Ja, maar ik hoef ook niet per se bekogeld te worden met stenen, molotovs en stukken straat en zo.. dus foto's van 'the day after' doen het voor mij ook..quote:Op donderdag 3 november 2005 20:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Overdag zal wel niet veel te zien zijn. De relschoppers liggen dan in hun nest.
prima oplossing, maar laat de familie het maar betalen of zo.. door dwangarbeid is ook prima.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:19 schreef pberends het volgende:
Wedden als je een aantal van die jochies het land uitschopt, dat ze meteen ophouden met rellen.
In een grot in het Rifgebergte hebben ze immers niet veel kapot te maken.
Hoe kom je erbij dat ze hard zijn aangepakt? Kan het nergens terugvinden. Maar vertel eens.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:17 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Meneer ....
Als praten niet helpt, en de harde aanpak ook niet, wat helpt dan wel?
alsof jij dat wel bent..... Geen enkel land heeft bewezen dat uitzetting wel helpt... Het tegendeel ook niet overigens...quote:Op donderdag 3 november 2005 20:22 schreef pberends het volgende:
In hoeverre is het debat over immigranten en de islam daar trouwens losgebarsten? Ze zijn zeker net zo politiek correct als België?
Ik herinner me iets van een hoofddoekverbod in openbare Franse gebouwen, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:22 schreef pberends het volgende:
In hoeverre is het debat over immigranten en de islam daar trouwens losgebarsten? Ze zijn zeker net zo politiek correct als België?
Dat is het probleem juist, ze hebben nog helemaal niets hard aangepakt.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ze hard zijn aangepakt? Kan het nergens terugvinden. Maar vertel eens.
als de brandweer overdag een auto komt blussen en relschoppers stenen gaat gooien, zet je gewoon een politieagent in je brandweer auto die met traangas direct gaat schieten... Dat werkt tenminste provocerend... Dan heb je zeker weten weer rellen.....quote:Op donderdag 3 november 2005 20:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ze hard zijn aangepakt? Kan het nergens terugvinden. Maar vertel eens.
Daarom vind ik het geen punt dat die twee jongens dood zijn. Hoe minder van dat soort mensen er zijn, hoe veiliger het wordt voor goede mensen.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
maar je gaat wel huilen als je er als toerist niet veilig voelt? of kan het je dan ook bar weinig schelen?
Nee, jij zou vragen of ze willen PRATEN met als gevolg een steen tegen je kop.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:25 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
als de brandweer overdag een auto komt blussen en relschoppers stenen gaat gooien, zet je gewoon een politieagent in je brandweer auto die met traangas direct gaat schieten... Dat werkt tenminste provocerend... Dan heb je zeker weten weer rellen.....
Frankrijk is zo seculier als de pest, dat heeft weinig met het debat te maken. Of gaat het debat juist uit de weg.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:24 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ik herinner me iets van een hoofddoekverbod in openbare Franse gebouwen, bijvoorbeeld?
Tuurlijk helpt het wel. Je zet een crimineel kutventje uit en hij kan niets meer in Frankrijk vernielen. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:23 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
alsof jij dat wel bent..... Geen enkel land heeft bewezen dat uitzetting wel helpt... Het tegendeel ook niet overigens...
wat dan? Laat ze maar brandweermannen neergooien?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:25 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
als de brandweer overdag een auto komt blussen en relschoppers stenen gaat gooien, zet je gewoon een politieagent in je brandweer auto die met traangas direct gaat schieten... Dat werkt tenminste provocerend... Dan heb je zeker weten weer rellen.....
Even kijken of ik je begrijp hoor.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:25 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Volgens mij wel, want zo lees ik het ook.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Even kijken of ik je begrijp hoor.
Er staat iets in de brand. De brandweer komt blussen. De brandweer wordt het werk onmogelijk gemaakt door relschoppers, welke stenen gooien... pure anarchie.
En dan moet de politie NIET ingrijpen is jouw devies, want het zou eens provocerend opgevat kunnen worden. Begrijp ik je redenatie zo goed?
Dat is natuurlijk ook onzin want het is de vraag of die Noord-Afrikaanse landen ze met open armen zullen ontvangen.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt het wel. Je zet een crimineel kutventje uit en hij kan niets meer in Frankrijk vernielen. Probleem opgelost.
Nee absoluut niet. Laat ik het anders brengen:quote:Op donderdag 3 november 2005 20:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wat dan? Laat ze maar brandweermannen neergooien?
Het gaat de Franse staat veel kosten om alle criminele immigranten op te sluiten.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook onzin want het is de vraag of die Noord-Afrikaanse landen ze met open armen zullen ontvangen.
Plus dat ze op terroristische manier wraak kunnen nemen. Je kunt beter controle over ze houden en ze in Frankrijk vastzetten.
Tuurlijk wel, het zijn hun jongeren.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook onzin want het is de vraag of die Noord-Afrikaanse landen ze met open armen zullen ontvangen.
Plus dat ze op terroristische manier wraak kunnen nemen. Je kunt beter controle over ze houden en ze in Frankrijk vastzetten.
Hebben die relschoppers dan vertegenwoordigers?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:34 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Laat ik het anders brengen:
Wanneer je stiekem een brandweerwagen belaadt met een politie agent krijg je rellen, wanneer ze opzichtig de brandweerwagen bewaken, krijg je minder rellen.
Voorbeeld die er mischien niet toe doet, maar mischien snap je me wel:
Ik ben parttime portier. Wanneer er een groepje potientiële relschoppers binnen komen, weiger ik ze in eerste instantie niet, maar ik ga wel met ze praten. Over welke dj ze willen horen, waarvoor ze komen, vrouwen, auto's, neuken, the works.... Het gaat prima, totdat de drank in de man komt en ze vervelend beginnen te gaan doen. Omdat ik al eerder met ze gepraat heb, hoef ik ze maar op hun schouders te tikken en ze houden al op. Ze vinden me aardig, ze weten welke functie ik heb en ze weten dat ik ze zonder pardon er uit schop wanneer zij vervelend gaan worden.
Stel dat ik nou niet met ze gepraat heb: op hun schouders tikken helpt niet, lief praten dan ook niet meer, dus ik moet iemand er uitzetten. Dat wekt alleen maar meer agressie op, met alle gevolgen van die avond van dien.
Ik vermoed, let op: ik vermoed, dat de franse overheid nooit nimmer en niet gepraat heeft wanneer de nood hoogst was. En daarom zouden zij moeten gaan praten met vertegenwoordigers, om te kijken wat ze dwars zit, ipv meteen met vuisten te gaan praten. Het wekt alleen maar agressie op.
Singapore, dumbass.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:23 schreef zwaaibaai het volgende:
alsof jij dat wel bent..... Geen enkel land heeft bewezen dat uitzetting wel helpt... Het tegendeel ook niet overigens...
Ik heb het nu even over de grootste relschoppers.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:34 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Het gaat de Franse staat veel kosten om alle criminele immigranten op te sluiten.
Ongetwijfeld hebben die groepen aanstichters en leiders... Die moet je er juist uitpakken en ipv met harde hand bewerken mee gaan praten. Zij zijn degenen die de meeste invloed hebben.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:36 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Hebben die relschoppers dan vertegenwoordigers?
En zelfs als, als je 1 groep laat ophouden met rellen zijn er altijd nog andere groepen die zich er niks van aantrekkken en gewoon doorrellen
Dat is ook echt een plek met vrijheid..quote:Op donderdag 3 november 2005 20:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Singapore, dumbass.
Ben je daar eruit geknikkerd, kom je er echt nooit meer in.
We sturen hier ook geen Surinaamse jongeren terug die crimineel zijn. Weet je waarom? Ze wonen hier al decennia en Suriname zit ook niet op ze te wachten.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het zijn hun jongeren.
je bent toch slimmer dan ik dacht.... Mijn excuses...quote:Op donderdag 3 november 2005 20:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We sturen hier ook geen Surinaamse jongeren terug die crimineel zijn. Weet je waarom? Ze wonen hier al decennia en Suriname zit ook niet op ze te wachten.![]()
Zal in Noord-Afrika weinig anders zijn.
vrijheid is dus niet per definitie goed. Singapore is goed om in te wonen volgens mij.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:40 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Dat is ook echt een plek met vrijheid..![]()
Wordt je daar als je herrie schopt niet 20 jaar aan de ketting gelegd?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Singapore, dumbass.
Ben je daar eruit geknikkerd, kom je er echt nooit meer in.
Een Franse buitenwijk is wel iets anders dan een gemiddelde uitgaansgelegenheid hoor,quote:Op donderdag 3 november 2005 20:39 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
En het laatste is wel waar: er zijn groepen die er zich niks van aantrekken. Maar in het uitgaanwereldje komt men maar voor één ding: feest!! En wanneer ze zich niet kunnen gedragen, hoeven ze ook niet terug te komen...
Je moet iemand niet op intelligentie beoordelen aan de hand van een paar posts op een forum...quote:je bent toch slimmer dan ik dacht.... Mijn excuses...
Alleen heeft de regering op dit moment er nog geen flikker aan gedaan om dit te stoppen. Er is alleen wat gesproken. Maar het lijkt wel of ze geen Frans verstaanquote:Op donderdag 3 november 2005 20:45 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb slechts 1 oplossing.Schieten met scherp.
In LA, Rodney King werkte het... en in New Orleans werkte het. Laat maar eens zien wie de baas is.
Sorry maar helaas, ben je ergens ontevreden over dan stap je maar naar de rechter. Maar ga niet de publieke eigendommen van vadertje staat of van een onschuldig persoon vernielen. Heb je geen begrip voor de (democratische) rechtstaat in het land waar je verblijft (en je gaat de boel liggen terroriseren) dan mag je wat mij betreft standrechtelijk geëxecuteerd worden.
Het is een zware stellingname, maar wel de enigste juiste om snel de rust te laten wederkeren.
Zolang jij twijfelde over mijn geslacht mag ik dat gerust doen..quote:Op donderdag 3 november 2005 20:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je moet iemand niet op intelligentie beoordelen aan de hand van een paar posts op een forum...
quote:Op donderdag 3 november 2005 20:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wordt je daar als je herrie schopt niet 20 jaar aan de ketting gelegd?
geen idee, zolang het iedere nacht meer wordt, zou het zomaar kunnen dat men zich gaat afzetten tegen de 'rijken' in de andere wijken. Nu is het echter nog afzetten tegen alle uniformen.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:48 schreef el_hombre het volgende:
Is er trouwens een kans dat er gereld gaat worden in het normale gedeelte van Parijs?
Nee, want daar is verhouding autochtonen/allochtonen in het voordeel van autochtonen.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:48 schreef el_hombre het volgende:
Is er trouwens een kans dat er gereld gaat worden in het normale gedeelte van Parijs?
Aboslute bullshit!!quote:Op donderdag 3 november 2005 20:45 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb slechts 1 oplossing.Schieten met scherp.
In LA, Rodney King werkte het... en in New Orleans werkte het. Laat maar eens zien wie de baas is.
Het is een zware stellingname, maar wel de enigste juiste om snel de rust te laten wederkeren.
De regering moet niks doen.... dergelijk soort voorvallen moeten vastgelegd worden in een draaiboek.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:47 schreef indahnesia.com het volgende:
Alleen heeft de regering op dit moment er nog geen flikker aan gedaan om dit te stoppen. Er is alleen wat gesproken. Maar het lijkt wel of ze geen Frans verstaan![]()
brandt los..quote:Op donderdag 3 november 2005 20:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind dit een stomme vergelijking.
Ik hoor Libris niet klagen.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:40 schreef zwaaibaai het volgende:
Dat is ook echt een plek met vrijheid..![]()
Rodney King was een drugsdealer die de behandeling kreeg die hij verdiende.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:50 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Aboslute bullshit!!
Rodney King zorgde er voor dat de daders gepakt werden, maar de rest van de NYPD is nog steeds vogel vrij. New Orleans zal waarschijnlijk ook niet het gewenste effect hebben. Schieten met scherp levert inderdaad een hoop doden op. That is it... Vraag de palestijnen maar hoe ze daar over denken.. Hamas is ook niet gestopt...
die hebben alleen andere wetgeving.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De regering moet niks doen.... dergelijk soort voorvallen moeten vastgelegd worden in een draaiboek.
Denk je werkelijk dat de Amerikaanse politie om een volmacht vraagt om te mogen schieten (dacht het niet).
en de rest van de gevangenen?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:55 schreef What het volgende:
[..]
Ik hoor Libris niet klagen.
Ik heb Lithion vorig jaar ook niet horen klagen.
Uche ik heb het over de riots in LA, toen de National Gard eens orde op zaken kwam stellen.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:50 schreef zwaaibaai het volgende:
Aboslute bullshit!!
Rodney King zorgde er voor dat de daders gepakt werden, maar de rest van de NYPD is nog steeds vogel vrij. New Orleans zal waarschijnlijk ook niet het gewenste effect hebben. Schieten met scherp levert inderdaad een hoop doden op. That is it... Vraag de palestijnen maar hoe ze daar over denken.. Hamas is ook niet gestopt...
De Palestijnen leven onder primitievere omstandigheden en ik zie ze toch een beetje als vrijheidsstrijders. De Noord-Afrikanen in Frankrijk mogen profiteren van de rijkdom, maar in plaats daarvan maken ze er een rotzooi van. Kan niet begrijpen dat je je kans dan zo verprutst.quote:
Je moet daar gewoon niet naast het potje pissen (en zeker niet als gast/buitenlander).quote:
Voor mijn werk.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat? Op vakantie?
De Fransen zijn nog erger.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:22 schreef pberends het volgende:
De west-afrikanen zijn geen moslimsquote:Op donderdag 3 november 2005 21:04 schreef indahnesia.com het volgende:
Nog een uurtje, en het rellen kan weer beginnen. Wel is het vanavond het einde van de Ramadhan, dus wellicht valt het mee.. Of ze gaan aan het zuipen (want dat doen moslims ook best) zodat ze nog meer kunnen rellen.
zie eerder dit topicquote:Op donderdag 3 november 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
[..]
De west-afrikanen zijn geen moslims
waarom rellen ze dan ??
heb je daarvoor een verklaring ?
Joh, dat moet je ze in Mauretanië, Senegal, Gambia, Guinea-Bissau, Guinea, Sierra Leone, Ivoorkust en Nigeria eens vertellen.quote:Op donderdag 3 november 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
Aan de ene kant heb ik zoiets van: 500 extra agenten what the fuck???quote:De wraak van ,,het uitschot''
Het jongerengeweld in de Parijse banlieue duurt al een week en breidt zich steeds verder uit. Zelfs vijfhonderd extra agenten krijgen de toestand niet onder controle.
Het was rond 23 uur woensdagavond toen een groep jonge relschoppers brand stichtte in een grote Renault-garage in Aulnay-sous-Bois, ten noorden van Parijs. Het hele gebouw, waar overdag zo'n honderd mensen werken, ging in vlammen op. ,,Het ergste is dat alles nog gered had kunnen worden als de brandweer haar werk had kunnen doen'', vertelde de directeur gisteren. ,,Die mensen wilden wel, maar ze hebben zich vastgereden in een hinderlaag. Plotseling werden ze van alle kanten met molotovcocktails bekogeld, zodat ze wel moesten afdruipen.''
Enkele kilometers verderop, in een hoogbouwwijk van Aulnay, hebben groepjes jongeren in de nacht van woensdag op donderdag een spoor van vernieling aangericht. Overal in de wijk stonden gistermorgen uitgebrande auto's en bestelwagens. Een gebouwtje waar activiteiten werden georganiseerd voor de ouderen uit de wijk, brandde uit, net als een Grieks restaurant.
In naburige gemeenten vielen groepjes van telkens enkele tientallen jongeren een leegstaand politiekantoor, enkele scholen en een winkelcentrum aan. Daar kon de politie hen op tijd wegjagen. In Blanc-Mesnil kwamen ze te laat. Jongeren hadden er een barricade van brandende vuilnisbakken gemaakt, zodat een lijnbus moest stoppen. Alle passagiers werden eruit gejaagd. Nadien lieten ze bus in vlammen opgaan.
De rellen begonnen een week geleden in Clichy-sous-Bois, een voorstad in het oosten van Parijs, nadat twee jongeren waren geëlektrocuteerd toen ze zich voor de politie hadden verstopt in een transformatorhuisje. De verwachting was dat de toestand na enkele dagen zou kalmeren, maar niets blijkt minder waar. De rellen hebben zich intussen uitgebreid over grote delen van de noordelijke en oostelijke banlieue van de Franse hoofdstad.
Niemand heeft nog een overzicht, niemand weet nog exact hoeveel schade er is. Cijfers over het aantal uitgebrande auto's varieerden gisteren tussen 160 en ruim 300. En de vijfhonderd extra politiemensen die de overheid naar de banlieue heeft gestuurd, weten niet waar eerst begonnen. Ze zoeken zich verloren naar de beweeglijke groepjes ordeverstoorders, die brand stichten en nadien snel verdwijnen tussen de huizenblokken waar niemand de weg beter kent dan zij.
,,En toch zijn het geen jongeren uit deze wijk'', zegt Agnes. Al dertien jaar heeft ze een kapperszaak in Aulnay-sous-Bois. Ze kent de jongeren die er wonen, ze springen geregeld eens binnen. De jongeren die zij kent, zouden nooit zulke dingen doen, vertelt ze terwijl ze wat moedeloos staat te kijken naar het ijzeren rolluik dat haar kapperszaak beschermt. Omdat het restaurantje naast de deur is afgebrand, is de elektriciteit uitgevallen en gaat het rolluik niet meer open. Maar er zouden vandaag toch niet veel klanten zijn opgedaagd. De hele buurt is maar met één ding bezig: de rellen van de voorbije nachten.
Geen jongeren uit de buurt? Daar denken die jongeren zelf anders over. ,,Ze zijn niet allemaal uit deze buurt. Het loopt de jongste dagen nogal door elkaar. Iedereen loopt met iedereen mee'', vertelt een groepje jonge tieners dat doelloos door de buurt slentert. Zij hebben niet meegedaan, maar als ze vertellen over wat ze door de ramen van hun appartementen gezien hebben, glinsteren hun ogen. Misschien gaat het allemaal wel wat ver, maar ze hebben wel sympathie voor de relschoppers. ,,Het is uiteindelijk allemaal de schuld van Sarkozy'', zegt de oudste van het groepje, die een rood T-shirt draagt met het opschrift ,,Produit de banlieue''. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy is de kop van Jut bij de jongeren sinds hij hen ,,uitschot'' heeft genoemd. ,,De jongste rellen zijn onze wraak. Nu weten ze tenminste dat wij bestaan.''
Sarkozy zelf ziet een andere reden voor de problemen. Volgens hem zijn de rellen er gekomen omdat de jongeren het gevoel hadden dat ze dat allemaal straffeloos zouden kunnen doen. Hij looft het gerecht, dat nu al diverse relschoppers via het snelrecht heeft veroordeeld, sommigen tot drie maanden effectieve celstraf.
,,Nog lang niet genoeg'', vindt de Algerijnse krantenverkoper van Aulnay-sous-Bois. De man is helemaal over zijn toeren. En het is er nog erger op geworden sinds enkele jongeren, die 's morgens de krant kwamen kopen om te zien of ze erin stonden, hem verteld hebben dat zijn winkeltje maar net aan een molotovcocktail is ontsnapt. ,,Gelukkig dachten enkele jongeren er net op tijd aan dat ze hier altijd hun sigaretten komen kopen.''
whahaha..quote:Op donderdag 3 november 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom rellen ze dan ??
heb je daarvoor een verklaring ?
quote:Het was de achtste avond op rij dat het onrustig was. Ook in de provincie kwam het tot ongeregeldheden. In de oostelijke stad Dijon werden zeven auto's in brand gestoken, in het westelijke departement Seine-Maritime negen en in het departement Bouches-du-Rhône (zuidoosten) acht.
Maar 180? Whahahaha. En dit is wel de toekomst van Europa mensen, zo zal het gaan komende jaren. We zullen de geschiedenis ingaan als laffe Europeanen die zich in een tijdsbestek van 100 jaar lieten verdrijven.quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Afgelopen nacht is het weer raak geweest volgens CNN. Wel een rustige nacht, maar 180 auto's in de fik, een pakhuis, een school en bussen.. ook buiten Parijs in Dyon is was het onrustig. Aldus het RTL nieuws.
Ja, dat maar verbaasde mij ook. Het waren trouwens de woorden van het RTL Nieuws vanochtend. Niet die van mijquote:Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Maar 180? Whahahaha. En dit is wel de toekomst van Europa mensen, zo zal het gaan komende jaren. We zullen de geschiedenis ingaan als laffe Europeanen die zich in een tijdsbestek van 100 jaar lieten verdrijven.
It's a bloody shame.![]()
Mwoah..quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Parijs minder hevig
Misschien moet De Villepin de dialoog eens aangaan met de Minister van Defensie.quote:400 auto's verbrand rond Parijs
PARIJS In de voorsteden van Parijs zijn
afgelopen nacht opnieuw ongeregeldheden
uitgebroken,waarbij ongeveer 400 auto's
in vlammen opgingen.Vijf agenten zijn
gewond geraakt toen ze bekogeld werden
met stenen.De politie verrichtte dertig
arrestaties.
De regering heeft 1300 agenten ingezet
om de onlusten,die al hun tweede week
zijn ingegaan,te beteugelen.De rellen
zijn het hevigst in buurten waar een
grote jeugdwerkloosheid heerst.
Premier De Villepin heeft gezegd niet
te zullen zwichten voor relschoppers.
Tegelijkertijd kondigde hij een dialoog
aan "om oplossingen te vinden".
Wellicht is dat een goede oplossingquote:Op vrijdag 4 november 2005 08:11 schreef What het volgende:
[..]
Mwoah..
[..]
Misschien moet De Villepin de dialoog eens aangaan met de Minister van Defensie.![]()
Dat vroeg ik me dus ook af op dag 2 al zo een beetje. De regering faalt aan alle kanten om dit de kop in te drukken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:19 schreef Gia het volgende:
Wanneer grijpt daar het leger eens in?
Niet. Dat stelletje mietjes laat liever hun hoofdstad in de fik steken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:19 schreef Gia het volgende:
Vraag ik me af waarom er niet gewoon met scherp geschoten wordt.quote:Het ergste is dat alles nog gered had kunnen worden als de brandweer haar werk had kunnen doen'', vertelde de directeur gisteren. ,,Die mensen wilden wel, maar ze hebben zich vastgereden in een hinderlaag. Plotseling werden ze van alle kanten met molotovcocktails bekogeld, zodat ze wel moesten afdruipen.
Ik had gehoopt dat ze dat al gedaan zouden hebben. Echter nu er ook opstootjes in Dijon en 2 andere plaatsen geweest zijn, vrees ik dat inzet van het leger niet echt meer helptquote:Op vrijdag 4 november 2005 08:19 schreef Gia het volgende:
wishful thinkingquote:Op donderdag 3 november 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
voor mensen die steeds over Noord Afrikanen beginnen
de helft bestaat uit WEST-AFRIKANEN
Rellen in meer Franse stedenquote:Rellen in meer Franse steden
Uitgegeven: 4 november 2005 07:19
Laatst gewijzigd: 4 november 2005 09:14
PARIJS - De Parijse voorsteden waren in de nacht van donderdag op vrijdag opnieuw het toneel van geweld. Ongeveer vierhonderd auto's gingen in vlammen op, aldus politiebronnen. Bovendien staken jonge relschoppers in Trappes ten westen van Parijs 27 bussen in brand. Ook in andere steden was het onrustig. Het was de achtste achtereenvolgende gewelddadige nacht.
Vijf agenten raakten lichtgewond nadat zij met stenen waren bekogeld. De politie heeft meer dan dertig mensen in voorlopige hechtenis genomen. Een auto van de oproerpolitie CRS werd beschoten, maar er waren minder gewelddadige confrontaties tussen politie en jongeren. Bij het aanbreken van de ochtend keerde de rust enigszins terug.
rot toch op mafkeesquote:Op vrijdag 4 november 2005 09:00 schreef Mrln het volgende:
[..]
wishful thinking![]()
die rattekoppen die op tv te zien waren, waren toch echt Noord-Afrikanen hoor![]()
Tja, daglicht hequote:Op vrijdag 4 november 2005 09:36 schreef Yildiz het volgende:
volgens andere bronnen neemt nu de rust juist weer toe
Als jij nou eens niet gaat liegen over nieuws dan kunnen de anderen gewoon normaal discussierenquote:Op vrijdag 4 november 2005 09:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als jij gewoon eens weg blijft, dan kunnen de anderen gewoon normaal discussiëren
liegen? Laat maar weten wat er volgens jouw waarheid dan niet zou kloppen, maar beschuldig me niet van liegen zonder argumentenquote:Op vrijdag 4 november 2005 09:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Als jij nou eens niet gaat liegen over nieuws dan kunnen de anderen gewoon normaal discussieren
Dat doen Marokkanen en Algerijnen niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef Lik.me.reet het volgende:
Anders steek je zijn auto in de brand?
Om in Meki-taal te spreken: het is en complot van de joden..... Verdorie, zijn het toch weer die joden!quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:40 schreef What het volgende:
[..]
Dat doen Marokkanen en Algerijnen niet.
Dat doen alleen West-Afrikanen.
lul nou godverdomme eens niet over mijn tekst heen en zeg me waarover jij denkt dat ik lieg.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:16 schreef Meki het volgende:
Die kansen krijgen ze niet in Parijs
quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Als jij nou eens niet gaat liegen over nieuws dan kunnen de anderen gewoon normaal discussieren
Met een werkeloosheid van boven de 40 % lijken ze me al afgeschreven.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
Afknallen dat luie tuig daar. Nergens heb je zoveel kansen om een goede toekomst als in WEs-Europa. Maar nee, deze gasten zijn niet bereid te werken aan een structureel betere toekomst voor kun kinderen door zich te dragen en een bijdrage te leveren aan de Franse samenleving.
N.a.v dergelijk gedrag kun je verwachten dat de houding t.o.v moslims in Frankrijk alleen maar feller wordt. Zeker wanneer de stroom werknemers uit Oost-Europa straks echt op gang komt heb je deze groepen helemaal niet meer nodig.
jij geeft alleen de Noord-afrikanen aan maar west-afrikanen laat je express achterquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:16 schreef Meki het volgende:
Krijgen doet niemand tegenwoordig nog .... Je moet iets verdienen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:16 schreef Meki het volgende:
Op een aantal filmpjes leek het alsof vooral de nieuwere auto's in de fik waren gezet. Niet ondenkbaar dat die toebehoren aan de resten overgebleven werkenden inndie wijken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:23 schreef zoalshetis het volgende:
weer 400 auto's in de fik. begint een beetje op een tweede franse revolutie te lijken.
de fransen hebben alle Allochtonen ( West / Noord Afrikanen ) opgesloten in een ghettoquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:24 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Krijgen doet niemand tegenwoordig nog .... Je moet iets verdienen.
Mijn neefje verhuist binnenkort van Moskou naar Amsterdam voor studie/werk. Wil hij ook wat van zijn leven maken dan zal hij harder moeten werken dan een balletje uit 't Gooi. Geen enkel probleem, want zijn huidige situatie motiveerd juist om er hier iets van te maken.
Maar dat gaat natuurlijk veranderen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:17 schreef Drugshond het volgende:
Met een werkeloosheid van boven de 40 % lijken ze me al afgeschreven.
Hey, van je broeders moet je het maar hebben nietwaar?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:25 schreef Idiosincrasico het volgende:
Niet ondenkbaar dat die toebehoren aan de resten overgebleven werkenden inndie wijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |