abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32232168
Civ IV hapert bij mij ook als de map te groot is en er veel te zien is.
pi_32235546
Ik heb een probleem. Ik speel op noble, small map met iets teveel tegenstanders (4 ipv 3 geloof ik). Het gaat aldoor wel redelijk, maar op een gegeven moment wordt ik aangevallen en is mijn leger gewoonweg niet sterk genoeg om daar iets aan te doen. Iemand tips?

Ik ben van civ3 gewend om me in het begin meer op culture en science te richten, aangezien ik voorlopig toch geen oorlog wil. En als ik wel units ga bouwen, dan schieten culture, science en religion er volgens mij bij in...Hoe pakken jullie dit in het begin aan?
  zondag 13 november 2005 @ 17:13:54 #153
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32235596
van civ3 kan ik me herinneren dat je moet zorgen dat je groot (= veel steden hebben) bent dus groeien en blijven groeien.

Steden hoeven niet netjes in een soort patroon geplaatst te worden zodat ze elkaar net niet overlappen. Het gaat er gewoon om dat je er veel hebt. Dan kan je veel produceren en wordt je niet zomaar onder de voet gelopen. Stadje kwijt? Fuck it, ik heb er nog wel 20.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32235922
Uhuh, maar dat werkt dus niet op een kleine kaart met veel tegenstanders bovendien heb ik het idee dat het in Civ4 wat dat betreft sowieso wat anders gaat....
  zondag 13 november 2005 @ 18:06:33 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32236989
Sowieso zorgen dat je in iedere stad een paar (city defence) longbowmen hebt staan, dan staat je verdediging in ieder geval goed.

Dat tijdens oorlogstijden cultuur en financien er bij inschieten is logisch en valt ook niet veel aan te doen, gewoon prioriteiten stellen. En ellenlange oorlogen waarin niets gebeurt vermijden, desnoods iets water bij de wijn doen.
pi_32237080
Ik speel persoonlijk enkel op huge met ~8 spelers en meerdere continenten, dan ontwikkelen zich prachtige supermarkten. Persoonlijk kies ik voor de aanval zodra het merendeel van mijn steden factories hebben. Dan pomp ik er cavalry/cannons/artillery uit en ruim ik miijn eigen continent op. Tegen de tijd dat dat klaar is begin ik aan tanks en transports en begin ik aan het veroveren van andere continenten.
pi_32237125
Het is sowieso misschien verstandig en bloeddrukverlagend om eerst te wachten op de patch.
pi_32237258
Dat is het zeker ja, hij begint wel erg vaak te crashen bij mij in late game, erg irritant. Slowdowns vind ik dan weer niet zo erg, Civ IV is toch niet de snelste game.
pi_32237780
Ondanks die bugs is het wel een erg vet spel.

Vanavond weer verder
  maandag 14 november 2005 @ 10:13:18 #160
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32252299
Ging ik met een middelgroot legertje van panzers de grieken aanvallen verliezen ze het van cavalerie en riflemen... Hoe krijgt een cavalerie het voor mekaar om een panzer uit te schakelen?
pi_32252849
Defense bonussen.
pi_32252858
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef cyber_rebel het volgende:
Ging ik met een middelgroot legertje van panzers de grieken aanvallen verliezen ze het van cavalerie en riflemen... Hoe krijgt een cavalerie het voor mekaar om een panzer uit te schakelen?
Doordat er niet gekeken wordt naar de fysieke eigenschappen van een unit, maar naar zijn strength punten. Gooi daar nog wat willekeur en kansberekening bij en je hebt het combat systeem van civilization. Dus het is in principe mogelijk dat een warrior een tank uitschakelt.
pi_32252892
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:12 schreef Monidique het volgende:
Het is sowieso misschien verstandig en bloeddrukverlagend om eerst te wachten op de patch.
Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?
pi_32253134
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:41 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Doordat er niet gekeken wordt naar de fysieke eigenschappen van een unit, maar naar zijn strength punten. Gooi daar nog wat willekeur en kansberekening bij en je hebt het combat systeem van civilization. Dus het is in principe mogelijk dat een warrior een tank uitschakelt.
Zeker als de tank net van de lopende band af komt rollen en warrior Connor MacLeod al 3000 jaar experience en upgrades aan het opbouwen is .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 14 november 2005 @ 11:15:55 #165
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32253573
Ja oke weet ik, maar het blijft toch vreemd en wat onrealistisch. Naja, als je met je tank alle inferieure vijanden moeiteloos zou kunnen verpletteren zou het ook weer een wat te sterk middel worden...
  maandag 14 november 2005 @ 11:18:21 #166
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32253628
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?
Het leven is geen krentenbol.
pi_32255173
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?
Op veel systemen werkt-ie niet.
  maandag 14 november 2005 @ 15:04:40 #168
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32259034
Soms doet hij het gewoon 2 uur achter elkaar goed, maar soms gooit hij me iedere 5 minuten naar m'n desktop
Het leven is geen krentenbol.
pi_32259878
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef cyber_rebel het volgende:
Ging ik met een middelgroot legertje van panzers de grieken aanvallen verliezen ze het van cavalerie en riflemen... Hoe krijgt een cavalerie het voor mekaar om een panzer uit te schakelen?
eerst de stad aanvallen met een kanon ofzo anders ga je het bijna nooit winnen van lui die in een stad zitten (tanks in een stad verliezen het ook vaak in een echte oorlog omdat je makkelijk bommen kan gooien uit huizen enzo)
pi_32259987
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:04 schreef blrrrt het volgende:
Soms doet hij het gewoon 2 uur achter elkaar goed, maar soms gooit hij me iedere 5 minuten naar m'n desktop
Naar mijn desktop ben ik nog nooit gegooid. Performance problemen op huge en een groot deel van de wereld bekend heb ik echter wel
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_32261119
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:41 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Naar mijn desktop ben ik nog nooit gegooid. Performance problemen op huge en een groot deel van de wereld bekend heb ik echter wel
In zo'n situatie word ik dus constant naar de desktop gemikt, mag ik jou vragen naar de specificaties van je systeem?
pi_32266273
zo.. heel weekend niet meer gespeeld..

nu ga ik hem dus aanslingeren..

owhh wie kan mij vertellen welke mag nog wel goed te spelen is? standaard hoor ik telken.. maar kan ik ook nog een map groter pakken?

en hoeveel computer tegenstandig is aan te raden dan?
Dit keer zonder signature
  maandag 14 november 2005 @ 19:26:12 #173
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32267809
Zo, hier is hij ook binnen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 14 november 2005 @ 20:14:23 #175
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32268615
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:04 schreef blrrrt het volgende:
Soms doet hij het gewoon 2 uur achter elkaar goed, maar soms gooit hij me iedere 5 minuten naar m'n desktop
Hmm, een vriend van mij heeft dit probleem ook wel eens, maar is het ook zo als je pas net 5 minuten bent gaan spelen? Of is het eerst 2 uur en dan om de 5 minuten
Oh, and that's a bad miss!
pi_32269147
* zakjapannertje heeft Civ4 zaterdag binnengekregen

eerste potje op standard, medium snelheid gaat perfect hier, met een Ati Radeon 9600 Pro 128 mb, de snelste versie dus, en 768 mb geheugen (die had ik recent uitgebreid juist voor dit spel, en heb er geen spijt van zo te zien ), eerst potje ook in iets meer dan 10 uur uitgespeeld, loopt als een trein dus

http://forums.civfanatics.com/showpost.php?p=3231434&postcount=16 staan de verschillende mapgroottes en kan je zien dat per civ er meer ruimte ter beschikking is in vergelijking met civ3
  maandag 14 november 2005 @ 21:40:24 #178
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32270591
Hier gaat-ie perfect, op de wachttijden tussen de beurten na dan
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_32278325
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:17 schreef Retuobak het volgende:
In zo'n situatie word ik dus constant naar de desktop gemikt, mag ik jou vragen naar de specificaties van je systeem?
Niets bijzonders.

AMD 2400+, 512Mb, 128Mb videokaart en ik heb nog geen patch of wat dan ook ge-installeerd, direct vanaf de DVD van Play.com
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 16 november 2005 @ 10:25:16 #180
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32307586
Organiseren jullie je troepen eigenlijk? Zeker nu je bepaalde units kunt specialiseren, lijkt het me handig om ze in groepjes bij mekaar te houden en om bepaalde transports "in te richten" voor bijvoorbeeld snelle interventie, het binnendringen van een stad, het vasthouden van een bepaalde tactische locatie, etc....

Ideeën? Militaire specialisten/kenners aanwezig?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_32318820
heeft trouwens 1 van jullie wel een potje uitgespeeld?

bij mij gaat het op het einde altijd mis.. word ik naar bureaublad gegooid of duurd heel lang.. (ook bij standaard map)
Dit keer zonder signature
pi_32318894
Het is me 1x gelukt, en dat was het op de saaie manier uitspelen (dus space race en niet eens van m'n continent afkomen)
  woensdag 16 november 2005 @ 17:04:20 #183
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32318930
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Ericjuh het volgende:
heeft trouwens 1 van jullie wel een potje uitgespeeld?

bij mij gaat het op het einde altijd mis.. word ik naar bureaublad gegooid of duurd heel lang.. (ook bij standaard map)
Zo ver ben ik nog helemaal niet
Ben nu ergens in de Middeleeuwen in mijn eerste serieuze pot.

Een vriend van mij heeft wel een pot uitgespeeld. Space race victory zelfs, dus het zal best een drukke boel geweest zijn op het laatst, maar ik heb 'm niet gehoord over hang-ups of crashes.
pi_32319337
Ben net halverwege mijn eerste oorlog gekomen (het feit dat ik Cavalry uitvond en het "pas" half twee was moest toch gevierd worden ). Na mijn videokaart drivers geupgrade te hebben draait het allemaal prima, ik heb alleen het idee dat ik de geluidjes nog half mis. Geen Nimoy, geen muziek, beetje gerommel in de marge tijdens de battles. Vanavond eens naar kijken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 16 november 2005 @ 17:33:07 #185
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32319747
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Ericjuh het volgende:
heeft trouwens 1 van jullie wel een potje uitgespeeld?

bij mij gaat het op het einde altijd mis.. word ik naar bureaublad gegooid of duurd heel lang.. (ook bij standaard map)
Al meerdere, nog geen enkele crash gehad, zolang ik maar geen map >= standard kies, loopt alles lekker.
pi_32319849
Mja, ik heb een hekel aan kleine kaarten. Ik wil echt gewoon huge spelen, maar late-game betekent dat slowdowns en een zooi crashes. M'n zus heeft hetzelfde probleem (en dezelfde smaak qua gametypes)
  woensdag 16 november 2005 @ 17:40:29 #187
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32319925
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:37 schreef Retuobak het volgende:
Mja, ik heb een hekel aan kleine kaarten. Ik wil echt gewoon huge spelen, maar late-game betekent dat slowdowns en een zooi crashes. M'n zus heeft hetzelfde probleem (en dezelfde smaak qua gametypes)
Ik ben ook een fan van zo groot mogelijk, maar helaas pindakaas. MIsschien brengen de en een uitbredinkje over een paar weken.
pi_32320258
Een patch zou er voor het eind van de maand zijn las ik eerder in deze draad.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 november 2005 @ 21:49:52 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32327010
Briljant spel. Supermooi en een goede opvolger van de vorige delen. Ik ben *weer* addicted.
  woensdag 16 november 2005 @ 23:17:09 #190
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32329809
Een officiële note van firaxis over een patch:

http://www.2kgames.com/civ4/firaxis_note_01.htm

ff lezen

-edit-

Das een dikke patch
quote:
a softer pillage sound (requested by many, many people)
Welk geluidje bedoelen ze hiermee??
Het leven is geen krentenbol.
pi_32330150
Wat cool die herinneringen aan het oude Civ
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_32332365
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:17 schreef blrrrt het volgende:
Een officiële note van firaxis over een patch:

http://www.2kgames.com/civ4/firaxis_note_01.htm

ff lezen

-edit-

Das een dikke patch
[..]

Welk geluidje bedoelen ze hiermee??
Waarschijnlijk het geluid wat af wordt gespeeld wanneer iets gepillaged wordt.
Overigens hoop ik ook dat ze het mogelijk maken om een stad te Abandonnen en later in het spel om Forests te planten.
pi_32332623
Forests planten zou volgens mij ongelofelijk overpowered zijn, ik gok dat het een feature is geweest en dat die uiteindelijk verwijderd is. Want dan zou je een zieke productiestad kunnen maken door elke turn workers op elke vakje in de radius bos te laten planten/te kappen. Dat gaat sneller dan wat je ooit zou kunnen doen op een gewone manier. Easy manier om alle wonderen te pakken.

Steden abandonen zou idd wel een fijne optie zijn, om te zorgen dat de vijand geen foothold krijgt .
pi_32333123
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:53 schreef Retuobak het volgende:
Forests planten zou volgens mij ongelofelijk overpowered zijn, ik gok dat het een feature is geweest en dat die uiteindelijk verwijderd is. Want dan zou je een zieke productiestad kunnen maken door elke turn workers op elke vakje in de radius bos te laten planten/te kappen. Dat gaat sneller dan wat je ooit zou kunnen doen op een gewone manier. Easy manier om alle wonderen te pakken.

Steden abandonen zou idd wel een fijne optie zijn, om te zorgen dat de vijand geen foothold krijgt .
Je zou er restricties op kunnen zetten bij het kappen van een geplante forest, bijvoorbeeld pas na 20 turns. Of dat er geen shield naar je stad gaan wanneer je een geplante forest kapt, of maar heel weinig naar, of zelfs koppelen aan hoe lang het bos er al staat.
Het is inderdaad een feature die erg te misbruiken is. Vind het alleen jammer dat het nu niet mogelijk is, want als je Evirementalist als civic hebt zijn die bossen behoorlijk handig. Hier liefst plant ik in de latere stadia van het spel overal bossen behalve over resources.

En een stad verlaten zou ook handig zijn wanneer een tegenstander weer zo slim is om op het enige vrije vakje op je eiland een stad te plaatsen die vervolgens door cultuur naar jou kant gaat.
  donderdag 17 november 2005 @ 09:00:48 #195
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32335294
Misschien dat ik het vanavond eens ga proberen
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 17 november 2005 @ 10:36:08 #196
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32336947
En je kan het planten van bossen pas laat in het spel beschikbaar maken zodat je er niet te snel voordeel van kan hebben.

Ik heb het spel overigens in 12 uur uitgespeeld op een huge pangea kaart. Ging meestal wel redelijk soepel. Alleen ben ik nu na het winnen begonnen met een grootschalige oorlog tegen de grieken met mijn steden op vollle oorlogsproductie en nu gaan de zaken wel schokkeriger.
Al had ik daar geen last van bij een eerdere oorlog tegen de incas, maar toen produceerde ik ook geen oorlogsmateriaal op volle capaciteit.
  donderdag 17 november 2005 @ 14:17:29 #197
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_32342972
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef SlaadjeBla het volgende:

Play.com is
Duurt ongeveer een week voordat je hem hebt. Je krijgt een pakketje met daarin een DVD doosje met het spel + een poster met daarop de techtree en andere info en een 200 pagina's dikke handleiding.
Hebbes! is vroeg dit jaar
Ging inderdaad prima, 5 werkdagen duurde het ongeveer. Nu tijd zien te vinden om te gaan spelen
  donderdag 17 november 2005 @ 14:28:29 #198
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32343249
O ja, had ik al gemeld dat ik 't een heerlijk spel vind?
Vannacht tot 3 uur doorgegaan en vanochtend gewoon weer op het werk hè
pi_32343274
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:28 schreef Frollo het volgende:
O ja, had ik al gemeld dat ik 't een heerlijk spel vind?
Vannacht tot 3 uur doorgegaan en vanochtend gewoon weer op het werk hè
Bikkel. Ik ben om 2 uur gestopt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 17 november 2005 @ 15:51:23 #200
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32345757
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarschijnlijk het geluid wat af wordt gespeeld wanneer iets gepillaged wordt.
Het leven is geen krentenbol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')