Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
+5 Scherpquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:57 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
Aha, reeds gevonden. Uit de manual (cursivering van mij):quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:12 schreef Frollo het volgende:
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
Dan heb ik in sommige steden dus voor de kat z'n viool City walls lopen bouwen...quote:Cities are defended from capture by the units inside them.
You can construct a number of
buildings to enhance a city’s defense: walls and castles, for
example.
A city with a high “cultural value” (see page 50) will give a
defensive bonus to the units defending the city. However, the
physical and cultural defensive bonuses are NOT cumulative:
the units receive whichever of the two bonuses is higher.
Note: Modern military units – musketmen and later – get no
benefit from man-made defenses (walls and castles). They do
get cultural defensive bonuses, however.
Weet ik, in vorige Civs bouwde ik ook haast nooit walls. Maar nu wel, uit voorzorg, want ik stond op het punt om voor het eerst in Civ IV oorlog te gaan voeren en had dus nog geen idee hoe slim de AI vecht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef pfaf het volgende:
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:55 schreef Luutgaert het volgende:
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
Ah ok, want ik heb zeg maar al dat wonder dat alle steden stroom krijgen... maar heb ook coal, nuclear en hydro plants gebouwd. Heb al twee nuclear meltdowns gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:02 schreef cyber_rebel het volgende:
Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Verhongeren ze soms in die stad? Mischien heb je te veel stedelingen als specialisten ingesteld?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.
Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Haha, nee 1 spel tegelijk. Het is toch al een slechte combinatie met een afstudeerstage en civ, laat staan dat ik nog tijd heb voor simcity.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef Frollo het volgende:
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Frollo het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
Vreemd hoor.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:30 schreef Kreator het volgende:
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo....
Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |