Ben wel geen modjequote:Op zondag 6 november 2005 20:49 schreef Marie79 het volgende:
modjes? wil één van jullie hier klikbare links van maken? ik ben hier geloof ik niet zo handig in
Ik voelde me echt verraden door mijn lijf, ik was zó kwaad. Gelukkig hebben 'we' inmiddels 'vrede' kunnen sluiten.quote:Op zondag 6 november 2005 19:50 schreef bixister het volgende:
en wat kan je lichaam je dan gemeen voor de gek houden.![]()
Inderdaad allemaal erg vaag en het is ook nog eens ontzettend frustrerend... heel veel sterkte ermee Faja.quote:Op maandag 7 november 2005 08:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nou ja zeg, ga ik vanmorgen naar het toilet verlies ik bloed. Het ziet er dus naar uit dat ik ongesteld ben geworden. Erg vaag dit. Een maand geleden ga ik naar de huisarts en zeg tegen die man dat ik al 8 weken niet ongesteld ben geworde, ik krijg een kuur primolut, 2 weken geleden begon het eindelijk te bloeden, verleden week was het over en nou bloed ik weer!!!! Wanneer weet ik nou eens waar ik in godsvredesnaam aan toe ben???????? Hier wordt ik dus echt doodmoe van, het niet weten hoe en wat qua cyclus.
Ow balen zeg. Die stimulatiemedicatie is dan om een eisprong op te wekken? Dit lijkt me allemaal erg frustrerend voor je. dikke knuffelquote:Op maandag 7 november 2005 11:05 schreef lunastar het volgende:
hoi dames
modjes zet achter mijne naam maar ???? want ook vandaag was er geen enkele folikel te zien.... de 14de moet ik nog maar is echo laten maken en als er dan niks te zien is krijg ik stimulatiemedicatie....
dames ik duim voor jullie allemaa![]()
![]()
Klopt... en toen ik gisteren keek kon ik nog geen nieuwe NOD vinden. En ik vind het ook raar om iemand er dan maar weer uit te halen en later weer toe te voegen. Ik verander dus alleen als een persoon zelf een nieuwe datum aangeeft...quote:Op maandag 7 november 2005 10:01 schreef Ticootje het volgende:
mod spekkie staat nog met oude NOD...
mmm je kan me er toch gewoon tussenuit halen, of is dat veel werk en zie ik dat verkeerd? Nieuwe NOD mag op 1 december in ieder gevalquote:Op maandag 7 november 2005 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt... en toen ik gisteren keek kon ik nog geen nieuwe NOD vinden. En ik vind het ook raar om iemand er dan maar weer uit te halen en later weer toe te voegen. Ik verander dus alleen als een persoon zelf een nieuwe datum aangeeft...
Dat zou kunnen ja, maar mss klinkt dit heel lullig maar dan kan je er dus de ene dag tussenuit en dan 3 dagen later er weer bij. Ik ben nog zo'n muts die dan je naam goed wil hebben etc. etc. Dus nog een keer controleren etc. etc.quote:Op maandag 7 november 2005 12:22 schreef Spekkiemonster het volgende:
mmm je kan me er toch gewoon tussenuit halen, of is dat veel werk en zie ik dat verkeerd? Nieuwe NOD mag op 1 december in ieder geval
inderdaad diaan is dus voor eisprong op te wekken....maar ik blijf hopen op een nog natuurlijke groei... en sprongquote:Op maandag 7 november 2005 11:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow balen zeg. Die stimulatiemedicatie is dan om een eisprong op te wekken? Dit lijkt me allemaal erg frustrerend voor je. dikke knuffel
Om het vertrouwen in mijn eigen lichaam helemaal gelijk bij de grond af te branden, vanmorgen verloor ik wat bloed en daarna werd het wat bruine afscheiding (ja helaas wat onsmakelijke info) en daarna maar een tampon gebruikt en nu is het weer verdwenen. Ik bloed niet, mijn afscheiding is weer normaal en ik ben nu echt helemaal ondersteboven van frustratie en ongeloof. Dat ik evt niet zwanger zou zijn a la, maar ik wou dat het dan door zet die menstruatie en niet zo een spelletje, welles nietes.quote:Op maandag 7 november 2005 08:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nou ja zeg, ga ik vanmorgen naar het toilet verlies ik bloed. Het ziet er dus naar uit dat ik ongesteld ben geworden. Erg vaag dit. Een maand geleden ga ik naar de huisarts en zeg tegen die man dat ik al 8 weken niet ongesteld ben geworde, ik krijg een kuur primolut, 2 weken geleden begon het eindelijk te bloeden, verleden week was het over en nou bloed ik weer!!!! Wanneer weet ik nou eens waar ik in godsvredesnaam aan toe ben???????? Hier wordt ik dus echt doodmoe van, het niet weten hoe en wat qua cyclus.
En twee weken geleden ben je echt ongi geweest? Zou het dan niet een innestelingsbloeding kunnen zijn?quote:Op maandag 7 november 2005 15:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Om het vertrouwen in mijn eigen lichaam helemaal gelijk bij de grond af te branden, vanmorgen verloor ik wat bloed en daarna werd het wat bruine afscheiding (ja helaas wat onsmakelijke info) en daarna maar een tampon gebruikt en nu is het weer verdwenen. Ik bloed niet, mijn afscheiding is weer normaal en ik ben nu echt helemaal ondersteboven van frustratie en ongeloof. Dat ik evt niet zwanger zou zijn a la, maar ik wou dat het dan door zet die menstruatie en niet zo een spelletje, welles nietes.
Joh, twéé strepen...!! Maar ik snap je wel een beetje, ook al ben ik beginneling...quote:
Pff, dat lijkt me idd erg frustrerend, die onduidelijkheid.quote:Op maandag 7 november 2005 15:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dat ik evt niet zwanger zou zijn a la, maar ik wou dat het dan door zet die menstruatie en niet zo een spelletje, welles nietes.
Je bent dus al wel in behandeling/onder controle als ik het goed begrijp?quote:Op maandag 7 november 2005 13:52 schreef lunastar het volgende:
[..]
inderdaad diaan is dus voor eisprong op te wekken....maar ik blijf hopen op een nog natuurlijke groei... en sprong![]()
Ik zal maar zachtjes terugraten.quote:Op maandag 7 november 2005 19:54 schreef Belana het volgende:
moonah, niet dat ik daar nu ineens weer vreselijk aandacht voor wil, maar ik heb van de zomer een miskraam gehad en dat maakt nu de 1e 3 maanden toch onzeker en spannend enzo, dat zal denk ik iedereen hebben die dat heeft meegemaakt
quote:Op maandag 7 november 2005 21:51 schreef Suzziieee het volgende:
btw...handige site Belana...thanx, ik ga het eens goed doorlezen
nuttige info!quote:Op dinsdag 8 november 2005 06:55 schreef Belana het volgende:
Suzziieee, op dat slijm letten is niet moeilijk. Je zult alleen wel (sorry vies praatje) je vingers soms even naar binnen moeten brengen om te zien hoe het slijm eruit ziet.
Als het zo is dat je er tussen je vingers "draden" van kunt trekken betekent het dat je vlak voor je eisprong zit (tot 2 dagen geloof ik) en dat slijm zorgt dus voor een goede geleiding van de zaadjes naar de baarmoeder. Als je van binnen voelt kun je zelfs leren voelen of je baarmoedermond "open" of "dicht" is. Hij is dus open rond de tijd van de eisprong en het draderige cervixslijm. einde intelligent praatje
Nog steeds niks gehoordquote:Op maandag 7 november 2005 12:11 schreef Bright het volgende:
...
Nieuwe NOD? Laten we het maar op 1 december houden.
En ook nog niks van de HA gehoord over de telling ...
Ja,ik hou het al een tijdje in de gaten maar bij mij zit er gewoon niet zo heel veel verschil tussen de ene dag en de andere dag.Maar vanaf mijn volgende cyclus zal ik het eens gaan opschrijven,en misschien merk ik dan wat beter verschil.Om zelf te ontdekken of mijn baarmoeder mond open of dicht staat vind ik wat lastig want daar kom ik gewoon haast niet bij...en omdat nu mijn lief te laten doen vind ik een beetje te ver gaanquote:Op dinsdag 8 november 2005 06:55 schreef Belana het volgende:
Suzziieee, op dat slijm letten is niet moeilijk. Je zult alleen wel (sorry vies praatje) je vingers soms even naar binnen moeten brengen om te zien hoe het slijm eruit ziet.
Als het zo is dat je er tussen je vingers "draden" van kunt trekken betekent het dat je vlak voor je eisprong zit (tot 2 dagen geloof ik) en dat slijm zorgt dus voor een goede geleiding van de zaadjes naar de baarmoeder. Als je van binnen voelt kun je zelfs leren voelen of je baarmoedermond "open" of "dicht" is. Hij is dus open rond de tijd van de eisprong en het draderige cervixslijm. einde intelligent praatje
Hier nog 1!quote:Op woensdag 9 november 2005 19:35 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Ja,ik hou het al een tijdje in de gaten maar bij mij zit er gewoon niet zo heel veel verschil tussen de ene dag en de andere dag.Maar vanaf mijn volgende cyclus zal ik het eens gaan opschrijven,en misschien merk ik dan wat beter verschil.Om zelf te ontdekken of mijn baarmoeder mond open of dicht staat vind ik wat lastig want daar kom ik gewoon haast niet bij...en omdat nu mijn lief te laten doen vind ik een beetje te ver gaan![]()
![]()
Maar ik ben erg benieuwd...kijken of ik wat meer er aan kan ontdekken.
Heel veel sterkte Meimeltje, hopelijk kun je het daarna een beetje een plek gaan geven.quote:Op donderdag 10 november 2005 06:54 schreef Meimeltje het volgende:
Belana ik weet niet meer of ik je al gefeliciteerd had![]()
Bij deze anders alsnog gefeli![]()
Over een uurtje zit ik in het ziekenhuis voor een curretage......ben blij als alles daarna achter de rug is!!
en een knuffelquote:Op donderdag 10 november 2005 08:53 schreef Marie79 het volgende:
Evengoed nog heel veel sterkte. Hoe is het gegaan, Meimeltje?
Fijn dat het achter de rug is!quote:Op donderdag 10 november 2005 15:09 schreef Meimeltje het volgende:
Thnx allemaal![]()
Het is allemaal goed gegaan, ben net weer thuis. Het was niet veel weefsel wat ze weg hebben gehaald, maar ben nu dus gewoon weer helemaal clean. Over 6 weken hoor ik of er nog iets bijzonders met het weefsel was.
Nu maar afwachten tot wanneer mn cylus weer normaal is
Uhmm ik hoor nu eigenlijk in geen enkel topic meer he....maar zonder lurken kan ik toch nietquote:Op donderdag 10 november 2005 17:49 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Fijn dat het achter de rug is!
Blijf je wel in dit topic? of trek je je voorlopig terug, dat zou ik namelijk wel snappen hoor.
Het is zo ie zo wachten tot ik niet meer vloei natuurlijk, want dat doe ik nu al 2,5 week. Verder geeft het voor mij wel een zekerder gevoel als ik tenminste weet hoever ik ben, mocht het toch snel weer raak zijn. Ik wil er gewoon ook geen haast achter zetten, dat geeft zo'n gevoel van 'het moet weer snel'. Voor mijn gevoel is alles pas achter de rug als ik weer mn normale menstruatie krijg.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:05 schreef Belana het volgende:
meimeltje, je hoeft toch niet te wachten?
Be, ik ken dat gevoelquote:Op zondag 6 november 2005 22:54 schreef Brighteyes het volgende:
Afgelopen augustus was ik er ook een paar dagen van overtuigd dat ik (ongepland) zwanger was. Misselijk (ook van bepaalde geuren echt van die vlagen) zere tieten (kende ik alleen van na een MAP ooit eens) en nog een paar vage symptomen.
En hoewel ongepland zou het uiteraard wel heel erg welkom geweest zijn en ik had er dan ook zwaar de pest erin toen het niet zo bleek te zijn. Had de tranen in mijn ogen staan.
En ik heb gemerkt dat je jezelf aardig gek kan maken met allerlei dingen die je wel of niet voelt.
Ik had echt zoiets van 'als ik mezelf nu al zo gek weet te maken, hoe zal dat dan zijn als ik ooit voor het echie ga'.quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had echt zoiets van 'als ik mezelf nu al zo gek weet te maken, hoe zal dat dan zijn als ik ooit voor het echie ga'.
ik heb 24 sept mijn laatste pil geslikt,zo een 5 dagen later werd ik ongi en toen na 21 dagen weer maar tot op heden (volgens baby brabbel vandaag bij een 28 dagen cyclus mijn nod) is er nog niks te bekennen van me ongi.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:20 schreef Spekkiemonster het volgende:
hi glossy, welkom hier! Hoop dat je hier weer snel weg bent (dus zwanger bent)
Ik weet niet of je ook net een maand geleden met de pil gestopt bent maar soms kan het dan ook even duren voor je cyclus op gang is of normaal is. Wel spannend, en we duimen maar dat je de test van de week kan gebruiken en natuurlijk gelijk 2 streepjes plast!
Rot is dat he mijn eerste cyclus na de pil was 44 dagen en nu zit ik op dag 80quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:48 schreef glossy het volgende:
[..]
ik heb 24 sept mijn laatste pil geslikt,zo een 5 dagen later werd ik ongi en toen na 21 dagen weer maar tot op heden (volgens baby brabbel vandaag bij een 28 dagen cyclus mijn nod) is er nog niks te bekennen van me ongi.
Same here....alleen ben ik in september 2004 gestopt...en wil het ook nog wel eens 40 dagen en langer zijn....Dus hou je niet gelijk vast aan 28 dagen Glossy..quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:26 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben in mei gestopt met de pil en mijn cyclus maakt zulke bokkesprongen dat ik echt niet durf te zeggen of het nou 28,30,32,35,38 dagen of langer is.
precies, is geen probleem hoor.quote:Op woensdag 16 november 2005 07:53 schreef Belana het volgende:
maar je kunt toch best een biertje drinken joh!
Ik geloof er normaal niet zo in maar euh, vandaag is de 1e klusdagquote:Waterman
Een flinke klus wacht op je. Als je niet uitkijkt loop je de hele dag te stressen om vanavond doodmoe in je stoel weg te zakken. Praat er eens met je partner over, die heeft er wel wat ideeën over.
Op zich doe ik dat normaal ook wel, maar ALS ik zwanger zou zijn, kan ik dat niet weten voor zondag! En om die reden doe ik het niet. Vind ik helemaal niet erg. Maar aangezien mensen in mijn omgeving steeds meer op onze ontwikkelingen letten zal het ze wel opvallen!quote:Op woensdag 16 november 2005 07:53 schreef Belana het volgende:
maar je kunt toch best een biertje drinken joh!
Gaat mij wel heel ver hoor. Dan word je leven tijdens die periode dat je zwanger wilt worden bepaald door dingen die je wel of niet mag omdat je zwanger wilt worden. Ik wil mn leven niet daardoor laten leiden.. en drink gewoon af en toe een drankje. Kijk als je elke dag straalbezopen ben, kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar af en toe een keer wat drinken.... ik lig er niet wakker van en wil ook niet dat het zwanger worden en wat je daarvoor wel of niet mag mn leven gaat beheersen. Zolang ik geen positieve test heb, leef ik gewoon mn leven. Als je eenmaal zwanger bent, vind ik het anders en dan nog is heel af en toe een wijntje niet slecht heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:25 schreef bixister het volgende:
heb 't topic gevonden waarin het nieuwe advies van de Gezondheidsraad wordt geciteerd. daarin wordt aangeraden om ook als je zwanger wil worden al geen alcohol meer te nuttigen.
zie hier: Drinken tijdens de zwangerschap...
en hier staat nog waarom precies, o.a. dat alcoholgebruik (van zowel MAN als vrouw!) rond het moment van bevruchting een hoger risico op een miskraam met zich mee kan brengen.
ook hier vanaf dat we begonnen zijn voor een 2de onthoud ik me van alcohol... maar zoals hier al gezegd is kan het normaal in het begin niet kwaad als je bvb maar 1tje drinkt...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:17 schreef lcicle het volgende:
Ik heb gen enkel risico genomen en ben al geruime tijd geheel onthoudsterDat biertje of wijntje vind ik niet zo belangrijk als de gezondheid van m'n kindje.
In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:28 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat als je zo graag een kind wil, dat je dan ook maar enig risico neemt.
En je 'hele' leven aanpassen in de periode dat je zwanger wil worden/bent?
Neuh, het is maar de helft.
Van eisprong tot NOD, en indien raak uiteraard gedurende de zwangerschap.
Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...quote:Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik drink idd wenig tot niets omdat ik zwanger wil worden en weet dat een glaasje zo nu en dan geen kwaad kan maar ik wil zo min mogelijk risico nemen zekr in de 2 weken voor mn NOD.
Maar zoiets had ik ook bedacht af en toen een slokje en laten staan enzo! Dank voor alle reacties!
Filet eet ik ook niet meer, evenals leverworst. Ik mis het niet en ALS het dan zo mocht zijn dat ik zwanger ben, heb ik dat risico iig vermeden.
Moonah, hoe is het verder met je?
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalenquote:Op woensdag 16 november 2005 12:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...
Okay dat is waar... het is hetzelfde als je eenmaal een kind hebt.. de ene moeder is wat makkelijker (in bijv. loslaten of uit logeren) dan de andere. En als je wat makkelijker bent, wil dat niet betekenen dat je niet van je kind houdt...quote:Op woensdag 16 november 2005 12:11 schreef lcicle het volgende:
[..]
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalenHoef je je excuus niet voor aan te bieden vind ik. Jij beleeft je (bijna) zwangerschap op jouw manier, ik/wij op mijn manier. Ik neem aan dat elke aanstaande moeder van nature goed voor haar kindje wil zorgen. Niets mis mee
quote:Op woensdag 16 november 2005 12:14 schreef bixister het volgende:
leverworst vermijden nog voor je zwanger bent vind ik ook wel erg extreem. zelfs als je zwanger bent mag je dat wel eten, als 't maar met mate is.
quote:Op woensdag 16 november 2005 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]oh wat heb je mij blij gemaakt
mij was dus verteld dat ik dat echt niet mog eten.. en ik verlang al zo lang naar een boterham met pate
![]()
diaan![]()
nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bijquote:Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]terug Evenstar... gaat het nog een beetje met de laatste loodjes? Eigenlijk offtopic....
![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:30 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bij![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]nou dat geloof ik graag... we moeten snel even bijkletsen op msn, in ieder geval veel sterkte de komende maand
Ik word binnenkort 37, ik ben DES-dochter, heb een 'gyneacologisch verleden' (dat kan allebei invloed hebben op de vruchtbaarheid) én ik heb een zus die ruim 4 jaar hulp van een gyn heeft gehad voordat ze zwanger raakte. Daarom heb ik het gevoel van "Ik wil geen enkel eitje meer zo maar verloren laten gaan". Ik voel mezelf dus meer onder druk staan. Ja, doe ik zelf, maar bovengenoemde feiten kan ik niet veranderen. Hoewel ik probeer dat los te laten, vind ik dat erg moeilijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.
Lief dat je ernaar vraagt.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, hoe is het verder met je?
quote:Op donderdag 17 november 2005 10:09 schreef minoes_ het volgende:
Heb ik ook vaker gehoord,maar dan moet het natuurlijk wel lukken ook nog hé?
Groetjes,Minoes![]()
quote:Op donderdag 17 november 2005 20:09 schreef Libel het volgende:
Hoi,
normaal post ik alleen maar in het grote kleine babietjestopic, maar ik kwam hier even kijken en ik wil alleen maar zeggen aan [b]PM-girl[/b ]dat ik gedurende mijn zwangerschap geen enkel kwaaltje gehad heb. Ik had echt helemaal nergens last van behalve dan van het eten van brood in het begin van mijn zwangerschap! Dat smaakte mij echt niet meer. Dus wie weet...![]()
Altijd leuk die klusweekendjes, heb hier "klusweekend" + klusweekend voor de zolder + 12,5 trouwfeest van een kennis. To much in to little time, tijd dat het weekend 3 dagen word ofzoquote:
tijdens al die weken wachten op jullie telefoontje zeker!quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:07 schreef Bright het volgende:
'Het is slechter geworden'.
Haha - heel herkenbaar! Maar we hebben een prima oplossing: Elise heeft dit weekend lekker bij haar opa en oma gelogeerd, dus papa en mama hadden het rijk alleen (nou ja, op inderdaad een feestje na), dus de hele zondag waren we ook lekker weg, gewandeld in het bos/de heide, lekkere 'huwelijkstijd' gehad, dus.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:06 schreef TazDevl het volgende:
[..]
Altijd leuk die klusweekendjes, heb hier "klusweekend" + klusweekend voor de zolder + 12,5 trouwfeest van een kennis. To much in to little time, tijd dat het weekend 3 dagen word ofzo
Haha - ik neem aan dat ze maar 1x tellen en niet na de telling een week wachten en dan hetzelfde potje nogmaals testenquote:Op vrijdag 18 november 2005 22:21 schreef Leah het volgende:
Ja, van drie weken in een potje zwemmen wordt het er niet beter op.
Ja dat heb ik dus ook. Ik wacht liever een week dan dat ik te vroeg ga testen!!quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:50 schreef dutchie het volgende:
Faja, moeilijk hè dat wachten?![]()
Maar heb je zelf niet het idee dat als je een paar daagjes langer wacht, het misschien iets verstandiger is? Ik ben zo'n miep die het dan zonde vindt van de test als die negatief is en een week later wel positief.
Sjonge, het wordt wel weer spannend hier de komende tijd!
Dat verschilt per keer Bix, de ene keer zitten er slecht twee weken tussen maar ook rustig 50 dagen. En ik heb begin oktober een kuur Pirmolut gekregen en die heeft gewoon zijn werk gedaan, ik werd toen ook gewoon ongesteld maar zij denkt dus dat ik alleen maar ongesteld wordt omdat het slijmvlies in mijn baarmoeder na zo veel dagen te dik wordt en dat dus wordt afgebroken en niet omdat ik een eisprong heb die niet bevrucht is. Twe jaar geleden liep ik ook al bij de gyn ivm cystes en toen zij de behandelende arts ook al dat het heel erg moeilijk zou worden om op de normale manier zwanger te worden. Als ik toen niet na het springen van die cyste gelijk zwanger was geworden had ik aan de hormoon(injecties) gemoeten. Zal er nu dus ook wel van komen ben ik bang.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:09 schreef bixister het volgende:
faja lobi, waarop baseert je huisarts dat vermoeden dat je geen/nauwelijks een ei-sprong hebt dan? hoeveel dagen zitten er zo ongeveer tussen je menstruaties?
Mijn man heeft bewezen dat er aan zijn zaadcellen niks mankeert, hij heeft een zoon (bij ex) en een dochter, Morgaine. Het ligt dus echt aan mij. Het voelt ook als falen van mijn lichaam. Dat mijn lichaam niet gewoon een eicel kan produceren. Ik zal gewoon naar de gyn gaan en beginnen met wat het ook is dat hij voorschrijft. Ik wil gewoon heel graag een tweede kindje. En ik ben gelukkig mijn moeder niet. Maar een beetje support had ik wel van der verwacht, nou eigenlijk gehoopt, had namelijk kunnen weten wat zij er van vind. Als het aan haar had gelegen had ik nu misschien een jaar of 15 geweest (of jonger). Leuk hoor zulke steunende ouders.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:11 schreef lunastar het volgende:
hey faja.. hier is het dezelfde gang op gegaan. ik heb ook 1tje.. en volgens de gyn van mij ook een lucky shot.... maar dit omdat ventje niet echt goede zaadjes heeft... en heb ook al die opmerkingen gehad. van je hebt toch al 1tje... enzovoort enzovoort. maar je moet nog altijd doen wat je zelf wilt.. en hoever je zelf aan kunt meid.... dus meid.. ga maar aftellen naar 13 december en hopen dat ze je vlug verder helpen en niet aanmodderen.... ik zal voor je duimen....
inderdaad slaapmeisje... mijn zussen zijn daar ook helden in... 1tje dus net bevallen van haar 2e en andere nu bijna 20 weken ver voor haar 2e... en die geven nog de ergste opmerkingen vind ik... Maar wat je zegt is waar... ze kunnen niet in ons hart kijken, want dan zouden ze wel weten hoe pijnlijk die opmerkingen zijn....quote:Op woensdag 23 november 2005 11:43 schreef Slaapmeisje het volgende: Dit wordt trouwens meestal gezegd door mensen die al kinderen hebben. Met andere woorden het is altijd wel wat en die mensen die dat soort opmerkingen maken kunnen niet in je hart kijken en beseffen niet dat het verlangen naar een kind of een 2e/3e/4e etc kind zo enorm groot kan zijn.
dat heb ik nou ook,overal waar je bent/loopt zie je allemaal zwangere vrouwen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:25 schreef elle_driver het volgende:
in mijn naaste omgeving lijkt iedereen zwanger te zijn.
Ow bah zeg Elle..... ben je al een keer bij de huisarts geweest? Ik vind dat dat best kan na een jaar hoor.....quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:25 schreef elle_driver het volgende:
Ongesteld. Dit keer al na 33 dagen ipv mijn gebruikelijke 38 a 40.
We zijn al bijna een jaar verder, in mijn naaste omgeving lijkt iedereen zwanger te zijn.
Ik word steeds verdrietiger en zit hard te denken of ik niet een vruchtbaarheidsonderzoek moet laten doen ofzo.
Oh, mijn nod mag naar 29 december.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:40 schreef Belana het volgende:
Niet duidelijk? zow! MeNicole, het gaat om de verticale streep in het linker vakjedie is toch echt wel duidelijk
gefeliciteerd
Haha nu net wel ff gedaan jahquote:
Tuurlijk ben je gezegend dat je er 1 hebt. Maar ook dat gevoel van een 2e willen is toch normaal?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
PS Slaapmeisje en andere dames die heel graag zwanger willen worden van hun eerste maar dus wel al in MMM zitten, ik weet donders goed dat ik gezegend ben en dat anderen er heel veel over voor hebben om het zelfde te mogen hebben. Maar de wens voor een 2e is ook groot, ik heb zo veel liefde nog over voor een ander kindje erbij.
Denk het niet...quote:Op zondag 27 november 2005 11:02 schreef Xanthe het volgende:
Denk dat het qua gevoel hetzelfde ligt alleen voor degene die nog geen kindje hebben kunnen alleen maar fantaseren hoe het is om moeder te zijn en dat weten wij al.
Hoe graag jullie ook een 2e willen... je hebt al wel zo'n gelukje rondlopen/kruipen/hobbelen...quote:Op zondag 27 november 2005 17:33 schreef Xanthe het volgende:
Hoezo niet?
Die had er bij mij ook nog onder gemoeten idd.quote:Op zondag 27 november 2005 22:23 schreef Leah het volgende:
Waarbij ik niet wil zeggen dat een wens voor een tweede niet heel heftig kan zijn, en dat ik begrijp dat je daarvoor weer de MMM ingaat, hoor. Het is alleen appels met peren vergelijken.
Ow Suzzieeee zwaar frustrerend moet dit voor j(ulli)e zijn.... hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Dikke knuffelquote:Op maandag 28 november 2005 17:28 schreef Suzziieee het volgende:
Hier nog steeds nietsNet een test gedaan maar die was uiteraard zwaar negatief.
Dus we wachten nog maar ff verder af...word er wel sch***ziek van.Cyclus niet in orde en daarbij nog eens tig kilo aangekomen sinds ik van die pil af ben...ben in staat om er weer aan te gaan en de kinderen maar te laten zitten.....bah....
![]()
Dag 44....and still counting.....
Naja....groetjes enzo![]()
Minoes dan weet jij dus niet wat het is om met de onzekerheid te leven misschien altijd wel kinderloos te blijven....quote:Op maandag 28 november 2005 14:06 schreef minoes_ het volgende:
En even over de discussie,of het wel of niet moeilijker is,dat een tweede niet wil lukken:
Ik heb 2 meiden van mijn ex,maar wil dolgraag een 3e (1e voor hem)van mijn huidige man.
Ik kan je wel vertellen dat ik er veel meer van slag ben geweest dat het nu niet lukt,dan dat ik dat 12 jaar geleden had.Dus het feit,dat ik er al 2 heb,doet daar niets aan af,het gevoel kan net zo heftig zijn.
Groetjes,Minoes![]()
Ik ben het niet met je eens, Xanthe. Laat ik proberen het uit te leggen. Ik heb drie kinderen. Voordat ik zwanger werd van de eerste had ik heel sterk het verlangen naar een kindje. Ik wist niet precies wat het inhield om een kind te hebben, maar die oerdrang was immens bij mij. Na de bevalling bleek het geluk van het hebben van een kind veelomvattender dan ik kan beschrijven. De drang om nog meer kinderen te krijgen bleef. Ik was zo ontzettend blij met mijn tweede, en later ook met mijn derde. Het verlangen naar een kind krijgen is nog steeds niet weg, maar de praktische bezwaren staan een vierde kind krijgen in de weg. Ik denk dat ik het gevoel van '' ik zou zo graag nog 1 keer moeder worden" niet kwijtraak. Bij het krijgen van een tweede (of derde of enz. kind) speelt onlosmakelijk het gevoel mee dat je weet wat het is om een kind te krijgen. Als je nog geen kind hebt en je wilt er heel graag een, speelt onlosmakelijk het gevoel van een gemis, een enorme leegte in je hart mee. Niemand kan voor jou persoonlijk bepalen wat heftiger voelt, Xanthe, ik weet alleen dat ik het gevoel van nóg een kindje willen absoluut niet kan vergelijken met het gevoel dat ik had toen ik nog niks had (want dat gevoel zat doorspekt met angsten als 'wat als het niet lukt', 'wat moet ik met mijn leven als ik nooit moeder word' enzovoorts).quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:07 schreef Xanthe het volgende:
Misschien moet ik hier nog even duidelijk maken dat het begon om het gevoel een kind te willen. Dat gevoel dat je iets zo graag wilt is bij de 1e hetzelfde als bij de 2e. Over de gevolgen of het wel of niet lukt heb ik het niet gehad en ook zeker niet dat dat gevoel bij het niet kunnen krijgen van een 1e of een 2e hetzelfde zou zijn.
Het verlangen naar (nog) een kind is gewoon hetzelfde ook al heb je dr al 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |