abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32307587
heb 't topic gevonden waarin het nieuwe advies van de Gezondheidsraad wordt geciteerd. daarin wordt aangeraden om ook als je zwanger wil worden al geen alcohol meer te nuttigen.

zie hier: Drinken tijdens de zwangerschap...

en hier staat nog waarom precies, o.a. dat alcoholgebruik (van zowel MAN als vrouw!) rond het moment van bevruchting een hoger risico op een miskraam met zich mee kan brengen.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:46:14 #102
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_32308134
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:25 schreef bixister het volgende:
heb 't topic gevonden waarin het nieuwe advies van de Gezondheidsraad wordt geciteerd. daarin wordt aangeraden om ook als je zwanger wil worden al geen alcohol meer te nuttigen.

zie hier: Drinken tijdens de zwangerschap...

en hier staat nog waarom precies, o.a. dat alcoholgebruik (van zowel MAN als vrouw!) rond het moment van bevruchting een hoger risico op een miskraam met zich mee kan brengen.
Gaat mij wel heel ver hoor. Dan word je leven tijdens die periode dat je zwanger wilt worden bepaald door dingen die je wel of niet mag omdat je zwanger wilt worden. Ik wil mn leven niet daardoor laten leiden.. en drink gewoon af en toe een drankje. Kijk als je elke dag straalbezopen ben, kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar af en toe een keer wat drinken.... ik lig er niet wakker van en wil ook niet dat het zwanger worden en wat je daarvoor wel of niet mag mn leven gaat beheersen. Zolang ik geen positieve test heb, leef ik gewoon mn leven. Als je eenmaal zwanger bent, vind ik het anders en dan nog is heel af en toe een wijntje niet slecht heb ik me laten vertellen.
Make love, not war ☮
pi_32308507
zo heb ik 't ook gedaan hoor diaan. behalve dan dat af-en-toe-wijntje tijdens de zwangerschap, dat heb ik laten staan. dat schijnt ook echt niet zonder gevaar te zijn namelijk, zie dit bericht
  woensdag 16 november 2005 @ 11:09:16 #104
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_32308830
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:17 schreef lcicle het volgende:
Ik heb gen enkel risico genomen en ben al geruime tijd geheel onthoudster Dat biertje of wijntje vind ik niet zo belangrijk als de gezondheid van m'n kindje.
ook hier vanaf dat we begonnen zijn voor een 2de onthoud ik me van alcohol... maar zoals hier al gezegd is kan het normaal in het begin niet kwaad als je bvb maar 1tje drinkt...
en alchohol intereseerde mij toch al weinig, dus dan is het zowiezo al gemakkelijker niet te drinken....
  woensdag 16 november 2005 @ 11:28:01 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32309387
Ik begrijp werkelijk niet dat als je zo graag een kind wil, dat je dan ook maar enig risico neemt.
En je 'hele' leven aanpassen in de periode dat je zwanger wil worden/bent?
Neuh, het is maar de helft.
Van eisprong tot NOD, en indien raak uiteraard gedurende de zwangerschap.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_32309422
Ik had er ook niet bij vermeld dat ik alcoholische dranken tóch niet zo lekker vind

Persoonlijk vind ik het idee van alcohol drinken alsof je een soort vergif in je lichaam giet. Kijk maar wat het met je doet.. Als ik 1 glas wijn drink, nee bij een half glas al, worden mijn armen heel zwaar. Dat merk ik lichamelijk dus meteen. Dan voelt het dus niet goed als ik dat ga drinken met een nieuw leventje in m'n buik.
Maar.. Ik heb laatst wel een broodje rosbief gegeten Daar zegt men ook van dat het niet mag, maar dat vóelt gewoon niet als iets wat slecht is voor je lichaam.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 16 november 2005 @ 11:53:50 #107
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_32310247
Ik drink idd wenig tot niets omdat ik zwanger wil worden en weet dat een glaasje zo nu en dan geen kwaad kan maar ik wil zo min mogelijk risico nemen zekr in de 2 weken voor mn NOD.
Maar zoiets had ik ook bedacht af en toen een slokje en laten staan enzo! Dank voor alle reacties!
Filet eet ik ook niet meer, evenals leverworst. Ik mis het niet en ALS het dan zo mocht zijn dat ik zwanger ben, heb ik dat risico iig vermeden.
Moonah, hoe is het verder met je?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 16 november 2005 @ 12:00:37 #108
114177 Diaan73
pi_32310473
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:28 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat als je zo graag een kind wil, dat je dan ook maar enig risico neemt.
En je 'hele' leven aanpassen in de periode dat je zwanger wil worden/bent?
Neuh, het is maar de helft.
Van eisprong tot NOD, en indien raak uiteraard gedurende de zwangerschap.
In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.
De helft gaat ook niet op als je niet weet wanneer je je eisprong hebt of wanneer je vage cyclussen zoals ik dus heb.... ik vind het persoonlijk niets op tegen als je af en toe wat drinkt. Ik vind het soms lekker om wat te drinken op een feestje of een avondje uit... kijk als je zwanger bent, wordt het verhaal wel anders... maar zolang dat niet zo is.... neem ik nog gewoon een drankje.
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 12:05:34 #109
114177 Diaan73
pi_32310612
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik drink idd wenig tot niets omdat ik zwanger wil worden en weet dat een glaasje zo nu en dan geen kwaad kan maar ik wil zo min mogelijk risico nemen zekr in de 2 weken voor mn NOD.
Maar zoiets had ik ook bedacht af en toen een slokje en laten staan enzo! Dank voor alle reacties!
Filet eet ik ook niet meer, evenals leverworst. Ik mis het niet en ALS het dan zo mocht zijn dat ik zwanger ben, heb ik dat risico iig vermeden.
Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...
Make love, not war ☮
pi_32310793
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:05 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Kijk dat gaat mij dus echt te ver... sorry dat ik er zo over denk...
Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalen Hoef je je excuus niet voor aan te bieden vind ik. Jij beleeft je (bijna) zwangerschap op jouw manier, ik/wij op mijn manier. Ik neem aan dat elke aanstaande moeder van nature goed voor haar kindje wil zorgen. Niets mis mee
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_32310895
leverworst vermijden nog voor je zwanger bent vind ik ook wel erg extreem. zelfs als je zwanger bent mag je dat wel eten, als 't maar met mate is.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:20:37 #112
114177 Diaan73
pi_32311082
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:11 schreef lcicle het volgende:

[..]

Iedereen moet dat voor zichzelf kunnen bepalen Hoef je je excuus niet voor aan te bieden vind ik. Jij beleeft je (bijna) zwangerschap op jouw manier, ik/wij op mijn manier. Ik neem aan dat elke aanstaande moeder van nature goed voor haar kindje wil zorgen. Niets mis mee
Okay dat is waar... het is hetzelfde als je eenmaal een kind hebt.. de ene moeder is wat makkelijker (in bijv. loslaten of uit logeren) dan de andere. En als je wat makkelijker bent, wil dat niet betekenen dat je niet van je kind houdt...
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 12:42:30 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32311886
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:14 schreef bixister het volgende:
leverworst vermijden nog voor je zwanger bent vind ik ook wel erg extreem. zelfs als je zwanger bent mag je dat wel eten, als 't maar met mate is.

oh wat heb je mij blij gemaakt mij was dus verteld dat ik dat echt niet mog eten.. en ik verlang al zo lang naar een boterham met pate

diaan
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 12:50:01 #114
81992 Githa
pi_32312151
lever
In lever kunnen grote hoeveelheden vitamine A voorkomen. Eet daarom geen lever tijdens de zwangerschap. Teveel vitamine A tijdens de zwangerschap kan leiden tot aangeboren afwijkingen bij je kind. Beleg daarom met leverproducten maximaal één boterham per dag. Leverproducten zijn leverworst, -pastei, paté, Hausmacher en Berliner

bron

Weer eentje vrolijk vandaag
  woensdag 16 november 2005 @ 13:14:01 #115
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_32312750
hihi dat is ook weer geen probleem voor mij.. lust dat allemaal toch niet... bweuk...

Maar zoals hier gemeld is.. iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar het moet natuurlijk ook niet je normale leven gaan overheersen, want dat is nergens goed voor... er zijn dames bij(inclusief mezelf) die al lang bezig zijn voor een kindje en dat zou inderdaad niet te doen zijn om het vol te houden... want op momenten heb je er gewoon is nood aan...

dus dames, doen wat jullie harten je ingeven...
  woensdag 16 november 2005 @ 13:22:25 #116
114177 Diaan73
pi_32312972
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

oh wat heb je mij blij gemaakt mij was dus verteld dat ik dat echt niet mog eten.. en ik verlang al zo lang naar een boterham met pate

diaan
terug Evenstar... gaat het nog een beetje met de laatste loodjes? Eigenlijk offtopic....
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 13:30:34 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32313188
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

terug Evenstar... gaat het nog een beetje met de laatste loodjes? Eigenlijk offtopic....
nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bij
  woensdag 16 november 2005 @ 13:52:07 #118
114177 Diaan73
pi_32313744
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:30 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nog maar een dik maandje idd.. gaat hard.. beetje frustie en onzeker, lichamelijk aardig wat krampjes etc. rete nieuwschierig, slapenloze nachten, intens genieten.. de python van de efteling is er niks bij
nou dat geloof ik graag... we moeten snel even bijkletsen op msn, in ieder geval veel sterkte de komende maand
Make love, not war ☮
  woensdag 16 november 2005 @ 13:54:31 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32313801
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

nou dat geloof ik graag... we moeten snel even bijkletsen op msn, in ieder geval veel sterkte de komende maand
komt in orde
  woensdag 16 november 2005 @ 14:12:43 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32314272
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:00 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

In mijn ogen heet dat gewoon doorgaan met je leven, ik wil niet constant bezig zijn met het zwanger willen worden, het moet spontaan gebeuren. Het is hetzelfde als je op "de zgn. goede momenten" gaat klussen, daar begin ik ook niet aan. Ik leef gewoon normaal met af en toe een drankje en zie wel of en wanneer ik zwanger word.
Ik word binnenkort 37, ik ben DES-dochter, heb een 'gyneacologisch verleden' (dat kan allebei invloed hebben op de vruchtbaarheid) én ik heb een zus die ruim 4 jaar hulp van een gyn heeft gehad voordat ze zwanger raakte. Daarom heb ik het gevoel van "Ik wil geen enkel eitje meer zo maar verloren laten gaan". Ik voel mezelf dus meer onder druk staan. Ja, doe ik zelf, maar bovengenoemde feiten kan ik niet veranderen. Hoewel ik probeer dat los te laten, vind ik dat erg moeilijk.
Feit dat ik dus niet begrijp dat vrouwen die graag zwanger willen raken niet het een en ander willen laten staan, heeft dus meer met mijn eígen insteek te maken.
Ik wil niemands keuze veroordelen.
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Lief dat je ernaar vraagt.
Ik heb me een paar dagen enorm rot gevoeld. Omdat ik er dus werkelijk van overtuigd was dat ik zwanger was. Ik denk dat me dat een volgende keer niet meer op deze manier gaat gebeuren. Ik weet nu dat mijn lijf rare dingen met mijn geest kan doen en/of andersom.
Maar goed, het was ook pas de tweede keer dat we hadden geKvK'd.
Voortaan eerst een test en dan pas jubelen.

Verder laat ik me niet zo veel zien in dit topic. Ik probeer het een beetje los te laten, wil er wat ontspannener mee om proberen te gaan. "Doorgaan met het gewone leven" zoals Diaan zei.
Lukt alleen niet zo goed.
Maar dat is dus de reden dat ik dit topic niet zo vaak aanklik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_32329082
Hoi meiden (en een enkele heer)

Vergeef mij mijn inbraak in jullie forum, maar ik lees al ruim een jaar met jullie mee, vanaf toen ik zwanger wilde worden van mij tweede. Bij mij was het gelukkig in 1x raak net als bij mijn eerste, maar ik ga me daar bijna voor schamen als ik lees hoe lang sommigen van jullie al bezig zijn. Ik gun het iedereen zo van harte.

Ik las over het cervixslijm comtroleren en dat heb ik ook bij mijn beide zwangerschappen gedaan. bij mij was het heel duidelijk te zien. inderdaad soms een beetje onsmakelijk, maar voor een goed doel toch? Ik hoop dat het voor alle meiden zal werken.

Nu heb ik ook nog een tip en het is echt geen bakerpraatje. Ik heb lang gedacht of ik het zou posten, maar ik wil het ook niemand onthouden. Daarom......Als een vrouw klaarkomt, gaat haar baarmoeder ritmisch samentrekken. De baarmoedermond gaat daarbij heen en weer. Als je partner eerst klaarkomt (en er dus een poeltje zaad in de vagina zit) en de vrouw komt daarna klaar, zuigt de baarmoedermond als het ware het zaad naar binnen. Ik ben biologe en er is echt wetenschappelijk bewijs voor. Of dit de reden is dat ik in 1x zwanger was weet ik natuurlijk nooit, maar baat het niet, het schaadt zeker niet.....

Veel succes aan iedereen met een kinderwens
pi_32329739
ik dacht dat dat alweer achterhaald was tumtummetje. maar ik vond 't ook altijd wel plausibel klinken.
hehheh zullen we 't naar de mythbusters sturen?
pi_32336400
Heb ik ook vaker gehoord,maar dan moet het natuurlijk wel lukken ook nog hé?
Als je maar ligt van:ik moet,ik moet,ik moet..........neuh,mooi niks natuurlijk,hahaha
En dan nog,de rest moet ook alemaal maar goed werken en zijn,anders word je echt niet zwanger(maar goed,das voor het andere topic)
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2005 @ 10:13:38 #124
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32336485
tumtummetje zo zijn er nog een aantal "tips" om zwanger te worden. Baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk en ik hoop dat het voor anderen wel werkt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 17 november 2005 @ 10:23:32 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_32336692
alle tips zijn altijd welkom natuurlijk, daarom had ik ook vertelt van het cervixslijm

succes allen, er word aan jullie gedacht
stormy waters...
sailin'
pi_32343802
Er zijn in mijn omgeving al weer twee gevalletjes van per ongeluk zwanger geworden waarvan de jongste 19 en de andere mijn leeftijd. Werd ik maar per ongeluk zwanger.
pi_32343923
O ja en dan heb ik ook nog zo'n vent die vind dat ik niet zwanger wordt omdat ik er te veel mee bezig ben. Zou je zo een kerel niet af en toe met liefde opknopen. Mannen kunnen echt zulke botte wezens zijn
  donderdag 17 november 2005 @ 14:52:13 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32343986
Och Faja, het is soms niet te geloven wat mensen zeggen en het zelfs nog goed bedoelen. Er is zelfs een heel topic over!
Sommige mensen weten gewoon niet beter.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_32344024
Ik zal het topic maar eens opzoeken als het me lukt tenminste
  donderdag 17 november 2005 @ 14:55:48 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32344087
Ben te lui om te zoeken, maar het heet "Dingen die je nooit meer wilt horen". Gewoon even zoeken onder een paar maanden terug, staat ie er vast bij.
  donderdag 17 november 2005 @ 18:05:21 #131
94046 PM-girl
pi_32349748
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:09 schreef minoes_ het volgende:
Heb ik ook vaker gehoord,maar dan moet het natuurlijk wel lukken ook nog hé?

Groetjes,Minoes

Leuk om te lezen hoe iedereen verschillend denkt over het wel of niet eten en drinken van bepaalde dingen tijdens en voor de zwangerschap!
Ik blijf gewoon bij mijn ideeën en voel me daar goed bij en hoop dat iedereen dat zo voor zichzelf kan zeggen!

Hier wordt het weer spannend, aantal goede klusdagen gehad, zondag weer NOD.
Ik merk eigenlijk nog niets aan mezelf, behalve dat ik weinig eetlust heb (m.n. bij brood) maar volgens mij ligt dat aan mijn opkomende verkoudheid, daardoor ben ik ook moe.
Suziiee hoe is het bij jou?

Tot nu toe kan ik hier nog positief reageren op zwangerschappen om me heen, ik voel me daar nog niet vervelend bij,maar ik kan me voorstellen dat het op den duur moeilijker wordt.
*
  donderdag 17 november 2005 @ 19:29:04 #132
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_32351979
Bij mij is niets te zen..maar ja..wat ik al eerder zei..mijn nod kan net zo goed een weekje later zijn, je weet het maar nooit.Verder heb ik nergens last van..ja ook van de moeheid..maar das zeker weten de schuld van mezelf omdat ik gewoon TE hard werk...ach ja..nog een week of 5-6 dan is december en de drukte weer voorbij

Heb ook niet supergoed geklust...en ik weet ook niet wanneer precies voor mij het juiste moment is om te klussen..dus het zal me weer benieuwen...t kan nog alle kanten op...maar ik ga er gewoon weer van uit dat het niets is deze keer...

Groetjes Suzanne
  donderdag 17 november 2005 @ 19:57:29 #133
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_32352832
is vandaag gearriveerd na een cyclus van 30 dagen,wist niet precies wat me cyclus was omdat we nog maar net een maandje bezig zijn

volgende nod is dan ongeveer op 17 dec
  donderdag 17 november 2005 @ 20:09:58 #134
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32353225
Hoi ,
normaal post ik alleen maar in het grote kleine babietjestopic, maar ik kwam hier even kijken en ik wil alleen maar zeggen aan [b]PM-girl[/b ]dat ik gedurende mijn zwangerschap geen enkel kwaaltje gehad heb. Ik had echt helemaal nergens last van behalve dan van het eten van brood in het begin van mijn zwangerschap! Dat smaakte mij echt niet meer. Dus wie weet...
  donderdag 17 november 2005 @ 21:58:58 #135
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_32356803
Jammer hoor Glossy!
Op naar ronde 2...
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:52:51 #136
94046 PM-girl
pi_32364685
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:09 schreef Libel het volgende:
Hoi ,
normaal post ik alleen maar in het grote kleine babietjestopic, maar ik kwam hier even kijken en ik wil alleen maar zeggen aan [b]PM-girl[/b ]dat ik gedurende mijn zwangerschap geen enkel kwaaltje gehad heb. Ik had echt helemaal nergens last van behalve dan van het eten van brood in het begin van mijn zwangerschap! Dat smaakte mij echt niet meer. Dus wie weet...
Stiekem had ik ook al zoiets bedacht

Ik denk echter dat mijn menstruatie zich vanmorgen heeft aangekondigd, heel licht bloedverlies, minimaal, maar wel twee dagen voor NOD. Dit is dus nog even afwachten
*
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:53:42 #137
94046 PM-girl
pi_32364697
Glossy,ik vergeet helemaal op jouw bericht te antwoorden. Jammer, je weet nu wel hoelang je je cyclus kunt verwachten.
Succes!
*
pi_32364913
glossy

jammer joh.

ik ben deze maand bezig met temperaturen, gister avond sprong de temp. omhoog!!! Dus we hebben in ieder geval op het goede moment geklust.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:13:52 #139
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_32365018
ja tis idd jammer,maar had ook niet verwacht dat het in 1x raak zou zijn,had leuk geweest.
ben allang blij dat ik gewoon ongi werd (dan wel na 30 dagen) want je hoort vaak genoeg dat sommige (zoals een vriendin van mij) 1x in de 3 a 4 maanden ongi worden.
aan de ene kant jammer dat het niet raak is maar aan de andere kant ben ik wel blij dat het uit zich zelf is gekomen.

op naar ronde 2
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:03:16 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32367070
Jammer glossy, ik heb je in het lijstje gezet!
pi_32370114
Ticootje, good luck!!

Het b lijkt dat wij naar de HA moesten bellen voor de uitslag van de spermatest... En wat is de uitslag? 'Middelmatig'. Tja, wat moet je daar nu weer mee... 'Het is slechter geworden'. Oh? Hoe kunnen ze dat nou weer weten dan? Dit was de eerste keer.

Nu willen ze nog een test doen en dan kijken wat die uitslag is. Dat is wel standaard, dacht ik. Als daarvan de uitslag net zoiets is, dan worden we doorgestuurd naar een gyn. voor verdere onderzoeken.
Nou, volgende week maar eens doen, dan ... We zitten nu ook in de klusfase
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:12:08 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32370250
Ticootje, je weet dat 's avonds temperaturen weinig zin heeft? je temperatuur schommelt om 't minste of geringste een paar tiende en zo kan dit een heel vertekenend beeld geven. De enige manier om echt een goed inzicht te krijgen is 's morgens, elke dag op hetzelfde tijdstip en vooral niet je bed uit zijn geweest! Zelfs als je 2 uur voor het temperaturen dan je bed uit bent geweest om te plassen kan dit een tiende schelen.

glossy, succes volgende ronde!

Bright idd wazig dat ze zeggen dat 't slechter is geworden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32371903
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:07 schreef Bright het volgende:
We zitten nu ook in de klusfase
Altijd leuk die klusweekendjes, heb hier "klusweekend" + klusweekend voor de zolder + 12,5 trouwfeest van een kennis. To much in to little time, tijd dat het weekend 3 dagen word ofzo
pi_32383942
oh dat wist ik niet

jeetje zeg, ik vind het al helemaal niets.....
Ik baal een beetje dat het niet gewoon een keer raak is, zonder truukjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:22:04 #145
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_32384391
Ik ben d'r trouwens achter gekomen nu na mijn derde maand temperaturen dat mijn eisprong op dag 18 is, ook hulp gehad van die site Fertifinogwatdinges.com die hier werd genoemd. Dat is toch wel handig om te weten!
Zit nu ong. een week voor mijn NOD en we wachten weer "rustig" af of het wel of niet raak is deze maand!
pi_32385862
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:07 schreef Bright het volgende:
'Het is slechter geworden'.
tijdens al die weken wachten op jullie telefoontje zeker!
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:21:48 #147
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32386007
Ja, van drie weken in een potje zwemmen wordt het er niet beter op .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 19 november 2005 @ 07:44:48 #148
94046 PM-girl
pi_32392251
Dat temperaturen lijkt me niets, ik ben daar denk ik te slordig voor.

Hier heb ik gisteren de hele dag gevloeid, maar verder geen enkele tekenen die normaal bij een menstruatie horen (buikpijn, zere bovenbenen etc.)
Al ga ik er niet van uit dat ik zwanger ben, ik denk dat dit gewoon een vreemde menstruatie is.
*
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:24:02 #149
94046 PM-girl
pi_32399566
Suzie hoe is het bij jou?
*
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:25:02 #150
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_32405399
Hier nog steeds niets......het wachten gaat gewoon door.....
  zondag 20 november 2005 @ 11:39:11 #151
94046 PM-girl
pi_32420604
Hier hebben de echt hun weg gevonden helaas, dit keer verloopt alles gewoon net even anders dan normaal.
*
pi_32421887
pm-girl wat klote!!

suziee spannend meid.... ik duim voor je!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  zondag 20 november 2005 @ 14:54:54 #153
62233 Jelief
ikke lief!
pi_32425428
Dikke en voor alle streepjeszoekers
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 20 november 2005 @ 15:15:16 #154
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_32425996
jammer pm-meisje
  zondag 20 november 2005 @ 18:18:31 #155
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_32430930
pm-girl wat spijtig voor je.... dikke knuffel
  zondag 20 november 2005 @ 18:23:44 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_32431085
wat jammer pm girl
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 november 2005 @ 20:28:11 #157
114177 Diaan73
pi_32434468
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:23 schreef Belana het volgende:
wat jammer pm girl
Make love, not war ☮
pi_32446246
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:06 schreef TazDevl het volgende:
[..]
Altijd leuk die klusweekendjes, heb hier "klusweekend" + klusweekend voor de zolder + 12,5 trouwfeest van een kennis. To much in to little time, tijd dat het weekend 3 dagen word ofzo
Haha - heel herkenbaar! Maar we hebben een prima oplossing: Elise heeft dit weekend lekker bij haar opa en oma gelogeerd, dus papa en mama hadden het rijk alleen (nou ja, op inderdaad een feestje na), dus de hele zondag waren we ook lekker weg, gewandeld in het bos/de heide, lekkere 'huwelijkstijd' gehad, dus.
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:21 schreef Leah het volgende:
Ja, van drie weken in een potje zwemmen wordt het er niet beter op .
Haha - ik neem aan dat ze maar 1x tellen en niet na de telling een week wachten en dan hetzelfde potje nogmaals testen
pi_32446841
Suziee nog niks??

spannend! wanneer wil je evt. gaan testen?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_32447196
Spijtig, PM! Hopelijk wordt het komende maand een echte feestmaand, met veel cadeautjes voor iedereen hier!!!

En Suziieee, het is allang testtijd hoor!
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 12:31:25 #161
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32449579
Wat jammer PM girl. Die rottige duivels ook altijd
Suzzieee hoe gaat het met jou?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_32451088
Hier zit ik inmiddels op dag 35 en nog steeds niet getest en ook nog steeds geen of iets dat er op wijst dat het er aan komt.
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 13:29:47 #163
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32451122
Faja-Lobi heb je enig idee wanneer je zou gaan testen? Spannend zeg
pi_32451200
Mijn man zegt dat ik moet wachten tot 3 december, in 2003 hebben we ook op die dag getest en die was positief. Maar ik denk niet dat ik zo lang kan wachten. In principe had ik zelf het idee om evt as woensdag te testen, is het negatief dan kan ik volgende week woensdag nog een keer testen (stel ik test te vroeg) en als het dan nog negatief is kan ik die zelfde dag nog langs bij mijn vrouwelijke huisarts en ga ik een verwijskaart vragen voor de gyn om te kijken of er dan toch misschien weer een cyste zit.
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 13:41:35 #165
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32451421
Jouw man kan mooi praten, wachten tot 3 december Helaas zit je natuurlijk wel met je cysteverleden dus ik kan me voorstellen dat je nog even heel voorzichtig bent met de hoop op een posi test. Ik duim voor je hoor!
pi_32451482
Dank je wel slaapmeisje, hier duimen we ook voor jou en je ivf behandeling. Misschien kunnen we wel samen zwanger zijn straks!!

Ik wil gewoon voor 30 november getest hebben zodat ik evt gelijk een afspraak kan maken bij de gyn en niet hoef te wachten tot na mijn midweek center parcs.
pi_32453926
Klussen, vrienden die 12,5 jaar getrouwd zijn en verbouwing bleek hier te veel - mijn GF viel tijdens het klussen zaterdag nacht in slaap...
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 15:43:50 #168
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32454460
zegt dat iets over haar vermoeidheid of over de kwaliteit van het klussen?
  maandag 21 november 2005 @ 15:45:25 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32454508
  maandag 21 november 2005 @ 15:47:01 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32454556
Slaapmeisje!
pi_32455019
Thanks!

Neej, ze was heel de week al ziekjes en moe... dan ook nog verplicht klussen werd teveel
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 16:27:11 #172
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32455412
Het was maar een grapje TazDevl. Verplicht klussen is nou eenmaal slaapverwekkend
pi_32455741
no offence taken
  maandag 21 november 2005 @ 20:31:32 #174
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_32461908
Hier nog steeds niets..voorlopig ga ik nog niet testen....

Ben meer bezig met dat het weer lang gaat duren deze keer dan met het feit dat ik misschien wel een kansje heb dat ik zwanger zou kunnen zijn....

Ik zit nu op dag 37...voor dag 42 ga ik zeker niet testen...

Groetjes Suzanne
  maandag 21 november 2005 @ 20:33:15 #175
94046 PM-girl
pi_32461962
Spannend suzie, maar ik snap wel dat je het testen uit wil stellen
*
pi_32472856
Knap dat je zo lang kunt wachten suus,veel sterkte er mee
Groetjes,Minoes
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:50:25 #177
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32475962
Faja, moeilijk hè dat wachten?
Maar heb je zelf niet het idee dat als je een paar daagjes langer wacht, het misschien iets verstandiger is? Ik ben zo'n miep die het dan zonde vindt van de test als die negatief is en een week later wel positief.

Sjonge, het wordt wel weer spannend hier de komende tijd!
pi_32476324
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:50 schreef dutchie het volgende:
Faja, moeilijk hè dat wachten?
Maar heb je zelf niet het idee dat als je een paar daagjes langer wacht, het misschien iets verstandiger is? Ik ben zo'n miep die het dan zonde vindt van de test als die negatief is en een week later wel positief.

Sjonge, het wordt wel weer spannend hier de komende tijd!
Ja dat heb ik dus ook. Ik wacht liever een week dan dat ik te vroeg ga testen!!

Hier moet ik nog een paar dagen wachten, misschien 2 dagen, misschien 3 of meer. Als ik 28 dagen aan houdt dan moet ik overmorgen ongi worden. Maar weet niet of ik wel een cyclus heb van 28 dagen
Maar denk niet dat we deze ronde alweer zwanger zijn geworden!! Dat zou dan wel heeeeel toevallig zijn!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_32476416
Dutch, ik vind het heel erg moeilijk dat wachten maar ik heb ook geen test in huis zodat ik wel MOET wachten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:15:42 #180
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32476498
En het lukt je ook nog om niet naar de drogist te sprinten?
pi_32476570
Ik ben net nog in het kruidvat geweest en er naast zit een apotheek maar ik heb alleen tandenborstels, tandpasta, luierbroekjes, zwemluiers en toffee gehaald. Dus het lukt aardig moet ik er wel bij zetten dat de vorige keer ik daar dus wel mijn test heb gehaald en die kassiere zo aan het bleren was in de winkel dat ik een test kocht of ik dacht zwanger te zijn dat ik dus van mijn levens dagen daar geen test meer haal. Zet ze me weer voor schut midden in de winkel.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:22:14 #182
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32476652
Ik krijg zo'n "Tinaaaaa, wass kosten die condome???" deja-vú Faja.
pi_32476790
Het ging meer zo: [Faja] Mag ik een zwangerschapstest (normaal stemvolume)
[Kassiere] Wilt u de Clearblue, Predictor of huismerk (luid volume0
[Faja] Doe maar het huismerk
[kassiere] Die zijn op (nog steeds luid)
[Faja] (inmiddels rood aangelopen) Welke heeft u dan wel?
[Kassiere] De predictor en de Clearblue (luider dan eerst)
[F]Geef maar de clearblue
[K] Goh wat leuk, eerste keer zwanger? (mega luid)
[F] Nee (denkend wat gaat jou dat aan)
[K] Maar voel je je al zwanger
[F} kan ik afrekenen??? (nu boos)
[K] Tuurlijk, dat is dan .........(beledigd)
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:30:02 #184
593 sjak
Juffie Bloem
pi_32476805
Oh, wat genant
Ik zou ook niet meer teruggaan. Geen apotheek in de buurt?
Lekker douchen!
pi_32476913
Sjak dat vond ik dus ook heel genant en daarom haal ik daar alleen het hoog nodige en geen dingen waar zo'n k*t kassiere je mee voor lul kan zetten. Er zit een apotheek naast (en dit is bij mijn werk) thuis zit er een etos en 2 apotheken vlak bij elkaar maar ik beheers me nog even. Ook al zit ik nu op dag 36 van mijn cyclys.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2005 @ 12:51:09 #186
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32477262
O wat herkenbaar Faja Ik heb de afgelopen 3,5 jaar ook de nodige testen in huis gehaald en als ik nu bij de drogist kom dan voel ik me daar gewoon niet meer prettig bij. Ik heb me voorgenomen om nu maar eens een andere drogist binnen te stappen. Toen we in augustus met vakantie gingen was ik ook weer eens een paar dagen overtijd en heb ik nog op schiphol een test gescoord. Ze hadden daar alleen Predictor Prompt werd ik de volgende dag ongesteld
pi_32477344
Het voelt ook als of je een soort van vloek over je zelf afroept door een test te halen en die dan ook te doen. Ik haal dan een test en dan denk ik al bij me zelf: what's the use, morgen ben ik toch ongesteld en de test is negatief, hoef ik hem niet eens voor te doen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2005 @ 13:04:48 #188
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_32477564
Aan de andere kant haal ik dan juist een test in huis als ik weer eens overtijd ben dan weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben en als die ongesteldheid dan toch moet komen dan liever zo snel mogelijk. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik er tijdens het testen achterkwam dat ik ongesteld was geworden. Dat was wel een strakke timing hoor pffff.
pi_32477632
Daar heb je wel gelijk in, dat ben ik ook helemaal met je eens. Als ik dan inderdaad toch niet zwanger ben weet ik dat ook liever zodat ik verder kan en dan maar gelijk die menstruatie er achter aan. Er op wachten is ook niks.

Maar goed ik ben morgen vrij, ik ben benieuwd of ik het vol hou om pas ergens rond de 3e te testen. Denk het niet eigenlijk.
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:10:27 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32477692
Nou, de 3e is nog wel erg ver weg. Maar volgende week is toch reëeler dan? Of bedoelde je juist of volg. week woensdag of die week erop?
Ik dacht nl. dat je morgen wilde testen, maar nu weet ik het even niet meer.
pi_32477866
Je hebt het helemaal goed Dutch. Op de woensdag is de vrouwelijke huisarts er dus ik doe of morgen een test en als die dan negatief is geen ik me zelf nog een week om te kijken of ik dan wel een positieve test heb of dat de rode komen. Is dat dan volgende week woensdag allebei niet ga ik even langs bij de HA en vraag om een verwijskaart voor de gyn om te kijken of er dan toch ergens misschien een cyste mijn eierstok blokkeert.
pi_32477894
Maar ik heb dus geen test in huis en ook niet gekocht dus het ik denk dat ik het een weekje uitzing.
pi_32481648
Spannend Faja!
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:17:59 #194
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_32492357
nieuwe nod is dus 26 december(verjaardag van mijn 2 jongste zusjes)

ben dus ongi geworden... had schrik dat de provera niet zou helpen....

we kunnen dus nieuwe poging ondernemen

dames en heer ook voor jullie toi toi toi
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:46:39 #195
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_32493542
Gelukkig Luna....kan je weer aan de slag...
pi_32496369
Spannend allemaal..

Voor degenen die aan de slag 'moeten' is dit misschien nog leuk om te lezen: Goede seks vergroot kans zwangerschap
Kom ik tegen terwijl ik info zoek over hypotheekrenteaftrek
  woensdag 23 november 2005 @ 06:59:06 #197
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32499306
Spannen Suus en Faja, ik jompel alvast even voor jullie!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 november 2005 @ 09:17:38 #198
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_32500222
Spannend Suus en Faja! Ik duim voor jullie!

Ik zit vandaag op dag 24 van mijn cyclus, en het is weer afwachten of ik ongi word. Mijn lichaam geeft weer allerlei vage signalen af, gespannen borsten, een vreemd gevoel in mijn lichaam over het algemeen gezien!
Ik weet het allemaal eve niet, kijk het in ieder geval nog t/m zondag aan! (dat is dan dag 28 van mijn cyclus en als ik dán nog niet ongi ben, dan denk ik wel testen)
pi_32500776
Vandaag toch maar even een test gedaan en uiteraard was deze weer negatief. Ik heb gelijk de huisarts gebeld en kon een half uur later komen. Ik heb sinds mei dit jaar bij gehouden wanneer ik ongesteld ben geweest, hoeveel dagen er tussen zitten en hoe lag de menstruatie duurt. De huisarts vermoed dat ik geen tot zeer zelden een eisprong heb en dat mijn dochter Morgaine dus gewoon een lucky shot was. Ik heb nu een afspraak bij de gyn op 13 december om te kijken hoe en wat. Ik moet ook nu iedere dag mijn temperatuur bij gaan houden om te kijken of er dus een eisprong is of niet zoals de huisarts vermoed. Mag ik even melden dat ik me nu dus gewoon echt zwaar klote voel en helemaal na de opmerking van mijn moeder daarnet dat ik er in ieder geval 1 heb en dat als zij mij was ze niet verder zou gaan met de hele medische shitzooi omdat de kans bij gebruik van medicatie of hormonen op een meerling erg groot is. Ja en???? Ik wil graag een tweede kindje ook al heb ik er 1 en als een tweede kindje een 2e en een 3e betekent ben ik ook ziels gelukkig.

PS Slaapmeisje en andere dames die heel graag zwanger willen worden van hun eerste maar dus wel al in MMM zitten, ik weet donders goed dat ik gezegend ben en dat anderen er heel veel over voor hebben om het zelfde te mogen hebben. Maar de wens voor een 2e is ook groot, ik heb zo veel liefde nog over voor een ander kindje erbij.
pi_32501247
faja lobi, waarop baseert je huisarts dat vermoeden dat je geen/nauwelijks een ei-sprong hebt dan? hoeveel dagen zitten er zo ongeveer tussen je menstruaties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')