Wat boeit dat nou? Goed opgeleide mensen uit Afrika willen ook in Europa en de VS werken. Wat is nou het verschil? Het resultaat is gewoon dat het land van emigratie benadeeld wordt. Op economisch vlak is het te begrijpen, op sportief vlak is het echt verwerpelijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:11 schreef Devano het volgende:
Vergeet niet dat het Kalou zelf was die aangaf dolgraag voor Nederland te spelen. Het blijft zijn initiatief.
Ik wilde alleen de theorië van 'Rijk koopt van arm' ontkrachten.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:26 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou? Goed opgeleide mensen uit Afrika willen ook in Europa en de VS werken. Wat is nou het verschil? Het resultaat is gewoon dat het land van emigratie benadeeld wordt. Op economisch vlak is het te begrijpen, op sportief vlak is het echt verwerpelijk.
jewel Bauma vind ik een excuusnegerquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:55 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Allemaal blanken..... zoals het hoort, niet eens een excuusneger!!
Robben is buitenspeler en Van Persie meer een nummer 10. Kluivert heeft op zich wel vergelijkende kwaliteiten, maar is lang niet zo doelgericht. Ik snap heel goed dat Van Basten er een speler met uitzonderlijke kwaliteiten als Kalou bij wil hebben.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Arjen Robben en Robin van Persie.
Patrick Kluivert zelfs.
mooi dan zoekt hij die maar lekker tussen de 1 miljoen voetballende Nederlanders.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:43 schreef Devano het volgende:
[..]
Robben is buitenspeler en Van Persie meer een nummer 10. Kluivert heeft op zich wel vergelijkende kwaliteiten, maar is lang niet zo doelgericht. Ik snap heel goed dat Van Basten er een speler met uitzonderlijke kwaliteiten als Kalou bij wil hebben.
Jij spreekt wel eens met Salomon?quote:Op woensdag 30 november 2005 12:38 schreef fernando_redondo het volgende:
De enige reden waarom Kalou Nederlander wil worden is geld
bron?quote:Op woensdag 30 november 2005 12:38 schreef fernando_redondo het volgende:
De enige reden waarom Kalou Nederlander wil worden is geld
Laat toch kletsen die vent.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:24 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Jij spreekt wel eens met Salomon?
Hugo is volgens mij ook voor.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:46 schreef ErikT het volgende:
Ik vind het overigen opvallend dat ik in de media absoluut geen stemmen tegen hoor. Zelfs Johan Derksen is voor. Miijn laatste hoop is Hugo Borst, weet iemand zijn standpunt?
Dan kun je lang blijven zoeken, de toevoeging van Kalou is en blijft een dikke kwaliteitsinjectie... valt gewoonweg niet te ontkennen en de vergelijking met Patrick Kluivert gaat werkelijk helemaal nergens overquote:mooi dan zoekt hij die maar lekker tussen de 1 miljoen voetballende Nederlanders
Is je goed recht... ik als voetballiefhebber blijf enorm voor.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:20 schreef Gollemrulez het volgende:
en toch blijf ik enorm tegen
Voetbal en politiek zijn 2 zaken die voor mij absoluut niet samen gaan, ik geniet liever van het spelletje. En ach... iedereen is wel eens lekker hypocriet, zelfs jij.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:30 schreef Gollemrulez het volgende:
dat is dan ook je enige reden zeker... Je bent dus ook voor op andere vlakken behalve voetbal? Of ben je alleen principieel als het uitkomt....
Slaat nergens op. Je kan net zo goed van Kalou bij Ivoorkust genieten.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:23 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Is je goed recht... ik als voetballiefhebber blijf enorm voor.
Ja, ik zal er van genieten als hij ons uit het toernooi schietquote:Op woensdag 30 november 2005 19:21 schreef ErikT het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Je kan net zo goed van Kalou bij Ivoorkust genieten.
quote:mensen wiens visie vertroebeld is door politieke of hier zelfs raciale standpunten zijn tegen.
Ik vergelijk Kalou nergens met Kluivertquote:Op woensdag 30 november 2005 18:13 schreef HAL9000S het volgende:
Dan kun je lang blijven zoeken, de toevoeging van Kalou is en blijft een dikke kwaliteitsinjectie... valt gewoonweg niet te ontkennen en de vergelijking met Patrick Kluivert gaat werkelijk helemaal nergens over
klopt..quote:Nou er is er iig een met dat soort beargumentatie daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
Gast... ik had het ook helemaal niet over jou, iemand anders trok die vergelijking.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:10 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik vergelijk Kalou nergens met Kluivert![]()
En zo is het.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:10 schreef PLAE@ het volgende:
Voetballiefhebber? ga toch weg. Hiermee verkracht je het voetbal juist.
Nou ik wel. Ik ga dan het hele WK in een Duitsland shirt rondlopen.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:33 schreef Vitalogy het volgende:
Of te wel, mochten we dan alsnog het WK winnen (yeah right) dan zal ik nooit bij mijzelf het gevoel hebben dat we het WK gekocht hebben of zoiets.
Is het team minder dan? Het wordt in iedergeval wel een stuk leuker met spelers die echt voor Nederland willen spelenquote:Op woensdag 30 november 2005 21:02 schreef HAL9000S het volgende:
Nou er is er iig een met dat soort beargumentatie daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
Iemand als Kluivert heeft toch in meerdere interviewen laten weten dat hij graag op het WK voor Nederland uit komtquote:Op donderdag 1 december 2005 10:48 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Is het team minder dan? Het wordt in iedergeval wel een stuk leuker met spelers die echt voor Nederland willen spelen
Dat heeft helemaal niks met voetballiefhebben te maken. Je bent gewoon Oranje supporter.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:22 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja, ik zal er van genieten als hij ons uit het toernooi schiet
Nederland zal nooit een speler lokken. Kalou heeft zelf aangegeven graag voor Nederland te spelen. En of dat nou echt beter is voor z'n carrière... Bij Ivoorkust heeft hij volgens mij meer kans op speelminuten dan bij Oranje. En er lopen bij Ivoorkust een stel geweldige voetballers rond, ik zie ze nog wel stunten dit WK. En wat betreft dat Nederlands praten, hij praat beter Nederlands dan z'n broer deed na 6 seizoenen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als Frans sprekende moeite hebt met de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Want op deze manier kun je elke buitenlander die een aardige bal kan trappen lokken met mooie verhalen over interlandvoetbal op het hoogste niveau
Lokken is een groot woord, maar in het AD (?) van een paar dagen terug was te lezen dat van Basten Kalou heeft benadert om te peilen of hij misschien interesse had om zich te laten naturaliseren.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:17 schreef Devano het volgende:
[..]
Nederland zal nooit een speler lokken.
Wat quotes uit de VI van deze week:quote:Op donderdag 1 december 2005 14:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Lokken is een groot woord, maar in het AD (?) van een paar dagen terug was te lezen dat van Basten Kalou heeft benadert om te peilen of hij misschien interesse had om zich te laten naturaliseren.
quote:Salomon Kalou heeft het de afgelopen maanden allemaal over zich heen gekregen. En hij snapt het niet. Want Kalou verbeeldt zich namelijk helemaal niets. Hij is niet iemand die zijn land halsoverkop heeft verlaten en om econonmische redenen om een paspoort bedelt. Integendeel, Kalou betaalt nu al meer belasting aan de Nederlandse staat dan de meeste Nederlanders en is zo'n goede en talentvolle speler dat hij morgen naar Italie, Spanje, Duitsland of Frankrijk kan vertrekken om daar een miljoenencontract te tekenen.
Die mogelijkheid had hij trouwens afgelopen zomer al. En dat doelpunt maken op een WK kan hij komend jaar ook gewoon doen voor Ivoorkust.
quote:Kalou heeft Nederland dus niet nodig, het omgekeerde is het geval: Marco van Basten vindt dat hij Kalou nodig heeft. Een aantal maanden geleden deed de bondscoach een beroep op hem en Kalou was bereid een gunst te verlenen aan zijn idool en wat terug te doen voor het land waar hij zijn eerste stappen had mogen zetten als profvoetballer.
quote:Het siert van Basten dat hij afgelopen vrijdag in Rotterdam was om Kalou te steunen en de rechter duidelijk te maken dat er wel degelijk sprake is van een uitzonderingsgeval. Artikel 10 van de rijkswet op het Nederlanderschap maakt een uitzondering voor personen die in het bezit van de Nederlandse nationaliteit worden uitgezonden om voor Nederland deel te nemen aan internationale wedstrijden.
Van Basten en voetbalautoriteit een Johan Cruijf laten weten dat Kalou die uitzondering op de regel is. Hoeveel gewicht aan voetbalkennis is er nodig?
Volgens mij bedoelde ik dat stuk inderdaad. Vraag ik me wel af wat ik dan in het AD heb gelezenquote:Op donderdag 1 december 2005 16:39 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Wat quotes uit de VI van deze week:
[..]
[..]
[..]
eenmaligquote:Op donderdag 1 december 2005 17:06 schreef HAL9000S het volgende:
Er zit idd geen verschil tussen het eenmalig neutraliseren van een speler die al een tijd in Nederland speelt en het bewust scouten op jonge Brazilianen voor het Nederlands elftal nee
Hoeveel spelers heeft Nederland al geneutraliseerd dan?quote:
Ach wie A zegt...zegt B.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:06 schreef HAL9000S het volgende:
Er zit idd geen verschil tussen het eenmalig neutraliseren van een speler die al een tijd in Nederland speelt en het bewust scouten op jonge Brazilianen voor het Nederlands elftal nee
quote:
Dat zeg ik.... hypotheses... en nog ongeloofwaardig ook.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:24 schreef Gollemrulez het volgende:
maar wie zegt dat het bij deze eene speler blijft?
Zo zit het denk ik niet in elkaar, helemaal niet met een rechtelijke uitspraak eraanvastgeknooptkoppeld...
Nee hoor, want dat levert niet automatisch het Nederlanderschap op. Daarvoor moet je ook minimaal 3 jaar getrouwd zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:41 schreef Vitalogy het volgende:
Kan ie niet gewoon trouwen met een Nederlandsch mokkel.
Probleem opgelost.
Kon Maxima goed Nederlands toen ze geneutraliseerd werd?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:45 schreef fernando_redondo het volgende:
En Nederlands praten dus dat gaat niet lukken. Maar die zelfde eis wordt ook gesteld bij naturalisatie
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:48 schreef fernando_redondo het volgende:
Ja
Voor sport gelden ook aparte wetten... en die geven Kalou het voordeel.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Voor het Koningshuis gelden overigens aparte wetten, dat staat hier volkomen los van.
Vertel eens?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:51 schreef Zjakkie het volgende:
Voor sport gelden ook aparte wetten...
De wet op versnelde naturalisatie waar dit hele topic over gaat?quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Vertel eens?
Welke andere wetten gelden er voor sport?
Die geldt niet aleen voor sporters hoor. Lees die wet maar eens na.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De wet op versnelde naturalisatie waar dit hele topic over gaat?
Dat zegt toch ook niemand?quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Die geldt niet aleen voor sporters hoor. Lees die wet maar eens na.
Kuch:quote:
quote:
Welke wet geldt er dan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:51 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Voor sport gelden ook aparte wetten... en die geven Kalou het voordeel.
Het is toch een speciale wet voor mensen die op sportief of cultureel vlak een meerwaarde hebben voor Nederland. Dus dan vallen sporters toch ook onder een speciale wet.quote:
Dat was iets als: als ze een uitzonderlijke bijdrage leveren aan o.a. de nederlandse sport komen ze ook in aanmerking voor een versnelde naturalisatie.quote:
Liever iemand die alleen 'lek ben blaai' kan zeggen maar de sterren van de hemel speelt dan een Babel die goed (quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:11 schreef twi het volgende:
De echte experts beoordelen op voetbalkwaliteiten. Wanneer het over mijn vaderlandsliefde gaat, spelen er echter andere factoren een rol, en die vaderlandsliefde zegt dus dat ik gewoon niet mijn land vertegenwoordigt wil zien worden door iemand die alleen maar "Iek ben blaai" kan zeggen.
Het spijt me. Ik verlies liever met Babel dan dat ik win met Kalou. Zoals gezegd, transfers via versnelde procedures moeten gewoon verbannen worden uit het interlandvoetbal.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:14 schreef HAL9000S het volgende:
Liever iemand die alleen 'lek ben blaai' kan zeggen maar de sterren van de hemel speelt dan een Babel die goed () Nederlands kan maar nog geen bal kan aannemen.
Waar mij het aan vaderlandsliefde in dit geval ontbreekt wordt dat aangevuld door voetballiefde, dat is het verschil denk ik.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:15 schreef twi het volgende:
[..]
Het spijt me. Ik verlies liever met Babel dan dat ik win met Kalou. Zoals gezegd, transfers via versnelde procedures moeten gewoon verbannen worden uit het interlandvoetbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |