abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32348823
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:51 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
  donderdag 17 november 2005 @ 17:50:01 #202
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32349310
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
wat is pillage?????
Het leven is geen krentenbol.
pi_32350074
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:50 schreef blrrrt het volgende:

[..]

wat is pillage?????
Ow zeg dat dan!!
Het slopen van een verbetering zoals een farm, road, mine, etc etc.
pi_32352222
Ik speel het spel ook sinds gisteren. Verslavend en moeilijk (Monarch level). Ik weet af en toe niet wat ik het best kan doen.
pi_32357485
quote:
we will be releasing it shortly.
mooi.. de patch komt zo...

jammer dat toch tot die tijd ff civ 4 de kast in geschoven word.. hij is gewoon op het einde niet te spelen.. en ik wil hem toch helemaal spelen ipv elke keer het begin...
Dit keer zonder signature
  donderdag 17 november 2005 @ 23:19:49 #206
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32359334
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

mooi.. de patch komt zo...

jammer dat toch tot die tijd ff civ 4 de kast in geschoven word.. hij is gewoon op het einde niet te spelen.. en ik wil hem toch helemaal spelen ipv elke keer het begin...
waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?
Het leven is geen krentenbol.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 november 2005 @ 00:09:30 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32360801
hij crashte. Morgen verder.

Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft. Geen idee wat daar aan de hand is. Was m'n eerste stad en in het begin was men ontevreden over de groei (ging te snel). Nu blijft ie 1 groot. Hoe krijg ik die weer aan het groeien? Er zit genoeg bouwsel omheen, genoeg wegen.... .
pi_32360826
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef blrrrt het volgende:

[..]

waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?
Hij crasht telkens op hetzelfde punt in veel van mijn saves, daarom heb ik Civ idd ook ff een paar daagjes aan de kant gezet
pi_32361012
Veel mensen met crashes en dergelijke zeg

Ik krijg over een paar dagen een nieuwe videokaart dus dan kan ik ook eindelijk écht beginnen

Hoop ik
Oh, and that's a bad miss!
pi_32361612
Hebben sommige mensen hier al de Soundtrack map doorgepluisd?
Het industrial liedje DvorakSlavonic7.mp3 is echt geniaal!!!

Telkens wanneer ie in het spel kwomt fluit ik heerlijk vrolijk mee!
pi_32361939
Dvorak is wel geweldig idd, ik geef zelf de voorkeur aan Dvorak 9 2 trouwens (een stuk uit de 9e symfonie van Dvorak)
  vrijdag 18 november 2005 @ 07:53:52 #212
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32364188
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 00:40 schreef Refragmental het volgende:
Hebben sommige mensen hier al de Soundtrack map doorgepluisd?
Dat ga ik vanavond maar eens doen k Heb gisteren de hele kaart met screenshotjes overgezet naar macromedia flash en er daar een landkaart van gemaakt strategisch plannen kan beginnen. Ik denk dat ik maar es serieuze invasie plannen ga maken en kijken in hoever ik dat vantevoren goed kan inschatten
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:29:01 #213
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32364399
Gisteravond een poosje gespeeld. Het ziet er allemaal goed uit, maar ik moet nog erg wennen...
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:43:47 #214
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32365536
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:

Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft. Geen idee wat daar aan de hand is. Was m'n eerste stad en in het begin was men ontevreden over de groei (ging te snel). Nu blijft ie 1 groot. Hoe krijg ik die weer aan het groeien? Er zit genoeg bouwsel omheen, genoeg wegen.... .
Is de stad wel healthy genoeg?
pi_32365636
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:53:29 #216
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32365709
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.
Stonden je catapults wel echt naast de stad? Ze hebben een range van maar 1 vakje.
pi_32366315
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft.
goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?

overigens.. als civ4 crashed en ik load hem weer.. dan kan ik denk ik 2 turns spelen en dan is het weer gebeurd.. tis bij mij niet altijd een crash, maar het is meestal dat ik alleen land zie en geen units en dan moet ik 10 a 20 sec wachten en ik kan weer 1 turn verder..

hij loopt bij overigens soepel zat.. en pc heb ik d'r ook wel naar.. maar helaas.. wachten tot patch
Dit keer zonder signature
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:32:08 #218
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32366451
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:25 schreef Ericjuh het volgende:


goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?
Klinkt als een unhealthy stad. Een paar oplossingen: Aqaduct bouwen, Forge/Factory weghalen, zorgen dat de stad via je handelsnetwerk verbonden is met zoveel mogelijk verschillende soorten voedsel, Granary bouwen, Harbor bouwen. En dan zijn er geloof ik ook nog een paar wonderen die de health vergroten.
pi_32366658
Als je een unhealthy stad hebt wat kan je dan minder, want mijn stad groeide gewoon verder en verder zag ik ook niks wat leek op iets ergs.
pi_32366804
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:53 schreef Frollo het volgende:

[..]

Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.
Stonden je catapults wel echt naast de stad? Ze hebben een range van maar 1 vakje.
Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.

Hoe ziet dat icoontje dan uit?
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:51:13 #221
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32366822
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:43 schreef j.la het volgende:
Als je een unhealthy stad hebt wat kan je dan minder, want mijn stad groeide gewoon verder en verder zag ik ook niks wat leek op iets ergs.
Een slechte health is niet echt een grote ramp geloof ik. Uit de manual:
quote:
A city's poor health has a number of detrimental effects. Most
importantly, an unhealthy city requires more food to sustain its
population, and cities that are too unhealthy may begin to
starve.You can improve a city's health by clearing jungles, producing
certain buildings, and by accessing more kinds of food
resources.
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:55:53 #222
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32366917
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:50 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.
Vreemd
Heel misschien dat een catapult niet standaard kan bombarden maar eerst een bepaalde promotion moet hebben, maar dat kan ik me toch eigenlijk nauwelijks voorstellen.

edit: nee, dat is inderdaad het probleem niet. Uit de manual:
quote:
Catapults are “siege weapons.” Catapults have the special
“bombard” attack which they can employ against enemy cities.
In a bombardment, the catapult attacks the enemy’s defensive
works, decreasing their effectiveness by 10% or more (the
amount depending on the unit’s promotions). Bombardment
attacks are always successful. A catapult cannot bombard an
enemy city once its defenses have been reduced to zero.
Bombardment never affects units inside the city.
Catapults can also engage in melee combat like other military
units. Catapults have a special “barrage” ability, allowing them
to damage more then one unit during an attack (if multiple
units are in the defending space). Catapults can receive promotions
allowing them to increase the collateral damage of
their attacks.
quote:
Hoe ziet dat icoontje dan uit?
Als een roos, zo'n schietschijf.
pi_32367016
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

Vreemd
Heel misschien dat een catapult niet standaard kan bombarden maar eerst een bepaalde promotion moet hebben, maar dat kan ik me toch eigenlijk nauwelijks voorstellen.

edit: nee, dat is inderdaad het probleem niet. Uit de manual:
[..]


[..]

Als een roos, zo'n schietschijf.
Shit, misschien een bug?

Ik zal zodadelijk thuis wel weer even kijken.
pi_32367137
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Forge/Factory weghalen
Ja, dát is natuurlijk geen optie .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:26:23 #225
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32367594
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, dát is natuurlijk geen optie .
Kapitalist
pi_32367612
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:26 schreef Frollo het volgende:

[..]

Kapitalist
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:38:46 #227
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32367896
Health problems heb ik ook altijd tijdens de middeleeuwen, maar ze moeten niet zeuren, na een paar honderd jaar is iedereen weer über gezond.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:57:29 #228
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32368325
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:58:17 #229
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32368351
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:57 schreef cyber_rebel het volgende:

[..]

Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
+5 Scherp
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:07:37 #230
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:12:38 #231
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32368709
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:25:55 #232
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32369058
De hoeveelheid culture draagt ook bij aan defense meen ik. Verder krijg je met wonders ook bonusen zoals Chichen Itza, een def +25% in al je steden
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:26:39 #233
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32369072
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:12 schreef Frollo het volgende:
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
Aha, reeds gevonden. Uit de manual (cursivering van mij):
quote:
Cities are defended from capture by the units inside them.
You can construct a number of
buildings to enhance a city’s defense: walls and castles, for
example.
A city with a high “cultural value” (see page 50) will give a
defensive bonus to the units defending the city. However, the
physical and cultural defensive bonuses are NOT cumulative:
the units receive whichever of the two bonuses is higher
.
Note: Modern military units – musketmen and later – get no
benefit from man-made defenses (walls and castles). They do
get cultural defensive bonuses, however.
Dan heb ik in sommige steden dus voor de kat z'n viool City walls lopen bouwen...
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:28:27 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32369123
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:30:56 #235
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32369185
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef pfaf het volgende:
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
Weet ik, in vorige Civs bouwde ik ook haast nooit walls. Maar nu wel, uit voorzorg, want ik stond op het punt om voor het eerst in Civ IV oorlog te gaan voeren en had dus nog geen idee hoe slim de AI vecht.
Dus dan maar wat walls bouwen, in elk geval in een paar grenssteden. Maar goed, dat was dus niet nodig geweest, want ik ben cultureel juist erg sterk.
pi_32371528
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:09:20 #237
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32371971
Het houdt ze bezig
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:13:00 #238
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32372085
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:55 schreef Luutgaert het volgende:
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
pi_32372829
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
Ah ok, want ik heb zeg maar al dat wonder dat alle steden stroom krijgen... maar heb ook coal, nuclear en hydro plants gebouwd. Heb al twee nuclear meltdowns gehad.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 november 2005 @ 15:01:53 #240
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32373579
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:43 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is de stad wel healthy genoeg?
Hoe check/fix ik dat?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:02:28 #241
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32373595
ik vroeg me ook al af hoe dat zat met stroom. Enig voordeel van extra powerplanten lijkt me dat je dan een backup hebt voor het geval je stad met wonder word veroverd.

Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:04:13 #242
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32373646
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hoe check/fix ik dat?
Check me post van 10:32
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 november 2005 @ 15:04:36 #243
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32373655
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.

Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:05:05 #244
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32373675
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:02 schreef cyber_rebel het volgende:

Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:06:41 #245
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32373723
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.

Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...

Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:10:37 #246
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32373824
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.

Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Verhongeren ze soms in die stad? Mischien heb je te veel stedelingen als specialisten ingesteld?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:12:29 #247
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32373884
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef Frollo het volgende:
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
Haha, nee 1 spel tegelijk. Het is toch al een slechte combinatie met een afstudeerstage en civ, laat staan dat ik nog tijd heb voor simcity.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 november 2005 @ 15:30:31 #248
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32374455
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Frollo het volgende:

[..]


Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo... .

Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:33:31 #249
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32374550
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:30 schreef Kreator het volgende:

Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo... .

Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
Vreemd hoor.
Kijk anders eens naar de specialists, wat cyber_rebel ook al zei.
pi_32381466
Je moet "avoind growth" uitzetten in het citymanagement scherm. Ergens rechtsonder.
Dit had ik 1 keer per ongeluk aangezet bij m'n hoofdstad en zo'n 500 jaar vergeten. Al m'n andere grote steden waren al 20+ en m'n hoofdstad zat nog op 10
Dit verklaart alleen niet dat je stad van 12 naar 1 is gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')