abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 09:42:01 #276
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32500646
Ben met een nieuwe begonnen.
Speel nu als duitser en zit op 1 eiland met de grieken.
De eerste aanval liep niet zoals gepland. 1 stad veroverd en 1 van mijn steden is met de grond gelijk gemaakt. We hebben nu weer vrede gesloten, zodat ik een iets groter leger kan opbouwen en ze dan in 1 keer kan verslaan
wordt aan gewerkt....ben net terug
  woensdag 23 november 2005 @ 09:44:11 #277
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32500694
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:42 schreef Lionheaad het volgende:

Speel nu als duitser
Wie? Bismarck of Frederick?
  woensdag 23 november 2005 @ 09:47:04 #278
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32500760
Frederick
  woensdag 23 november 2005 @ 09:59:34 #279
15967 Frollo
pi_32501017
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:47 schreef Lionheaad het volgende:
Frederick
O ja, die is leuk, daar ben ik ook mee bezig momenteel. Vooral zijn philosophical trait komt goed van pas
pi_32501128
Mmmh ik speel iig altijd industrious, als ze ooit een industrious/philosophical leader maken dan hebben ze volgens mij wel problemen met de balans .
pi_32505063
Ik vind spiritual altijd wel fijn, geen relletjes als je van systeem verandert. Vooral bij Civ III was dat fijn.
pi_32505087
Weet dus niet hoe erg het nu is als je van systeem wijzigt als je niet spiritual bent. Is dat net zo'n beetje als in Civ III?
pi_32505125
Ik vind die periode van overgang erg kort eigenlijk, vind spiritual daarom lang niet de beste trait. Industrious, philosophical, creative en agressive vind ik wel het beste eigenlijk . Geef zelf de voorkeur aan Napoleon (Agressive/Industrious)
  woensdag 23 november 2005 @ 13:05:59 #284
15967 Frollo
pi_32505220
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:00 schreef Luutgaert het volgende:
Weet dus niet hoe erg het nu is als je van systeem wijzigt als je niet spiritual bent. Is dat net zo'n beetje als in Civ III?
Nee, veel korter. Eigenlijk maar 1 beurt als je je state religion of enkele civics verandert. Als je heel veel civics tegelijk verandert kan het geloof ik wel eens 2 of 3 beurten zijn, maar dat is alles.
Wat Retuobak dus ook al zegt: Spiritual is niet zo krachtig meer als eerst.
pi_32505264
Ah ok, kies ik geen spiritual meer de volgende keer.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:10:31 #286
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32505336
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:18 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet per se dat ik graag een space race victory haal
Ik zeg alleen maar dat ik 'm altijd aan laat staan. Niks leukers dan vlak voor de lancering het ruimteschip van een AI vernietigen omdat jij je op je leger gefocust hebt en hij niet

Wat ik bedoel te zeggen: ik vind dat het spel er spannender op wordt als alle victory conditions ingeschakeld zijn, omdat dat mij dwingt om niet alleen mijn eigen overwinning na te jagen, maar ook die van de anderen te voorkomen
Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?
Krekker is de bom!
  woensdag 23 november 2005 @ 13:17:14 #287
15967 Frollo
pi_32505510
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?
In Civ III door zijn hoofdstad in te nemen. In Civ IV ben ik pas in de Cavalry-fase, dus dat weet ik niet
  woensdag 23 november 2005 @ 13:43:02 #288
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32506198
Ik las net dat ik ook een culture bomb kan plaatsen en zo via jou stad een andere stad inlijven....
Ben trouwens ook nog founder van het Jodendom

Ga nu eerst een paar catapults, swordman en archers bouwen. Goed positioneren en dan
pi_32513060
Wat ik een leuk truukje vind...
Missionarissen kado doen aan anderen. Zij gebruiken dan deze om religies te stichten in steden, zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen.

Erg handig wanneer je zelf een religie hebt gefounded.
pi_32513261
Je kunt toch ook gewoon meteen met die missionaris naar een stad gaan van iemand anders en dan de religie verspreiden? Of heb je voor het kado doen van een missionaris geen open border verdrag nodig? Dan is het inderdaad wel heel handig!!
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef Refragmental het volgende:
Wat ik een leuk truukje vind...
Missionarissen kado doen aan anderen. Zij gebruiken dan deze om religies te stichten in steden, zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen.

Erg handig wanneer je zelf een religie hebt gefounded.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 november 2005 @ 19:08:28 #291
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_32515336
Zet mij ook maar op de playerlist, als totale Civ n00b
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_32518840
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef zea het volgende:
Je kunt toch ook gewoon meteen met die missionaris naar een stad gaan van iemand anders en dan de religie verspreiden? Of heb je voor het kado doen van een missionaris geen open border verdrag nodig? Dan is het inderdaad wel heel handig!!
[..]
Daar heb je wel inderdaad een Open border verdrag voor nodig. Het bijkomend voordeel is dat diegene aan wie je die missionaris kado doet je aardig gaat vinden. En hoe meer steden van dezelfde religie als die van jou hoe makkelijker dat volk geconverteerd kan worden naar een andere staatsreligie.
Kortom... alleen maar voordelen!
pi_32520412
hebben jullie het volgende probleem ook?:
ik kies custom game, stel 4 tegenstanders in (bijv: engeland,frankrijk,duitsland). Ik maak m'n stad e.d....kom ik ineens romeinen tegen ...ik denk van "ok....." en speel door...op den duur met iedereen contact natuurlijk blijkt dat er 6 tegenstanders zijn ipv 4
Ik heb bij het instellen natuurlijk de overige AI uitgezet...snap er werkelijk niks van
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_32522236
Heb ik ook een keer gehad. Was de eerste keer dat ik een custom game had geprobeerd. Daarna is het altijd goed gegaan (tot nu toe in ieder geval!).
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:43 schreef Onderbroek het volgende:
hebben jullie het volgende probleem ook?:
ik kies custom game, stel 4 tegenstanders in (bijv: engeland,frankrijk,duitsland). Ik maak m'n stad e.d....kom ik ineens romeinen tegen ...ik denk van "ok....." en speel door...op den duur met iedereen contact natuurlijk blijkt dat er 6 tegenstanders zijn ipv 4
Ik heb bij het instellen natuurlijk de overige AI uitgezet...snap er werkelijk niks van
pi_32522397
En m'n nieuwe videokaart is eindelijk binnen

Hij lijkt het goed te doen. Kan ik ook eindelijk écht beginnen
Oh, and that's a bad miss!
pi_32522454
mensen die CIV nog niet hebben en het willen uittesten: er is een demo

http://www.3ddownloads.co(...)4/Demos/civ4demo.zip
  donderdag 24 november 2005 @ 08:41:55 #297
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32529297
Nieuwe pot en ik zit met 2 andere Civs op een continent, terwijl Roosevelt en Peter weer eens een eingen continent hebben. Elke pot nog tegen Roosevelt of Washington gespeeld en elke keer de grootste tegenstander. Nu zaak zo snel mogelijk mijn eigen continent te krijgen om een blok tegen die andere 2 te krijgen.

Ik vind overigens dat de AI wel wat meer oorlogen onderling mogen uitvechten.
pi_32529495
quote:
A Note from Firaxis Concerning the Civilization IV Patch
November 16, 2005

Hello everyone!

I've heard from many of you via the Firaxis website Contact Us form (many thanks for all the dxdiag files and savegames) and wanted to say thanks for all the feedback and detailed bug reports that were sent up.

I just wanted to let everyone know that as of Monday afternoon, the patch was sent to 2K for final testing, so barring any problems in QA, we will be releasing it shortly.

Some of the highlights include multiple AI improvements and tweaks, worker behavior tweaks, MANY game play improvements (ex Animal Husbandry reveals horses), promotion tweaks, a softer pillage sound (requested by many, many people), fixed diplomatic exploits (gold for gold, peace treaty exploit), multiplayer tweaks (Hot seat, Lobby, etc.), memory, caching and performance improvements, etc. There were also a number of video card specific fixes.

To those of you having problems, thanks for your patience. Our guys were working around the clock with your detailed feedback to produce this patch. For those of you having no problems, it's only going to get better. =)

Dennis Shirk
Firaxis Games
Leuke gameplay dingetjes en performance fixes
Kan toch niet zo lang meer duren
  donderdag 24 november 2005 @ 09:02:17 #299
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32529905
quote:
Op donderdag 24 november 2005 08:41 schreef pfaf het volgende:
Nieuwe pot en ik zit met 2 andere Civs op een continent, terwijl Roosevelt en Peter weer eens een eingen continent hebben. Elke pot nog tegen Roosevelt of Washington gespeeld en elke keer de grootste tegenstander. Nu zaak zo snel mogelijk mijn eigen continent te krijgen om een blok tegen die andere 2 te krijgen.

Ik vind overigens dat de AI wel wat meer oorlogen onderling mogen uitvechten.
Op wat voor kaart speel je?
Oh, and that's a bad miss!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')