abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:59:49 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31955576
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik praat kak-nederlands hoor Kan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
Ik had het niet over jou, beste Mute
&lt;signature here&gt;.
pi_31955611
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
De doden zullen ook vallen onder de relschoppers speciaal als het Franse leger wordt ingezet.
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:00:58 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31955613
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt regio's en je hebt regio's. Ken je de stad Tangier? Wist je dat de mensen die daar wonen voor 90% Berberse arabieren of arabische berbers zijn? Tuurlijk zul je altijd mensen hebben die zich afscheiden, zelfs hier in Nederland kennen we nationalistische friezen
Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg.. Dat is echt niet met elkaar te vergelijken, en dat weet je (hoop ik) zelf ook wel
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31955648
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die regelmatig in opstand komen waarna de oproerpolitie en het leger dat weer neerslaat met honderden doden tot gevolg..
Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime
Allah Al Watan Al Malik
pi_31955671
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan jij daar vanuit je nederlandse zetel een antwoord op geven? of komen we toch weer op demografie en slachtofferisme?
Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.

Maar goed, als ik Ali of Amadou heet en ik heb geen werk of visie daarop omdat ik mijn opleiding verkloot heb omdat (...) omdat (...) noem maar op, tja dan zijn rellen een duidelijke manier om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met de huidige situatie.
Of het iets verandert/verbetert is een tweede, natuurlijk.

Het is veel te complex om één kant op te wijzen van "die regering moet ook" of "die racisten moeten ook" of "die moslims weer".

Als één ding als een paal boven water staat, dan is het wel dat een sociale onderklasse zich gedraagt als een....sociale onderklasse. De vorm daarvan is waarschijnlijk cultureel bepaald.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:04:06 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955701
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Behalve demografie is er uiteraard de rol van de kant van de gassies zelf en hun achtergronden. Ze zijn immers niet Frans. Het is naïef om te denken dat dat geen invloed zou hebben op hun kansen in die samenleving en daaruitvolgend hun ontwikkelingsmogelijkheden en denkbeelden. Dat is een wisselwerking tussen twee (of meerdere) etnische groeperingen. Afhankelijk van de raakvlakken en verschillen gaat dat op verschillende plaatsen schuren.

Maar goed, als ik Ali of Amadou heet en ik heb geen werk of visie daarop omdat ik mijn opleiding verkloot heb omdat (...) omdat (...) noem maar op, tja dan zijn rellen een duidelijke manier om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met de huidige situatie.
Of het iets verandert/verbetert is een tweede, natuurlijk.

Het is veel te complex om één kant op te wijzen van "die regering moet ook" of "die racisten moeten ook" of "die moslims weer".

Als één ding als een paal boven water staat, dan is het wel dat een sociale onderklasse zich gedraagt als een....sociale onderklasse. De vorm daarvan is waarschijnlijk cultureel bepaald.
mee eens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31955713
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:56 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
Dat zegt dan meer over de kringen waar jij je in beweegt
Ik ken ze iig wel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31955723
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar zou dat door komen? dat ze de kansen niet kijgen of omdat ze gewoon niet zo snel willen leren gezien het feit dat ze geen ouders hebben die naar frankrijk zijn gegaan vanwege hun leercapaciteiten?
serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
pi_31955820
In ieder geval zal dit nooit in Nederland gebeuren, ik denk dat de allochtonen hier namelijk veel individualistischer zijn dan dat ze daar zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:09:13 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955873
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:04 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

serieus antwoord? ookal zijn er hoogopgeleide allochtonen, dan is er nog altijd dat mooie glazen plafond waar ze niet doorheen kunnen vanwege de instelling van de (meeste) fransen.
de fransen zijn idd rete nationalistisch en ronduit grof tegen buitenlanders. toch zullen er genoeg door dat plafond heenstoten en hun 'oude' culturele bagage in een koffer op de vliering zolder zetten. hoe komt het anders dat bepaalde bevolkingsgroepen altijd het pispaaltje blijven en anderen zonder ogenschijnlijke moeite prima opgenomen worden en hun kansen waarmaken?
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:09:31 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955882
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
In ieder geval zal dit nooit in Nederland gebeuren, ik denk dat de allochtonen hier namelijk veel individualistischer zijn dan dat ze daar zijn.
ik help het je hopen.
pi_31956788
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik help het je hopen.
Hee, dat wou ik ook posten.
Maar ik denk idd dat de omstandigheden in de Nederlandse "ghetto's" een stuk beter zijn dan de Franse, dat lijkt me echt de totale hel.
Niet dat ik het racisme hier wil bagatelliseren, het blijft even vernederend, maar de leefomstandigheden zijn hier beduidend beter.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:20:59 #113
3542 Gia
User under construction
pi_31958199
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.

Dus daarom is spreiding beter. Woon je maar niet bij je soortgenoten.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:24:17 #114
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31958304
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:20 schreef Gia het volgende:
Sommige hebben het erover dat deze mensen zijn weggestopt in achterstandswijken, terwijl dezelfde mensen steigeren als je begint over spreidingsbeleid. Die mensen willen zelf graag bij elkaar wonen in dezelfde wijk. Dat is hier niet anders. Maar fout is het wel.
De jeugd speelt op straat en wordt beïnvloedt door de massa die vind dat je zoveel mogelijk lol moet maken in het leven en vooral niet moet proberen om hogerop te komen. Het is voor een jongere in zo'n wijk heel moeilijk om iets te bereiken, omdat hij dan tegen de rest in moet vechten.

Voor de duidelijkheid: we hebben het nog altijd over de soort mens....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:25:16 #115
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_31958335
quote:

Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.

Ik zou het in ieder geval nooit pikken als Balkenende hier naar toe kwam en mij het huis uitschopt omdat ik geen goede tukker bent
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:25:28 #116
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31958342
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Maar het speelt wel degelijk een rol

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Clichy-sous-Bois

Wikipedia nieuws:

Rellen in Clichy-sous-Bois

De rellen in Clichy-sous-Bois zijn gewelddadige confrontaties tussen honderden relschoppers en de Franse politie. Ze begonnen op 27 oktober 2005 en gaan nog elke dag door.

De oorzaak was de dood van twee jongeren in Clichy-sous-Bois, een randgemeente van Parijs. Zij werden geëlektrocuteerd toen zij zich in een schakelkast verborgen voor de politie. Onmiddellijk braken onlusten los. Een traangasgranaat kwam terecht op een moskee, waardoor de situatie verergerde.

In de nacht van 2 op 3 november werden in Seine-Saint-Denis 177 voertuigen in brand gestoken en er werden 4 kogels op de politie afgevuurd.

De onlusten hebben plaats in een arme wijk in de rand van Parijs. De botsingen met de politie breidden zich snel uit naar andere zones van de stad.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:27:51 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958427
quote:

ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.

het is nou eenmaal logisch dat kinderen van gestudeerde ouders zelf ook gaan studeren. ouders die de hele dag werken en geen opleiding hebben, zullen veel minder vaak kinderen stimuleren in het volgen van een studie.
pi_31958527
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat veel terug te vinden is in het feit dat de ouderen die daar ooit kwamen wonen zelf geen studie achter de rug hadden en daardoor simpele klusjes en werk hadden en allang blijj waren dat ze uit hun voormalige land konden komen.

het is nou eenmaal logisch dat kinderen van gestudeerde ouders zelf ook gaan studeren. ouders die de hele dag werken en geen opleiding hebben, zullen veel minder vaak kinderen stimuleren in het volgen van een studie.
Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31958558
Ik moet volgende week naar Disneyland

Inclusief een avondje Parijs, lekker met de metro door die voorsteden...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:34:42 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31958675
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die kinderen worden idd sneller gestimuleerd om geld binnen te halen dan om te studeren. De ouders hebben nooit het nut van het volgen van een studie meegekregen.
ik denk dat het percentage van dat soort kinderen erg hoog is onder de relschoppers. neemt niet weg dat de franse overheid snel paal en perk moet gaan stellen bij de rellen die er nu zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')