Tuurlijk ben je gezegend dat je er 1 hebt. Maar ook dat gevoel van een 2e willen is toch normaal?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
PS Slaapmeisje en andere dames die heel graag zwanger willen worden van hun eerste maar dus wel al in MMM zitten, ik weet donders goed dat ik gezegend ben en dat anderen er heel veel over voor hebben om het zelfde te mogen hebben. Maar de wens voor een 2e is ook groot, ik heb zo veel liefde nog over voor een ander kindje erbij.
Denk het niet...quote:Op zondag 27 november 2005 11:02 schreef Xanthe het volgende:
Denk dat het qua gevoel hetzelfde ligt alleen voor degene die nog geen kindje hebben kunnen alleen maar fantaseren hoe het is om moeder te zijn en dat weten wij al.
Hoe graag jullie ook een 2e willen... je hebt al wel zo'n gelukje rondlopen/kruipen/hobbelen...quote:Op zondag 27 november 2005 17:33 schreef Xanthe het volgende:
Hoezo niet?
Die had er bij mij ook nog onder gemoeten idd.quote:Op zondag 27 november 2005 22:23 schreef Leah het volgende:
Waarbij ik niet wil zeggen dat een wens voor een tweede niet heel heftig kan zijn, en dat ik begrijp dat je daarvoor weer de MMM ingaat, hoor. Het is alleen appels met peren vergelijken.
Ow Suzzieeee zwaar frustrerend moet dit voor j(ulli)e zijn.... hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Dikke knuffelquote:Op maandag 28 november 2005 17:28 schreef Suzziieee het volgende:
Hier nog steeds nietsNet een test gedaan maar die was uiteraard zwaar negatief.
Dus we wachten nog maar ff verder af...word er wel sch***ziek van.Cyclus niet in orde en daarbij nog eens tig kilo aangekomen sinds ik van die pil af ben...ben in staat om er weer aan te gaan en de kinderen maar te laten zitten.....bah....
![]()
Dag 44....and still counting.....
Naja....groetjes enzo![]()
Minoes dan weet jij dus niet wat het is om met de onzekerheid te leven misschien altijd wel kinderloos te blijven....quote:Op maandag 28 november 2005 14:06 schreef minoes_ het volgende:
En even over de discussie,of het wel of niet moeilijker is,dat een tweede niet wil lukken:
Ik heb 2 meiden van mijn ex,maar wil dolgraag een 3e (1e voor hem)van mijn huidige man.
Ik kan je wel vertellen dat ik er veel meer van slag ben geweest dat het nu niet lukt,dan dat ik dat 12 jaar geleden had.Dus het feit,dat ik er al 2 heb,doet daar niets aan af,het gevoel kan net zo heftig zijn.
Groetjes,Minoes![]()
Ik ben het niet met je eens, Xanthe. Laat ik proberen het uit te leggen. Ik heb drie kinderen. Voordat ik zwanger werd van de eerste had ik heel sterk het verlangen naar een kindje. Ik wist niet precies wat het inhield om een kind te hebben, maar die oerdrang was immens bij mij. Na de bevalling bleek het geluk van het hebben van een kind veelomvattender dan ik kan beschrijven. De drang om nog meer kinderen te krijgen bleef. Ik was zo ontzettend blij met mijn tweede, en later ook met mijn derde. Het verlangen naar een kind krijgen is nog steeds niet weg, maar de praktische bezwaren staan een vierde kind krijgen in de weg. Ik denk dat ik het gevoel van '' ik zou zo graag nog 1 keer moeder worden" niet kwijtraak. Bij het krijgen van een tweede (of derde of enz. kind) speelt onlosmakelijk het gevoel mee dat je weet wat het is om een kind te krijgen. Als je nog geen kind hebt en je wilt er heel graag een, speelt onlosmakelijk het gevoel van een gemis, een enorme leegte in je hart mee. Niemand kan voor jou persoonlijk bepalen wat heftiger voelt, Xanthe, ik weet alleen dat ik het gevoel van nóg een kindje willen absoluut niet kan vergelijken met het gevoel dat ik had toen ik nog niks had (want dat gevoel zat doorspekt met angsten als 'wat als het niet lukt', 'wat moet ik met mijn leven als ik nooit moeder word' enzovoorts).quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:07 schreef Xanthe het volgende:
Misschien moet ik hier nog even duidelijk maken dat het begon om het gevoel een kind te willen. Dat gevoel dat je iets zo graag wilt is bij de 1e hetzelfde als bij de 2e. Over de gevolgen of het wel of niet lukt heb ik het niet gehad en ook zeker niet dat dat gevoel bij het niet kunnen krijgen van een 1e of een 2e hetzelfde zou zijn.
Het verlangen naar (nog) een kind is gewoon hetzelfde ook al heb je dr al 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |