Gaat mij wel heel ver hoor. Dan word je leven tijdens die periode dat je zwanger wilt worden bepaald door dingen die je wel of niet mag omdat je zwanger wilt worden. Ik wil mn leven niet daardoor laten leiden.. en drink gewoon af en toe een drankje. Kijk als je elke dag straalbezopen ben, kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar af en toe een keer wat drinken.... ik lig er niet wakker van en wil ook niet dat het zwanger worden en wat je daarvoor wel of niet mag mn leven gaat beheersen. Zolang ik geen positieve test heb, leef ik gewoon mn leven. Als je eenmaal zwanger bent, vind ik het anders en dan nog is heel af en toe een wijntje niet slecht heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:25 schreef bixister het volgende:
heb 't topic gevonden waarin het nieuwe advies van de Gezondheidsraad wordt geciteerd. daarin wordt aangeraden om ook als je zwanger wil worden al geen alcohol meer te nuttigen.
zie hier: Drinken tijdens de zwangerschap...
en hier staat nog waarom precies, o.a. dat alcoholgebruik (van zowel MAN als vrouw!) rond het moment van bevruchting een hoger risico op een miskraam met zich mee kan brengen.
ook hier vanaf dat we begonnen zijn voor een 2de onthoud ik me van alcohol... maar zoals hier al gezegd is kan het normaal in het begin niet kwaad als je bvb maar 1tje drinkt...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:17 schreef lcicle het volgende:
Ik heb gen enkel risico genomen en ben al geruime tijd geheel onthoudsterDat biertje of wijntje vind ik niet zo belangrijk als de gezondheid van m'n kindje.
In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:28 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat als je zo graag een kind wil, dat je dan ook maar enig risico neemt.
En je 'hele' leven aanpassen in de periode dat je zwanger wil worden/bent?
Neuh, het is maar de helft.
Van eisprong tot NOD, en indien raak uiteraard gedurende de zwangerschap.
Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...quote:Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik drink idd wenig tot niets omdat ik zwanger wil worden en weet dat een glaasje zo nu en dan geen kwaad kan maar ik wil zo min mogelijk risico nemen zekr in de 2 weken voor mn NOD.
Maar zoiets had ik ook bedacht af en toen een slokje en laten staan enzo! Dank voor alle reacties!
Filet eet ik ook niet meer, evenals leverworst. Ik mis het niet en ALS het dan zo mocht zijn dat ik zwanger ben, heb ik dat risico iig vermeden.
Moonah, hoe is het verder met je?
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalenquote:Op woensdag 16 november 2005 12:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...
Okay dat is waar... het is hetzelfde als je eenmaal een kind hebt.. de ene moeder is wat makkelijker (in bijv. loslaten of uit logeren) dan de andere. En als je wat makkelijker bent, wil dat niet betekenen dat je niet van je kind houdt...quote:Op woensdag 16 november 2005 12:11 schreef lcicle het volgende:
[..]
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalenHoef je je excuus niet voor aan te bieden vind ik. Jij beleeft je (bijna) zwangerschap op jouw manier, ik/wij op mijn manier. Ik neem aan dat elke aanstaande moeder van nature goed voor haar kindje wil zorgen. Niets mis mee
quote:Op woensdag 16 november 2005 12:14 schreef bixister het volgende:
leverworst vermijden nog voor je zwanger bent vind ik ook wel erg extreem. zelfs als je zwanger bent mag je dat wel eten, als 't maar met mate is.
quote:Op woensdag 16 november 2005 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]oh wat heb je mij blij gemaakt
mij was dus verteld dat ik dat echt niet mog eten.. en ik verlang al zo lang naar een boterham met pate
![]()
diaan![]()
nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bijquote:Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]terug Evenstar... gaat het nog een beetje met de laatste loodjes? Eigenlijk offtopic....
![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:30 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bij![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]nou dat geloof ik graag... we moeten snel even bijkletsen op msn, in ieder geval veel sterkte de komende maand
Ik word binnenkort 37, ik ben DES-dochter, heb een 'gyneacologisch verleden' (dat kan allebei invloed hebben op de vruchtbaarheid) én ik heb een zus die ruim 4 jaar hulp van een gyn heeft gehad voordat ze zwanger raakte. Daarom heb ik het gevoel van "Ik wil geen enkel eitje meer zo maar verloren laten gaan". Ik voel mezelf dus meer onder druk staan. Ja, doe ik zelf, maar bovengenoemde feiten kan ik niet veranderen. Hoewel ik probeer dat los te laten, vind ik dat erg moeilijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.
Lief dat je ernaar vraagt.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, hoe is het verder met je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |