quote:Op maandag 21 november 2005 22:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dinsdagavond acht uur al? Voorpremière?
Zo lang zou ik niet kunnen wachten...quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:57 schreef Sandraugiga het volgende:
Ik moet helaas wachten tot mijn verjaardag....(8 januari...)
Waarom moet je zo lang wachtten dan?quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:57 schreef Sandraugiga het volgende:
Ik moet helaas wachten tot mijn verjaardag....(8 januari...)
Na 2 keer reclame heb ik de DVD er maar in gedaan en zo afgekeken.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:15 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb er ook wel zin in. Zeker na gisteren weer even the Chamber of secrets gezien te hebben.
Ja ok, dat blijft kut.. maar goed, ik was toch aan het fokkenquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:16 schreef Koningin het volgende:
[..]
Na 2 keer reclame heb ik de DVD er maar in gedaan en zo afgekeken.
Wat vreselijk zeg en dan ook nog Hart van Nederland er tussen door....
En veel beter beeld en geluid, dus waarom kijk je in hemelsnaam een film op TV?quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:16 schreef Koningin het volgende:
[..]
Na 2 keer reclame heb ik de DVD er maar in gedaan en zo afgekeken.
Wat vreselijk zeg en dan ook nog Hart van Nederland er tussen door....
Omdat ik dan samen met mijn lief ga, bovendien is het dan niet meer zo druk in de bioscopen. Groot pluspunt.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:07 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Waarom moet je zo lang wachtten dan?
moet je hem wel op DVD hebben natuurlijk?quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
En veel beter beeld en geluid, dus waarom kijk je in hemelsnaam een film op TV?
quote:Vanavond gezien:
Harry Potter And The Goblet Of Fire
Het boek was geweldig spannend, de trailers zagen er super uit dus mijn verwachtingen waren zeer hoog gespannen voor deze vierde Potter film. Maar het viel nogal tegen. Zeker geen slechte film, maar had er wel veel meer van verwacht.
Het grootste probleem van de film is dat er veel en veels te veel is weg gelaten. Vooral nogal belangrijke dingen uit `t begin van `t boek zitten niet in de film. Dingen die (erg) belangrijk zijn voor de ontwikkeling van het verhaal. Daardoor voelt de film te overhaast aan. Zo zit er bijvoorbeeld veel te weinig van het WK Zwerkbal in, waarin nogal belangrijke gebeurtenissen plaats vinden. Ook tijdens het Triwizard Tournament worden dingen te veel overhaast en vergeten. De concurrenten van Harry Potter spelen in dit toernooi een te kleine rol en worden meer als opvulling gebruikt. Ik denk dat mensen die de boeken niet hebben gelezen het wat moeilijker kunnen volgen, omdat er dus een groot aantal dingen in de film op het einde onuitgelegd blijven. Erg, erg jammer.
Daarentegen de plus punten van de film: de sets en de special effects zien er opnieuw fantastisch uit, het acteerwerk van de jonge cast is opnieuw verbeterd, Ralph Fiennes is erg cool en Fleur Delacour (Clémence Poésy) is erg cute.
Kortom: zeer zeker geen slechte film, deze 4e Potter.Integendeel: hij is waarschijnlijk beter dan menig film. Maar als men nog meer de tijd had genomen om het verhaal wat rustiger te vertellen had er veel meer ingezeten. De film is op z`n minst een half uur te kort en is daarmee jammer genoeg niet beter dan Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
denk dat dat ook meespeelde. Heb `t boek deze zomer pas gelezen. Dus dat zit nog allemaal fris in `t geheugen. Ben gisteren gelijk begonnen met `t lezen van The Order Of The Phoenixquote:Op woensdag 23 november 2005 11:27 schreef HeatWave het volgende:
Ach, het boek is al zolang geleden weer, ik ga er redelijk "clean" heen.
moet ie trots op zijnquote:Op woensdag 23 november 2005 15:32 schreef RiDo78 het volgende:
Collega van mij had m eergisteren al...
Hebben.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:19 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb vandaag bij Bart Smit een dvd box gekocht van de eerste 3 jaren HP. Was 15 euro (en dus 5 euro per dvd, goedkoper dan de bios).
Als ik volgende week vrijdag 2-12 ga dan heb ik donderdag eerst een HP-marathon!
Sweet. Is dat een landelijke actie ofzo?quote:Op woensdag 23 november 2005 15:19 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb vandaag bij Bart Smit een dvd box gekocht van de eerste 3 jaren HP. Was 15 euro (en dus 5 euro per dvd, goedkoper dan de bios).
zelf incl NL Subsquote:Op woensdag 23 november 2005 15:19 schreef HeatWave het volgende:
Damn, film is alweer illegaal te krijgen, das wel weer rap hoor...
Ja en die subs zijn altijd van een heel hoog niveauquote:
als je vindt dat ze zich goed aan t boek hebben gehouden heb je toch OF een andere film gezien OF een ander boek gelezen...quote:Op woensdag 23 november 2005 18:41 schreef rena het volgende:
Hij was geweldig![]()
![]()
Wat een ongelovelijk fijne leuke film! Ik vind hem nog beter dan deel 3 en daar was ik al dol op! Ik vind dat ze in deze film zich nog beter aan het boek gehouden hebben, ook al miste ik wel de kleine dingen zoals zijn oom en tante en dat hij les kreeg om zich tegen de 3 vloeken te verweren. Ik vond hem op sommige punten ook echt eng, bijna horror achtig, maar dat element voegde ook een heleboel toe. En Voldemort vond ik echt super qua uiterlijk en qua acteur (Ralph Fiennes
) .
quote:Op woensdag 23 november 2005 19:34 schreef Timo20 het volgende:
[..]
als je vindt dat ze zich goed aan t boek hebben gehouden heb je toch OF een andere film gezien OF een ander boek gelezen...
Neemt niet weg dat t idd een toffe film was
Ja, dat is landelijk, links onderin op de site van BS.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef speknek het volgende:
Sweet. Is dat een landelijke actie ofzo?
Dat was in de vorige films ook al en kan haast niet anders omdat de plots anders niet meer kloppend te krijgen zijn in de tijd.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:44 schreef dewd het volgende:
..... Maar het viel me toch een beetje tegen dat ze wat kleine dingetjes telkens in de film anders doen, dingen door andere personen laten zeggen enzo. Ik vind dat best irritant
In het boek komt de auto ook terug hoor.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:53 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
(In de Geheime Kamer werd de auto in het boek vernietigd door de Beukwilg als ik het goed heb en in de film verdwijnt ie vrolijk het bos in om later weer op te duiken in een plot).
ja preciesquote:Op woensdag 23 november 2005 22:44 schreef dewd het volgende:
Ik vond de film wel erg snel gaan, ze sprongen echt van het een naar het ander. Tis natuurlijk moeilijk om het hele verhaal te verfilmen, het boek was ook een stuk dikker dan de vorige 3. Maar het viel me toch een beetje tegen dat ze wat kleine dingetjes telkens in de film anders doen, dingen door andere personen laten zeggen enzo. Ik vind dat best irritant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zijn kleine dingen, maar zoiets moeten ze gewoon niet vergeten en veranderenHow can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
dus ik was niet de enige debielquote:Op donderdag 24 november 2005 00:28 schreef Isabeau het volgende:
Wat een droomfilm....ik heb gelachen, ik heb verrukt gekeken, ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten, ik heb gegruweld en ik heb gehuild. Helemaal geslaagd dus
Ik moest zelf van binnen ook een traantje wegpinken hoorquote:Op donderdag 24 november 2005 00:30 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dus ik was niet de enige debiel![]()
hihihiquote:Op donderdag 24 november 2005 00:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik moest zelf van binnen ook een traantje wegpinken hoor
Deel 5 is juist leuk met zo'n spannend einde!quote:Op donderdag 24 november 2005 00:34 schreef Isabeau het volgende:
Hey, in 2008 komt deel 6 al uit in de bioscoop
Ik heb het boek uit, nu ben ik benieuwd naar die film![]()
(deel 5 lijkt me niet zo leuk te verfilmen)
vond t echt cool toenquote:Op donderdag 24 november 2005 00:29 schreef Dementor het volgende:
De humor was ook top!
Nu ze allemaal wat ouder zijn kunnen de lichtelijk seksuele / verliefdheids getinte grapjes ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder een film waarbij ik heb gelachen maar ook door werd geboeid werd, één keer letterlijk kippenvel (heb ik echt alleen als ik helemaal op ga in een film en de scene echt overweldigend is), namelijk bij het Quidditch toernooi. Heel heel jammer dat het op het moment dat voor mijn gevoel de bom ging barsten en er een snelle Quidditch actiescene zou komen het toch weg werd gelaten. Baalde ik echt even van.
Niet echt ontroerende momenten, wel momenten van plaatsvervangende schaamte (wat ook betekent dat ik echt goed in de film zat). Ook nog een aantal keer verrast door dingen die de regisseur anders had gedaan dan in het boek. Soms positief, soms negatief.
al met al geen regisseerwonder maar een ontzettend vermakelijke film, die ik met plezier aan mijn verzameling toe zal voegen en nog een paar keer zal kijken
en hadden jullie dat geile filmpje van Clémence Poésy (Fleur Delacour) uit een andere film al gezien? *klik*[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beetje té slapstick somsHermione op die brug, over Krumquote:Op donderdag 24 november 2005 00:29 schreef Dementor het volgende:
De humor was ook top!
Nu ze allemaal wat ouder zijn kunnen de lichtelijk seksuele / verliefdheids getinte grapjes ook![]()
echt gaaf dat ze inderdaad nu ook zulke grapjes kunnen en mogen doen.[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
Wel een beetje mee is, maar voor de res vond ik hem echt helemaal geweldigquote:Op donderdag 24 november 2005 07:21 schreef shearkane het volgende:
Ik vond het jammer dat ik zoveel uit het boek miste in de film... Ik had liever meer van het boek teruggezien, want er worden dingen verdraaid voor mijn gevoel. Ik heb ook het hak-op-de-tak-gevoel gehad...
Maaarrrrrrr... verder was het echt een gave film.
Ik vond juist deel 1 en 2 beter dan deel 3.quote:Op donderdag 24 november 2005 09:44 schreef MeneerTim het volgende:
Ik ben gisteren in Pathe Tuschinski gaan kijken.
Deel drie was stukken beter. Dit is weer zo'n Eftelingattractie als deel 1 en 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
quote:Op donderdag 24 november 2005 11:33 schreef Talietje het volgende:
ik ben benieuwd!! ik ga em zondag kijken... met het boek moest ik met een van de laatste hoofdstukken wel even een traantje wegpinkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
het was idd wel goed gedaan, de manier waarop ze sommige dingen veranderen. Maar het is gewoon onnodig IMO dat ze t uberhaupt hebben veranderdquote:Op donderdag 24 november 2005 11:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik het echt heel erg vond mee vallen dat ze zich niet aan het boek hielden.. hey feit dat het huiselfen gebeuren er niet in meespeelde of het feit dat de meisjes van beaubattons glamorgana's zijn niet is uitgelicht.. in een boek maakt dat juist de extra spanning i.d.d. maar voor de film was het niet nodig.. de rode lijn, daar wara het om draait kwam er duidelijk in uit.. en dat ze daarvoor sommige dingen moesten veranderen.. vind het knap gedaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo zijn er nog een hele boel zaken die, als je naar de ontwikkelling van de films kijkt, alvast dingen prijs geven voor deel 7.
Ook vind ik wel dat de films eigenlijk niet op zichzelf staan. Zo komt het af en toe voor dat de continuiteit van de films niet goed is. Als je de boeken niet kent, komen er vragen boven die de boekenkenner zo zal kunnen beantwoorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze vragen zijn met een paar regeltjes tekst te beantwoorden... maar dat gebeurt niet (voldoende).
Dus de films zijn leuk, maar wil je ze helemaal snappen dan moet je eigenlijk de boeken gelezen hebben. En dan zijn de films een stuk minder leuk omdat de leukste passages uit de boeken zijn weggelaten.Don't hurry, be crappy!
quote:Op donderdag 24 november 2005 14:28 schreef RiDo78 het volgende:
Toffe film, maar wat ik jammer vind is dat je door de films steeds meer in de gaten gaat krijgen wat er in deel 7 wel en niet belangrijk is.
Bijvoorbeeld:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo zijn er nog een hele boel zaken die, als je naar de ontwikkelling van de films kijkt, alvast dingen prijs geven voor deel 7.
Ook vind ik wel dat de films eigenlijk niet op zichzelf staan. Zo komt het af en toe voor dat de continuiteit van de films niet goed is. Als je de boeken niet kent, komen er vragen boven die de boekenkenner zo zal kunnen beantwoorden.true dat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze vragen zijn met een paar regeltjes tekst te beantwoorden... maar dat gebeurt niet (voldoende).
Dus de films zijn leuk, maar wil je ze helemaal snappen dan moet je eigenlijk de boeken gelezen hebben. En dan zijn de films een stuk minder leuk omdat de leukste passages uit de boeken zijn weggelaten.
ik vind de films echt heel erg leuk, maar het verhaal in de boeken is beter.Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
quote:Op donderdag 24 november 2005 15:12 schreef Timo20 het volgende:
Deze kijker is wel een beetje erg hard
ja iddquote:Op donderdag 24 november 2005 15:20 schreef rena het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel erg overdrevenHoe bedoel je een film veeeeel te serieus nemen
![]()
Gelukkig hecht ik de meeste waarde altijd aan Roger Ebert en die is zeer enthousiastquote:Op donderdag 24 november 2005 15:12 schreef Timo20 het volgende:
Deze kijker is wel een beetje erg hard
Dat is echt een raar figuurquote:Op donderdag 24 november 2005 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gelukkig hecht ik de meeste waarde altijd aan Roger Ebert en die is zeer enthousiast
Nou, opzich heb je wel gelijk, al vond ik deel 3 weinig aan en deel 1 en 2 stukken beter. Ik miste vooral een goede inleiding met zn oom en tantequote:Op donderdag 24 november 2005 09:44 schreef MeneerTim het volgende:
Ik ben gisteren in Pathe Tuschinski gaan kijken.
Zware tegenvaller. Voor het eerst sinds ze de boeken aan het verfilmen zijn verheugde ik me zo op de film. Ik blijf erbij dat het doodzonde is om films te maken terwijl de boekenreeks nog loopt, maar dit leek wel echt een spectakelstukje te worden. Dat was het ook wel, het was schitterend gemaakt en één grote achtbaan van aktiescenes, maar ik had ook echt het idee dat ik naar een aktiefilm aan het kijken was. Er was nauwelijks dialoog, de interessante plotwendingen hebben ze van de scherpe kantjes ontdaan en ze namen uitgebreid de tijd voor de spannende hoofdstukken uit het boek die eigenlijk maar een klein onderdeel van het verhaal vormen.
De acteurs, hoewel het werkelijk een sterrenensemble is, waren niet heel overtuigend. Voldemort was misschien het lichtpuntje alleen hij is veel te geschminkt. Totaal geen innemende manipulatieve man zoals ik me had voorgesteld maar gewoon een soort ork. Hermelien begint steeds meer over de top te acteren terwijl ze wel knapper wordt en Perkamentus is een soort clown geworden. Ik mis Richard Harris. Daniël Radcliffe wordt wel iets beter. Voor de rest had eigenlijk niemand een substantiële rol.
Deel drie was stukken beter. Dit is weer zo'n Eftelingattractie als deel 1 en 2.
eindelijk nog iemand die t met me eens is. Vooral met dat kieuwwier vond ik erg matigquote:Op donderdag 24 november 2005 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou, opzich heb je wel gelijk, al vond ik deel 3 weinig aan en deel 1 en 2 stukken beter. Ik miste vooral een goede inleiding met zn oom en tante. Daarbij kwam ook nog dat ze werkelijk van de hak op de tak sprongen
. Jammer jammer jammer, toen ik de film ook zo bekeek als geheel vroeg ik me af waarom het eigenlijk zo lang geduurd heeft voordat hij uitkwam, Het waren volgens mij helemaal niet zo veel verschillende scenes die gespeeld zijn. Sommige scenes hebben ze echt lang uitgerekt, was nergens voor nodig, zoals met die fret enzo
. En waar mn haren ook van omhoog gingen staan was het feit dat lubbermans harry de kieuwwier gaf, het was toch die huiself ?
Daarbij vond ik het ook vreemd dat harry en cedric in dat doolhof nog zo veel ruzie met elkaar maakten en pas echt op het eind heel snel die trofee vast pakten ;s. En waar waren de moeilijke hindernissen in het doolhoof? Skreeft anyone? En vergeleke met de andere films zijn er ook niet zoveel lessen gegeven, deze keer 1 lesje verweer tegen zwarte kunsten om kennis te maken met die mad eye moody. Voor de rest sprongen ze echt van de hak op de tak
. Zoals in het begin ook, eerst zitten ze in die tent, dan gaan ze naar stadion, zie je de intro van wk zwerkbal via zon lichtje en dat eindigt dan weer bij die tent, en dan heb je in eens weer alle tenten in de fik. Niks geen elf die harries 'wand' steelt op de tribune.. en in de film was het niet eens een tribune maar een staanplaats. En je ziet harry dan dat ie valt, en dat hij ziet dat barty crouch junior die dooie spreuk oproept. Tgaat me net allemaal ff wat te ver
.
zo lang wachtenquote:Op donderdag 24 november 2005 18:46 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga dinsdag.
Nog maar vijf dagen.
Dus.
Ja, dat is ook zo, alleen ik had afgelopen zomer al aan een vriendin beloofd met haar te gaan.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
zo lang wachten, ik had zoiets van, iets wat je wil zien wil ik ook direct op de premiere zien anders gaan andere mensen hier direct allemaal dingen over zeggen en dergelijke die je nog niet wil horen.
dat is waar men spoilertags voor heeft uitgevondenquote:Op donderdag 24 november 2005 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
zo lang wachten, ik had zoiets van, iets wat je wil zien wil ik ook direct op de premiere zien anders gaan andere mensen hier direct allemaal dingen over zeggen en dergelijke die je nog niet wil horen.
ja en niet iedereen *grom* en ik noem geen namen.... gebruikt spoilertags Hodverdommequote:Op donderdag 24 november 2005 19:00 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dat is waar men spoilertags voor heeft uitgevonden
don`t blame mequote:Op donderdag 24 november 2005 19:23 schreef Talietje het volgende:
[..]
ja en niet iedereen *grom* en ik noem geen namen.... gebruikt spoilertags Hodverdomme![]()
doe ik ook nietquote:
truequote:Op donderdag 24 november 2005 19:26 schreef Talietje het volgende:
[..]
doe ik ook nietmaar het is wel irritant...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
ohw boeienquote:Op woensdag 23 november 2005 19:10 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Ja en die subs zijn altijd van een heel hoog niveau![]()
Ik hou het lekker bij de legale versie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder verliep de film snel, maar daardoor ging ie niet vervelen.
Wat ik me afvraag: zouden er mensen naar deze film gaan, zonder dat ze het boek (of een van de andere boeken)hebben gelezen of de vorige films hebben gezien. Ik denk zelf van niet. Dus of er dan bepaalde dingen niet worden besproken in de film (zoals "wat is een auror") maakt dan niet zo heel veel uit, omdat de kijker het toch wel weet.<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:18 schreef _evenstar_ het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:19 schreef ShaoliN het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
Was dat voor je haar tepels zag en ze vertelde dat ze heet wasquote:Op donderdag 24 november 2005 23:22 schreef Roi het volgende:
Ik moest wel bijna huilen toen Hermelientje zo verdrietig was hoor!
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:34 schreef Roi het volgende:
[..]
Was dat voor je haar tepels zag en ze vertelde dat ze heet was?!
Haha, nou .. die fleur delacour mocht ook er ook wezen! Met ingang van volgende week woensdag wordt zij al weer 23quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:34 schreef Roi het volgende:
[..]
Was dat voor je haar tepels zag en ze vertelde dat ze heet was?!
jij niet zekerquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij hebt zeker stiekem zitten geilen op die badpakscène hè
Dat niet alleenquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij hebt zeker stiekem zitten geilen op die badpakscène hè
Wooooow .. fleur delacour, topless in die filmquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:49 schreef Roi het volgende:
[afbeelding]
Let trouwens ook even (als het lukt) op Dolleman en Karkarof
-edit ;-o-
nou nou nou bij merlijns baard nog aan toe, niet overdrijven. De film was niet top, zeker niet, maar slecht gaat me wel heel erg veel. Mate van acteertalent laat 'soms' wat te wensen over, maar ik vond emma&daniel&rupert vrij goedquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:34 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik vond hem echt slecht.. Net gekeken. Het acteer werk was meer dan matig (de acteur die ron speelt, was wel aardig) veels te overdreven. Het verhaal was uitgedunt en veels te snel vertelt. Blegh.
Moah, het beantwoord wel redelijk mn fantiasie. Er zijn heus wle dingen die ik anders in mn koppie heb zitten. Zeker wel. Maar Ron,Harry en Hermelien vind ik opzich wel redelijk kloppen. Same as met anderling en sneep. Alleen perkamentus vind ik .. mwoah, in deel 3 en 4 een tikkeltje overdreven. The dursleys kloppen voor mijn gevoel ook totaal :/ qua het beeld wat ik had toen ik eerst het boek las. Dus opzich .. fantasie verpesten .. gaat wel heel verquote:Op zaterdag 26 november 2005 12:39 schreef Agiath het volgende:
Ik vond alle Harry Potter films ivm de boeken matig, ik wil ze ook niet teveel zien want het verpest je fantasie...
ik gok ergens rond maart of aprilquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:18 schreef Crazykill het volgende:
Wanneer komt de dvd uit ?? (Amerika ofzo?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357
quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef GHans7 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:54 schreef Timo20 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
* GHans7 heeft z'n boek erbij gepakt.quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:11 schreef Jojogirl het volgende:
Ben ik trouwens de enige die uit het boek nooit heeft gehaald dat Beauxbatons een meisjesschool was en Durmstrang een jongensschool? Ik was echt verbaasd toen ik het zo in de film zag.
Tering zo lang wachtenquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:28 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ik gok ergens rond maart of april
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de toch wel overduidelijke gevoelens en seksuelen verwijzingen. Het was toch echt wel flink wat volwassener.
Het acteerwerk was ook weer prima. Behalve dat van Perkamentus wat onder de maat was. Hij kwam niet over (net als in het boek) als een sterke man, maar juist het tegenovergestelde.
Ook waren er misschien iets te veel lossen stukjes, en teveel geintjes (ookal lag de zaal opvallend vaak in een deuk) die het verhaal niet helemaal ten goede deden. Hak op de tak kwam ik ook zo af en toe nog tegen.
En dan als laatste. De 2de uitdaging (onder water) was zwaar onder de maat. Bevatte totaal geen spanning en was nogal onduidelijk ook. Kon veel beter en was persoonlijk het dieptepunt van de film (imo).
Dat waren alle kanttekeningen die ik kon bedenken. Verder dan dat, MAGISCHE film. De beste deze reeks durf ik gewetenloos te zeggen. Hij was zoveel volwassener, serieuzer, enger dan voorheen. En vooral het magische (wat in de 3e film duidelijk ontbrak) was toch weer enigsinds terug.
Mike Newell heeft duidelijk beter werk afgelevert dan de té ambitieuse Alfonso Cuarón en de uitterst aardige maar iets te ondermaatse Chris Columbus.
Zeker gericht met het oog op het grotere publiek, zeker een 8.5. Misschien nog wel een 9.
Ik heb in ieder geval genoten.Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
Hehe, het lieft zie ik nu deel 5 en 6 nog even in de bioscoop, en kan ik daarna als ik de bioszaal uitloop direct dvdeetje meepakken van deel 4 5 6quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:40 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw gaat morgen met een 10 en 12 jarige naar HP. Hoe eng zal de 10 jarige het vinden? De andere drie films heeft ze ook gezien en was bij de laatste niet echt bang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Dat gaat dekomende films nog wel veranderen!quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:52 schreef klappernoot2000 het volgende:
Wat ik jammer vond dat de kinderlijke speelsheid die je zag in de eerste 3 delen er nu wel af is.
Een Harry Potter film voor jonge volwassenen zou iets meer diepgang moeten hebben, en ook iets geraffineerderdere humor, de film leunt nu teveel op 2 gedachten..![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
quote:Op zondag 27 november 2005 00:07 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]Auch, goed detail, bijna vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Nee. Wel een grote draakquote:Op zondag 27 november 2005 00:08 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik ga morgen![]()
Zit die grote spin er ook weer in?
lol doolhofquote:Op zondag 27 november 2005 00:06 schreef Roi het volgende:
Ik schrok zelf ook een keer. (In de doolhof.)
Pff gelukkig.. Ik ben echt vreselijk bang voor spinnen namelijkquote:Op zondag 27 november 2005 00:13 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Nee. Wel een grote draak. (Ow en een hele grote vrouw, ook erg angstaanjagend).
Mja klein spoilertje dan maar voor het geval dat:quote:Op zondag 27 november 2005 00:15 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Pff gelukkig.. Ik ben echt vreselijk bang voor spinnen namelijk![]()
Maar draken, bloed en schedels enzo vind ik dan weer niet eng
quote:Op zondag 27 november 2005 00:18 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Mja klein spoilertje dan maar voor het geval dat:Ach ja, dat zien we dan wel weer.. Eerst deel 5 nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er was plosteling een hard geluid, verder niets schokkends.quote:Op zondag 27 november 2005 00:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol doolhof.. ik schrok opzich nergens van, mja misschien schrok ik van de actie toen harry en de andere voor de 1e opdrachten klaar stonden in de tent, toen hermelien zo aan de andere kant stond te fluisteren, en toen ze zo zei, oooooh .. harry .. wapperend met d'r handen om z'n. Ik schrok ervan omdat het wel redelijk gemeend over kwam vond ik
.
lol, jij gaat nog een keer naar de bios om hem te zien ?quote:Op zondag 27 november 2005 08:33 schreef Puckie74 het volgende:
Heel hard geprobeerd niet te veel aan het boek te denken. Wist al dat de Dursleys en Dobby er niet in voor kwamen, dus daar had ik me bij neergelegd.
Maar als er gelijk in de eerste scene iemand bij is die in het boek veel langer mysterieus blijft ('my faithful servant at Hogwarts') is dat toch moeilijk!
De film was op zich best overweldigend. Is natuurlijk ook fantastisch om te visualiseren, zo'n WK en toernooi.
Fred en George vond ik wel grappig, maar hadden wel wat minder gekund. Ron is top. Rupert is Ron gewoon.
En tja...Dumbledore. Ik meen al eerder gelezen te hebben: waarom schreeuwt hij? Hij was af en toe bijna agressief naar Harry toe. Richard Harris komt helaas nooit meer terug natuurlijk. Ik hoop dat Michael Gambon zich in de volgende film wat kan inhouden.
Al met al een leuke avond gehad. Ga sowieso nog wel een keer. Meestal kan ik bij de tweede keer kijken mijn bezwaren beter van me af zetten. Ben benieuwd.
Zekers. Heb alle films minimaal twee keer in de bioscoop gezien. Is dat raar?quote:Op zondag 27 november 2005 10:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol, jij gaat nog een keer naar de bios om hem te zien ?![]()
Mwoah, weet niet of het raar is, maar ik betaal 8.5 euro voor een kaartje liever niet nog een keer. Ik heb volgens mij alleen een star wars film in de bios 2 keer gezien, voor de rest nog nooitquote:Op zondag 27 november 2005 10:37 schreef Puckie74 het volgende:
[..]
Zekers. Heb alle films minimaal twee keer in de bioscoop gezien. Is dat raar?
Ze vonden mij engquote:Op zondag 27 november 2005 00:17 schreef spookvrouw het volgende:
Ik denk dat het dan wel zal meevallen. Van de spin waren ze niet echt onder de indruk, en die enorme slang ook niet echt, wel geschrokken bij de onverwachte momenten. De dementors vonden de meiden "enger" en knepen me toen wel even. En ze zijn nu ook weer wat ouder, ik zie het wel. Ik laat het hier wel weten hoe ze het gevonden hebben.
Met OV krijg je 2 euro korting, dus ik ga echt nog wel een keer als het me maar 5 euro kostquote:Op zondag 27 november 2005 10:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mwoah, weet niet of het raar is, maar ik betaal 8.5 euro voor een kaartje liever niet nog een keer. Ik heb volgens mij alleen een star wars film in de bios 2 keer gezien, voor de rest nog nooit![]()
Nou, ik had sommige personages echt heeel anders voorgesteld zeg maar (ik las die boeken al 6 jaar geleden ongeveer)quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah, het beantwoord wel redelijk mn fantiasie. Er zijn heus wle dingen die ik anders in mn koppie heb zitten. Zeker wel. Maar Ron,Harry en Hermelien vind ik opzich wel redelijk kloppen. Same as met anderling en sneep. Alleen perkamentus vind ik .. mwoah, in deel 3 en 4 een tikkeltje overdreven. The dursleys kloppen voor mijn gevoel ook totaal :/ qua het beeld wat ik had toen ik eerst het boek las. Dus opzich .. fantasie verpesten .. gaat wel heel ver
hoorde ik net ook, t einde was afgeraffeld in 5 minuten? iets met hol-oog,quote:Op zondag 27 november 2005 16:07 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik ben net thuis, mooie film, maar helaas waren er veel dingen weggelaten uit het boek..
Ze hadden idd wel meer van de lessen mogen laten zien ja.
Verder ben ik ondanks dat ze veel dingen hebben weggelaten toch wel positief over deze film, en ik hoop dat er op de dvd nog veel extra scènes zitten..
vind ik ook, bijt ze! meteen in de nek!quote:Op zondag 27 november 2005 22:03 schreef dewd het volgende:
Waarom zitten we hier spoiler tags te gebruiken, iedereen die de film wel gaat zien en het boek niet gelezen heeft is niet lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.R.I.P. Richard Harris. Dat was nou een warme, vaderlijke Dumbledore. Die vent die het in deel 3 & 4 over heeft moeten nemen, die kan dat gewoon niet overbrengen. Het spijt me zeer, het zit er bij hem niet in. Je wordt bang van 'm als 'ie praat, hij klinkt geirriteerd en schudt Harry half door elkaar. Nergens de Dumbledore te bekennen die rustig z'n verhaal verteld en Harry volledig naar z'n hand weet te krijgen door z'n zachte en eerlijke opmerkingen.
Eind van de film spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geef je grotendeels gelijk, maar volgens mij is die scene een soort van huiswerk-klas, of zoiets als een stilteruimte waar gewerkt kan worden, met Sneep als toezichthouder. Je 1e spoilertag viel me ook al tegen, een belangrijk onderdeel wat gewoon weggelaten is. En nu ik er over nadenk is wat onder je 2e spoilertag staat eigenlijk ook wel vreemd.. (Heerlijk cryptisch omschreven zo, "mijn spoilertags vinden jouw spoilertags niet spoilerend"quote:Op zondag 27 november 2005 23:40 schreef twi het volgende:
En dat is een van de vele, vele fouten die er in de film zitten. Het verhaal wordt weinig eer aan gedaan en het boek wordt amper gerespecteerd (de tweeling die in dezelfde klas bij Snape zit als Harry?).
quote:Op maandag 28 november 2005 00:02 schreef _evenstar_ het volgende:Waarom ik moeite heb met de nieuwe Dumbledore? Omdat hij simpelweg totaal niet zo overkomt als in het boek: hij is Dumbledore niet, maar een of ander verzonnen clown-karakter zonder geduld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat dat de keuze is geweest van de vorige regisseur, maar Richard Harris is gewoon vele malen beter. De ideale opvolger had natuurlijk Ian McKellen geweest, maar helaas zit er bij hem een Gandalf-geurtje aan waardoor ze het niet aandurfden.
Wanneer Dumbledore niet zachtaardig en vaderlijk overkomt, zal er nooit een band tussen hem en Harry ontstaan die zo nodig is, kijkend naar het vervolg van de boeken.
En GHans7, het zou een uitleg kunnen zijn, dat Snape toezicht hield bij het maken van huiswerk ofzoiets, maar huiswerk wordt altijd in de common room (geen idee wat ze dat in 't Nederlands noemen) van het betreffende huis gemaakt. Of in de bibliotheek.
En ik snap niet waarom zo zoveel van het boek hebben kunnen weglaten terwijl ze bijvoorbeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Oh, en dan wil ik maar niet eens over die band op dat ball beginnen
[ Bericht 9% gewijzigd door twi op 28-11-2005 00:23:29 ]![]()
* GHans7 was zelf ook al aan het typen, maar kan het niet beter verwoorden.quote:Op maandag 28 november 2005 00:18 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer Dumbledore niet zachtaardig en vaderlijk overkomt, zal er nooit een band tussen hem en Harry ontstaan die zo nodig is, kijkend naar het vervolg van de boeken.
Precies, dat is wat ik ook miste (helaas).
Ik denk dat de Sneep-huiswerkscene op die manier het beste is uit te leggen. Een zooi leerlingen die in een vrij uur bezig is met het maken van huiswerk. Om voor elk beetje huiswerk elke keer wee naar je eigen kamer te moeten klimmen is wat teveel van het goede.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door GHans7 op 28-11-2005 00:34:13 ]Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357![]()
Ah, eindelijk een medestander.
, Twi,
.
Michael Gambon is een soort clown. Hij vedrinkt totaal in de geveinste ironie en knipogen. Dumbledore hoort de wijsheid te zijn terwijl hij toch een soort onbeholpenheid moet uitstralen (het liefst heeft hij gewoon een paar warme sokken). Aan de ene kant een held, aan de andere kant de docent die het dichst bij de leerlingen staat. Koekepan had dan ook een geweldig idee. Nu Richard Harris dood is kan maar één iemand het overnemen: Bram van der Vlugt.![]()
ik vind deze dumbledore behoorlijk goed eigenlijk, voor de redenen die hierboven ook genoemd zijn. dumbledore is een krachtig leider, met invloed door de hele wizard wereld, en dat hoort ie ook uit te stralen, het is niet een opa figuur die lekker van z'n vrije tijd aan het genieten is, want die heeft ie toch niet.
ik ga er van uit dat het knippen en plakken in de film toch ook in overeenstemming is gegaan met Rowling. De rode draad van het verhaal is nou eenmaal harry's gevecht tegen & of de opkomst van voldemort. Je moet gewoon knippen in zoveel bladzijdes en verhaallijnen.
Zo'n film is ook niet bedoeld om zo goed te zijn als het boek, of OM het boek te zijn. Daar heb je het boek voor. Als je het boek helemaal gaat verfilmen, wie leest er dan nog het boek?
Sure, ik had ook met gemak naar 8 uur harry potter kunnen kijken. Ik had er net zo lang naar kunnen kijken als dat het me duurde het boek te lezen. Geef mij maar een dure harry potter serie van zeven jaar, maar goed, dat belooft ook geen kwaliteit. (plus daar is gewoon geen geld voor)
Maar dat is er niet, het is een film, en ik ben er heel erg tevreden mee.![]()
bull. kinderen hebben het meeste aan een figuur die duidelijk is en stellig. een figuur waar ze weten wat ze kunnen verwachten. harry heeft een figuur nodig waarvan ie weet dat ie er voor hem is terwijl hij voor z'n leven vecht. een pijp rokende oude kerel in een stoel in een toren geeft dat totaal niet. dumbledore is zijn rots in de branding. zijn sensei, z'n leermeester. Sirius komt al veel meer in de buurt van een "vader" figuur, daarin zit een duidelijke liefdesband.quote:Op maandag 28 november 2005 00:23 schreef GHans7 het volgende:
[..]
* GHans7 was zelf ook al aan het typen, maar kan het niet beter verwoorden.
Precies, dat is wat ik ook miste (helaas).![]()
Ik moet ook zeggen dat ik Dumbledore nu juist veel meer Gandalf-achtig over vind komen. Krachtiger. Gandalf was namelijk ook niet altijd even zachtaardig.. Vraag me af of Ian McKellen dat dan anders had gedaan.
(tot voor kort dacht ik ook zelfs dat het Ian McKellen was)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het is gewoon turbokut dat ze films zijn gaan maken voor de reeks is afgelopen. Het verpest je fantasie en je kan geen rekening houden met wat er later in het verhaal gebeurt. Wat mij betreft waren ze er over 10 jaar pas aan begonnen.
Maar ik kan de verleiding ook weer niet aan de films te gaan bekijken, nu ze toch gemaakt zijn.![]()
ik dnek dat ian mcKellen het briljant had gedaan, maar dat ian teveel ghandalf is..
het zelfde als met elrond .. voor de een zal die altijd agent smith zijn voor de ander elrond..
en deze dumbledore geeft ook dta vertrouwens gevoel wel heel subtiel.. zoals bijvoorbeeld dat hij heel bewust zonder dat anderen dat door hebben in die denkpan laat kijken..Engaging Infinite Improbability Drive..![]()
In een interview zei hij dat hij wel benaderd is maar het niet gedaan heeft omdat hij dan teveel op Gandalf leek. Of was hij om die reden niet benaderd? Nou ja, het is wel overwogen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:35 schreef _evenstar_ het volgende:
ik dnek dat ian mcKellen het briljant had gedaan, maar dat ian teveel ghandalf is..
het zelfde als met elrond .. voor de een zal die altijd agent smith zijn voor de ander elrond..
en deze dumbledore geeft ook dta vertrouwens gevoel wel heel subtiel.. zoals bijvoorbeeld dat hij heel bewust zonder dat anderen dat door hebben in die denkpan laat kijken..![]()
wat ik me ook afvraag wat zou de shop toegevoegd hebben aan de film? denk weinig ..Engaging Infinite Improbability Drive..![]()
Toffe film met een meesterlijk slot.Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch![]()
Ik zeg ook niet dat hij van z'n vrije tijd geniet. Integendeel, hij is meer niet dan wel op Hogwarts te vinden. Maar z'n karakter zoals omschreven in 6 boeken is zoals Richard Harris 'm neerzette in film 1 en 2 (die ondanks hun kinderlijke uitstraling Hogwarts toch een stuk sprookjesachtiger en volgens 't boek presenteerden dan nu het geval is, inclusief dus Dumbledore).quote:Op maandag 28 november 2005 00:24 schreef releaze het volgende:
ik vind deze dumbledore behoorlijk goed eigenlijk, voor de redenen die hierboven ook genoemd zijn. dumbledore is een krachtig leider, met invloed door de hele wizard wereld, en dat hoort ie ook uit te stralen, het is niet een opa figuur die lekker van z'n vrije tijd aan het genieten is, want die heeft ie toch niet.Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niets tegen knippen. Je kunt gewoon niet zoveel honderd pagina's in 2 a 3 uur film stoppen. Het zou me een langdradig drama worden als ze dat met het oersaaie vijfde boek zouden moeten doen. Maar wanneer je veel dingen wel wilt uitbeelden, doe dat dan met respect naar het boek en met kloppende feiten en details. Je mag best hier en daar wat veranderen om de loop van het verhaal vloeiender te maken, omdat je er wat anders uit hebt geknipt. Maar fouten maken zoals bijvoorbeeldquote:ik ga er van uit dat het knippen en plakken in de film toch ook in overeenstemming is gegaan met Rowling. De rode draad van het verhaal is nou eenmaal harry's gevecht tegen & of de opkomst van voldemort. Je moet gewoon knippen in zoveel bladzijdes en verhaallijnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daar moet je dan niet mee aan komen. Feiten zo slordig negeren dat is gewoon voor fans overgeeflijk.![]()
Iemand al opgevallen dat David Tennant (Barty Crouch Jr) ook de zanger v/d band op het Yule Ball was?
Emma Watson was echt weer de beste acteur v/h trio..die scene dat ze huilt en Ron verwijten toesmijt
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:41 schreef twi het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij van z'n vrije tijd geniet. Integendeel, hij is meer niet dan wel op Hogwarts te vinden. Maar z'n karakter zoals omschreven in 6 boeken is zoals Richard Harris 'm neerzette in film 1 en 2 (die ondanks hun kinderlijke uitstraling Hogwarts toch een stuk sprookjesachtiger en volgens 't boek presenteerden dan nu het geval is, inclusief dus Dumbledore).
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niets tegen knippen. Je kunt gewoon niet zoveel honderd pagina's in 2 a 3 uur film stoppen. Het zou me een langdradig drama worden als ze dat met het oersaaie vijfde boek zouden moeten doen. Maar wanneer je veel dingen wel wilt uitbeelden, doe dat dan met respect naar het boek en met kloppende feiten en details. Je mag best hier en daar wat veranderen om de loop van het verhaal vloeiender te maken, omdat je er wat anders uit hebt geknipt. Maar fouten maken zoals bijvoorbeeldmogen de gezusters niet bij elkaar op bezoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daar moet je dan niet mee aan komen. Feiten zo slordig negeren dat is gewoon voor fans overgeeflijk.het is toch niet verboden om als iemand van ravenclaw bij iemand van grtffindor op visite te gaan
Engaging Infinite Improbability Drive..![]()
Smaken verschillen. Ik vond 'r bijvoorbeeld hysterisch en dramatisch, overtrokken acteren. Rupert en Daniel deden het beiden wel voortreffelijk.quote:Op maandag 28 november 2005 00:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Emma Watson was echt weer de beste acteur v/h trio..die scene dat ze huilt en Ron verwijten toesmijt![]()
Nou is de vorige Dumbledore nog niet echt in actie geweest in deel 1 en 2 helaas, daarin was dit nog niet nodig, we kunnen dus helaas niet oordelen hoe hij uit de verf zou zijn gekomen als het kwaad echt de kop op steekt. Nou grijp ik terug op het boek (wat niet altijd mag bij films zoals je zelf al aangeeft), en zie ik in de boeken een oude wijze man die vanachter z'n brilletje en z'n bureau veel meer doet dan je in werkelijkheid van hem ziet. Een man die je in een oogwenk zonder dat je er op bent voorbereid kan vervloeken/beheksen. Voor mij straalt de nieuwe Dumbledore dit veel minder uit dan de oude.quote:Op maandag 28 november 2005 00:28 schreef releaze het volgende:
[..]
bull. kinderen hebben het meeste aan een figuur die duidelijk is en stellig. een figuur waar ze weten wat ze kunnen verwachten. harry heeft een figuur nodig waarvan ie weet dat ie er voor hem is terwijl hij voor z'n leven vecht.Don't think you are, know you are.
Dat weet ik eigenlijk zo net nog niet, maar er zit niet voor niets een password op de in deze film helaas vrij duidelijk ontbrekende fat lady-doorgang.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef _evenstar_ het volgende:
mogen de gezusters niet bij elkaar op bezoekhet is toch niet verboden om als iemand van ravenclaw bij iemand van grtffindor op visite te gaan
![]()
![]()
Haha, ahnee, zij heeft echt weer het overacteren op de kaart gezet. Zij is echt dramatisch slecht.quote:Op maandag 28 november 2005 00:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Emma Watson was echt weer de beste acteur v/h trio..die scene dat ze huilt en Ron verwijten toesmijtJawel, dat kan niet. Mag niet weet je. Repressiebeleid.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
mogen de gezusters niet bij elkaar op bezoekhet is toch niet verboden om als iemand van ravenclaw bij iemand van grtffindor op visite te gaan
![]()
![]()
Daniel vond k soms barslecht.. Rupert is constant maar ik vond Emma echt geweldig in die scene..ze kropte het in t boek al een tijd op wat i/d film misschien niet zo naar voren kwam..quote:Op maandag 28 november 2005 00:44 schreef twi het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Ik vond 'r bijvoorbeeld hysterisch en dramatisch, overtrokken acteren. Rupert en Daniel deden het beiden wel voortreffelijk.
En die scene met Harry over Krum
mwoah in het kader van verbond etc.. met zijn allen tegen het kwaad?
Ik miste eigenlijk ook een beetje Nearly Headless Nicken de Fat Lady idd..
Wat was dat stomme gehop van Finch trouwens??You know when you close your eyes and wish for something?
Dat was echt hilarisch. Deze film was wel echt geestig af en toe.quote:Op maandag 28 november 2005 00:47 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wat was dat stomme gehop van Finch trouwens??![]()
sloeg nergens op maar t was lachwekkendquote:Op maandag 28 november 2005 00:47 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik miste eigenlijk ook een beetje Nearly Headless Nicken de Fat Lady idd..
Wat was dat stomme gehop van Finch trouwens??
Het gaat mij eigenlijk vooral om de kalmte die de echte Dumbledore eigenlijk voortdurend bewaard. Dat kan deze acteur op de een of andere manier gewoon niet brengen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:45 schreef GHans7 het volgende:
Ik heb me overigens laten vertellen dat noch de regisseur, noch Michael Gambon de serie boeken heeft gelezen.
Maar eigenlijk heb je niet eens de acteerprestatie van de beste man nodig om over 'm te oordelen. In film 3 zag hij er al uit als een verdwaasde oude Franse schilder met vreemde strikjes in z'n baard die alles niet helemaal op een rijtje had. In deze film komen er nog die rare paniekbuien bij. Denk daar nog eens de ontbrekende schitterende paarse robe en tovenaarsmuts bij die Dumbledore hoort te hebben en 't is vrij duidelijk dat Richard Harris en diens aankleding een groot gemis is.![]()
T was idd wel melig..ook dat gefröbel met die naald
Inderdaad, ik moest ook even twee keer kijken. Alhoewel ik nog steeds moest nadenken waarom ik nou eigenlijk moest lachen. Omdat het zo ongeplaatst en raar was bedacht, of dat 't ook echt gewoon grappig wasquote:Op maandag 28 november 2005 00:48 schreef MeneerTim het volgende:
Dat was echt hilarisch. Deze film was wel echt geestig af en toe.![]()
![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:50 schreef twi het volgende:
[..]
Het gaat mij eigenlijk vooral om de kalmte die de echte Dumbledore eigenlijk voortdurend bewaard. Dat kan deze acteur op de een of andere manier gewoon niet brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Oh, en het volgende is eigenlijk ook een kwestie van smaak. Ik hoor hier zeggen dat die Clémence Poésy er lekker uit zag. Dat klopt ook wel, zeker in dat mooie filmpje hier. Maar een echt oogverblindend mooi meisje vond ik 'r eigenlijk absoluut niet, wat ze natuurlijk wel zou moeten zijn.![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:50 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
T was idd wel melig..ook dat gefröbel met die naaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
quote:Op maandag 28 november 2005 00:56 schreef twi het volgende:
Oh, en het volgende is eigenlijk ook een kwestie van smaak. Ik hoor hier zeggen dat die Clémence Poésy er lekker uit zag. Dat klopt ook wel, zeker in dat mooie filmpje hier. Maar een echt oogverblindend mooi meisje vond ik 'r eigenlijk absoluut niet, wat ze natuurlijk wel zou moeten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ik moet leren gebruik maken van die snel-knoppen in de balk hierboven, om al m'n spoilertags sneller kwijt te kunnen, merk ik)Don't think you are, know you are.
quote:Op maandag 28 november 2005 00:56 schreef GHans7 het volgende:
[..]OMG ja dat was ook geniaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat Finch ging schuifelen met zn kat
En die tweeling:
Boy from Durmstrang: May I have your arm?
Parvati Patil: Arm, leg, whatever, I'm yours.You know when you close your eyes and wish for something?
quote:Op maandag 28 november 2005 00:58 schreef GHans7 het volgende:Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. En kwestie van smaak. Cedric was redelijk gecast, Viktor vond ik zelf slecht gecast. En over die introductie-scene van de scholen wil ik het eigenlijk helemaal niet hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hehehe ja precies.quote:Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
OMG ja dat was ook geniaal!
En dat Finch ging schuifelen met zn kat
En die tweeling:
Boy from Durmstrang: May I have your arm?
Parvati Patil: Arm, leg, whatever, I'm yours.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Die scene's vond k op zich best redelijk.quote:Op maandag 28 november 2005 01:02 schreef twi het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. En kwestie van smaak. Cedric was redelijk gecast, Viktor vond ik zelf slecht gecast. En over die introductie-scene van de scholen wil ik het eigenlijk helemaal niet hebben
Ik vond Cedric matig en Krum echt acteren als een houten plank..maar misschien is dat zn karakter?
Is Bert (van Ernie) trouwens idool van alle mannelijke kinderacteurs i/d film met die giga wenkbrauwen all over ?You know when you close your eyes and wish for something?
quote:Op maandag 28 november 2005 01:02 schreef twi het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. En kwestie van smaak. Cedric was redelijk gecast, Viktor vond ik zelf slecht gecast. En over die introductie-scene van de scholen wil ik het eigenlijk helemaal niet hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Bert was homo toch? Dus wie weet.. En Krum word in het boek omschreven als slungelig met grote voeten als ik het me goed herinner, ik vond het deels goed overkomen, alleen was deze gozer daar wat te breed voor, zeker voor iemand die een Zoeker zou moeten zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 01:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Die scene's vond k op zich best redelijk.
Ik vond Cedric matig en Krum echt acteren als een houten plank..maar misschien is dat zn karakter?
Is Bert (van Ernie) trouwens idool van alle mannelijke kinderacteurs i/d film met die giga wenkbrauwen all over ?
* GHans7 ziet dat twi hem weer eens voor is..
Don't think you are, know you are.
Trouwens..ben ik de enige die t raar vond dat Ginny en Hermione zo gezellig samen huppelde de hele tijd? Dat is i/d boeken toch wel anders..daar is de scheiding tussen de jaren best groot..You know when you close your eyes and wish for something?
Dat vond ik niet zo vreemd, ze komt er al een paar zomers over de vloer, en kan het met die hele familie goed vinden, dus waarom niet. Ze zitten ook beide bij Griffoendor, dus komen elkaar elke dag tegen.quote:Op maandag 28 november 2005 01:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Trouwens..ben ik de enige die t raar vond dat Ginny en Hermione zo gezellig samen huppelde de hele tijd? Dat is i/d boeken toch wel anders..daar is de scheiding tussen de jaren best groot..
En we zien ze nu juist vaak buiten de lessen om, de momenten dat je juist buiten je standaard groepje komt die je de hele dag al tijdens de lessen om je heen hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ben ik nu twi een keer te snel af?
Mwah dat valt op zich wel mee hoor.
Spoiler van boek 6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(edit: Ja, je bent me te snel af)
[ Bericht 4% gewijzigd door twi op 28-11-2005 01:19:33 ]![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 01:11 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Dat vond ik niet zo vreemd, ze komt er al een paar zomers over de vloer, en kan het met die hele familie goed vinden, dus waarom niet. Ze zitten ook beide bij Griffoendor, dus komen elkaar elke dag tegen.Ik vond t wel weer fijn om idd Ron en Hermelien weer samen te zien kibbelen omdat je weet hoe het aflooptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kvond Cho's rol maar beetje mager..ondanks dr uberschattige Schotse accentje!You know when you close your eyes and wish for something?
Mja, hoewel ze eigenlijk precies dat doet wat ze ook in het boek doet, en goed ook naar mijn meningquote:Op maandag 28 november 2005 01:13 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ik vond t wel weer fijn om idd Ron en Hermelien weer samen te zien kibbelen omdat je weet hoe het afloopt
Kvond Cho's rol maar beetje mager..ondanks dr uberschattige Schotse accentje!Don't think you are, know you are.
Je bedoelt, ze loopt overal irritant doorheen mooi te zijn zonder ook daadwerkelijk enige functie te hebben in 't verhaal?
Dat klopt ja![]()
![]()
Ik vond vooral dat ze rond het einde even vergeten werd en dat de nadruk weinig lag op dat ze echt het vriendinnetje was van Cedric ipv alleen zn Yule Ball date..quote:Op maandag 28 november 2005 01:21 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Mja, hoewel ze eigenlijk precies dat doet wat ze ook in het boek doet, en goed ook naar mijn meningYou know when you close your eyes and wish for something?
Heeft ze in het boek nog meer boeiends te doen/melden dan?quote:Op maandag 28 november 2005 01:22 schreef twi het volgende:
Je bedoelt, ze loopt overal irritant doorheen mooi te zijn zonder ook daadwerkelijk enige functie te hebben in 't verhaal?
Dat klopt ja. Ze creeert de eerste vlinders in de buik, en doet dat duidelijk goed.
De ontmaskering van Rita Skeeter zat toch ook in dit boek trouwens?
Zonder die ontknoping had het karakter wel de film uitgeknipt kunnen worden eigenlijk..You know when you close your eyes and wish for something?
Ja die zit in dit boek. En dat ze (als ze een volgende film haalt), aub niet meer "quote:Op maandag 28 november 2005 01:32 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
De ontmaskering van Rita Skeeter zat toch ook in dit boek trouwens?
Zonder die ontknoping had het karakter wel de film uitgeknipt kunnen worden eigenlijk.." in haar repetoire heeft.
Oh die vind k wel humor..net zoalsquote:Op maandag 28 november 2005 01:37 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Ja die zit in dit boek. En dat ze (als ze een volgende film haalt), aub niet meer "" in haar repetoire heeft.
bij Barty Crouch Junior..
Bij Barty hoort het erbij.quote:Op maandag 28 november 2005 01:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Oh die vind k wel humor..net zoalsbij Barty Crouch Junior..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Bij haar vond ik het storend, als een 10-12 jarige die zich verheugt op Sinterklaas.
Dit deel is vele malen beter dan deel 3!
deel 3 miste ik gewoon complete opbouw en verhaallijnen.
Dit deel heeft tenminste alle belangrijke zaken er in.
Dateen niet boeiende vriendin nauwlijks te zien is , is niet meer dan terecht (gezien de tijd die ze hebben). Dumbledore blijft kut! Nummer 1 was gewoon perfect so we have to get over it.
En ik blijf er bij dat het kasteel in deel 1 en 2 perfect was.
Deel 3 had de regiseur meer oog voor het kasteel dan het verhaal
Dat was de grootste tegenvaller. zie mij is pimpen met mijn kasteel!
En deel 4 gaat het tenminste weer om harry en de avonturen.
En ik snap echt niet waarom ze elke film een nieuwe director nemen?
In dit geval ben ik redelijk tevreden, maar deel 5 is nog lastiger te verfilmen (dikste boek) en dan gaat er weer een groentje achter die camera staan.
Ik hoop echt dat ze stiekem toch 6 uurs versies hebben gemaakt van 3 en 4
En dat die na deel 7 op dvd verschijnen![]()
Ik mag toch hopen![]()
![]()
Nou, vanavond deze film gezien en hij is echt geweldig! Veel enger/spannender dan de vorige delen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
En van Dumbledore, deel 3 heb ik niet gezien dus ik zag hem nu voor het eerst. Ik vind hem ook niet zo goed passen voor zo'n rol. Gewoon niet de uitstraling die Dumbledore hoort te hebben, een echte oude tovenaarsuitstraling, dat miste hij. De oude Dumbledore had dat overduidelijk wel.Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
Boeken niet gelezen?quote:Op maandag 28 november 2005 01:45 schreef Vava het volgende:
Nou, vanavond deze film gezien en hij is echt geweldig! Veel enger/spannender dan de vorige delen![]()
Deel 1 en twee waren bijna perfect
En nu komt idd de spanning er in.
En zoals ik al eerder aangaf! Deel 3 was echt slecht
Deel 4 vond ik het beste boek. Kijken wat ze van 5 weten te maken. Dat is een lastige klus.
Maar als je voor de spanning komt dan is deel 5 en 6 nog beter![]()
Boeken wel gelezen, hoezo?quote:Op maandag 28 november 2005 01:48 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Boeken niet gelezen?![]()
Deel 1 en twee waren bijna perfect
En nu komt idd de spanning er in.
En zoals ik al eerder aangaf! Deel 3 was echt slecht
Deel 4 vond ik het beste boek. Kijken wat ze van 5 weten te maken. Dat is een lastige klus.
Maar als je voor de spanning komt dan is deel 5 en 6 nog beterTof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
Hmm voor mijn gevoel moet je bij beide boeken toch door een boel verhaal voor je bij echte spanning en sensatie komt, dat is bij boek 4 toch anders.quote:Op maandag 28 november 2005 01:48 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Maar als je voor de spanning komt dan is deel 5 en 6 nog beterDon't think you are, know you are.
In de film komt de spanning anders over dan in de boekenquote:Op maandag 28 november 2005 01:51 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Omdat je je leek te verbazen dat er nu spanning in kwam.vandaar
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
Door het toernooi en het WK Zwerkbalquote:Op maandag 28 november 2005 01:52 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Hmm voor mijn gevoel moet je bij beide boeken toch door een boel verhaal voor je bij echte spanning en sensatie komt, dat is bij boek 4 toch anders.
Wat overigens best wat langer mocht van mij (het wk) was het leukste gedeelte uit het boek ongeveer.
Maar dat is logisch voor de film.
En je hebt wel gelijk
Maar in de boeken zijn er genoeg page turners zodat je maar door wil lezen
5 was wat lang van stof en deel 6 al veel minder weer.
Zoals JK ook heeft aangegeven is deel 5 echt het middelpunt van het verhaal.
maar ja we moeten wachten tot 2007, gelukkig ken ik de boeken al en kijk ik meer uit naar deel 7 op print![]()
Het WK was bedroevend kort ja, helaas.quote:Op maandag 28 november 2005 01:55 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wat overigens best wat langer mocht van mij (het wk) was het leukste gedeelte uit het boek ongeveer.
Zoals JK ook heeft aangegeven is deel 5 echt het middelpunt van het verhaal.
maar ja we moeten wachten tot 2007, gelukkig ken ik de boeken al en kijk ik meer uit naar deel 7 op print
Wachten tot 2007 voor film 5 bedoel je? mja, dat is nog ver weg ja helaas (en boek 7 nog ff verder vermoed ik zo).
2007 is idd deel 5 op filmquote:Op maandag 28 november 2005 01:58 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Het WK was bedroevend kort ja, helaas.
Wachten tot 2007 voor film 5 bedoel je? mja, dat is nog ver weg ja helaas (en boek 7 nog ff verder vermoed ik zo).
Zal wel weer juni worden![]()
Of ze moeten hem weer gelijk gaan trekken met kerst nu LOTR over is
En het boek? ja JK is niet echt snel met de laatste. Maar ze loopt de films nog ruim voor.![]()
Het zal ook een mooi stukje toverkunst zijn als de producers van de films, film 7 eerder weten te filmen dan boek 7 in de winkels ligtquote:Op maandag 28 november 2005 02:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En het boek? ja JK is niet echt snel met de laatste. Maar ze loopt de films nog ruim voor..
IK vraag me af of ze meteen de 2 volgende delen opnemen, want de hoofdrol spelers beginnen in sneltreinvaart ouder te worden. Om over de verfilming van het laatste boek nog maar niet te beginnen die zal haast door andere acteurs gedaan moeten worden. En dat gaat denk ik niet zo snel goed.![]()
Voor deel 5 staan de 3 hoofdrolspelers al op contract zover ik weet. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze het zullen proberen met een andere cast, dat is een venietiging van je eigen succes en dat weten ze donders goed bij Warner Brothers. Ze zullen vermoedelijk dus in hoog tempo door gaan met films maken. (op http://www.imdb.com wordt voorspelt dat deel 5 in 2007 klaar zal zijn, en deel 6 een jaar daarna, ze zullen vast wel proberen dat ook echt voor elkaar te krijgen, gezien de leeftijden van de acteurs. )quote:Op maandag 28 november 2005 09:58 schreef dewd het volgende:
IK vraag me af of ze meteen de 2 volgende delen opnemen, want de hoofdrol spelers beginnen in sneltreinvaart ouder te worden. Om over de verfilming van het laatste boek nog maar niet te beginnen die zal haast door andere acteurs gedaan moeten worden. En dat gaat denk ik niet zo snel goed.Don't think you are, know you are.
Ik heb hem ook gezienZaterdag. Vond herm geweldig, heb ook zitten huilen
(pappa kannewasser was zo'n blij aardig mannetje
) dat deed het hem toch wel
Wij zijn trouwens weggestuurd bij de aftiteling: "ja, de aftiteling duurt 20 minuten en er staan al weer 300 man buiten te wachten"
Tot overmaat van ramp had het bios-personeel blijkbaar ook nog aan die mensen verteld dat het wachten alleen nog op ons was, zodat we een interessant applaus kregen toen we na vijf hele minuten!!! aftiteling "eindelijk" naar buiten kwamen
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!
Verder gave film, niet teveel vergelijken met het boek
Hele duistere sfeer die in de eerste vijf minuten al goed wordt neergezet.![]()
Kansloos, 1/5 deel van je geld terugeisen.quote:Op maandag 28 november 2005 10:38 schreef freecell het volgende:
Wij zijn trouwens weggestuurd bij de aftiteling: "ja, de aftiteling duurt 20 minuten en er staan al weer 300 man buiten te wachten"
Tot overmaat van ramp had het bios-personeel blijkbaar ook nog aan die mensen verteld dat het wachten alleen nog op ons was, zodat we een interessant applaus kregen toen we na vijf hele minuten!!! aftiteling "eindelijk" naar buiten kwamen
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!.
Bioscopen zijn sowieso fucking kut. Onze kaartjes kosten fucking tien fucking euro per stuk. En dan zit je in de fucking Catherijne bioscoop, wat meer een fucking cafetaria met filmzalen is dan een fucking bioscoop. Daar stonden we dan met fucking driehonderd man op elkaar gepropt te wachten tot de fucking deuren opengingen. Fucking heet, we mochten er pas drie minuten nadat de film zou beginnen in. En dan zit je fucking ook nog eens helemaal op de voorste rij, helemaal aan de fucking linkerkant!!
Hallo! Als ik fucking tien euro betaal, dan eis ik dat die fucking bioscoop nerds m'n schoenen kussen en fucking beleefd vragen of ze me alstublieft in de watten mogen leggen!
Voor straf download ik die fucking film.
fuck.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Om die reden ben ik op zaterdag om kwart over 11 gegaan. Halve prijs en lekker rustig.
Overigens vond ik de film perfect te kijken voor iemand als ik die de magische sfeer van HP leuk vind om naar te kijken maar de boeken niet perse hoeft te lezen. Gewoon lekker en spectaculair vermaak.
Eergelijk gezegd vind ik het gezeur over de verschillen in het boek en de film nogal dwars. Na 3 films weet je toch dat zo een verhaal niet in een film past? Ja, dan kun je hier welk elk detail gaan noemen dat in het boek beter of anders is uitgewerkt, maar je schiet er niets mee op..
Het boek is het boek en de film is de film. Het is zo simpel
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl![]()
Het nadeel van een film nav een boek blijft altijd: je weet dat er veel meer in had kunnen zitten. Zeker met de gedachte in je achterhoofd dat deze film bijna in twee stukken was gehakt, en daardoor veel meer verhaal had kunnen bevatten, i.t.t. de uiteindelijk 1-delige versie. Verder mogen we natuurlijk niet klagen eigenlijk, het is niet zo dat ze een hele opdracht laten vervallen om stukken verhaal te vertellen bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 november 2005 12:04 schreef Cheiron het volgende:
Het boek is het boek en de film is de film. Het is zo simpel.
Het filmen voor Film 5 begint trouwens al in Februari
Ik vond dat ze het boek best aardig hadden gecondenseerd voor de film eigenlijk. Dit was de eerste van de 4 films waar ik echt een beetje 'in' de film kwam (ook omdat die knul die Harry speelt eindelijk enigszins heeft leren acteren).![]()
catharijnequote:Op maandag 28 november 2005 11:45 schreef speknek het volgende:
Bioscopen zijn sowieso fucking kut. Onze kaartjes kosten fucking tien fucking euro per stuk. En dan zit je in de fucking Catherijne bioscoop, wat meer een fucking cafetaria met filmzalen is dan een fucking bioscoop. Daar stonden we dan met fucking driehonderd man op elkaar gepropt te wachten tot de fucking deuren opengingen. Fucking heet, we mochten er pas drie minuten nadat de film zou beginnen in. En dan zit je fucking ook nog eens helemaal op de voorste rij, helemaal aan de fucking linkerkant!!
Hallo! Als ik fucking tien euro betaal, dan eis ik dat die fucking bioscoop nerds m'n schoenen kussen en fucking beleefd vragen of ze me alstublieft in de watten mogen leggen!
Voor straf download ik die fucking film.
fuck.
hebben ze daar eik studentenkorting? ben twee maandjes terug naar lelystad verhuisd en met mn ov betaal ik op zaterdagavond nieuwe film gewoon ¤6,50ik kan zo weer
![]()
![]()
Zo, ik ben gisteren geweest met de meiden en ik moet zeggen dat ik erg gemengde gevoelens over de film heb.
Sommige dingen zijn hier al voorbij gekomen, zoals de keuze van Dumbledore, vind ik ook niet geweldig.
Doilleman had wat mij betreft qua ronddraaiend oog ook beter gekund, zijn kop vond ik wel markant.
De band vond ik helemaal nix, hoort niet thuis in een toverwereld en al helemaal niet op een traditioneel bal.
Het is jammer dan een aantal lijnen, zoals met de huiselven en het zwerkbal tournooi, volledig zijn weggelaten. Ik vond het teleurstellend dat ze binnen ca. 15 minuten de intro, het tournooi en de aanval van de Dooddoeners lieten zien.
Voor de hoofdlijnen van het boek hebben ze het goed gefilmd, gaat in een behoorlijke vaart en daarom vind ik de film dan wel weer goed.
De humor is ook ruim aanwezig, en dat maakt het dan wel weer grappig. De rondvliegende hormonen van de pubers is ook lachen.
Olympe is supergroot, helemaal top.
Toch is het jammer dat het geen film meer is voor kinderen, waar de verhalen toch wel voor bedoeld waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hofleverancier van sterretjes :)![]()
Ik vond dat ze er qua acteren allemaal flink op vooruit zijn gegaan. In deel 1 kon ik me nog wel eens ergeren aan voornamelijk Emma Watson die toch behoorlijk geforceerd speelde (neemt niet weg dat ik ook dát een hele leuke film vind!!).quote:Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef anneja het volgende:
Ik vond dat ze het boek best aardig hadden gecondenseerd voor de film eigenlijk. Dit was de eerste van de 4 films waar ik echt een beetje 'in' de film kwam (ook omdat die knul die Harry speelt eindelijk enigszins heeft leren acteren).
Ik vind deel 4 echt ge-wel-dig!! Vooral Ron, ik ben fan van 'm!!![]()
Deel 3 was ook al super, maar dit deel is net iets geloofwaardiger omdat ze ook 's een keer ruzien met mekaar. Ik vond de Ron-Hermione stukken heel erg leuk en natuurlijk de fantastische scene met Moaning Myrtle!
Jij weet waar het om gaat!quote:Op maandag 28 november 2005 10:38 schreef freecell het volgende:
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!
quote:Op donderdag 24 november 2005 00:56 schreef the900 het volgende:
ow en de flauwe grapjes hadden wat minder gemogenDaar kan ik nou om lachen!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beetje té slapstick soms![]()
![]()
![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door Flibble op 28-11-2005 16:29:58 ]King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!![]()
Ik vraag me af hoe ze deel 5 gaan doen, dit kan toch bijna niet in 1 film. Of er moet weer eens flink geknipt worden.quote:Op maandag 28 november 2005 14:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het filmen voor Film 5 begint trouwens al in Februari![]()
Damnit, ik zou donderdag gaan in Zwolle, maar dan draait hij helemaal niet.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!![]()
Vond die scene met Moaning Myrtle echt zwaar overdreven. Ze zit hem haast aan te randen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.most people keep their brains between their legs![]()
Wederom een erg leuke film om naar te kijken, maar wel jammer dat ze zoveel uit het boek weg hebben gelaten en hebben veranderd, maar dat kan natuurlijk niet andersIk zou graag iets meer gezien hebben van het WK Zwerkbal, dat zag er namelijk erg gaaf uit!
Verder is er (wederom) een duidelijke verbetering in acteerprestaties zichtbaar, bijna dezelfde verbetering als tussen deel 2 en 3! Respect daarvoor![]()
Vind deze film trouwens minder goed qua film "techniek" dan deel 3, weet ook niet precies waarom, maar deel 3 ademde naar mijn mening een veel magischere sfeer uit... desalnietemin weer een pronkstukje toegevoegd aan de harry potter legende
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling![]()
je weet toch hopelijk dat daar maar 1 ding tegen te doen valt, he: gewoon op t bioscoop personeel in slaanquote:Op maandag 28 november 2005 10:38 schreef freecell het volgende:
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!![]()
![]()
niemand stuurt mij weg. Heb voor de film betaald, dus ook voor de aftiteling
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Godsamme zeg, het was druk voor een maandagavond. En een vriendin die vaak naar de film gaat zei nog wel dat het wel los zou lopen, nu weet ik ook waarom ze niet ging. Alleen nog plaats in de fucking voorste rijen.
Ik moet toch echt de boeken gaan lezen, in deze film werd er wel heel vaak van de hak op de tak gesprongen, vooral in de eerste helft, alsof de meeste bezoekers het verhaal wel kennen. Dat is mijn enige klacht over de film, de rest was weer fantastisch en sommige pubersituaties waren wel herkenbaar. Op naar de 5e en 6e film!The Internets, I needs it..![]()
what de fuck is er zo boeiend aan de aftiteling
als je de vorige delen hebt gezien, dan weet je dat er waarschijnlijk nog wat na de aftiteling komtquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:09 schreef MMaRsu het volgende:
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Muziek, artistieke waarde (if any), soms is er nog iets na de aftiteling...quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:09 schreef MMaRsu het volgende:
Overigens was de hele zaal al leeg toen ik en mijn groep halverwege de aftiteling opstond.
The Internets, I needs it..![]()
ben als enige in de hele fucking zaal blijven zitten tijdens de gehele aftitelingquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:11 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Muziek, artistieke waarde (if any), soms is er nog iets na de aftiteling...
Overigens was de hele zaal al leeg toen ik en mijn groep halverwege de aftiteling opstond.
Komt er nog wat dan?quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ben als enige in de hele fucking zaal blijven zitten tijdens de gehele aftiteling
Heb de film nog niet kunnen bekijken, dus dan is het het wel waard om ff te blijven zitten
Well, God's the person that is ignoring you.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: