abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32307587
heb 't topic gevonden waarin het nieuwe advies van de Gezondheidsraad wordt geciteerd. daarin wordt aangeraden om ook als je zwanger wil worden al geen alcohol meer te nuttigen.

zie hier: Drinken tijdens de zwangerschap...

en hier staat nog waarom precies, o.a. dat alcoholgebruik (van zowel MAN als vrouw!) rond het moment van bevruchting een hoger risico op een miskraam met zich mee kan brengen.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:46:14 #102
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_32308134
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:25 schreef bixister het volgende:
heb 't topic gevonden waarin het nieuwe advies van de Gezondheidsraad wordt geciteerd. daarin wordt aangeraden om ook als je zwanger wil worden al geen alcohol meer te nuttigen.

zie hier: Drinken tijdens de zwangerschap...

en hier staat nog waarom precies, o.a. dat alcoholgebruik (van zowel MAN als vrouw!) rond het moment van bevruchting een hoger risico op een miskraam met zich mee kan brengen.
Gaat mij wel heel ver hoor. Dan word je leven tijdens die periode dat je zwanger wilt worden bepaald door dingen die je wel of niet mag omdat je zwanger wilt worden. Ik wil mn leven niet daardoor laten leiden.. en drink gewoon af en toe een drankje. Kijk als je elke dag straalbezopen ben, kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar af en toe een keer wat drinken.... ik lig er niet wakker van en wil ook niet dat het zwanger worden en wat je daarvoor wel of niet mag mn leven gaat beheersen. Zolang ik geen positieve test heb, leef ik gewoon mn leven. Als je eenmaal zwanger bent, vind ik het anders en dan nog is heel af en toe een wijntje niet slecht heb ik me laten vertellen.
Make love, not war ☮
pi_32308507
zo heb ik 't ook gedaan hoor diaan. behalve dan dat af-en-toe-wijntje tijdens de zwangerschap, dat heb ik laten staan. dat schijnt ook echt niet zonder gevaar te zijn namelijk, zie dit bericht
  woensdag 16 november 2005 @ 11:09:16 #104
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_32308830
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:17 schreef lcicle het volgende:
Ik heb gen enkel risico genomen en ben al geruime tijd geheel onthoudster Dat biertje of wijntje vind ik niet zo belangrijk als de gezondheid van m'n kindje.
ook hier vanaf dat we begonnen zijn voor een 2de onthoud ik me van alcohol... maar zoals hier al gezegd is kan het normaal in het begin niet kwaad als je bvb maar 1tje drinkt...
en alchohol intereseerde mij toch al weinig, dus dan is het zowiezo al gemakkelijker niet te drinken....
  woensdag 16 november 2005 @ 11:28:01 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32309387
Ik begrijp werkelijk niet dat als je zo graag een kind wil, dat je dan ook maar enig risico neemt.
En je 'hele' leven aanpassen in de periode dat je zwanger wil worden/bent?
Neuh, het is maar de helft.
Van eisprong tot NOD, en indien raak uiteraard gedurende de zwangerschap.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_32309422
Ik had er ook niet bij vermeld dat ik alcoholische dranken tóch niet zo lekker vind

Persoonlijk vind ik het idee van alcohol drinken alsof je een soort vergif in je lichaam giet. Kijk maar wat het met je doet.. Als ik 1 glas wijn drink, nee bij een half glas al, worden mijn armen heel zwaar. Dat merk ik lichamelijk dus meteen. Dan voelt het dus niet goed als ik dat ga drinken met een nieuw leventje in m'n buik.
Maar.. Ik heb laatst wel een broodje rosbief gegeten Daar zegt men ook van dat het niet mag, maar dat vóelt gewoon niet als iets wat slecht is voor je lichaam.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 16 november 2005 @ 11:53:50 #107
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_32310247
Ik drink idd wenig tot niets omdat ik zwanger wil worden en weet dat een glaasje zo nu en dan geen kwaad kan maar ik wil zo min mogelijk risico nemen zekr in de 2 weken voor mn NOD.
Maar zoiets had ik ook bedacht af en toen een slokje en laten staan enzo! Dank voor alle reacties!
Filet eet ik ook niet meer, evenals leverworst. Ik mis het niet en ALS het dan zo mocht zijn dat ik zwanger ben, heb ik dat risico iig vermeden.
Moonah, hoe is het verder met je?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 16 november 2005 @ 12:00:37 #108
114177 Diaan73
pi_32310473
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:28 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat als je zo graag een kind wil, dat je dan ook maar enig risico neemt.
En je 'hele' leven aanpassen in de periode dat je zwanger wil worden/bent?
Neuh, het is maar de helft.
Van eisprong tot NOD, en indien raak uiteraard gedurende de zwangerschap.
In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.
De helft gaat ook niet op als je niet weet wanneer je je eisprong hebt of wanneer je vage cyclussen zoals ik dus heb.... ik vind het persoonlijk niets op tegen als je af en toe wat drinkt. Ik vind het soms lekker om wat te drinken op een feestje of een avondje uit... kijk als je zwanger bent, wordt het verhaal wel anders... maar zolang dat niet zo is.... neem ik nog gewoon een drankje.
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 12:05:34 #109
114177 Diaan73
pi_32310612
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik drink idd wenig tot niets omdat ik zwanger wil worden en weet dat een glaasje zo nu en dan geen kwaad kan maar ik wil zo min mogelijk risico nemen zekr in de 2 weken voor mn NOD.
Maar zoiets had ik ook bedacht af en toen een slokje en laten staan enzo! Dank voor alle reacties!
Filet eet ik ook niet meer, evenals leverworst. Ik mis het niet en ALS het dan zo mocht zijn dat ik zwanger ben, heb ik dat risico iig vermeden.
Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...
Make love, not war ☮
pi_32310793
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:05 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalen Hoef je je excuus niet voor aan te bieden vind ik. Jij beleeft je (bijna) zwangerschap op jouw manier, ik/wij op mijn manier. Ik neem aan dat elke aanstaande moeder van nature goed voor haar kindje wil zorgen. Niets mis mee
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_32310895
leverworst vermijden nog voor je zwanger bent vind ik ook wel erg extreem. zelfs als je zwanger bent mag je dat wel eten, als 't maar met mate is.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:20:37 #112
114177 Diaan73
pi_32311082
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:11 schreef lcicle het volgende:

[..]

Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalen Hoef je je excuus niet voor aan te bieden vind ik. Jij beleeft je (bijna) zwangerschap op jouw manier, ik/wij op mijn manier. Ik neem aan dat elke aanstaande moeder van nature goed voor haar kindje wil zorgen. Niets mis mee
Okay dat is waar... het is hetzelfde als je eenmaal een kind hebt.. de ene moeder is wat makkelijker (in bijv. loslaten of uit logeren) dan de andere. En als je wat makkelijker bent, wil dat niet betekenen dat je niet van je kind houdt...
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 12:42:30 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32311886
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:14 schreef bixister het volgende:
leverworst vermijden nog voor je zwanger bent vind ik ook wel erg extreem. zelfs als je zwanger bent mag je dat wel eten, als 't maar met mate is.

oh wat heb je mij blij gemaakt mij was dus verteld dat ik dat echt niet mog eten.. en ik verlang al zo lang naar een boterham met pate

diaan
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 12:50:01 #114
81992 Githa
pi_32312151
lever
In lever kunnen grote hoeveelheden vitamine A voorkomen. Eet daarom geen lever tijdens de zwangerschap. Teveel vitamine A tijdens de zwangerschap kan leiden tot aangeboren afwijkingen bij je kind. Beleg daarom met leverproducten maximaal één boterham per dag. Leverproducten zijn leverworst, -pastei, paté, Hausmacher en Berliner

bron

Weer eentje vrolijk vandaag
  woensdag 16 november 2005 @ 13:14:01 #115
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_32312750
hihi dat is ook weer geen probleem voor mij.. lust dat allemaal toch niet... bweuk...

Maar zoals hier gemeld is.. iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar het moet natuurlijk ook niet je normale leven gaan overheersen, want dat is nergens goed voor... er zijn dames bij(inclusief mezelf) die al lang bezig zijn voor een kindje en dat zou inderdaad niet te doen zijn om het vol te houden... want op momenten heb je er gewoon is nood aan...

dus dames, doen wat jullie harten je ingeven...
  woensdag 16 november 2005 @ 13:22:25 #116
114177 Diaan73
pi_32312972
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

oh wat heb je mij blij gemaakt mij was dus verteld dat ik dat echt niet mog eten.. en ik verlang al zo lang naar een boterham met pate

diaan
terug Evenstar... gaat het nog een beetje met de laatste loodjes? Eigenlijk offtopic....
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 13:30:34 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32313188
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

terug Evenstar... gaat het nog een beetje met de laatste loodjes? Eigenlijk offtopic....
nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bij
  woensdag 16 november 2005 @ 13:52:07 #118
114177 Diaan73
pi_32313744
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:30 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bij
nou dat geloof ik graag... we moeten snel even bijkletsen op msn, in ieder geval veel sterkte de komende maand
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 13:54:31 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32313801
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

nou dat geloof ik graag... we moeten snel even bijkletsen op msn, in ieder geval veel sterkte de komende maand
komt in orde
  woensdag 16 november 2005 @ 14:12:43 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32314272
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:00 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.
Ik word binnenkort 37, ik ben DES-dochter, heb een 'gyneacologisch verleden' (dat kan allebei invloed hebben op de vruchtbaarheid) én ik heb een zus die ruim 4 jaar hulp van een gyn heeft gehad voordat ze zwanger raakte. Daarom heb ik het gevoel van "Ik wil geen enkel eitje meer zo maar verloren laten gaan". Ik voel mezelf dus meer onder druk staan. Ja, doe ik zelf, maar bovengenoemde feiten kan ik niet veranderen. Hoewel ik probeer dat los te laten, vind ik dat erg moeilijk.
Feit dat ik dus niet begrijp dat vrouwen die graag zwanger willen raken niet het een en ander willen laten staan, heeft dus meer met mijn eígen insteek te maken.
Ik wil niemands keuze veroordelen.
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Lief dat je ernaar vraagt.
Ik heb me een paar dagen enorm rot gevoeld. Omdat ik er dus werkelijk van overtuigd was dat ik zwanger was. Ik denk dat me dat een volgende keer niet meer op deze manier gaat gebeuren. Ik weet nu dat mijn lijf rare dingen met mijn geest kan doen en/of andersom.
Maar goed, het was ook pas de tweede keer dat we hadden geKvK'd.
Voortaan eerst een test en dan pas jubelen.

Verder laat ik me niet zo veel zien in dit topic. Ik probeer het een beetje los te laten, wil er wat ontspannener mee om proberen te gaan. "Doorgaan met het gewone leven" zoals Diaan zei.
Lukt alleen niet zo goed.
Maar dat is dus de reden dat ik dit topic niet zo vaak aanklik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_32329082
Hoi meiden (en een enkele heer)

Vergeef mij mijn inbraak in jullie forum, maar ik lees al ruim een jaar met jullie mee, vanaf toen ik zwanger wilde worden van mij tweede. Bij mij was het gelukkig in 1x raak net als bij mijn eerste, maar ik ga me daar bijna voor schamen als ik lees hoe lang sommigen van jullie al bezig zijn. Ik gun het iedereen zo van harte.

Ik las over het cervixslijm comtroleren en dat heb ik ook bij mijn beide zwangerschappen gedaan. bij mij was het heel duidelijk te zien. inderdaad soms een beetje onsmakelijk, maar voor een goed doel toch? Ik hoop dat het voor alle meiden zal werken.

Nu heb ik ook nog een tip en het is echt geen bakerpraatje. Ik heb lang gedacht of ik het zou posten, maar ik wil het ook niemand onthouden. Daarom......Als een vrouw klaarkomt, gaat haar baarmoeder ritmisch samentrekken. De baarmoedermond gaat daarbij heen en weer. Als je partner eerst klaarkomt (en er dus een poeltje zaad in de vagina zit) en de vrouw komt daarna klaar, zuigt de baarmoedermond als het ware het zaad naar binnen. Ik ben biologe en er is echt wetenschappelijk bewijs voor. Of dit de reden is dat ik in 1x zwanger was weet ik natuurlijk nooit, maar baat het niet, het schaadt zeker niet.....

Veel succes aan iedereen met een kinderwens
pi_32329739
ik dacht dat dat alweer achterhaald was tumtummetje. maar ik vond 't ook altijd wel plausibel klinken.
hehheh zullen we 't naar de mythbusters sturen?
pi_32336400
Heb ik ook vaker gehoord,maar dan moet het natuurlijk wel lukken ook nog hé?
Als je maar ligt van:ik moet,ik moet,ik moet..........neuh,mooi niks natuurlijk,hahaha
En dan nog,de rest moet ook alemaal maar goed werken en zijn,anders word je echt niet zwanger(maar goed,das voor het andere topic)
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2005 @ 10:13:38 #124
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32336485
tumtummetje zo zijn er nog een aantal "tips" om zwanger te worden. Baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk en ik hoop dat het voor anderen wel werkt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 17 november 2005 @ 10:23:32 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_32336692
alle tips zijn altijd welkom natuurlijk, daarom had ik ook vertelt van het cervixslijm

succes allen, er word aan jullie gedacht
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')