je mag naar disneyland. in afrika moeten kinderen naar disneyland...quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:31 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik moet volgende week naar Disneyland![]()
![]()
Inclusief een avondje Parijs, lekker met de metro door die voorsteden...
Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker. Ook in de metro e.d. als er (politie)controles waren dan werden zij er altijd als 1e uitgepikt.
ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Uhm, dat gebeurt hier toch ook al (steeds meer).
Op scholen ed, ook op universiteiten zijn de schoonmakers/maaksters meestal van buitenlandse afkomst. Soms voel ik mezelf bijna schuldig, ik naar het toilet en dan wacht een donkere erg netjes tot ik klaar ben, alsof ik de koningin ben, come on.
Waar ik werkte, in een restaurant/catering, ook loodzwaar werk, en als ik de koffie-automaten aan het vullen was kwamen vaak turkse vrouwen de vloer dweilen. Of ik ging even naar het toilet en een leuke Turkse meid of iets anders liep volgens mij ook met zo'n dweilkar. We lachten altijd constant wat naar elkaar, en ik begrijp haar dondersgoed.
Het is overigens divers, je ziet ook Turkse, donkere mensen, niet veel, maar in commercieële bedrijven zelf werken en niet als schoonmaker/schoonmaakster. Deze hebben idd veelal een mbo-opleiding of iets dergelijks afgerond en weten hun mondje te roeren. Het is vaak een kwestie van achtergrond, kansen, een dosis geluk (mensen die je de kans wíllen geven) en doorzettingsvermogen. Heb je dat niet dan eindig je waarschijnlijk als die Turkse meid, zonder hoofddoek, leuk koppie, maar achter een dweilkar voor weinig geld.
De metro's dito, daar wordt vaak, waar ik in- en uitstap erg gecontroleerd. En vaak of elke keer, denk ik weer 'shit', want ik heb mijn identiteitskaart nooit bij mij. Vergeet hem altijd, en dan raak ik hem misschien nog kwijt. Iig, donkere meid, jaar of 20 wordt gecontroleerd + iedereen die donker is en/of buitenlands eruit ziet en mij zien ze niet staan.
En ik merk het zelf ook, want ik spreek soms wat vreemd Nederlands (woorden als Mc. Donalds enzo), en juist omdat ik het goed wil kennen (schaam mezelf dan of voel mezelf wat minder (zit gewoon in mij soms). Maar als ik ga solliciteren, hoe lief ze ook zijn, ik voel mezelf soms in de maling genomen. Keer op keer, hoe meer ik mijn best deed, en harder vocht, hoe eerder ze zeiden 'bijna inwending genietend', nope.
Mijn mentaliteit is hierdoor ook wat veranderd, meer van 'screw' en laatst heb ik gewoon een uitzendbureau een erg confrontrerend mailtje gestuurd, dat ik oa geen zin had om helemaal naar Utrecht te komen als voor mij de kans toch klein was. Blabla mailtje terug, ik toch gekomen, soort test, en later ja hoor, weer niet. Pure tijdverspilling dus, en ik had weer gelijk qua mijn gevoel, maar dit is niet altijd leuk. Alsof ze, sommige, ervan genieten dus.
Gelukkig zijn er ook bedrijven, vaak met een mengelmoes aan mensen, die je gewoon mogen, waarvan je zelf weet hier ben ik goed (maar dat weet ik dus ook met andere baantje en toch tegenwoordig) en die respecteren en accepteren je juist.
Goed, je wordt er harder van en je leert alle kanten kennen, zowel van die als allochtoon als die van autochtoon.
Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
Multiculturele breuk NEE! Sociale breuk JA! niks meer, niks minder. Helaas zijn veel mensen die het minder hebben allochtonen.
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.
Ik ben hier geboren, maar besta voor 3/4 uit buitenlands bloedquote:Op vrijdag 4 november 2005 13:47 schreef zoalshetis het volgende:
ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.
een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:
[..]
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.![]()
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
kijk! dat hoor ik graag. heel erg graag zelfs.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:
[..]
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.![]()
misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:
[..]
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.![]()
wat dat betreft ben ik het steeds meer eens met de signature van pierverdriet! de hippie tijd is over, terwijl veel linkse of rechtse mensen dat nog niet helemaal bevatten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
Uhh...we hadden het er net over dat degenen die niet de dealende loverboy uithangen over één kam geschoren worden met die eerder genoemde nep-pimps en vervolgens geweigerd worden voor werk, ondanks hun mooie papieren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
Nee, klopt, maar dan niet gaan zeuren dat mensen niets bereiken omdat ze in achterstandswijken wonen, als ze daar zelf voor kiezen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:25 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.
quote:PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.
De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.
Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.
Brandstichters
Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.
De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime![]()
dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden
Franse relschoppers staken vrouw in brand
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |