Mijn Franse kennissen geven zelf toe dat veel mensen in hun land totaal niet tolerant zijn. Dat zijn ze overigens net zo min tegen Europese immigranten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
Arabieren in Frankrijk spreken prima Frans. Zijn vroegere kolonies geweest van Frankrijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef dancemacabre het volgende:
Spreek de taal en je bent zo aanvaard mits wat aanpassing uiteraard aan de gewoonten en zeden.
die groepsmacht gaat niet langmeer duren. daar gaan nog meer doden vallen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:24 schreef sweetgirly het volgende:
Van nu.nl
'Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar'.
Tjeezus![]()
Écht ze zijn de weg een beetje kwijt geloof ik.
Gewoon groepsmacht dit, samen staan we sterker enzo of ofzo.
Nou, hier ben ik het dus niet altijd mee eens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:25 schreef dancemacabre het volgende:
Spreek de taal en je bent zo aanvaard mits wat aanpassing uiteraard aan de gewoonten en zeden.
Lijkt me ook. Zeker nadat een vrouw in brand is gestoken en het geweld nu als een olievlek over het land verspreidt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:12 schreef HPoi het volgende:
Dit wordt werk voor het Franse leger zo langzamerhand.
Je gaat Dr. Phil bellen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Waar gaat het heen met de wereld * dramatisch handen in de lucht gooit
ik ga wat doen![]()
En misschien moet je hetgeen je zo in Fortuyn waardeerde ook eens zelf toepassen. Namelijk "de fouten van zowel de regering als de bevolking [..] benoemen" en niet enkel het vingertje uitsteken naar de regering. Maar nee, het ligt uiteraard allemaal aan de 'omgeving' en nooit een de betrokkenen zelf, laat staan de Islam.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem) eens wel waarderen, wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
En dus hoor je te laten zien wie hier echt de baas is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef schanuleke het volgende:
[..]
die groepsmacht gaat niet langmeer duren. daar gaan nog meer doden vallen.
Ja, een zooitje is het weer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef schanuleke het volgende:
die groepsmacht gaat niet langmeer duren. daar gaan nog meer doden vallen.
Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef Davitamon het volgende:
[..]
En misschien moet je hetgeen je zo in Fortuyn waardeerde ook eens zelf toepassen. Namelijk "de fouten van zowel de regering als de bevolking [..] benoemen" en niet enkel het vingertje uitsteken naar de regering. Maar nee, het ligt uiteraard allemaal aan de 'omgeving' en nooit een de betrokkenen zelf, laat staan de Islam.
Heeft niet met de Islam te maken. In de VS vaak genoeg zulke rellen geweest, maar dan waren het negers. Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?
ik ben het helemaal met u eens. niet zwichten voor zulke terreur, maar gewoon een avondkklol instellen en schieten met scherp op alles wat zich misdraagt. dat tuigm moet zien wie er de baas is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En dus hoor je te laten zien wie hier echt de baas is.
Hoop bijna dat vannacht weer gerelt wordt en dat dat volk dan wel eens aangepakt wordt.
of als een imam zijn eigen groep niet meer in controle kan houden...quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.
alstublieft niet zeg!quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:40 schreef sweetgirly het volgende:
Ik pleit voor vrouwen in de politiek, nu eens en voor altijd!
idd dat zou direct de ondergang van de wereld zijn. en ik ben heel erg serieus.quote:
Vrouwen aan de machtquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:41 schreef schanuleke het volgende:
ik ben het helemaal met u eens. niet zwichten voor zulke terreur, maar gewoon een avondkklol instellen en schieten met scherp op alles wat zich misdraagt. dat tuigm moet zien wie er de baas is.
Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naďef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Doe het zelf dan ook en wijdt de problemen niet aan de Islam, maar aan de figuren die het doen. Het is echt niet de Islam die een vrouwtje in de hens zet. Het zijn een paar verrotte figuren die het doen. Zullen we ons op deze figuren focussen?
Hé verdorriequote:
dat denk ik ook. wat vrouwen goedmaken met hun vredelievendheid, verzieken ze meteen met hun doortraptheid.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd dat zou direct de ondergang van de wereld zijn. en ik ben heel erg serieus.
nou ga snel douchen. vrouw!quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hé verdorrie![]()
Nee hoor, alhoewel * nadenkelijk kijkt.
Ik zag er wel wat in, ik bedoel een Balkende, een zooitje herrieschoppers, een noem maar op.
Maar vooruit, een paar mannen dan
Overigens wordt dat toch idd al niks, want dat pikken de neanderthalers weer niet .. zucht.]
Hopeloos dus maw, wordt en is het, alles.
De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naďef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.
vredenlievendheidquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:46 schreef schanuleke het volgende:
[..]
dat denk ik ook. wat vrouwen goedmaken met hun vredelievendheid, verzieken ze meteen met hun doortraptheid.
het is maar wat u liever hebt/.
Ok, en dan ben ik nu even serieus, het gaat nu wel goed wou je zeggenquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
idd dat zou direct de ondergang van de wereld zijn. en ik ben heel erg serieus.
hou eens op met die usa vergelijkingen. daar zijn bijna geen radicale moslims. bovendien moet je eens zien hoe de europeese achterwijken geruled worden door imams en moskeeën. doe ff een beetje meer wereldwijs ipv wereldvreemd.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.
En hoe verklaar je de rassenrellen in VS? Had ook geen drol met religie te maken.
Dus jij beweert ook dat de daders zelf niet schuldig zijn, nee hen kun je niets verwijten, het ligt aan hun omgeving en hun religie, het ligt aan de sociale omstandigheden en aan hun religie. Oh ja voornamelijk hun religie. Dus om het probleem op te lossen moeten we niet de daders aanpakken, maar de religie.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dat kan met een roze bril van -10 misschien. Om het maar vooral niet te hebben over achterliggende oorzaken. De Islam bepaalt in belangrijke mate de belevingswereld van de betrokkenen en heeft hier dus direct verband mee. Je moet wel erg naďef zijn wil je religie compleet uitsluiten als oorzaak voor sociale uitsluiting.
Ik stel een vraag en je draait er om heen. Waarom zijn ze niet te vergeljiken met de USA? Omdat daar geen moslims wonen? Nou, nou, wat een wereldwijze uitleg.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hou eens op met die usa vergelijkingen. daar zijn bijna geen radicale moslims. bovendien moet je eens zien hoe de europeese achterwijken geruled worden door imams en moskeeën. doe ff een beetje meer wereldwijs ipv wereldvreemd.
Misschien niet direkt, maar het draagt er wel aan bij toe, zie mijn eerder post. Zoals ik al zei is het een botsing tussing twee culturen met ieder hun eigen opvattingen, normen&waarden. De islam heeft in sterke mate bijgedragen aan de normen en waarden en opvattingen van de Noord-Afrikanen c.q. moslims, eveneens hoe zij tegen andere culturen aankijken. Voor de Westerlingen geldt dit eveneens. In feite voor elke cultuur! Hoe meer de opvattingen van twee culturen van elkaar afwijken, hoe meer deze culturen afzonderlijk zullen blijven (clubje zus houdt zich afzijdig van clubje zo). Ergo, steeds meer toename van segregatie, culturen minachten elkaar en de groepen gaan botsen. Dit zie je dus nu gebeuren tussen groepen die opgevoed zijn met de Islamitische ideologie en een traditioneel wereldbeeld hebben, c.q. diegenen die Westers zijn opgevoed en een seculier en liberaal achtergrond hebben. Sociologie in aktie....quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heeft niet met de Islam te maken. In de VS vaak genoeg zulke rellen geweest, maar dan waren het negers. Het heeft pas met de Islam te maken als ze met een koran in hun hand herrie gaan schoppen, of een aanslag gaan plegen ofzo.
het was geen uitleg, het was een opmerking en constatering.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik stel een vraag en je draait er om heen. Waarom zijn ze niet te vergeljiken met de USA? Omdat daar geen moslims wonen? Nou, nou, wat een wereldwijze uitleg.
![]()
vredelievendheoid in de zin van geen fysiek geweld toepassen. vrouwen krijgen hun zin liever op andere manieren, maar die manieren zijn zeker niet altijd te verkiezen boven bottebijlmethoden die mannen soms prefereren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vredenlievendheid![]()
wel eens vrouwen onderling gehoord?
Helaas wellicht voor jou (je bent er schijnbaar naar op zoek) is er geen universele formule of eenduidige oorzaak voor het verklaren van alle rellen, revoluties of oorlogen. Dat zou namelijk wel zo overzichtelijk zijn. Ik claim dan ook nergens dat een dergelijke formule bestaat en het lijkt me nogal offtopic om hier over de Amerikaanse rassenrellen te praten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De relschoppers zien er niet bepaald uit als figuren die de hele dag in een moskee rondhangen, maar eerder als figuren die alles doen wat de Islam verbied: alcohol, drugs ect etc.
En hoe verklaar je de rassenrellen in VS? Had ook geen drol met religie te maken.
Ik zie nog geen oude moslimopa's auto's in de fik steken of hoofddoekjes in de nacht rellen en vernielen. Het zijn wéér de mannelijke jongeren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:53 schreef Demophon het volgende:
[..]
Misschien niet direkt, maar het draagt er wel aan bij toe, zie mijn eerder post. Zoals ik al zei is het een botsing tussing twee culturen met ieder hun eigen opvattingen, normen&waarden. De islam heeft in sterke mate bijgedragen aan de normen en waarden en opvattingen van de Noord-Afrikanen c.q. moslims, eveneens hoe zij tegen andere culturen aankijken. Voor de Westerlingen geldt dit eveneens. In feite voor elke cultuur! Hoe meer de opvattingen van twee culturen van elkaar afwijken, hoe meer deze culturen afzonderlijk zullen blijven (clubje zus houdt zich afzijdig van clubje zo). Ergo, steeds meer toename van segregatie, culturen minachten elkaar en de groepen gaan botsen. Dit zie je dus nu gebeuren tussen groepen die opgevoed zijn met de Islamitische ideologie en een traditioneel wereldbeeld hebben, c.q. diegenen die Westers zijn opgevoed en een seculier en liberaal achtergrond hebben. Sociologie in aktie....
nee dat zeg ik. als het vrouwen waren geweest was er allang een ongestelde kut die op het rode knopje had gedrukt. meermaals zelfs.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:55 schreef schanuleke het volgende:
[..]
vredelievendheoid in de zin van geen fysiek geweld toepassen. vrouwen krijgen hun zin liever op andere manieren, maar die manieren zijn zeker niet altijd te verkiezen boven bottebijlmethoden die mannen soms prefereren.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind zoalshetis trouwens net een wijf, die zomaar vanuit het niets ineens een persoonlijk aanval begint.
Ach, zo was het hier vroeger ook. Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:05 schreef schanuleke het volgende:
de islam heeft er natuurlijk wel wat mee te maken, maar zijdelings. oa de islam heeft deze jongens gemaakt tot wat ze zijn.
heeft u ooit van de term 'prinsjes' gehoord? de islam plaatst jonge mannen op een voetstuk. mannen krijgen alle macht en alle kansen. als ze het dan niet waar kunnen maken gaan ze maar moorden en verkrachten en gehandicapten in de brand steken
u zegt het een beetje grof, maar daar komt het wel op neer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dat zeg ik. als het vrouwen waren geweest was er allang een ongestelde kut die op het rode knopje had gedrukt. meermaals zelfs.
vroegahquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, zo was het hier vroeger ook. Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.
maar nu niet meer, al heel lang niet meer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, zo was het hier vroeger ook.
dat wisten we al, maar dat mogen we niet zeggenquote:Was de man ook het belangrijkste en konden jongemannen ook doen wat ze wilden. Dus die lui liggen gewoon achter.
Ik weet niet om welke Pim het hier precies gaat, die ene die gewaarschuwd heeft voor de radicale Islam en keer op keer weer gelijk krijgt? Ik denk dat die zich al meerdere keren heeft omgedraaid. Maar erg relevant lijkt me dat in deze discussie niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dus jij beweert ook dat de daders zelf niet schuldig zijn, nee hen kun je niets verwijten, het ligt aan hun omgeving en hun religie, het ligt aan de sociale omstandigheden en aan hun religie. Oh ja voornamelijk hun religie. Dus om het probleem op te lossen moeten we niet de daders aanpakken, maar de religie.
Kansloos, Pim draait zich om in zijn graf![]()
Ik denk dat niemand hier zal beweren dat er mensen zijn die niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden (geesteszieken daargelaten). De daders zijn verantwoordelijk en moeten opgepakt en berecht worden blablabla, etc. Nog meer open deuren die ik voor je moet intrappen? Dat zegt echter nog niks over de oorzaken van de rellen. Om een probleem op te kunnen lossen (en niet alleen de symptonen) dien je deze eerst goed te benoemen, ook al staan deze oorzaken jou misschien niet aan.quote:Mijn mening. Focus je op de daders en filter ze uit de samenleving. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zal daarop beoordeeld worden. Niet op zijn afkomst, sociale klasse, geslacht, uiterlijk of religie.
Zo werk ik niet graag met mannen. Als je met alleen maar met mannen werkt wordt je niet serieus genomen en het mikpunt van (seksuele) grapjes.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef schanuleke het volgende:
[..]
u zegt het een beetje grof, maar daar komt het wel op neer.
het is absoluut geen pretje om tussen alleen maar vrouwen te werken, zelfs niet als vrouw. als het afdelignshoofd ongesteld is is er meteen herrie in de tent
tussen alleen maar mannen werken is echter een hele verademing,. heerlijk
daar heb ik geen last van. mannen zijn veel voorspelbaarder, roddelen minder achter je rug enzo, doen gewoon hun werk en zeuren niet zo. als vrouw tussen de mannen kun je gewoon jezelf blijven, je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent omdat je niet hoeft te concurreren met andere vrouwen. heerlijk!quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo werk ik niet graag met mannen. Als je met alleen maar met mannen werkt wordt je niet serieus genomen en het mikpunt van (seksuele) grapjes.
En dan daarna zeiken dat ik zo'n bitch ben.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |