d'r moet wat te verbeteren zijn in civ 5quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:16 schreef MrTorture het volgende:
DamnNet even de volledige moderne militaire unit lijst bekeken, géén airtransport, géén airbornes
een van de mooiste militaire concepten, drop behind enemy lines, gewoon niet aanwezig
overgeslagen
gemiste kans
en geen bommenwerpers op carriers
en geen ICBM's in submarines
WTF dit meen je nietquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:16 schreef MrTorture het volgende:
DamnNet even de volledige moderne militaire unit lijst bekeken, géén airtransport, géén airbornes
een van de mooiste militaire concepten, drop behind enemy lines, gewoon niet aanwezig
overgeslagen
gemiste kans
en geen bommenwerpers op carriers
en geen ICBM's in submarines
Dan ga je van stad naar stad toch? Ik wil een vliegtuig of heli om units achter de lines te gooien. Nou ja, misschien kan het wel, maar zijn het inderdaad opties en geen unitsquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Je kunt wel airtransport kiezen toch bij je unit-aktieschermpje? Nog nooit gebruikt, maar je hebt zo'n knop met een heli-achtig iets van airtransport ofzo.
Kan dat??!!quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ik heb nu eens Time uitgezet bij de game-opties. [...] Dat maakt het allemaal iets leuker, kun je op Epic nog gewoon door na 2050 zonder dat de game officieel geëindigd is.
dat is idd wel gaaf.. een gevecht wat gewoon eeuwen duurt.quote:Op maandag 21 november 2005 12:15 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ja ik wist dat dus ook niet, maar zit nu in 2166 en nog niemand heeft gewonnen.
Wat is er mis met space race?quote:Op maandag 21 november 2005 12:49 schreef pfaf het volgende:
Ik speel altijd zonder space-race en time-victory. Als iets een anti-climax is na uren Civ speln....
Space Race is zo suf.quote:Op maandag 21 november 2005 13:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat is er mis met space race?
Ik heb altijd alle victory conditions aan, ze horen nu eenmaal bij het spel. Het leuke van Civ is nou juist dat je met militaire macht kunt winnen, maar dat het ook vreedzaam kan.
Ik zeg ook niet per se dat ik graag een space race victory haalquote:Op maandag 21 november 2005 13:11 schreef pfaf het volgende:
Space Race is zo suf.
[...] M'n eerste pot had ik space race niet uitgezet en heb ik de laatste 50 beurten alleen maar op de spatiebalk gedrukt en nieuwe onderdelen aangeklikt.![]()
Ik word op zulk soort momenten altijd weer gewezen op m'n tactische zwakheid.quote:Op maandag 21 november 2005 13:19 schreef MrTorture het volgende:
Ik sta nu dik voor op de rest en heb eigenlijk amper militairenTerwijl ik al een aantal tanks en infanteristen enzo heb, wordt het gros van mijn steden verdedigd door archers en dergelijke oude units
Ik hoop dat er niet een ander machtig land ineens zin krijgt om toch een poging tot winnen te gaan doen
maar dat zal meevallen met het aantal pacten dat ik heb gesloten
Dat vind ik ook. Ik dacht alleen dat 2050 gewoon de laatste beurt was altijd, maar dus niet kwam ik achter.quote:Op maandag 21 november 2005 12:49 schreef pfaf het volgende:
Ik speel altijd zonder space-race en time-victory. Als iets een anti-climax is na uren Civ speln....
Meestal heb ik te weinig geduld om zo'n wereldomvattende veldtocht tot het einde toe vol te houden. Dat vond ik zo ook tof van Alpha Centauri: als je maar genoeg steden van een AI-tegenstander veroverde, bood deze uiteindelijk aan om zich aan jou te onderwerpen. Voor het spel telde de desbetreffende tegenstander dan als 'verslagen'. Zo kon je een conquest victory halen zonder dat je per se achter die laatste paar size 1 eilandstadjes aan moestquote:Op maandag 21 november 2005 14:09 schreef Lionheaad het volgende:
The Conquest Victory: By eliminating all rival Civilizations, you have achieved this victory.
O ja, die is leuk, daar ben ik ook mee bezig momenteel. Vooral zijn philosophical trait komt goed van pasquote:Op woensdag 23 november 2005 09:47 schreef Lionheaad het volgende:
Frederick
Nee, veel korter. Eigenlijk maar 1 beurt als je je state religion of enkele civics verandert. Als je heel veel civics tegelijk verandert kan het geloof ik wel eens 2 of 3 beurten zijn, maar dat is alles.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:00 schreef Luutgaert het volgende:
Weet dus niet hoe erg het nu is als je van systeem wijzigt als je niet spiritual bent.Is dat net zo'n beetje als in Civ III?
Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?quote:Op maandag 21 november 2005 13:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet per se dat ik graag een space race victory haal
Ik zeg alleen maar dat ik 'm altijd aan laat staan. Niks leukers dan vlak voor de lancering het ruimteschip van een AI vernietigen omdat jij je op je leger gefocust hebt en hij niet
Wat ik bedoel te zeggen: ik vind dat het spel er spannender op wordt als alle victory conditions ingeschakeld zijn, omdat dat mij dwingt om niet alleen mijn eigen overwinning na te jagen, maar ook die van de anderen te voorkomen
In Civ III door zijn hoofdstad in te nemen. In Civ IV ben ik pas in de Cavalry-fase, dus dat weet ik nietquote:Op woensdag 23 november 2005 13:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef Refragmental het volgende:
Wat ik een leuk truukje vind...
Missionarissen kado doen aan anderen. Zij gebruiken dan deze om religies te stichten in steden, zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen.
Erg handig wanneer je zelf een religie hebt gefounded.
Daar heb je wel inderdaad een Open border verdrag voor nodig. Het bijkomend voordeel is dat diegene aan wie je die missionaris kado doet je aardig gaat vinden. En hoe meer steden van dezelfde religie als die van jou hoe makkelijker dat volk geconverteerd kan worden naar een andere staatsreligie.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef zea het volgende:
Je kunt toch ook gewoon meteen met die missionaris naar een stad gaan van iemand anders en dan de religie verspreiden? Of heb je voor het kado doen van een missionaris geen open border verdrag nodig? Dan is het inderdaad wel heel handig!!
[..]
quote:Op woensdag 23 november 2005 21:43 schreef Onderbroek het volgende:
hebben jullie het volgende probleem ook?:
ik kies custom game, stel 4 tegenstanders in (bijv: engeland,frankrijk,duitsland). Ik maak m'n stad e.d....kom ik ineens romeinen tegen...ik denk van "ok....." en speel door...op den duur met iedereen contact natuurlijk blijkt dat er 6 tegenstanders zijn ipv 4
Ik heb bij het instellen natuurlijk de overige AI uitgezet...snap er werkelijk niks van
Leuke gameplay dingetjes en performance fixesquote:A Note from Firaxis Concerning the Civilization IV Patch
November 16, 2005
Hello everyone!
I've heard from many of you via the Firaxis website Contact Us form (many thanks for all the dxdiag files and savegames) and wanted to say thanks for all the feedback and detailed bug reports that were sent up.
I just wanted to let everyone know that as of Monday afternoon, the patch was sent to 2K for final testing, so barring any problems in QA, we will be releasing it shortly.
Some of the highlights include multiple AI improvements and tweaks, worker behavior tweaks, MANY game play improvements (ex Animal Husbandry reveals horses), promotion tweaks, a softer pillage sound (requested by many, many people), fixed diplomatic exploits (gold for gold, peace treaty exploit), multiplayer tweaks (Hot seat, Lobby, etc.), memory, caching and performance improvements, etc. There were also a number of video card specific fixes.
To those of you having problems, thanks for your patience. Our guys were working around the clock with your detailed feedback to produce this patch. For those of you having no problems, it's only going to get better. =)
Dennis Shirk
Firaxis Games
Op wat voor kaart speel je?quote:Op donderdag 24 november 2005 08:41 schreef pfaf het volgende:
Nieuwe pot en ik zit met 2 andere Civs op een continent, terwijl Roosevelt en Peter weer eens een eingen continent hebben.Elke pot nog tegen Roosevelt of Washington gespeeld en elke keer de grootste tegenstander. Nu zaak zo snel mogelijk mijn eigen continent te krijgen om een blok tegen die andere 2 te krijgen.
Ik vind overigens dat de AI wel wat meer oorlogen onderling mogen uitvechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |