abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31959455
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Onzin, louter het gevolg van de afwijzing van de seculiere maatschappij waarin gepresteerd moet worden om iets bij elkaar te krijgen ipv te grijpen en graaien.
Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.
pi_31959457
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:47 schreef zoalshetis het volgende:

ben je nou allochtoon of autochtoon? in de amsterdamse metro controleren ze gelukkig iedereen op het hebben van een geldig plaatsbewijs. alleen in het centrum tot aan de amstel overigens.
Ik ben hier geboren, maar besta voor 3/4 uit buitenlands bloed .
Zo voel ik mezelf soms dus geen allochtoon, maar ook geen autochtoon.
Mij controleren ze, die controleurs dus, nooit. Als ze er buiten staan dan hé. Zit je in het ov, dan wordt iedereen gecontroleerd, dat zou wel maf zijn .
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:59:22 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959540
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:

[..]

Naief. Diezelfde seculiere maatschappij die presterende allochtonen afwijst enkel en alleen omdat zij allochtoon zijn. Zelfde als in NL..allochtonen weinig kansen bieden op een werk maar dan wel lekker klagen dat ze op een uitkering zitten.
een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31959845
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een baan idd. terwijl allochtonen die geen vermoedelijke marokkaanse of turkse achternaam hebben wel prima worden toegelaten. hoe zou dát nou toch komen denk jij?
Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:11:35 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31959906
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:09 schreef Stratos het volgende:

[..]

Vooroordelen bij achterlijke werkgevers. Vier jaar geleden had ik een sollicitatie gesprek bij een werkgever voor een studentenbaan. Hij zei dat hij slechte ervaring had met Antillianen en dat hij daardoor niet wist wat hij met mij moest. Ik zei tegen hem dat ik anders ben en dat ik niet snap wat het gedrag van anderen met mij te maken zou hebben. Ik ben immers verantwoordelijk voor mij eigen daden. Hij was zo onder de indruk ik werd aangenomen.
kijk! dat hoor ik graag. heel erg graag zelfs.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:15:44 #131
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_31960043
Vooroordelen en clichés komen toch voort uit ervaringen, helaas haast.
pi_31960615
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Stratos het volgende:

[..]

misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
Islam=facisme
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:34:48 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31960642
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

misschien moeten ze wat beter hun best doen op school ipv de coke dealende loverboy uit te hangen.
tegenwoordig moet je gewoon een degelijke opleiding hebben om aan de bak te komen.
wat dat betreft ben ik het steeds meer eens met de signature van pierverdriet! de hippie tijd is over, terwijl veel linkse of rechtse mensen dat nog niet helemaal bevatten.
pi_31960972
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

Uhh...we hadden het er net over dat degenen die niet de dealende loverboy uithangen over één kam geschoren worden met die eerder genoemde nep-pimps en vervolgens geweigerd worden voor werk, ondanks hun mooie papieren.
Ironisch genoeg illustreer jij in één zin waar eht dus fout gaat
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:02:48 #135
3542 Gia
User under construction
pi_31961401
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:25 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Maar je kunt als overheid toch niet veplichten waar mensen gaan wonen? Hebben ze het recht niet toe. Dit is een vrij land en iedereen moet kunnen bepalen waar ze gaan wonen. Niet de overheid.
Nee, klopt, maar dan niet gaan zeuren dat mensen niets bereiken omdat ze in achterstandswijken wonen, als ze daar zelf voor kiezen.

De jeugd in de wijken hangt veelal op straat i.p.v. met de neus in de boeken. Leren voor een proefwerk? Wat is dat? De diegenen die zo intelligent zijn dat ze er wel in slagen om een hogere opleiding te volgen, haken dan vaak tegen het einde weer af omdat ze ineens vinden dat het allemaal maar zinloos is en de maatschappij toch tegen hen is.
Slechts weinig zullen het echt afmaken en echt iets bereiken. Zij gaan dan meestal ook graag snel weg uit de wijken. Dan wel! En gelijk hebben ze.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:07:29 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961559
toch zal elk boefje dat nu meedoet aan de rellen later pas in gaan zien dat dit ook niet de manier is om uit hun achterstandspositie te komen. de komende weken zullen ze nog even lekker verlekkerd zeggen hoeveel auto's ze in de fik hebben gestoken. het veranderd pas als velen door hun ouders opgedragen krijgen dat studie belangrijker is dan geld binnenbrengen. daar gaan generaties over heen, terwijl ze zeker niet dom te noemen zijn. eerder streetwise, nu nog...
pi_31961563
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden

Franse relschoppers staken vrouw in brand
quote:
PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.

De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.

Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.

Brandstichters

Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.

De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
pi_31961610
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar we hebben hier dan ook geen militair regime
Ja, het is werkelijkwaar een schande dat het Franse 'militaire regime' probeert op te treden tegen deze boefjes. En daarnaast ligt het allemaal aan de 'omgeving', uiteraard.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:09:46 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961621
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Tjonge, vanochtend werd er gezegd dat het wel meeviel, vanmiddag dat het net zo ernstig was, maar nu dat het veel ernstiger is dan de dagen ervoor. Er waren op 90 plekken ongeregeldheden

[..]
dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.
pi_31961635
Blijkt hier nu uit dat democratie ook niet de oplossing is wellicht? Een beetje meer leger-invloed zou veel van deze dingen kunnen oplossen (over voorkomen heb ik het niet nee)
pi_31961653
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zeg ik. de tweede franse revolutie. laten we ervan leren wat het leger gaat doen met deze raddraaiers.
Ik schrik er haast van hoe hevig en verbreid het inmiddels is..
pi_31961681
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:10 schreef indahnesia.com het volgende:
Blijkt hier nu uit dat democratie ook niet de oplossing is wellicht? Een beetje meer leger-invloed zou veel van deze dingen kunnen oplossen (over voorkomen heb ik het niet nee)
Het een sluit het ander niet uit. Ja: democratie is de oplossing. Ja: het leger zou ingezet kunnen of moeten worden.
pi_31961707
Dit wordt werk voor het Franse leger zo langzamerhand.
pi_31961724
Even een vraagje tussendoor. Zou het weekend nog erger zijn qua rellen of maakt een normale weekverdeling geen klap uit in deze voorsteden waar toch iedereen werkeloos is? Anders kan de Franse politie haar borst wel echt natmaken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:13:04 #145
3542 Gia
User under construction
pi_31961741
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef sweetgirly het volgende:

Ze worden nl veelal genegeerd, dat zie ik, alsof het dieren zijn. En zelfs als je catering werk doet, hoevaak mensen niet dachten 'ik ga er gewoon bij' of niks dachten, als jij dus bezig bent. Opsouten, en eigenlijk gebeurde het niet zo vaak bij mij, maar wel bij een collega, die paar keer een kastje tegen haar kop kreeg. Ok, zij was Nederlands en wat sjago soms (maar hallo, man verloren en al). Dus hierin maakt het ook geen flikker uit.
Dus met andere woorden: mensen die de lagere functies bekleden worden soms met de nek aangekeken, zowel allochtoon als autochtoon. Heeft dus geen flikker met discriminatie te maken.

Vind dit zelf overigens ook fout en doe hier niet aan mee. Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen tot die baantjes gedwongen worden. Ze hebben gewoon niet meer opleiding.

Veel allochtone jongeren gooien er op school met de pet naar. Worden geschorst, hebben een grote mond en mogen al blij zijn als ze een VMBO-BB diploma behalen. Veel komen ook gewoon zonder diploma van school af. Er zijn daar veel bij die, als ze hun best zouden doen, best Havo zouden kunnen halen. Maar ja, ze willen hun best niet doen, want dan ben je niet stoer.
Tja, dan kom je niet verder dan een baantje als schoonmaker of zo.
pi_31961747
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:12 schreef FreedonNadd het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Zou het weekend nog erger zijn qua rellen of maakt een normale weekverdeling geen klap uit in deze voorsteden waar toch iedereen werkeloos is? Anders kan de Franse politie haar borst wel echt natmaken.
De Ramadhan is voorbij, de mensen komen weer op kracht om nog meer te rellen. Althans, dat is mijn hersenspinsel voor deze middag.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:14:43 #148
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_31961805
quote:

Uitgegeven: 4 november 2005 14:36
Laatst gewijzigd: 4 november 2005 14:38

PARIJS - Bij de rellen rond Parijs is woensdagnacht een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken. Dat heeft de Franse justitie vrijdag meegedeeld.

De gehandicapte vrouw zat in een bus in de noord-Parijse wijk Sevran, toen de bus werd aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een jeugdige betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar. De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand.

Bij de ongeregeldheden zijn in de nacht van donderdag op vrijdag, de achtste nacht op rij, zeker vijfhonderd auto's in brand gestoken. Bijna tachtig mensen zijn opgepakt voor verhoor, aldus de politie vrijdag.

Brandstichters

Op zeker negentig locaties rond de hoofdstad kwam het tot incidenten, dubbel zoveel als de nacht ervoor, aldus de politie. Brandstichters vielen overheidsgebouwen aan, waaronder een postkantoor, een busstation, een kleuterschool, een rechtbank en een politiebureau.

De onlusten hebben zich inmiddels verspreid naar Dijon, Marseille en Normandië.
http://www.nu.nl/news/620(...)_vrouw_in_brand.html

De helden.

Respect willen ze, en om die eis kracht bij te zetten steken ze een gehandicapte vrouw in de fik. Stelletje barbaren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_31961840
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:14 schreef Mr.J het volgende:

De helden.

Respect willen ze, en om die eis kracht bij te zetten steken ze een gehandicapte vrouw in de fik. Stelletje barbaren.
zie een paar posts naar boven, van mij
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:17:46 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31961900
quote:
het wordt steeds meer een islam issue. en idd de burgeroorlog is maar een vingerknip away. mensen die zich achtergestled voelen heb je in alle grote steden in dit europa. laat parijs en frankrijk een voorbeeld zijn.

met die kanttekening dat de achtergestelden anderen achter stellen en zelf discrimineren dat het een lieve lust is. verkeerd volk in het verkeerde land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')