abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:30:55 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31953189
Vorig topic : Rellen Parijs na fatale achtervolging

ff de laatste 2 zetten herhalen.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:28 schreef xFriendx het volgende:
Als de Franse overheid zo blijft handelen ben ik bang dat sommige winkeliers met elkaar gaan overleggen, en via via proberen aan wapens te komen. Zodra zij zien dat een groep hun winkel wil afbranden dan beginnen te schieten, met scherp. Nadeel zal denk ik zijn dat zij dan wel opgepakt worden en voor moord achter de tralies komen.
Hopelijk kunnen ze een zootje foto's nemen van die oproerkraaiers, die op de nationele tv compleet te schande zetten en daarbij ook eens het leger inzetten om die gasten onder de duim te krijgen.
Als we zoiets in Nederland zouden krijgen lacht men de politie ook vierkant uit denk ik.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:29 schreef speknek het volgende:
Je gaat toch ook niet werken, als je geen restecp van je gang krijgt als je dat doet. Je kunt beter zovaak mogelijk in de gevangenis terecht komen.
pi_31953211
quote:
PARIJS - De Parijse voorsteden waren in de nacht van donderdag op vrijdag opnieuw het toneel van geweld. Ongeveer vierhonderd auto's gingen in vlammen op, aldus politiebronnen. Bovendien staken jonge relschoppers in Trappes ten westen van Parijs 27 bussen in brand. Ook in andere steden was het onrustig. Het was de achtste achtereenvolgende gewelddadige nacht.

Brandweerlieden proberen een uitslaande brand in een tapijtenwinkel in de Parijse voorstad Aulnay-sous-Bois te blussen. De brand is het gevolg van de rellen in de voorsteden.
Foto: AP

Vijf agenten raakten lichtgewond nadat zij met stenen waren bekogeld. De politie heeft meer dan dertig mensen in voorlopige hechtenis genomen. Een auto van de oproerpolitie CRS werd beschoten, maar er waren minder gewelddadige confrontaties tussen politie en jongeren. Bij het aanbreken van de ochtend keerde de rust enigszins terug.

Het was de achtste avond op rij dat het onrustig was. Ook in de oostelijke stad Dijon, in het westelijke departement Seine-Maritime en in het departement Bouches-du-Rhône (zuidoosten) werden auto's in brand gestoken.

De regering heeft 1300 agenten ingezet om het geweld in te dammen. „Het herstellen van de openbare orde heeft de prioriteit. Wij accepteren dergelijke geweldsuitbarstingen niet, maar zullen tevens een dialoog aangaan om oplossingen te vinden”, zei premier De Villepin, die er een reis naar Canada voor afzegde.

President Chirac riep woensdag al op tot kalmte. De oppositie zegt dat minister Sarkozy van Binnenlandse Zaken de rellen heeft aangewakkerd door zijn harde woorden. De minister zei kort voor het begin van de rellen een „oorlog zonder genade” te zullen gaan voeren tegen criminelen en opstandige jongeren in de voorsteden. Donderdagavond zei Sarkozy dat de onlusten 'perfect zijn georganiseerd'.

In de flats van de voorsteden wonen veel immigranten uit Afrika. De werkloosheid onder jongeren loopt in sommige gemeenten op tot 44 procent. Door kortingen op subsidies verkeren veel verenigingen en sportclubs in problemen. De bewoners klagen over discriminatie en racisme.

De rellen braken vorige week uit in Clichy-sous-Bois nadat twee jongens die zich voor de politie hadden verstopt in een transformatorhuisje, waren geëlektrocuteerd. Een derde raakte ernstig gewond. De autoriteiten ontkennen dat de politie de jongens achtervolgde.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31953212
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:26 schreef Meki het volgende:
de fransen hebben alle Allochtonen ( West / Noord Afrikanen ) opgesloten in een ghetto
Wat is het nou Meki?
Eerst waren het geen Noord-Afrikanen maar West-Afrikanen, nu allebei.
Zijn ze vannacht een coalitie aan gegaan?
pi_31953225
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef What het volgende:

[..]

Wat is het nou Meki?
zei ik dat ?

ik zei Algerijnen en west-afrikanen
pi_31953241
Kan de titel niet iets worden van "Rellen in Franse steden na dood 2 jongeren"??

Die breuk is namelijk allang een feit.
pi_31953257
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef Meki het volgende:
ik zei Algerijnen en west-afrikanen
Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?
pi_31953259
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef What het volgende:

[..]

Wat is het nou Meki?
Er is niet met 'm te praten. Ik vraag hem tot 2 keer toe waarom hij mij beticht van liegen, maar bewijs komt er maar niet van. Gewoon laster
pi_31953290
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef What het volgende:

[..]

Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?
Ach, laat die gast toch in zijn waanwereld leven.
pi_31953302
Het zijn immigranten-wijken dus er zitten West-Afrikanen en Noord-Afrikanen en er zullen ook vast nog wat blanke gangsta wannabes tussen zitten. Tenminste die zag ik heen en weer rennen op een paar beelden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953309
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er is niet met 'm te praten. Ik vraag hem tot 2 keer toe waarom hij mij beticht van liegen, maar bewijs komt er maar niet van. Gewoon laster
als je je ogen open doet heb ik al eerder antwoord gegeven
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:36:25 #11
89730 Drugshond
pi_31953310
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Kan de titel niet iets worden van "Rellen in Franse steden na dood 2 jongeren"??

Die breuk is namelijk allang een feit.
Die rellen gaan allang niet meer over die 2 jongeren.
Het gaat nu om een Franse sociaal/multiculturele breuk in het hij en zij denken. En de olievlek wordt groter.
pi_31953337
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:36 schreef Meki het volgende:

[..]

als je je ogen open doet heb ik al eerder antwoord gegeven
ik kan na 2 keer teruglezen NIETS vinden anders.
pi_31953348
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die rellen gaan allang niet meer over die 2 jongeren.
Het gaat nu om een Franse sociaal/multiculturele breuk in het hij en zij denken. En de olievlek wordt groter.
Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:38:25 #14
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_31953356
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef What het volgende:

[..]

Tuurlijk, Mocrootjes doen toch nooit wat.......
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_31953373
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:37 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ik kan na 2 keer teruglezen NIETS vinden anders.
dan ben je blind ik heb zeker antwoord gegeven in de einde van de topic 1
pi_31953390
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef Meki het volgende:

[..]

dan ben je blind ik heb zeker antwoord gegeven in de einde van de topic 1
Quote je het dan nog even voor me?
pi_31953398
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

is de politie een ras
pi_31953438
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:39 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Quote je het dan nog even voor me?
Rellen Parijs na fatale achtervolging
pi_31953462
Lik.me.reet, cut the spam. Meki en Indahnesia ga eens ontopic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953479
quote:
daar quote je jezelf Ik had het over dat er volgens jou geen moslims in west-afrika zouden wonen.
pi_31953480
Wat ook wonderlijk is, is dat er een Renault-dealer in de wijk waar 100 mensen werkten tot de grond toe is afgefikt. Ik vraag me af hoeveel mensen uit de wijk nu brodeloos zijn door het werk van hun broeders? De eigenaar pakt namelijk gewoon de verzekeringspoen of de schadevergoeding van de staat en peert 'm uit de wijk. Dàhàg, werkgelegenheid in de wijk voor 100 man.
pi_31953487
CLICHY-SOUS-BOIS, 1 NOV. Waarom vluchten twee jongens in een Parijse voorstad de dood in om te ontsnappen aan een identiteitscontrole, als ze niets op hun geweten hebben? Adrien (19), witte capuchon over zijn hoofd, zet in het centrum van Clichy-sous-Bois zijn meest gevaarlijke blik op en gaat schuin staan. ,,Weet jij wat een politieman hier doet met zwarte en Arabische jongens die hij aanhoudt? Die scheldt hij uit. Of die geeft hij een draai om de
oren.''
pi_31953512
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

daar quote je jezelf Ik had het over dat er volgens jou geen moslims in west-afrika zouden wonen.
Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:44:36 #24
89730 Drugshond
pi_31953516
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat kan wellicht de waarheid worden in #03, maar op dit moment wordt er voornamelijk materiele schade geleden.

Rassenrellen in de US/Z-Afrika zijn (nog) niet te vergelijken met de situatie in Fr.
pi_31953517
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef What het volgende:
Wat ook wonderlijk is, is dat er een Renault-dealer in de wijk waar 100 mensen werkten tot de grond toe is afgefikt. Ik vraag me af hoeveel mensen uit de wijk nu brodeloos zijn door het werk van hun broeders? De eigenaar pakt namelijk gewoon de verzekeringspoen of de schadevergoeding van de staat en peert 'm uit de wijk. Dàhàg, werkgelegenheid in de wijk voor 100 man.
Tja, dat werd gisteren ook al gezegd.. ernstig, maar waar helaas. En die dealer komt zeker niet meer terug nee.. Als ie al geld krijgt, want dit valt wellicht niet onder brandstichting, maar onder molest o.i.d.
pi_31953551
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Ik weet ook niet hoe Meki de Mekkeraar daarbij komt, maar hij maakt me steevast vor leugenaar uit, zonder mij de feiten te geven. Dat stoort me. Maar goed, ik weet waar hij staat, dus het is al goed voor me.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:46:09 #27
89730 Drugshond
pi_31953564
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat kan wellicht de waarheid worden in #03, maar op dit moment wordt er voornamelijk materiele schade geleden.

Rassenrellen in de US/Z-Afrika zijn (nog) niet te vergelijken met de situatie in Fr.
Daar heb je gelijk in ja.. voorlopig nog vrees ik
pi_31953594
Het koloniale verleden speelt hier zeker een niet te verwaarlozen rol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953634
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:46 schreef Drugshond het volgende:
Wel een mooi excuses om je eigen zaak in de hens te zetten, als je financieel slecht bij kas zit.
Dat gaat in dit geval niet op:
quote:
Het was rond 23 uur woensdagavond toen een groep jonge relschoppers brand stichtte in een grote Renault-garage in Aulnay-sous-Bois, ten noorden van Parijs. Het hele gebouw, waar overdag zo'n honderd mensen werken, ging in vlammen op. ,,Het ergste is dat alles nog gered had kunnen worden als de brandweer haar werk had kunnen doen'', vertelde de directeur gisteren. ,,Die mensen wilden wel, maar ze hebben zich vastgereden in een hinderlaag. Plotseling werden ze van alle kanten met molotovcocktails bekogeld, zodat ze wel moesten afdruipen.''
Of die dealer moet het met de boys op een akkoordje hebben gegooid...
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:49:42 #31
89730 Drugshond
pi_31953642
quote:
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hou de opties nog open, qua beeldvorming zie ik alles nog drie-dubbel.
Complexe materie is het zeker.
pi_31953704
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:45 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe Meki de Mekkeraar daarbij komt, maar hij maakt me steevast vor leugenaar uit, zonder mij de feiten te geven. Dat stoort me. Maar goed, ik weet waar hij staat, dus het is al goed voor me.
Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken he Moslims zijn daar in de minderheid.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:52:06 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31953707
quote:
Je bedoeld als excuus om je uit te leven, annex "Ik word nooit beroemd, dus zorg ik maar da'k berucht wordt."

Het koloniale verleden ligt redelijk ver achter ons, de gemiddelde fransman heeft daar niks mee te maken.

Bij ons gaan surinamers en indonesiers ook niet los vanwege het 'koloniale verleden'.

Amazing dat je wel zo wijs bent om op te merken dat't idd niks met geloof te maken heeft, maar dan wel met zo'n slachtofferistisch argument komt.
&lt;signature here&gt;.
pi_31953752
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je bedoeld als excuus om je uit te leven, annex "Ik word nooit beroemd, dus zorg ik maar da'k berucht wordt."

Het koloniale verleden ligt redelijk ver achter ons, de gemiddelde fransman heeft daar niks mee te maken.

Bij ons gaan surinamers en indonesiers ook niet los vanwege het 'koloniale verleden'.

Amazing dat je wel zo wijs bent om op te merken dat't idd niks met geloof te maken heeft, maar dan wel met zo'n slachtofferistisch argument komt.
Alles wat ik zeg is in je ogen een slachtofferistisch argument. Echter het is een argument, en er een slachtofferistisch argument van maken, maakt het niet minder waar
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953825
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken he Moslims zijn daar in de minderheid.
volgens CIA factbook
Liberia: 20%
Sierra Leone: 60%
Guinea-Bissau: 45%
Senegal: 94% (zelf toegevoegd)

Zelfs niet altijd een minderheid, dus zo niet-moslim zijn die landen niet. Plus dat er nog andere west-Afrikaanse landen zijn natuurlijk. Denk aan Nigeria (okay, kan ook centraal zijn...) maar daar is het 60% bijvoorbeeld.
pi_31953828
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Overigens het Franse koloniale verleden is toch wel heel anders dan het Nederlandse koloniale verleden, maar dat weet je zelf ook wel net zo goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953835
quote:
Sierra Leone,
Muslim 60%, indigenous beliefs 30%, Christian 10%
quote:
Guinea-Bissau
indigenous beliefs 50%, Muslim 45%, Christian 5%
quote:
Moslims zijn daar in de minderheid.
Liberia is in deze topics niet genoemd.
Mag je zelf nog even zoeken op Mauretanië, Senegal, Gambia, Guinea, Sierra Leone, Ivoorkust en Nigeria.

Bron
pi_31953858
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

volgens CIA factbook
Liberia: 20%
Sierra Leone: 60%
Guinea-Bissau: 45%

Zelfs niet altijd een minderheid, dus zo niet-moslim zijn die landen niet. Plus dat er nog andere west-Afrikaanse landen zijn natuurlijk. Denk aan Nigeria (okay, kan ook centraal zijn...) maar daar is het 60% bijvoorbeeld.
Nigeria is nou niet echt west afrikaans te noemen, je ziet dat in 2 van de 3 landen moslims in de minderheid zijn, en zelfs in 1 land Christenen in de meerderheid. Dus tja, tis maar wat je perceptie is he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953866
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:57 schreef What het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mag je zelf nog even zoeken op Mauretanië, Senegal, Gambia, Guinea, Sierra Leone, Ivoorkust en Nigeria.

Bron
Daar bladerde ik dus ook in. De statement van Meki is dus weggevaagd
pi_31953869
quote:
Verklaar je nader zou ik zeggen.
eeeh
pi_31953876
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Denk aan Nigeria (okay, kan ook centraal zijn...)
Nee, dat is West-Afrika net zoals Congo, Angola en Namibië ook West-Afrikaanse landen zijn.
pi_31953892
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:57 schreef What het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bron
Dus liberia is geen land meer Omdat het niet in het topic is genoemd? Er zijn dus duidelijk landen te vinden waar moslims of slechts een zeer kleine meerderheid vormen (60%) of helemaal geen meerderheid vormen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:59:43 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31953895
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alles wat ik zeg is in je ogen een slachtofferistisch argument. Echter het is een argument, en er een slachtofferistisch argument van maken, maakt het niet minder waar
Slachtofferistisch om de volgende reden:

Als ik op jou voet ga staan, zeg je "Hey, je staat op me voet!", ga ik van je voet af, alles klaar.

Maar wat valt de gemiddelde fransoos te verwijten aan hun koloniale verleden?

En, niet geheel onbelangrijk, wat ga je ons vertellen, Mute, dat er allemaal 'ex slaven' lopen te rellen ofzo?

Welnee, er lopen gewoon have-nots in de leeftijds catagorie van 15-20 te rellen.

Van die mensen die dus ruim na welke koloniale periode geboren zijn

En wat ga je nu vertellen, dat die gasten het 'slaaf zijn' nog in hun genen hebben zitten ofzo, en dat ze daarom 'wraak' nemen?

Nee, leuk geprobeerd, dit excuus, maar t'is ook nie meer dan dat, een excuus.

Op zich geen probleem hoor, frankrijk heeft geen cohens en dergelijke, dus ze sturen tzt een paar pelotons ME en die slaan er gewoon op.
&lt;signature here&gt;.
pi_31953905
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef What het volgende:

[..]

Nee, dat is West-Afrika net zoals Congo, Angola en Namibië ook West-Afrikaanse landen zijn.
Als Congo een west afrikaans land is, eet ik mn schoen op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953925
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus liberia is geen land meer Omdat het niet in het topic is genoemd? Er zijn dus duidelijk landen te vinden waar moslims of slechts een zeer kleine meerderheid vormen (60%) of helemaal geen meerderheid vormen.
Klopt, maar Meki stelde dat er GEEN moslims woonden, nu vind ik 20% al aardig, maar 45 procent of zelfs meer vind ik toch niet 'geen moslims'. Daar ging het mij dus om met Meki de Mekkeraar dat ik zou liegen.

ik heb mijn gelijk gehaald.
case closed wat mij betreft
pi_31953937
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Congo is idd centraal afrika
pi_31953976
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dus liberia is geen land meer Omdat het niet in het topic is genoemd?
Liberia is wel degelijk een land maar niet zoals hier besproken.
quote:
indigenous beliefs 40%, Christian 40%, Muslim 20%
Vandaar. Maar lul er verder maar overheen hoor.
Als je je achtergesteld voelt of anderszins miskend steek je je wijk maar in de fik. Dat helpt.
pi_31953991
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Slachtofferistisch om de volgende reden:

Als ik op jou voet ga staan, zeg je "Hey, je staat op me voet!", ga ik van je voet af, alles klaar.

Maar wat valt de gemiddelde fransoos te verwijten aan hun koloniale verleden?

En, niet geheel onbelangrijk, wat ga je ons vertellen, Mute, dat er allemaal 'ex slaven' lopen te rellen ofzo?

Welnee, er lopen gewoon have-nots in de leeftijds catagorie van 15-20 te rellen.

Van die mensen die dus ruim na welke koloniale periode geboren zijn

En wat ga je nu vertellen, dat die gasten het 'slaaf zijn' nog in hun genen hebben zitten ofzo, en dat ze daarom 'wraak' nemen?

Nee, leuk geprobeerd, dit excuus, maar t'is ook nie meer dan dat, een excuus.

Op zich geen probleem hoor, frankrijk heeft geen cohens en dergelijke, dus ze sturen tzt een paar pelotons ME en die slaan er gewoon op.
De gemiddele fransoos valt niets te verwijten. Net als de gemiddele moslim de aanslagen niet te verwijten valt. Echter ik heb nergens gesteld dat de gemiddelde fransoos iets te verwijten valt, dat heb jij in je slachtofferpost zelf gezegd. Je kan ook ruim na het koloniale gebeuren geboren zijn, en het toch meegekregen hebben. Wij kennen immers ook alles in detail over wat er in WW2 is gebeurd, terwijl we zelf van een veel latere generatie zijn. Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijk ) , maar het speelt een rol in de gedachtegang van deze jongeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954011
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:03 schreef What het volgende:

[..]

Liberia is wel degelijk een land maar niet zoals hier besproken.
[..]

Vandaar. Maar lul er verder maar overheen hoor.
Als je je achtergesteld voelt of anderszins miskend steek je je wijk maar in de fik. Dat helpt.
Ja, en Congo is een west afrikaans land
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954034
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
Je hebt gelijk.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:06:34 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31954051
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijk ) , maar het speelt een rol in de gedachtegang van deze jongeren.
Je bent het dus met me eens dat het slachtofferistisch is.

Want je vind het zelf ook maar een 'excuus', zeker geen goeie reden.

Valt mee dan.
&lt;signature here&gt;.
pi_31954053
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, en Congo is een west afrikaans land
Ja, lul er maar overheen.

(Ik gaf je al gelijk hoor, misschien kan je ook op de andere puntjes ingaan of is dat te lastig voor je?)
pi_31954064
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Klopt, maar Meki stelde dat er GEEN moslims woonden, nu vind ik 20% al aardig, maar 45 procent of zelfs meer vind ik toch niet 'geen moslims'. Daar ging het mij dus om met Meki de Mekkeraar dat ik zou liegen.

ik heb mijn gelijk gehaald.
case closed wat mij betreft
Wat boeit het of het er nu wel of niet moslims wonen? Dit zijn geen religieus geinspireerde rellen dus dat doet er niet toe. Als iemand vind dat het wel religieus geinspireerde rellen zijn, moet deze dat maar even melden. Tot dan toe snap ik de discussie niet echt over welk afrikaans land wel of niet mosliminwoners heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954088
quote:
Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijk ) , maar het speelt een rol in de gedachtegang van deze jongeren.
En over welke kolonisator hebben we het dan Mutant, de Fransche of de Arabische?
eeeh
pi_31954102
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat boeit het of het er nu wel of niet moslims wonen? Dit zijn geen religieus geinspireerde rellen dus dat doet er niet toe. Als iemand vind dat het wel religieus geinspireerde rellen zijn, moet deze dat maar even melden. Tot dan toe snap ik de discussie niet echt over welk afrikaans land wel of niet mosliminwoners heeft.
Lees nou eens; Meki beschuldigde mij van liegen omdat ik zei dat er in West-Afrika wél moslims wonen, tegen de zin van Mekkeraar in. Daar houd ik niet van.
pi_31954106
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:06 schreef What het volgende:

[..]

Ja, lul er maar overheen.

(Ik gaf je al gelijk hoor, misschien kan je ook op de andere puntjes ingaan of is dat te lastig voor je?)
Mijn reactie was eerder dan jou reactie, misschien moet jij eens leren op mijn punten in te gaan. Tot nu toe is je bijdrage namelijk slechts gefocust op het mogelijk of niet mogelijk bevatten van moslims in bepaalde landen. Wat is volgens jou het nut om daarover te discussieren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954121
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Lees nou eens; Meki beschuldigde mij van liegen, zonder bewijs. Daar houd ik niet van.
Meki heeft het fout, dat is allang duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954146
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

En over welke kolonisator hebben we het dan Mutant, de Fransche of de Arabische?
De Franse, de Arabische kolonisator botste een stuk minder met de cultuur die er al was natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954224
Toch raar dat de voormalige kolonisten, de Algerijnse Arabieren, een probleem hebben met het feit dat ze zelf later weer door de Fransen gekoloniseerd zijn..
eeeh
pi_31954239
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Meki heeft het fout, dat is allang duidelijk.
Precies, en daarmee was het voor mij dus afgedaan
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:14:05 #61
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31954264
het nos journaal zag in alles een oorzaak voor de rellen: discrimminatie, armoede, Sarkozy, stigmatisering.

Behalve dat het misschien wel eens irritante gassies zouden kunnen zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes.

[ Bericht 13% gewijzigd door McCarthy op 04-11-2005 11:20:50 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:15:36 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954306
quote:

[..]

en later zeg je dat het koloniale verleden een niet te verwaarloze rol speelt. het zijn allebei kulargumenten. ik denk dat de demografie een niet te verwaarlozen rol speelt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31954341
er wordt hier veel te moeilijk over gedaan.

Deze rellen zijn niets anders als een knokpartij die een kritische masse heeft gekregen. Het is tuig van de richel , wat nu opeens wordt aangestookt door landelijke belangstelling.

Meer niet.
Dat hebben we in Leeds, Brumingham, Los Angelis en Ede (Gna Gna ) gezien.
Misdadig tuig geniet de 15 minuten roem.

Het enige antwoord is , dat wat Sarkozy doet.
Hard blijven , opruimen en thee drinken .
pi_31954343
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:12 schreef DaveHarris het volgende:
Toch raar dat de voormalige kolonisten, de Algerijnse Arabieren, een probleem hebben met het feit dat ze zelf later weer door de Fransen gekoloniseerd zijn..
Dat is niet raar, de Arabieren hebben zich vermengd met de bevolking van toen (dus de bevolking ten tijde van de arabische kolonisatie), die vermenging heeft tot een succesvolle smeltkroes geleid met 1 cultuur. Toen de Fransen er kwamen ging het heel anders natuurlijk, vermenging was er niet, en de culturen stonden echt ontieglijk ver van elkaar af.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:17:01 #65
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31954355
http://www.nos.nl/nosjour(...)5_parijs_onrust.html

NOS journaal:

.............Begag een grotere rol beloofd bij het creëren van een wederopbouwprogramma in de voorsteden. Die kampen vooral met armoede.

Er wonen veel immigranten, vooral uit Noord-Afrika, in goedkope huurwoningen in grote betonnen flatgebouwen die zijn gebouwd in de jaren zestig om mensen van het platteland die hun heil kwamen zoeken in de stad een plek te bieden.

Toen de flats werden gebouwd, waren ze nog modern en comfortabel. Later werden het woningen voor de sociaal zwakkeren en inmiddels heeft de verloedering toegeslagen. De toestand van de gebouwen is soms zeer slecht, zoals in een tweetal gebouwen waar dit jaar een aantal immigranten omkwam toen er brand uitbrak............
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_31954401
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en later zeg je dat het koloniale verleden een niet te verwaarloze rol speelt. het zijn allebei kulargumenten. ik denk dat de demografie een niet te verwaarlozen rol speelt.
Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ie denkt over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:19:51 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954419
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ze denken over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
oh ze kunnen het best zeggen heur. maar of het waarheid is en niet een stok om mee te slaan is een tweede.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:19:52 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31954422
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Franse, de Arabische kolonisator botste een stuk minder met de cultuur die er al was natuurlijk.
Is dat zo?

Zo'n gegeven vind ik dat niet.

Ik weet dat een hoop van jullie een soort pan-arabische droom koesteren, blijf dat ook vooral doen,

Maar is algemeen bekend dat bv. de volkeren in het MO schijt hebben aan elkaar.

Die volkeren gunnen elkaar het licht in de ogen niet.

Dus doe ons een plezier, en doe niet alsof kolonisatie door arabieren in goede aarde viel, want dat deed het vast niet.

Arabieren onderling behandelen elkaar als varkens.

Solidariteit en dat soort shit, is een marketing instrument om de linkse europese pers blij te houden, onderling hebben ze daar 4kant schijt aan.
&lt;signature here&gt;.
pi_31954435
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:14 schreef McCarthy het volgende:
het nos journaal zag in alles een oorzaak voor de rellen: discrimminatie, armoede, Sarkozy, stigmatisering.

Dat het irritante gassies zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes kwam niet in ze op.
Hetzelfde in groen op de Duitse buis gisteren.
Alsof dit tuig überhaupt een sociale agende kent.

30 Jaar lang hebben sociaal werkers, street workers en Larifarigoochen elkaar de deurklinker in de hand gegeven. Het reultaat ?....
.............Autonome gebiedem, waar 18 jarige half sterke hufters met messen en pistolen de dienst uitmaken.

vrijdag 4 november 2005 @ 11:21:00 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954445
de arabieren hebben ook de slavernij uitgevonden en verspreid. zo onstellend goed ding het daar allemaal niet mutant.
pi_31954469
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet raar, de Arabieren hebben zich vermengd met de bevolking van toen (dus de bevolking ten tijde van de arabische kolonisatie), die vermenging heeft tot een succesvolle smeltkroes geleid met 1 cultuur. Toen de Fransen er kwamen ging het heel anders natuurlijk, vermenging was er niet, en de culturen stonden echt ontieglijk ver van elkaar af.
Raar was ook niet het goede woord. Maar wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet. Als ik jou een trap geef dan moet ik dus neit gaan huilen als ik een trap terug krijg, of als mij hetzelfde overkomt wat ik jou aangedaan heb.
eeeh
pi_31954484
Tot september gingen al 20.000 auto's in vlammen op.

Lijkt me toch een behoorlijk aantal. Is dat een Franse sport of iets dergelijks. Laatste keer dat ik in een Franse stad was inderdaad ook uitgebrande auto bij ons hotel.
pi_31954563
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat zo?

Zo'n gegeven vind ik dat niet.

Ik weet dat een hoop van jullie een soort pan-arabische droom koesteren, blijf dat ook vooral doen,

Maar is algemeen bekend dat bv. de volkeren in het MO schijt hebben aan elkaar.

Die volkeren gunnen elkaar het licht in de ogen niet.

Dus doe ons een plezier, en doe niet alsof kolonisatie door arabieren in goede aarde viel, want dat deed het vast niet.

Arabieren onderling behandelen elkaar als varkens.

Solidariteit en dat soort shit, is een marketing instrument om de linkse europese pers blij te houden, onderling hebben ze daar 4kant schijt aan.
Ik ben zelf geen arabier dus je gelul in termen van "jullie" slaat weer nergens op. Arabieren hebben totaal geen pan-arabische droom meer. Dat is eigenlijk jaren geleden al de grond in geboort door de Irak invasie in Koeweit. Geen enkel arabisch land streeft nu nog naar arabische eenheid, misschien zijn er wel enkele verdwaalde groeperingen die ernaar streven, maar thats it. Fact is DAT de culturen weldegelijk minder botsten en dat de culturen in een mix zijn geraakt. Vandaar dat "de arabische" kolonisatie, inmiddels eeuwen terug, een succes was. Solidariteit is er inderdaad niet echt te vinden, dus je kan in de HUIDIGE arabische wereld niet echt spreken van een arabisch blok, doet echter niets af aan het feit dat er natuurlijk nogsteeds landen bestaan die het uitstekend met elkaar kunnen vinden.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:27:21 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954619
de grap is dat de fransen het prima kunnen/konden vinden met de algerijenen en marokkanen. denk dat de verhoudingen, ondanks het vele vuur, nu wel iets bekoeld zijn.
pi_31954659
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
de arabieren hebben ook de slavernij uitgevonden en verspreid. zo onstellend goed ding het daar allemaal niet mutant.
Waar zeg ik dat het daar "goed ging", fact is dat veel volkeren toen de gewoonten van de arabieren hebben overgenomen en sindsdien zichzelf arabier noemden (ook al zijn ze dat niet). De fransen hebben een heel andere vorm van koloniseren uitgevoerd. En slavernij was toen nou niet echt iets van de arabieren alleen he, hier in Nederland konden we er ook wat van.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:28:36 #76
89730 Drugshond
pi_31954663
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben zelf geen arabier dus je gelul in termen van "jullie" slaat weer nergens op. Arabieren hebben totaal geen pan-arabische droom meer. Dat is eigenlijk jaren geleden al de grond in geboort door de Irak invasie in Koeweit. Geen enkel arabisch land streeft nu nog naar arabische eenheid, misschien zijn er wel enkele verdwaalde groeperingen die ernaar streven, maar thats it. Fact is DAT de culturen weldegelijk minder botsten en dat de culturen in een mix zijn geraakt. Vandaar dat "de arabische" kolonisatie, inmiddels eeuwen terug, een succes was. Solidariteit is er inderdaad niet echt te vinden, dus je kan in de HUIDIGE arabische wereld niet echt spreken van een arabisch blok, doet echter niets af aan het feit dat er natuurlijk nogsteeds landen bestaan die het uitstekend met elkaar kunnen vinden.
Dat zie je ook sterk terug bij de Arabische Liga, die verdeeld is tot op het bot. En nauwelijks een vuist kan maken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:29:09 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954680
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het daar "goed ging", fact is dat veel volkeren toen de gewoonten van de arabieren hebben overgenomen en sindsdien zichzelf arabier noemden (ook al zijn ze dat niet). De fransen hebben een heel andere vorm van koloniseren uitgevoerd. En slavernij was toen nou niet echt iets van de arabieren alleen he, hier in Nederland konden we er ook wat van.
in nederland?
pi_31954693
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in nederland?
Niet in nederland zelf natuurlijk
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954713
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker. Ook in de metro e.d. als er (politie)controles waren dan werden zij er altijd als 1e uitgepikt. Ik vind het dus niet zo vreemd dat dit soort structureel racistisch gedrag resulteert in agressie!
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
pi_31954720
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat zie je ook sterk terug bij de Arabische Liga, die verdeeld is tot op het bot. En nauwelijks een vuist kan maken.
Tja, ik hoef maar een naam te noemen. Ghadaffi.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:36:16 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31954878
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, ik hoef maar een naam te noemen. Ghadaffi.
Geweldige vent

Heeft tenminstre door dat'ie diep moet buigen voor de states, anders komen ze em halen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:36:25 #82
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31954885
quote:

[..]

Je kent niet zo veel mensen uit Sierra Leone, of wel?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:37:42 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954924
ok nu weer over de parijserevolutie. ik hoop dat dit de laatste dag was, want echt helpen om jezelf uit de achterstandspositie te frummelen doet dit niet. ik vermoed best wat doden als dit nog wat nachten doorgaat.
pi_31954947
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:37 schreef zoalshetis het volgende:
ok nu weer over de parijserevolutie. ik hoop dat dit de laatste dag was, want echt helpen om jezelf uit de achterstandspositie te frummelen doet dit niet. ik vermoed best wat doden als dit nog wat nachten doorgaat.
Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:39:15 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31954966
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31955006
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Welgeteld 2 niet inhoudelijke reacties. Bezig je record te verbrijzelen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31955018
quote:
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker.

Lijkt me geen goed voorbeeld; er zullen ook genoeg laag opgeleide autochtonen werkzaam zijn als schoonmaker of als keukenhulpje..
eeeh
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:41:23 #88
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31955029
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vandaar dat de berbers in Kabyla nog steeds af en toe gewelddadig in opstand komen..
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:43:23 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31955076
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ie denkt over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
Dat waren aanslagen gepleegd door de OAS, etnische Fransen die tegen dekolonisatie waren.
Ken je geschiedenis, Mutant.
pi_31955086
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vandaar dat de berbers in Kabyla nog steeds af en toe gewelddadig in opstand komen..
Je hebt regio's en je hebt regio's. Ken je de stad Tangier? Wist je dat de mensen die daar wonen voor 90% Berberse arabieren of arabische berbers zijn? Tuurlijk zul je altijd mensen hebben die zich afscheiden, zelfs hier in Nederland kennen we nationalistische friezen
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:43:37 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955089
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
ik hoop het, maar verwacht iets heel anders.
pi_31955131
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat waren aanslagen gepleegd door de OAS, etnische Fransen die tegen dekolonisatie waren.
Ken je geschiedenis, Mutant.
Ken zelf je geschiedenis, er zijn weldegelijk pogingen ondernomen door Algerijnse terroristen, om de Franse samenleving te ontwrichten. De GIA is er een voorbeeld van, Islamisten organisatie ontstaan na de onafhankelijkheid van Algerije. Volgens mij had deze groep onder andere een vliegtuig gekaapt om in de eiffeltoren te laten vliegen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:45:50 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31955142
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Lijkt me geen goed voorbeeld; er zullen ook genoeg laag opgeleide autochtonen werkzaam zijn als schoonmaker of als keukenhulpje..
Ik denk dat het een heel treffend voorbeeld is.

De gemiddelde franse 'allochtoon' spreekt vloeiend frans. Zo goed, daar kan de gemiddelde nederlandse allochtoon niet aan tippen (neem bv, een NL allochtoon die NL spreekt, maar met accent).

Als je geen vloeiend frans spreekt, wordt je keihard genegeerd, als jij bij een overheids loket iets moet hebben, bv.

En ondanks dat, zijn fransen heel erg xenofobisch, op het racistische af.

De Meki'tjes van fok laten dan wel geen kans onbenut om te janken over hoe slecht ze het wel niet hebben in NL, ze hebben dondersgoed door dat het hier paradijs is, ivm bv frankrijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_31955217
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:14 schreef McCarthy het volgende:

Behalve dat het misschien wel eens irritante gassies zouden kunnen zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes.
Ik ga voor beide visies
En waarom zijn die gassies irritant en passen ze niet in de samenleving is dan de volgende vraag.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:49:39 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955251
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ga voor beide visies
En waarom zijn die gassies irritant en passen ze niet in de samenleving is dan de volgende vraag.
kan jij daar vanuit je nederlandse zetel een antwoord op geven? of komen we toch weer op demografie en slachtofferisme?
pi_31955276
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk dat het een heel treffend voorbeeld is.

De gemiddelde franse 'allochtoon' spreekt vloeiend frans. Zo goed, daar kan de gemiddelde nederlandse allochtoon niet aan tippen (neem bv, een NL allochtoon die NL spreekt, maar met accent).

Als je geen vloeiend frans spreekt, wordt je keihard genegeerd, als jij bij een overheids loket iets moet hebben, bv.

En ondanks dat, zijn fransen heel erg xenofobisch, op het racistische af.

De Meki'tjes van fok laten dan wel geen kans onbenut om te janken over hoe slecht ze het wel niet hebben in NL, ze hebben dondersgoed door dat het hier paradijs is, ivm bv frankrijk.
Ik praat kak-nederlands hoor Kan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:54:50 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955426
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik praat kak-nederlands hoor Kan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
ben je aangenomen ofzo...?
pi_31955474
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:58:37 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31955535
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ga voor beide visies
Het is idd nogal stompzinnig om die gasten een sociale kalender toe te dichten, zoals iemand al eerder meldde.

De gedachte zal wel veel aantrekkingskracht uitoefenen op onze linkse broeders, die kunnen zich immers voorhouden dat er dan immers nog uit is te komen met 'een goed gesprek'

Maar dit soort rellen, gaan altijd over hetzelfde.

Net als bv. de rellen in LA aantal jaren terug, gaat het heel simpel om de have-nots tegen de haves.

Leven in een maatschappij waar je idd niet voor vol aangezien word, niet mee kunnen doen met al die leuke dingen die de media erin pompen (mooie auto, mooie kleding, mooi mobieltje, etc),

Wat is dan heerlijker dan op deze manier je gram halen? Die paar dagen dat je wel meetelt, dat mensen je angstig bekijken, dat je wel iets bent.

En any excuse will go, incl. wat bv. Mute hier kan bedenken.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:58:54 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955545
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:56 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
waar zou dat door komen? dat ze de kansen niet kijgen of omdat ze gewoon niet zo snel willen leren gezien het feit dat ze geen ouders hebben die naar frankrijk zijn gegaan vanwege hun leercapaciteiten?
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:59:49 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31955576
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had het niet over jou, beste Mute
&lt;signature here&gt;.
pi_31955611
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De doden zullen ook vallen onder de relschoppers speciaal als het Franse leger wordt ingezet.
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:00:58 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31955613
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt regio's en je hebt regio's. Ken je de stad Tangier? Wist je dat de mensen die daar wonen voor 90% Berberse arabieren of arabische berbers zijn? Tuurlijk zul je altijd mensen hebben die zich afscheiden, zelfs hier in Nederland kennen we nationalistische friezen
Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg.. Dat is echt niet met elkaar te vergelijken, en dat weet je (hoop ik) zelf ook wel
pi_31955648
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg..
Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime
Allah Al Watan Al Malik
pi_31955671
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan jij daar vanuit je nederlandse zetel een antwoord op geven? of komen we toch weer op demografie en slachtofferisme?
Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.

Maar goed, als ik Ali of Amadou heet en ik heb geen werk of visie daarop omdat ik mijn opleiding verkloot heb omdat (...) omdat (...) noem maar op, tja dan zijn rellen een duidelijke manier om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met de huidige situatie.
Of het iets verandert/verbetert is een tweede, natuurlijk.

Het is veel te complex om één kant op te wijzen van "die regering moet ook" of "die racisten moeten ook" of "die moslims weer".

Als één ding als een paal boven water staat, dan is het wel dat een sociale onderklasse zich gedraagt als een....sociale onderklasse. De vorm daarvan is waarschijnlijk cultureel bepaald.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:04:06 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955701
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.

Maar goed, als ik Ali of Amadou heet en ik heb geen werk of visie daarop omdat ik mijn opleiding verkloot heb omdat (...) omdat (...) noem maar op, tja dan zijn rellen een duidelijke manier om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met de huidige situatie.
Of het iets verandert/verbetert is een tweede, natuurlijk.

Het is veel te complex om één kant op te wijzen van "die regering moet ook" of "die racisten moeten ook" of "die moslims weer".

Als één ding als een paal boven water staat, dan is het wel dat een sociale onderklasse zich gedraagt als een....sociale onderklasse. De vorm daarvan is waarschijnlijk cultureel bepaald.
mee eens.
pi_31955713
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:56 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

Dat zegt dan meer over de kringen waar jij je in beweegt
Ik ken ze iig wel.
pi_31955723
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar zou dat door komen? dat ze de kansen niet kijgen of omdat ze gewoon niet zo snel willen leren gezien het feit dat ze geen ouders hebben die naar frankrijk zijn gegaan vanwege hun leercapaciteiten?
serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.
pi_31955820
In ieder geval zal dit nooit in Nederland gebeuren, ik denk dat de allochtonen hier namelijk veel individualistischer zijn dan dat ze daar zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:09:13 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955873
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:04 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.
de fransen zijn idd rete nationalistisch en ronduit grof tegen buitenlanders. toch zullen er genoeg door dat plafond heenstoten en hun 'oude' culturele bagage in een koffer op de vliering zolder zetten. hoe komt het anders dat bepaalde bevolkingsgroepen altijd het pispaaltje blijven en anderen zonder ogenschijnlijke moeite prima opgenomen worden en hun kansen waarmaken?
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:09:31 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955882
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
In ieder geval zal dit nooit in Nederland gebeuren, ik denk dat de allochtonen hier namelijk veel individualistischer zijn dan dat ze daar zijn.
ik help het je hopen.
pi_31956788
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik help het je hopen.
Hee, dat wou ik ook posten.
Maar ik denk idd dat de omstandigheden in de Nederlandse "ghetto's" een stuk beter zijn dan de Franse, dat lijkt me echt de totale hel.
Niet dat ik het racisme hier wil bagatelliseren, het blijft even vernederend, maar de leefomstandigheden zijn hier beduidend beter.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:20:59 #113
3542 Gia
User under construction
pi_31958199
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.

Dus daarom is spreiding beter. Woon je maar niet bij je soortgenoten.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:24:17 #114
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31958304
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:20 schreef Gia het volgende:
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.

Voor de duidelijkheid: we hebben het nog altijd over de soort mens....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:25:16 #115
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_31958335
quote:

Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.

Ik zou het in ieder geval nooit pikken als Balkenende hier naar toe kwam en mij het huis uitschopt omdat ik geen goede tukker bent
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:25:28 #116
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31958342
quote:

[..]

Maar het speelt wel degelijk een rol

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Clichy-sous-Bois

Wikipedia nieuws:

Rellen in Clichy-sous-Bois

De rellen in Clichy-sous-Bois zijn gewelddadige confrontaties tussen honderden relschoppers en de Franse politie. Ze begonnen op 27 oktober 2005 en gaan nog elke dag door.

De oorzaak was de dood van twee jongeren in Clichy-sous-Bois, een randgemeente van Parijs. Zij werden geëlektrocuteerd toen zij zich in een schakelkast verborgen voor de politie. Onmiddellijk braken onlusten los. Een traangasgranaat kwam terecht op een moskee, waardoor de situatie verergerde.

In de nacht van 2 op 3 november werden in Seine-Saint-Denis 177 voertuigen in brand gestoken en er werden 4 kogels op de politie afgevuurd.

De onlusten hebben plaats in een arme wijk in de rand van Parijs. De botsingen met de politie breidden zich snel uit naar andere zones van de stad.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:27:51 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958427
quote:

ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.

het is nou eenmaal logisch dat kinderen van gestudeerde ouders zelf ook gaan studeren. ouders die de hele dag werken en geen opleiding hebben, zullen veel minder vaak kinderen stimuleren in het volgen van een studie.
pi_31958527
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.

het is nou eenmaal logisch dat kinderen van gestudeerde ouders zelf ook gaan studeren. ouders die de hele dag werken en geen opleiding hebben, zullen veel minder vaak kinderen stimuleren in het volgen van een studie.
Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31958558
Ik moet volgende week naar Disneyland

Inclusief een avondje Parijs, lekker met de metro door die voorsteden...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:34:42 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958675
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.
ik denk dat het percentage van dat soort kinderen erg hoog is onder de relschoppers. neemt niet weg dat de franse overheid snel paal en perk moet gaan stellen bij de rellen die er nu zijn.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:35:17 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958691
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:31 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik moet volgende week naar Disneyland

Inclusief een avondje Parijs, lekker met de metro door die voorsteden...
je mag naar disneyland. in afrika moeten kinderen naar disneyland...
pi_31958800
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker. Ook in de metro e.d. als er (politie)controles waren dan werden zij er altijd als 1e uitgepikt.
Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).
Op scholen ed, ook op universiteiten zijn de schoonmakers/maaksters meestal van buitenlandse afkomst. Soms voel ik mezelf bijna schuldig, ik naar het toilet en dan wacht een donkere dame of heer erg netjes tot ik klaar ben, alsof ik de koningin ben, come on .

Waar ik werkte, in een restaurant/catering, ook loodzwaar werk, als ik de koffie-automaten aan het vullen was, kwamen vaak Turkse vrouwen de vloer dweilen. Of ik ging even naar het toilet en een leuke Turkse meid of iets anders liep met zo'n dweilkar. We lachten altijd constant wat naar elkaar, en of want ik begrijp haar dondersgoed.

Ze worden nl veelal genegeerd, dat zie ik, alsof het dieren zijn. En zelfs als je catering werk doet, hoevaak mensen niet dachten 'ik ga er gewoon bij' of niks dachten, als jij dus bezig bent. Opsouten, en eigenlijk gebeurde het niet zo vaak bij mij, maar wel bij een collega, die paar keer een kastje tegen haar kop kreeg. Ok, zij was Nederlands en wat sjago soms (maar hallo, man verloren en al). Dus hierin maakt het ook geen flikker uit. Dat negeren en doen alsof sommige mensen heel wat (lees: meer) zijn dan jou, is mij wel vaak genoeg opgevallen.

Echter geef ik dan erg kalm lik op stuk, opsouten, ik zeg ook nooit dat ik op de universiteit zit, pas als er naar gevraagd wordt, want als je vakantiewerk doet in de catering, tja dan moet je wel een dom trientje zijn. No way dus, maar dit gaat hun niet aan. Ik weet beter, en zij veelal niet, dat is kortzichtig.

De metro's dito, daar wordt vaak, waar ik in- en uitstap erg gecontroleerd. En vaak of elke keer, denk ik weer 'shit', want ik heb mijn identiteitskaart nooit bij mij. Vergeet hem altijd, en dan raak ik hem misschien nog kwijt. Iig, donkere meid, jaar of 20 wordt gecontroleerd + iedereen die donker is en/of buitenlands eruit ziet en mij zien ze niet staan.

En ik merk het zelf ook, want ik spreek soms wat vreemd Nederlands (woorden als Mc. Donalds enzo), en juist omdat ik het goed wil kennen (schaam mezelf dan of voel mezelf wat minder (zit gewoon in mij soms). Maar als ik ga solliciteren, hoe lief ze ook zijn, ik voel mezelf soms in de maling genomen. Keer op keer, hoe meer ik mijn best deed, en harder vocht, hoe eerder ze zeiden -bijna inwending genietend-, nope.

Het is overigens divers, je ziet ook Turkse, donkere mensen, niet veel, maar in commercieële bedrijven zelf werken en niet als schoonmaker/schoonmaakster. Deze hebben idd veelal een mbo-opleiding of iets dergelijks afgerond en weten hun mondje te roeren. Het is vaak een kwestie van achtergrond, kansen, een dosis geluk (mensen die je de kans wíllen geven) en doorzettingsvermogen. Heb je dat niet dan eindig je waarschijnlijk als die Turkse meid, zonder hoofddoek, leuk koppie, maar achter een dweilkar voor weinig geld.

Mijn mentaliteit is hierdoor dus ook wat veranderd, meer van 'screw' en laatst heb ik gewoon een uitzendbureau een erg confrontrerend mailtje gestuurd, dat ik oa geen zin had om helemaal naar Utrecht te komen als voor mij de kans toch klein was. Blabla mailtje terug, ik toch gekomen, soort test, en later ja hoor, weer niet. Pure tijdverspilling dus, en ik had weer gelijk qua mijn gevoel, maar dit is niet altijd leuk. Alsof ze, sommige, ervan genieten dus.

Gelukkig zijn er ook bedrijven, vaak met een mengelmoes aan mensen, die je gewoon mogen, waarvan je zelf weet hier ben ik goed (maar dat weet ik dus ook met andere baantjes en toch tegenwoordig) en die respecteren en accepteren je juist.

Goed, je wordt er harder van en je leert alle kanten kennen, zowel van die als allochtoon als die van autochtoon.

[ Bericht 10% gewijzigd door sweetgirly op 04-11-2005 13:52:06 ]
pi_31958933
Multiculturele breuk NEE! Sociale breuk JA! niks meer, niks minder. Helaas zijn veel mensen die het minder hebben allochtonen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:47:52 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959147
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).
Op scholen ed, ook op universiteiten zijn de schoonmakers/maaksters meestal van buitenlandse afkomst. Soms voel ik mezelf bijna schuldig, ik naar het toilet en dan wacht een donkere erg netjes tot ik klaar ben, alsof ik de koningin ben, come on .

Waar ik werkte, in een restaurant/catering, ook loodzwaar werk, en als ik de koffie-automaten aan het vullen was kwamen vaak turkse vrouwen de vloer dweilen. Of ik ging even naar het toilet en een leuke Turkse meid of iets anders liep volgens mij ook met zo'n dweilkar. We lachten altijd constant wat naar elkaar, en ik begrijp haar dondersgoed.

Het is overigens divers, je ziet ook Turkse, donkere mensen, niet veel, maar in commercieële bedrijven zelf werken en niet als schoonmaker/schoonmaakster. Deze hebben idd veelal een mbo-opleiding of iets dergelijks afgerond en weten hun mondje te roeren. Het is vaak een kwestie van achtergrond, kansen, een dosis geluk (mensen die je de kans wíllen geven) en doorzettingsvermogen. Heb je dat niet dan eindig je waarschijnlijk als die Turkse meid, zonder hoofddoek, leuk koppie, maar achter een dweilkar voor weinig geld.

De metro's dito, daar wordt vaak, waar ik in- en uitstap erg gecontroleerd. En vaak of elke keer, denk ik weer 'shit', want ik heb mijn identiteitskaart nooit bij mij. Vergeet hem altijd, en dan raak ik hem misschien nog kwijt. Iig, donkere meid, jaar of 20 wordt gecontroleerd + iedereen die donker is en/of buitenlands eruit ziet en mij zien ze niet staan.

En ik merk het zelf ook, want ik spreek soms wat vreemd Nederlands (woorden als Mc. Donalds enzo), en juist omdat ik het goed wil kennen (schaam mezelf dan of voel mezelf wat minder (zit gewoon in mij soms). Maar als ik ga solliciteren, hoe lief ze ook zijn, ik voel mezelf soms in de maling genomen. Keer op keer, hoe meer ik mijn best deed, en harder vocht, hoe eerder ze zeiden 'bijna inwending genietend', nope.

Mijn mentaliteit is hierdoor ook wat veranderd, meer van 'screw' en laatst heb ik gewoon een uitzendbureau een erg confrontrerend mailtje gestuurd, dat ik oa geen zin had om helemaal naar Utrecht te komen als voor mij de kans toch klein was. Blabla mailtje terug, ik toch gekomen, soort test, en later ja hoor, weer niet. Pure tijdverspilling dus, en ik had weer gelijk qua mijn gevoel, maar dit is niet altijd leuk. Alsof ze, sommige, ervan genieten dus.

Gelukkig zijn er ook bedrijven, vaak met een mengelmoes aan mensen, die je gewoon mogen, waarvan je zelf weet hier ben ik goed (maar dat weet ik dus ook met andere baantje en toch tegenwoordig) en die respecteren en accepteren je juist.

Goed, je wordt er harder van en je leert alle kanten kennen, zowel van die als allochtoon als die van autochtoon.
ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:50:23 #125
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31959229
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
Multiculturele breuk NEE! Sociale breuk JA! niks meer, niks minder. Helaas zijn veel mensen die het minder hebben allochtonen.
Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.
pi_31959455
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.
pi_31959457
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:47 schreef zoalshetis het volgende:

ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.
Ik ben hier geboren, maar besta voor 3/4 uit buitenlands bloed .
Zo voel ik mezelf soms dus geen allochtoon, maar ook geen autochtoon.
Mij controleren ze, die controleurs dus, nooit. Als ze er buiten staan dan hé. Zit je in het ov, dan wordt iedereen gecontroleerd, dat zou wel maf zijn .
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:59:22 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959540
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:

[..]

Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.
een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
pi_31959845
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:11:35 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959906
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:

[..]

Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.
kijk! dat hoor ik graag. heel erg graag zelfs.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:15:44 #131
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31960043
Vooroordelen en clichés komen toch voort uit ervaringen, helaas haast.
pi_31960615
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:

[..]

misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
Islam=facisme
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:34:48 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31960642
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
wat dat betreft ben ik het steeds meer eens met de signature van pierverdriet! de hippie tijd is over, terwijl veel linkse of rechtse mensen dat nog niet helemaal bevatten.
pi_31960972
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

Uhh...we hadden het er net over dat degenen die niet de dealende loverboy uithangen over één kam geschoren worden met die eerder genoemde nep-pimps en vervolgens geweigerd worden voor werk, ondanks hun mooie papieren.
Ironisch genoeg illustreer jij in één zin waar eht dus fout gaat
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:02:48 #135
3542 Gia
User under construction
pi_31961401
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:25 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.
Nee, klopt, maar dan niet gaan zeuren dat mensen niets bereiken omdat ze in achterstandswijken wonen, als ze daar zelf voor kiezen.

De jeugd in de wijken hangt veelal op straat i.p.v. met de neus in de boeken. Leren voor een proefwerk? Wat is dat? De diegenen die zo intelligent zijn dat ze er wel in slagen om een hogere opleiding te volgen, haken dan vaak tegen het einde weer af omdat ze ineens vinden dat het allemaal maar zinloos is en de maatschappij toch tegen hen is.
Slechts weinig zullen het echt afmaken en echt iets bereiken. Zij gaan dan meestal ook graag snel weg uit de wijken. Dan wel! En gelijk hebben ze.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:07:29 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961559
toch zal elk boefje dat nu meedoet aan de rellen later pas in gaan zien dat dit ook niet de manier is om uit hun achterstandspositie te komen. de komende weken zullen ze nog even lekker verlekkerd zeggen hoeveel auto's ze in de fik hebben gestoken. het veranderd pas als velen door hun ouders opgedragen krijgen dat studie belangrijker is dan geld binnenbrengen. daar gaan generaties over heen, terwijl ze zeker niet dom te noemen zijn. eerder streetwise, nu nog...
pi_31961563
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden

Franse relschoppers staken vrouw in brand
quote:
PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.

De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.

Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.

Brandstichters

Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.

De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
pi_31961610
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime
Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:09:46 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961621
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden

[..]
dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.
pi_31961635
Blijkt hier nu uit dat democratie ook niet de oplossing is wellicht? Een beetje meer leger-invloed zou veel van deze dingen kunnen oplossen (over voorkomen heb ik het niet nee)
pi_31961653
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.
Ik schrik er haast van hoe hevig en verbreid het inmiddels is..
pi_31961681
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:10 schreef indahnesia.com het volgende:
Blijkt hier nu uit dat democratie ook niet de oplossing is wellicht? Een beetje meer leger-invloed zou veel van deze dingen kunnen oplossen (over voorkomen heb ik het niet nee)
Het een sluit het ander niet uit. Ja: democratie is de oplossing. Ja: het leger zou ingezet kunnen of moeten worden.
pi_31961707
Dit wordt werk voor het Franse leger zo langzamerhand.
pi_31961724
Even een vraagje tussendoor. Zou het weekend nog erger zijn qua rellen of maakt een normale weekverdeling geen klap uit in deze voorsteden waar toch iedereen werkeloos is? Anders kan de Franse politie haar borst wel echt natmaken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:13:04 #145
3542 Gia
User under construction
pi_31961741
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:

Ze worden nl veelal genegeerd, dat zie ik, alsof het dieren zijn. En zelfs als je catering werk doet, hoevaak mensen niet dachten 'ik ga er gewoon bij' of niks dachten, als jij dus bezig bent. Opsouten, en eigenlijk gebeurde het niet zo vaak bij mij, maar wel bij een collega, die paar keer een kastje tegen haar kop kreeg. Ok, zij was Nederlands en wat sjago soms (maar hallo, man verloren en al). Dus hierin maakt het ook geen flikker uit.
Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon. Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken.

Vind dit zelf overigens ook fout en doe hier niet aan mee. Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen tot die baantjes gedwongen worden. Ze hebben gewoon niet meer opleiding.

Veel allochtone jongeren gooien er op school met de pet naar. Worden geschorst, hebben een grote mond en mogen al blij zijn als ze een VMBO-BB diploma behalen. Veel komen ook gewoon zonder diploma van school af. Er zijn daar veel bij die, als ze hun best zouden doen, best Havo zouden kunnen halen. Maar ja, ze willen hun best niet doen, want dan ben je niet stoer.
Tja, dan kom je niet verder dan een baantje als schoonmaker of zo.
pi_31961747
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:12 schreef FreedonNadd het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Zou het weekend nog erger zijn qua rellen of maakt een normale weekverdeling geen klap uit in deze voorsteden waar toch iedereen werkeloos is? Anders kan de Franse politie haar borst wel echt natmaken.
De Ramadhan is voorbij, de mensen komen weer op kracht om nog meer te rellen. Althans, dat is mijn hersenspinsel voor deze middag.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:14:43 #148
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_31961805
quote:

Uitgegeven: 4 november 2005 14:36
Laatst gewijzigd: 4 november 2005 14:38

PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.

De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.

Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.

Brandstichters

Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.

De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
http://www.nu.nl/news/620(...)_vrouw_in_brand.html

De helden.

Respect willen ze, en om die eis kracht bij te zetten steken ze een gehandicapte vrouw in de fik. Stelletje barbaren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_31961840
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:14 schreef Mr.J het volgende:

De helden.

Respect willen ze, en om die eis kracht bij te zetten steken ze een gehandicapte vrouw in de fik. Stelletje barbaren.
zie een paar posts naar boven, van mij
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:17:46 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961900
quote:
het wordt steeds meer een islam issue. en idd de burgeroorlog is maar een vingerknip away. mensen die zich achtergestled voelen heb je in alle grote steden in dit europa. laat parijs en frankrijk een voorbeeld zijn.

met die kanttekening dat de achtergestelden anderen achter stellen en zelf discrimineren dat het een lieve lust is. verkeerd volk in het verkeerde land.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:18:35 #151
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_31961927
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zie een paar posts naar boven, van mij
Overheen gelezen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:19:39 #152
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_31961954
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]
Tering!!!, ik kan het nog snappen als je met de politie gaat rellen, maar een gehandicapte vrouw in de brand steken
pi_31961957
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.
Natuurlijk moeten rellen en tuig aangepakt worden. Maar de oorzaken ook. Allemaal.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:21:20 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962005
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten rellen en tuig aangepakt worden. Maar de oorzaken ook. Allemaal.
als we de oorzaak echt gaan aanpakken dan hebben we denk ik een burgeroorlog in europa totdat alle moslims en mensen waarvan hun ouders nog goede moslims waren, gaan inzien dat hun geloof geen garantie geeft voor de toekomst. weet je wat dat teweeg zal gaan brengen?
pi_31962052
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben Fransen een militair regime? Of post je alleen nonsens wanneer het je uitkomt
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962068
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als we de oorzaak echt gaan aanpakken dan hebben we denk ik een burgeroorlog in europa totdat alle moslims en mensen waarvan hun ouders nog goede moslims waren, gaan inzien dat hun geloof geen garantie geeft voor de toekomst. weet je wat dat teweeg zal gaan brengen?
Wat bedoel je met dat in casu "mijn geloof", geen garantie voor de toekomst brengt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962087
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zoals hoe? Ze (nog meer) geld toestoppen als beloning voor het in de fik steken van de hoofdstad, ofzo?
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:25:40 #158
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31962107
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:

[..]

Dan is het geen vooroordeel maar een oordeel.

Wel klasse dat hij jou wel een kans heeft gegeven
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:26:20 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat in casu "mijn geloof", geen garantie voor de toekomst brengt?
dat het nu dus een islamitisch vraagstuk geworden is in een land waar islamieten nooit geweest zijn en dit pas een topje van de hier gebrachte ijsberg is. snap je het een beetje? ik ben redelijk neutraal in het geloof van mensen, maar het moet geen autonome wet gaan worden. dan heb je namelijk de poppen aan het dansen. wat dat betreft staat europa bekent om hun standvastigheid. geen waarde oordeel maar een constatering overigens.
pi_31962181
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat het nu dus een islamitisch vraagstuk geworden is in een land waar islamieten nooit geweest zijn en dit pas een topje van de hier gebrachte ijsberg is. snap je het een beetje? ik ben redelijk neutraal in het geloof van mensen, maar het moet geen autonome wet gaan worden. dan heb je namelijk de poppen aan het dansen. wat dat betreft staat europa bekent om hun standvastigheid. geen waarde oordeel maar een constatering overigens.
Nee ik snap het niet, aangezien het een immigranten vraagstuk is en de barriere van geloof overstijgt. In welke zin speelt het islamitisch vraagstuk bij deze rellen een rol? Elk persbureau geeft er 1 en dezelfde aanleiding voor, de dood van 2 jongens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962251
Belachelijke titel, de rellen tussen de jongeren en de politie is geen multiculturele breuk te noemen. Het is een misstand in de Franse samenleving die in stand wordt gehouden door oneerlijke verdeling van rijkdom, en bovenal kansen; de sociale mobiliteit is in dergelijke wijken miniem.

Dat er zaken als de afkomst of het geloof van de daders, of nog triester, het koloniale verleden van Frankrijk, erbij gehaald worden is dan ook ronduit triest te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrieMaalDrie op 04-11-2005 15:36:48 ]
Komt minister Zalm bij de bakker...
Zalm: Mag ik 1 brood? Bakker: Dat wordt dan 23 euro alstublieft.
Zalm: ... Bakker: Eigen schuld.
pi_31962261
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef ExTec het volgende:
Wat dacht u van het leger?
pi_31962281
Het schijnt overgeslagen te zijn naar Dijon en Marseille
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:33:00 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962309
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ik snap het niet, aangezien het een immigranten vraagstuk is en de barriere van geloof overstijgt. In welke zin speelt het islamitisch vraagstuk bij deze rellen een rol? Elk persbureau geeft er 1 en dezelfde aanleiding voor, de dood van 2 jongens.
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
pi_31962359
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962363
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Voor mijn gevoel wordt het op de `Franse`manier aangepakt.
Eerst snoeihard ingrijpen, als vervolgens het conflict escaleert wordt er onderhandeld.

De Franse maatschappij is trouwens erg op de eigen groep (zolas familie) gericht, als buitenstaander kom je er niet makkelijk tussen.

Edit: het is natuurlijk al falikant geescaleerd.
pi_31962365
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben Fransen een militair regime? Of post je alleen nonsens wanneer het je uitkomt
Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.
pi_31962410
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:36:24 #169
3542 Gia
User under construction
pi_31962412
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:30 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Belachelijke titel, de rellen tussen de jongeren en de politie is geen multiculturele breuk te noemen. Het is een misstand in de Franse samenleving die in stand wordt gehouden door oneerlijke verdeling van rijkdom, en bovenal kansen; de sociale mobiliteit is in dergelijke wijken miniem.
Oneerlijke verdeling? Mensen die 10 tot 16 jaar leren vanaf hun 13de en gewoon wat willen bereiken zouden net zoveel moeten verdienen als iemand die op zijn 15de maar stopt met school?
Als je op de voorhand al gaat zeuren: Ik krijg later toch geen baan omdat ik Mohammed heet dus waarom zou ik leren, ik ga liever wat tasjes roven, dan doe je het jezelf aan. Dan zul je inderdaad nooit iets bereiken. Maar dan moet je ook niet lopen klagen.
quote:
Dat er zaken als de afkomst of het geloof van de daders, of nog triester, het koloniale verleden van Frankrijk, erbij gesleept worden is dan ook ronduit triest te noemen.
Eens.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:36:33 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962416
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
nee ik doelde op die link eronder ik snap dat het kritisch zijn op de islam gezien wordt als een persoonlijke mening, maar het is dat niet. het is een constatering die allang in de te heet geworden snelkookpan gestopt is.
pi_31962449
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?
pi_31962482
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.
Nee, daar zinspeelde ik niet op, je moet leren lezen. Met het militaire regime verwees ik naar Algerije en niet naar Frankrijk.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:38:53 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962484
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
de kritiek is een voorbeeld maar we zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen. zoiets?
pi_31962505
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:37 schreef DrieMaalDrie het volgende:

[..]

Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?
Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962536
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik doelde op die link eronder ik snap dat het kritisch zijn op de islam gezien wordt als een persoonlijke mening, maar het is dat niet. het is een constatering die allang in de te heet geworden snelkookpan gestopt is.
Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:43:23 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962590
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?
zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan? nogmaals, we zullen zien hoe dit zich ontwikkel in frankrijk, misschien slaat het wel over naar andere hoofdsteden en andere wijken. ik hou mijn hart vast met cohen.
pi_31962624
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan?
Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:45:18 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962648
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.
is dat zo?
pi_31962702
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat zo?
Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962727
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:13 schreef Gia het volgende:

Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon.
Oh zeker, dat heb ik wel gemerkt.
Zoals ik al zei, viel het bij mij wel mee. Maar er wordt vaak genoeg wat lachwekkend circa minderwaardig gedaan over vrouwen/mannen die lage(re) functies bekleden. Terwijl de omstandigheden waarom.. helemaal niets hoeven te zeggen. Mijn moeder zelf is daar het perfecte voorbeeld van.
quote:
Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken
Nee, dat zei ik dus ook al.
Meer met de 'ik ben beter dan jou' mentaliteit opzich.
quote:
Vind dit zelf overigens ook fout en doe hier niet aan mee.
Vind ik dus ook, hou hier nooit zo van.
In die zin pas ik nergens bij, want bij bijv. de catering hebben de vrouwen zoiets van, hoe mild ik het ook breng, 'hier past ze niet thuis', de mensen in een of het bedrijf, 'ze vult koffie-automaten', even crú gesteld dan en op mijn vaste baantje word ik soms studiebol genoemd.
quote:
Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen tot die baantjes gedwongen worden. Ze hebben gewoon niet meer opleiding.
Ze hebben vaak geen keuze.
Maar ik zie soms wel degelijk verschil en dat mag ergens.
Kijk, een blanke muts met blauwe ogen ( ) die alles volgens het boekje heeft gedaan, uitstekend ABN praat etc nemen ze nou eenmaal liever aan dan een bruin-ogige muts die kant noch wal slaat, een uitstraling soms heeft van 'je hoeft mij geen sprookjes te vertellen of in de maling te nemen' en een cv die van mavo naar uni schommelt. Wat moet je daar nou mee? Overigens ben ik ook nog eens (te) duur voor de simpele(re) baantjes. Mij maakt het geen flikker uit, maar zo werkt het niet.

Plus als je ze het gevoel geeft dat zij het gevoel krijgen dat hun baantje voor jou alles is/kan zijn, kan je er donder op zeggen soms dat je het niet wordt. Dit heb ik zelfs met stages gemerkt, je moet net en altijd even harder knokken, daar waar een ander het soms wat makkelijker afgaat. Maar word je hard(er) van
quote:
Veel allochtone jongeren gooien er op school met de pet naar. Worden geschorst, hebben een grote mond en mogen al blij zijn als ze een VMBO-BB diploma behalen. Veel komen ook gewoon zonder diploma van school af. Er zijn daar veel bij die, als ze hun best zouden doen, best Havo zouden kunnen halen. Maar ja, ze willen hun best niet doen, want dan ben je niet stoer. Tja, dan kom je niet verder dan een baantje als schoonmaker of zo.
Eens.
Waar je mee opgaat, word je vaak mee besmet.
Vaak is het op die scholen zo dat ze er allemaal met hun pet naar gooien, dus de één gooit zijn pet nog hoger dan de ander. Die ouders boeit het vaak geen drol, of weet niet hoe zoon of dochterlief, meestal zijn het de jongetjes, op school is. Thuis voorbeeldig, op school zijn ze niet of ze gaan rellen. Het is een soort afzetting van, waar ze zelf (idd) vaak alleen maar en nog meer de dupe van worden. Stom dus. Maar ergens te verwachten.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:49:23 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962766
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.
en ik hoop ook geen waardeoordeel..
pi_31962898
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:57:57 #183
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31963025
Het is al overgewaaid naar Normandie. Ik vraag me af of het bij de Franse grenzen ophoudt of dat ook Belgie en Nederland bereikt worden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_31963039
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.
Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?
pi_31963069
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem) eens wel waarderen, wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31963119
Misselijkmakend dat die lui nu een vrouw in brand hebben gestoken.
Dit moet toch een teken zijn voor de overheid om nu keihard op te treden, dus met geweld!
Wat zal anders de volgende stap zijn?
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:01:21 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is al overgewaaid naar Normandie. Ik vraag me af of het bij de Franse grenzen ophoudt of dat ook Belgie en Nederland bereikt worden.
ik denk dat de golf en aanmoediging dat de overheid niks kan doen bij bepaalde agressie niet ophoudt bij frankrijk. totdat het leger gewoon keihard met scherp gaat schieten.

maar ook sommigen, die niet zo gek intelligent zijn, zullen inzien dat ze hun kruit te vroeg verschieten.
pi_31963136
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:58 schreef DrieMaalDrie het volgende:

[..]

Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?
Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31963177
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?
Is opnieuw een tweezijdige wisselwerking. Pull: islam onderscheidt wij en zij. Push: Franse maatschappij mot ze helemaal niet.
Tja, wat krijg je dan? Rellen dus.
En zo simpel als ik het hierboven voorstel is het dus helaas niet, er speelt nog een hoop oud en nieuw zeer mee.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:04:07 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963230
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
ik denk nog steeds dat het koloniale verleden een rotte stok achter de deur is om je positie heden ten dage te versterken, terwijl je nooit iets hebt gedaan aan studie of je mogelijkheden in een land waar je gewoon dezelfde kansen krijgt.
pi_31963246
quote:

[..]

Wederom faal je om een link te leggen tussen de door jezelf aangehaalde 'mogelijke oorzaak' en de hier in het topic besproken gebeurtenissen. Jammer maar te verwachten.
pi_31963279
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem eens wel waarderen), wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
Je schuift me eerst in een hokje ("het vlaams belang") en warempel in dezelfde zin beschuldig je me van 'hokjesdenken'. Beetje hypocriet denk je niet?
pi_31963301
En het heeft ook echt zin om maar geweld te gaan gebruiken als je je achtergesteld voelt, of het gevoel hebt geen eerlijke kansen te krijgen. Dat zal helpen.
pi_31963327
Zieke gasten daar ... een gehandicapte vrouw in fik steken. Dan verdien je werkelijk niets anders dan gaatje tussen je ogen. Wellicht nog beter om dat soort ongedierte ouderwets te vierendelen.

Deze rellen zijn een logisch gevolg van jarenlang links immigratiebeleid. Wel mensen binnenlaten en de bevolking een multireligieuze samenleving opdringen, maar de immigranten vervolgens zwak houden met allerhande subsidies.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31963490
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misselijkmakend dat die lui nu een vrouw in brand hebben gestoken.

Waar gaat het heen met de wereld * dramatisch handen in de lucht gooit

ik ga wat doen
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:13:11 #196
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31963509
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?
Is opnieuw een tweezijdige wisselwerking. Pull: islam onderscheidt wij en zij. Push: Franse maatschappij mot ze helemaal niet.
Tja, wat krijg je dan? Rellen dus.
En zo simpel als ik het hierboven voorstel is het dus helaas niet, er speelt nog een hoop oud en nieuw zeer mee.
Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.

Zie hier: het probleem in een notendop...
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:15:37 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963596
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:

[..]

Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.

ik vind je vergelijking prima, maar dan met het verschil dat de franse normen en waarden al eeuwen gelden en die van moslims pas een korte tijd. denk dat dat toch wel enigszins uitmaakt, anders hadden die moslims niet gekozen voor frankrijk.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:15:56 #198
3542 Gia
User under construction
pi_31963609
quote:

Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is.
`
Wat doet hij er dan? Moet hij lekker in Algerije gaan wonen!
pi_31963693
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:

[..]

Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:20:37 #200
3542 Gia
User under construction
pi_31963767
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Fransen zijn best wel gesloten. Eigen kringetje en zo.

Maar aan de andere kant, de meeste Turken en Marokkanen gaan ook liever met eigen volk om, dus dat is niet anders.

Beetje de pot en de ketel enzo.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:22:41 #201
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31963823
Frankrijk is al eeuwen het immigratieland avant la lettre, zonder het huidige probleem.
pi_31963869
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mijn Franse kennissen geven zelf toe dat veel mensen in hun land totaal niet tolerant zijn. Dat zijn ze overigens net zo min tegen Europese immigranten.
Maar dan nog verdienen dit soort relschopper een keiharde aanpak.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31963901
Van nu.nl

'Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar'.

Tjeezus
Écht ze zijn de weg een beetje kwijt geloof ik.
Gewoon groepsmacht dit, samen staan we sterker enzo of ofzo.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:25:07 #204
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31963922
Spreek de taal en je bent zo aanvaard mits wat aanpassing uiteraard aan de gewoonten en zeden.
pi_31963954
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef dancemacabre het volgende:
Spreek de taal en je bent zo aanvaard mits wat aanpassing uiteraard aan de gewoonten en zeden.
Arabieren in Frankrijk spreken prima Frans. Zijn vroegere kolonies geweest van Frankrijk.
pi_31964015
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:24 schreef sweetgirly het volgende:
Van nu.nl

'Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar'.

Tjeezus
Écht ze zijn de weg een beetje kwijt geloof ik.
Gewoon groepsmacht dit, samen staan we sterker enzo of ofzo.
die groepsmacht gaat niet langmeer duren. daar gaan nog meer doden vallen.
pi_31964040
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef dancemacabre het volgende:
Nou, hier ben ik het dus niet altijd mee eens.
Maargoed . Maar dat ligt meer aan die andere mentaliteit zoals ik al zei.

En qua geloof, beide kampen doen dit, wisselwerking van idd.
Overigens geloof ik niet, ja, in maffe dingen en dan nog soms. Kom weer terug bij 1.

Maja, boeiuh, zo werkt het kennelijk soms.
pi_31964056
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:12 schreef HPoi het volgende:
Dit wordt werk voor het Franse leger zo langzamerhand.
Lijkt me ook. Zeker nadat een vrouw in brand is gestoken en het geweld nu als een olievlek over het land verspreidt.
pi_31964071
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:12 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Waar gaat het heen met de wereld * dramatisch handen in de lucht gooit

ik ga wat doen
Je gaat Dr. Phil bellen?
pi_31964080
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem) eens wel waarderen, wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
En misschien moet je hetgeen je zo in Fortuyn waardeerde ook eens zelf toepassen. Namelijk "de fouten van zowel de regering als de bevolking [..] benoemen" en niet enkel het vingertje uitsteken naar de regering. Maar nee, het ligt uiteraard allemaal aan de 'omgeving' en nooit een de betrokkenen zelf, laat staan de Islam.
pi_31964086
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef schanuleke het volgende:

[..]

En dus hoor je te laten zien wie hier echt de baas is.
Hoop bijna dat vannacht weer gerelt wordt en dat dat volk dan wel eens aangepakt wordt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:31:05 #212
3542 Gia
User under construction
pi_31964097
Leger inzetten en ja, indien nodig, schieten!

Als ze aan die kant geen geweten hebben, vrouwtje in de fik steken, waarom zou het leger dat dan wel moeten hebben?

Eens zien hoe snel die ratten weer terug in hun hol kruipen.
pi_31964124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef schanuleke het volgende:

Ja, een zooitje is het weer.
Lijkt wel of iedereen opeens voor zichzelf opkomt ofzo en het een climax bereikt of gaat bereiken.

Niemand geeft toe of gaat toe geven.
Foute (enge) boel ergens, mocht dat zo zijn.

ik ga nog maar even genieten van mijn douche/poesje enzo, zodrekt zitten we in een vreemde oorlog
pi_31964171
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef Davitamon het volgende:

[..]

En misschien moet je hetgeen je zo in Fortuyn waardeerde ook eens zelf toepassen. Namelijk "de fouten van zowel de regering als de bevolking [..] benoemen" en niet enkel het vingertje uitsteken naar de regering. Maar nee, het ligt uiteraard allemaal aan de 'omgeving' en nooit een de betrokkenen zelf, laat staan de Islam.
Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?
pi_31964236
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:33 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?
Heeft niet met de Islam te maken. In de VS vaak genoeg zulke rellen geweest, maar dan waren het negers. Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.
pi_31964358
Gewetensloos idd, wat heeft die gehandicapte vrouw nou weer gedaan?
Zegt alweer dat het nergens, maar dan ook nergens over gaat, behalve wat macht- en groepsvertoon en behoorlijk wat .

Jongens leren het ook nooit, brullen alleen maar of steken fikkie...
Oorlogje spelen in het echt.. zucht.

Ik pleit voor vrouwen in de politiek, nu eens en voor altijd!
En voor die mannen maken we wel speciale speeltuintjes waar ze spelen kunnen
pi_31964372
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En dus hoor je te laten zien wie hier echt de baas is.
Hoop bijna dat vannacht weer gerelt wordt en dat dat volk dan wel eens aangepakt wordt.
ik ben het helemaal met u eens. niet zwichten voor zulke terreur, maar gewoon een avondkklol instellen en schieten met scherp op alles wat zich misdraagt. dat tuigm moet zien wie er de baas is.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:42:22 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31964410
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.
of als een imam zijn eigen groep niet meer in controle kan houden...
pi_31964416
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:40 schreef sweetgirly het volgende:
Ik pleit voor vrouwen in de politiek, nu eens en voor altijd!
alstublieft niet zeg!
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:43:27 #220
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31964455
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:42 schreef schanuleke het volgende:

[..]

alstublieft niet zeg!
idd dat zou direct de ondergang van de wereld zijn. en ik ben heel erg serieus.
pi_31964458
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:41 schreef schanuleke het volgende:

ik ben het helemaal met u eens. niet zwichten voor zulke terreur, maar gewoon een avondkklol instellen en schieten met scherp op alles wat zich misdraagt. dat tuigm moet zien wie er de baas is.
Vrouwen aan de macht

ik ga douchen
pi_31964504
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:33 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naïef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.
pi_31964541
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:42 schreef schanuleke het volgende:

alstublieft niet zeg!
Hé verdorrie

Nee hoor, alhoewel * nadenkelijk kijkt.
Ik zag er wel wat in, ik bedoel een Balkende, een zooitje herrieschoppers, een noem maar op.
Maar vooruit, een paar mannen dan

Overigens wordt dat toch idd al niks, want dat pikken de neanderthalers weer niet .. zucht.]
Hopeloos dus maw, wordt en is het, alles.
pi_31964556
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat denk ik ook. wat vrouwen goedmaken met hun vredelievendheid, verzieken ze meteen met hun doortraptheid.

het is maar wat u liever hebt/.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:47:34 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31964617
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Hé verdorrie

Nee hoor, alhoewel * nadenkelijk kijkt.
Ik zag er wel wat in, ik bedoel een Balkende, een zooitje herrieschoppers, een noem maar op.
Maar vooruit, een paar mannen dan

Overigens wordt dat toch idd al niks, want dat pikken de neanderthalers weer niet .. zucht.]
Hopeloos dus maw, wordt en is het, alles.
nou ga snel douchen. vrouw!
pi_31964635
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naïef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.
De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.
En hoe verklaar je de rassenrellen in VS? Had ook geen drol met religie te maken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:48:19 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31964638
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:46 schreef schanuleke het volgende:

[..]

dat denk ik ook. wat vrouwen goedmaken met hun vredelievendheid, verzieken ze meteen met hun doortraptheid.

het is maar wat u liever hebt/.
vredenlievendheid wel eens vrouwen onderling gehoord?
pi_31964660
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:

Ok, en dan ben ik nu even serieus, het gaat nu wel goed wou je zeggen
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:49:40 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31964684
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.
En hoe verklaar je de rassenrellen in VS? Had ook geen drol met religie te maken.
hou eens op met die usa vergelijkingen. daar zijn bijna geen radicale moslims. bovendien moet je eens zien hoe de europeese achterwijken geruled worden door imams en moskeeën. doe ff een beetje meer wereldwijs ipv wereldvreemd.
pi_31964733
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Dus jij beweert ook dat de daders zelf niet schuldig zijn, nee hen kun je niets verwijten, het ligt aan hun omgeving en hun religie, het ligt aan de sociale omstandigheden en aan hun religie. Oh ja voornamelijk hun religie. Dus om het probleem op te lossen moeten we niet de daders aanpakken, maar de religie.

Kansloos, Pim draait zich om in zijn graf

Mijn mening. Focus je op de daders en filter ze uit de samenleving. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zal daarop beoordeeld worden. Niet op zijn afkomst, sociale klasse, geslacht, uiterlijk of religie.
pi_31964771
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hou eens op met die usa vergelijkingen. daar zijn bijna geen radicale moslims. bovendien moet je eens zien hoe de europeese achterwijken geruled worden door imams en moskeeën. doe ff een beetje meer wereldwijs ipv wereldvreemd.
Ik stel een vraag en je draait er om heen. Waarom zijn ze niet te vergeljiken met de USA? Omdat daar geen moslims wonen? Nou, nou, wat een wereldwijze uitleg.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:53:43 #232
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31964839
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heeft niet met de Islam te maken. In de VS vaak genoeg zulke rellen geweest, maar dan waren het negers. Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.
Misschien niet direkt, maar het draagt er wel aan bij toe, zie mijn eerder post. Zoals ik al zei is het een botsing tussing twee culturen met ieder hun eigen opvattingen, normen&waarden. De islam heeft in sterke mate bijgedragen aan de normen en waarden en opvattingen van de Noord-Afrikanen c.q. moslims, eveneens hoe zij tegen andere culturen aankijken. Voor de Westerlingen geldt dit eveneens. In feite voor elke cultuur! Hoe meer de opvattingen van twee culturen van elkaar afwijken, hoe meer deze culturen afzonderlijk zullen blijven (clubje zus houdt zich afzijdig van clubje zo). Ergo, steeds meer toename van segregatie, culturen minachten elkaar en de groepen gaan botsen. Dit zie je dus nu gebeuren tussen groepen die opgevoed zijn met de Islamitische ideologie en een traditioneel wereldbeeld hebben, c.q. diegenen die Westers zijn opgevoed en een seculier en liberaal achtergrond hebben. Sociologie in aktie....
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:53:45 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31964840
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik stel een vraag en je draait er om heen. Waarom zijn ze niet te vergeljiken met de USA? Omdat daar geen moslims wonen? Nou, nou, wat een wereldwijze uitleg.
het was geen uitleg, het was een opmerking en constatering.
pi_31964845
Precies, religies mogen getolereerd worden, moorden, schijnheilligheid/asociaal gedrag, NIET!

Of je nou een kaalkop, christen of moslim bent.
Anders eruit! Of opvoedcursus van ons aller Bibi
En dat wilt men niet.

en nu ging ik
pi_31964904
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vredenlievendheid wel eens vrouwen onderling gehoord?
vredelievendheoid in de zin van geen fysiek geweld toepassen. vrouwen krijgen hun zin liever op andere manieren, maar die manieren zijn zeker niet altijd te verkiezen boven bottebijlmethoden die mannen soms prefereren.
pi_31964944
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Helaas wellicht voor jou (je bent er schijnbaar naar op zoek) is er geen universele formule of eenduidige oorzaak voor het verklaren van alle rellen, revoluties of oorlogen. Dat zou namelijk wel zo overzichtelijk zijn. Ik claim dan ook nergens dat een dergelijke formule bestaat en het lijkt me nogal offtopic om hier over de Amerikaanse rassenrellen te praten.
pi_31965012
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:53 schreef Demophon het volgende:

[..]

Misschien niet direkt, maar het draagt er wel aan bij toe, zie mijn eerder post. Zoals ik al zei is het een botsing tussing twee culturen met ieder hun eigen opvattingen, normen&waarden. De islam heeft in sterke mate bijgedragen aan de normen en waarden en opvattingen van de Noord-Afrikanen c.q. moslims, eveneens hoe zij tegen andere culturen aankijken. Voor de Westerlingen geldt dit eveneens. In feite voor elke cultuur! Hoe meer de opvattingen van twee culturen van elkaar afwijken, hoe meer deze culturen afzonderlijk zullen blijven (clubje zus houdt zich afzijdig van clubje zo). Ergo, steeds meer toename van segregatie, culturen minachten elkaar en de groepen gaan botsen. Dit zie je dus nu gebeuren tussen groepen die opgevoed zijn met de Islamitische ideologie en een traditioneel wereldbeeld hebben, c.q. diegenen die Westers zijn opgevoed en een seculier en liberaal achtergrond hebben. Sociologie in aktie....
Ik zie nog geen oude moslimopa's auto's in de fik steken of hoofddoekjes in de nacht rellen en vernielen. Het zijn wéér de mannelijke jongeren.
Als een groot deel zich in die wijken wel rustig kan houden, maar het alleen de groep mannelijke jongeren is kan de Islam niet de oorzaak zijn. Bovendien lopen ze rond op hun nike's, met baseballpetje op en marlboro sigaretten rokend.
Als ze zo Islamitisch waren zou er een zich gewoon opofferen om zich op te blazen bij de Eiffeltoren ofzo.
pi_31965073
Ik vind zoalshetis trouwens net een wijf, die zomaar vanuit het niets ineens een persoonlijke aanval begint.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:01:53 #239
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31965092
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:55 schreef schanuleke het volgende:

[..]

vredelievendheoid in de zin van geen fysiek geweld toepassen. vrouwen krijgen hun zin liever op andere manieren, maar die manieren zijn zeker niet altijd te verkiezen boven bottebijlmethoden die mannen soms prefereren.
nee dat zeg ik. als het vrouwen waren geweest was er allang een ongestelde kut die op het rode knopje had gedrukt. meermaals zelfs.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:02:42 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31965114
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind zoalshetis trouwens net een wijf, die zomaar vanuit het niets ineens een persoonlijk aanval begint.
oeeehhh nu heb je me, kutje!
pi_31965175
de islam heeft er natuurlijk wel wat mee te maken, maar zijdelings. oa de islam heeft deze jongens gemaakt tot wat ze zijn.

heeft u ooit van de term 'prinsjes' gehoord? de islam plaatst jonge mannen op een voetstuk. mannen krijgen alle macht en alle kansen. als ze het dan niet waar kunnen maken gaan ze maar moorden en verkrachten en gehandicapten in de brand steken
pi_31965176
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oeeehhh nu heb je me, kutje!
En nu ontopPIK.!
pi_31965205
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:05 schreef schanuleke het volgende:
de islam heeft er natuurlijk wel wat mee te maken, maar zijdelings. oa de islam heeft deze jongens gemaakt tot wat ze zijn.

heeft u ooit van de term 'prinsjes' gehoord? de islam plaatst jonge mannen op een voetstuk. mannen krijgen alle macht en alle kansen. als ze het dan niet waar kunnen maken gaan ze maar moorden en verkrachten en gehandicapten in de brand steken
Ach, zo was het hier vroeger ook. Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.
pi_31965207
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee dat zeg ik. als het vrouwen waren geweest was er allang een ongestelde kut die op het rode knopje had gedrukt. meermaals zelfs.
u zegt het een beetje grof, maar daar komt het wel op neer.

het is absoluut geen pretje om tussen alleen maar vrouwen te werken, zelfs niet als vrouw. als het afdelignshoofd ongesteld is is er meteen herrie in de tent

tussen alleen maar mannen werken is echter een hele verademing,. heerlijk
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:07:13 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31965227
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach, zo was het hier vroeger ook. Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.
vroegah
pi_31965228
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach, zo was het hier vroeger ook.
maar nu niet meer, al heel lang niet meer.
quote:
Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.
dat wisten we al, maar dat mogen we niet zeggen
pi_31965250
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dus jij beweert ook dat de daders zelf niet schuldig zijn, nee hen kun je niets verwijten, het ligt aan hun omgeving en hun religie, het ligt aan de sociale omstandigheden en aan hun religie. Oh ja voornamelijk hun religie. Dus om het probleem op te lossen moeten we niet de daders aanpakken, maar de religie.

Kansloos, Pim draait zich om in zijn graf
Ik weet niet om welke Pim het hier precies gaat, die ene die gewaarschuwd heeft voor de radicale Islam en keer op keer weer gelijk krijgt? Ik denk dat die zich al meerdere keren heeft omgedraaid. Maar erg relevant lijkt me dat in deze discussie niet.
quote:
Mijn mening. Focus je op de daders en filter ze uit de samenleving. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zal daarop beoordeeld worden. Niet op zijn afkomst, sociale klasse, geslacht, uiterlijk of religie.
Ik denk dat niemand hier zal beweren dat er mensen zijn die niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden (geesteszieken daargelaten). De daders zijn verantwoordelijk en moeten opgepakt en berecht worden blablabla, etc. Nog meer open deuren die ik voor je moet intrappen? Dat zegt echter nog niks over de oorzaken van de rellen. Om een probleem op te kunnen lossen (en niet alleen de symptonen) dien je deze eerst goed te benoemen, ook al staan deze oorzaken jou misschien niet aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Davitamon op 04-11-2005 17:24:42 ]
pi_31965265
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef schanuleke het volgende:

[..]

u zegt het een beetje grof, maar daar komt het wel op neer.

het is absoluut geen pretje om tussen alleen maar vrouwen te werken, zelfs niet als vrouw. als het afdelignshoofd ongesteld is is er meteen herrie in de tent

tussen alleen maar mannen werken is echter een hele verademing,. heerlijk
Zo werk ik niet graag met mannen. Als je met alleen maar met mannen werkt wordt je niet serieus genomen en het mikpunt van (seksuele) grapjes.
En dan daarna zeiken dat ik zo'n bitch ben.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:09:38 #249
3542 Gia
User under construction
pi_31965285
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:54 schreef sweetgirly het volgende:

en nu ging ik
Mja, anders moet je je naam veranderen in Sweatgirly.
pi_31965368
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zo werk ik niet graag met mannen. Als je met alleen maar met mannen werkt wordt je niet serieus genomen en het mikpunt van (seksuele) grapjes.
daar heb ik geen last van. mannen zijn veel voorspelbaarder, roddelen minder achter je rug enzo, doen gewoon hun werk en zeuren niet zo. als vrouw tussen de mannen kun je gewoon jezelf blijven, je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent omdat je niet hoeft te concurreren met andere vrouwen. heerlijk!

en die seksistische opmerkingen moet je maar even doorheen, dat hoort er nu eenmaal bij. die maken ze naar elkaar ook. ziet u het maar als een ontgroening. als je er eenmaal doorheen bent nemen ze je des te serieuzer, dan vinden ze je helemaal top.
pi_31965453
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:13 schreef schanuleke het volgende:

[..]

daar heb ik geen last van. mannen zijn veel voorspelbaarder, roddelen minder achter je rug enzo, doen gewoon hun werk en zeuren niet zo. als vrouw tussen de mannen kun je gewoon jezelf blijven, je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent omdat je niet hoeft te concurreren met andere vrouwen. heerlijk!

en die seksistische opmerkingen moet je maar even doorheen, dat hoort er nu eenmaal bij. die maken ze naar elkaar ook. ziet u het maar als een ontgroening. als je er eenmaal doorheen bent nemen ze je des te serieuzer, dan vinden ze je helemaal top.
Dat jij je omhoogpijpt in je werk hoeft nog niet te zeggen dat ik dat ook ga doen.
Verder concurreren vrouwen niet zo met elkaar, dat is meer iets voor mannen onderling.
En maken mannen seksuele opmerkingen naar elkaar toe, tot aan in elkaars reet knijpen aan toe? Werk jij in de gay-bar ofzo?
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:16:43 #252
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31965464
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

in het werk waar ik werk is seksime allang niet meer zo groot als in het schoonmaakwerk wat jij doet.
pi_31965505
In hoeveel steden zijn er nu rellen ?
Dat lees ik nergens...
pi_31965535
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in het werk waar ik werk is seksime allang niet meer zo groot als in het schoonmaakwerk wat jij doet.
Je bent echt net een griet. Op een onbewaakt moment sla je toe en laat je je tanden zien. Vals, vals...
Pas maar op jij, dat je niet ooit mijn patient wordt...
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:19:23 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31965541
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:18 schreef Bauhaus het volgende:
Dat lees ik nergens...
enkele steden. je kan googelen. of dit topic doorlezen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:19:45 #256
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31965556
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je bent echt net een griet. Op een onbewaakt moment sla je toe en laat je je tanden zien. Vals, vals...
Pas maar op jij, dat je niet ooit mijn patient wordt...
lol.
pi_31965682
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat jij je omhoogpijpt in je werk hoeft nog niet te zeggen dat ik dat ook ga doen.
nou nou. u hoeft niet meteen grof in de mond te worden. ik kan me niet herinneren u beledigd te hebben
quote:
Verder concurreren vrouwen niet zo met elkaar, dat is meer iets voor mannen onderling.p
hoe komt u daar nu weer bij? vrpouwen concurreren juist heel veel met elkaar. maar dan op alle gebieden behalve het werk zelf. wie er het mooiste uit ziet, wie door de baas het leukst gevonden word, dat soort dingen. allemaal jaloezie onder die vrouwen.
quote:
En maken mannen seksuele opmerkingen naar elkaar toe, tot aan in elkaars reet knijpen aan toe?
ze knijpen elkaar niet in de reet, hoe komt u daar nou weer bij? maar ze maken wel grove seksuele opmerkingen naar elkaar. maar niet over elkaar, gewoon om elkaar te schockeren,
quote:
Werk jij in de gay-bar ofzo?
nee, daar werk ik niet
pi_31965718
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:09 schreef Gia het volgende:

Mja, anders moet je je naam veranderen in Sweetgirly.
En wat is jouw probleem, eerst normaal reageren, vervolgens niks en dan dit.

Kutcomplex zeker (en voorspelbaar.. gaap)
Ciao!
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:54:36 #259
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31966512
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:24 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

En wat is jouw probleem, eerst normaal reageren, vervolgens niks en dan dit.

Kutcomplex zeker (en voorspelbaar.. gaap)
Ciao!
Okay, iedereen weer ontopic graag!
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:08:53 #260
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31966902
Parijse rellen hebben 'niets spontaans'
quote:
PARIJS, 4 NOV. De rellen in Parijse voorsteden hebben ,,niets spontaans'' en worden ,,perfect georganiseerd''. Dat zei de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Nicolas Sarkozy, na weer een onrustige nacht in Parijse voorsteden.

Voor de achtste achtereenvolgende nacht raakten jongeren in zo'n twintig voornamelijk noordoostelijke voorsteden van Parijs slaags met de politie. Ook buiten Parijs was het vannacht op een aantal plaatsen onrustig. Kleine groepen jongeren in Dijon, in Rouen en in de regio Bouches-du-Rhône in de buurt van Marseille raakten slaags met de politie. Maar die rellen bleven beperkt.

In Parijs was het volgens de politie vannacht iets rustiger dan in de nachten ervoor. Toch werden opnieuw honderden auto's in brand gestoken. Ook tientallen bussen brandden uit. De politie werd opnieuw enkele malen beschoten en er werden molotovcocktails gegooid. In Aulnay-sous-Bois ging een winkel in vlammen op. Negen mensen raakten licht gewond, 143 relschoppers zijn gearresteerd.

De rellen begonnen eind vorige week nadat twee jongens omkwamen door elektrocutie in een transformatorhuisje. Ze hadden zich daar verstopt voor de politie. Veel jongeren in de veelal arme buitenwijken gaven de politie de schuld van de dood van de jongens.

Een gisteren gepubliceerd voorlopig onderzoeksrapport pleit de politie vrij. Voorafgaand aan het incident was een groep jongeren slaags geraakt met de politie. Zes jongeren werden gearresteerd, waarna de politieagenten waren vertrokken. Later vluchtten drie jongens na een partijtje voetbal toen ze twee agenten zagen. Twee van de drie, een jongen van 15 uit Mauretanië en een van 17 uit Tunesië, verstopten zich in het transformatorhuisje. De twee negeerden de derde jongen (17 jaar en van Turkse komaf), die in het rapport wordt geciteerd en hen had gewaarschuwd.

Onduidelijk blijft waarom de jongens op de vlucht sloegen voor de agenten. De ouders hebben een aanklacht ingediend, waardoor er een justitieel onderzoek komt. ,,We willen dat de waarheid duidelijk wordt'', zei de vader van een van hen in een telefonisch interview met het persbureau AP. Volgens de vader gaat het niet om schadevergoeding. ,,We willen weten of er fouten zijn gemaakt door de veiligheidspolitie of niet.''

De regering ligt zwaar onder vuur omdat ze er niet in slaagt een einde aan de ongeregeldheden te maken. Het is nog niet duidelijk waarop Sarkozy zijn beschuldiging baseert dat de rellen niet spontaan zijn ontstaan. ,,Ik zal niet accepteren dat georganiseerde bendes in sommige buurten hun eigen wetten maken'', zei premier Dominique de Villepin gisteren in de Senaat. ,,Ik zal niet accepteren dat criminele netwerken en drugsdealers profiteren van de onrust.'' (AFP, AP, Reuters)
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131084070595.html
pi_31967158
Meneer Villepin spreekt krachtige taal. die stuurt het leger er op af, dat kan niet missen. de staat van beleg
pi_31967243
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:23 schreef schanuleke het volgende:

[..]

nou nou. u hoeft niet meteen grof in de mond te worden. ik kan me niet herinneren u beledigd te hebben
[..]

hoe komt u daar nu weer bij? vrpouwen concurreren juist heel veel met elkaar. maar dan op alle gebieden behalve het werk zelf. wie er het mooiste uit ziet, wie door de baas het leukst gevonden word, dat soort dingen. allemaal jaloezie onder die vrouwen.
[..]

ze knijpen elkaar niet in de reet, hoe komt u daar nou weer bij? maar ze maken wel grove seksuele opmerkingen naar elkaar. maar niet over elkaar, gewoon om elkaar te schockeren,
[..]

nee, daar werk ik niet
Volgens mij ben jij stiekem een kerel.
pi_31967365
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij stiekem een kerel.
u volgens mij ook
pi_31967619
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:18 schreef Bauhaus het volgende:
Dat lees ik nergens...
Parijs, Dijon, bij Marseille en ergens in een stadje in Normandië zijn er opstootjes geweest met brandstichting.
pi_31967700
Die smerige stinkhufters hebben een gehandicapte vrouw in de brand gestoken. Overgoten met benzine!!! Stelletjekutvarkens. Wat is dat toch met die noord-afrikaanse klerehufters in Europa???
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:58:23 #266
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31968207
Birmingham staat ook weer op zijn kop, schennis van moslimgraven net voor het suikerfeest,
nergens lukt het.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:00:46 #267
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968282
Gia, ik had je al eens gewezen op het feit dat allochtonen wél graag gespreid willen wonen, onderbouwd met bron en alles.

Dat je toch weer met dat argument aankomt vind ik eerlijk gezegd getuigen van een oogkleppenmentaliteit van heb ik jou daar.

Leer de feiten onder ogen zien, ook als ze jouw politieke doel niet dienen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:02:41 #268
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968340
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:40 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Die smerige stinkhufters hebben een gehandicapte vrouw in de brand gestoken. Overgoten met benzine!!! Stelletjekutvarkens. Wat is dat toch met die noord-afrikaanse klerehufters in Europa???
Dus jij wilt de schuld van de excessen van een stel idioten geheel in de schoenen schuiven van de volledige Noord-Afrikaanse bevolking van Europa?

Mooi is dat. Neem jij ook even de schuld op je van wat de Serviers deden in Kosovo?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 19:03:55 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31968381
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Verder concurreren vrouwen niet zo met elkaar, dat is meer iets voor mannen onderling.
Vrouwen op het werk hebben een continue geldingsdrang, achterbakse steken onder water, roddel en achterklap.

Hoe meer vrouwen op de werkvloer, des te onrustiger het wordt.
pi_31968392
Het is uiteindelijk maar goed dat dit soort jongeren geen baan hebben. Moet je je voorstellen dat dit tuig wat te vertellen krijgt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:04:38 #271
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968408
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Parijse rellen hebben 'niets spontaans'
[..]

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131084070595.html
Jeetje, ik wist nog niet dat het om kinderen ging!
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:05:32 #272
93744 Finder_elf_towns
pi_31968440
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mooi is dat. Neem jij ook even de schuld op je van wat de Serviers deden in Kosovo?
Ja natuurlijk, Kosovo heeft hier alles mee te maken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:05:33 #273
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968441
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:04 schreef schanuleke het volgende:
Het is uiteindelijk maar goed dat dit soort jongeren geen baan hebben. Moet je je voorstellen dat dit tuig wat te vertellen krijgt.
Dus jij bent van mening dat je zo wordt geboren, dat het de Marokkaanse genen zijn?
Of draai je wellicht oorzaak en gevolg toch stiekem even om?
pi_31968457
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jeetje, ik wist nog niet dat het om kinderen ging!
kereltjes die gehandicapten in de brand steken noem ik geen kinderen
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:06:23 #275
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968479
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, Kosovo heeft hier alles mee te maken.
Wat heeft Karim van hiernaast met die gehandicapte vrouw te maken?
Niet mijn quote uit z'n context rukken, wil je?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 19:06:25 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31968484
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat je zo wordt geboren, dat het de Marokkaanse genen zijn?
Of negeer jij stiekem cultuur
pi_31968486
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:08 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ik weet niet om welke Pim het hier precies gaat, die ene die gewaarschuwd heeft voor de radicale Islam en keer op keer weer gelijk krijgt? Ik denk dat die zich al meerdere keren heeft omgedraaid. Maar erg relevant lijkt me dat in deze discussie niet.
[..]

Ik denk dat niemand hier zal beweren dat er mensen zijn die niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden (geesteszieken daargelaten). De daders zijn verantwoordelijk en moeten opgepakt en berecht worden blablabla, etc. Nog meer open deuren die ik voor je moet intrappen? Dat zegt echter nog niks over de oorzaken van de rellen. Om een probleem op te kunnen lossen (en niet alleen de symptonen) dien je deze eerst goed te benoemen, ook al staan deze oorzaken jou misschien niet aan.
Zucht. Over een andere boeg dan maar. Jij beticht anderen van generaliserend gedrag, het vingertje uitsteken en niet de betrokkene zelf aanpakken.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ik wijs je erop dat je dat zelf ook doet. Het enige wat uit je komt is: "boe bah, de schuld van de islam". Als ik zeg dat we ons moeten richten op het individu, die verantwoordelijk is voor de ellende. Komt er weer uit: "boe bah het is de schuld van de Islam". Niet erg consequent dus.

Pim volgend dat we het beestje eens bij zijn naam moeten noemen, stel ik dus voor om te zeggen dat het geen moslim is die Theo vermoorde maar dat het Mohammed B is. You catch my drift
pi_31968513
De gevolgen van een veel te liberale, hè. Werkloosheid, armoede, verpaupering... Gecombineerd met het racisme waar veel Fransen last van hebben. Het is dan ook niet toevallig dat de bewoners van de verpauperde voorsteden bijna allemaal van noord-afrikaanse origine waren...

Ik keur de gewelddadige acties van de banlieu-bewoners niet goed, maar ik heb er begrip voor. Misschien zet dit de rechtse Fransen wel aan het denken over hun ideologie... Laten we het hopen.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_31968517
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

heeft u mij het woord 'marokaanse' zien gebruiken? niet? nou dan.
quote:
dat is maar de vraag. ik ben van mening dat veel van dit tuig geen baan heeft omdat het crimineel tuig is dat hun school niet afmaakt
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:08:56 #280
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968581
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of negeer jij stiekem cultuur
Ik negeer cultuur? Hoe kom jij daarbij?

Ik zie alleen in dezen geen aanleiding om het op de islam te gooien. Have-nots in opstand zijn bijna zo normaal in de geschiedenis van de mensheid dat het zowat een wetmatigheid wordt. Van de jacquerieen, via de Franse Revolutie tot aan de Lente van 1968.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:09:46 #281
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968615
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:07 schreef schanuleke het volgende:

[..]

heeft u mij het woord 'marokaanse' zien gebruiken? niet? nou dan.
[..]

dat is maar de vraag. ik ben van mening dat veel van dit tuig geen baan heeft omdat het crimineel tuig is dat hun school niet afmaakt
Maar wat is nu in essentie de oorzaak? Dat ze subhumaan zijn?
pi_31968630
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vrouwen op het werk hebben een continue geldingsdrang, achterbakse steken onder water, roddel en achterklap.

Hoe meer vrouwen op de werkvloer, des te onrustiger het wordt.
Wat een onzin. Ik werk met bijna alleen maar vrouwen en we hebben een droomteam. We doen het er niet om wie het knapste is, (lekker belangrijk, ben geen fotomodel van beroep) of wie het beste is.
Roddelen doet natuurlijk iedereen wel eens, daar hoef je geen vrouw voor te zijn. En eigenlijk is het gewoon het beste om het te zeggen als iets je dwars zit. Gewoon meteen zeggen en samen proberen op te lossen, in plaats van mond houden en doen alsof er niks aan de hand is.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:10:18 #283
93744 Finder_elf_towns
pi_31968639
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat heeft Karim van hiernaast met die gehandicapte vrouw te maken?
Niets natuurlijk, maar zijn gedachtengoed alles. Ik ben overigens niet ontevreden met de rellen, een langzame demografische overname door muzelmannen lijkt van de baan. Dat tuig maakt het zichzelf onmogelijk, net zoals de Marokkanen hier het zichzelf onmogelijk zullen maken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:11:06 #284
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968670
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef schanuleke het volgende:

[..]

kereltjes die gehandicapten in de brand steken noem ik geen kinderen
Ik had het over die jongens die zijn doodgegaan in de electriciteitshuisjes.
pi_31968677
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar wat is nu in essentie de oorzaak? Dat ze subhumaan zijn?
dat ze hun school niet afmaken. dat zeg ik toch, hoe vaak moet ik dat nog zeggen.
pi_31968690
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik had het over die jongens die zijn doodgegaan in de electriciteitshuisjes.
is hetze;lfde soort.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:12:32 #287
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968725
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Niets natuurlijk, maar zijn gedachtengoed alles. Ik ben overigens niet ontevreden met de rellen, een langzame demografische overname door muzelmannen lijkt van de baan. Dat tuig maakt het zichzelf onmogelijk, net zoals de Marokkanen hier het zichzelf onmogelijk zullen maken.
Dus jij bent van mening dat het komt door de islam?
Ik zie eerder analogieen met de jacquerieen, de palingoproer, de rassenrellen in LA, en al die andere opstanden van have-nots. Waarin is deze precies anders?
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:13:05 #288
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968737
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:11 schreef schanuleke het volgende:

[..]

is hetze;lfde soort.
En wat is die 'soort' dan wel?
pi_31968742
En dan zeg ik; doortastend optreden!

vrijdag 4 november 2005 @ 19:13:31 #290
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968747
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:11 schreef schanuleke het volgende:

[..]

dat ze hun school niet afmaken. dat zeg ik toch, hoe vaak moet ik dat nog zeggen.
En hoe komt dat?
pi_31968756
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

En wat is die 'soort' dan wel?
crimineel tuig dat hun school niet afgemaakt heeft en gehandicapten in de brand steekt als het hun zin niet krijgty
pi_31968770
quote:
Niets natuurlijk, maar zijn gedachtengoed alles.
Jij bent echt wereldvreemd.
Heb bv zat collega's die van Noord-Afrikaanse afkomst zijn en daarvan denk jij even te weten hoe ze denken?

Weet je wat ik van jou denk? Dat je eens wat anders moet doen dan de computernerd uithangen.
pi_31968771
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

En hoe komt dat?
weet ik niet. slechte opvoeding waarschijnlijk. zal wel cultureel bepaald zijn
pi_31968774
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat het komt door de islam?
Ik zie eerder analogieen met de jacquerieen, de palingoproer, de rassenrellen in LA, en al die andere opstanden van have-nots. Waarin is deze precies anders?
Al millennia is een opstandige onderklasse een constante in menselijke samenlevingen. Het verschil is nu dat het door mensen met een eigen agenda op zo'n manier verteld wordt, dat het lijkt alsof het meer met een van de vele eigenschappen van deze bepaalde opstandige onderklasse te maken heeft dan met het wezen van een opstandige onderklasse zelf.
pi_31968822
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Al millennia is een opstandige onderklasse een constante in menselijke samenlevingen.
maar niet 1 die gehandicapten in de brand steekt
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:16:29 #296
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968836
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:13 schreef schanuleke het volgende:

[..]

crimineel tuig dat hun school niet afgemaakt heeft en gehandicapten in de brand steekt als het hun zin niet krijgty
Want het in de fik steken van gehandicapten is geen misdaad van degene die het deed, maar een logisch gevolg van het zijn van de menselijke ondersoort 'crimineel tuig', in combinatie van het niet hebben afgemaakt van hun school?
pi_31968869
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Monidique op 04-11-2005 19:17:48 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:18:47 #298
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31968902
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:15 schreef schanuleke het volgende:

[..]

maar niet 1 die gehandicapten in de brand steekt
...maar waar het wel op een soortgelijke manier uit de hand kon lopen, waarin onschuldige omstanders gelyncht werden, enzovoorts.

Vertel mij maar eens waar in de koran staat dat "Mohammed, Allah zegene zijn Baard, tot de Umma zeide: en steke in de hens die gehandicapten, want voorwaar, zij zijn de oorzaak van uw sociaal-economische achterstelling"?
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:19:16 #299
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31968913
Sarkozy had geen olie op het vuur moeten gooien na die eerste avond. DAT heeft deze rel doen escaleren. De Balkenende van Frankrijk grijpt elke kans aan om fransen van buitenlandse afkomst te beledigen. Daarmee roept hij geweld op.

Sarkozy denkt dat hij president kan worden, maar hij kent Frankrijk niet goed genoeg. Frankrijk heeft nog altijd een sterke band met zijn kolonien.30 procent van de studenten op de Universiteiten bestaat uit migranten of buitenlanders. Dat is wel heel anders hier in Nederland. Daardoor ontstaan er sterke banden tussen mensen van verschillende achtergronden. Nederland is veel provincialer.
Hier kijkt men neer op de Afrikaan, hij is dom omdat hij "de " en "het" omdraait. In half afrika spreekt men Frans en kijkt men neer op die domme Nederlanders die geen woord Frans spreken.
pi_31968914
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Want het in de fik steken van gehandicapten is geen misdaad
het is wel een misdaad. een hele ernstige zelfs. daar moet u geen flauwe grappen over maken.
pi_31968926
Het schijnt overigens ook mogelijk te zijn om op vreedzame wijze te demonstreren mits de wil er is natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')