Wat dacht u van het leger?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:59 schreef ExTec het volgende:
Op zich geen probleem hoor, frankrijk heeft geen cohens en dergelijke, dus ze sturen tzt een paar pelotons ME en die slaan er gewoon op.
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet, aangezien het een immigranten vraagstuk is en de barriere van geloof overstijgt. In welke zin speelt het islamitisch vraagstuk bij deze rellen een rol? Elk persbureau geeft er 1 en dezelfde aanleiding voor, de dood van 2 jongens.
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben Fransen een militair regime?Of post je alleen nonsens wanneer het je uitkomt
![]()
In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn reactie was naar aanleiding van de link die indo gaf. je hoeft geen einstein te heten om dat te snappen.
Oneerlijke verdeling? Mensen die 10 tot 16 jaar leren vanaf hun 13de en gewoon wat willen bereiken zouden net zoveel moeten verdienen als iemand die op zijn 15de maar stopt met school?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:30 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Belachelijke titel, de rellen tussen de jongeren en de politie is geen multiculturele breuk te noemen. Het is een misstand in de Franse samenleving die in stand wordt gehouden door oneerlijke verdeling van rijkdom, en bovenal kansen; de sociale mobiliteit is in dergelijke wijken miniem.
Eens.quote:Dat er zaken als de afkomst of het geloof van de daders, of nog triester, het koloniale verleden van Frankrijk, erbij gesleept worden is dan ook ronduit triest te noemen.
nee ik doelde op die link eronderquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee sorry, leg uit wat heeft het in brand steken van een vrouw door rellende jongeren met het islamitisch vraagstuk te maken?
Nee, daar zinspeelde ik niet op, je moet leren lezen. Met het militaire regime verwees ik naar Algerije en niet naar Frankrijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:34 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Daar zinspeelde jij op. "maar we hebben hier" suggereert een tegenstelling.
de kritiek is een voorbeeld maar we zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen. zoiets?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:37 schreef DrieMaalDrie het volgende:
[..]
Wat heeft het met het koloniale verleden van Frankrijk te maken?
Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik doelde op die link eronderik snap dat het kritisch zijn op de islam gezien wordt als een persoonlijke mening, maar het is dat niet. het is een constatering die allang in de te heet geworden snelkookpan gestopt is.
zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan? nogmaals, we zullen zien hoe dit zich ontwikkel in frankrijk, misschien slaat het wel over naar andere hoofdsteden en andere wijken. ik hou mijn hart vast met cohen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kritisch zijn en dan bepaalde argumenten aanhalen die geen feiten zijn, dan wordt het idd een persoonlijke mening. Nogmaals hoe leg jij in godsnaam de link? Wat heeft die moskee er mee te maken?
Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelfs de imam kan het niet meer rustig houden, dat geeft toch wel het een en ander aan?
is dat zo?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat het dus duidelijk het geloof overstijgt.. zoals ik al eerder aangaf.![]()
Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.quote:
Oh zeker, dat heb ik wel gemerkt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:13 schreef Gia het volgende:
Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon.
Nee, dat zei ik dus ook al.quote:Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken
Vind ik dus ook, hou hier nooit zo van.quote:Vind dit zelf overigens ook fout en doe hier niet aan mee.
Ze hebben vaak geen keuze.quote:Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen tot die baantjes gedwongen worden. Ze hebben gewoon niet meer opleiding.
Eens.quote:Veel allochtone jongeren gooien er op school met de pet naar. Worden geschorst, hebben een grote mond en mogen al blij zijn als ze een VMBO-BB diploma behalen. Veel komen ook gewoon zonder diploma van school af. Er zijn daar veel bij die, als ze hun best zouden doen, best Havo zouden kunnen halen. Maar ja, ze willen hun best niet doen, want dan ben je niet stoer. Tja, dan kom je niet verder dan een baantje als schoonmaker of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |