Je mag ook zelf aanvallen hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 14:36 schreef MrTorture het volgende:
't Gaat prima hieralleen heb ik allemaal softies
ik zit in 1890 ongeveer en er is nog geen oorlog gevoerd.

Terwijl iedereen legers opbouwt, ga ik voor de snelle tech voorsprongquote:

De videokaart zal waarschijnlijk te kort schieten. De rest is voldoende (maar niet meer dan dat schat ik).quote:Op donderdag 10 november 2005 14:40 schreef du_ke het volgende:
Zou het moeten kunnen draaien op een AMD sempron 2600+ Met 512 MB intern en een on-board videokaart?
(dat zou een evt nieuwe PC kunnen zijn maar als Civ4 er neit op wil dan kijk ik nog even verder).

Her en der komt het spel binnen en plotseling wordt er niet meer op Fok! gereageerd. Hoe zou dat nou komen?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:27 schreef Ericjuh het volgende:
wat is dit dan.. ik kijk een halve dag niet meer en er word opeens niet meer gereageerd

uhmm iedereen slaapt overdag en speelt snachts civ?quote:Op donderdag 10 november 2005 15:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Her en der komt het spel binnen en plotseling wordt er niet meer op Fok! gereageerd. Hoe zou dat nou komen?.

Dat was wel min of meer mijn plan, ja. Alhoewel slapen in dat geval werken moet worden.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:04 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
uhmm iedereen slaapt overdag en speelt snachts civ?

Ik speel zonder problemen met een Geforce2quote:Op donderdag 10 november 2005 14:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
De videokaart zal waarschijnlijk te kort schieten. De rest is voldoende (maar niet meer dan dat schat ik).

Daar zal het bij mij ook wel op uitdraaien als ie er straks eenmaal is.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat was wel min of meer mijn plan, ja. Alhoewel slapen in dat geval werken moet worden.

jammerquote:Op donderdag 10 november 2005 14:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
De videokaart zal waarschijnlijk te kort schieten. De rest is voldoende (maar niet meer dan dat schat ik).

trust me... Civilization 4 <> tentamesquote:

idd!quote:Op donderdag 10 november 2005 22:56 schreef Ericjuh het volgende:
wat vind ik trouwens dat muziekje in het hoofdmenu ontzettend gaaf!!

Ja, ken het gevoel. Advance Wars is de schuld dat ik Wiskunde verknald heb, iig ga ik mijn laatste tentamen vanmiddag goed maken, ik heb geleerdquote:Op donderdag 10 november 2005 21:32 schreef Brentmeister het volgende:
Ah, ik moet nu echt opschieten met die videokaartEn ik heb ook nog tentamens
![]()

Niet voor niets, je hebt geleerd je defence ten alle tijde goed op peil te houden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:20 schreef Ericjuh het volgende:
ik snap d'r echt geen donder van..
denk ik dat het net allemaal goed gaat.. komt d'r één of andere civ langs met ontzettend veel units.. bamm ik weer helemaal dood..
dus 3de potje ook voor niks gespeeld

Play.com isquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:23 schreef IPdaily het volgende:
Iemand ervaring met het kopen via play.com?
En dan specifiek de aankoop van Civ4![]()
Zit alles erbij: boekje, tech-tree?

Ah top, klinkt als hetzelfde pakketje dat ze bij de mediamarkt hebben liggen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef SlaadjeBla het volgende:
Play.com is![]()
Duurt ongeveer een week voordat je hem hebt. Je krijgt een pakketje met daarin een DVD doosje met het spel + een poster met daarop de techtree en andere info en een 200 pagina's dikke handleiding.

BabaYetu C-IV menu songquote:Op donderdag 10 november 2005 22:56 schreef Ericjuh het volgende:
wat vind ik trouwens dat muziekje in het hoofdmenu ontzettend gaaf!!

Sinds wanneer maken Jack Thompsons uitspraken sense??quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Dat zou sowieso nergens op slaan, want je kunt Civ IV gewoon helemaal spelen zonder een keer te vechten wanneer barbarians uit staan.

Idd, play.com isquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:23 schreef IPdaily het volgende:
Iemand ervaring met het kopen via play.com?
En dan specifiek de aankoop van Civ4![]()
Zit alles erbij: boekje, tech-tree?

good pointquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:46 schreef Morthill het volgende:
[..]
Sinds wanneer maken Jack Thompsons uitspraken sense??

Reli-freakquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ehm, dat is gewoon Het Onze Vader...![]()

nooit gedacht dat ik dat mooi zou vindenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef Brentmeister het volgende:
[..]

Dat klopt, maar dan in t swahilli geloof ik.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef Brentmeister het volgende:
[..]

k Heb ze aan staan. k Heb dan ook al twee keer moeten vechten tot 1900 ofzoquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Dat zou sowieso nergens op slaan, want je kunt Civ IV gewoon helemaal spelen zonder een keer te vechten wanneer barbarians uit staan.

Wat heeft dat nou weer met reli-freak te makenquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:09 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Reli-freak![]()
Je vindt zeker ook altijd als eerste Christianity uit

ja, vandaar de PIquote:Op vrijdag 11 november 2005 17:37 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met reli-freak te makenHet is toch zo

quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:58 schreef IntruderAlert het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan in t swahilli geloof ik.
T klinkt wel leuk igg

Ik heb ze altijd aan staan, de afgelopen 2 potjes ben ik amper een barbaar tegen gekomen, enkel een verdwaalde warrior.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:44 schreef Retuobak het volgende:

jaaaaaaaaaaaaaaaaa.....quote:Originally Posted by Firaxis
We have managed to collate a whole load of info about a whole host of problems like the ones you have been experiencing, we aim to get the best patch out possible, I would expect the patch to be hopefully available before the end of the month.

is foutje in spel.. heeft iedereen last van.. ik denk dat niemand nog een grote map gespeeld heeft.. (die soepel liep)quote:Op zondag 13 november 2005 00:33 schreef JedaiNait het volgende:
Een kleine kaart wil prima, maar zodra het te groot wordt krijgt mijn PC het er erg zwaar mee...

Huge loopt bij mij soepel als ik niet de hele map ontdek.quote:Op zondag 13 november 2005 01:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
is foutje in spel.. heeft iedereen last van.. ik denk dat niemand nog een grote map gespeeld heeft.. (die soepel liep)

Dat is inderdaad flink balen, maar ik leer er wel mee leven.quote:Op zondag 13 november 2005 00:33 schreef JedaiNait het volgende:
Volgens mij heb ik meer geheugen nodig voor dit spel. Een kleine kaart wil prima, maar zodra het te groot wordt krijgt mijn PC het er erg zwaar mee...

Ja, oke, maar ik krijg zeg maar een zwart scherm met her en der een paar vage lijntjes die me aan CIV doen denken. En dat al zodra ik de map opstart. Tevens zie ik dat mijn geheugen op dat moment maximaal belast wordt, dus ik denk dat wat extra geheugen misschien toch wel een oplossing is.quote:Op zondag 13 november 2005 01:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
is foutje in spel.. heeft iedereen last van.. ik denk dat niemand nog een grote map gespeeld heeft.. (die soepel liep)

ja.. dat bedoelde ik eigenlijk..quote:Op zondag 13 november 2005 08:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Huge loopt bij mij soepel als ik niet de hele map ontdek.

In principe zou dat stuk van de kaart dat niet in beeld is, ook niet getekend hoeven te worden. Dus eigenlijk zou de grootte van de kaart voor de prestaties niet uit mogen maken. Ik denk dat er nog wel wat optimalisaties komen in de patches, maar dat het goed genoeg bevonden werd voor de releasequote:Op zondag 13 november 2005 01:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]

Doordat er niet gekeken wordt naar de fysieke eigenschappen van een unit, maar naar zijn strength punten. Gooi daar nog wat willekeur en kansberekening bij en je hebt het combat systeem van civilization. Dus het is in principe mogelijk dat een warrior een tank uitschakelt.quote:Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef cyber_rebel het volgende:
Ging ik met een middelgroot legertje van panzers de grieken aanvallen verliezen ze het van cavalerie en riflemen... Hoe krijgt een cavalerie het voor mekaar om een panzer uit te schakelen?![]()

Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?quote:Op zondag 13 november 2005 18:12 schreef Monidique het volgende:
Het is sowieso misschien verstandig en bloeddrukverlagend om eerst te wachten op de patch.

Zeker als de tank net van de lopende band af komt rollen en warrior Connor MacLeod al 3000 jaar experience en upgrades aan het opbouwen isquote:Op maandag 14 november 2005 10:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Doordat er niet gekeken wordt naar de fysieke eigenschappen van een unit, maar naar zijn strength punten. Gooi daar nog wat willekeur en kansberekening bij en je hebt het combat systeem van civilization. Dus het is in principe mogelijk dat een warrior een tank uitschakelt.

quote:Op maandag 14 november 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?

Op veel systemen werkt-ie niet.quote:Op maandag 14 november 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Patch? Op mijn systeem werkt het perfect, of is het een gameplay patch?

eerst de stad aanvallen met een kanon ofzo anders ga je het bijna nooit winnen van lui die in een stad zitten (tanks in een stad verliezen het ook vaak in een echte oorlog omdat je makkelijk bommen kan gooien uit huizen enzo)quote:Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef cyber_rebel het volgende:
Ging ik met een middelgroot legertje van panzers de grieken aanvallen verliezen ze het van cavalerie en riflemen... Hoe krijgt een cavalerie het voor mekaar om een panzer uit te schakelen?![]()

Naar mijn desktop ben ik nog nooit gegooid. Performance problemen op huge en een groot deel van de wereld bekend heb ik echter welquote:Op maandag 14 november 2005 15:04 schreef blrrrt het volgende:
Soms doet hij het gewoon 2 uur achter elkaar goed, maar soms gooit hij me iedere 5 minuten naar m'n desktop

In zo'n situatie word ik dus constant naar de desktop gemikt, mag ik jou vragen naar de specificaties van je systeem?quote:Op maandag 14 november 2005 15:41 schreef ChAoZ het volgende:
[..]
Naar mijn desktop ben ik nog nooit gegooid. Performance problemen op huge en een groot deel van de wereld bekend heb ik echter wel

Hmm, een vriend van mij heeft dit probleem ook wel eens, maar is het ook zo als je pas net 5 minuten bent gaan spelen? Of is het eerst 2 uur en dan om de 5 minutenquote:Op maandag 14 november 2005 15:04 schreef blrrrt het volgende:
Soms doet hij het gewoon 2 uur achter elkaar goed, maar soms gooit hij me iedere 5 minuten naar m'n desktop

Niets bijzonders.quote:Op maandag 14 november 2005 16:17 schreef Retuobak het volgende:
In zo'n situatie word ik dus constant naar de desktop gemikt, mag ik jou vragen naar de specificaties van je systeem?

Zo ver ben ik nog helemaal nietquote:Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Ericjuh het volgende:
heeft trouwens 1 van jullie wel een potje uitgespeeld?
bij mij gaat het op het einde altijd mis.. word ik naar bureaublad gegooid of duurd heel lang.. (ook bij standaard map)

Al meerdere, nog geen enkele crash gehad, zolang ik maar geen map >= standard kies, loopt alles lekker.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Ericjuh het volgende:
heeft trouwens 1 van jullie wel een potje uitgespeeld?
bij mij gaat het op het einde altijd mis.. word ik naar bureaublad gegooid of duurd heel lang.. (ook bij standaard map)

Ik ben ook een fan van zo groot mogelijk, maar helaas pindakaas. MIsschien brengen dequote:Op woensdag 16 november 2005 17:37 schreef Retuobak het volgende:
Mja, ik heb een hekel aan kleine kaarten. Ik wil echt gewoon huge spelen, maar late-game betekent dat slowdowns en een zooi crashes. M'n zus heeft hetzelfde probleem (en dezelfde smaak qua gametypes)

Welk geluidje bedoelen ze hiermee??quote:a softer pillage sound (requested by many, many people)

Waarschijnlijk het geluid wat af wordt gespeeld wanneer iets gepillaged wordt.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:17 schreef blrrrt het volgende:
Een officiële note van firaxis over een patch:
http://www.2kgames.com/civ4/firaxis_note_01.htm
ff lezen
-edit-
Das een dikke patch![]()
[..]
Welk geluidje bedoelen ze hiermee??

Je zou er restricties op kunnen zetten bij het kappen van een geplante forest, bijvoorbeeld pas na 20 turns. Of dat er geen shield naar je stad gaan wanneer je een geplante forest kapt, of maar heel weinig naar, of zelfs koppelen aan hoe lang het bos er al staat.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:53 schreef Retuobak het volgende:
Forests planten zou volgens mij ongelofelijk overpowered zijn, ik gok dat het een feature is geweest en dat die uiteindelijk verwijderd is. Want dan zou je een zieke productiestad kunnen maken door elke turn workers op elke vakje in de radius bos te laten planten/te kappen. Dat gaat sneller dan wat je ooit zou kunnen doen op een gewone manier. Easy manier om alle wonderen te pakken.
Steden abandonen zou idd wel een fijne optie zijn, om te zorgen dat de vijand geen foothold krijgt.

Hebbes!quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef SlaadjeBla het volgende:
Play.com is![]()
Duurt ongeveer een week voordat je hem hebt. Je krijgt een pakketje met daarin een DVD doosje met het spel + een poster met daarop de techtree en andere info en een 200 pagina's dikke handleiding.

Bikkel. Ik ben om 2 uur gestoptquote:Op donderdag 17 november 2005 14:28 schreef Frollo het volgende:
O ja, had ik al gemeld dat ik 't een heerlijk spel vind?
Vannacht tot 3 uur doorgegaan en vanochtend gewoon weer op het werk hè

quote:Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het geluid wat af wordt gespeeld wanneer iets gepillaged wordt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |