quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:28 schreef xFriendx het volgende:
Als de Franse overheid zo blijft handelen ben ik bang dat sommige winkeliers met elkaar gaan overleggen, en via via proberen aan wapens te komen. Zodra zij zien dat een groep hun winkel wil afbranden dan beginnen te schieten, met scherp. Nadeel zal denk ik zijn dat zij dan wel opgepakt worden en voor moord achter de tralies komen.
Hopelijk kunnen ze een zootje foto's nemen van die oproerkraaiers, die op de nationele tv compleet te schande zetten en daarbij ook eens het leger inzetten om die gasten onder de duim te krijgen.
Als we zoiets in Nederland zouden krijgen lacht men de politie ook vierkant uit denk ik.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:29 schreef speknek het volgende:
Je gaat toch ook niet werken, als je geen restecp van je gang krijgt als je dat doet. Je kunt beter zovaak mogelijk in de gevangenis terecht komen.
quote:PARIJS - De Parijse voorsteden waren in de nacht van donderdag op vrijdag opnieuw het toneel van geweld. Ongeveer vierhonderd auto's gingen in vlammen op, aldus politiebronnen. Bovendien staken jonge relschoppers in Trappes ten westen van Parijs 27 bussen in brand. Ook in andere steden was het onrustig. Het was de achtste achtereenvolgende gewelddadige nacht.
Brandweerlieden proberen een uitslaande brand in een tapijtenwinkel in de Parijse voorstad Aulnay-sous-Bois te blussen. De brand is het gevolg van de rellen in de voorsteden.
Foto: AP
Vijf agenten raakten lichtgewond nadat zij met stenen waren bekogeld. De politie heeft meer dan dertig mensen in voorlopige hechtenis genomen. Een auto van de oproerpolitie CRS werd beschoten, maar er waren minder gewelddadige confrontaties tussen politie en jongeren. Bij het aanbreken van de ochtend keerde de rust enigszins terug.
Het was de achtste avond op rij dat het onrustig was. Ook in de oostelijke stad Dijon, in het westelijke departement Seine-Maritime en in het departement Bouches-du-Rhône (zuidoosten) werden auto's in brand gestoken.
De regering heeft 1300 agenten ingezet om het geweld in te dammen. „Het herstellen van de openbare orde heeft de prioriteit. Wij accepteren dergelijke geweldsuitbarstingen niet, maar zullen tevens een dialoog aangaan om oplossingen te vinden”, zei premier De Villepin, die er een reis naar Canada voor afzegde.
President Chirac riep woensdag al op tot kalmte. De oppositie zegt dat minister Sarkozy van Binnenlandse Zaken de rellen heeft aangewakkerd door zijn harde woorden. De minister zei kort voor het begin van de rellen een „oorlog zonder genade” te zullen gaan voeren tegen criminelen en opstandige jongeren in de voorsteden. Donderdagavond zei Sarkozy dat de onlusten 'perfect zijn georganiseerd'.
In de flats van de voorsteden wonen veel immigranten uit Afrika. De werkloosheid onder jongeren loopt in sommige gemeenten op tot 44 procent. Door kortingen op subsidies verkeren veel verenigingen en sportclubs in problemen. De bewoners klagen over discriminatie en racisme.
De rellen braken vorige week uit in Clichy-sous-Bois nadat twee jongens die zich voor de politie hadden verstopt in een transformatorhuisje, waren geëlektrocuteerd. Een derde raakte ernstig gewond. De autoriteiten ontkennen dat de politie de jongens achtervolgde.
Wat is het nou Meki?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:26 schreef Meki het volgende:
de fransen hebben alle Allochtonen ( West / Noord Afrikanen ) opgesloten in een ghetto
zei ik dat ?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef What het volgende:
[..]
Wat is het nou Meki?
Eerst waren het geen Noord-Afrikanen maar West-Afrikanen, nu allebei.
Zijn ze vannacht een coalitie aan gegaan?
Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef Meki het volgende:
ik zei Algerijnen en west-afrikanen
Er is niet met 'm te praten. Ik vraag hem tot 2 keer toe waarom hij mij beticht van liegen, maar bewijs komt er maar niet van. Gewoon lasterquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef What het volgende:
[..]
Wat is het nou Meki?
Eerst waren het geen Noord-Afrikanen maar West-Afrikanen, nu allebei.
Zijn ze vannacht een coalitie aan gegaan?
Ach, laat die gast toch in zijn waanwereld leven.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef What het volgende:
[..]
Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?
als je je ogen open doet heb ik al eerder antwoord gegevenquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Er is niet met 'm te praten. Ik vraag hem tot 2 keer toe waarom hij mij beticht van liegen, maar bewijs komt er maar niet van. Gewoon laster![]()
Die rellen gaan allang niet meer over die 2 jongeren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Kan de titel niet iets worden van "Rellen in Franse steden na dood 2 jongeren"??
Die breuk is namelijk allang een feit.
ik kan na 2 keer teruglezen NIETS vinden anders.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:36 schreef Meki het volgende:
[..]
als je je ogen open doet heb ik al eerder antwoord gegeven
Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die rellen gaan allang niet meer over die 2 jongeren.
Het gaat nu om een Franse sociaal/multiculturele breuk in het hij en zij denken. En de olievlek wordt groter.
Tuurlijk, Mocrootjes doen toch nooit wat.......quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef What het volgende:
[..]
Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?
dan ben je blind ik heb zeker antwoord gegeven in de einde van de topic 1quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik kan na 2 keer teruglezen NIETS vinden anders.
Quote je het dan nog even voor me?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef Meki het volgende:
[..]
dan ben je blind ik heb zeker antwoord gegeven in de einde van de topic 1
is de politie een rasquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.
Rellen Parijs na fatale achtervolgingquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Quote je het dan nog even voor me?
daar quote je jezelfquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Rellen Parijs na fatale achtervolging
Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
daar quote je jezelfIk had het over dat er volgens jou geen moslims in west-afrika zouden wonen.
Dat kan wellicht de waarheid worden in #03, maar op dit moment wordt er voornamelijk materiele schade geleden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.
Tja, dat werd gisteren ook al gezegd.. ernstig, maar waar helaas. En die dealer komt zeker niet meer terug nee.. Als ie al geld krijgt, want dit valt wellicht niet onder brandstichting, maar onder molest o.i.d.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef What het volgende:
Wat ook wonderlijk is, is dat er een Renault-dealer in de wijk waar 100 mensen werkten tot de grond toe is afgefikt. Ik vraag me af hoeveel mensen uit de wijk nu brodeloos zijn door het werk van hun broeders? De eigenaar pakt namelijk gewoon de verzekeringspoen of de schadevergoeding van de staat en peert 'm uit de wijk. Dàhàg, werkgelegenheid in de wijk voor 100 man.
Ik weet ook niet hoe Meki de Mekkeraar daarbij komt, maar hij maakt me steevast vor leugenaar uit, zonder mij de feiten te geven. Dat stoort me. Maar goed, ik weet waar hij staat, dus het is al goed voor me.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Daar heb je gelijk in ja.. voorlopig nog vrees ikquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat kan wellicht de waarheid worden in #03, maar op dit moment wordt er voornamelijk materiele schade geleden.
Rassenrellen in de US/Z-Afrika zijn (nog) niet te vergelijken met de situatie in Fr.
Dat gaat in dit geval niet op:quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:46 schreef Drugshond het volgende:
Wel een mooi excuses om je eigen zaak in de hens te zetten, als je financieel slecht bij kas zit.
Of die dealer moet het met de boys op een akkoordje hebben gegooid...quote:Het was rond 23 uur woensdagavond toen een groep jonge relschoppers brand stichtte in een grote Renault-garage in Aulnay-sous-Bois, ten noorden van Parijs. Het hele gebouw, waar overdag zo'n honderd mensen werken, ging in vlammen op. ,,Het ergste is dat alles nog gered had kunnen worden als de brandweer haar werk had kunnen doen'', vertelde de directeur gisteren. ,,Die mensen wilden wel, maar ze hebben zich vastgereden in een hinderlaag. Plotseling werden ze van alle kanten met molotovcocktails bekogeld, zodat ze wel moesten afdruipen.''
quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Ik hou de opties nog open, qua beeldvorming zie ik alles nog drie-dubbel.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
Het koloniale verleden speelt hier zeker een niet te verwaarlozen rol.
Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken hequote:Op vrijdag 4 november 2005 10:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe Meki de Mekkeraar daarbij komt, maar hij maakt me steevast vor leugenaar uit, zonder mij de feiten te geven. Dat stoort me. Maar goed, ik weet waar hij staat, dus het is al goed voor me.
Je bedoeld als excuus om je uit te leven, annex "Ik word nooit beroemd, dus zorg ik maar da'k berucht wordt."quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
Alles wat ik zeg is in je ogen een slachtofferistisch argument. Echter het is een argument, en er een slachtofferistisch argument van maken, maakt het niet minder waarquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld als excuus om je uit te leven, annex "Ik word nooit beroemd, dus zorg ik maar da'k berucht wordt."
Het koloniale verleden ligt redelijk ver achter ons, de gemiddelde fransman heeft daar niks mee te maken.
Bij ons gaan surinamers en indonesiers ook niet los vanwege het 'koloniale verleden'.
Amazing dat je wel zo wijs bent om op te merken dat't idd niks met geloof te maken heeft, maar dan wel met zo'n slachtofferistisch argument komt.
volgens CIA factbookquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken heMoslims zijn daar in de minderheid.
Overigens het Franse koloniale verleden is toch wel heel anders dan het Nederlandse koloniale verleden, maar dat weet je zelf ook wel net zo goed.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld als excuus om je uit te leven, annex "Ik word nooit beroemd, dus zorg ik maar da'k berucht wordt."
Het koloniale verleden ligt redelijk ver achter ons, de gemiddelde fransman heeft daar niks mee te maken.
Bij ons gaan surinamers en indonesiers ook niet los vanwege het 'koloniale verleden'.
Amazing dat je wel zo wijs bent om op te merken dat't idd niks met geloof te maken heeft, maar dan wel met zo'n slachtofferistisch argument komt.
Muslim 60%, indigenous beliefs 30%, Christian 10%quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
Sierra Leone,
indigenous beliefs 50%, Muslim 45%, Christian 5%quote:Guinea-Bissau
Liberia is in deze topics niet genoemd.quote:Moslims zijn daar in de minderheid.
Nigeria is nou niet echt west afrikaans te noemen, je ziet dat in 2 van de 3 landen moslims in de minderheid zijn, en zelfs in 1 land Christenen in de meerderheid. Dus tja, tis maar wat je perceptie is he.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
volgens CIA factbook
Liberia: 20%
Sierra Leone: 60%
Guinea-Bissau: 45%
Zelfs niet altijd een minderheid, dus zo niet-moslim zijn die landen niet. Plus dat er nog andere west-Afrikaanse landen zijn natuurlijk. Denk aan Nigeria (okay, kan ook centraal zijn...) maar daar is het 60% bijvoorbeeld.
Daar bladerde ik dus ook in. De statement van Meki is dus weggevaagdquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:57 schreef What het volgende:
[..]
Muslim 60%, indigenous beliefs 30%, Christian 10%
[..]
indigenous beliefs 50%, Muslim 45%, Christian 5%
[..]
Liberia is in deze topics niet genoemd.
Mag je zelf nog even zoeken op Mauretanië, Senegal, Gambia, Guinea, Sierra Leone, Ivoorkust en Nigeria.
Bron
Verklaar je nader zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat is West-Afrika net zoals Congo, Angola en Namibië ook West-Afrikaanse landen zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Denk aan Nigeria (okay, kan ook centraal zijn...)
Dus liberia is geen land meerquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:57 schreef What het volgende:
[..]
Muslim 60%, indigenous beliefs 30%, Christian 10%
[..]
indigenous beliefs 50%, Muslim 45%, Christian 5%
[..]
Liberia is in deze topics niet genoemd.
Mag je zelf nog even zoeken op Mauretanië, Senegal, Gambia, Guinea, Sierra Leone, Ivoorkust en Nigeria.
Bron
Slachtofferistisch om de volgende reden:quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles wat ik zeg is in je ogen een slachtofferistisch argument. Echter het is een argument, en er een slachtofferistisch argument van maken, maakt het niet minder waar![]()
![]()
Als Congo een west afrikaans land is, eet ik mn schoen op.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef What het volgende:
[..]
Nee, dat is West-Afrika net zoals Congo, Angola en Namibië ook West-Afrikaanse landen zijn.
Klopt, maar Meki stelde dat er GEEN moslims woonden, nu vind ik 20% al aardig, maar 45 procent of zelfs meer vind ik toch niet 'geen moslims'. Daar ging het mij dus om met Meki de Mekkeraar dat ik zou liegen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus liberia is geen land meerOmdat het niet in het topic is genoemd? Er zijn dus duidelijk landen te vinden waar moslims of slechts een zeer kleine meerderheid vormen (60%) of helemaal geen meerderheid vormen.
Congo is idd centraal afrikaquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als Congo een west afrikaans land is, eet ik mn schoen op.
Liberia is wel degelijk een land maar niet zoals hier besproken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dus liberia is geen land meerOmdat het niet in het topic is genoemd?
Vandaar. Maar lul er verder maar overheen hoor.quote:indigenous beliefs 40%, Christian 40%, Muslim 20%
De gemiddele fransoos valt niets te verwijten. Net als de gemiddele moslim de aanslagen niet te verwijten valt. Echter ik heb nergens gesteld dat de gemiddelde fransoos iets te verwijten valt, dat heb jij in je slachtofferpost zelf gezegd. Je kan ook ruim na het koloniale gebeuren geboren zijn, en het toch meegekregen hebben. Wij kennen immers ook alles in detail over wat er in WW2 is gebeurd, terwijl we zelf van een veel latere generatie zijn. Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijkquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Slachtofferistisch om de volgende reden:
Als ik op jou voet ga staan, zeg je "Hey, je staat op me voet!", ga ik van je voet af, alles klaar.
Maar wat valt de gemiddelde fransoos te verwijten aan hun koloniale verleden?
En, niet geheel onbelangrijk, wat ga je ons vertellen, Mute, dat er allemaal 'ex slaven' lopen te rellen ofzo?
Welnee, er lopen gewoon have-nots in de leeftijds catagorie van 15-20 te rellen.
Van die mensen die dus ruim na welke koloniale periode geboren zijn
En wat ga je nu vertellen, dat die gasten het 'slaaf zijn' nog in hun genen hebben zitten ofzo, en dat ze daarom 'wraak' nemen?
Nee, leuk geprobeerd, dit excuus, maar t'is ook nie meer dan dat, een excuus.
Op zich geen probleem hoor, frankrijk heeft geen cohens en dergelijke, dus ze sturen tzt een paar pelotons ME en die slaan er gewoon op.
Ja, en Congo is een west afrikaans landquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:03 schreef What het volgende:
[..]
Liberia is wel degelijk een land maar niet zoals hier besproken.
[..]
Vandaar. Maar lul er verder maar overheen hoor.
Als je je achtergesteld voelt of anderszins miskend steek je je wijk maar in de fik. Dat helpt.![]()
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
Als Congo een west afrikaans land is, eet ik mn schoen op.
Je bent het dus met me eens dat het slachtofferistisch is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijk) , maar het speelt een rol in de gedachtegang van deze jongeren.
Ja, lul er maar overheen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, en Congo is een west afrikaans land![]()
Wat boeit het of het er nu wel of niet moslims wonen? Dit zijn geen religieus geinspireerde rellen dus dat doet er niet toe. Als iemand vind dat het wel religieus geinspireerde rellen zijn, moet deze dat maar even melden. Tot dan toe snap ik de discussie niet echt over welk afrikaans land wel of niet mosliminwoners heeft.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Klopt, maar Meki stelde dat er GEEN moslims woonden, nu vind ik 20% al aardig, maar 45 procent of zelfs meer vind ik toch niet 'geen moslims'. Daar ging het mij dus om met Meki de Mekkeraar dat ik zou liegen.
ik heb mijn gelijk gehaald.
case closed wat mij betreft
En over welke kolonisator hebben we het dan Mutant, de Fransche of de Arabische?quote:Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijk ) , maar het speelt een rol in de gedachtegang van deze jongeren.
Lees nou eens; Meki beschuldigde mij van liegen omdat ik zei dat er in West-Afrika wél moslims wonen, tegen de zin van Mekkeraar in. Daar houd ik niet van.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat boeit het of het er nu wel of niet moslims wonen? Dit zijn geen religieus geinspireerde rellen dus dat doet er niet toe. Als iemand vind dat het wel religieus geinspireerde rellen zijn, moet deze dat maar even melden. Tot dan toe snap ik de discussie niet echt over welk afrikaans land wel of niet mosliminwoners heeft.
Mijn reactie was eerder dan jou reactie, misschien moet jij eens leren op mijn punten in te gaan. Tot nu toe is je bijdrage namelijk slechts gefocust op het mogelijk of niet mogelijk bevatten van moslims in bepaalde landen. Wat is volgens jou het nut om daarover te discussieren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:06 schreef What het volgende:
[..]
Ja, lul er maar overheen.
(Ik gaf je al gelijk hoor, misschien kan je ook op de andere puntjes ingaan of is dat te lastig voor je?)
Meki heeft het fout, dat is allang duidelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Lees nou eens; Meki beschuldigde mij van liegen, zonder bewijs. Daar houd ik niet van.
De Franse, de Arabische kolonisator botste een stuk minder met de cultuur die er al was natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
En over welke kolonisator hebben we het dan Mutant, de Fransche of de Arabische?
Precies, en daarmee was het voor mij dus afgedaanquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meki heeft het fout, dat is allang duidelijk.
en later zeg je dat het koloniale verleden een niet te verwaarloze rol speelt. het zijn allebei kulargumenten. ik denk dat de demografie een niet te verwaarlozen rol speelt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet raar, de Arabieren hebben zich vermengd met de bevolking van toen (dus de bevolking ten tijde van de arabische kolonisatie), die vermenging heeft tot een succesvolle smeltkroes geleid met 1 cultuur. Toen de Fransen er kwamen ging het heel anders natuurlijk, vermenging was er niet, en de culturen stonden echt ontieglijk ver van elkaar af.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:12 schreef DaveHarris het volgende:
Toch raar dat de voormalige kolonisten, de Algerijnse Arabieren, een probleem hebben met het feit dat ze zelf later weer door de Fransen gekoloniseerd zijn..
Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ie denkt over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en later zeg je dat het koloniale verleden een niet te verwaarloze rol speelt. het zijn allebei kulargumenten. ik denk dat de demografie een niet te verwaarlozen rol speelt.
oh ze kunnen het best zeggen heur. maar of het waarheid is en niet een stok om mee te slaan is een tweede.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ze denken over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Franse, de Arabische kolonisator botste een stuk minder met de cultuur die er al was natuurlijk.
Hetzelfde in groen op de Duitse buis gisteren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:14 schreef McCarthy het volgende:
het nos journaal zag in alles een oorzaak voor de rellen: discrimminatie, armoede, Sarkozy, stigmatisering.
Dat het irritante gassies zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes kwam niet in ze op.
Raar was ook niet het goede woord. Maar wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet. Als ik jou een trap geef dan moet ik dus neit gaan huilen als ik een trap terug krijg, of als mij hetzelfde overkomt wat ik jou aangedaan heb.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet raar, de Arabieren hebben zich vermengd met de bevolking van toen (dus de bevolking ten tijde van de arabische kolonisatie), die vermenging heeft tot een succesvolle smeltkroes geleid met 1 cultuur. Toen de Fransen er kwamen ging het heel anders natuurlijk, vermenging was er niet, en de culturen stonden echt ontieglijk ver van elkaar af.
Ik ben zelf geen arabier dus je gelul in termen van "jullie" slaat weer nergens op. Arabieren hebben totaal geen pan-arabische droom meer. Dat is eigenlijk jaren geleden al de grond in geboort door de Irak invasie in Koeweit. Geen enkel arabisch land streeft nu nog naar arabische eenheid, misschien zijn er wel enkele verdwaalde groeperingen die ernaar streven, maar thats it. Fact is DAT de culturen weldegelijk minder botsten en dat de culturen in een mix zijn geraakt. Vandaar dat "de arabische" kolonisatie, inmiddels eeuwen terug, een succes was. Solidariteit is er inderdaad niet echt te vinden, dus je kan in de HUIDIGE arabische wereld niet echt spreken van een arabisch blok, doet echter niets af aan het feit dat er natuurlijk nogsteeds landen bestaan die het uitstekend met elkaar kunnen vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is dat zo?
Zo'n gegeven vind ik dat niet.
Ik weet dat een hoop van jullie een soort pan-arabische droom koesteren, blijf dat ook vooral doen,
Maar is algemeen bekend dat bv. de volkeren in het MO schijt hebben aan elkaar.
Die volkeren gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Dus doe ons een plezier, en doe niet alsof kolonisatie door arabieren in goede aarde viel, want dat deed het vast niet.
Arabieren onderling behandelen elkaar als varkens.
Solidariteit en dat soort shit, is een marketing instrument om de linkse europese pers blij te houden, onderling hebben ze daar 4kant schijt aan.
Waar zeg ik dat het daar "goed ging", fact is dat veel volkeren toen de gewoonten van de arabieren hebben overgenomen en sindsdien zichzelf arabier noemden (ook al zijn ze dat niet). De fransen hebben een heel andere vorm van koloniseren uitgevoerd. En slavernij was toen nou niet echt iets van de arabieren alleen he, hier in Nederland konden we er ook wat van.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
de arabieren hebben ook de slavernij uitgevonden en verspreid. zo onstellend goed ding het daar allemaal niet mutant.
Dat zie je ook sterk terug bij de Arabische Liga, die verdeeld is tot op het bot. En nauwelijks een vuist kan maken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben zelf geen arabier dus je gelul in termen van "jullie" slaat weer nergens op. Arabieren hebben totaal geen pan-arabische droom meer. Dat is eigenlijk jaren geleden al de grond in geboort door de Irak invasie in Koeweit. Geen enkel arabisch land streeft nu nog naar arabische eenheid, misschien zijn er wel enkele verdwaalde groeperingen die ernaar streven, maar thats it. Fact is DAT de culturen weldegelijk minder botsten en dat de culturen in een mix zijn geraakt. Vandaar dat "de arabische" kolonisatie, inmiddels eeuwen terug, een succes was. Solidariteit is er inderdaad niet echt te vinden, dus je kan in de HUIDIGE arabische wereld niet echt spreken van een arabisch blok, doet echter niets af aan het feit dat er natuurlijk nogsteeds landen bestaan die het uitstekend met elkaar kunnen vinden.
in nederland?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het daar "goed ging", fact is dat veel volkeren toen de gewoonten van de arabieren hebben overgenomen en sindsdien zichzelf arabier noemden (ook al zijn ze dat niet). De fransen hebben een heel andere vorm van koloniseren uitgevoerd. En slavernij was toen nou niet echt iets van de arabieren alleen he, hier in Nederland konden we er ook wat van.
Tja, ik hoef maar een naam te noemen. Ghadaffi.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat zie je ook sterk terug bij de Arabische Liga, die verdeeld is tot op het bot. En nauwelijks een vuist kan maken.
Geweldige ventquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, ik hoef maar een naam te noemen. Ghadaffi.![]()
Je kent niet zo veel mensen uit Sierra Leone, of wel?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken heMoslims zijn daar in de minderheid.
Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:37 schreef zoalshetis het volgende:
ok nu weer over de parijserevolutie. ik hoop dat dit de laatste dag was, want echt helpen om jezelf uit de achterstandspositie te frummelen doet dit niet. ik vermoed best wat doden als dit nog wat nachten doorgaat.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Franse, de Arabische kolonisator botste een stuk minder met de cultuur die er al was natuurlijk.
Welgeteld 2 niet inhoudelijke reacties. Bezig je record te verbrijzelen?quote:
quote:Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker.
Vandaar dat de berbers in Kabyla nog steeds af en toe gewelddadig in opstand komen..quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet raar, de Arabieren hebben zich vermengd met de bevolking van toen (dus de bevolking ten tijde van de arabische kolonisatie), die vermenging heeft tot een succesvolle smeltkroes geleid met 1 cultuur. Toen de Fransen er kwamen ging het heel anders natuurlijk, vermenging was er niet, en de culturen stonden echt ontieglijk ver van elkaar af.
Dat waren aanslagen gepleegd door de OAS, etnische Fransen die tegen dekolonisatie waren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ie denkt over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
Je hebt regio's en je hebt regio's. Ken je de stad Tangier? Wist je dat de mensen die daar wonen voor 90% Berberse arabieren of arabische berbers zijn? Tuurlijk zul je altijd mensen hebben die zich afscheiden, zelfs hier in Nederland kennen we nationalistische friezenquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vandaar dat de berbers in Kabyla nog steeds af en toe gewelddadig in opstand komen..
ik hoop het, maar verwacht iets heel anders.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
Ken zelf je geschiedenis, er zijn weldegelijk pogingen ondernomen door Algerijnse terroristen, om de Franse samenleving te ontwrichten. De GIA is er een voorbeeld van, Islamisten organisatie ontstaan na de onafhankelijkheid van Algerije. Volgens mij had deze groep onder andere een vliegtuig gekaapt om in de eiffeltoren te laten vliegen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat waren aanslagen gepleegd door de OAS, etnische Fransen die tegen dekolonisatie waren.
Ken je geschiedenis, Mutant.
Ik denk dat het een heel treffend voorbeeld is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:40 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Lijkt me geen goed voorbeeld; er zullen ook genoeg laag opgeleide autochtonen werkzaam zijn als schoonmaker of als keukenhulpje..
Ik ga voor beide visiesquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:14 schreef McCarthy het volgende:
het nos journaal zag in alles een oorzaak voor de rellen: discrimminatie, armoede, Sarkozy, stigmatisering.
Behalve dat het misschien wel eens irritante gassies zouden kunnen zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes.
kan jij daar vanuit je nederlandse zetel een antwoord op geven? of komen we toch weer op demografie en slachtofferisme?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ga voor beide visies![]()
En waarom zijn die gassies irritant en passen ze niet in de samenleving is dan de volgende vraag.
Ik praat kak-nederlands hoorquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat het een heel treffend voorbeeld is.
De gemiddelde franse 'allochtoon' spreekt vloeiend frans. Zo goed, daar kan de gemiddelde nederlandse allochtoon niet aan tippen (neem bv, een NL allochtoon die NL spreekt, maar met accent).
Als je geen vloeiend frans spreekt, wordt je keihard genegeerd, als jij bij een overheids loket iets moet hebben, bv.
En ondanks dat, zijn fransen heel erg xenofobisch, op het racistische af.
De Meki'tjes van fok laten dan wel geen kans onbenut om te janken over hoe slecht ze het wel niet hebben in NL, ze hebben dondersgoed door dat het hier paradijs is, ivm bv frankrijk.
ben je aangenomen ofzo...?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik praat kak-nederlands hoorKan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
![]()
misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:40 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Lijkt me geen goed voorbeeld; er zullen ook genoeg laag opgeleide autochtonen werkzaam zijn als schoonmaker of als keukenhulpje..
Het is idd nogal stompzinnig om die gasten een sociale kalender toe te dichten, zoals iemand al eerder meldde.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ga voor beide visies![]()
En waarom zijn die gassies irritant en passen ze niet in de samenleving is dan de volgende vraag.
waar zou dat door komen? dat ze de kansen niet kijgen of omdat ze gewoon niet zo snel willen leren gezien het feit dat ze geen ouders hebben die naar frankrijk zijn gegaan vanwege hun leercapaciteiten?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:56 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
[..]
misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
Ik had het niet over jou, beste Mutequote:Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik praat kak-nederlands hoorKan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
![]()
De doden zullen ook vallen onder de relschoppers speciaal als het Franse leger wordt ingezet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg.. Dat is echt niet met elkaar te vergelijken, en dat weet je (hoop ik) zelf ook welquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt regio's en je hebt regio's. Ken je de stad Tangier? Wist je dat de mensen die daar wonen voor 90% Berberse arabieren of arabische berbers zijn? Tuurlijk zul je altijd mensen hebben die zich afscheiden, zelfs hier in Nederland kennen we nationalistische friezen![]()
Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regimequote:Op vrijdag 4 november 2005 12:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg..
Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan jij daar vanuit je nederlandse zetel een antwoord op geven? of komen we toch weer op demografie en slachtofferisme?
mee eens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.
Maar goed, als ik Ali of Amadou heet en ik heb geen werk of visie daarop omdat ik mijn opleiding verkloot heb omdat (...) omdat (...) noem maar op, tja dan zijn rellen een duidelijke manier om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met de huidige situatie.
Of het iets verandert/verbetert is een tweede, natuurlijk.
Het is veel te complex om één kant op te wijzen van "die regering moet ook" of "die racisten moeten ook" of "die moslims weer".
Als één ding als een paal boven water staat, dan is het wel dat een sociale onderklasse zich gedraagt als een....sociale onderklasse. De vorm daarvan is waarschijnlijk cultureel bepaald.
Dat zegt dan meer over de kringen waar jij je in beweegtquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:56 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
[..]
misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar zou dat door komen? dat ze de kansen niet kijgen of omdat ze gewoon niet zo snel willen leren gezien het feit dat ze geen ouders hebben die naar frankrijk zijn gegaan vanwege hun leercapaciteiten?
de fransen zijn idd rete nationalistisch en ronduit grof tegen buitenlanders. toch zullen er genoeg door dat plafond heenstoten en hun 'oude' culturele bagage in een koffer op de vliering zolder zetten. hoe komt het anders dat bepaalde bevolkingsgroepen altijd het pispaaltje blijven en anderen zonder ogenschijnlijke moeite prima opgenomen worden en hun kansen waarmaken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:04 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
[..]
serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.
ik help het je hopen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
In ieder geval zal dit nooit in Nederland gebeuren, ik denk dat de allochtonen hier namelijk veel individualistischer zijn dan dat ze daar zijn.
Hee, dat wou ik ook posten.quote:
Voor de duidelijkheid: we hebben het nog altijd over de soort mens....quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:20 schreef Gia het volgende:
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.
Dus daarom is spreiding beter. Woon je maar niet bij je soortgenoten.
Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:20 schreef Gia het volgende:
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.
Maar het speelt wel degelijk een rolquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:20 schreef Gia het volgende:
Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.
het is nou eenmaal logisch dat kinderen van gestudeerde ouders zelf ook gaan studeren. ouders die de hele dag werken en geen opleiding hebben, zullen veel minder vaak kinderen stimuleren in het volgen van een studie.
ik denk dat het percentage van dat soort kinderen erg hoog is onder de relschoppers. neemt niet weg dat de franse overheid snel paal en perk moet gaan stellen bij de rellen die er nu zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.
je mag naar disneyland. in afrika moeten kinderen naar disneyland...quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:31 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik moet volgende week naar Disneyland![]()
![]()
Inclusief een avondje Parijs, lekker met de metro door die voorsteden...
Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker. Ook in de metro e.d. als er (politie)controles waren dan werden zij er altijd als 1e uitgepikt.
ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).
Op scholen ed, ook op universiteiten zijn de schoonmakers/maaksters meestal van buitenlandse afkomst. Soms voel ik mezelf bijna schuldig, ik naar het toilet en dan wacht een donkere erg netjes tot ik klaar ben, alsof ik de koningin ben, come on.
Waar ik werkte, in een restaurant/catering, ook loodzwaar werk, en als ik de koffie-automaten aan het vullen was kwamen vaak turkse vrouwen de vloer dweilen. Of ik ging even naar het toilet en een leuke Turkse meid of iets anders liep volgens mij ook met zo'n dweilkar. We lachten altijd constant wat naar elkaar, en ik begrijp haar dondersgoed.
Het is overigens divers, je ziet ook Turkse, donkere mensen, niet veel, maar in commercieële bedrijven zelf werken en niet als schoonmaker/schoonmaakster. Deze hebben idd veelal een mbo-opleiding of iets dergelijks afgerond en weten hun mondje te roeren. Het is vaak een kwestie van achtergrond, kansen, een dosis geluk (mensen die je de kans wíllen geven) en doorzettingsvermogen. Heb je dat niet dan eindig je waarschijnlijk als die Turkse meid, zonder hoofddoek, leuk koppie, maar achter een dweilkar voor weinig geld.
De metro's dito, daar wordt vaak, waar ik in- en uitstap erg gecontroleerd. En vaak of elke keer, denk ik weer 'shit', want ik heb mijn identiteitskaart nooit bij mij. Vergeet hem altijd, en dan raak ik hem misschien nog kwijt. Iig, donkere meid, jaar of 20 wordt gecontroleerd + iedereen die donker is en/of buitenlands eruit ziet en mij zien ze niet staan.
En ik merk het zelf ook, want ik spreek soms wat vreemd Nederlands (woorden als Mc. Donalds enzo), en juist omdat ik het goed wil kennen (schaam mezelf dan of voel mezelf wat minder (zit gewoon in mij soms). Maar als ik ga solliciteren, hoe lief ze ook zijn, ik voel mezelf soms in de maling genomen. Keer op keer, hoe meer ik mijn best deed, en harder vocht, hoe eerder ze zeiden 'bijna inwending genietend', nope.
Mijn mentaliteit is hierdoor ook wat veranderd, meer van 'screw' en laatst heb ik gewoon een uitzendbureau een erg confrontrerend mailtje gestuurd, dat ik oa geen zin had om helemaal naar Utrecht te komen als voor mij de kans toch klein was. Blabla mailtje terug, ik toch gekomen, soort test, en later ja hoor, weer niet. Pure tijdverspilling dus, en ik had weer gelijk qua mijn gevoel, maar dit is niet altijd leuk. Alsof ze, sommige, ervan genieten dus.
Gelukkig zijn er ook bedrijven, vaak met een mengelmoes aan mensen, die je gewoon mogen, waarvan je zelf weet hier ben ik goed (maar dat weet ik dus ook met andere baantje en toch tegenwoordig) en die respecteren en accepteren je juist.
Goed, je wordt er harder van en je leert alle kanten kennen, zowel van die als allochtoon als die van autochtoon.
Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
Multiculturele breuk NEE! Sociale breuk JA! niks meer, niks minder. Helaas zijn veel mensen die het minder hebben allochtonen.
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.
Ik ben hier geboren, maar besta voor 3/4 uit buitenlands bloedquote:Op vrijdag 4 november 2005 13:47 schreef zoalshetis het volgende:
ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.
een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:
[..]
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.![]()
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
kijk! dat hoor ik graag. heel erg graag zelfs.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:
[..]
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.![]()
misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:
[..]
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.![]()
wat dat betreft ben ik het steeds meer eens met de signature van pierverdriet! de hippie tijd is over, terwijl veel linkse of rechtse mensen dat nog niet helemaal bevatten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
Uhh...we hadden het er net over dat degenen die niet de dealende loverboy uithangen over één kam geschoren worden met die eerder genoemde nep-pimps en vervolgens geweigerd worden voor werk, ondanks hun mooie papieren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
Nee, klopt, maar dan niet gaan zeuren dat mensen niets bereiken omdat ze in achterstandswijken wonen, als ze daar zelf voor kiezen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:25 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.
quote:PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.
De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.
Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.
Brandstichters
Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.
De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime![]()
dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden
Franse relschoppers staken vrouw in brand
[..]
Ik schrik er haast van hoe hevig en verbreid het inmiddels is..quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.
Het een sluit het ander niet uit. Ja: democratie is de oplossing. Ja: het leger zou ingezet kunnen of moeten worden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:10 schreef indahnesia.com het volgende:
Blijkt hier nu uit dat democratie ook niet de oplossing is wellicht? Een beetje meer leger-invloed zou veel van deze dingen kunnen oplossen (over voorkomen heb ik het niet nee)
Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon. Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:
Ze worden nl veelal genegeerd, dat zie ik, alsof het dieren zijn. En zelfs als je catering werk doet, hoevaak mensen niet dachten 'ik ga er gewoon bij' of niks dachten, als jij dus bezig bent. Opsouten, en eigenlijk gebeurde het niet zo vaak bij mij, maar wel bij een collega, die paar keer een kastje tegen haar kop kreeg. Ok, zij was Nederlands en wat sjago soms (maar hallo, man verloren en al). Dus hierin maakt het ook geen flikker uit.
De Ramadhan is voorbij, de mensen komen weer op kracht om nog meer te rellen. Althans, dat is mijn hersenspinsel voor deze middag.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:12 schreef FreedonNadd het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Zou het weekend nog erger zijn qua rellen of maakt een normale weekverdeling geen klap uit in deze voorsteden waar toch iedereen werkeloos is? Anders kan de Franse politie haar borst wel echt natmaken.
http://www.nu.nl/news/620(...)_vrouw_in_brand.htmlquote:Franse relschoppers staken vrouw in brand
Uitgegeven: 4 november 2005 14:36
Laatst gewijzigd: 4 november 2005 14:38
PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.
De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.
Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.
Brandstichters
Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.
De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
zie een paar posts naar boven, van mijquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:14 schreef Mr.J het volgende:
De helden.
Respect willen ze, en om die eis kracht bij te zetten steken ze een gehandicapte vrouw in de fik. Stelletje barbaren.
het wordt steeds meer een islam issue. en idd de burgeroorlog is maar een vingerknip away. mensen die zich achtergestled voelen heb je in alle grote steden in dit europa. laat parijs en frankrijk een voorbeeld zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Paris: the ticking time bomb goes off
Overheen gelezen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
zie een paar posts naar boven, van mij![]()
Tering!!!, ik kan het nog snappen als je met de politie gaat rellen, maar een gehandicapte vrouw in de brand stekenquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden
Franse relschoppers staken vrouw in brand
[..]
Natuurlijk moeten rellen en tuig aangepakt worden. Maar de oorzaken ook. Allemaal.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.
als we de oorzaak echt gaan aanpakken dan hebben we denk ik een burgeroorlog in europa totdat alle moslims en mensen waarvan hun ouders nog goede moslims waren, gaan inzien dat hun geloof geen garantie geeft voor de toekomst. weet je wat dat teweeg zal gaan brengen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten rellen en tuig aangepakt worden. Maar de oorzaken ook. Allemaal.
Sinds wanneer hebben Fransen een militair regime?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.
Wat bedoel je met dat in casu "mijn geloof", geen garantie voor de toekomst brengt?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als we de oorzaak echt gaan aanpakken dan hebben we denk ik een burgeroorlog in europa totdat alle moslims en mensen waarvan hun ouders nog goede moslims waren, gaan inzien dat hun geloof geen garantie geeft voor de toekomst. weet je wat dat teweeg zal gaan brengen?
Zoals hoe? Ze (nog meer) geld toestoppen als beloning voor het in de fik steken van de hoofdstad, ofzo?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten rellen en tuig aangepakt worden. Maar de oorzaken ook. Allemaal.
Dan is het geen vooroordeel maar een oordeel.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:
[..]
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.![]()
dat het nu dus een islamitisch vraagstuk geworden is in een land waar islamieten nooit geweest zijn en dit pas een topje van de hier gebrachte ijsberg is. snap je het een beetje? ik ben redelijk neutraal in het geloof van mensen, maar het moet geen autonome wet gaan worden. dan heb je namelijk de poppen aan het dansen. wat dat betreft staat europa bekent om hun standvastigheid. geen waarde oordeel maar een constatering overigens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat in casu "mijn geloof", geen garantie voor de toekomst brengt?![]()
Nee ik snap het niet, aangezien het een immigranten vraagstuk is en de barriere van geloof overstijgt. In welke zin speelt het islamitisch vraagstuk bij deze rellen een rol? Elk persbureau geeft er 1 en dezelfde aanleiding voor, de dood van 2 jongens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat het nu dus een islamitisch vraagstuk geworden is in een land waar islamieten nooit geweest zijn en dit pas een topje van de hier gebrachte ijsberg is. snap je het een beetje? ik ben redelijk neutraal in het geloof van mensen, maar het moet geen autonome wet gaan worden. dan heb je namelijk de poppen aan het dansen. wat dat betreft staat europa bekent om hun standvastigheid. geen waarde oordeel maar een constatering overigens.
Wat dacht u van het leger?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef ExTec het volgende:
Op zich geen probleem hoor, frankrijk heeft geen cohens en dergelijke, dus ze sturen tzt een paar pelotons ME en die slaan er gewoon op.
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet, aangezien het een immigranten vraagstuk is en de barriere van geloof overstijgt. In welke zin speelt het islamitisch vraagstuk bij deze rellen een rol? Elk persbureau geeft er 1 en dezelfde aanleiding voor, de dood van 2 jongens.
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben Fransen een militair regime?Of post je alleen nonsens wanneer het je uitkomt
![]()
In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
Oneerlijke verdeling? Mensen die 10 tot 16 jaar leren vanaf hun 13de en gewoon wat willen bereiken zouden net zoveel moeten verdienen als iemand die op zijn 15de maar stopt met school?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:30 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Belachelijke titel, de rellen tussen de jongeren en de politie is geen multiculturele breuk te noemen. Het is een misstand in de Franse samenleving die in stand wordt gehouden door oneerlijke verdeling van rijkdom, en bovenal kansen; de sociale mobiliteit is in dergelijke wijken miniem.
Eens.quote:Dat er zaken als de afkomst of het geloof van de daders, of nog triester, het koloniale verleden van Frankrijk, erbij gesleept worden is dan ook ronduit triest te noemen.
nee ik doelde op die link eronderquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
Nee, daar zinspeelde ik niet op, je moet leren lezen. Met het militaire regime verwees ik naar Algerije en niet naar Frankrijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.
de kritiek is een voorbeeld maar we zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen. zoiets?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:37 schreef DrieMaalDrie het volgende:
[..]
Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?
Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik doelde op die link eronderik snap dat het kritisch zijn op de islam gezien wordt als een persoonlijke mening, maar het is dat niet. het is een constatering die allang in de te heet geworden snelkookpan gestopt is.
zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan? nogmaals, we zullen zien hoe dit zich ontwikkel in frankrijk, misschien slaat het wel over naar andere hoofdsteden en andere wijken. ik hou mijn hart vast met cohen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?
Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan?
is dat zo?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.![]()
Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.quote:
Oh zeker, dat heb ik wel gemerkt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:13 schreef Gia het volgende:
Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon.
Nee, dat zei ik dus ook al.quote:Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken
Vind ik dus ook, hou hier nooit zo van.quote:Vind dit zelf overigens ook fout en doe hier niet aan mee.
Ze hebben vaak geen keuze.quote:Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen tot die baantjes gedwongen worden. Ze hebben gewoon niet meer opleiding.
Eens.quote:Veel allochtone jongeren gooien er op school met de pet naar. Worden geschorst, hebben een grote mond en mogen al blij zijn als ze een VMBO-BB diploma behalen. Veel komen ook gewoon zonder diploma van school af. Er zijn daar veel bij die, als ze hun best zouden doen, best Havo zouden kunnen halen. Maar ja, ze willen hun best niet doen, want dan ben je niet stoer. Tja, dan kom je niet verder dan een baantje als schoonmaker of zo.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.
Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.
Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem) eens wel waarderen, wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
ik denk dat de golf en aanmoediging dat de overheid niks kan doen bij bepaalde agressie niet ophoudt bij frankrijk. totdat het leger gewoon keihard met scherp gaat schieten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is al overgewaaid naar Normandie. Ik vraag me af of het bij de Franse grenzen ophoudt of dat ook Belgie en Nederland bereikt worden.
Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:58 schreef DrieMaalDrie het volgende:
[..]
Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?
Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
ik denk nog steeds dat het koloniale verleden een rotte stok achter de deur is om je positie heden ten dage te versterken, terwijl je nooit iets hebt gedaan aan studie of je mogelijkheden in een land waar je gewoon dezelfde kansen krijgt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
Wederom faal je om een link te leggen tussen de door jezelf aangehaalde 'mogelijke oorzaak' en de hier in het topic besproken gebeurtenissen. Jammer maar te verwachten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
Je schuift me eerst in een hokje ("het vlaams belang") en warempel in dezelfde zin beschuldig je me van 'hokjesdenken'. Beetje hypocriet denk je niet?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem eens wel waarderen), wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misselijkmakend dat die lui nu een vrouw in brand hebben gestoken.
Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?
Is opnieuw een tweezijdige wisselwerking. Pull: islam onderscheidt wij en zij. Push: Franse maatschappij mot ze helemaal niet.
Tja, wat krijg je dan? Rellen dus.
En zo simpel als ik het hierboven voorstel is het dus helaas niet, er speelt nog een hoop oud en nieuw zeer mee.
ik vind je vergelijking prima, maar dan met het verschil dat de franse normen en waarden al eeuwen gelden en die van moslims pas een korte tijd. denk dat dat toch wel enigszins uitmaakt, anders hadden die moslims niet gekozen voor frankrijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:
[..]
Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.
Zie hier: het probleem in een notendop...![]()
`quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is.
Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:
[..]
Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.
Zie hier: het probleem in een notendop...![]()
Fransen zijn best wel gesloten. Eigen kringetje en zo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
Mijn Franse kennissen geven zelf toe dat veel mensen in hun land totaal niet tolerant zijn. Dat zijn ze overigens net zo min tegen Europese immigranten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
Arabieren in Frankrijk spreken prima Frans. Zijn vroegere kolonies geweest van Frankrijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef dancemacabre het volgende:
Spreek de taal en je bent zo aanvaard mits wat aanpassing uiteraard aan de gewoonten en zeden.
die groepsmacht gaat niet langmeer duren. daar gaan nog meer doden vallen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:24 schreef sweetgirly het volgende:
Van nu.nl
'Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar'.
Tjeezus![]()
Écht ze zijn de weg een beetje kwijt geloof ik.
Gewoon groepsmacht dit, samen staan we sterker enzo of ofzo.
Nou, hier ben ik het dus niet altijd mee eens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef dancemacabre het volgende:
Spreek de taal en je bent zo aanvaard mits wat aanpassing uiteraard aan de gewoonten en zeden.
Lijkt me ook. Zeker nadat een vrouw in brand is gestoken en het geweld nu als een olievlek over het land verspreidt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:12 schreef HPoi het volgende:
Dit wordt werk voor het Franse leger zo langzamerhand.
Je gaat Dr. Phil bellen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Waar gaat het heen met de wereld * dramatisch handen in de lucht gooit
ik ga wat doen![]()
En misschien moet je hetgeen je zo in Fortuyn waardeerde ook eens zelf toepassen. Namelijk "de fouten van zowel de regering als de bevolking [..] benoemen" en niet enkel het vingertje uitsteken naar de regering. Maar nee, het ligt uiteraard allemaal aan de 'omgeving' en nooit een de betrokkenen zelf, laat staan de Islam.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem) eens wel waarderen, wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
En dus hoor je te laten zien wie hier echt de baas is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef schanuleke het volgende:
[..]
die groepsmacht gaat niet langmeer duren. daar gaan nog meer doden vallen.
Ja, een zooitje is het weer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef schanuleke het volgende:
die groepsmacht gaat niet langmeer duren. daar gaan nog meer doden vallen.
Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef Davitamon het volgende:
[..]
En misschien moet je hetgeen je zo in Fortuyn waardeerde ook eens zelf toepassen. Namelijk "de fouten van zowel de regering als de bevolking [..] benoemen" en niet enkel het vingertje uitsteken naar de regering. Maar nee, het ligt uiteraard allemaal aan de 'omgeving' en nooit een de betrokkenen zelf, laat staan de Islam.
Heeft niet met de Islam te maken. In de VS vaak genoeg zulke rellen geweest, maar dan waren het negers. Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?
ik ben het helemaal met u eens. niet zwichten voor zulke terreur, maar gewoon een avondkklol instellen en schieten met scherp op alles wat zich misdraagt. dat tuigm moet zien wie er de baas is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En dus hoor je te laten zien wie hier echt de baas is.
Hoop bijna dat vannacht weer gerelt wordt en dat dat volk dan wel eens aangepakt wordt.
of als een imam zijn eigen groep niet meer in controle kan houden...quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.
alstublieft niet zeg!quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:40 schreef sweetgirly het volgende:
Ik pleit voor vrouwen in de politiek, nu eens en voor altijd!
idd dat zou direct de ondergang van de wereld zijn. en ik ben heel erg serieus.quote:
Vrouwen aan de machtquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:41 schreef schanuleke het volgende:
ik ben het helemaal met u eens. niet zwichten voor zulke terreur, maar gewoon een avondkklol instellen en schieten met scherp op alles wat zich misdraagt. dat tuigm moet zien wie er de baas is.
Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naïef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?
Hé verdorriequote:
dat denk ik ook. wat vrouwen goedmaken met hun vredelievendheid, verzieken ze meteen met hun doortraptheid.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd dat zou direct de ondergang van de wereld zijn. en ik ben heel erg serieus.
nou ga snel douchen. vrouw!quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hé verdorrie![]()
Nee hoor, alhoewel * nadenkelijk kijkt.
Ik zag er wel wat in, ik bedoel een Balkende, een zooitje herrieschoppers, een noem maar op.
Maar vooruit, een paar mannen dan
Overigens wordt dat toch idd al niks, want dat pikken de neanderthalers weer niet .. zucht.]
Hopeloos dus maw, wordt en is het, alles.
De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naïef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.
vredenlievendheidquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:46 schreef schanuleke het volgende:
[..]
dat denk ik ook. wat vrouwen goedmaken met hun vredelievendheid, verzieken ze meteen met hun doortraptheid.
het is maar wat u liever hebt/.
Ok, en dan ben ik nu even serieus, het gaat nu wel goed wou je zeggenquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
idd dat zou direct de ondergang van de wereld zijn. en ik ben heel erg serieus.
hou eens op met die usa vergelijkingen. daar zijn bijna geen radicale moslims. bovendien moet je eens zien hoe de europeese achterwijken geruled worden door imams en moskeeën. doe ff een beetje meer wereldwijs ipv wereldvreemd.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.
En hoe verklaar je de rassenrellen in VS? Had ook geen drol met religie te maken.
Dus jij beweert ook dat de daders zelf niet schuldig zijn, nee hen kun je niets verwijten, het ligt aan hun omgeving en hun religie, het ligt aan de sociale omstandigheden en aan hun religie. Oh ja voornamelijk hun religie. Dus om het probleem op te lossen moeten we niet de daders aanpakken, maar de religie.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naïef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.
Ik stel een vraag en je draait er om heen. Waarom zijn ze niet te vergeljiken met de USA? Omdat daar geen moslims wonen? Nou, nou, wat een wereldwijze uitleg.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hou eens op met die usa vergelijkingen. daar zijn bijna geen radicale moslims. bovendien moet je eens zien hoe de europeese achterwijken geruled worden door imams en moskeeën. doe ff een beetje meer wereldwijs ipv wereldvreemd.
Misschien niet direkt, maar het draagt er wel aan bij toe, zie mijn eerder post. Zoals ik al zei is het een botsing tussing twee culturen met ieder hun eigen opvattingen, normen&waarden. De islam heeft in sterke mate bijgedragen aan de normen en waarden en opvattingen van de Noord-Afrikanen c.q. moslims, eveneens hoe zij tegen andere culturen aankijken. Voor de Westerlingen geldt dit eveneens. In feite voor elke cultuur! Hoe meer de opvattingen van twee culturen van elkaar afwijken, hoe meer deze culturen afzonderlijk zullen blijven (clubje zus houdt zich afzijdig van clubje zo). Ergo, steeds meer toename van segregatie, culturen minachten elkaar en de groepen gaan botsen. Dit zie je dus nu gebeuren tussen groepen die opgevoed zijn met de Islamitische ideologie en een traditioneel wereldbeeld hebben, c.q. diegenen die Westers zijn opgevoed en een seculier en liberaal achtergrond hebben. Sociologie in aktie....quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heeft niet met de Islam te maken. In de VS vaak genoeg zulke rellen geweest, maar dan waren het negers. Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.
het was geen uitleg, het was een opmerking en constatering.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik stel een vraag en je draait er om heen. Waarom zijn ze niet te vergeljiken met de USA? Omdat daar geen moslims wonen? Nou, nou, wat een wereldwijze uitleg.
![]()
vredelievendheoid in de zin van geen fysiek geweld toepassen. vrouwen krijgen hun zin liever op andere manieren, maar die manieren zijn zeker niet altijd te verkiezen boven bottebijlmethoden die mannen soms prefereren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vredenlievendheid![]()
wel eens vrouwen onderling gehoord?
Helaas wellicht voor jou (je bent er schijnbaar naar op zoek) is er geen universele formule of eenduidige oorzaak voor het verklaren van alle rellen, revoluties of oorlogen. Dat zou namelijk wel zo overzichtelijk zijn. Ik claim dan ook nergens dat een dergelijke formule bestaat en het lijkt me nogal offtopic om hier over de Amerikaanse rassenrellen te praten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.
En hoe verklaar je de rassenrellen in VS? Had ook geen drol met religie te maken.
Ik zie nog geen oude moslimopa's auto's in de fik steken of hoofddoekjes in de nacht rellen en vernielen. Het zijn wéér de mannelijke jongeren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:53 schreef Demophon het volgende:
[..]
Misschien niet direkt, maar het draagt er wel aan bij toe, zie mijn eerder post. Zoals ik al zei is het een botsing tussing twee culturen met ieder hun eigen opvattingen, normen&waarden. De islam heeft in sterke mate bijgedragen aan de normen en waarden en opvattingen van de Noord-Afrikanen c.q. moslims, eveneens hoe zij tegen andere culturen aankijken. Voor de Westerlingen geldt dit eveneens. In feite voor elke cultuur! Hoe meer de opvattingen van twee culturen van elkaar afwijken, hoe meer deze culturen afzonderlijk zullen blijven (clubje zus houdt zich afzijdig van clubje zo). Ergo, steeds meer toename van segregatie, culturen minachten elkaar en de groepen gaan botsen. Dit zie je dus nu gebeuren tussen groepen die opgevoed zijn met de Islamitische ideologie en een traditioneel wereldbeeld hebben, c.q. diegenen die Westers zijn opgevoed en een seculier en liberaal achtergrond hebben. Sociologie in aktie....
nee dat zeg ik. als het vrouwen waren geweest was er allang een ongestelde kut die op het rode knopje had gedrukt. meermaals zelfs.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:55 schreef schanuleke het volgende:
[..]
vredelievendheoid in de zin van geen fysiek geweld toepassen. vrouwen krijgen hun zin liever op andere manieren, maar die manieren zijn zeker niet altijd te verkiezen boven bottebijlmethoden die mannen soms prefereren.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind zoalshetis trouwens net een wijf, die zomaar vanuit het niets ineens een persoonlijk aanval begint.
Ach, zo was het hier vroeger ook. Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:05 schreef schanuleke het volgende:
de islam heeft er natuurlijk wel wat mee te maken, maar zijdelings. oa de islam heeft deze jongens gemaakt tot wat ze zijn.
heeft u ooit van de term 'prinsjes' gehoord? de islam plaatst jonge mannen op een voetstuk. mannen krijgen alle macht en alle kansen. als ze het dan niet waar kunnen maken gaan ze maar moorden en verkrachten en gehandicapten in de brand steken
u zegt het een beetje grof, maar daar komt het wel op neer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dat zeg ik. als het vrouwen waren geweest was er allang een ongestelde kut die op het rode knopje had gedrukt. meermaals zelfs.
vroegahquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, zo was het hier vroeger ook. Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.
maar nu niet meer, al heel lang niet meer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, zo was het hier vroeger ook.
dat wisten we al, maar dat mogen we niet zeggenquote:Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.
Ik weet niet om welke Pim het hier precies gaat, die ene die gewaarschuwd heeft voor de radicale Islam en keer op keer weer gelijk krijgt? Ik denk dat die zich al meerdere keren heeft omgedraaid. Maar erg relevant lijkt me dat in deze discussie niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dus jij beweert ook dat de daders zelf niet schuldig zijn, nee hen kun je niets verwijten, het ligt aan hun omgeving en hun religie, het ligt aan de sociale omstandigheden en aan hun religie. Oh ja voornamelijk hun religie. Dus om het probleem op te lossen moeten we niet de daders aanpakken, maar de religie.
Kansloos, Pim draait zich om in zijn graf![]()
Ik denk dat niemand hier zal beweren dat er mensen zijn die niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden (geesteszieken daargelaten). De daders zijn verantwoordelijk en moeten opgepakt en berecht worden blablabla, etc. Nog meer open deuren die ik voor je moet intrappen? Dat zegt echter nog niks over de oorzaken van de rellen. Om een probleem op te kunnen lossen (en niet alleen de symptonen) dien je deze eerst goed te benoemen, ook al staan deze oorzaken jou misschien niet aan.quote:Mijn mening. Focus je op de daders en filter ze uit de samenleving. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zal daarop beoordeeld worden. Niet op zijn afkomst, sociale klasse, geslacht, uiterlijk of religie.
Zo werk ik niet graag met mannen. Als je met alleen maar met mannen werkt wordt je niet serieus genomen en het mikpunt van (seksuele) grapjes.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef schanuleke het volgende:
[..]
u zegt het een beetje grof, maar daar komt het wel op neer.
het is absoluut geen pretje om tussen alleen maar vrouwen te werken, zelfs niet als vrouw. als het afdelignshoofd ongesteld is is er meteen herrie in de tent
tussen alleen maar mannen werken is echter een hele verademing,. heerlijk
daar heb ik geen last van. mannen zijn veel voorspelbaarder, roddelen minder achter je rug enzo, doen gewoon hun werk en zeuren niet zo. als vrouw tussen de mannen kun je gewoon jezelf blijven, je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent omdat je niet hoeft te concurreren met andere vrouwen. heerlijk!quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo werk ik niet graag met mannen. Als je met alleen maar met mannen werkt wordt je niet serieus genomen en het mikpunt van (seksuele) grapjes.
En dan daarna zeiken dat ik zo'n bitch ben.![]()
Dat jij je omhoogpijpt in je werk hoeft nog niet te zeggen dat ik dat ook ga doen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:13 schreef schanuleke het volgende:
[..]
daar heb ik geen last van. mannen zijn veel voorspelbaarder, roddelen minder achter je rug enzo, doen gewoon hun werk en zeuren niet zo. als vrouw tussen de mannen kun je gewoon jezelf blijven, je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent omdat je niet hoeft te concurreren met andere vrouwen. heerlijk!
en die seksistische opmerkingen moet je maar even doorheen, dat hoort er nu eenmaal bij. die maken ze naar elkaar ook. ziet u het maar als een ontgroening. als je er eenmaal doorheen bent nemen ze je des te serieuzer, dan vinden ze je helemaal top.
in het werk waar ik werk is seksime allang niet meer zo groot als in het schoonmaakwerk wat jij doet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo werk ik niet graag met mannen. Als je met alleen maar met mannen werkt wordt je niet serieus genomen en het mikpunt van (seksuele) grapjes.
En dan daarna zeiken dat ik zo'n bitch ben.![]()
Je bent echt net een griet. Op een onbewaakt moment sla je toe en laat je je tanden zien. Vals, vals...quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in het werk waar ik werk is seksime allang niet meer zo groot als in het schoonmaakwerk wat jij doet.
enkele steden. je kan googelen. of dit topic doorlezen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:18 schreef Bauhaus het volgende:
In hoeveel steden zijn er nu rellen ?
Dat lees ik nergens...
lol.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je bent echt net een griet. Op een onbewaakt moment sla je toe en laat je je tanden zien. Vals, vals...
Pas maar op jij, dat je niet ooit mijn patient wordt...![]()
nou nou. u hoeft niet meteen grof in de mond te worden. ik kan me niet herinneren u beledigd te hebbenquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat jij je omhoogpijpt in je werk hoeft nog niet te zeggen dat ik dat ook ga doen.
hoe komt u daar nu weer bij? vrpouwen concurreren juist heel veel met elkaar. maar dan op alle gebieden behalve het werk zelf. wie er het mooiste uit ziet, wie door de baas het leukst gevonden word, dat soort dingen. allemaal jaloezie onder die vrouwen.quote:Verder concurreren vrouwen niet zo met elkaar, dat is meer iets voor mannen onderling.p
ze knijpen elkaar niet in de reet, hoe komt u daar nou weer bij? maar ze maken wel grove seksuele opmerkingen naar elkaar. maar niet over elkaar, gewoon om elkaar te schockeren,quote:En maken mannen seksuele opmerkingen naar elkaar toe, tot aan in elkaars reet knijpen aan toe?
nee, daar werk ik nietquote:Werk jij in de gay-bar ofzo?
En wat is jouw probleem, eerst normaal reageren, vervolgens niks en dan dit.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:09 schreef Gia het volgende:
Mja, anders moet je je naam veranderen in Sweetgirly.![]()
Okay, iedereen weer ontopic graag!quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:24 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En wat is jouw probleem, eerst normaal reageren, vervolgens niks en dan dit.
Kutcomplex zeker (en voorspelbaar.. gaap)![]()
Ciao!
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131084070595.htmlquote:PARIJS, 4 NOV. De rellen in Parijse voorsteden hebben ,,niets spontaans'' en worden ,,perfect georganiseerd''. Dat zei de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Nicolas Sarkozy, na weer een onrustige nacht in Parijse voorsteden.
Voor de achtste achtereenvolgende nacht raakten jongeren in zo'n twintig voornamelijk noordoostelijke voorsteden van Parijs slaags met de politie. Ook buiten Parijs was het vannacht op een aantal plaatsen onrustig. Kleine groepen jongeren in Dijon, in Rouen en in de regio Bouches-du-Rhône in de buurt van Marseille raakten slaags met de politie. Maar die rellen bleven beperkt.
In Parijs was het volgens de politie vannacht iets rustiger dan in de nachten ervoor. Toch werden opnieuw honderden auto's in brand gestoken. Ook tientallen bussen brandden uit. De politie werd opnieuw enkele malen beschoten en er werden molotovcocktails gegooid. In Aulnay-sous-Bois ging een winkel in vlammen op. Negen mensen raakten licht gewond, 143 relschoppers zijn gearresteerd.
De rellen begonnen eind vorige week nadat twee jongens omkwamen door elektrocutie in een transformatorhuisje. Ze hadden zich daar verstopt voor de politie. Veel jongeren in de veelal arme buitenwijken gaven de politie de schuld van de dood van de jongens.
Een gisteren gepubliceerd voorlopig onderzoeksrapport pleit de politie vrij. Voorafgaand aan het incident was een groep jongeren slaags geraakt met de politie. Zes jongeren werden gearresteerd, waarna de politieagenten waren vertrokken. Later vluchtten drie jongens na een partijtje voetbal toen ze twee agenten zagen. Twee van de drie, een jongen van 15 uit Mauretanië en een van 17 uit Tunesië, verstopten zich in het transformatorhuisje. De twee negeerden de derde jongen (17 jaar en van Turkse komaf), die in het rapport wordt geciteerd en hen had gewaarschuwd.
Onduidelijk blijft waarom de jongens op de vlucht sloegen voor de agenten. De ouders hebben een aanklacht ingediend, waardoor er een justitieel onderzoek komt. ,,We willen dat de waarheid duidelijk wordt'', zei de vader van een van hen in een telefonisch interview met het persbureau AP. Volgens de vader gaat het niet om schadevergoeding. ,,We willen weten of er fouten zijn gemaakt door de veiligheidspolitie of niet.''
De regering ligt zwaar onder vuur omdat ze er niet in slaagt een einde aan de ongeregeldheden te maken. Het is nog niet duidelijk waarop Sarkozy zijn beschuldiging baseert dat de rellen niet spontaan zijn ontstaan. ,,Ik zal niet accepteren dat georganiseerde bendes in sommige buurten hun eigen wetten maken'', zei premier Dominique de Villepin gisteren in de Senaat. ,,Ik zal niet accepteren dat criminele netwerken en drugsdealers profiteren van de onrust.'' (AFP, AP, Reuters)
Volgens mij ben jij stiekem een kerel.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:23 schreef schanuleke het volgende:
[..]
nou nou. u hoeft niet meteen grof in de mond te worden. ik kan me niet herinneren u beledigd te hebben
[..]
hoe komt u daar nu weer bij? vrpouwen concurreren juist heel veel met elkaar. maar dan op alle gebieden behalve het werk zelf. wie er het mooiste uit ziet, wie door de baas het leukst gevonden word, dat soort dingen. allemaal jaloezie onder die vrouwen.
[..]
ze knijpen elkaar niet in de reet, hoe komt u daar nou weer bij? maar ze maken wel grove seksuele opmerkingen naar elkaar. maar niet over elkaar, gewoon om elkaar te schockeren,
[..]
nee, daar werk ik niet
u volgens mij ookquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij stiekem een kerel.
Parijs, Dijon, bij Marseille en ergens in een stadje in Normandië zijn er opstootjes geweest met brandstichting.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:18 schreef Bauhaus het volgende:
In hoeveel steden zijn er nu rellen ?
Dat lees ik nergens...
Dus jij wilt de schuld van de excessen van een stel idioten geheel in de schoenen schuiven van de volledige Noord-Afrikaanse bevolking van Europa?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:40 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Die smerige stinkhufters hebben een gehandicapte vrouw in de brand gestoken. Overgoten met benzine!!! Stelletjekutvarkens. Wat is dat toch met die noord-afrikaanse klerehufters in Europa???
Vrouwen op het werk hebben een continue geldingsdrang, achterbakse steken onder water, roddel en achterklap.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Verder concurreren vrouwen niet zo met elkaar, dat is meer iets voor mannen onderling.
Jeetje, ik wist nog niet dat het om kinderen ging!quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Parijse rellen hebben 'niets spontaans'
[..]
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131084070595.html
Ja natuurlijk, Kosovo heeft hier alles mee te maken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mooi is dat. Neem jij ook even de schuld op je van wat de Serviers deden in Kosovo?
Dus jij bent van mening dat je zo wordt geboren, dat het de Marokkaanse genen zijn?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:04 schreef schanuleke het volgende:
Het is uiteindelijk maar goed dat dit soort jongeren geen baan hebben. Moet je je voorstellen dat dit tuig wat te vertellen krijgt.
kereltjes die gehandicapten in de brand steken noem ik geen kinderenquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jeetje, ik wist nog niet dat het om kinderen ging!
Wat heeft Karim van hiernaast met die gehandicapte vrouw te maken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, Kosovo heeft hier alles mee te maken.
Of negeer jij stiekem cultuurquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat je zo wordt geboren, dat het de Marokkaanse genen zijn?
Of draai je wellicht oorzaak en gevolg toch stiekem even om?
Zucht. Over een andere boeg dan maar. Jij beticht anderen van generaliserend gedrag, het vingertje uitsteken en niet de betrokkene zelf aanpakken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:08 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ik weet niet om welke Pim het hier precies gaat, die ene die gewaarschuwd heeft voor de radicale Islam en keer op keer weer gelijk krijgt? Ik denk dat die zich al meerdere keren heeft omgedraaid. Maar erg relevant lijkt me dat in deze discussie niet.
[..]
Ik denk dat niemand hier zal beweren dat er mensen zijn die niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden (geesteszieken daargelaten). De daders zijn verantwoordelijk en moeten opgepakt en berecht worden blablabla, etc. Nog meer open deuren die ik voor je moet intrappen? Dat zegt echter nog niks over de oorzaken van de rellen. Om een probleem op te kunnen lossen (en niet alleen de symptonen) dien je deze eerst goed te benoemen, ook al staan deze oorzaken jou misschien niet aan.
Ik wijs je erop dat je dat zelf ook doet. Het enige wat uit je komt is: "boe bah, de schuld van de islam". Als ik zeg dat we ons moeten richten op het individu, die verantwoordelijk is voor de ellende. Komt er weer uit: "boe bah het is de schuld van de Islam". Niet erg consequent dus.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef Davitamon het volgende:
[..]
En misschien moet je hetgeen je zo in Fortuyn waardeerde ook eens zelf toepassen. Namelijk "de fouten van zowel de regering als de bevolking [..] benoemen" en niet enkel het vingertje uitsteken naar de regering. Maar nee, het ligt uiteraard allemaal aan de 'omgeving' en nooit een de betrokkenen zelf, laat staan de Islam.
heeft u mij het woord 'marokaanse' zien gebruiken? niet? nou dan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat je zo wordt geboren, dat het de Marokkaanse genen zijn?
dat is maar de vraag. ik ben van mening dat veel van dit tuig geen baan heeft omdat het crimineel tuig is dat hun school niet afmaaktquote:Of draai je wellicht oorzaak en gevolg toch stiekem even om?
Ik negeer cultuur? Hoe kom jij daarbij?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of negeer jij stiekem cultuur
Maar wat is nu in essentie de oorzaak? Dat ze subhumaan zijn?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:07 schreef schanuleke het volgende:
[..]
heeft u mij het woord 'marokaanse' zien gebruiken? niet? nou dan.
[..]
dat is maar de vraag. ik ben van mening dat veel van dit tuig geen baan heeft omdat het crimineel tuig is dat hun school niet afmaakt
Wat een onzin. Ik werk met bijna alleen maar vrouwen en we hebben een droomteam. We doen het er niet om wie het knapste is, (lekker belangrijk, ben geen fotomodel van beroep) of wie het beste is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vrouwen op het werk hebben een continue geldingsdrang, achterbakse steken onder water, roddel en achterklap.
Hoe meer vrouwen op de werkvloer, des te onrustiger het wordt.
Niets natuurlijk, maar zijn gedachtengoed alles. Ik ben overigens niet ontevreden met de rellen, een langzame demografische overname door muzelmannen lijkt van de baan. Dat tuig maakt het zichzelf onmogelijk, net zoals de Marokkanen hier het zichzelf onmogelijk zullen maken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft Karim van hiernaast met die gehandicapte vrouw te maken?
Ik had het over die jongens die zijn doodgegaan in de electriciteitshuisjes.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef schanuleke het volgende:
[..]
kereltjes die gehandicapten in de brand steken noem ik geen kinderen
dat ze hun school niet afmaken. dat zeg ik toch, hoe vaak moet ik dat nog zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar wat is nu in essentie de oorzaak? Dat ze subhumaan zijn?
is hetze;lfde soort.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik had het over die jongens die zijn doodgegaan in de electriciteitshuisjes.
Dus jij bent van mening dat het komt door de islam?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Niets natuurlijk, maar zijn gedachtengoed alles. Ik ben overigens niet ontevreden met de rellen, een langzame demografische overname door muzelmannen lijkt van de baan. Dat tuig maakt het zichzelf onmogelijk, net zoals de Marokkanen hier het zichzelf onmogelijk zullen maken.
En hoe komt dat?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:11 schreef schanuleke het volgende:
[..]
dat ze hun school niet afmaken. dat zeg ik toch, hoe vaak moet ik dat nog zeggen.
crimineel tuig dat hun school niet afgemaakt heeft en gehandicapten in de brand steekt als het hun zin niet krijgtyquote:
Jij bent echt wereldvreemd.quote:Niets natuurlijk, maar zijn gedachtengoed alles.
Al millennia is een opstandige onderklasse een constante in menselijke samenlevingen. Het verschil is nu dat het door mensen met een eigen agenda op zo'n manier verteld wordt, dat het lijkt alsof het meer met een van de vele eigenschappen van deze bepaalde opstandige onderklasse te maken heeft dan met het wezen van een opstandige onderklasse zelf.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat het komt door de islam?
Ik zie eerder analogieen met de jacquerieen, de palingoproer, de rassenrellen in LA, en al die andere opstanden van have-nots. Waarin is deze precies anders?
maar niet 1 die gehandicapten in de brand steektquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Al millennia is een opstandige onderklasse een constante in menselijke samenlevingen.
Want het in de fik steken van gehandicapten is geen misdaad van degene die het deed, maar een logisch gevolg van het zijn van de menselijke ondersoort 'crimineel tuig', in combinatie van het niet hebben afgemaakt van hun school?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:13 schreef schanuleke het volgende:
[..]
crimineel tuig dat hun school niet afgemaakt heeft en gehandicapten in de brand steekt als het hun zin niet krijgty
...maar waar het wel op een soortgelijke manier uit de hand kon lopen, waarin onschuldige omstanders gelyncht werden, enzovoorts.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:15 schreef schanuleke het volgende:
[..]
maar niet 1 die gehandicapten in de brand steekt
het is wel een misdaad. een hele ernstige zelfs. daar moet u geen flauwe grappen over maken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Want het in de fik steken van gehandicapten is geen misdaad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |