mooi.. de patch komt zo...quote:we will be releasing it shortly.
waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?quote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
mooi.. de patch komt zo...
jammer dat toch tot die tijd ff civ 4 de kast in geschoven word.. hij is gewoon op het einde niet te spelen.. en ik wil hem toch helemaal spelen ipv elke keer het begin...
Hij crasht telkens op hetzelfde punt in veel van mijn saves, daarom heb ik Civ idd ook ff een paar daagjes aan de kant gezetquote:Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef blrrrt het volgende:
[..]
waarom ga je niet gewoon verder vanaf de autosave dan?
Dat ga ik vanavond maar eens doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:40 schreef Refragmental het volgende:
Hebben sommige mensen hier al de Soundtrack map doorgepluisd?
Is de stad wel healthy genoeg?quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft. Geen idee wat daar aan de hand is. Was m'n eerste stad en in het begin was men ontevreden over de groei (ging te snel). Nu blijft ie 1 groot. Hoe krijg ik die weer aan het groeien? Er zit genoeg bouwsel omheen, genoeg wegen.....
Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens 1 stad die 'grijs' blijft.
Klinkt als een unhealthy stad. Een paar oplossingen: Aqaduct bouwen, Forge/Factory weghalen, zorgen dat de stad via je handelsnetwerk verbonden is met zoveel mogelijk verschillende soorten voedsel, Granary bouwen, Harbor bouwen. En dan zijn er geloof ik ook nog een paar wonderen die de health vergroten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:25 schreef Ericjuh het volgende:
goeie vraag... ik had altijd een stad waar een soort gele damp omheen zat... ook leek het of die damp uit schoorstenen kwam.. weet iemand wat dat is?
Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd, ik krijg gewoon een bombard-icoontje te zien.
Stonden je catapults wel echt naast de stad? Ze hebben een range van maar 1 vakje.
Een slechte health is niet echt een grote ramp geloof ik. Uit de manual:quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:43 schreef j.la het volgende:
Als je een unhealthy stad hebt wat kan je dan minder, want mijn stad groeide gewoon verder en verder zag ik ook niks wat leek op iets ergs.
quote:A city's poor health has a number of detrimental effects. Most
importantly, an unhealthy city requires more food to sustain its
population, and cities that are too unhealthy may begin to
starve.You can improve a city's health by clearing jungles, producing
certain buildings, and by accessing more kinds of food
resources.
Vreemdquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:50 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Jawel, want ik kon wel ze melee aanvallen.
quote:Catapults are “siege weapons.” Catapults have the special
“bombard” attack which they can employ against enemy cities.
In a bombardment, the catapult attacks the enemy’s defensive
works, decreasing their effectiveness by 10% or more (the
amount depending on the unit’s promotions). Bombardment
attacks are always successful. A catapult cannot bombard an
enemy city once its defenses have been reduced to zero.
Bombardment never affects units inside the city.
Catapults can also engage in melee combat like other military
units. Catapults have a special “barrage” ability, allowing them
to damage more then one unit during an attack (if multiple
units are in the defending space). Catapults can receive promotions
allowing them to increase the collateral damage of
their attacks.
Als een roos, zo'n schietschijf.quote:Hoe ziet dat icoontje dan uit?
Shit, misschien een bug?quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd
Heel misschien dat een catapult niet standaard kan bombarden maar eerst een bepaalde promotion moet hebben, maar dat kan ik me toch eigenlijk nauwelijks voorstellen.
edit: nee, dat is inderdaad het probleem niet. Uit de manual:
[..]
[..]
Als een roos, zo'n schietschijf.
Ja, dát is natuurlijk geen optiequote:
Kapitalistquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dát is natuurlijk geen optie.
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
+5 Scherpquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:57 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
Aha, reeds gevonden. Uit de manual (cursivering van mij):quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:12 schreef Frollo het volgende:
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
Dan heb ik in sommige steden dus voor de kat z'n viool City walls lopen bouwen...quote:Cities are defended from capture by the units inside them.
You can construct a number of
buildings to enhance a city’s defense: walls and castles, for
example.
A city with a high “cultural value” (see page 50) will give a
defensive bonus to the units defending the city. However, the
physical and cultural defensive bonuses are NOT cumulative:
the units receive whichever of the two bonuses is higher.
Note: Modern military units – musketmen and later – get no
benefit from man-made defenses (walls and castles). They do
get cultural defensive bonuses, however.
Weet ik, in vorige Civs bouwde ik ook haast nooit walls. Maar nu wel, uit voorzorg, want ik stond op het punt om voor het eerst in Civ IV oorlog te gaan voeren en had dus nog geen idee hoe slim de AI vecht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef pfaf het volgende:
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:55 schreef Luutgaert het volgende:
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
Ah ok, want ik heb zeg maar al dat wonder dat alle steden stroom krijgen... maar heb ook coal, nuclear en hydro plants gebouwd. Heb al twee nuclear meltdowns gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:02 schreef cyber_rebel het volgende:
Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Verhongeren ze soms in die stad? Mischien heb je te veel stedelingen als specialisten ingesteld?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Haha, nee 1 spel tegelijk. Het is toch al een slechte combinatie met een afstudeerstage en civ, laat staan dat ik nog tijd heb voor simcity.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef Frollo het volgende:
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Frollo het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
Vreemd hoor.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:30 schreef Kreator het volgende:
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo....
Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |