abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:06:34 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31954051
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijk ) , maar het speelt een rol in de gedachtegang van deze jongeren.
Je bent het dus met me eens dat het slachtofferistisch is.

Want je vind het zelf ook maar een 'excuus', zeker geen goeie reden.

Valt mee dan.
&lt;signature here&gt;.
pi_31954053
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, en Congo is een west afrikaans land
Ja, lul er maar overheen.

(Ik gaf je al gelijk hoor, misschien kan je ook op de andere puntjes ingaan of is dat te lastig voor je?)
pi_31954064
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Klopt, maar Meki stelde dat er GEEN moslims woonden, nu vind ik 20% al aardig, maar 45 procent of zelfs meer vind ik toch niet 'geen moslims'. Daar ging het mij dus om met Meki de Mekkeraar dat ik zou liegen.

ik heb mijn gelijk gehaald.
case closed wat mij betreft
Wat boeit het of het er nu wel of niet moslims wonen? Dit zijn geen religieus geinspireerde rellen dus dat doet er niet toe. Als iemand vind dat het wel religieus geinspireerde rellen zijn, moet deze dat maar even melden. Tot dan toe snap ik de discussie niet echt over welk afrikaans land wel of niet mosliminwoners heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954088
quote:
Het koloniale verleden is inderdaad een excuus en geen echte reden, (ook dat heb ik nergens gezegd namelijk ) , maar het speelt een rol in de gedachtegang van deze jongeren.
En over welke kolonisator hebben we het dan Mutant, de Fransche of de Arabische?
eeeh
pi_31954102
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat boeit het of het er nu wel of niet moslims wonen? Dit zijn geen religieus geinspireerde rellen dus dat doet er niet toe. Als iemand vind dat het wel religieus geinspireerde rellen zijn, moet deze dat maar even melden. Tot dan toe snap ik de discussie niet echt over welk afrikaans land wel of niet mosliminwoners heeft.
Lees nou eens; Meki beschuldigde mij van liegen omdat ik zei dat er in West-Afrika wél moslims wonen, tegen de zin van Mekkeraar in. Daar houd ik niet van.
pi_31954106
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:06 schreef What het volgende:

[..]

Ja, lul er maar overheen.

(Ik gaf je al gelijk hoor, misschien kan je ook op de andere puntjes ingaan of is dat te lastig voor je?)
Mijn reactie was eerder dan jou reactie, misschien moet jij eens leren op mijn punten in te gaan. Tot nu toe is je bijdrage namelijk slechts gefocust op het mogelijk of niet mogelijk bevatten van moslims in bepaalde landen. Wat is volgens jou het nut om daarover te discussieren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954121
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Lees nou eens; Meki beschuldigde mij van liegen, zonder bewijs. Daar houd ik niet van.
Meki heeft het fout, dat is allang duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954146
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

En over welke kolonisator hebben we het dan Mutant, de Fransche of de Arabische?
De Franse, de Arabische kolonisator botste een stuk minder met de cultuur die er al was natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954224
Toch raar dat de voormalige kolonisten, de Algerijnse Arabieren, een probleem hebben met het feit dat ze zelf later weer door de Fransen gekoloniseerd zijn..
eeeh
pi_31954239
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Meki heeft het fout, dat is allang duidelijk.
Precies, en daarmee was het voor mij dus afgedaan
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:14:05 #61
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31954264
het nos journaal zag in alles een oorzaak voor de rellen: discrimminatie, armoede, Sarkozy, stigmatisering.

Behalve dat het misschien wel eens irritante gassies zouden kunnen zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes.

[ Bericht 13% gewijzigd door McCarthy op 04-11-2005 11:20:50 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:15:36 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954306
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
en later zeg je dat het koloniale verleden een niet te verwaarloze rol speelt. het zijn allebei kulargumenten. ik denk dat de demografie een niet te verwaarlozen rol speelt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31954341
er wordt hier veel te moeilijk over gedaan.

Deze rellen zijn niets anders als een knokpartij die een kritische masse heeft gekregen. Het is tuig van de richel , wat nu opeens wordt aangestookt door landelijke belangstelling.

Meer niet.
Dat hebben we in Leeds, Brumingham, Los Angelis en Ede (Gna Gna ) gezien.
Misdadig tuig geniet de 15 minuten roem.

Het enige antwoord is , dat wat Sarkozy doet.
Hard blijven , opruimen en thee drinken .
pi_31954343
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:12 schreef DaveHarris het volgende:
Toch raar dat de voormalige kolonisten, de Algerijnse Arabieren, een probleem hebben met het feit dat ze zelf later weer door de Fransen gekoloniseerd zijn..
Dat is niet raar, de Arabieren hebben zich vermengd met de bevolking van toen (dus de bevolking ten tijde van de arabische kolonisatie), die vermenging heeft tot een succesvolle smeltkroes geleid met 1 cultuur. Toen de Fransen er kwamen ging het heel anders natuurlijk, vermenging was er niet, en de culturen stonden echt ontieglijk ver van elkaar af.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:17:01 #65
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31954355
http://www.nos.nl/nosjour(...)5_parijs_onrust.html

NOS journaal:

.............Begag een grotere rol beloofd bij het creëren van een wederopbouwprogramma in de voorsteden. Die kampen vooral met armoede.

Er wonen veel immigranten, vooral uit Noord-Afrika, in goedkope huurwoningen in grote betonnen flatgebouwen die zijn gebouwd in de jaren zestig om mensen van het platteland die hun heil kwamen zoeken in de stad een plek te bieden.

Toen de flats werden gebouwd, waren ze nog modern en comfortabel. Later werden het woningen voor de sociaal zwakkeren en inmiddels heeft de verloedering toegeslagen. De toestand van de gebouwen is soms zeer slecht, zoals in een tweetal gebouwen waar dit jaar een aantal immigranten omkwam toen er brand uitbrak............
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_31954401
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en later zeg je dat het koloniale verleden een niet te verwaarloze rol speelt. het zijn allebei kulargumenten. ik denk dat de demografie een niet te verwaarlozen rol speelt.
Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ie denkt over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:19:51 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954419
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ze denken over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
oh ze kunnen het best zeggen heur. maar of het waarheid is en niet een stok om mee te slaan is een tweede.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:19:52 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31954422
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Franse, de Arabische kolonisator botste een stuk minder met de cultuur die er al was natuurlijk.
Is dat zo?

Zo'n gegeven vind ik dat niet.

Ik weet dat een hoop van jullie een soort pan-arabische droom koesteren, blijf dat ook vooral doen,

Maar is algemeen bekend dat bv. de volkeren in het MO schijt hebben aan elkaar.

Die volkeren gunnen elkaar het licht in de ogen niet.

Dus doe ons een plezier, en doe niet alsof kolonisatie door arabieren in goede aarde viel, want dat deed het vast niet.

Arabieren onderling behandelen elkaar als varkens.

Solidariteit en dat soort shit, is een marketing instrument om de linkse europese pers blij te houden, onderling hebben ze daar 4kant schijt aan.
&lt;signature here&gt;.
pi_31954435
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:14 schreef McCarthy het volgende:
het nos journaal zag in alles een oorzaak voor de rellen: discrimminatie, armoede, Sarkozy, stigmatisering.

Dat het irritante gassies zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes kwam niet in ze op.
Hetzelfde in groen op de Duitse buis gisteren.
Alsof dit tuig überhaupt een sociale agende kent.

30 Jaar lang hebben sociaal werkers, street workers en Larifarigoochen elkaar de deurklinker in de hand gegeven. Het reultaat ?....
.............Autonome gebiedem, waar 18 jarige half sterke hufters met messen en pistolen de dienst uitmaken.

vrijdag 4 november 2005 @ 11:21:00 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954445
de arabieren hebben ook de slavernij uitgevonden en verspreid. zo onstellend goed ding het daar allemaal niet mutant.
pi_31954469
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet raar, de Arabieren hebben zich vermengd met de bevolking van toen (dus de bevolking ten tijde van de arabische kolonisatie), die vermenging heeft tot een succesvolle smeltkroes geleid met 1 cultuur. Toen de Fransen er kwamen ging het heel anders natuurlijk, vermenging was er niet, en de culturen stonden echt ontieglijk ver van elkaar af.
Raar was ook niet het goede woord. Maar wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet. Als ik jou een trap geef dan moet ik dus neit gaan huilen als ik een trap terug krijg, of als mij hetzelfde overkomt wat ik jou aangedaan heb.
eeeh
pi_31954484
Tot september gingen al 20.000 auto's in vlammen op.

Lijkt me toch een behoorlijk aantal. Is dat een Franse sport of iets dergelijks. Laatste keer dat ik in een Franse stad was inderdaad ook uitgebrande auto bij ons hotel.
pi_31954563
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat zo?

Zo'n gegeven vind ik dat niet.

Ik weet dat een hoop van jullie een soort pan-arabische droom koesteren, blijf dat ook vooral doen,

Maar is algemeen bekend dat bv. de volkeren in het MO schijt hebben aan elkaar.

Die volkeren gunnen elkaar het licht in de ogen niet.

Dus doe ons een plezier, en doe niet alsof kolonisatie door arabieren in goede aarde viel, want dat deed het vast niet.

Arabieren onderling behandelen elkaar als varkens.

Solidariteit en dat soort shit, is een marketing instrument om de linkse europese pers blij te houden, onderling hebben ze daar 4kant schijt aan.
Ik ben zelf geen arabier dus je gelul in termen van "jullie" slaat weer nergens op. Arabieren hebben totaal geen pan-arabische droom meer. Dat is eigenlijk jaren geleden al de grond in geboort door de Irak invasie in Koeweit. Geen enkel arabisch land streeft nu nog naar arabische eenheid, misschien zijn er wel enkele verdwaalde groeperingen die ernaar streven, maar thats it. Fact is DAT de culturen weldegelijk minder botsten en dat de culturen in een mix zijn geraakt. Vandaar dat "de arabische" kolonisatie, inmiddels eeuwen terug, een succes was. Solidariteit is er inderdaad niet echt te vinden, dus je kan in de HUIDIGE arabische wereld niet echt spreken van een arabisch blok, doet echter niets af aan het feit dat er natuurlijk nogsteeds landen bestaan die het uitstekend met elkaar kunnen vinden.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:27:21 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954619
de grap is dat de fransen het prima kunnen/konden vinden met de algerijenen en marokkanen. denk dat de verhoudingen, ondanks het vele vuur, nu wel iets bekoeld zijn.
pi_31954659
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
de arabieren hebben ook de slavernij uitgevonden en verspreid. zo onstellend goed ding het daar allemaal niet mutant.
Waar zeg ik dat het daar "goed ging", fact is dat veel volkeren toen de gewoonten van de arabieren hebben overgenomen en sindsdien zichzelf arabier noemden (ook al zijn ze dat niet). De fransen hebben een heel andere vorm van koloniseren uitgevoerd. En slavernij was toen nou niet echt iets van de arabieren alleen he, hier in Nederland konden we er ook wat van.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:28:36 #76
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31954663
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben zelf geen arabier dus je gelul in termen van "jullie" slaat weer nergens op. Arabieren hebben totaal geen pan-arabische droom meer. Dat is eigenlijk jaren geleden al de grond in geboort door de Irak invasie in Koeweit. Geen enkel arabisch land streeft nu nog naar arabische eenheid, misschien zijn er wel enkele verdwaalde groeperingen die ernaar streven, maar thats it. Fact is DAT de culturen weldegelijk minder botsten en dat de culturen in een mix zijn geraakt. Vandaar dat "de arabische" kolonisatie, inmiddels eeuwen terug, een succes was. Solidariteit is er inderdaad niet echt te vinden, dus je kan in de HUIDIGE arabische wereld niet echt spreken van een arabisch blok, doet echter niets af aan het feit dat er natuurlijk nogsteeds landen bestaan die het uitstekend met elkaar kunnen vinden.
Dat zie je ook sterk terug bij de Arabische Liga, die verdeeld is tot op het bot. En nauwelijks een vuist kan maken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:29:09 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954680
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het daar "goed ging", fact is dat veel volkeren toen de gewoonten van de arabieren hebben overgenomen en sindsdien zichzelf arabier noemden (ook al zijn ze dat niet). De fransen hebben een heel andere vorm van koloniseren uitgevoerd. En slavernij was toen nou niet echt iets van de arabieren alleen he, hier in Nederland konden we er ook wat van.
in nederland?
pi_31954693
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in nederland?
Niet in nederland zelf natuurlijk
Allah Al Watan Al Malik
pi_31954713
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker. Ook in de metro e.d. als er (politie)controles waren dan werden zij er altijd als 1e uitgepikt. Ik vind het dus niet zo vreemd dat dit soort structureel racistisch gedrag resulteert in agressie!
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
pi_31954720
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat zie je ook sterk terug bij de Arabische Liga, die verdeeld is tot op het bot. En nauwelijks een vuist kan maken.
Tja, ik hoef maar een naam te noemen. Ghadaffi.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:36:16 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31954878
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, ik hoef maar een naam te noemen. Ghadaffi.
Geweldige vent

Heeft tenminstre door dat'ie diep moet buigen voor de states, anders komen ze em halen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:36:25 #82
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31954885
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken he Moslims zijn daar in de minderheid.
Je kent niet zo veel mensen uit Sierra Leone, of wel?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:37:42 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31954924
ok nu weer over de parijserevolutie. ik hoop dat dit de laatste dag was, want echt helpen om jezelf uit de achterstandspositie te frummelen doet dit niet. ik vermoed best wat doden als dit nog wat nachten doorgaat.
pi_31954947
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:37 schreef zoalshetis het volgende:
ok nu weer over de parijserevolutie. ik hoop dat dit de laatste dag was, want echt helpen om jezelf uit de achterstandspositie te frummelen doet dit niet. ik vermoed best wat doden als dit nog wat nachten doorgaat.
Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:39:15 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31954966
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31955006
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Welgeteld 2 niet inhoudelijke reacties. Bezig je record te verbrijzelen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31955018
quote:
Niet om die rellen goed te praten, maar wat mij vooral opviel toen ik een paar maanden in Parijs was, is dat allochtonen er nog nadrukkelijker dan bij ons als 2e rangs burger worden behandeld. Bijvoorbeeld bij het bedrijf waar ik zat, waren de enige donkere mensen schoonmaker of keukenmedewerker.

Lijkt me geen goed voorbeeld; er zullen ook genoeg laag opgeleide autochtonen werkzaam zijn als schoonmaker of als keukenhulpje..
eeeh
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:41:23 #88
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31955029
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vandaar dat de berbers in Kabyla nog steeds af en toe gewelddadig in opstand komen..
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:43:23 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31955076
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, vraag de gemiddelde Algerijn wat ie denkt over Frankrijk als vroegere kolonisator van Algerije en je zal een niet-luchtig antwoord krijgen. De aanslagen die Algerijnen "vroeger" op Frans grondgebied uitvoerde waren ook daarop te herleiden.
Dat waren aanslagen gepleegd door de OAS, etnische Fransen die tegen dekolonisatie waren.
Ken je geschiedenis, Mutant.
pi_31955086
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vandaar dat de berbers in Kabyla nog steeds af en toe gewelddadig in opstand komen..
Je hebt regio's en je hebt regio's. Ken je de stad Tangier? Wist je dat de mensen die daar wonen voor 90% Berberse arabieren of arabische berbers zijn? Tuurlijk zul je altijd mensen hebben die zich afscheiden, zelfs hier in Nederland kennen we nationalistische friezen
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:43:37 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955089
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doden verwacht ik niet, het zijn gewoon vandalen, hooligans, niets meer niets minder. Ik vergelijk het gewoon met voetbalrellen.
ik hoop het, maar verwacht iets heel anders.
pi_31955131
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat waren aanslagen gepleegd door de OAS, etnische Fransen die tegen dekolonisatie waren.
Ken je geschiedenis, Mutant.
Ken zelf je geschiedenis, er zijn weldegelijk pogingen ondernomen door Algerijnse terroristen, om de Franse samenleving te ontwrichten. De GIA is er een voorbeeld van, Islamisten organisatie ontstaan na de onafhankelijkheid van Algerije. Volgens mij had deze groep onder andere een vliegtuig gekaapt om in de eiffeltoren te laten vliegen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:45:50 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31955142
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Lijkt me geen goed voorbeeld; er zullen ook genoeg laag opgeleide autochtonen werkzaam zijn als schoonmaker of als keukenhulpje..
Ik denk dat het een heel treffend voorbeeld is.

De gemiddelde franse 'allochtoon' spreekt vloeiend frans. Zo goed, daar kan de gemiddelde nederlandse allochtoon niet aan tippen (neem bv, een NL allochtoon die NL spreekt, maar met accent).

Als je geen vloeiend frans spreekt, wordt je keihard genegeerd, als jij bij een overheids loket iets moet hebben, bv.

En ondanks dat, zijn fransen heel erg xenofobisch, op het racistische af.

De Meki'tjes van fok laten dan wel geen kans onbenut om te janken over hoe slecht ze het wel niet hebben in NL, ze hebben dondersgoed door dat het hier paradijs is, ivm bv frankrijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_31955217
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:14 schreef McCarthy het volgende:

Behalve dat het misschien wel eens irritante gassies zouden kunnen zijn die niet in de samenleving passen en uit zijn op relletjes.
Ik ga voor beide visies
En waarom zijn die gassies irritant en passen ze niet in de samenleving is dan de volgende vraag.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:49:39 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955251
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ga voor beide visies
En waarom zijn die gassies irritant en passen ze niet in de samenleving is dan de volgende vraag.
kan jij daar vanuit je nederlandse zetel een antwoord op geven? of komen we toch weer op demografie en slachtofferisme?
pi_31955276
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk dat het een heel treffend voorbeeld is.

De gemiddelde franse 'allochtoon' spreekt vloeiend frans. Zo goed, daar kan de gemiddelde nederlandse allochtoon niet aan tippen (neem bv, een NL allochtoon die NL spreekt, maar met accent).

Als je geen vloeiend frans spreekt, wordt je keihard genegeerd, als jij bij een overheids loket iets moet hebben, bv.

En ondanks dat, zijn fransen heel erg xenofobisch, op het racistische af.

De Meki'tjes van fok laten dan wel geen kans onbenut om te janken over hoe slecht ze het wel niet hebben in NL, ze hebben dondersgoed door dat het hier paradijs is, ivm bv frankrijk.
Ik praat kak-nederlands hoor Kan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:54:50 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955426
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik praat kak-nederlands hoor Kan er ook niets aan doen dat ik in 't Gooi geboren ben
ben je aangenomen ofzo...?
pi_31955474
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:58:37 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31955535
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ga voor beide visies
Het is idd nogal stompzinnig om die gasten een sociale kalender toe te dichten, zoals iemand al eerder meldde.

De gedachte zal wel veel aantrekkingskracht uitoefenen op onze linkse broeders, die kunnen zich immers voorhouden dat er dan immers nog uit is te komen met 'een goed gesprek'

Maar dit soort rellen, gaan altijd over hetzelfde.

Net als bv. de rellen in LA aantal jaren terug, gaat het heel simpel om de have-nots tegen de haves.

Leven in een maatschappij waar je idd niet voor vol aangezien word, niet mee kunnen doen met al die leuke dingen die de media erin pompen (mooie auto, mooie kleding, mooi mobieltje, etc),

Wat is dan heerlijker dan op deze manier je gram halen? Die paar dagen dat je wel meetelt, dat mensen je angstig bekijken, dat je wel iets bent.

En any excuse will go, incl. wat bv. Mute hier kan bedenken.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:58:54 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31955545
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:56 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

misschien wel, maar dan is het toch vreemd dat ik geen hoog opgeleide allochtonen ben tegengekomen!
waar zou dat door komen? dat ze de kansen niet kijgen of omdat ze gewoon niet zo snel willen leren gezien het feit dat ze geen ouders hebben die naar frankrijk zijn gegaan vanwege hun leercapaciteiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')