Ja hoorquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:13 schreef Brentmeister het volgende:
Zijn er nu wel mensen die mijn laatste post gelezen hebben?![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:13 schreef Brentmeister het volgende:
Wow, die had je al klaar staan in een ander venster of niet
ik vind OKquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:12 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
HeheIk ook wel
Krijgen we nu ook een FOK!-player list in de OP? *Meldt
![]()
[..]
Een lijst van Fokkers die Civ IV spelenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja hoor
Over een Fok! player list toch? Wat bedoel je daar precies mee?
Game onquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:13 schreef Ericjuh het volgende:
nieuw topic + vandaag vrij + niks doen voor school = klaar voor een pakketje
Inderdaad, eerst maar afwachten of én mijn Civ IV binnenkomt én mijn PC dat braaf wil draaien voordat ik me opgeef voor een playerlistquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:23 schreef du_ke het volgende:
eerst ee nnieuwe pc maar ik lees vrolijk mee.
Mja, ik heb em ook nog niet.... Maar ik ga ervan uit dat ik vandaag kan spelenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Inderdaad, eerst maar afwachten of én mijn Civ IV binnenkomt én mijn PC dat braaf wil draaien voordat ik me opgeef voor een playerlist.
da's niet duur...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:34 schreef blrrrt het volgende:
En ik zal hier ook nog maar een keer zeggen dat ik hem gisteren heb gekocht bij de MediaMarkt voor maar 39 eurootjes
Zeker niet duur.quote:
Hehe, bedanktquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:41 schreef Frollo het volgende:
Gefeliciteerd Brentmeister!!
Tot over een paar dagen
Voor zover ik begrepen heb is er geen oplossing, behalve wachten op de patch. Op Civfanatics.com heb ik gelezen dat die er volgens Firaxis volgende week komt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:32 schreef blrrrt het volgende:
Ik heb 2 problemen:
[...]
Zijn er meer mensen met deze problemen en weten die een oplossing?
Ik verwacht niet dat je nu nog zult reageren, maar had je hem bij play.com besteld?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:43 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hehe, bedanktEn hij is helemaal compleet, met handleiding en techmap voor ¤28,- binnen 5 dagen op de mat
![]()
Hehe, ik heb em idd bij play.com besteldquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat je nu nog zult reageren, maar had je hem bij play.com besteld?
Mijn radeon 9800 pro is ook RMA en ik verwacht Civ4 vandaagquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mijn ATI Radeon 9800 pro is onlangs overleden namelijk en heb nu een tijdelijke oplossingDus nu moet ik waarschijnlijk alsnog wachten op m'n nieuwe kaart.
jullie raden nooooooooooit wat ik naast me heb liggenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:39 schreef Brentmeister het volgende:
![]()
![]()
Ik hoor net iets heel zwaars op de mat vallen, ik naar beneden en ja hoor, het is em, ik heb emHij past dus door de bus
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit keer zonder signature
quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:24 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
jullie raden nooooooooooit wat ik naast me heb liggenNou, dat had ik nou nooit geradenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfde dag dus idd, gefeliciteerd
Oh, and that's a bad miss!
quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:00 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Mijn radeon 9800 pro is ook RMA en ik verwacht Civ4 vandaag![]()
Nu moet ik het met een radeon mobile 9000 doen, maar dat zal ook wel niet zonder slag of stoot gaan als ik het zo lees. Ik vroeg me af of jij hem ook bij play had besteld, omdat ik ook zo'n mooie techtree en handleiding wil
Zodadelijk de computerboer maar weer eens mailen of die kaart al bijna terug is.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:24 schreef Ericjuh het volgende:
jullie raden nooooooooooit wat ik naast me heb liggenJij ook gefeli!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens maxpert (waar ik hem gekocht heb) had ik 3 jaar garantie. Alleen wacht ik nu al 5 weken tot hij weer terugkomt omdat hij uit productie is (gohquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:34 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Jij had nog garantie erop? Ik dus niet meer, moet maar achter een nieuwe kaart aan. Kan ik gelijk upgraden
Idem hier. Een geheugen uitbreiding en ik kan ook large maps spelen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:53 schreef Monidique het volgende:
Ik las net op het forum dat je via http://www.srtest.com/ je systeem kan testen. Hoeveel waarde je eraan moet hechten, weet ik niet. Minimum voor mij in 'passed' en Recommended 'failed', maar volgens de site heeft mijn videokaart in ieder geval dat 'T&L', daar ben ik al blij om. Het enige 'failed' bij Recommended is dat ik 384Mb RAM heb in plaats van 512. Ik kwam er laatst pas achter dat ik, in tegenstelling tot wat men zei in de winkel, wél shared geheugen heb, maar probeer dat maar eens te bewijzen.
Laptop bij mij.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Idem hier. Een geheugen uitbreiding en ik kan ook large maps spelen.
Bedankt voor de link. Mijn laptop blijkt het allemaal aan te kunnenquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:53 schreef Monidique het volgende:
Ik las net op het forum dat je via http://www.srtest.com/ je systeem kan testen.
Ik zal Civ spelen, al ben ik grijs na m'n eerste potje!quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Auw. Dan wordt het een goed boek aanschaffen.
leuke site..quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:53 schreef Monidique het volgende:
Ik las net op het forum dat je via http://www.srtest.com/ je systeem kan testen.
Gelukkig, ik kan het runnen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:53 schreef Monidique het volgende:
Recommended passedquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:53 schreef Monidique het volgende:
Ik las net op het forum dat je via http://www.srtest.com/ je systeem kan testen. Hoeveel waarde je eraan moet hechten, weet ik niet. Minimum voor mij in 'passed' en Recommended 'failed', maar volgens de site heeft mijn videokaart in ieder geval dat 'T&L', daar ben ik al blij om. Het enige 'failed' bij Recommended is dat ik 384Mb RAM heb in plaats van 512. Ik kwam er laatst pas achter dat ik, in tegenstelling tot wat men zei in de winkel, wél shared geheugen heb, maar probeer dat maar eens te bewijzen.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:16 schreef djmarshal het volgende:
die srtest.com zegt niks voor notebooks, mijn notebook had ook de test doorstaan. Maar bij notebooks worden vaak extra functies uit je videokaart gesloopt door de makers van je notebook. mijn ati radeon 7500 mobility slaagt namelijk ook voor de test, maar ik kan het spel niet (fatsoenlijk) spelen. ik heb last van het zogenaamde 'black terrain'. Ik heb trouwens een asus notebook, dus bij mensen met een ati radeon 7500 mobility maar andere leverancier kan het wel werken.
good luck!
same here... zelf een (pentium 3,2, 1 gb intern, geforce fx5700nogwatquote:Op dinsdag 8 november 2005 20:19 schreef _Etter_ het volgende:
Heeft iedereen problemen? bij mij draait die goed alleen een beetje traag maar dat zal niet aan me systeem liggen gok ik (3,2ghz, 1,5gb intern, geforce FX5600)
nou ik heb er al 3 totale games opzitten en hij loopt niet vast ofzo en hij is al traag vanaf het begin, press enter to end turn moet ik meestal 2x enter klikken voordat die het door heeft. Allemaal leuk en aardig die 3d maar geef mij maar de 3d van civ3, dat draaien enzo gebruik je toch bijna nooit (of zijn er soms wel mensen die het vaak gebruiken?!)quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:20 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
same here... zelf een (pentium 3,2, 1 gb intern, geforce fx5700nogwat
zal idd memoryleak of zo zijn.. maar goed.. is te spelen dus we spelen gewoon verder..
-edit- naampje toegevoegdquote:4br4x4s
Brentmeister
Ceased2Be
djmarshal
Ericjuh
MrTorture
Retuobak
SlaadjeBla
SuperSiem
Ik heb last van het black terrain probleem, dus dit lost niks voor me op, maar ik moet toegeven dat het installeren van de laatste agp drivers (in mijn geval die van intel) de prestaties van de intro films behoorlijk deed verbeteren. Ik had eerst nog een glitch elke vijf seconden waarbij het geluid ff weg leek te vallen. dat was daarna opgelost.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:58 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik heb hier een leuke link voor mensen die meer stabiliteit en snelheid willen en een ati kaart hebben klikkerdeklik
Geen garanties uiteraard, maar veel mensen in dit thread bejubelen de tip.
Misschien handig om een knowproblems + fixes op te nemen in de OP.
Ik doe warrior - (warrior) - scout - settler - archer - settler - stonehenge in m'n hoofdstad iigquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:48 schreef SuperSiem het volgende:
Welke strategie passen jullie de eerste twee millenia toe? Aangezien in Civ4 de settlers niet meer van de bevolking worden afgetrokken, maar tijdens hun bouw de groei van de stad stopzetten merk ik dat ik mijn startstrategie (voorzover ik die al had) van Civ3 flink heb moeten omgooien.
Wat ik in Civ4 doe is meestal net zolang warriors (of archers, als ik die al kan) bouwen tot mijn stad een 3 is, dan twee settlers, dan een worker en vanaf dan kijk ik wat er nodig is, dus extra verdediging, extra culture etc. Maar ik merk dat de AI dan toch wel redelijk met mij meekomt met stedenbouw, maar dat sommige beschavingen wel uitlopen met uitvindingen doen.
Ik speel op noble op een standaardmap, soms op terra, soms op continents, altijd met zes tegenstanders.
Hebben jullie een betere startstrategie?
Ohja, ik wil ook wel op die Fok!-playerlist. Misschien een keertje een multiplay-potje doen in de toekomst?
Je had mij er bijna bij kunnen zetten, liep maandag de MM in voor Civ IV, uitverkocht, dus toen nam ik de DVD collector's edition van City of Villains maar mee naar huisquote:Op woensdag 9 november 2005 00:08 schreef Brentmeister het volgende:
Nou ik ben even door de posts heen gelopen voor de playerlist. Ik zal waarschijnlijk wel mensen vergeten zijn, niet persoonlijks, het is laatIk zal morgen het idee wat verder uitwerken. Vooralsnog heb ik de volgende mensen:
[..]
Bij mij werkt ie ook zonder problemen (al is dat tot nu toe alleen gebaseerd op een stukje tutorial). Heb een amd 3500, 1gb intern en 2x geforce 6600gt (sli).quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:19 schreef _Etter_ het volgende:
Heeft iedereen problemen? bij mij draait die goed alleen een beetje traag maar dat zal niet aan me systeem liggen gok ik (3,2ghz, 1,5gb intern, geforce FX5600)
Dan mag ie ook wel fatsoenlijk draaienquote:Op woensdag 9 november 2005 08:54 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Bij mij werkt ie ook zonder problemen (al is dat tot nu toe alleen gebaseerd op een stukje tutorial). Heb een amd 3500, 1gb intern en 2x geforce 6600gt (sli).
Tevens tvp![]()
Nu ligt de productie in een stad niet meer stil als je meer ongelukkige mensen hebt dan gelukkige. Alleen dat poppetje dat ongelukkig is werkt niet. Om 'em weer aan het werk te krijgen moet je ervoor zorgen dat je resources of gebouwen krijgt die ze weer wat gelukkiger maken. Da's volgens mij de enige manier...quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:42 schreef Ericjuh het volgende:
ff vraagie..
ik heb nu 2 steden en daar staat een rood gezichtje bij (niet happy dus)
als ik op dat rode gezichtje ga staan dan krijg ik de melding "city is to crowded" (te vol dus)
bij civ 3 klikte ik dat poppetje aan en dan werd het een entertainer.. was probleem opgelost.. maar hoe dus je dat nu dan? want ik blijf maar klikken op dat poppetje...
Denk dat het probleem in de game zitquote:Op woensdag 9 november 2005 09:52 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb een Athlon 64 X2 4200+ (@2,64Ghz), 1GB PC3200 (@240mhz) en een 7800GTX 256MB (490/1300) maar ik krijg in de late game toch matige performance. Heb te weinig geheugen I guess.
Ehm, dat mag ik toch wel hopen zegquote:Op woensdag 9 november 2005 09:59 schreef Morthill het volgende:
[..]
Denk dat het probleem in de game zit1GB geheugen zou toch wel genoeg moeten zijn zou je denken/.
Dat sowieso ja, memory leak issues net zoals in bijv. Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Maar die fix je ook met meer RAM als een patch uitblijftquote:Op woensdag 9 november 2005 09:59 schreef Morthill het volgende:
[..]
Denk dat het probleem in de game zit1GB geheugen zou toch wel genoeg moeten zijn zou je denken/.
Bloodlines was gewoon te ziek voor woorden, ik heb die game nooit kunnen spelen, mijn systeem trok het niet met alles op minimum. Erg jammer, want de game was op zich best cool. (voorzover ik kon spelen)quote:Op woensdag 9 november 2005 10:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat sowieso ja, memory leak issues net zoals in bijv. Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Maar die fix je ook met meer RAM als een patch uitblijft.
En Ericjuh, sommige lui ontdekken eerder geloven omdat ze bepaalde starttechnologieën hebben waardoor ze direct meditation kunnen researchen en heel snel polytheism daarna. Vanaf Judaism moet je alle religions kunnen pakken als je goed bezig bent.
Wat wil je doen dan, MP?quote:Op woensdag 9 november 2005 00:08 schreef Brentmeister het volgende:
Nou ik ben even door de posts heen gelopen voor de playerlist. Ik zal waarschijnlijk wel mensen vergeten zijn, niet persoonlijks, het is laatIk zal morgen het idee wat verder uitwerken. Vooralsnog heb ik de volgende mensen:
[..]
-edit- naampje toegevoegd
Ik moet eerst het spel überhaupt maar es kunnen spelenquote:
Dan denk ik niet dat jij degene bent die de eisen steltquote:Op woensdag 9 november 2005 14:29 schreef cyber_rebel het volgende:
Ohja wat ik nog vergat te vertellen was dat er zojuist een ranklijst van most powerfull nations was waarbij de fransen bovenaan stonden. Dus er zouden meer van hun troepen onderweg kunnen zijn richting mijn steden.
Daarom begrijp ik ook niet echt dat de fransen zo bereid zijn om te betalen voor vrede. Of ze moeten natuurlijk niet doorhebben dat ik mijn militaire macht wat heb verwaarloosdquote:Op woensdag 9 november 2005 14:40 schreef MrTorture het volgende:
Dan denk ik niet dat jij degene bent die de eisen stelt
Ik ruik een insectquote:Op woensdag 9 november 2005 15:05 schreef pfaf het volgende:
Ik had wel iets soortgelijks, ik was aan de verliezende hand in een oorlog die me totaal niet goed uitkwam, maar gelukkig kwam al snel de pop-up dat m'n opponent het ook niet meer zo leuk vond en voor 400 goud vrede wilde sluiten. Ik vond het wel aardig veel en besloot te kijken of hij het voor 200 wilde, nee dus, 300 proberen, ook niet -> 400, wilde hij ineens niet meer. Ik zag de bui al hangen en baalde al dat ik was gaan onderhandelen, vroeg ik om zijn voorstel: 400 goud.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=133441quote:Op woensdag 9 november 2005 16:49 schreef Sukh het volgende:
HELP...
Ik heb het spel geinstalleerd en wanneer ik het wil spelen staat er telkens:
Cannot locate the CD-Rom
Please insert the correct CD-Rom, select OK and restart application
Weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden?
http://www.2kgames.com/civ4/support_cannotlocate.htmquote:Op woensdag 9 november 2005 16:49 schreef Sukh het volgende:
HELP...
Ik heb het spel geinstalleerd en wanneer ik het wil spelen staat er telkens:
Cannot locate the CD-Rom
Please insert the correct CD-Rom, select OK and restart application
Weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden?
Je mag ook zelf aanvallen hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 14:36 schreef MrTorture het volgende:
't Gaat prima hieralleen heb ik allemaal softies
ik zit in 1890 ongeveer en er is nog geen oorlog gevoerd.
Terwijl iedereen legers opbouwt, ga ik voor de snelle tech voorsprongquote:
De videokaart zal waarschijnlijk te kort schieten. De rest is voldoende (maar niet meer dan dat schat ik).quote:Op donderdag 10 november 2005 14:40 schreef du_ke het volgende:
Zou het moeten kunnen draaien op een AMD sempron 2600+ Met 512 MB intern en een on-board videokaart?
(dat zou een evt nieuwe PC kunnen zijn maar als Civ4 er neit op wil dan kijk ik nog even verder).
Her en der komt het spel binnen en plotseling wordt er niet meer op Fok! gereageerd. Hoe zou dat nou komen?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:27 schreef Ericjuh het volgende:
wat is dit dan.. ik kijk een halve dag niet meer en er word opeens niet meer gereageerd
uhmm iedereen slaapt overdag en speelt snachts civ?quote:Op donderdag 10 november 2005 15:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Her en der komt het spel binnen en plotseling wordt er niet meer op Fok! gereageerd. Hoe zou dat nou komen?.
Dat was wel min of meer mijn plan, ja. Alhoewel slapen in dat geval werken moet worden.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:04 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
uhmm iedereen slaapt overdag en speelt snachts civ?
Ik speel zonder problemen met een Geforce2quote:Op donderdag 10 november 2005 14:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
De videokaart zal waarschijnlijk te kort schieten. De rest is voldoende (maar niet meer dan dat schat ik).
Daar zal het bij mij ook wel op uitdraaien als ie er straks eenmaal is.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat was wel min of meer mijn plan, ja. Alhoewel slapen in dat geval werken moet worden.
jammerquote:Op donderdag 10 november 2005 14:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
De videokaart zal waarschijnlijk te kort schieten. De rest is voldoende (maar niet meer dan dat schat ik).
trust me... Civilization 4 <> tentamesquote:
idd!quote:Op donderdag 10 november 2005 22:56 schreef Ericjuh het volgende:
wat vind ik trouwens dat muziekje in het hoofdmenu ontzettend gaaf!!
Ja, ken het gevoel. Advance Wars is de schuld dat ik Wiskunde verknald heb, iig ga ik mijn laatste tentamen vanmiddag goed maken, ik heb geleerdquote:Op donderdag 10 november 2005 21:32 schreef Brentmeister het volgende:
Ah, ik moet nu echt opschieten met die videokaartEn ik heb ook nog tentamens
![]()
Niet voor niets, je hebt geleerd je defence ten alle tijde goed op peil te houden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:20 schreef Ericjuh het volgende:
ik snap d'r echt geen donder van..
denk ik dat het net allemaal goed gaat.. komt d'r één of andere civ langs met ontzettend veel units.. bamm ik weer helemaal dood..
dus 3de potje ook voor niks gespeeld
Play.com isquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:23 schreef IPdaily het volgende:
Iemand ervaring met het kopen via play.com?
En dan specifiek de aankoop van Civ4![]()
Zit alles erbij: boekje, tech-tree?
Ah top, klinkt als hetzelfde pakketje dat ze bij de mediamarkt hebben liggen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef SlaadjeBla het volgende:
Play.com is![]()
Duurt ongeveer een week voordat je hem hebt. Je krijgt een pakketje met daarin een DVD doosje met het spel + een poster met daarop de techtree en andere info en een 200 pagina's dikke handleiding.
BabaYetu C-IV menu songquote:Op donderdag 10 november 2005 22:56 schreef Ericjuh het volgende:
wat vind ik trouwens dat muziekje in het hoofdmenu ontzettend gaaf!!
Sinds wanneer maken Jack Thompsons uitspraken sense??quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Dat zou sowieso nergens op slaan, want je kunt Civ IV gewoon helemaal spelen zonder een keer te vechten wanneer barbarians uit staan.
Idd, play.com isquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:23 schreef IPdaily het volgende:
Iemand ervaring met het kopen via play.com?
En dan specifiek de aankoop van Civ4![]()
Zit alles erbij: boekje, tech-tree?
good pointquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:46 schreef Morthill het volgende:
[..]
Sinds wanneer maken Jack Thompsons uitspraken sense??
Reli-freakquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ehm, dat is gewoon Het Onze Vader...![]()
nooit gedacht dat ik dat mooi zou vindenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan in t swahilli geloof ik.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
k Heb ze aan staan. k Heb dan ook al twee keer moeten vechten tot 1900 ofzoquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Dat zou sowieso nergens op slaan, want je kunt Civ IV gewoon helemaal spelen zonder een keer te vechten wanneer barbarians uit staan.
Wat heeft dat nou weer met reli-freak te makenquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:09 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Reli-freak![]()
Je vindt zeker ook altijd als eerste Christianity uit
ja, vandaar de PIquote:Op vrijdag 11 november 2005 17:37 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met reli-freak te makenHet is toch zo
quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:58 schreef IntruderAlert het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan in t swahilli geloof ik.
T klinkt wel leuk igg
Ik heb ze altijd aan staan, de afgelopen 2 potjes ben ik amper een barbaar tegen gekomen, enkel een verdwaalde warrior.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:44 schreef Retuobak het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaa.....quote:Originally Posted by Firaxis
We have managed to collate a whole load of info about a whole host of problems like the ones you have been experiencing, we aim to get the best patch out possible, I would expect the patch to be hopefully available before the end of the month.
is foutje in spel.. heeft iedereen last van.. ik denk dat niemand nog een grote map gespeeld heeft.. (die soepel liep)quote:Op zondag 13 november 2005 00:33 schreef JedaiNait het volgende:
Een kleine kaart wil prima, maar zodra het te groot wordt krijgt mijn PC het er erg zwaar mee...
Huge loopt bij mij soepel als ik niet de hele map ontdek.quote:Op zondag 13 november 2005 01:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
is foutje in spel.. heeft iedereen last van.. ik denk dat niemand nog een grote map gespeeld heeft.. (die soepel liep)
Dat is inderdaad flink balen, maar ik leer er wel mee leven.quote:Op zondag 13 november 2005 00:33 schreef JedaiNait het volgende:
Volgens mij heb ik meer geheugen nodig voor dit spel. Een kleine kaart wil prima, maar zodra het te groot wordt krijgt mijn PC het er erg zwaar mee...
Ja, oke, maar ik krijg zeg maar een zwart scherm met her en der een paar vage lijntjes die me aan CIV doen denken. En dat al zodra ik de map opstart. Tevens zie ik dat mijn geheugen op dat moment maximaal belast wordt, dus ik denk dat wat extra geheugen misschien toch wel een oplossing is.quote:Op zondag 13 november 2005 01:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
is foutje in spel.. heeft iedereen last van.. ik denk dat niemand nog een grote map gespeeld heeft.. (die soepel liep)
ja.. dat bedoelde ik eigenlijk..quote:Op zondag 13 november 2005 08:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Huge loopt bij mij soepel als ik niet de hele map ontdek.
In principe zou dat stuk van de kaart dat niet in beeld is, ook niet getekend hoeven te worden. Dus eigenlijk zou de grootte van de kaart voor de prestaties niet uit mogen maken. Ik denk dat er nog wel wat optimalisaties komen in de patches, maar dat het goed genoeg bevonden werd voor de releasequote:Op zondag 13 november 2005 01:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Doordat er niet gekeken wordt naar de fysieke eigenschappen van een unit, maar naar zijn strength punten. Gooi daar nog wat willekeur en kansberekening bij en je hebt het combat systeem van civilization. Dus het is in principe mogelijk dat een warrior een tank uitschakelt.quote:Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef cyber_rebel het volgende:
Ging ik met een middelgroot legertje van panzers de grieken aanvallen verliezen ze het van cavalerie en riflemen... Hoe krijgt een cavalerie het voor mekaar om een panzer uit te schakelen?![]()
Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?quote:Op zondag 13 november 2005 18:12 schreef Monidique het volgende:
Het is sowieso misschien verstandig en bloeddrukverlagend om eerst te wachten op de patch.
Zeker als de tank net van de lopende band af komt rollen en warrior Connor MacLeod al 3000 jaar experience en upgrades aan het opbouwen isquote:Op maandag 14 november 2005 10:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Doordat er niet gekeken wordt naar de fysieke eigenschappen van een unit, maar naar zijn strength punten. Gooi daar nog wat willekeur en kansberekening bij en je hebt het combat systeem van civilization. Dus het is in principe mogelijk dat een warrior een tank uitschakelt.
quote:Op maandag 14 november 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?
Op veel systemen werkt-ie niet.quote:Op maandag 14 november 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?
eerst de stad aanvallen met een kanon ofzo anders ga je het bijna nooit winnen van lui die in een stad zitten (tanks in een stad verliezen het ook vaak in een echte oorlog omdat je makkelijk bommen kan gooien uit huizen enzo)quote:Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef cyber_rebel het volgende:
Ging ik met een middelgroot legertje van panzers de grieken aanvallen verliezen ze het van cavalerie en riflemen... Hoe krijgt een cavalerie het voor mekaar om een panzer uit te schakelen?![]()
Naar mijn desktop ben ik nog nooit gegooid. Performance problemen op huge en een groot deel van de wereld bekend heb ik echter welquote:Op maandag 14 november 2005 15:04 schreef blrrrt het volgende:
Soms doet hij het gewoon 2 uur achter elkaar goed, maar soms gooit hij me iedere 5 minuten naar m'n desktop
In zo'n situatie word ik dus constant naar de desktop gemikt, mag ik jou vragen naar de specificaties van je systeem?quote:Op maandag 14 november 2005 15:41 schreef ChAoZ het volgende:
[..]
Naar mijn desktop ben ik nog nooit gegooid. Performance problemen op huge en een groot deel van de wereld bekend heb ik echter wel
Hmm, een vriend van mij heeft dit probleem ook wel eens, maar is het ook zo als je pas net 5 minuten bent gaan spelen? Of is het eerst 2 uur en dan om de 5 minutenquote:Op maandag 14 november 2005 15:04 schreef blrrrt het volgende:
Soms doet hij het gewoon 2 uur achter elkaar goed, maar soms gooit hij me iedere 5 minuten naar m'n desktop
Niets bijzonders.quote:Op maandag 14 november 2005 16:17 schreef Retuobak het volgende:
In zo'n situatie word ik dus constant naar de desktop gemikt, mag ik jou vragen naar de specificaties van je systeem?
Zo ver ben ik nog helemaal nietquote:Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Ericjuh het volgende:
heeft trouwens 1 van jullie wel een potje uitgespeeld?
bij mij gaat het op het einde altijd mis.. word ik naar bureaublad gegooid of duurd heel lang.. (ook bij standaard map)
Al meerdere, nog geen enkele crash gehad, zolang ik maar geen map >= standard kies, loopt alles lekker.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Ericjuh het volgende:
heeft trouwens 1 van jullie wel een potje uitgespeeld?
bij mij gaat het op het einde altijd mis.. word ik naar bureaublad gegooid of duurd heel lang.. (ook bij standaard map)
Ik ben ook een fan van zo groot mogelijk, maar helaas pindakaas. MIsschien brengen dequote:Op woensdag 16 november 2005 17:37 schreef Retuobak het volgende:
Mja, ik heb een hekel aan kleine kaarten. Ik wil echt gewoon huge spelen, maar late-game betekent dat slowdowns en een zooi crashes. M'n zus heeft hetzelfde probleem (en dezelfde smaak qua gametypes)
Welk geluidje bedoelen ze hiermee??quote:a softer pillage sound (requested by many, many people)
Waarschijnlijk het geluid wat af wordt gespeeld wanneer iets gepillaged wordt.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:17 schreef blrrrt het volgende:
Een officiële note van firaxis over een patch:
http://www.2kgames.com/civ4/firaxis_note_01.htm
ff lezen
-edit-
Das een dikke patch![]()
[..]
Welk geluidje bedoelen ze hiermee??
Je zou er restricties op kunnen zetten bij het kappen van een geplante forest, bijvoorbeeld pas na 20 turns. Of dat er geen shield naar je stad gaan wanneer je een geplante forest kapt, of maar heel weinig naar, of zelfs koppelen aan hoe lang het bos er al staat.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:53 schreef Retuobak het volgende:
Forests planten zou volgens mij ongelofelijk overpowered zijn, ik gok dat het een feature is geweest en dat die uiteindelijk verwijderd is. Want dan zou je een zieke productiestad kunnen maken door elke turn workers op elke vakje in de radius bos te laten planten/te kappen. Dat gaat sneller dan wat je ooit zou kunnen doen op een gewone manier. Easy manier om alle wonderen te pakken.
Steden abandonen zou idd wel een fijne optie zijn, om te zorgen dat de vijand geen foothold krijgt.
Hebbes!quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef SlaadjeBla het volgende:
Play.com is![]()
Duurt ongeveer een week voordat je hem hebt. Je krijgt een pakketje met daarin een DVD doosje met het spel + een poster met daarop de techtree en andere info en een 200 pagina's dikke handleiding.
Bikkel. Ik ben om 2 uur gestoptquote:Op donderdag 17 november 2005 14:28 schreef Frollo het volgende:
O ja, had ik al gemeld dat ik 't een heerlijk spel vind?
Vannacht tot 3 uur doorgegaan en vanochtend gewoon weer op het werk hč
quote:Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het geluid wat af wordt gespeeld wanneer iets gepillaged wordt.
mooi.. de patch komt zo...quote:we will be releasing it shortly.
waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?quote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
mooi.. de patch komt zo...
jammer dat toch tot die tijd ff civ 4 de kast in geschoven word.. hij is gewoon op het einde niet te spelen.. en ik wil hem toch helemaal spelen ipv elke keer het begin...
Hij crasht telkens op hetzelfde punt in veel van mijn saves, daarom heb ik Civ idd ook ff een paar daagjes aan de kant gezetquote:Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef blrrrt het volgende:
[..]
waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?
Dat ga ik vanavond maar eens doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:40 schreef Refragmental het volgende:
Hebben sommige mensen hier al de Soundtrack map doorgepluisd?
Is de stad wel healthy genoeg?quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft. Geen idee wat daar aan de hand is. Was m'n eerste stad en in het begin was men ontevreden over de groei (ging te snel). Nu blijft ie 1 groot. Hoe krijg ik die weer aan het groeien? Er zit genoeg bouwsel omheen, genoeg wegen.....
Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft.
Klinkt als een unhealthy stad. Een paar oplossingen: Aqaduct bouwen, Forge/Factory weghalen, zorgen dat de stad via je handelsnetwerk verbonden is met zoveel mogelijk verschillende soorten voedsel, Granary bouwen, Harbor bouwen. En dan zijn er geloof ik ook nog een paar wonderen die de health vergroten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:25 schreef Ericjuh het volgende:
goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?
Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.
Stonden je catapults wel echt naast de stad? Ze hebben een range van maar 1 vakje.
Een slechte health is niet echt een grote ramp geloof ik. Uit de manual:quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:43 schreef j.la het volgende:
Als je een unhealthy stad hebt wat kan je dan minder, want mijn stad groeide gewoon verder en verder zag ik ook niks wat leek op iets ergs.
quote:A city's poor health has a number of detrimental effects. Most
importantly, an unhealthy city requires more food to sustain its
population, and cities that are too unhealthy may begin to
starve.You can improve a city's health by clearing jungles, producing
certain buildings, and by accessing more kinds of food
resources.
Vreemdquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:50 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.
quote:Catapults are “siege weapons.” Catapults have the special
“bombard” attack which they can employ against enemy cities.
In a bombardment, the catapult attacks the enemy’s defensive
works, decreasing their effectiveness by 10% or more (the
amount depending on the unit’s promotions). Bombardment
attacks are always successful. A catapult cannot bombard an
enemy city once its defenses have been reduced to zero.
Bombardment never affects units inside the city.
Catapults can also engage in melee combat like other military
units. Catapults have a special “barrage” ability, allowing them
to damage more then one unit during an attack (if multiple
units are in the defending space). Catapults can receive promotions
allowing them to increase the collateral damage of
their attacks.
Als een roos, zo'n schietschijf.quote:Hoe ziet dat icoontje dan uit?
Shit, misschien een bug?quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd
Heel misschien dat een catapult niet standaard kan bombarden maar eerst een bepaalde promotion moet hebben, maar dat kan ik me toch eigenlijk nauwelijks voorstellen.
edit: nee, dat is inderdaad het probleem niet. Uit de manual:
[..]
[..]
Als een roos, zo'n schietschijf.
Ja, dát is natuurlijk geen optiequote:
Kapitalistquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dát is natuurlijk geen optie.
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
+5 Scherpquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:57 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
Aha, reeds gevonden. Uit de manual (cursivering van mij):quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:12 schreef Frollo het volgende:
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
Dan heb ik in sommige steden dus voor de kat z'n viool City walls lopen bouwen...quote:Cities are defended from capture by the units inside them.
You can construct a number of
buildings to enhance a city’s defense: walls and castles, for
example.
A city with a high “cultural value” (see page 50) will give a
defensive bonus to the units defending the city. However, the
physical and cultural defensive bonuses are NOT cumulative:
the units receive whichever of the two bonuses is higher.
Note: Modern military units – musketmen and later – get no
benefit from man-made defenses (walls and castles). They do
get cultural defensive bonuses, however.
Weet ik, in vorige Civs bouwde ik ook haast nooit walls. Maar nu wel, uit voorzorg, want ik stond op het punt om voor het eerst in Civ IV oorlog te gaan voeren en had dus nog geen idee hoe slim de AI vecht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef pfaf het volgende:
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:55 schreef Luutgaert het volgende:
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
Ah ok, want ik heb zeg maar al dat wonder dat alle steden stroom krijgen... maar heb ook coal, nuclear en hydro plants gebouwd. Heb al twee nuclear meltdowns gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:02 schreef cyber_rebel het volgende:
Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Verhongeren ze soms in die stad? Mischien heb je te veel stedelingen als specialisten ingesteld?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Haha, nee 1 spel tegelijk. Het is toch al een slechte combinatie met een afstudeerstage en civ, laat staan dat ik nog tijd heb voor simcity.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef Frollo het volgende:
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Frollo het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
Vreemd hoor.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:30 schreef Kreator het volgende:
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo....
Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
d'r moet wat te verbeteren zijn in civ 5quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:16 schreef MrTorture het volgende:
DamnNet even de volledige moderne militaire unit lijst bekeken, géén airtransport, géén airbornes
een van de mooiste militaire concepten, drop behind enemy lines, gewoon niet aanwezig
overgeslagen
gemiste kans
en geen bommenwerpers op carriers
en geen ICBM's in submarines
WTF dit meen je nietquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:16 schreef MrTorture het volgende:
DamnNet even de volledige moderne militaire unit lijst bekeken, géén airtransport, géén airbornes
een van de mooiste militaire concepten, drop behind enemy lines, gewoon niet aanwezig
overgeslagen
gemiste kans
en geen bommenwerpers op carriers
en geen ICBM's in submarines
Dan ga je van stad naar stad toch? Ik wil een vliegtuig of heli om units achter de lines te gooien. Nou ja, misschien kan het wel, maar zijn het inderdaad opties en geen unitsquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Je kunt wel airtransport kiezen toch bij je unit-aktieschermpje? Nog nooit gebruikt, maar je hebt zo'n knop met een heli-achtig iets van airtransport ofzo.
Kan dat??!!quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ik heb nu eens Time uitgezet bij de game-opties. [...] Dat maakt het allemaal iets leuker, kun je op Epic nog gewoon door na 2050 zonder dat de game officieel geëindigd is.
dat is idd wel gaaf.. een gevecht wat gewoon eeuwen duurt.quote:Op maandag 21 november 2005 12:15 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ja ik wist dat dus ook niet, maar zit nu in 2166 en nog niemand heeft gewonnen.
Wat is er mis met space race?quote:Op maandag 21 november 2005 12:49 schreef pfaf het volgende:
Ik speel altijd zonder space-race en time-victory. Als iets een anti-climax is na uren Civ speln....
Space Race is zo suf.quote:Op maandag 21 november 2005 13:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat is er mis met space race?
Ik heb altijd alle victory conditions aan, ze horen nu eenmaal bij het spel. Het leuke van Civ is nou juist dat je met militaire macht kunt winnen, maar dat het ook vreedzaam kan.
Ik zeg ook niet per se dat ik graag een space race victory haalquote:Op maandag 21 november 2005 13:11 schreef pfaf het volgende:
Space Race is zo suf.
[...] M'n eerste pot had ik space race niet uitgezet en heb ik de laatste 50 beurten alleen maar op de spatiebalk gedrukt en nieuwe onderdelen aangeklikt.![]()
Ik word op zulk soort momenten altijd weer gewezen op m'n tactische zwakheid.quote:Op maandag 21 november 2005 13:19 schreef MrTorture het volgende:
Ik sta nu dik voor op de rest en heb eigenlijk amper militairenTerwijl ik al een aantal tanks en infanteristen enzo heb, wordt het gros van mijn steden verdedigd door archers en dergelijke oude units
Ik hoop dat er niet een ander machtig land ineens zin krijgt om toch een poging tot winnen te gaan doen
maar dat zal meevallen met het aantal pacten dat ik heb gesloten
Dat vind ik ook. Ik dacht alleen dat 2050 gewoon de laatste beurt was altijd, maar dus niet kwam ik achter.quote:Op maandag 21 november 2005 12:49 schreef pfaf het volgende:
Ik speel altijd zonder space-race en time-victory. Als iets een anti-climax is na uren Civ speln....
Meestal heb ik te weinig geduld om zo'n wereldomvattende veldtocht tot het einde toe vol te houden. Dat vond ik zo ook tof van Alpha Centauri: als je maar genoeg steden van een AI-tegenstander veroverde, bood deze uiteindelijk aan om zich aan jou te onderwerpen. Voor het spel telde de desbetreffende tegenstander dan als 'verslagen'. Zo kon je een conquest victory halen zonder dat je per se achter die laatste paar size 1 eilandstadjes aan moestquote:Op maandag 21 november 2005 14:09 schreef Lionheaad het volgende:
The Conquest Victory: By eliminating all rival Civilizations, you have achieved this victory.
O ja, die is leuk, daar ben ik ook mee bezig momenteel. Vooral zijn philosophical trait komt goed van pasquote:Op woensdag 23 november 2005 09:47 schreef Lionheaad het volgende:
Frederick
Nee, veel korter. Eigenlijk maar 1 beurt als je je state religion of enkele civics verandert. Als je heel veel civics tegelijk verandert kan het geloof ik wel eens 2 of 3 beurten zijn, maar dat is alles.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:00 schreef Luutgaert het volgende:
Weet dus niet hoe erg het nu is als je van systeem wijzigt als je niet spiritual bent.Is dat net zo'n beetje als in Civ III?
Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?quote:Op maandag 21 november 2005 13:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet per se dat ik graag een space race victory haal
Ik zeg alleen maar dat ik 'm altijd aan laat staan. Niks leukers dan vlak voor de lancering het ruimteschip van een AI vernietigen omdat jij je op je leger gefocust hebt en hij niet
Wat ik bedoel te zeggen: ik vind dat het spel er spannender op wordt als alle victory conditions ingeschakeld zijn, omdat dat mij dwingt om niet alleen mijn eigen overwinning na te jagen, maar ook die van de anderen te voorkomen
In Civ III door zijn hoofdstad in te nemen. In Civ IV ben ik pas in de Cavalry-fase, dus dat weet ik nietquote:Op woensdag 23 november 2005 13:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef Refragmental het volgende:
Wat ik een leuk truukje vind...
Missionarissen kado doen aan anderen. Zij gebruiken dan deze om religies te stichten in steden, zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen.
Erg handig wanneer je zelf een religie hebt gefounded.
Daar heb je wel inderdaad een Open border verdrag voor nodig. Het bijkomend voordeel is dat diegene aan wie je die missionaris kado doet je aardig gaat vinden. En hoe meer steden van dezelfde religie als die van jou hoe makkelijker dat volk geconverteerd kan worden naar een andere staatsreligie.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef zea het volgende:
Je kunt toch ook gewoon meteen met die missionaris naar een stad gaan van iemand anders en dan de religie verspreiden? Of heb je voor het kado doen van een missionaris geen open border verdrag nodig? Dan is het inderdaad wel heel handig!!
[..]
quote:Op woensdag 23 november 2005 21:43 schreef Onderbroek het volgende:
hebben jullie het volgende probleem ook?:
ik kies custom game, stel 4 tegenstanders in (bijv: engeland,frankrijk,duitsland). Ik maak m'n stad e.d....kom ik ineens romeinen tegen...ik denk van "ok....." en speel door...op den duur met iedereen contact natuurlijk blijkt dat er 6 tegenstanders zijn ipv 4
Ik heb bij het instellen natuurlijk de overige AI uitgezet...snap er werkelijk niks van
Leuke gameplay dingetjes en performance fixesquote:A Note from Firaxis Concerning the Civilization IV Patch
November 16, 2005
Hello everyone!
I've heard from many of you via the Firaxis website Contact Us form (many thanks for all the dxdiag files and savegames) and wanted to say thanks for all the feedback and detailed bug reports that were sent up.
I just wanted to let everyone know that as of Monday afternoon, the patch was sent to 2K for final testing, so barring any problems in QA, we will be releasing it shortly.
Some of the highlights include multiple AI improvements and tweaks, worker behavior tweaks, MANY game play improvements (ex Animal Husbandry reveals horses), promotion tweaks, a softer pillage sound (requested by many, many people), fixed diplomatic exploits (gold for gold, peace treaty exploit), multiplayer tweaks (Hot seat, Lobby, etc.), memory, caching and performance improvements, etc. There were also a number of video card specific fixes.
To those of you having problems, thanks for your patience. Our guys were working around the clock with your detailed feedback to produce this patch. For those of you having no problems, it's only going to get better. =)
Dennis Shirk
Firaxis Games
Op wat voor kaart speel je?quote:Op donderdag 24 november 2005 08:41 schreef pfaf het volgende:
Nieuwe pot en ik zit met 2 andere Civs op een continent, terwijl Roosevelt en Peter weer eens een eingen continent hebben.Elke pot nog tegen Roosevelt of Washington gespeeld en elke keer de grootste tegenstander. Nu zaak zo snel mogelijk mijn eigen continent te krijgen om een blok tegen die andere 2 te krijgen.
Ik vind overigens dat de AI wel wat meer oorlogen onderling mogen uitvechten.
Volgens mij Continents.quote:Op donderdag 24 november 2005 09:36 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Op wat voor kaart speel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |