkaar, helemaal niet met een rechtelijke uitspraak eraanvastgeknooptkoppeld...
  donderdag 1 december 2005 @ 17:24:37 #250
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32730766
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:23 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Ach wie A zegt...zegt B.
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:24 schreef Gollemrulez het volgende:
maar wie zegt dat het bij deze eene speler blijft?
Zo zit het denk ik niet in elkaar, helemaal niet met een rechtelijke uitspraak eraanvastgeknooptkoppeld...
Dat zeg ik.... hypotheses... en nog ongeloofwaardig ook.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32730823
nope, het is beter om iets van te voren in te schatten, dan er later achter te komen als je in de wel bekende stront zit.
pi_32731179
OK, ongeloofwaardig dan..jij je zin.

Verwerpelijk blijft in mijn ogen nog altijd. Het NL-elftal zou dit niet moeten willen.
pi_32731243
Kan ie niet gewoon trouwen met een Nederlandsch mokkel.
Probleem opgelost.
  donderdag 1 december 2005 @ 17:51:43 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32731515
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:41 schreef Vitalogy het volgende:
Kan ie niet gewoon trouwen met een Nederlandsch mokkel.
Probleem opgelost.
Nee hoor, want dat levert niet automatisch het Nederlanderschap op. Daarvoor moet je ook minimaal 3 jaar getrouwd zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32732828
En Nederlands praten dus dat gaat niet lukken. Maar die zelfde eis wordt ook gesteld bij naturalisatie
  donderdag 1 december 2005 @ 18:47:12 #256
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32732886
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:45 schreef fernando_redondo het volgende:
En Nederlands praten dus dat gaat niet lukken. Maar die zelfde eis wordt ook gesteld bij naturalisatie
Kon Maxima goed Nederlands toen ze geneutraliseerd werd?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32732926
Ja en ze kon niet trouwen zonder Nederlandersschap
  donderdag 1 december 2005 @ 18:48:59 #258
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32732940
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:48 schreef fernando_redondo het volgende:
Ja
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32732999
Was toch echt zo.
  donderdag 1 december 2005 @ 18:53:17 #260
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32733062
OK dan geloof ik je
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32733182
Goed zo
pi_32735616
Voor het Koningshuis gelden overigens aparte wetten, dat staat hier volkomen los van.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32737555
Maxima kon net iets beter NL's dan Kalou, maar het leek nog steeds nergens op. Maar Kalou is ook een stukje dommer. Dat interesseert me verder geen aars trouwens. Als die wedstrijd begint moet ie goed kunnen voetballen voor NL, niet 90 minuten politiek correct kunnen lullen.

En 200x liever Kalou op de vleugel dan die BaggerBabel of draafpaard Kuyt.
pi_32739492
Koningshuis
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:53:42 #265
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_32764778
Dat verhaal over Marco en Kalou op de vorige pagina veranderd de zaak. Nu vind ik inderdaad dat er wel sprake is van ´lokken´ of ´kopen´ ja...
pi_32767873
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Voor het Koningshuis gelden overigens aparte wetten, dat staat hier volkomen los van.
Voor sport gelden ook aparte wetten... en die geven Kalou het voordeel.
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:02:15 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32768184
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:51 schreef Zjakkie het volgende:

Voor sport gelden ook aparte wetten...
Vertel eens?
Welke andere wetten gelden er voor sport?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32768476
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Vertel eens?
Welke andere wetten gelden er voor sport?
De wet op versnelde naturalisatie waar dit hele topic over gaat?
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:24:25 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32768837
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

De wet op versnelde naturalisatie waar dit hele topic over gaat?
Die geldt niet aleen voor sporters hoor. Lees die wet maar eens na.
Poef.....gone! ©golfer
pi_32769141
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Die geldt niet aleen voor sporters hoor. Lees die wet maar eens na.
Dat zegt toch ook niemand?
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:50:10 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32769638
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Dat zegt toch ook niemand?
Kuch:
quote:

Voor sport gelden ook aparte wetten
Poef.....gone! ©golfer
pi_32773865
quote:

[..]

Voor sport gelden ook aparte wetten... en die geven Kalou het voordeel.
Welke wet geldt er dan?
pi_32774079
Dat die sneller kunnen nationaliseren als ze kans maken op goud
pi_32774175
Die wet is echter niet speciaal gemaakt voor sporters.
pi_32774616
Maar er is ook geen wet speciaal voor het Koningshuis
pi_32776602
Vandaar dat de procedure van Maxima in totaal 8 dagen heeft geduurd natuurlijk. Volgens de grondwet moet Maxima ook beschikken over een Nederlands paspoort als ze onderdeel wil uitmaken van het Koningshuis.
pi_32785564
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Kuch:
[..]
Het is toch een speciale wet voor mensen die op sportief of cultureel vlak een meerwaarde hebben voor Nederland. Dus dan vallen sporters toch ook onder een speciale wet.

maar wat lopen we eigenlijk te mierenneuken?
pi_32785593
Iemand die deel wil nemen aan het Koningshuis moet de Nederlandse nationaliteit hebben.... een sporter moet niet de Nederlandse nationaliteit hebben om in Nederland te kunnen sporten.
pi_32788456
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Welke wet geldt er dan?
Dat was iets als: als ze een uitzonderlijke bijdrage leveren aan o.a. de nederlandse sport komen ze ook in aanmerking voor een versnelde naturalisatie.
pi_32788475
Die wet is niet specifiek gebaseerd op sport. Ook een dirigent kan in aanmerking komen.
pi_32788513
En wat was jouw argument van dat koningshuis dan? Welke andere wet geldt daarop?
pi_32788572
Voor het Koningshuis geldt een andere wet. De procedure van Maxima duurde 8 dagen en dan had ze het leges nog niet eens betaald. Dat had zelfs Pelé niet voor elkaar gekregen.
pi_32788648
Oke... correct me if I'm wrong, maar Maxima mocht snel Nederlands worden vanwege het koninklijk huis... Kalou mag snel Nederlands worden omdat hij een bijdrage levert aan de Nederlandse sport (volgens neerlands grootste voetbalkenners Cruyff en van Basten). Waarin ligt dat het verschil volgens jou?
pi_32788721
Het Koninklijk huis is wel iets anders dan een voetbalelftal. Het Nederlands elftal speelt interlands tegen andere landen. Nederlanders tegen Duitsers bijvoorbeeld.
pi_32788767
Maar het staat in de wet, en daar begon jij over. Dat je het niet eens bent met de wet, dat is een ander verhaal
pi_32788841
De wet voor sporters en dirigenten en wat dan ook is toch echt een andere dan de wet van het Koninklijk huis.

Er staat overigens nergens in de wet dat Kalou nu een Nederlands paspoort moet krijgen.
pi_32788899
Ik weet niet wat de wet voor het koninklijk huis is, maar voor sporters staat erin dat ze versneld Nederlander kunnen worden als ze een sportieve bijdrage betekenen, en dat is Kalou.
pi_32788932
Kunnen worden, niet moeten worden.
pi_32788974
da's een kwestie van interpretatie
pi_32789008
Nee, da's een kwestie van hoe die wet in elkaar steekt.
pi_32789035
Misschien, maar ik zou niet weten hoe je de adviezen van iedereen die met sport en met name voetbal te maken heeft zo maar naast je neer kan leggen
pi_32789102
Die adviezen zijn te opportunistisch, dat ziet iedereen wel in. Van Basten zou zelfs Paul Kpaka naturaliseren.
  zaterdag 3 december 2005 @ 20:39:38 #293
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32789376
Voetbal is een teamsport, geen individuele sport. Kalou is slechts 1 van de 11 pionnetjes, en ik denk dat dat het voorname "probleem" is. Gelukkig maar
pi_32789649
Daar kan je lang over discusiëren en zoals ook al uit mijn vorige posts blijkt, ik geef zelf geen mening of argumentatie, ik zeg gewoon wat de echte experts ervan vinden.
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:11:07 #295
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32792255
De echte experts beoordelen op voetbalkwaliteiten. Wanneer het over mijn vaderlandsliefde gaat, spelen er echter andere factoren een rol, en die vaderlandsliefde zegt dus dat ik gewoon niet mijn land vertegenwoordigt wil zien worden door iemand die alleen maar "Iek ben blaai" kan zeggen.

Spelerstransfers blijven wat bij betreft exclusief bij het clubvoetbal.
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:14:05 #296
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32792331
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:11 schreef twi het volgende:
De echte experts beoordelen op voetbalkwaliteiten. Wanneer het over mijn vaderlandsliefde gaat, spelen er echter andere factoren een rol, en die vaderlandsliefde zegt dus dat ik gewoon niet mijn land vertegenwoordigt wil zien worden door iemand die alleen maar "Iek ben blaai" kan zeggen.
Liever iemand die alleen 'lek ben blaai' kan zeggen maar de sterren van de hemel speelt dan een Babel die goed ( ) Nederlands kan maar nog geen bal kan aannemen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:15:06 #297
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32792353
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:14 schreef HAL9000S het volgende:
Liever iemand die alleen 'lek ben blaai' kan zeggen maar de sterren van de hemel speelt dan een Babel die goed ( ) Nederlands kan maar nog geen bal kan aannemen.
Het spijt me. Ik verlies liever met Babel dan dat ik win met Kalou. Zoals gezegd, transfers via versnelde procedures moeten gewoon verbannen worden uit het interlandvoetbal.
pi_32792405
Ik volg twi compleet.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:18:59 #299
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32792460
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:15 schreef twi het volgende:

[..]

Het spijt me. Ik verlies liever met Babel dan dat ik win met Kalou. Zoals gezegd, transfers via versnelde procedures moeten gewoon verbannen worden uit het interlandvoetbal.
Waar mij het aan vaderlandsliefde in dit geval ontbreekt wordt dat aangevuld door voetballiefde, dat is het verschil denk ik.
Ik snap jullie argumenten wel alleen til ik er niet zo zwaar aan.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:20:07 #300
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32792496
Trouwens, ik heb er weinig op tegen wanneer Kalou vanaf 2008 na z'n normale procedure alsnog met een Nederlands paspoort voor Nederland uit wil komen, na zijn lesjes Nederlands succesvol te hebben gevolgd.

Als hij dan met paspoort vanuit Spanje, Italie of Engeland elke twee maanden terug wil komen naar Nederland voor Oranje, pas dan heeft hij mij overtuigd dat hij ook echt hart voor Nederland heeft.

Niet nu hij 3 woordjes uit de introductiepagina van de inburgeringscursus voor allochtonen kan uitspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')