hoorde ik net ook, t einde was afgeraffeld in 5 minuten? iets met hol-oog,quote:Op zondag 27 november 2005 16:07 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik ben net thuis, mooie film, maar helaas waren er veel dingen weggelaten uit het boek..
Ze hadden idd wel meer van de lessen mogen laten zien ja.
Verder ben ik ondanks dat ze veel dingen hebben weggelaten toch wel positief over deze film, en ik hoop dat er op de dvd nog veel extra scènes zitten..
vind ik ook, bijt ze! meteen in de nek!quote:Op zondag 27 november 2005 22:03 schreef dewd het volgende:
Waarom zitten we hier spoiler tags te gebruiken, iedereen die de film wel gaat zien en het boek niet gelezen heeft is niet lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.R.I.P. Richard Harris. Dat was nou een warme, vaderlijke Dumbledore. Die vent die het in deel 3 & 4 over heeft moeten nemen, die kan dat gewoon niet overbrengen. Het spijt me zeer, het zit er bij hem niet in. Je wordt bang van 'm als 'ie praat, hij klinkt geirriteerd en schudt Harry half door elkaar. Nergens de Dumbledore te bekennen die rustig z'n verhaal verteld en Harry volledig naar z'n hand weet te krijgen door z'n zachte en eerlijke opmerkingen.
Eind van de film spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geef je grotendeels gelijk, maar volgens mij is die scene een soort van huiswerk-klas, of zoiets als een stilteruimte waar gewerkt kan worden, met Sneep als toezichthouder. Je 1e spoilertag viel me ook al tegen, een belangrijk onderdeel wat gewoon weggelaten is. En nu ik er over nadenk is wat onder je 2e spoilertag staat eigenlijk ook wel vreemd.. (Heerlijk cryptisch omschreven zo, "mijn spoilertags vinden jouw spoilertags niet spoilerend"quote:Op zondag 27 november 2005 23:40 schreef twi het volgende:
En dat is een van de vele, vele fouten die er in de film zitten. Het verhaal wordt weinig eer aan gedaan en het boek wordt amper gerespecteerd (de tweeling die in dezelfde klas bij Snape zit als Harry?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
quote:Op maandag 28 november 2005 00:02 schreef _evenstar_ het volgende:Waarom ik moeite heb met de nieuwe Dumbledore? Omdat hij simpelweg totaal niet zo overkomt als in het boek: hij is Dumbledore niet, maar een of ander verzonnen clown-karakter zonder geduld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat dat de keuze is geweest van de vorige regisseur, maar Richard Harris is gewoon vele malen beter. De ideale opvolger had natuurlijk Ian McKellen geweest, maar helaas zit er bij hem een Gandalf-geurtje aan waardoor ze het niet aandurfden.
Wanneer Dumbledore niet zachtaardig en vaderlijk overkomt, zal er nooit een band tussen hem en Harry ontstaan die zo nodig is, kijkend naar het vervolg van de boeken.
En GHans7, het zou een uitleg kunnen zijn, dat Snape toezicht hield bij het maken van huiswerk ofzoiets, maar huiswerk wordt altijd in de common room (geen idee wat ze dat in 't Nederlands noemen) van het betreffende huis gemaakt. Of in de bibliotheek.
En ik snap niet waarom zo zoveel van het boek hebben kunnen weglaten terwijl ze bijvoorbeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Oh, en dan wil ik maar niet eens over die band op dat ball beginnen
[ Bericht 9% gewijzigd door twi op 28-11-2005 00:23:29 ]![]()
* GHans7 was zelf ook al aan het typen, maar kan het niet beter verwoorden.quote:Op maandag 28 november 2005 00:18 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer Dumbledore niet zachtaardig en vaderlijk overkomt, zal er nooit een band tussen hem en Harry ontstaan die zo nodig is, kijkend naar het vervolg van de boeken.
Precies, dat is wat ik ook miste (helaas).
Ik denk dat de Sneep-huiswerkscene op die manier het beste is uit te leggen. Een zooi leerlingen die in een vrij uur bezig is met het maken van huiswerk. Om voor elk beetje huiswerk elke keer wee naar je eigen kamer te moeten klimmen is wat teveel van het goede.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door GHans7 op 28-11-2005 00:34:13 ]Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357![]()
Ah, eindelijk een medestander.
, Twi,
.
Michael Gambon is een soort clown. Hij vedrinkt totaal in de geveinste ironie en knipogen. Dumbledore hoort de wijsheid te zijn terwijl hij toch een soort onbeholpenheid moet uitstralen (het liefst heeft hij gewoon een paar warme sokken). Aan de ene kant een held, aan de andere kant de docent die het dichst bij de leerlingen staat. Koekepan had dan ook een geweldig idee. Nu Richard Harris dood is kan maar één iemand het overnemen: Bram van der Vlugt.![]()
ik vind deze dumbledore behoorlijk goed eigenlijk, voor de redenen die hierboven ook genoemd zijn. dumbledore is een krachtig leider, met invloed door de hele wizard wereld, en dat hoort ie ook uit te stralen, het is niet een opa figuur die lekker van z'n vrije tijd aan het genieten is, want die heeft ie toch niet.
ik ga er van uit dat het knippen en plakken in de film toch ook in overeenstemming is gegaan met Rowling. De rode draad van het verhaal is nou eenmaal harry's gevecht tegen & of de opkomst van voldemort. Je moet gewoon knippen in zoveel bladzijdes en verhaallijnen.
Zo'n film is ook niet bedoeld om zo goed te zijn als het boek, of OM het boek te zijn. Daar heb je het boek voor. Als je het boek helemaal gaat verfilmen, wie leest er dan nog het boek?
Sure, ik had ook met gemak naar 8 uur harry potter kunnen kijken. Ik had er net zo lang naar kunnen kijken als dat het me duurde het boek te lezen. Geef mij maar een dure harry potter serie van zeven jaar, maar goed, dat belooft ook geen kwaliteit. (plus daar is gewoon geen geld voor)
Maar dat is er niet, het is een film, en ik ben er heel erg tevreden mee.![]()
bull. kinderen hebben het meeste aan een figuur die duidelijk is en stellig. een figuur waar ze weten wat ze kunnen verwachten. harry heeft een figuur nodig waarvan ie weet dat ie er voor hem is terwijl hij voor z'n leven vecht. een pijp rokende oude kerel in een stoel in een toren geeft dat totaal niet. dumbledore is zijn rots in de branding. zijn sensei, z'n leermeester. Sirius komt al veel meer in de buurt van een "vader" figuur, daarin zit een duidelijke liefdesband.quote:Op maandag 28 november 2005 00:23 schreef GHans7 het volgende:
[..]
* GHans7 was zelf ook al aan het typen, maar kan het niet beter verwoorden.
Precies, dat is wat ik ook miste (helaas).![]()
Ik moet ook zeggen dat ik Dumbledore nu juist veel meer Gandalf-achtig over vind komen. Krachtiger. Gandalf was namelijk ook niet altijd even zachtaardig.. Vraag me af of Ian McKellen dat dan anders had gedaan.
(tot voor kort dacht ik ook zelfs dat het Ian McKellen was)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het is gewoon turbokut dat ze films zijn gaan maken voor de reeks is afgelopen. Het verpest je fantasie en je kan geen rekening houden met wat er later in het verhaal gebeurt. Wat mij betreft waren ze er over 10 jaar pas aan begonnen.
Maar ik kan de verleiding ook weer niet aan de films te gaan bekijken, nu ze toch gemaakt zijn.![]()
ik dnek dat ian mcKellen het briljant had gedaan, maar dat ian teveel ghandalf is..
het zelfde als met elrond .. voor de een zal die altijd agent smith zijn voor de ander elrond..
en deze dumbledore geeft ook dta vertrouwens gevoel wel heel subtiel.. zoals bijvoorbeeld dat hij heel bewust zonder dat anderen dat door hebben in die denkpan laat kijken..Engaging Infinite Improbability Drive..![]()
In een interview zei hij dat hij wel benaderd is maar het niet gedaan heeft omdat hij dan teveel op Gandalf leek. Of was hij om die reden niet benaderd? Nou ja, het is wel overwogen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:35 schreef _evenstar_ het volgende:
ik dnek dat ian mcKellen het briljant had gedaan, maar dat ian teveel ghandalf is..
het zelfde als met elrond .. voor de een zal die altijd agent smith zijn voor de ander elrond..
en deze dumbledore geeft ook dta vertrouwens gevoel wel heel subtiel.. zoals bijvoorbeeld dat hij heel bewust zonder dat anderen dat door hebben in die denkpan laat kijken..![]()
wat ik me ook afvraag wat zou de shop toegevoegd hebben aan de film? denk weinig ..Engaging Infinite Improbability Drive..![]()
Toffe film met een meesterlijk slot.Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch![]()
Ik zeg ook niet dat hij van z'n vrije tijd geniet. Integendeel, hij is meer niet dan wel op Hogwarts te vinden. Maar z'n karakter zoals omschreven in 6 boeken is zoals Richard Harris 'm neerzette in film 1 en 2 (die ondanks hun kinderlijke uitstraling Hogwarts toch een stuk sprookjesachtiger en volgens 't boek presenteerden dan nu het geval is, inclusief dus Dumbledore).quote:Op maandag 28 november 2005 00:24 schreef releaze het volgende:
ik vind deze dumbledore behoorlijk goed eigenlijk, voor de redenen die hierboven ook genoemd zijn. dumbledore is een krachtig leider, met invloed door de hele wizard wereld, en dat hoort ie ook uit te stralen, het is niet een opa figuur die lekker van z'n vrije tijd aan het genieten is, want die heeft ie toch niet.Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niets tegen knippen. Je kunt gewoon niet zoveel honderd pagina's in 2 a 3 uur film stoppen. Het zou me een langdradig drama worden als ze dat met het oersaaie vijfde boek zouden moeten doen. Maar wanneer je veel dingen wel wilt uitbeelden, doe dat dan met respect naar het boek en met kloppende feiten en details. Je mag best hier en daar wat veranderen om de loop van het verhaal vloeiender te maken, omdat je er wat anders uit hebt geknipt. Maar fouten maken zoals bijvoorbeeldquote:ik ga er van uit dat het knippen en plakken in de film toch ook in overeenstemming is gegaan met Rowling. De rode draad van het verhaal is nou eenmaal harry's gevecht tegen & of de opkomst van voldemort. Je moet gewoon knippen in zoveel bladzijdes en verhaallijnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daar moet je dan niet mee aan komen. Feiten zo slordig negeren dat is gewoon voor fans overgeeflijk.![]()
Iemand al opgevallen dat David Tennant (Barty Crouch Jr) ook de zanger v/d band op het Yule Ball was?
Emma Watson was echt weer de beste acteur v/h trio..die scene dat ze huilt en Ron verwijten toesmijt
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:41 schreef twi het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij van z'n vrije tijd geniet. Integendeel, hij is meer niet dan wel op Hogwarts te vinden. Maar z'n karakter zoals omschreven in 6 boeken is zoals Richard Harris 'm neerzette in film 1 en 2 (die ondanks hun kinderlijke uitstraling Hogwarts toch een stuk sprookjesachtiger en volgens 't boek presenteerden dan nu het geval is, inclusief dus Dumbledore).
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niets tegen knippen. Je kunt gewoon niet zoveel honderd pagina's in 2 a 3 uur film stoppen. Het zou me een langdradig drama worden als ze dat met het oersaaie vijfde boek zouden moeten doen. Maar wanneer je veel dingen wel wilt uitbeelden, doe dat dan met respect naar het boek en met kloppende feiten en details. Je mag best hier en daar wat veranderen om de loop van het verhaal vloeiender te maken, omdat je er wat anders uit hebt geknipt. Maar fouten maken zoals bijvoorbeeldmogen de gezusters niet bij elkaar op bezoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daar moet je dan niet mee aan komen. Feiten zo slordig negeren dat is gewoon voor fans overgeeflijk.het is toch niet verboden om als iemand van ravenclaw bij iemand van grtffindor op visite te gaan
Engaging Infinite Improbability Drive..![]()
Smaken verschillen. Ik vond 'r bijvoorbeeld hysterisch en dramatisch, overtrokken acteren. Rupert en Daniel deden het beiden wel voortreffelijk.quote:Op maandag 28 november 2005 00:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Emma Watson was echt weer de beste acteur v/h trio..die scene dat ze huilt en Ron verwijten toesmijt![]()
Nou is de vorige Dumbledore nog niet echt in actie geweest in deel 1 en 2 helaas, daarin was dit nog niet nodig, we kunnen dus helaas niet oordelen hoe hij uit de verf zou zijn gekomen als het kwaad echt de kop op steekt. Nou grijp ik terug op het boek (wat niet altijd mag bij films zoals je zelf al aangeeft), en zie ik in de boeken een oude wijze man die vanachter z'n brilletje en z'n bureau veel meer doet dan je in werkelijkheid van hem ziet. Een man die je in een oogwenk zonder dat je er op bent voorbereid kan vervloeken/beheksen. Voor mij straalt de nieuwe Dumbledore dit veel minder uit dan de oude.quote:Op maandag 28 november 2005 00:28 schreef releaze het volgende:
[..]
bull. kinderen hebben het meeste aan een figuur die duidelijk is en stellig. een figuur waar ze weten wat ze kunnen verwachten. harry heeft een figuur nodig waarvan ie weet dat ie er voor hem is terwijl hij voor z'n leven vecht.Don't think you are, know you are.
Dat weet ik eigenlijk zo net nog niet, maar er zit niet voor niets een password op de in deze film helaas vrij duidelijk ontbrekende fat lady-doorgang.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef _evenstar_ het volgende:
mogen de gezusters niet bij elkaar op bezoekhet is toch niet verboden om als iemand van ravenclaw bij iemand van grtffindor op visite te gaan
![]()
![]()
Haha, ahnee, zij heeft echt weer het overacteren op de kaart gezet. Zij is echt dramatisch slecht.quote:Op maandag 28 november 2005 00:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Emma Watson was echt weer de beste acteur v/h trio..die scene dat ze huilt en Ron verwijten toesmijtJawel, dat kan niet. Mag niet weet je. Repressiebeleid.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
mogen de gezusters niet bij elkaar op bezoekhet is toch niet verboden om als iemand van ravenclaw bij iemand van grtffindor op visite te gaan
![]()
![]()
Daniel vond k soms barslecht.. Rupert is constant maar ik vond Emma echt geweldig in die scene..ze kropte het in t boek al een tijd op wat i/d film misschien niet zo naar voren kwam..quote:Op maandag 28 november 2005 00:44 schreef twi het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Ik vond 'r bijvoorbeeld hysterisch en dramatisch, overtrokken acteren. Rupert en Daniel deden het beiden wel voortreffelijk.
En die scene met Harry over Krum
mwoah in het kader van verbond etc.. met zijn allen tegen het kwaad?
Ik miste eigenlijk ook een beetje Nearly Headless Nicken de Fat Lady idd..
Wat was dat stomme gehop van Finch trouwens??You know when you close your eyes and wish for something?
Dat was echt hilarisch. Deze film was wel echt geestig af en toe.quote:Op maandag 28 november 2005 00:47 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wat was dat stomme gehop van Finch trouwens??![]()
sloeg nergens op maar t was lachwekkendquote:Op maandag 28 november 2005 00:47 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik miste eigenlijk ook een beetje Nearly Headless Nicken de Fat Lady idd..
Wat was dat stomme gehop van Finch trouwens??
Het gaat mij eigenlijk vooral om de kalmte die de echte Dumbledore eigenlijk voortdurend bewaard. Dat kan deze acteur op de een of andere manier gewoon niet brengen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:45 schreef GHans7 het volgende:
Ik heb me overigens laten vertellen dat noch de regisseur, noch Michael Gambon de serie boeken heeft gelezen.
Maar eigenlijk heb je niet eens de acteerprestatie van de beste man nodig om over 'm te oordelen. In film 3 zag hij er al uit als een verdwaasde oude Franse schilder met vreemde strikjes in z'n baard die alles niet helemaal op een rijtje had. In deze film komen er nog die rare paniekbuien bij. Denk daar nog eens de ontbrekende schitterende paarse robe en tovenaarsmuts bij die Dumbledore hoort te hebben en 't is vrij duidelijk dat Richard Harris en diens aankleding een groot gemis is.![]()
T was idd wel melig..ook dat gefröbel met die naald
Inderdaad, ik moest ook even twee keer kijken. Alhoewel ik nog steeds moest nadenken waarom ik nou eigenlijk moest lachen. Omdat het zo ongeplaatst en raar was bedacht, of dat 't ook echt gewoon grappig wasquote:Op maandag 28 november 2005 00:48 schreef MeneerTim het volgende:
Dat was echt hilarisch. Deze film was wel echt geestig af en toe.![]()
![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:50 schreef twi het volgende:
[..]
Het gaat mij eigenlijk vooral om de kalmte die de echte Dumbledore eigenlijk voortdurend bewaard. Dat kan deze acteur op de een of andere manier gewoon niet brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Oh, en het volgende is eigenlijk ook een kwestie van smaak. Ik hoor hier zeggen dat die Clémence Poésy er lekker uit zag. Dat klopt ook wel, zeker in dat mooie filmpje hier. Maar een echt oogverblindend mooi meisje vond ik 'r eigenlijk absoluut niet, wat ze natuurlijk wel zou moeten zijn.![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:50 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
T was idd wel melig..ook dat gefröbel met die naaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
quote:Op maandag 28 november 2005 00:56 schreef twi het volgende:
Oh, en het volgende is eigenlijk ook een kwestie van smaak. Ik hoor hier zeggen dat die Clémence Poésy er lekker uit zag. Dat klopt ook wel, zeker in dat mooie filmpje hier. Maar een echt oogverblindend mooi meisje vond ik 'r eigenlijk absoluut niet, wat ze natuurlijk wel zou moeten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ik moet leren gebruik maken van die snel-knoppen in de balk hierboven, om al m'n spoilertags sneller kwijt te kunnen, merk ik)Don't think you are, know you are.
quote:Op maandag 28 november 2005 00:56 schreef GHans7 het volgende:
[..]OMG ja dat was ook geniaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat Finch ging schuifelen met zn kat
En die tweeling:
Boy from Durmstrang: May I have your arm?
Parvati Patil: Arm, leg, whatever, I'm yours.You know when you close your eyes and wish for something?
quote:Op maandag 28 november 2005 00:58 schreef GHans7 het volgende:Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. En kwestie van smaak. Cedric was redelijk gecast, Viktor vond ik zelf slecht gecast. En over die introductie-scene van de scholen wil ik het eigenlijk helemaal niet hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hehehe ja precies.quote:Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
OMG ja dat was ook geniaal!
En dat Finch ging schuifelen met zn kat
En die tweeling:
Boy from Durmstrang: May I have your arm?
Parvati Patil: Arm, leg, whatever, I'm yours.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Die scene's vond k op zich best redelijk.quote:Op maandag 28 november 2005 01:02 schreef twi het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. En kwestie van smaak. Cedric was redelijk gecast, Viktor vond ik zelf slecht gecast. En over die introductie-scene van de scholen wil ik het eigenlijk helemaal niet hebben
Ik vond Cedric matig en Krum echt acteren als een houten plank..maar misschien is dat zn karakter?
Is Bert (van Ernie) trouwens idool van alle mannelijke kinderacteurs i/d film met die giga wenkbrauwen all over ?You know when you close your eyes and wish for something?
quote:Op maandag 28 november 2005 01:02 schreef twi het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. En kwestie van smaak. Cedric was redelijk gecast, Viktor vond ik zelf slecht gecast. En over die introductie-scene van de scholen wil ik het eigenlijk helemaal niet hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
Bert was homo toch? Dus wie weet.. En Krum word in het boek omschreven als slungelig met grote voeten als ik het me goed herinner, ik vond het deels goed overkomen, alleen was deze gozer daar wat te breed voor, zeker voor iemand die een Zoeker zou moeten zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 01:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Die scene's vond k op zich best redelijk.
Ik vond Cedric matig en Krum echt acteren als een houten plank..maar misschien is dat zn karakter?
Is Bert (van Ernie) trouwens idool van alle mannelijke kinderacteurs i/d film met die giga wenkbrauwen all over ?
* GHans7 ziet dat twi hem weer eens voor is..
Don't think you are, know you are.
Trouwens..ben ik de enige die t raar vond dat Ginny en Hermione zo gezellig samen huppelde de hele tijd? Dat is i/d boeken toch wel anders..daar is de scheiding tussen de jaren best groot..You know when you close your eyes and wish for something?
Dat vond ik niet zo vreemd, ze komt er al een paar zomers over de vloer, en kan het met die hele familie goed vinden, dus waarom niet. Ze zitten ook beide bij Griffoendor, dus komen elkaar elke dag tegen.quote:Op maandag 28 november 2005 01:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Trouwens..ben ik de enige die t raar vond dat Ginny en Hermione zo gezellig samen huppelde de hele tijd? Dat is i/d boeken toch wel anders..daar is de scheiding tussen de jaren best groot..
En we zien ze nu juist vaak buiten de lessen om, de momenten dat je juist buiten je standaard groepje komt die je de hele dag al tijdens de lessen om je heen hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ben ik nu twi een keer te snel af?
Mwah dat valt op zich wel mee hoor.
Spoiler van boek 6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(edit: Ja, je bent me te snel af)
[ Bericht 4% gewijzigd door twi op 28-11-2005 01:19:33 ]![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 01:11 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Dat vond ik niet zo vreemd, ze komt er al een paar zomers over de vloer, en kan het met die hele familie goed vinden, dus waarom niet. Ze zitten ook beide bij Griffoendor, dus komen elkaar elke dag tegen.Ik vond t wel weer fijn om idd Ron en Hermelien weer samen te zien kibbelen omdat je weet hoe het aflooptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kvond Cho's rol maar beetje mager..ondanks dr uberschattige Schotse accentje!You know when you close your eyes and wish for something?
Mja, hoewel ze eigenlijk precies dat doet wat ze ook in het boek doet, en goed ook naar mijn meningquote:Op maandag 28 november 2005 01:13 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ik vond t wel weer fijn om idd Ron en Hermelien weer samen te zien kibbelen omdat je weet hoe het afloopt
Kvond Cho's rol maar beetje mager..ondanks dr uberschattige Schotse accentje!Don't think you are, know you are.
Je bedoelt, ze loopt overal irritant doorheen mooi te zijn zonder ook daadwerkelijk enige functie te hebben in 't verhaal?
Dat klopt ja![]()
![]()
Ik vond vooral dat ze rond het einde even vergeten werd en dat de nadruk weinig lag op dat ze echt het vriendinnetje was van Cedric ipv alleen zn Yule Ball date..quote:Op maandag 28 november 2005 01:21 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Mja, hoewel ze eigenlijk precies dat doet wat ze ook in het boek doet, en goed ook naar mijn meningYou know when you close your eyes and wish for something?
Heeft ze in het boek nog meer boeiends te doen/melden dan?quote:Op maandag 28 november 2005 01:22 schreef twi het volgende:
Je bedoelt, ze loopt overal irritant doorheen mooi te zijn zonder ook daadwerkelijk enige functie te hebben in 't verhaal?
Dat klopt ja. Ze creeert de eerste vlinders in de buik, en doet dat duidelijk goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't think you are, know you are.
De ontmaskering van Rita Skeeter zat toch ook in dit boek trouwens?
Zonder die ontknoping had het karakter wel de film uitgeknipt kunnen worden eigenlijk..You know when you close your eyes and wish for something?
Ja die zit in dit boek. En dat ze (als ze een volgende film haalt), aub niet meer "quote:Op maandag 28 november 2005 01:32 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
De ontmaskering van Rita Skeeter zat toch ook in dit boek trouwens?
Zonder die ontknoping had het karakter wel de film uitgeknipt kunnen worden eigenlijk.." in haar repetoire heeft.
Oh die vind k wel humor..net zoalsquote:Op maandag 28 november 2005 01:37 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Ja die zit in dit boek. En dat ze (als ze een volgende film haalt), aub niet meer "" in haar repetoire heeft.
bij Barty Crouch Junior..
Bij Barty hoort het erbij.quote:Op maandag 28 november 2005 01:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Oh die vind k wel humor..net zoalsbij Barty Crouch Junior..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Bij haar vond ik het storend, als een 10-12 jarige die zich verheugt op Sinterklaas.
Dit deel is vele malen beter dan deel 3!
deel 3 miste ik gewoon complete opbouw en verhaallijnen.
Dit deel heeft tenminste alle belangrijke zaken er in.
Dateen niet boeiende vriendin nauwlijks te zien is , is niet meer dan terecht (gezien de tijd die ze hebben). Dumbledore blijft kut! Nummer 1 was gewoon perfect so we have to get over it.
En ik blijf er bij dat het kasteel in deel 1 en 2 perfect was.
Deel 3 had de regiseur meer oog voor het kasteel dan het verhaal
Dat was de grootste tegenvaller. zie mij is pimpen met mijn kasteel!
En deel 4 gaat het tenminste weer om harry en de avonturen.
En ik snap echt niet waarom ze elke film een nieuwe director nemen?
In dit geval ben ik redelijk tevreden, maar deel 5 is nog lastiger te verfilmen (dikste boek) en dan gaat er weer een groentje achter die camera staan.
Ik hoop echt dat ze stiekem toch 6 uurs versies hebben gemaakt van 3 en 4
En dat die na deel 7 op dvd verschijnen![]()
Ik mag toch hopen![]()
![]()
Nou, vanavond deze film gezien en hij is echt geweldig! Veel enger/spannender dan de vorige delen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
En van Dumbledore, deel 3 heb ik niet gezien dus ik zag hem nu voor het eerst. Ik vind hem ook niet zo goed passen voor zo'n rol. Gewoon niet de uitstraling die Dumbledore hoort te hebben, een echte oude tovenaarsuitstraling, dat miste hij. De oude Dumbledore had dat overduidelijk wel.Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
Boeken niet gelezen?quote:Op maandag 28 november 2005 01:45 schreef Vava het volgende:
Nou, vanavond deze film gezien en hij is echt geweldig! Veel enger/spannender dan de vorige delen![]()
Deel 1 en twee waren bijna perfect
En nu komt idd de spanning er in.
En zoals ik al eerder aangaf! Deel 3 was echt slecht
Deel 4 vond ik het beste boek. Kijken wat ze van 5 weten te maken. Dat is een lastige klus.
Maar als je voor de spanning komt dan is deel 5 en 6 nog beter![]()
Boeken wel gelezen, hoezo?quote:Op maandag 28 november 2005 01:48 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Boeken niet gelezen?![]()
Deel 1 en twee waren bijna perfect
En nu komt idd de spanning er in.
En zoals ik al eerder aangaf! Deel 3 was echt slecht
Deel 4 vond ik het beste boek. Kijken wat ze van 5 weten te maken. Dat is een lastige klus.
Maar als je voor de spanning komt dan is deel 5 en 6 nog beterTof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
Hmm voor mijn gevoel moet je bij beide boeken toch door een boel verhaal voor je bij echte spanning en sensatie komt, dat is bij boek 4 toch anders.quote:Op maandag 28 november 2005 01:48 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Maar als je voor de spanning komt dan is deel 5 en 6 nog beterDon't think you are, know you are.
In de film komt de spanning anders over dan in de boekenquote:Op maandag 28 november 2005 01:51 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Omdat je je leek te verbazen dat er nu spanning in kwam.vandaar
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree![]()
Door het toernooi en het WK Zwerkbalquote:Op maandag 28 november 2005 01:52 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Hmm voor mijn gevoel moet je bij beide boeken toch door een boel verhaal voor je bij echte spanning en sensatie komt, dat is bij boek 4 toch anders.
Wat overigens best wat langer mocht van mij (het wk) was het leukste gedeelte uit het boek ongeveer.
Maar dat is logisch voor de film.
En je hebt wel gelijk
Maar in de boeken zijn er genoeg page turners zodat je maar door wil lezen
5 was wat lang van stof en deel 6 al veel minder weer.
Zoals JK ook heeft aangegeven is deel 5 echt het middelpunt van het verhaal.
maar ja we moeten wachten tot 2007, gelukkig ken ik de boeken al en kijk ik meer uit naar deel 7 op print![]()
Het WK was bedroevend kort ja, helaas.quote:Op maandag 28 november 2005 01:55 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wat overigens best wat langer mocht van mij (het wk) was het leukste gedeelte uit het boek ongeveer.
Zoals JK ook heeft aangegeven is deel 5 echt het middelpunt van het verhaal.
maar ja we moeten wachten tot 2007, gelukkig ken ik de boeken al en kijk ik meer uit naar deel 7 op print
Wachten tot 2007 voor film 5 bedoel je? mja, dat is nog ver weg ja helaas (en boek 7 nog ff verder vermoed ik zo).
2007 is idd deel 5 op filmquote:Op maandag 28 november 2005 01:58 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Het WK was bedroevend kort ja, helaas.
Wachten tot 2007 voor film 5 bedoel je? mja, dat is nog ver weg ja helaas (en boek 7 nog ff verder vermoed ik zo).
Zal wel weer juni worden![]()
Of ze moeten hem weer gelijk gaan trekken met kerst nu LOTR over is
En het boek? ja JK is niet echt snel met de laatste. Maar ze loopt de films nog ruim voor.![]()
Het zal ook een mooi stukje toverkunst zijn als de producers van de films, film 7 eerder weten te filmen dan boek 7 in de winkels ligtquote:Op maandag 28 november 2005 02:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En het boek? ja JK is niet echt snel met de laatste. Maar ze loopt de films nog ruim voor..
IK vraag me af of ze meteen de 2 volgende delen opnemen, want de hoofdrol spelers beginnen in sneltreinvaart ouder te worden. Om over de verfilming van het laatste boek nog maar niet te beginnen die zal haast door andere acteurs gedaan moeten worden. En dat gaat denk ik niet zo snel goed.![]()
Voor deel 5 staan de 3 hoofdrolspelers al op contract zover ik weet. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze het zullen proberen met een andere cast, dat is een venietiging van je eigen succes en dat weten ze donders goed bij Warner Brothers. Ze zullen vermoedelijk dus in hoog tempo door gaan met films maken. (op http://www.imdb.com wordt voorspelt dat deel 5 in 2007 klaar zal zijn, en deel 6 een jaar daarna, ze zullen vast wel proberen dat ook echt voor elkaar te krijgen, gezien de leeftijden van de acteurs. )quote:Op maandag 28 november 2005 09:58 schreef dewd het volgende:
IK vraag me af of ze meteen de 2 volgende delen opnemen, want de hoofdrol spelers beginnen in sneltreinvaart ouder te worden. Om over de verfilming van het laatste boek nog maar niet te beginnen die zal haast door andere acteurs gedaan moeten worden. En dat gaat denk ik niet zo snel goed.Don't think you are, know you are.
Ik heb hem ook gezienZaterdag. Vond herm geweldig, heb ook zitten huilen
(pappa kannewasser was zo'n blij aardig mannetje
) dat deed het hem toch wel
Wij zijn trouwens weggestuurd bij de aftiteling: "ja, de aftiteling duurt 20 minuten en er staan al weer 300 man buiten te wachten"
Tot overmaat van ramp had het bios-personeel blijkbaar ook nog aan die mensen verteld dat het wachten alleen nog op ons was, zodat we een interessant applaus kregen toen we na vijf hele minuten!!! aftiteling "eindelijk" naar buiten kwamen
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!
Verder gave film, niet teveel vergelijken met het boek
Hele duistere sfeer die in de eerste vijf minuten al goed wordt neergezet.![]()
Kansloos, 1/5 deel van je geld terugeisen.quote:Op maandag 28 november 2005 10:38 schreef freecell het volgende:
Wij zijn trouwens weggestuurd bij de aftiteling: "ja, de aftiteling duurt 20 minuten en er staan al weer 300 man buiten te wachten"
Tot overmaat van ramp had het bios-personeel blijkbaar ook nog aan die mensen verteld dat het wachten alleen nog op ons was, zodat we een interessant applaus kregen toen we na vijf hele minuten!!! aftiteling "eindelijk" naar buiten kwamen
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!.
Bioscopen zijn sowieso fucking kut. Onze kaartjes kosten fucking tien fucking euro per stuk. En dan zit je in de fucking Catherijne bioscoop, wat meer een fucking cafetaria met filmzalen is dan een fucking bioscoop. Daar stonden we dan met fucking driehonderd man op elkaar gepropt te wachten tot de fucking deuren opengingen. Fucking heet, we mochten er pas drie minuten nadat de film zou beginnen in. En dan zit je fucking ook nog eens helemaal op de voorste rij, helemaal aan de fucking linkerkant!!
Hallo! Als ik fucking tien euro betaal, dan eis ik dat die fucking bioscoop nerds m'n schoenen kussen en fucking beleefd vragen of ze me alstublieft in de watten mogen leggen!
Voor straf download ik die fucking film.
fuck.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Om die reden ben ik op zaterdag om kwart over 11 gegaan. Halve prijs en lekker rustig.
Overigens vond ik de film perfect te kijken voor iemand als ik die de magische sfeer van HP leuk vind om naar te kijken maar de boeken niet perse hoeft te lezen. Gewoon lekker en spectaculair vermaak.
Eergelijk gezegd vind ik het gezeur over de verschillen in het boek en de film nogal dwars. Na 3 films weet je toch dat zo een verhaal niet in een film past? Ja, dan kun je hier welk elk detail gaan noemen dat in het boek beter of anders is uitgewerkt, maar je schiet er niets mee op..
Het boek is het boek en de film is de film. Het is zo simpel
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl![]()
Het nadeel van een film nav een boek blijft altijd: je weet dat er veel meer in had kunnen zitten. Zeker met de gedachte in je achterhoofd dat deze film bijna in twee stukken was gehakt, en daardoor veel meer verhaal had kunnen bevatten, i.t.t. de uiteindelijk 1-delige versie. Verder mogen we natuurlijk niet klagen eigenlijk, het is niet zo dat ze een hele opdracht laten vervallen om stukken verhaal te vertellen bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 november 2005 12:04 schreef Cheiron het volgende:
Het boek is het boek en de film is de film. Het is zo simpel.
Het filmen voor Film 5 begint trouwens al in Februari
Ik vond dat ze het boek best aardig hadden gecondenseerd voor de film eigenlijk. Dit was de eerste van de 4 films waar ik echt een beetje 'in' de film kwam (ook omdat die knul die Harry speelt eindelijk enigszins heeft leren acteren).![]()
catharijnequote:Op maandag 28 november 2005 11:45 schreef speknek het volgende:
Bioscopen zijn sowieso fucking kut. Onze kaartjes kosten fucking tien fucking euro per stuk. En dan zit je in de fucking Catherijne bioscoop, wat meer een fucking cafetaria met filmzalen is dan een fucking bioscoop. Daar stonden we dan met fucking driehonderd man op elkaar gepropt te wachten tot de fucking deuren opengingen. Fucking heet, we mochten er pas drie minuten nadat de film zou beginnen in. En dan zit je fucking ook nog eens helemaal op de voorste rij, helemaal aan de fucking linkerkant!!
Hallo! Als ik fucking tien euro betaal, dan eis ik dat die fucking bioscoop nerds m'n schoenen kussen en fucking beleefd vragen of ze me alstublieft in de watten mogen leggen!
Voor straf download ik die fucking film.
fuck.
hebben ze daar eik studentenkorting? ben twee maandjes terug naar lelystad verhuisd en met mn ov betaal ik op zaterdagavond nieuwe film gewoon ¤6,50ik kan zo weer
![]()
![]()
Zo, ik ben gisteren geweest met de meiden en ik moet zeggen dat ik erg gemengde gevoelens over de film heb.
Sommige dingen zijn hier al voorbij gekomen, zoals de keuze van Dumbledore, vind ik ook niet geweldig.
Doilleman had wat mij betreft qua ronddraaiend oog ook beter gekund, zijn kop vond ik wel markant.
De band vond ik helemaal nix, hoort niet thuis in een toverwereld en al helemaal niet op een traditioneel bal.
Het is jammer dan een aantal lijnen, zoals met de huiselven en het zwerkbal tournooi, volledig zijn weggelaten. Ik vond het teleurstellend dat ze binnen ca. 15 minuten de intro, het tournooi en de aanval van de Dooddoeners lieten zien.
Voor de hoofdlijnen van het boek hebben ze het goed gefilmd, gaat in een behoorlijke vaart en daarom vind ik de film dan wel weer goed.
De humor is ook ruim aanwezig, en dat maakt het dan wel weer grappig. De rondvliegende hormonen van de pubers is ook lachen.
Olympe is supergroot, helemaal top.
Toch is het jammer dat het geen film meer is voor kinderen, waar de verhalen toch wel voor bedoeld waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hofleverancier van sterretjes :)![]()
Ik vond dat ze er qua acteren allemaal flink op vooruit zijn gegaan. In deel 1 kon ik me nog wel eens ergeren aan voornamelijk Emma Watson die toch behoorlijk geforceerd speelde (neemt niet weg dat ik ook dát een hele leuke film vind!!).quote:Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef anneja het volgende:
Ik vond dat ze het boek best aardig hadden gecondenseerd voor de film eigenlijk. Dit was de eerste van de 4 films waar ik echt een beetje 'in' de film kwam (ook omdat die knul die Harry speelt eindelijk enigszins heeft leren acteren).
Ik vind deel 4 echt ge-wel-dig!! Vooral Ron, ik ben fan van 'm!!![]()
Deel 3 was ook al super, maar dit deel is net iets geloofwaardiger omdat ze ook 's een keer ruzien met mekaar. Ik vond de Ron-Hermione stukken heel erg leuk en natuurlijk de fantastische scene met Moaning Myrtle!
Jij weet waar het om gaat!quote:Op maandag 28 november 2005 10:38 schreef freecell het volgende:
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!
quote:Op donderdag 24 november 2005 00:56 schreef the900 het volgende:
ow en de flauwe grapjes hadden wat minder gemogenDaar kan ik nou om lachen!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beetje té slapstick soms![]()
![]()
![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door Flibble op 28-11-2005 16:29:58 ]King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!![]()
Ik vraag me af hoe ze deel 5 gaan doen, dit kan toch bijna niet in 1 film. Of er moet weer eens flink geknipt worden.quote:Op maandag 28 november 2005 14:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het filmen voor Film 5 begint trouwens al in Februari![]()
Damnit, ik zou donderdag gaan in Zwolle, maar dan draait hij helemaal niet.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!![]()
Vond die scene met Moaning Myrtle echt zwaar overdreven. Ze zit hem haast aan te randen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.most people keep their brains between their legs![]()
Wederom een erg leuke film om naar te kijken, maar wel jammer dat ze zoveel uit het boek weg hebben gelaten en hebben veranderd, maar dat kan natuurlijk niet andersIk zou graag iets meer gezien hebben van het WK Zwerkbal, dat zag er namelijk erg gaaf uit!
Verder is er (wederom) een duidelijke verbetering in acteerprestaties zichtbaar, bijna dezelfde verbetering als tussen deel 2 en 3! Respect daarvoor![]()
Vind deze film trouwens minder goed qua film "techniek" dan deel 3, weet ook niet precies waarom, maar deel 3 ademde naar mijn mening een veel magischere sfeer uit... desalnietemin weer een pronkstukje toegevoegd aan de harry potter legende
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling![]()
je weet toch hopelijk dat daar maar 1 ding tegen te doen valt, he: gewoon op t bioscoop personeel in slaanquote:Op maandag 28 november 2005 10:38 schreef freecell het volgende:
DE AFTITELING HOORT BIJ DE FILM! Mutsen!![]()
![]()
niemand stuurt mij weg. Heb voor de film betaald, dus ook voor de aftiteling
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Godsamme zeg, het was druk voor een maandagavond. En een vriendin die vaak naar de film gaat zei nog wel dat het wel los zou lopen, nu weet ik ook waarom ze niet ging. Alleen nog plaats in de fucking voorste rijen.
Ik moet toch echt de boeken gaan lezen, in deze film werd er wel heel vaak van de hak op de tak gesprongen, vooral in de eerste helft, alsof de meeste bezoekers het verhaal wel kennen. Dat is mijn enige klacht over de film, de rest was weer fantastisch en sommige pubersituaties waren wel herkenbaar. Op naar de 5e en 6e film!The Internets, I needs it..![]()
what de fuck is er zo boeiend aan de aftiteling
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!![]()
als je de vorige delen hebt gezien, dan weet je dat er waarschijnlijk nog wat na de aftiteling komtquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:09 schreef MMaRsu het volgende:
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Muziek, artistieke waarde (if any), soms is er nog iets na de aftiteling...quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:09 schreef MMaRsu het volgende:
Overigens was de hele zaal al leeg toen ik en mijn groep halverwege de aftiteling opstond.
The Internets, I needs it..![]()
ben als enige in de hele fucking zaal blijven zitten tijdens de gehele aftitelingquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:11 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Muziek, artistieke waarde (if any), soms is er nog iets na de aftiteling...
Overigens was de hele zaal al leeg toen ik en mijn groep halverwege de aftiteling opstond.
Komt er nog wat dan?quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ben als enige in de hele fucking zaal blijven zitten tijdens de gehele aftiteling
Heb de film nog niet kunnen bekijken, dus dan is het het wel waard om ff te blijven zitten
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: