abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:59:49 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31955576
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik praat kak-nederlands hoor Kan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
Ik had het niet over jou, beste Mute
&lt;signature here&gt;.
pi_31955611
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
De doden zullen ook vallen onder de relschoppers speciaal als het Franse leger wordt ingezet.
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:00:58 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31955613
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt regio's en je hebt regio's. Ken je de stad Tangier? Wist je dat de mensen die daar wonen voor 90% Berberse arabieren of arabische berbers zijn? Tuurlijk zul je altijd mensen hebben die zich afscheiden, zelfs hier in Nederland kennen we nationalistische friezen
Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg.. Dat is echt niet met elkaar te vergelijken, en dat weet je (hoop ik) zelf ook wel
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31955648
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg..
Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime
Allah Al Watan Al Malik
pi_31955671
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan jij daar vanuit je nederlandse zetel een antwoord op geven? of komen we toch weer op demografie en slachtofferisme?
Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.

Maar goed, als ik Ali of Amadou heet en ik heb geen werk of visie daarop omdat ik mijn opleiding verkloot heb omdat (...) omdat (...) noem maar op, tja dan zijn rellen een duidelijke manier om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met de huidige situatie.
Of het iets verandert/verbetert is een tweede, natuurlijk.

Het is veel te complex om één kant op te wijzen van "die regering moet ook" of "die racisten moeten ook" of "die moslims weer".

Als één ding als een paal boven water staat, dan is het wel dat een sociale onderklasse zich gedraagt als een....sociale onderklasse. De vorm daarvan is waarschijnlijk cultureel bepaald.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:04:06 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955701
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.

Maar goed, als ik Ali of Amadou heet en ik heb geen werk of visie daarop omdat ik mijn opleiding verkloot heb omdat (...) omdat (...) noem maar op, tja dan zijn rellen een duidelijke manier om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met de huidige situatie.
Of het iets verandert/verbetert is een tweede, natuurlijk.

Het is veel te complex om één kant op te wijzen van "die regering moet ook" of "die racisten moeten ook" of "die moslims weer".

Als één ding als een paal boven water staat, dan is het wel dat een sociale onderklasse zich gedraagt als een....sociale onderklasse. De vorm daarvan is waarschijnlijk cultureel bepaald.
mee eens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31955713
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:56 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
Dat zegt dan meer over de kringen waar jij je in beweegt
Ik ken ze iig wel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31955723
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar zou dat door komen? dat ze de kansen niet kijgen of omdat ze gewoon niet zo snel willen leren gezien het feit dat ze geen ouders hebben die naar frankrijk zijn gegaan vanwege hun leercapaciteiten?
serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
pi_31955820
In ieder geval zal dit nooit in Nederland gebeuren, ik denk dat de allochtonen hier namelijk veel individualistischer zijn dan dat ze daar zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:09:13 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955873
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:04 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.
de fransen zijn idd rete nationalistisch en ronduit grof tegen buitenlanders. toch zullen er genoeg door dat plafond heenstoten en hun 'oude' culturele bagage in een koffer op de vliering zolder zetten. hoe komt het anders dat bepaalde bevolkingsgroepen altijd het pispaaltje blijven en anderen zonder ogenschijnlijke moeite prima opgenomen worden en hun kansen waarmaken?
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:09:31 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955882
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
In ieder geval zal dit nooit in Nederland gebeuren, ik denk dat de allochtonen hier namelijk veel individualistischer zijn dan dat ze daar zijn.
ik help het je hopen.
pi_31956788
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik help het je hopen.
Hee, dat wou ik ook posten.
Maar ik denk idd dat de omstandigheden in de Nederlandse "ghetto's" een stuk beter zijn dan de Franse, dat lijkt me echt de totale hel.
Niet dat ik het racisme hier wil bagatelliseren, het blijft even vernederend, maar de leefomstandigheden zijn hier beduidend beter.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:20:59 #113
3542 Gia
User under construction
pi_31958199
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.

Dus daarom is spreiding beter. Woon je maar niet bij je soortgenoten.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:24:17 #114
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31958304
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:20 schreef Gia het volgende:
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.

Voor de duidelijkheid: we hebben het nog altijd over de soort mens....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:25:16 #115
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_31958335
quote:

Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.

Ik zou het in ieder geval nooit pikken als Balkenende hier naar toe kwam en mij het huis uitschopt omdat ik geen goede tukker bent
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:25:28 #116
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31958342
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Maar het speelt wel degelijk een rol

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Clichy-sous-Bois

Wikipedia nieuws:

Rellen in Clichy-sous-Bois

De rellen in Clichy-sous-Bois zijn gewelddadige confrontaties tussen honderden relschoppers en de Franse politie. Ze begonnen op 27 oktober 2005 en gaan nog elke dag door.

De oorzaak was de dood van twee jongeren in Clichy-sous-Bois, een randgemeente van Parijs. Zij werden geëlektrocuteerd toen zij zich in een schakelkast verborgen voor de politie. Onmiddellijk braken onlusten los. Een traangasgranaat kwam terecht op een moskee, waardoor de situatie verergerde.

In de nacht van 2 op 3 november werden in Seine-Saint-Denis 177 voertuigen in brand gestoken en er werden 4 kogels op de politie afgevuurd.

De onlusten hebben plaats in een arme wijk in de rand van Parijs. De botsingen met de politie breidden zich snel uit naar andere zones van de stad.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:27:51 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958427
quote:

ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.

het is nou eenmaal logisch dat kinderen van gestudeerde ouders zelf ook gaan studeren. ouders die de hele dag werken en geen opleiding hebben, zullen veel minder vaak kinderen stimuleren in het volgen van een studie.
pi_31958527
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.

het is nou eenmaal logisch dat kinderen van gestudeerde ouders zelf ook gaan studeren. ouders die de hele dag werken en geen opleiding hebben, zullen veel minder vaak kinderen stimuleren in het volgen van een studie.
Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31958558
Ik moet volgende week naar Disneyland

Inclusief een avondje Parijs, lekker met de metro door die voorsteden...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:34:42 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958675
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.
ik denk dat het percentage van dat soort kinderen erg hoog is onder de relschoppers. neemt niet weg dat de franse overheid snel paal en perk moet gaan stellen bij de rellen die er nu zijn.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:35:17 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958691
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:31 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik moet volgende week naar Disneyland

Inclusief een avondje Parijs, lekker met de metro door die voorsteden...
je mag naar disneyland. in afrika moeten kinderen naar disneyland...
pi_31958800
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker. Ook in de metro e.d. als er (politie)controles waren dan werden zij er altijd als 1e uitgepikt.
Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).
Op scholen ed, ook op universiteiten zijn de schoonmakers/maaksters meestal van buitenlandse afkomst. Soms voel ik mezelf bijna schuldig, ik naar het toilet en dan wacht een donkere dame of heer erg netjes tot ik klaar ben, alsof ik de koningin ben, come on .

Waar ik werkte, in een restaurant/catering, ook loodzwaar werk, als ik de koffie-automaten aan het vullen was, kwamen vaak Turkse vrouwen de vloer dweilen. Of ik ging even naar het toilet en een leuke Turkse meid of iets anders liep met zo'n dweilkar. We lachten altijd constant wat naar elkaar, en of want ik begrijp haar dondersgoed.

Ze worden nl veelal genegeerd, dat zie ik, alsof het dieren zijn. En zelfs als je catering werk doet, hoevaak mensen niet dachten 'ik ga er gewoon bij' of niks dachten, als jij dus bezig bent. Opsouten, en eigenlijk gebeurde het niet zo vaak bij mij, maar wel bij een collega, die paar keer een kastje tegen haar kop kreeg. Ok, zij was Nederlands en wat sjago soms (maar hallo, man verloren en al). Dus hierin maakt het ook geen flikker uit. Dat negeren en doen alsof sommige mensen heel wat (lees: meer) zijn dan jou, is mij wel vaak genoeg opgevallen.

Echter geef ik dan erg kalm lik op stuk, opsouten, ik zeg ook nooit dat ik op de universiteit zit, pas als er naar gevraagd wordt, want als je vakantiewerk doet in de catering, tja dan moet je wel een dom trientje zijn. No way dus, maar dit gaat hun niet aan. Ik weet beter, en zij veelal niet, dat is kortzichtig.

De metro's dito, daar wordt vaak, waar ik in- en uitstap erg gecontroleerd. En vaak of elke keer, denk ik weer 'shit', want ik heb mijn identiteitskaart nooit bij mij. Vergeet hem altijd, en dan raak ik hem misschien nog kwijt. Iig, donkere meid, jaar of 20 wordt gecontroleerd + iedereen die donker is en/of buitenlands eruit ziet en mij zien ze niet staan.

En ik merk het zelf ook, want ik spreek soms wat vreemd Nederlands (woorden als Mc. Donalds enzo), en juist omdat ik het goed wil kennen (schaam mezelf dan of voel mezelf wat minder (zit gewoon in mij soms). Maar als ik ga solliciteren, hoe lief ze ook zijn, ik voel mezelf soms in de maling genomen. Keer op keer, hoe meer ik mijn best deed, en harder vocht, hoe eerder ze zeiden -bijna inwending genietend-, nope.

Het is overigens divers, je ziet ook Turkse, donkere mensen, niet veel, maar in commercieële bedrijven zelf werken en niet als schoonmaker/schoonmaakster. Deze hebben idd veelal een mbo-opleiding of iets dergelijks afgerond en weten hun mondje te roeren. Het is vaak een kwestie van achtergrond, kansen, een dosis geluk (mensen die je de kans wíllen geven) en doorzettingsvermogen. Heb je dat niet dan eindig je waarschijnlijk als die Turkse meid, zonder hoofddoek, leuk koppie, maar achter een dweilkar voor weinig geld.

Mijn mentaliteit is hierdoor dus ook wat veranderd, meer van 'screw' en laatst heb ik gewoon een uitzendbureau een erg confrontrerend mailtje gestuurd, dat ik oa geen zin had om helemaal naar Utrecht te komen als voor mij de kans toch klein was. Blabla mailtje terug, ik toch gekomen, soort test, en later ja hoor, weer niet. Pure tijdverspilling dus, en ik had weer gelijk qua mijn gevoel, maar dit is niet altijd leuk. Alsof ze, sommige, ervan genieten dus.

Gelukkig zijn er ook bedrijven, vaak met een mengelmoes aan mensen, die je gewoon mogen, waarvan je zelf weet hier ben ik goed (maar dat weet ik dus ook met andere baantjes en toch tegenwoordig) en die respecteren en accepteren je juist.

Goed, je wordt er harder van en je leert alle kanten kennen, zowel van die als allochtoon als die van autochtoon.

[ Bericht 10% gewijzigd door sweetgirly op 04-11-2005 13:52:06 ]
pi_31958933
Multiculturele breuk NEE! Sociale breuk JA! niks meer, niks minder. Helaas zijn veel mensen die het minder hebben allochtonen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:47:52 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959147
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).
Op scholen ed, ook op universiteiten zijn de schoonmakers/maaksters meestal van buitenlandse afkomst. Soms voel ik mezelf bijna schuldig, ik naar het toilet en dan wacht een donkere erg netjes tot ik klaar ben, alsof ik de koningin ben, come on .

Waar ik werkte, in een restaurant/catering, ook loodzwaar werk, en als ik de koffie-automaten aan het vullen was kwamen vaak turkse vrouwen de vloer dweilen. Of ik ging even naar het toilet en een leuke Turkse meid of iets anders liep volgens mij ook met zo'n dweilkar. We lachten altijd constant wat naar elkaar, en ik begrijp haar dondersgoed.

Het is overigens divers, je ziet ook Turkse, donkere mensen, niet veel, maar in commercieële bedrijven zelf werken en niet als schoonmaker/schoonmaakster. Deze hebben idd veelal een mbo-opleiding of iets dergelijks afgerond en weten hun mondje te roeren. Het is vaak een kwestie van achtergrond, kansen, een dosis geluk (mensen die je de kans wíllen geven) en doorzettingsvermogen. Heb je dat niet dan eindig je waarschijnlijk als die Turkse meid, zonder hoofddoek, leuk koppie, maar achter een dweilkar voor weinig geld.

De metro's dito, daar wordt vaak, waar ik in- en uitstap erg gecontroleerd. En vaak of elke keer, denk ik weer 'shit', want ik heb mijn identiteitskaart nooit bij mij. Vergeet hem altijd, en dan raak ik hem misschien nog kwijt. Iig, donkere meid, jaar of 20 wordt gecontroleerd + iedereen die donker is en/of buitenlands eruit ziet en mij zien ze niet staan.

En ik merk het zelf ook, want ik spreek soms wat vreemd Nederlands (woorden als Mc. Donalds enzo), en juist omdat ik het goed wil kennen (schaam mezelf dan of voel mezelf wat minder (zit gewoon in mij soms). Maar als ik ga solliciteren, hoe lief ze ook zijn, ik voel mezelf soms in de maling genomen. Keer op keer, hoe meer ik mijn best deed, en harder vocht, hoe eerder ze zeiden 'bijna inwending genietend', nope.

Mijn mentaliteit is hierdoor ook wat veranderd, meer van 'screw' en laatst heb ik gewoon een uitzendbureau een erg confrontrerend mailtje gestuurd, dat ik oa geen zin had om helemaal naar Utrecht te komen als voor mij de kans toch klein was. Blabla mailtje terug, ik toch gekomen, soort test, en later ja hoor, weer niet. Pure tijdverspilling dus, en ik had weer gelijk qua mijn gevoel, maar dit is niet altijd leuk. Alsof ze, sommige, ervan genieten dus.

Gelukkig zijn er ook bedrijven, vaak met een mengelmoes aan mensen, die je gewoon mogen, waarvan je zelf weet hier ben ik goed (maar dat weet ik dus ook met andere baantje en toch tegenwoordig) en die respecteren en accepteren je juist.

Goed, je wordt er harder van en je leert alle kanten kennen, zowel van die als allochtoon als die van autochtoon.
ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:50:23 #125
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31959229
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
Multiculturele breuk NEE! Sociale breuk JA! niks meer, niks minder. Helaas zijn veel mensen die het minder hebben allochtonen.
Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.
pi_31959455
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.
pi_31959457
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:47 schreef zoalshetis het volgende:

ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.
Ik ben hier geboren, maar besta voor 3/4 uit buitenlands bloed .
Zo voel ik mezelf soms dus geen allochtoon, maar ook geen autochtoon.
Mij controleren ze, die controleurs dus, nooit. Als ze er buiten staan dan hé. Zit je in het ov, dan wordt iedereen gecontroleerd, dat zou wel maf zijn .
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:59:22 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959540
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:

[..]

Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.
een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
pi_31959845
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:11:35 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959906
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:

[..]

Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.
kijk! dat hoor ik graag. heel erg graag zelfs.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:15:44 #131
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31960043
Vooroordelen en clichés komen toch voort uit ervaringen, helaas haast.
pi_31960615
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:

[..]

misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
Islam=facisme
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:34:48 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31960642
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
wat dat betreft ben ik het steeds meer eens met de signature van pierverdriet! de hippie tijd is over, terwijl veel linkse of rechtse mensen dat nog niet helemaal bevatten.
pi_31960972
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

Uhh...we hadden het er net over dat degenen die niet de dealende loverboy uithangen over één kam geschoren worden met die eerder genoemde nep-pimps en vervolgens geweigerd worden voor werk, ondanks hun mooie papieren.
Ironisch genoeg illustreer jij in één zin waar eht dus fout gaat
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:02:48 #135
3542 Gia
User under construction
pi_31961401
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:25 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.
Nee, klopt, maar dan niet gaan zeuren dat mensen niets bereiken omdat ze in achterstandswijken wonen, als ze daar zelf voor kiezen.

De jeugd in de wijken hangt veelal op straat i.p.v. met de neus in de boeken. Leren voor een proefwerk? Wat is dat? De diegenen die zo intelligent zijn dat ze er wel in slagen om een hogere opleiding te volgen, haken dan vaak tegen het einde weer af omdat ze ineens vinden dat het allemaal maar zinloos is en de maatschappij toch tegen hen is.
Slechts weinig zullen het echt afmaken en echt iets bereiken. Zij gaan dan meestal ook graag snel weg uit de wijken. Dan wel! En gelijk hebben ze.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:07:29 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961559
toch zal elk boefje dat nu meedoet aan de rellen later pas in gaan zien dat dit ook niet de manier is om uit hun achterstandspositie te komen. de komende weken zullen ze nog even lekker verlekkerd zeggen hoeveel auto's ze in de fik hebben gestoken. het veranderd pas als velen door hun ouders opgedragen krijgen dat studie belangrijker is dan geld binnenbrengen. daar gaan generaties over heen, terwijl ze zeker niet dom te noemen zijn. eerder streetwise, nu nog...
pi_31961563
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden

Franse relschoppers staken vrouw in brand
quote:
PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.

De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.

Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.

Brandstichters

Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.

De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
pi_31961610
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime
Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:09:46 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961621
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden

[..]
dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.
pi_31961635
Blijkt hier nu uit dat democratie ook niet de oplossing is wellicht? Een beetje meer leger-invloed zou veel van deze dingen kunnen oplossen (over voorkomen heb ik het niet nee)
pi_31961653
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.
Ik schrik er haast van hoe hevig en verbreid het inmiddels is..
pi_31961681
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:10 schreef indahnesia.com het volgende:
Blijkt hier nu uit dat democratie ook niet de oplossing is wellicht? Een beetje meer leger-invloed zou veel van deze dingen kunnen oplossen (over voorkomen heb ik het niet nee)
Het een sluit het ander niet uit. Ja: democratie is de oplossing. Ja: het leger zou ingezet kunnen of moeten worden.
pi_31961707
Dit wordt werk voor het Franse leger zo langzamerhand.
pi_31961724
Even een vraagje tussendoor. Zou het weekend nog erger zijn qua rellen of maakt een normale weekverdeling geen klap uit in deze voorsteden waar toch iedereen werkeloos is? Anders kan de Franse politie haar borst wel echt natmaken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:13:04 #145
3542 Gia
User under construction
pi_31961741
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:

Ze worden nl veelal genegeerd, dat zie ik, alsof het dieren zijn. En zelfs als je catering werk doet, hoevaak mensen niet dachten 'ik ga er gewoon bij' of niks dachten, als jij dus bezig bent. Opsouten, en eigenlijk gebeurde het niet zo vaak bij mij, maar wel bij een collega, die paar keer een kastje tegen haar kop kreeg. Ok, zij was Nederlands en wat sjago soms (maar hallo, man verloren en al). Dus hierin maakt het ook geen flikker uit.
Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon. Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken.

Vind dit zelf overigens ook fout en doe hier niet aan mee. Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen tot die baantjes gedwongen worden. Ze hebben gewoon niet meer opleiding.

Veel allochtone jongeren gooien er op school met de pet naar. Worden geschorst, hebben een grote mond en mogen al blij zijn als ze een VMBO-BB diploma behalen. Veel komen ook gewoon zonder diploma van school af. Er zijn daar veel bij die, als ze hun best zouden doen, best Havo zouden kunnen halen. Maar ja, ze willen hun best niet doen, want dan ben je niet stoer.
Tja, dan kom je niet verder dan een baantje als schoonmaker of zo.
pi_31961747
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:12 schreef FreedonNadd het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Zou het weekend nog erger zijn qua rellen of maakt een normale weekverdeling geen klap uit in deze voorsteden waar toch iedereen werkeloos is? Anders kan de Franse politie haar borst wel echt natmaken.
De Ramadhan is voorbij, de mensen komen weer op kracht om nog meer te rellen. Althans, dat is mijn hersenspinsel voor deze middag.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:14:43 #148
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_31961805
quote:

Uitgegeven: 4 november 2005 14:36
Laatst gewijzigd: 4 november 2005 14:38

PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.

De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.

Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.

Brandstichters

Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.

De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
http://www.nu.nl/news/620(...)_vrouw_in_brand.html

De helden.

Respect willen ze, en om die eis kracht bij te zetten steken ze een gehandicapte vrouw in de fik. Stelletje barbaren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_31961840
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:14 schreef Mr.J het volgende:

De helden.

Respect willen ze, en om die eis kracht bij te zetten steken ze een gehandicapte vrouw in de fik. Stelletje barbaren.
zie een paar posts naar boven, van mij
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:17:46 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961900
quote:
het wordt steeds meer een islam issue. en idd de burgeroorlog is maar een vingerknip away. mensen die zich achtergestled voelen heb je in alle grote steden in dit europa. laat parijs en frankrijk een voorbeeld zijn.

met die kanttekening dat de achtergestelden anderen achter stellen en zelf discrimineren dat het een lieve lust is. verkeerd volk in het verkeerde land.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:18:35 #151
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_31961927
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zie een paar posts naar boven, van mij
Overheen gelezen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:19:39 #152
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_31961954
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]
Tering!!!, ik kan het nog snappen als je met de politie gaat rellen, maar een gehandicapte vrouw in de brand steken
pi_31961957
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.
Natuurlijk moeten rellen en tuig aangepakt worden. Maar de oorzaken ook. Allemaal.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:21:20 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962005
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten rellen en tuig aangepakt worden. Maar de oorzaken ook. Allemaal.
als we de oorzaak echt gaan aanpakken dan hebben we denk ik een burgeroorlog in europa totdat alle moslims en mensen waarvan hun ouders nog goede moslims waren, gaan inzien dat hun geloof geen garantie geeft voor de toekomst. weet je wat dat teweeg zal gaan brengen?
pi_31962052
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben Fransen een militair regime? Of post je alleen nonsens wanneer het je uitkomt
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962068
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als we de oorzaak echt gaan aanpakken dan hebben we denk ik een burgeroorlog in europa totdat alle moslims en mensen waarvan hun ouders nog goede moslims waren, gaan inzien dat hun geloof geen garantie geeft voor de toekomst. weet je wat dat teweeg zal gaan brengen?
Wat bedoel je met dat in casu "mijn geloof", geen garantie voor de toekomst brengt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962087
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zoals hoe? Ze (nog meer) geld toestoppen als beloning voor het in de fik steken van de hoofdstad, ofzo?
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:25:40 #158
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31962107
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:

[..]

Dan is het geen vooroordeel maar een oordeel.

Wel klasse dat hij jou wel een kans heeft gegeven
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:26:20 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat in casu "mijn geloof", geen garantie voor de toekomst brengt?
dat het nu dus een islamitisch vraagstuk geworden is in een land waar islamieten nooit geweest zijn en dit pas een topje van de hier gebrachte ijsberg is. snap je het een beetje? ik ben redelijk neutraal in het geloof van mensen, maar het moet geen autonome wet gaan worden. dan heb je namelijk de poppen aan het dansen. wat dat betreft staat europa bekent om hun standvastigheid. geen waarde oordeel maar een constatering overigens.
pi_31962181
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat het nu dus een islamitisch vraagstuk geworden is in een land waar islamieten nooit geweest zijn en dit pas een topje van de hier gebrachte ijsberg is. snap je het een beetje? ik ben redelijk neutraal in het geloof van mensen, maar het moet geen autonome wet gaan worden. dan heb je namelijk de poppen aan het dansen. wat dat betreft staat europa bekent om hun standvastigheid. geen waarde oordeel maar een constatering overigens.
Nee ik snap het niet, aangezien het een immigranten vraagstuk is en de barriere van geloof overstijgt. In welke zin speelt het islamitisch vraagstuk bij deze rellen een rol? Elk persbureau geeft er 1 en dezelfde aanleiding voor, de dood van 2 jongens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962251
Belachelijke titel, de rellen tussen de jongeren en de politie is geen multiculturele breuk te noemen. Het is een misstand in de Franse samenleving die in stand wordt gehouden door oneerlijke verdeling van rijkdom, en bovenal kansen; de sociale mobiliteit is in dergelijke wijken miniem.

Dat er zaken als de afkomst of het geloof van de daders, of nog triester, het koloniale verleden van Frankrijk, erbij gehaald worden is dan ook ronduit triest te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrieMaalDrie op 04-11-2005 15:36:48 ]
Komt minister Zalm bij de bakker...
Zalm: Mag ik 1 brood? Bakker: Dat wordt dan 23 euro alstublieft.
Zalm: ... Bakker: Eigen schuld.
pi_31962261
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef ExTec het volgende:
Op zich geen probleem hoor, frankrijk heeft geen cohens en dergelijke, dus ze sturen tzt een paar pelotons ME en die slaan er gewoon op.
Wat dacht u van het leger?
pi_31962281
Het schijnt overgeslagen te zijn naar Dijon en Marseille
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:33:00 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962309
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ik snap het niet, aangezien het een immigranten vraagstuk is en de barriere van geloof overstijgt. In welke zin speelt het islamitisch vraagstuk bij deze rellen een rol? Elk persbureau geeft er 1 en dezelfde aanleiding voor, de dood van 2 jongens.
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
pi_31962359
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962363
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Voor mijn gevoel wordt het op de `Franse`manier aangepakt.
Eerst snoeihard ingrijpen, als vervolgens het conflict escaleert wordt er onderhandeld.

De Franse maatschappij is trouwens erg op de eigen groep (zolas familie) gericht, als buitenstaander kom je er niet makkelijk tussen.

Edit: het is natuurlijk al falikant geescaleerd.
pi_31962365
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben Fransen een militair regime? Of post je alleen nonsens wanneer het je uitkomt
Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.
pi_31962410
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:36:24 #169
3542 Gia
User under construction
pi_31962412
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:30 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Belachelijke titel, de rellen tussen de jongeren en de politie is geen multiculturele breuk te noemen. Het is een misstand in de Franse samenleving die in stand wordt gehouden door oneerlijke verdeling van rijkdom, en bovenal kansen; de sociale mobiliteit is in dergelijke wijken miniem.
Oneerlijke verdeling? Mensen die 10 tot 16 jaar leren vanaf hun 13de en gewoon wat willen bereiken zouden net zoveel moeten verdienen als iemand die op zijn 15de maar stopt met school?
Als je op de voorhand al gaat zeuren: Ik krijg later toch geen baan omdat ik Mohammed heet dus waarom zou ik leren, ik ga liever wat tasjes roven, dan doe je het jezelf aan. Dan zul je inderdaad nooit iets bereiken. Maar dan moet je ook niet lopen klagen.
quote:
Dat er zaken als de afkomst of het geloof van de daders, of nog triester, het koloniale verleden van Frankrijk, erbij gesleept worden is dan ook ronduit triest te noemen.
Eens.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:36:33 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962416
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
nee ik doelde op die link eronder ik snap dat het kritisch zijn op de islam gezien wordt als een persoonlijke mening, maar het is dat niet. het is een constatering die allang in de te heet geworden snelkookpan gestopt is.
pi_31962449
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?
pi_31962482
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.
Nee, daar zinspeelde ik niet op, je moet leren lezen. Met het militaire regime verwees ik naar Algerije en niet naar Frankrijk.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:38:53 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962484
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
de kritiek is een voorbeeld maar we zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen. zoiets?
pi_31962505
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:37 schreef DrieMaalDrie het volgende:

[..]

Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?
Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962536
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik doelde op die link eronder ik snap dat het kritisch zijn op de islam gezien wordt als een persoonlijke mening, maar het is dat niet. het is een constatering die allang in de te heet geworden snelkookpan gestopt is.
Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:43:23 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962590
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?
zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan? nogmaals, we zullen zien hoe dit zich ontwikkel in frankrijk, misschien slaat het wel over naar andere hoofdsteden en andere wijken. ik hou mijn hart vast met cohen.
pi_31962624
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan?
Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:45:18 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962648
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.
is dat zo?
pi_31962702
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat zo?
Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31962727
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:13 schreef Gia het volgende:

Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon.
Oh zeker, dat heb ik wel gemerkt.
Zoals ik al zei, viel het bij mij wel mee. Maar er wordt vaak genoeg wat lachwekkend circa minderwaardig gedaan over vrouwen/mannen die lage(re) functies bekleden. Terwijl de omstandigheden waarom.. helemaal niets hoeven te zeggen. Mijn moeder zelf is daar het perfecte voorbeeld van.
quote:
Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken
Nee, dat zei ik dus ook al.
Meer met de 'ik ben beter dan jou' mentaliteit opzich.
quote:
Vind dit zelf overigens ook fout en doe hier niet aan mee.
Vind ik dus ook, hou hier nooit zo van.
In die zin pas ik nergens bij, want bij bijv. de catering hebben de vrouwen zoiets van, hoe mild ik het ook breng, 'hier past ze niet thuis', de mensen in een of het bedrijf, 'ze vult koffie-automaten', even crú gesteld dan en op mijn vaste baantje word ik soms studiebol genoemd.
quote:
Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen tot die baantjes gedwongen worden. Ze hebben gewoon niet meer opleiding.
Ze hebben vaak geen keuze.
Maar ik zie soms wel degelijk verschil en dat mag ergens.
Kijk, een blanke muts met blauwe ogen ( ) die alles volgens het boekje heeft gedaan, uitstekend ABN praat etc nemen ze nou eenmaal liever aan dan een bruin-ogige muts die kant noch wal slaat, een uitstraling soms heeft van 'je hoeft mij geen sprookjes te vertellen of in de maling te nemen' en een cv die van mavo naar uni schommelt. Wat moet je daar nou mee? Overigens ben ik ook nog eens (te) duur voor de simpele(re) baantjes. Mij maakt het geen flikker uit, maar zo werkt het niet.

Plus als je ze het gevoel geeft dat zij het gevoel krijgen dat hun baantje voor jou alles is/kan zijn, kan je er donder op zeggen soms dat je het niet wordt. Dit heb ik zelfs met stages gemerkt, je moet net en altijd even harder knokken, daar waar een ander het soms wat makkelijker afgaat. Maar word je hard(er) van
quote:
Veel allochtone jongeren gooien er op school met de pet naar. Worden geschorst, hebben een grote mond en mogen al blij zijn als ze een VMBO-BB diploma behalen. Veel komen ook gewoon zonder diploma van school af. Er zijn daar veel bij die, als ze hun best zouden doen, best Havo zouden kunnen halen. Maar ja, ze willen hun best niet doen, want dan ben je niet stoer. Tja, dan kom je niet verder dan een baantje als schoonmaker of zo.
Eens.
Waar je mee opgaat, word je vaak mee besmet.
Vaak is het op die scholen zo dat ze er allemaal met hun pet naar gooien, dus de één gooit zijn pet nog hoger dan de ander. Die ouders boeit het vaak geen drol, of weet niet hoe zoon of dochterlief, meestal zijn het de jongetjes, op school is. Thuis voorbeeldig, op school zijn ze niet of ze gaan rellen. Het is een soort afzetting van, waar ze zelf (idd) vaak alleen maar en nog meer de dupe van worden. Stom dus. Maar ergens te verwachten.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:49:23 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962766
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.
en ik hoop ook geen waardeoordeel..
pi_31962898
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:57:57 #183
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31963025
Het is al overgewaaid naar Normandie. Ik vraag me af of het bij de Franse grenzen ophoudt of dat ook Belgie en Nederland bereikt worden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_31963039
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.
Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?
pi_31963069
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem) eens wel waarderen, wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31963119
Misselijkmakend dat die lui nu een vrouw in brand hebben gestoken.
Dit moet toch een teken zijn voor de overheid om nu keihard op te treden, dus met geweld!
Wat zal anders de volgende stap zijn?
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:01:21 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is al overgewaaid naar Normandie. Ik vraag me af of het bij de Franse grenzen ophoudt of dat ook Belgie en Nederland bereikt worden.
ik denk dat de golf en aanmoediging dat de overheid niks kan doen bij bepaalde agressie niet ophoudt bij frankrijk. totdat het leger gewoon keihard met scherp gaat schieten.

maar ook sommigen, die niet zo gek intelligent zijn, zullen inzien dat ze hun kruit te vroeg verschieten.
pi_31963136
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:58 schreef DrieMaalDrie het volgende:

[..]

Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?
Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31963177
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?
Is opnieuw een tweezijdige wisselwerking. Pull: islam onderscheidt wij en zij. Push: Franse maatschappij mot ze helemaal niet.
Tja, wat krijg je dan? Rellen dus.
En zo simpel als ik het hierboven voorstel is het dus helaas niet, er speelt nog een hoop oud en nieuw zeer mee.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:04:07 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963230
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
ik denk nog steeds dat het koloniale verleden een rotte stok achter de deur is om je positie heden ten dage te versterken, terwijl je nooit iets hebt gedaan aan studie of je mogelijkheden in een land waar je gewoon dezelfde kansen krijgt.
pi_31963246
quote:

[..]

Wederom faal je om een link te leggen tussen de door jezelf aangehaalde 'mogelijke oorzaak' en de hier in het topic besproken gebeurtenissen. Jammer maar te verwachten.
pi_31963279
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem eens wel waarderen), wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
Je schuift me eerst in een hokje ("het vlaams belang") en warempel in dezelfde zin beschuldig je me van 'hokjesdenken'. Beetje hypocriet denk je niet?
pi_31963301
En het heeft ook echt zin om maar geweld te gaan gebruiken als je je achtergesteld voelt, of het gevoel hebt geen eerlijke kansen te krijgen. Dat zal helpen.
pi_31963327
Zieke gasten daar ... een gehandicapte vrouw in fik steken. Dan verdien je werkelijk niets anders dan gaatje tussen je ogen. Wellicht nog beter om dat soort ongedierte ouderwets te vierendelen.

Deze rellen zijn een logisch gevolg van jarenlang links immigratiebeleid. Wel mensen binnenlaten en de bevolking een multireligieuze samenleving opdringen, maar de immigranten vervolgens zwak houden met allerhande subsidies.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31963490
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misselijkmakend dat die lui nu een vrouw in brand hebben gestoken.

Waar gaat het heen met de wereld * dramatisch handen in de lucht gooit

ik ga wat doen
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:13:11 #196
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31963509
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?
Is opnieuw een tweezijdige wisselwerking. Pull: islam onderscheidt wij en zij. Push: Franse maatschappij mot ze helemaal niet.
Tja, wat krijg je dan? Rellen dus.
En zo simpel als ik het hierboven voorstel is het dus helaas niet, er speelt nog een hoop oud en nieuw zeer mee.
Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.

Zie hier: het probleem in een notendop...
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:15:37 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963596
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:

[..]

Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.

ik vind je vergelijking prima, maar dan met het verschil dat de franse normen en waarden al eeuwen gelden en die van moslims pas een korte tijd. denk dat dat toch wel enigszins uitmaakt, anders hadden die moslims niet gekozen voor frankrijk.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:15:56 #198
3542 Gia
User under construction
pi_31963609
quote:

Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is.
`
Wat doet hij er dan? Moet hij lekker in Algerije gaan wonen!
pi_31963693
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:

[..]

Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:20:37 #200
3542 Gia
User under construction
pi_31963767
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
Fransen zijn best wel gesloten. Eigen kringetje en zo.

Maar aan de andere kant, de meeste Turken en Marokkanen gaan ook liever met eigen volk om, dus dat is niet anders.

Beetje de pot en de ketel enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')