abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32367612
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:26 schreef Frollo het volgende:

[..]

Kapitalist
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:38:46 #227
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32367896
Health problems heb ik ook altijd tijdens de middeleeuwen, maar ze moeten niet zeuren, na een paar honderd jaar is iedereen weer über gezond.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:57:29 #228
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32368325
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:49 schreef Bijsmaak het volgende:
Hoe kun je nou met een catapult bombarderen? Ik wou gisteren een barbarenstad in puin schieten, maar ik kon die optie niet vinden (Dus maar tig swordmen de stad ingestuurd).
Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:58:17 #229
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32368351
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:57 schreef cyber_rebel het volgende:

[..]

Mischien heeft die barbarenstad geen defense bonus om weg te bombarderen?
+5 Scherp
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:07:37 #230
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:12:38 #231
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32368709
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:25:55 #232
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32369058
De hoeveelheid culture draagt ook bij aan defense meen ik. Verder krijg je met wonders ook bonusen zoals Chichen Itza, een def +25% in al je steden
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:26:39 #233
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32369072
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:12 schreef Frollo het volgende:
Over defense bonus gesproken, hoe kun je die eigenlijk opbouwen?
Ik heb het dus over de natuurlijke defense van een stad, aangeduid met dat icoon van dat kasteeltje.
Uiteraard vergroten city walls de defense, en zo zullen er vast nog wel andere improvements zijn, maar ook in steden waar ik helemaal niets van dat alles bouw, is de defense na verloop van tijd wel +130% of meer. Het zal (net als in Civ3) dus wel met het inwonersaantal te maken hebben, maar weet iemand hoe het precies zit?
Aha, reeds gevonden. Uit de manual (cursivering van mij):
quote:
Cities are defended from capture by the units inside them.
You can construct a number of
buildings to enhance a city’s defense: walls and castles, for
example.
A city with a high “cultural value” (see page 50) will give a
defensive bonus to the units defending the city. However, the
physical and cultural defensive bonuses are NOT cumulative:
the units receive whichever of the two bonuses is higher
.
Note: Modern military units – musketmen and later – get no
benefit from man-made defenses (walls and castles). They do
get cultural defensive bonuses, however.
Dan heb ik in sommige steden dus voor de kat z'n viool City walls lopen bouwen...
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:28:27 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32369123
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:30:56 #235
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32369185
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef pfaf het volgende:
Wall bouw ik sowieso bijna nooit, in the early game heb ik toch niet vaak oorlog, alter zijn ze bijna nutteloos.
Weet ik, in vorige Civs bouwde ik ook haast nooit walls. Maar nu wel, uit voorzorg, want ik stond op het punt om voor het eerst in Civ IV oorlog te gaan voeren en had dus nog geen idee hoe slim de AI vecht.
Dus dan maar wat walls bouwen, in elk geval in een paar grenssteden. Maar goed, dat was dus niet nodig geweest, want ik ben cultureel juist erg sterk.
pi_32371528
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:09:20 #237
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32371971
Het houdt ze bezig
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:13:00 #238
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32372085
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:55 schreef Luutgaert het volgende:
Wat voor zin heeft het eigenlijk om nog een Coal Plant, Nuclear Plant of Hydro Plant te bouwen als een stad al stroom heeft?
Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
pi_32372829
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zelf ben ik nog niet zo ver in het spel, maar als ik op de manual moet afgaan is één stroombron voldoende.
Ah ok, want ik heb zeg maar al dat wonder dat alle steden stroom krijgen... maar heb ook coal, nuclear en hydro plants gebouwd. Heb al twee nuclear meltdowns gehad.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 november 2005 @ 15:01:53 #240
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32373579
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:43 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is de stad wel healthy genoeg?
Hoe check/fix ik dat?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:02:28 #241
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32373595
ik vroeg me ook al af hoe dat zat met stroom. Enig voordeel van extra powerplanten lijkt me dat je dan een backup hebt voor het geval je stad met wonder word veroverd.

Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:04:13 #242
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32373646
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hoe check/fix ik dat?
Check me post van 10:32
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 november 2005 @ 15:04:36 #243
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32373655
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.

Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:05:05 #244
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32373675
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:02 schreef cyber_rebel het volgende:

Jammer trouwens dat je overtollig electriciteits capaciteit niet kan verhandelen als een soort van resource.
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:06:41 #245
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32373723
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.

Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...

Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:10:37 #246
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32373824
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:04 schreef Kreator het volgende:
het ligt echt niet aan het feit dat ie unhealthy is volgens mij.

Alle steden zijn wel es boos/ongezond. Maar deze ging van grootte 12 ineens naar 1. Nu wil ie echt niet meer groeien. Ik heb er alles al ingebouwd wat mogelijk was...
Verhongeren ze soms in die stad? Mischien heb je te veel stedelingen als specialisten ingesteld?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:12:29 #247
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32373884
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef Frollo het volgende:
Ja hoor eens, dan ga je maar Simcity doen
Haha, nee 1 spel tegelijk. Het is toch al een slechte combinatie met een afstudeerstage en civ, laat staan dat ik nog tijd heb voor simcity.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 november 2005 @ 15:30:31 #248
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32374455
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Frollo het volgende:

[..]


Heb je alles wel gechekt? Produceert de stad meer food dan hij verbruikt? Is de stad geen settler of worker aan het bouwen?
Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo... .

Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:33:31 #249
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32374550
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:30 schreef Kreator het volgende:

Ik *denk* alles gecheckt te hebben. De stad heeft maar 1 omcirkelde foodproductie. Als ik een 2e probeer te activeren verdwijnt het weer na een turn. De stad wordt dan heel even groen tussendoor en dan weer grijs.
Geen settler of worker aan het bouwen. Het is al 1500 jaar zo... .

Ik heb ook niets veranderd aan inwoners. Nu moet ik ook zeggen dat ik dat nog neit helemaal doorheb...
Vreemd hoor.
Kijk anders eens naar de specialists, wat cyber_rebel ook al zei.
pi_32381466
Je moet "avoind growth" uitzetten in het citymanagement scherm. Ergens rechtsonder.
Dit had ik 1 keer per ongeluk aangezet bij m'n hoofdstad en zo'n 500 jaar vergeten. Al m'n andere grote steden waren al 20+ en m'n hoofdstad zat nog op 10
Dit verklaart alleen niet dat je stad van 12 naar 1 is gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')