mooi.. de patch komt zo...quote:we will be releasing it shortly.
waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?quote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
mooi.. de patch komt zo...
jammer dat toch tot die tijd ff civ 4 de kast in geschoven word.. hij is gewoon op het einde niet te spelen.. en ik wil hem toch helemaal spelen ipv elke keer het begin...
Hij crasht telkens op hetzelfde punt in veel van mijn saves, daarom heb ik Civ idd ook ff een paar daagjes aan de kant gezetquote:Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef blrrrt het volgende:
[..]
waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?
Dat ga ik vanavond maar eens doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:40 schreef Refragmental het volgende:
Hebben sommige mensen hier al de Soundtrack map doorgepluisd?
Is de stad wel healthy genoeg?quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft. Geen idee wat daar aan de hand is. Was m'n eerste stad en in het begin was men ontevreden over de groei (ging te snel). Nu blijft ie 1 groot. Hoe krijg ik die weer aan het groeien? Er zit genoeg bouwsel omheen, genoeg wegen.....
Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft.
Klinkt als een unhealthy stad. Een paar oplossingen: Aqaduct bouwen, Forge/Factory weghalen, zorgen dat de stad via je handelsnetwerk verbonden is met zoveel mogelijk verschillende soorten voedsel, Granary bouwen, Harbor bouwen. En dan zijn er geloof ik ook nog een paar wonderen die de health vergroten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:25 schreef Ericjuh het volgende:
goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?
Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.
Stonden je catapults wel echt naast de stad? Ze hebben een range van maar 1 vakje.
Een slechte health is niet echt een grote ramp geloof ik. Uit de manual:quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:43 schreef j.la het volgende:
Als je een unhealthy stad hebt wat kan je dan minder, want mijn stad groeide gewoon verder en verder zag ik ook niks wat leek op iets ergs.
quote:A city's poor health has a number of detrimental effects. Most
importantly, an unhealthy city requires more food to sustain its
population, and cities that are too unhealthy may begin to
starve.You can improve a city's health by clearing jungles, producing
certain buildings, and by accessing more kinds of food
resources.
Vreemdquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:50 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.
quote:Catapults are “siege weapons.” Catapults have the special
“bombard” attack which they can employ against enemy cities.
In a bombardment, the catapult attacks the enemy’s defensive
works, decreasing their effectiveness by 10% or more (the
amount depending on the unit’s promotions). Bombardment
attacks are always successful. A catapult cannot bombard an
enemy city once its defenses have been reduced to zero.
Bombardment never affects units inside the city.
Catapults can also engage in melee combat like other military
units. Catapults have a special “barrage” ability, allowing them
to damage more then one unit during an attack (if multiple
units are in the defending space). Catapults can receive promotions
allowing them to increase the collateral damage of
their attacks.
Als een roos, zo'n schietschijf.quote:Hoe ziet dat icoontje dan uit?
Shit, misschien een bug?quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd
Heel misschien dat een catapult niet standaard kan bombarden maar eerst een bepaalde promotion moet hebben, maar dat kan ik me toch eigenlijk nauwelijks voorstellen.
edit: nee, dat is inderdaad het probleem niet. Uit de manual:
[..]
[..]
Als een roos, zo'n schietschijf.
Ja, dát is natuurlijk geen optiequote:
Kapitalistquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dát is natuurlijk geen optie.
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
+5 Scherpquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:57 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
Aha, reeds gevonden. Uit de manual (cursivering van mij):quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:12 schreef Frollo het volgende:
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
Dan heb ik in sommige steden dus voor de kat z'n viool City walls lopen bouwen...quote:Cities are defended from capture by the units inside them.
You can construct a number of
buildings to enhance a city’s defense: walls and castles, for
example.
A city with a high “cultural value” (see page 50) will give a
defensive bonus to the units defending the city. However, the
physical and cultural defensive bonuses are NOT cumulative:
the units receive whichever of the two bonuses is higher.
Note: Modern military units – musketmen and later – get no
benefit from man-made defenses (walls and castles). They do
get cultural defensive bonuses, however.
Weet ik, in vorige Civs bouwde ik ook haast nooit walls. Maar nu wel, uit voorzorg, want ik stond op het punt om voor het eerst in Civ IV oorlog te gaan voeren en had dus nog geen idee hoe slim de AI vecht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef pfaf het volgende:
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:55 schreef Luutgaert het volgende:
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
Ah ok, want ik heb zeg maar al dat wonder dat alle steden stroom krijgen... maar heb ook coal, nuclear en hydro plants gebouwd. Heb al twee nuclear meltdowns gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:02 schreef cyber_rebel het volgende:
Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Verhongeren ze soms in die stad? Mischien heb je te veel stedelingen als specialisten ingesteld?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Haha, nee 1 spel tegelijk. Het is toch al een slechte combinatie met een afstudeerstage en civ, laat staan dat ik nog tijd heb voor simcity.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef Frollo het volgende:
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Frollo het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
Vreemd hoor.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:30 schreef Kreator het volgende:
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo....
Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
d'r moet wat te verbeteren zijn in civ 5quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:16 schreef MrTorture het volgende:
DamnNet even de volledige moderne militaire unit lijst bekeken, géén airtransport, géén airbornes
een van de mooiste militaire concepten, drop behind enemy lines, gewoon niet aanwezig
overgeslagen
gemiste kans
en geen bommenwerpers op carriers
en geen ICBM's in submarines
WTF dit meen je nietquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:16 schreef MrTorture het volgende:
DamnNet even de volledige moderne militaire unit lijst bekeken, géén airtransport, géén airbornes
een van de mooiste militaire concepten, drop behind enemy lines, gewoon niet aanwezig
overgeslagen
gemiste kans
en geen bommenwerpers op carriers
en geen ICBM's in submarines
Dan ga je van stad naar stad toch? Ik wil een vliegtuig of heli om units achter de lines te gooien. Nou ja, misschien kan het wel, maar zijn het inderdaad opties en geen unitsquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Je kunt wel airtransport kiezen toch bij je unit-aktieschermpje? Nog nooit gebruikt, maar je hebt zo'n knop met een heli-achtig iets van airtransport ofzo.
Kan dat??!!quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ik heb nu eens Time uitgezet bij de game-opties. [...] Dat maakt het allemaal iets leuker, kun je op Epic nog gewoon door na 2050 zonder dat de game officieel geëindigd is.
dat is idd wel gaaf.. een gevecht wat gewoon eeuwen duurt.quote:Op maandag 21 november 2005 12:15 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ja ik wist dat dus ook niet, maar zit nu in 2166 en nog niemand heeft gewonnen.
Wat is er mis met space race?quote:Op maandag 21 november 2005 12:49 schreef pfaf het volgende:
Ik speel altijd zonder space-race en time-victory. Als iets een anti-climax is na uren Civ speln....
Space Race is zo suf.quote:Op maandag 21 november 2005 13:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat is er mis met space race?
Ik heb altijd alle victory conditions aan, ze horen nu eenmaal bij het spel. Het leuke van Civ is nou juist dat je met militaire macht kunt winnen, maar dat het ook vreedzaam kan.
Ik zeg ook niet per se dat ik graag een space race victory haalquote:Op maandag 21 november 2005 13:11 schreef pfaf het volgende:
Space Race is zo suf.
[...] M'n eerste pot had ik space race niet uitgezet en heb ik de laatste 50 beurten alleen maar op de spatiebalk gedrukt en nieuwe onderdelen aangeklikt.![]()
Ik word op zulk soort momenten altijd weer gewezen op m'n tactische zwakheid.quote:Op maandag 21 november 2005 13:19 schreef MrTorture het volgende:
Ik sta nu dik voor op de rest en heb eigenlijk amper militairenTerwijl ik al een aantal tanks en infanteristen enzo heb, wordt het gros van mijn steden verdedigd door archers en dergelijke oude units
Ik hoop dat er niet een ander machtig land ineens zin krijgt om toch een poging tot winnen te gaan doen
maar dat zal meevallen met het aantal pacten dat ik heb gesloten
Dat vind ik ook. Ik dacht alleen dat 2050 gewoon de laatste beurt was altijd, maar dus niet kwam ik achter.quote:Op maandag 21 november 2005 12:49 schreef pfaf het volgende:
Ik speel altijd zonder space-race en time-victory. Als iets een anti-climax is na uren Civ speln....
Meestal heb ik te weinig geduld om zo'n wereldomvattende veldtocht tot het einde toe vol te houden. Dat vond ik zo ook tof van Alpha Centauri: als je maar genoeg steden van een AI-tegenstander veroverde, bood deze uiteindelijk aan om zich aan jou te onderwerpen. Voor het spel telde de desbetreffende tegenstander dan als 'verslagen'. Zo kon je een conquest victory halen zonder dat je per se achter die laatste paar size 1 eilandstadjes aan moestquote:Op maandag 21 november 2005 14:09 schreef Lionheaad het volgende:
The Conquest Victory: By eliminating all rival Civilizations, you have achieved this victory.
O ja, die is leuk, daar ben ik ook mee bezig momenteel. Vooral zijn philosophical trait komt goed van pasquote:Op woensdag 23 november 2005 09:47 schreef Lionheaad het volgende:
Frederick
Nee, veel korter. Eigenlijk maar 1 beurt als je je state religion of enkele civics verandert. Als je heel veel civics tegelijk verandert kan het geloof ik wel eens 2 of 3 beurten zijn, maar dat is alles.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:00 schreef Luutgaert het volgende:
Weet dus niet hoe erg het nu is als je van systeem wijzigt als je niet spiritual bent.Is dat net zo'n beetje als in Civ III?
Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?quote:Op maandag 21 november 2005 13:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet per se dat ik graag een space race victory haal
Ik zeg alleen maar dat ik 'm altijd aan laat staan. Niks leukers dan vlak voor de lancering het ruimteschip van een AI vernietigen omdat jij je op je leger gefocust hebt en hij niet
Wat ik bedoel te zeggen: ik vind dat het spel er spannender op wordt als alle victory conditions ingeschakeld zijn, omdat dat mij dwingt om niet alleen mijn eigen overwinning na te jagen, maar ook die van de anderen te voorkomen
In Civ III door zijn hoofdstad in te nemen. In Civ IV ben ik pas in de Cavalry-fase, dus dat weet ik nietquote:Op woensdag 23 november 2005 13:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe vernietig je het ruimteschip van de AI?
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef Refragmental het volgende:
Wat ik een leuk truukje vind...
Missionarissen kado doen aan anderen. Zij gebruiken dan deze om religies te stichten in steden, zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen.
Erg handig wanneer je zelf een religie hebt gefounded.
Daar heb je wel inderdaad een Open border verdrag voor nodig. Het bijkomend voordeel is dat diegene aan wie je die missionaris kado doet je aardig gaat vinden. En hoe meer steden van dezelfde religie als die van jou hoe makkelijker dat volk geconverteerd kan worden naar een andere staatsreligie.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef zea het volgende:
Je kunt toch ook gewoon meteen met die missionaris naar een stad gaan van iemand anders en dan de religie verspreiden? Of heb je voor het kado doen van een missionaris geen open border verdrag nodig? Dan is het inderdaad wel heel handig!!
[..]
quote:Op woensdag 23 november 2005 21:43 schreef Onderbroek het volgende:
hebben jullie het volgende probleem ook?:
ik kies custom game, stel 4 tegenstanders in (bijv: engeland,frankrijk,duitsland). Ik maak m'n stad e.d....kom ik ineens romeinen tegen...ik denk van "ok....." en speel door...op den duur met iedereen contact natuurlijk blijkt dat er 6 tegenstanders zijn ipv 4
Ik heb bij het instellen natuurlijk de overige AI uitgezet...snap er werkelijk niks van
Leuke gameplay dingetjes en performance fixesquote:A Note from Firaxis Concerning the Civilization IV Patch
November 16, 2005
Hello everyone!
I've heard from many of you via the Firaxis website Contact Us form (many thanks for all the dxdiag files and savegames) and wanted to say thanks for all the feedback and detailed bug reports that were sent up.
I just wanted to let everyone know that as of Monday afternoon, the patch was sent to 2K for final testing, so barring any problems in QA, we will be releasing it shortly.
Some of the highlights include multiple AI improvements and tweaks, worker behavior tweaks, MANY game play improvements (ex Animal Husbandry reveals horses), promotion tweaks, a softer pillage sound (requested by many, many people), fixed diplomatic exploits (gold for gold, peace treaty exploit), multiplayer tweaks (Hot seat, Lobby, etc.), memory, caching and performance improvements, etc. There were also a number of video card specific fixes.
To those of you having problems, thanks for your patience. Our guys were working around the clock with your detailed feedback to produce this patch. For those of you having no problems, it's only going to get better. =)
Dennis Shirk
Firaxis Games
Op wat voor kaart speel je?quote:Op donderdag 24 november 2005 08:41 schreef pfaf het volgende:
Nieuwe pot en ik zit met 2 andere Civs op een continent, terwijl Roosevelt en Peter weer eens een eingen continent hebben.Elke pot nog tegen Roosevelt of Washington gespeeld en elke keer de grootste tegenstander. Nu zaak zo snel mogelijk mijn eigen continent te krijgen om een blok tegen die andere 2 te krijgen.
Ik vind overigens dat de AI wel wat meer oorlogen onderling mogen uitvechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |