abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2005 @ 08:17:21 #1
81992 Githa
pi_31950973
Hoe gaat het met de moeders? (deel 19)

Het laatste:
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:42 schreef Wennie het volgende:
Hier nog een verse mama.

De bevalling is me zwaar tegengevallen (zie een kort verslag in Z&G, komt nog wel uitgebreider in Bevallingsverhalen). Ik heb het daar best wel moeilijk mee. Vervolgens lukte de borstvoeding niet.
Ik kreeg Robin erg moeilijk aan de borst, omdat mijn borsten zo groot zijn. Als hij dan eenmaal de tepel te pakken had, liet hij na 3x zuigen weer los, waarna hij de tepel weer niet kon vinden en pakken en zo ging dat maar door. Op dag 4 hebben we besloten te gaan kolven, omdat hij nu eenmaal iets binnen moest gaan krijgen, maar dit bleek ook geen succes. Ik kon na ruim 20 minuten kolven aan beide borsten maar 45 cc eruit krijgen, terwijl hij er al 60 mocht. De toeschietreflex wilde niet. Aan de borst wilde meneer ook niet meer. Ook het kolven was geen pretje; mijn tepels deden erg zeer (niet eens op de hardste stand), ik kon de kolven niet goed plaatsen, waardoor er regelmatig voeding verloren ging en ik me vervolgens doodongelukkig voelde.
De kraamverzorgster (wat een geweldig mens!) heeft ons op alle mogelijke manieren geholpen, maar toen hebben we toch besloten over te stappen naar flesvoeding. Ik heb er vrede mee, Robin een rustige moeder en m'n vriend een gelukkige vriendin.

Naast de borstvoedingperikelen heb ik ook veel last van m'n hechtingen. Ik ben 2x gehecht omdat na de eerste keer hechten nog steeds bloed bleef komen. De arts heeft toen een deel van de hechtingen van de verloskundigen weer verwijderd en is toen dieper begonnen met hechten. Het gaat inmiddels gelukkig wat beter, maar de eerste paar dagen was zitten, liggen, lopen allemaal erg pijnlijk.

Robin doet het geweldig. Hij is een lieve en tevreden baby. Hij is erg alert en probeert alles te zien en te horen. Ik kan zo van 'm genieten. Ik ben wel regelmatig alleen met hem (vriendje werkt deze week en is volgende week vrij) en het gaat allemaal prima. Vandaag is de kraamverzorgster voor het laatst.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:14 schreef Githa het volgende:
Wennie dat klinkt allemaal erg zwaar maar nu is de tijd daar om lekker van Robin te genieten

Jelief

Ireth, dat klinkt ook erg heftig....en elk jaar beleef je daar weer een stukje van.
Alvast gefeliciteerd met Suus
pi_31994436
Wennie, klinkt idd aardig heftig. Gelukkig dat het nu beter gaat.
Vervelend he die krampjes, Amber heeft er ook zo'n last van..
heb je al MSN op je computer? Kunnen we gezellig kletsen, gaat toch sneller dan smssen

Hier gaat het op zich redelijk, afgezien van de slapeloze nachten, koppijn en huilbuien. Omdat Amber zo'n last heeft van haar darmpjes huilt ze heel veel en ik doe heerlijk met haar mee...

Ben doodop en Michel ook. Mijn 2 schatjes liggen nu allebei lekker te slapen. Hoop dat het vannacht beter gaat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_31995928
Wennie, niet makkelijk zeg...ik snap wel dat je overgestapt bent, ik heb ook grote borsten en dat gaf ook moeilijkheden met voeden (en ze zijn niet eens extreem groot ofzo...), ik denk dat veel van de moeilijkheden daaraan te wijten waren. Het is uiteindelijk bij ons wel gelukt, maar ik kan me nóg de stressvolle periode herinneren waarin het bijn a niet lukte, vooral na de periode met de kraamverzorgster waarin we heel veel geoefend hebben.
Het ging bepaald niet vanzelf!

Hoe voelen je hechtingen nu?

Hoe is de eerste dag alleen als mama gegaan? Was je vriend erbij? denk het wel he, op zaterdag...
Ben ook benieuwd of jullie met Robin al naar buiten zijn geweest.
pi_31996036
Ach Vicky toch... ik hoop dat het gauw beter gaat want dat is écht niets, slapeloze nachten (én dagen waarschijnlijk...) heb je overdag een beetje hulp? Als iemand Amber kan wiegen of met haar wandelen en jij even kan slapen kan dat al zoveel schelen!

Heel veel sterkte en hopelijk slapen jullie wat beter vannacht. Huilt Amber hard en strekt ze haar beentjes (de karakteristieke manier van huilen als ze pijn hebben geloof ik...) of is het meer jammeren?
pi_31996146
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:54 schreef Suzanna het volgende:
Ach Vicky toch... ik hoop dat het gauw beter gaat want dat is écht niets, slapeloze nachten (én dagen waarschijnlijk...) heb je overdag een beetje hulp? Als iemand Amber kan wiegen of met haar wandelen en jij even kan slapen kan dat al zoveel schelen!

Heel veel sterkte en hopelijk slapen jullie wat beter vannacht. Huilt Amber hard en strekt ze haar beentjes (de karakteristieke manier van huilen als ze pijn hebben geloof ik...) of is het meer jammeren?
Michel is nu nog thuis, maar die moet dinsdag ook weer aan het werk...

Het is echt keihard huilen en idd strekken en schoppen met haar beentjes. Ze was daarstraks helemaal paars van het huilen. Ze mekkert zelfs als een schaapje als ze huilt....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_31996693
Ah, hier staat al het antwoord op de vraag die ik in het kleine-babietjes topic had gesteld aan jou (Vicky). Jammer dat hij dinsdag aan het werk moet, maar wie weet is het dan al een stuk minder...het kan ineens over zijn. Misschien dat het met een andere voeding al heel snel over is.

Hoe voel je je emotioneel? Moet je nog vaak meehuilen met Amber of ben je er al wat rustiger onder? Probeer toch je rust wel te nemen hoor, maar ik kan me voorstellen dat je je vriend ook niet altijd wilt 'storen'... toch heeft hij waarschijnlijk wel meer reserves dan jij op dit moment. Misschien als hij straks weer wakker is en uitgerust is, kan jij even naar bed?
pi_31996796
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:15 schreef Suzanna het volgende:
Ah, hier staat al het antwoord op de vraag die ik in het kleine-babietjes topic had gesteld aan jou (Vicky). Jammer dat hij dinsdag aan het werk moet, maar wie weet is het dan al een stuk minder...het kan ineens over zijn. Misschien dat het met een andere voeding al heel snel over is.

Hoe voel je je emotioneel? Moet je nog vaak meehuilen met Amber of ben je er al wat rustiger onder? Probeer toch je rust wel te nemen hoor, maar ik kan me voorstellen dat je je vriend ook niet altijd wilt 'storen'... toch heeft hij waarschijnlijk wel meer reserves dan jij op dit moment. Misschien als hij straks weer wakker is en uitgerust is, kan jij even naar bed?
Voel me nu emotioneel een wrak. heb de afgelopen 2 dagen meer gehuild dat de afgelopen 3 weken.

Michel en ik wisselen af. Ik heb daarstraks 3 uur geslapen, hij slaapt nu. Amber ligt nu ook te slapen maar die heb ik op haar buikje gelegd omdat ze dan het rustigste is. Ik kan dus nu niet slapen, wil haar toch wel even in de gaten houden.

We hebben de visite vandaag lekker afgezegd, morgen kijken we wel weer. Als het vannacht weer bar en boos is dan is morgen ook een slaapdag...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31997697
Slim geregeld hoor. Erg naar dat je je zo voelt...kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je je gauw beter voelt (als gevolg van het zich beter voelen van Amber natuurlijk). Het is voor mij erg herkenbaar dus ik voel heel erg met je mee (ik kon op een gegeven moment ook nog alleen maar meehuilen...als Noa rustig was werd ik ook weer rustig, maar zodra ze begon te huilen begon de stress weer).

En bezoek afzeggen...kan alleen maar gunstig zijn in dit geval. Nog meer onrust als er al zoveel onrust is, is niet echt handig. En het lijkt me dat iedereen daar het volste begrip voor heeft!
pi_32037229
vicky wat zwaar dat vele huilen van amber, en zelf zo weinig kunnen slapen werkt ook niet echt bevorderlijk voor je gemoedstoestand nee. slim om alle andere plannen maar even af te zeggen en zoveel mogelijk rust te nemen waar 't kan. hopelijk is deze heftige periode snel voorbij, want -misschien een cliché maar ik vond het beide keren wel echt een houvast- er komt een einde aan, het gaat echt voorbij! en 't gekke is dat je achteraf heel snel vergeet hoe zwaar het wel niet was...
de al genoemde houding (met buik op arm, wij noemden 't altijd de vliegtuig-greep) bood hier ook vaak uitkomst. en verder heb ik die eerste tijd veel gehad aan zo'n draagdoek waarin anna lekker dicht tegen me aan kon liggen maar ik toch ook een beetje m'n handen vrij had voor andere dingen. zelfs tijdens 't eten hing ze daar af en toe in. ze vinden 't vaak heel fijn om nog veel dicht bij je te zijn. is ook een enorme overgang voor zo'n kleintje he, van die lekker veilige buik van mama ineens de grote boze buitenwereld in. ik heb zo'n tricot-slen, ze zijn op marktplaats vaak goed verkrijgbaar.

wennie gaat 't al iets beter met de hechtingen? jammer dat 't niet gelukt is met de borstvoeding, ondanks alles dat je geprobeerd hebt. op zich vind ik 45cc kolven trouwens nog helemaal niet zo gek voor een beginner hoor, maar ik kan me voorstellen dat de beslissing om over te stappen ook veel rust gebracht heeft. het is zo'n beladen iets he dat borstvoeden. als 't lukt hartstikke fijn maar als 't moeilijk gaat hakt dat er emotioneel ook meteen zo in.

githa hoe gaat 't eigenlijk met je rug, nog steeds zoveel pijn?

met deze moeder gaat 't best goed, hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat dit tropenjaren zijn hoor. anna is alweer bijna 9 maanden (driekwartjaar!) en ik vind 't heel leuk dat ze alweer zoveelmeer 'mens' is met een eigen wil en vooral ook al heel veel eigen kunnen. piet is ook heel gek op z'n zusje, zo schattig om te zien. een ongelooflijk rijk gevoel, twee (en ook nog van die fijne!) kinderen. het weer werken begint nu ook wat te wennen, hoewel ik het nog steeds wel pittig vind, die combinatie. als ik op m'n werk zit vind ik 3 dagen wat te weinig (ik heb ook 't idee dat ik gewoon eigenlijk werk voor 4 dagen te doen heb ). maar als ik thuis ben vind ik die 3 dagen dat ik werk meer dan genoeg. zeker ook voor de kinderen, die opvang-dagen zijn toch echt wel stukken vermoeiender voor ze dan de dagen dat ik/wij er zijn.
  † In Memoriam † zondag 6 november 2005 @ 21:51:36 #10
81992 Githa
pi_32038195
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:23 schreef bixister het volgende:

githa hoe gaat 't eigenlijk met je rug, nog steeds zoveel pijn?

met deze moeder gaat 't best goed, hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat dit tropenjaren zijn hoor. anna is alweer bijna 9 maanden (driekwartjaar!) en ik vind 't heel leuk dat ze alweer zoveelmeer 'mens' is met een eigen wil en vooral ook al heel veel eigen kunnen. piet is ook heel gek op z'n zusje, zo schattig om te zien. een ongelooflijk rijk gevoel, twee (en ook nog van die fijne!) kinderen. het weer werken begint nu ook wat te wennen, hoewel ik het nog steeds wel pittig vind, die combinatie. als ik op m'n werk zit vind ik 3 dagen wat te weinig (ik heb ook 't idee dat ik gewoon eigenlijk werk voor 4 dagen te doen heb ). maar als ik thuis ben vind ik die 3 dagen dat ik werk meer dan genoeg. zeker ook voor de kinderen, die opvang-dagen zijn toch echt wel stukken vermoeiender voor ze dan de dagen dat ik/wij er zijn.
Lief dat je dat vraag Bix!
Met de cesartherapie is het wel wat verminderd, maar veel houdingen zou ik eigenlijk moeten vermijden die met een kind gewoon niet te vermijden zijn.
Het is dus een beetje behelpen en rust nemen waar kan, gelukkig heb ik een baan die lekker afwisselend is ook qua lichaamshouding, dus gaan werken is vaak een verademing.

Hier ook zo, 3 dagen vind ik voor Jordy meer als genoeg, maar eenmaal op het werk vind ik het heerlijk.
Vergeet niet dat het ook echt super zwaar is Bix, petje af voor je hoor!
Je was best een tijdje thuis en dan ineens 3 dagen gaan werken, gecombineerd met 2 kinderen, een slechte nachtrust en ondertussen nog borstvoeding geven., dat vreet wel energie jah
Dus TOP dat jij je draai hebt weten te vinden
pi_32087959
Met deze moeder gaat het heel goed. Helaas moet ik wel weer aankomende maandag gaan werken. Hier ook voor 3 dagen. Ik baal als een stekker (ja alweer ) Nog steeds dezelfde kl*te baan. Maar ik zal even door moeten zetten voor 6 maanden. En dan kan ik gelukkig gaan doen wat ik leuk vind. Mijn kappersopleiding is bijna klaar en ik ben er zelf ook helemaal klaar voor

Ik voel me ook heel rijk met 2 gezonde heerlijke kindjes, en ik geniet ook enorm zo thuis met ze. Ik ben beniewd hoe het mij gaat bevallen om straks 3 dagen te gaan werken. Het lijkt me enorm zwaar. Maar goed we zien wel.

Vicky, meid ik heb echt met je te doen. Ik heb zo'n beetje in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Joshua huilde de eerste maanden ook heel veel. Ik heb ook echt wekenlang tot diep in de nacht wakker gelegen beneden met hem. Hij had enorm veel last van krampjes in zijn buik. En zelf was ik zo gestresst als een beer. Ik hoop dat het snel bijtrekt met Amber zodat jullie allemaal een beetje aan je rust toekomt. Ik heb met Chantel veel aan de premaxx babysling gehad. Daar liggen ze opgekruld in, maar Chantel viel dan vaak al heel snel in slaap. En zo heb je ook even je handen vrij.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:27:58 #12
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32099393
Fijn dat het goed gaat Lewis en dat je je draai gevonden hebt met twee kids. Drie dagen werken lijkt me dan inderdaad ook behoorlijk zwaar. Hoe doen jullie dat met kinderopvang ed? En werkt jouw man/vriend full time of is ie ook soms thuis bij de kids?
  woensdag 9 november 2005 @ 15:37:12 #13
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32119213
Vicky, hoe is het nu met jou? Lijkt me echt moeilijk om je kleintje in het ziekenhuis te hebben liggen. M'n neefje van 5 maanden is vandeweek ook weer opgenomen geweest (spugen, diarree, uitgedroogd) en dat vond ik al heel erg, laat staan als het je eigen kindje is.

Bix, ik vind het ook jammer dat de bv niet lukte. Het nekte me gewoon dat ik achter elke voeding aan moest kolven (dus ook 's nachts) en dan kwam er eigenlijk niet eens genoeg uit voor Robin. Ik denk dat het ook een combinatie van factoren is geweest; vervelende bevalling, pijn van de hechtingen, slaapgebrek, moeilijk aanleggen (zelfs met 2 paar handen), pijnlijke tepels. Ik had het graag gewild, maar Robin heeft meer aan moeder die zich goed voelt. Dus ik heb er wel vrede mee (zei zij na een hoop tranen ).
Met de hechtingen gaat het inmiddels een stuk beter. Ik kan weer behoorlijk zitten, lopen en liggen.

Na m'n bevallingsverlof ga ik ook 3 dagen werken. Ik ben benieuwd hoe dat me afgaat. Kan me voorstellen dat je het voor je werk te weinig vind, maar voor je kinderen teveel. Succes!

Githa, waarvan had je rugklachten? Vaak krijg je inderdaad van die niet-praktische adviezen. Net zoals dat je ongeveer 6 weken niet zwaar mag tillen na je bevalling. Sturen ze dan iemand die dat wel gaat doen?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32119943
Ik ga dus vanaf maandag 3 dagen per week werken bij hetzelfde bedrijf als Paul. Hij werkt ook op dezelfde afdeling fulltime. De kinderen gaan allebei naar een kdv vlak om de hoek.

Wat het allemaal zo moeilijk maakt is dat ik eigenlijk helemaal geen goed gevoel heb bij dat kdv. En dat werd vanmorgen nog maar meer bevestigd. Joshua vond ik vanmorgen helemaal overstuur bij de deur wachtend op mij. Niemand die mij even riep of hem probeerde te troosten. Natuurlijk zit hier ook wel mijn gevoel van niet willen achter. Ik zit veel liever thuis met de kinderen. Maar ik ben bang dat Joshua hier niet echt baat bij gaat hebben. Hij is een slechte eter en dat slapen op matjes midden in die kamer gaat volgens mij ook niet echt lukken. En terwijl 1 van die meiden die bedjes opmaakte stond ze midden op zo'n matrasje met haar schoenen. Nou niet echt super geweldig als daar een kindje op slaapt lijkt mij zo.

Nou ja ik was er dus zelf even helemaal ondersteboven van in de auto opweg naar huis. Hoezo aansteller

Plus dat ik al die maanden dat ik weer terug ben op het werk er weinig zelf aan over houd aangezien de kdv kosten zo ongeloveloos hoog zijn. En de baan die ik heb is ronduit K*T. Dus geen motivatie.

Zo even van me af gekwekt.

Ik denk dat als ik een prive oppas voor Joshua zou hebben ik er een veel beter gevoel bij zou hebben. Dus misschien dat ik daar ook nog wel achteraan ga. Ik heb eigenlijk al een ideetje van iemand die het zou kunnen doen. Maar goed eerst maar eens overleg plegen met husby.

Overigens vond Chantel het allemaal wel best, die lacht wel en kijkt om zich heen.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:10:11 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_32121361
Lewis, heb je in Engeland een half jaar zwangerschapsverlof? Dat is dan wel heerlijk. Is Joshua al die tijd niet in het kdv geweest? Dan zal het inderdaad wel weer wennen zijn, voor jou en voor hem.

Succes alvast!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:31:47 #16
105888 renzell
pi_32121975
Nou Lewis, als ik het zo hoor, zou ik misschien inderdaad op zoek gaan naar een oppas aan huis, of anders misschien een oppasmoeder, waar je ze overdag heen kunt brenegen. Of heb je zoiets niet veel in Engeland?
Het is trouwens ook wel begrijpelijk dat Joshua het lastiger vindt dan Chantel. Hij beseft veel meer wat er gebeurt natuurlijk. dat zal op den duur hopelijk wel minder worden. en jouw weerstand dan hopelijk ook meteen. Maar lastig lijkt het me wel hoor.
Enne.... op zoek naar een leukere baan? Of is dat heel veel makkelijker gezegd dan gedaan? want werk waar je niet gelukkig van wordt is natuurlijk nooit goed. Succes ermee.
pi_32129073
De banen zijn hier ook niet echt voor het oprapen.
Maar ik ben bijna klaar met mijn kappersopleiding en nog een paar maanden en dan kan ik in volle vaart voor mij zelf beginnen. Dus ik moet gewoon echt geduld hebben.

Mijn schoonzus heeft op Joshua gepast voordat we Chantel hadden. Dus ja voor het eerst naar het kdv.
  woensdag 9 november 2005 @ 23:00:43 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32132615
hoe gaat het met jelief en kleine emma ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 10 november 2005 @ 06:58:54 #19
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_32138769
Deze mama mag Tobias vandaag uit het ziekenhuis meenemen!! Hij is vandaag precies 2 weken oud en hij doet het als een trein. We kunnen hem al om 9.00 uur ophalen, maar omdat ze hier met een vaste trap bezig zijn (die overigens afgelopen dinsdag al klaar zou zijn ) en ze beloofd hebben die vóór 13.00 uur af te hebben, gaan we Tobias om 11.30 ophalen zodat hij niet meteen de hele ochtend in de herrie zit. Ik moet dus nog een paar uurtjes geduld hebben, maar dan zijn we eindelijk compleet!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_32139101
heerlijk saffier! geniet ervan!
pi_32139211
Goed nieuws Saffier Sterkte met de laatste paar uurtjes wachten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 10 november 2005 @ 08:27:21 #22
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32139330
Jeetje Lewis, dat lijkt me moeilijk, een k*tbaan en een kdv waar je geen vertrouwen in hebt

Saffier wat een geweldig nieuws! Dan kunnen jullie lekker thuis gaan genieten met z'n drietjes
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 10 november 2005 @ 09:21:04 #23
105888 renzell
pi_32139934
Saffier; wat fijn voor jullie! En wat mogen jullie hem snel meenemen!!! Heerlijk.
pi_32140109
Saffier, wat fijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_32140934
JOEPIE Saffier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 11:06:02 #26
81992 Githa
pi_32142252
Saffier, wat fijn!!! Tobias lekker thuis waar hij hoort

Lewis, wat lijkt me dat moeilijk idd...het is al helemaal niet leuk om je kind achter te moeten laten, maar als je er geen vertrouwen in hebt helemaal!
Ik zou toch verdere mogelijkheden is bekijken hoor....succes!
Dat je het examen maar snel mag halen
pi_32146227
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:00 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe gaat het met jelief en kleine emma ?
Het gaat steeds beter. Met Emma gaat het gewoon goed, die drinkt en slaapt en groeit wel. Met mij gaat het niet zo denderend in de zin dat ik echt heel moe ben en daardoor behoorlijk labiel. Ik had het er de afgelopen nacht heel moeilijk mee dat Emma op haar eigen kamer sliep maar het is wel beter voor mijn nachtrust geweest, ik heb langere stukken achter elkaar geslapen omdat ik niet van elk kreuntje wakker werd. (was overigens een idee van MikeAir ) Lichamelijk gaat het aardig, hechtingen zijn opgelost en die joekel van een aambei slinkt best snel. Ik heb wel ontzettend last/pijn in mijn rug, als dat volgende week niet beter wordt ga ik even bij de huisartslangs. Ik heb ook het vermoeden dat ik een blaasontsteking heb, dus ik drink nog meer en slik extra vit. C.
Mama zijn is mooi maar zo in het begin ontzettend zwaar, ik moet zo ontzettend wennen aan al die emoties die erbij horen .
En dan de victorie van vandaag: Ik kan mijn gewone spijkerbroek aan!!!!!!!! Ik zit dan ook al bijna op mijn gewicht van voor de zwangerschap
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:47:18 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32146767
goed dat het met emma zo goed gaat
en jij rustig aan doen
  donderdag 10 november 2005 @ 13:54:18 #29
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_32147020
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:29 schreef Jelief het volgende:
Lichamelijk gaat het aardig, hechtingen zijn opgelost en die joekel van een aambei slinkt best snel. Ik heb wel ontzettend last/pijn in mijn rug, als dat volgende week niet beter wordt ga ik even bij de huisartslangs. Ik heb ook het vermoeden dat ik een blaasontsteking heb, dus ik drink nog meer en slik extra vit. C.
[Bemoeimodus]

Als jij denkt blaasontsteking te hebben en daarbij rugpijn mag jij rap naar de dokter meiss, dit is dan meer een teken van nierbekonsteking.

[Bemoeimodus uit]

Jelief die emoties blijven ook nog eens lang hangen, als je moeder wordt krijg je het watje zijn er direct bij

Saffier lekker meid genieten
pi_32147618
Joepie! Tobias mag (al!) naar huis! Wat een stoere hebben jullie, Saffier! Geniet ervan, je kleine Tobias thuis!

En jelief, die emoties he.... dat blijft... Maar als je eenmaal een beetje gewend raakt, krijg je ze wel onder controle hoor! Succes, blij te horen dat je lichamelijk weer de oude word!

(En deze moeder ging van het weekend 's op de weegschaal. -8!!!! Kilo. Hiep hiep, ik ben gewoon 8 kilo kwijt! Die zaten er voor de zwangerschap gewoon aan hoor!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32147769
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:54 schreef Rottdog het volgende:

[..]

[Bemoeimodus]

Als jij denkt blaasontsteking te hebben en daarbij rugpijn mag jij rap naar de dokter meiss, dit is dan meer een teken van nierbekonsteking.

[Bemoeimodus uit]
* Jelief gaat meteen maar even vervoer naar de dokter regelen voor morgen.. bij mij komt van uitstel meestal afstel..... Ook meteen maar potje gaat zoeken voor een gewassen plas
pi_32151928
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:29 schreef Jelief het volgende:
En dan de victorie van vandaag: Ik kan mijn gewone spijkerbroek aan!!!!!!!! Ik zit dan ook al bijna op mijn gewicht van voor de zwangerschap
Wow dat doe je goed

Hopelijk gaat de rest ook gauw beter
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_32153033
Jelief idd even na laten kijken hoor!

Saffier wat heerlijk dat Tobias al naar huis mag

Hier is heel wat gebeurt sinds juni. Heb verschillende injecties gehad, nog een MRI en weer andere medicijnen. Het goede nieuws is dat ze er eindelijk na 11 jaar achter zijn wat die rot pijn nu veroorzaakt. Het is een Tarlov-cyste. Dit is een cyste in het staartbeen die in het omhulsel van de zenuw zit. Aangezien het een vrij zeldzame aandoening is was de neurochirurg er niet happig op om te gaan opereren. Na overleg met collega's is er toch besloten om het te doen. De kans dat de pijn weg gaat is 35% (van de 50 mensen die geopereerd zijn met deze techniek in Europa en de VS) Maar omdat andere behandelingen geen verbetering vertoonde is dit het enige wat er nog is om te proberen.
Waarschijnlijk heb ik volgende week of die week er op de operatie al. Het herstel zou ongeveer 6 weken gaan duren en hopenlijk gaan we dus een stuk beter het nieuwe jaar in!!!
  donderdag 10 november 2005 @ 17:21:48 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32153087
pi_32153151
Jeetje Anitra... Wat fijn dat ze ein-de-lijk weten waar de pijn door wordt veroorzaakt! Maar wat jammer dat er zo weinig tegen valt te doen... Ik duim voor je dat de operatie succes heeft!
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 20:15:53 #36
43556 miss_dynastie
pi_32157819
Wat een goed nieuws Saffier, heerlijk dat je mannetje nu thuis is!

Sterkte Anitra, krijg je wel een vorm van (thuis)hulp na de operatie?
pi_32158268
Thanks!
Nee geen thuishulp na de operatie, mijn moeder, Rick en eventueel zijn ouders zullen alles opvangen. Het gaat vooral om de verzorging van Djulian en omdat Djulian met zijn dingetjes zit hebben we besloten om het door familie te laten doen zodat we zeker weten dat ze weten hoe te handelen als er iets is.
  donderdag 10 november 2005 @ 20:38:16 #38
24188 Belana
kloon van belana
pi_32158596
sterkte anitra, ik hoop dat het helpt!
stormy waters...
sailin'
pi_32161214
ik ook! hartstikke spannend dus de komende tijd voor jou/jullie. we gaan duimen.

en jelief, wat fijn dat je alweer zoveel gewicht kwijt bent! en dat emma 't zo goed doet. wat een O+O+ is 't (zag ik net bij de foto's). hopelijk geen enge dingen als nierbekkenontsteking voor jou, een bevalling alleen is al een hele kluif om van te herstellen. goed dat je wat beter hebt kunnen slapen. en mocht het nou blijvend moeilijk voelen, emma niet bij jullie op de kamer, dan is 't zo weer terugveranderd.

saffier, hoe was de eerste dag thuis met je zoon?!!

lewis, heel veel succes maandag met het weer werken. balen dat je geen goed gevoel hebt bij dat kinderdagverblijf. zijn er evt nog andere kinderdagverblijven waar je naar zou kunnen uitwijken anders? op zich merk ik dat 't voor piet wel goed is nu, om wat meer met kinderen van zijn leeftijd om te gaan. maar ook hier geldt dat piet meer aanpassingsproblemen heeft dan anna, hij is er zoals renzell zegt natuurlijk zich ook veel meer bewust van wat er allemaal gebeurt.

lishe, -8 kilo vind ik wel erg licht hoor! nah, fantastisch!
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:16:14 #40
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_32178575
We zijn compleet, de trap is klaar maar nu is de kachel stuk.... Het zal ook eens goed gaan hier . Ik begin nu op te knappen. De bevalling op zich is me eerlijk waar 100% meegevallen, maar de napijn achteraf valt me behoorlijk vies tegen. Dinsdag heeft de vlos de laatste hechtingen voor me verwijderd, in plaats van dat die krengen volledig oplosten bij me waren ze gedeeltelijk in mijn huid gegroeid, auw dus. Ook ik ben gezegend met een prachtige aambei en met behulp van wat zalf verdwijnt dat kreng langzamerhand. Doordat Tobias met zijn kruin naar buiten lag heeft hij mijn stuitje gekneusd (dat kan wel 3 maanden duren voordat dat over is) én mijn endeldarm....stoelgang is daardoor ook erg pijnlijk. We zijn nu natuurlijk 2 weken verder en ik knap nu gelukkig wel op, de eerste week kon ik echt niet op of om, daar zijn heel wat kraamtranen om gevloeid, maar het valt me dus wel tegen.

Vandaag voor het eerst écht moederen. We hebben gelukkig nog 4 dagen kraamhulp en de eerste dag zit er alweer op. Het is een heel lieve en al wat oudere vrouw, ben stiekum blij met een ervaren iemand omdat we nu een prematuurtje hebben.

Bovenstaand stukje heb ik gister geschreven en niet eens tijd gehad om het af te maken of te posten!! Hieronder maar deel 2, hopelijkpost ik 't vandaag nog

De eerste dag thuis was heerlijk, niet meer op de klok kijken of we al weg moeten richting ziekenhuis, niet meer 's avonds later thuis dan gehoopt, maar gewoon naar bed gaan wanneer we willen! Wel braaf de wekker gezet voor Tobias vannacht (om 0.00 uur, 3 uur 6 uur en 9 uur), hij mag echt nog geen voeding overslaan.
Toen gister de kraamhulp kwam bleek Tobias een ondertemperatuur te hebben van maar liefst 35,5 gr!! Snel kangaroe-en bij papa op zijn blote borst en de vlos gebeld voor advies. Met 2 hete kruiken, kleding, extra moltons en zilverfolie was hij gelukkig weer snel op temp, binnen een uur op 37,25, dat deed hij dus netjes. Het was natuurlijk niet zo warm in huis als we wilden en achteraf bleek de maxi-cosi met extra dekentje toch te koud voor hem te zijn geweest. We durfden Tobias bij thuiskomst niet in zijn wiegje te leggen omdat we het in zijn kamer te koud vonden en de huiskamer wel een beetje op temperatuur was. Achteraf was hij daar beter af geweest, maar ja, dat wisten we dus niet.
Gistermiddag is de kachel gelukkig gerepareerd en Tobias houd zijn temp met behulp van 1 of 2 kruiken weer keurig vast. Hij moet ook wennen aan de temperatuur bij ons in huis, in het ziekenhuis was het heel erg warm (we houden het hier nu op 21-22 graden).

De kraamhulp was er vanmorgen om 10.00 uur en is inmiddels weer lekker naar huis. Vanmiddag dus lekker weer met zijn drietjes! Alhoewel zo'n vraagbaak voor een paar uurtjes wel prettig is!
De eerste dag is dus prima bevallen en de eerste nacht ook!
Ylana
pi_32178873
wow, de wekker moeten zetten voor je kind, welk een luxe!
fijn dat ie thuis is saffier. en dat de kachel het weer doet.
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:34:13 #42
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_32187554
Klinkt nog steeds goed Saffier
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 11 november 2005 @ 20:05:52 #43
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_32188285
Voor Loena. Het is toch ook wel heel erg . Maar wel lekker
Ylana
pi_32191402
Saffier wat fijn dat Tobias nou lekker thuis is. Nu kunnen jullie eindelijk wennen en genieten van je kindje. Aambeien zijn niet fijn, ik had er ook al eentje voor de geboorte van Chantel al. Best pijnlijk!!

We zijn vandaag weer naar het kdv geweest. En het ging al beter. Volgens de leiding was Joshua zeer zeker niet de ergste peuter die huilt met wennen. Met het rotte voor gevoel is het ook wel aardig goed gekomen. Leuk vind ik het zeer zeker niet, maar ik moet mij erbij neerleggen helaas

Chantel vond het allemaal wel best Maandag dus de eerste dag voor beiden. Ik zie er behoorlijk tegenop Maar ja een schop onder mijn gatskie en gaan met die banaan.
  vrijdag 11 november 2005 @ 22:12:58 #45
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_32191533
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:05 schreef Saffier het volgende:
Voor Loena. Het is toch ook wel heel erg . Maar wel lekker
Gewoon lekker laten stromen hoor, je doet er toch niets tegen
Hyves!
  vrijdag 11 november 2005 @ 22:15:15 #46
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_32191609
Lewis, spannende tijden voor jou hoor, hoop dat je, als je die eerste spannende dagen door bent, er ook weer een beetje van kan genieten!ik vind het soms echt heerlijk om naar mijn werk te mogen
Hyves!
pi_32218309
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:50 schreef bixister het volgende:

en jelief, wat fijn dat je alweer zoveel gewicht kwijt bent! en dat emma 't zo goed doet. wat een O+O+ is 't (zag ik net bij de foto's). hopelijk geen enge dingen als nierbekkenontsteking voor jou, een bevalling alleen is al een hele kluif om van te herstellen. goed dat je wat beter hebt kunnen slapen. en mocht het nou blijvend moeilijk voelen, emma niet bij jullie op de kamer, dan is 't zo weer terugveranderd.
Uiteindelijk ben ik nog niet naar de HA geweest, hij was er niet en het ging/gaat alweer een stuk beter, veel gedronken en vit.C ingenomen. Vanmiddag in het bos gewandeld (45 minuten!!!!) Was wel lichamelijk moe maar heb ook weer veel energie opgedaan door de rust in het bos.
Ik ben er al aan gewend dat Emma op haar eigen kamer ligt, vooral omdat ik veel beter slaap. Wat nog wel rest is de sluimerende angst dat ze opeens stopt met ademen ofzo, maar die steekt ook de kop op als ze achter mij in de auto in de cosi zit . Ach dat zal vanzelf wel minder worden.
  zondag 13 november 2005 @ 09:21:25 #48
105888 renzell
pi_32225250
Ha ha, ja, Jelief, heeel herkenbaar, die angst dat ze zomaar stopt met ademen. Bij Julius heeft het echt maanden geduurd voor het weg was. Heel vaak MOEST ik gewoon ff gaan checken bij het bedje of ie het nog wel deed.

saffier, wat fijn dat jullie met Tobias al thuis zijn. Wel eng zeg, die ondertemperatuur ineens!
  zondag 13 november 2005 @ 17:23:58 #49
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32235883
* Wennie checkt ook regelmatig of Robin nog wel ademt
Ik ben 1,5 kg lichter dan voor m'n zwangerschap. M'n broeken pas ik al 2 weken weer, maar heb meer in m'n pyjama gelopen.
Wij zijn vorige week zondag een uurtje wezen wandelen in het bos. Wat kan ik daar van genieten zeg! Voelde me toen zo'n held, dat ik nog een was ging draaien, ophangen en afhalen + de vaatwasser leeghalen. Heb daarna ontzettend veel pijn gehad, dus ik doe het wat rustiger aan
Vanavond ga ik voor het eerst weer bij vriendlief slapen i.p.v. bij Robin op de kamer. Vind het toch wel eng
Mijn afvalstrijd!
  zondag 13 november 2005 @ 20:05:59 #50
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32240322
Succes Wennie. Dat blijft een eng en moeilijk stapje. En weer een mini-hoofdstuk-afsluiting. Maar Robin slaapt vast heerlijk, en jij morgen ook weer .
pi_32242675
Wat Lishe zegt Wennie, welterusten!
  maandag 14 november 2005 @ 06:50:40 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_32250667
quote:
Op zondag 13 november 2005 09:21 schreef renzell het volgende:
Ha ha, ja, Jelief, heeel herkenbaar, die angst dat ze zomaar stopt met ademen. Bij Julius heeft het echt maanden geduurd voor het weg was. Heel vaak MOEST ik gewoon ff gaan checken bij het bedje of ie het nog wel deed.

saffier, wat fijn dat jullie met Tobias al thuis zijn. Wel eng zeg, die ondertemperatuur ineens!
Daar ben ik denk ik sinds 3 maanden vanaf
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 november 2005 @ 08:13:12 #53
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32250952
Als ik s' nachts moet plassen, check ik nog steeds beide kinderen . Tegen de tijd dat ze daarover gaan klagen stop ik er wel mee .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 14 november 2005 @ 10:47:12 #54
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32252997
quote:
Op maandag 14 november 2005 06:50 schreef Belana het volgende:

[..]

ik heb dat nu nog steeds
pi_32257859
Amber gaat vanaf morgenavond ook in haar eigen bedje slapen. Vind het wel heel moeilijk hoor, maar voor haar is het beter.Ze moet rust en regelmaat krijgen... Ze is zo verschrikkelijk snel afgeleid. Moet zoveel mogelijk prikkels bij haar wegnemen.

Ik pas mijn eigen broeken nog net niet. Het scheelt niet veel...

Ik vloei eigenlijk bijna niet meer. Heel af en toe ietsje, maar dat is verwaarsloosbaar..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:46:00 #56
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32279177
Robin heeft vanaf het begin al in zijn eigen bedje geslapen, met mij ernaast in het kraambed. Wel af en toe gesmokkeld, dat ie lekker bij mij lag. Vannacht ben ik met hem op m'n borst in slaap gevallen Heb nu nog steeds niet bij vriendje geslapen, want die is ontzettend ziek.

Nou het vloeien ben ik nog ff niet vanaf denk ik. Ene keer is het weer meer dan de andere keer, is ook afhankelijk van hoeveel ik doe op een dag.

Met de hechtingen gaat het prima! Ik heb er steeds minder last van, dus het gaat de goede kant op.
Mijn afvalstrijd!
pi_32279621
quote:
Op maandag 14 november 2005 06:50 schreef Belana het volgende:

[..]

O-O * Jelief voorziet een onrustig jaar
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:04:02 #58
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32280639
ook hier ff tussendoor

hoe gaat het met Jdee en Ela?? en niet te vergeten haar moeder?
ik volg alles maar half en ben eigenlijk benieuwdm heb het idee dat ik haar tijden niet gezien heb maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk
pi_32282055
Zow, ik kom er pas net (dankzij Jelief) achter dat dit topic bestaat . Hoi allemaal !

Jelief, wat je zegt over het labiel voelen en het zwaar vinden in het begin. Dat s het ook absoluut. Sara heeft 3 nachten bij ons op de kamer geslapen en toen heeft huns haar verhuist naar de babykamer. Ik sliep gewoon niet. Sara wou constant drinken (dit bleef overigens zo, ik ben na 2 weken gestopt met bv) en op een gegeven moment mochten 'ze' haar wel meenemen van me. Ik had het helemaal gehad en 'wou niet meer'.

Maar het gaat wel over moet ik zeggen, meer slapen helpt zeker en manlief nam veel van me over. En inmiddels ben ik helemaal gewend en vind ik het super! En lang niet meer zo zwaar als in het begin .

Gaat het inmiddels al wat beter met je?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32282992
Het gaat elke dag weer wat beter, ben een stuk minder labiel door meer slaap. Langzaamaan word ik ook wat actiever in huis, gisteren met Emma boodschapjes gedaan, vandaag wacht er nog wat strijkwerk maar daar heb ik gewoon geen zin in.. dus doen we het nog maar even niet
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:07:57 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32295156
Strijken moet je ook alleen doen als je er echt heeeeeeeeeel veel zin in hebt!
pi_32305770
Strijken.. Doe ik 1 keer in de week, alles tegelijk Ben ik er meteen vanaf .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32308806
Strijken doe ik nooit. Alleen met kledingstukken waarbij het nodig is, en dan nog alleen als ik het nodig heb
©Dumbo
pi_32310054
ik haat strijken!! Doe het ook maar 1 keer in de week, soms 1keer in de 2 weken. Ligt er helemaal aan wat er bij de strijk lig

Daarbij strijk ik zo min mogelijk, alleen dingen die echt gestreken moeten worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 12:53:45 #65
81992 Githa
pi_32312243
Ik strijk ook alleen dat wat echt moet ...nu heb ik veel dat echt moet
pi_32312882
Ik heb een heel lieve moeder Die is vanmorgen even langs gekomen en heeft mijn strijk erdoor gejast. Sneller en netter dan ik het zelf kan . Borstvoeding gaat steeds beter . Ik word alleen onderhand al dat bezoek steeds zat. Niet dat er elke dag bezoek is maar toch, sociaal doen als ik moe ben gaat niet zo goed.

Ik strijk overigens alleen wat echt moet, als het te lang in de droger heeft gezeten bvb en overhemden/blouses en tafellakens
  donderdag 17 november 2005 @ 09:26:28 #67
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32335618
Mijn moedertje heft het ook aangeboden, maar ik moet het straks ook allemaal zelf doen, dus daar begin ik dan liever gelijk mee Ik sorteer de strijkstapel altijd in dingen die echt gedaan moeten worden en dingen die nog best even kunnen blijven liggen Wij hebben geen droger, dus er moet best veel gestreken worden

De eerste nacht weer in eigen bed was geen succes Al na een kwartier werden we gek van de babyfoon die om de 15 seconden een soort stoorgeluid maakt, dus slapen lukte voor geen meter. Toen ben ik maar weer in het kraambed gekropen
Mijn afvalstrijd!
pi_32355206
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:26 schreef Wennie het volgende:
Mijn moedertje heft het ook aangeboden, maar ik moet het straks ook allemaal zelf doen, dus daar begin ik dan liever gelijk mee Ik sorteer de strijkstapel altijd in dingen die echt gedaan moeten worden en dingen die nog best even kunnen blijven liggen Wij hebben geen droger, dus er moet best veel gestreken worden

De eerste nacht weer in eigen bed was geen succes Al na een kwartier werden we gek van de babyfoon die om de 15 seconden een soort stoorgeluid maakt, dus slapen lukte voor geen meter. Toen ben ik maar weer in het kraambed gekropen
Is het geen optie om de babyfoon uit te laten? Wij hebben de babyfoon nooit gebruikt, als Sara 's nachts of overdag huilt hoor ik haar sowieso wel. Of slapen jullie ver van de babykamer?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:28:09 #69
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32366367
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:26 schreef Wennie het volgende:
Ik sorteer de strijkstapel altijd in dingen die echt gedaan moeten worden en dingen die nog best even kunnen blijven liggen
errug bekend zo gaat dat hier ook. en zoveel strijk heb ik niet eens, heb wel een droger. maar ik heb er gewoon een hekel aan!!!!!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:12:07 #70
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_32370248
wat lief! ik dacht al reeds te zijn opgegaan te zijn inde vergetelheid der internet. Ben immers al ZO lang nietmeer geweest. Vandaag weer echt voor het eerst.
Eh, het is nog steeds errug druk hier. Mijn moeder gaat gestaag achteruit, zoals verwacht. inmiddels met stoma, drain en pruik en chemo begint meer vermoeidheid te geven dan oplossing. Dat is naar, maar het is niet verrassend. Je hoopt op meer tijd, maar eigenlijk hebben we al zoveel al WEL kunnen doen dat ik het kan accepteren (maar vraag het me niet morgen, dan kan ik het er opeens moeilijker mee hebben, bij wijze van). Bijkomende narigheid is dat het waarschijnlijk erfelijk is. ik ben reeds onderzocht en vertoon in ieder geval nog niet de tekenen (poliepen). Maar pas half januari (leeft ze dan nog?) is de afspraak bij de genetische arts, zeg maar. (dat kon niet eerder, schijnt).

Verder zijn we op dag 14 van de no cry sleep solution met ela die al maanden tussen de 3 (hemels!) en 12 (brakke zooi) keer komt snachts. Ja. Dat is best zwaar en kut, maar het boek (ik noem het af en toe liefkozend mijn nieuwe bijbel) helpt wel.
In de eerste plaats omdat het zo lekker zelfhulp-amerikaanse zut is waardoor je jezelf meteen niet zo allenig voelt staan in je probleem. Ook zien we al een soort van verbetering: Ze slaapt langer en beter smiddags en gaat makkelijker naar bed savonds. En ik ben er ook bewuster mee bezig. We hebben verbeterde strakkere bedrituelen, 1 voor dutjes en 1 voor naar bed en 1 voor 'als het al nacht is en ze dus weer moet gaan slapen'.
Ook staan we elke dag om half 7 op, ipv alleen als ze naar het kdv gaat. Dat helpt ook met mijn vermoeidheid al is het best zwaar om als je zoals afgelopen maandagnacht vanaf half 12 savonds (half)wakker bent geweest omdat madame tandje (2e boventand!) krijgt en niets anders wil dan bij jou liggen en drinken. (ze heeft dan bijtend speeksel waardoor je dus niet kan slapen van de jeuk/irritatie, dacht eerst aan spruw, maar was toch echt het tandje). En dan wel stoer en flink zijn en er om half 7 uit gaan (en gaan werken). Ja dat vind ik wel stoer van mezelf .

Omdat dit alles toch wel enigzins zwaar is (...) en het op mn werk nog steeds te druk is, ben ik sinds vorige week 1 dag xtra in de week thuis. de vrijdag. ziekgemeld. (en nu is er opeens WEL een vacature uit voor ondersteuning, waar iedereen bij ons al maaaaaaaaanden voor vraagt, hoe curieus ) (nou goed, ik speel dat spelletje dan wel mee, maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden hoe dat dat werkt, of ben ik nou te idealistisch...)

En ikben ook nog bezig met 'welke kleur is je parachute' om uit te vinden wat voor werk ik liever zou willen doen want het wordt tijd om te wisselen (zinkende schepen, ik wil er niet mee tenonder gaan, kost teveel energie, etc etc). En dat is stiekum erg prettig en fijn: ik doe dan eens iets voor mezelf, niet voor het huishouden, Ela, Neelix, anderen...

Bottom line: het komt allemaal vast in orde. En door er op deze manier mee om te gaan leef ik ook nog een beetje tussendoor ipv dat het een soort van waas is waarbij sleur je erdoorheen trekt (niet mijn manier).

Maar eh, wat zag ik, lieve Martineke, krijgt Maxim er een brusje bij?!?! (ik geef het echt op om alles bij te lezen dames, vergeef me aub). Waw!
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:04 schreef Martineke het volgende:
hoe gaat het met Jdee en Ela?? en niet te vergeten haar moeder?
ik volg alles maar half en ben eigenlijk benieuwdm heb het idee dat ik haar tijden niet gezien heb maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk
Verder:

HALLO DAAR ALLEMAAL!

hoop dat t goed/redelijk/houdbaar met jullie gaat enzomeer, en dat ik niet in de (hihi, wat een leuke smiley) hoef als ik verkondig dat ik echt alleen op vrijdags tijdens kantooruren kan kijken op dit forum. Maar jullie zijn echt in mn gedachten geweest de afgelopen maanden. alleen moet wel realistisch zijn met huidige leven: vrijdags it is.
liefs
Jdee
..en laat gaan...
pi_32371727
Heeeeee Jdee wat fijn weer even van je te horen ! Wat lijkt me het verschrikkelijk moeilijk om in deze heftige periode afscheid te moeten nemen van je moeder. Wel heel erg fijn dat ze nog zoveel van Ela mee heeft kunnen maken. Moet voor je moeder ook verschrikkelijk zijn om haar kleinkind niet op te zien groeien. Zo te lezen ga je er heel goed mee om, maar het moet toch beremoeilijk zijn. 'k denk vaak aan je. Sterkte ook met het erfelijkheidsonderzoek, da's dubbele schrik

Kun je iets meer vertellen over die slaaptechniek (als je tijd hebt) want het is hier ook huilen met de pet op, slopend is dat he.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:20:14 #72
63367 Jdee
pi_32372296
hmm, tjsa, iets meer vertellen... pfoe, waar begin ik. ten eerste even dit: het boek geeft meerdere ideeen en tips, er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome (of dromeland, eigenlijk). Wij hebben geprobeerd om de rituelen die we hebben meer specifiek te maken. dus echt: 1 uur voor ze normaal gaat slapen geen tv/veel indrukken mee/ drukte/winkel e.d.. Eten, daarna:
ela is moe (tekenen van moeheid jou welbekend ongetwijfeld): hup:
1. boekje op bank lezen met mama/papa
2. naar boven
3. daar ganglicht aan
4. dan door naar badkamer, badkamerlicht aan, tandenpoetsen met liedje
5. dan naar eigen kamertje (badkamerlicht samen uitdoen trouwens), geen licht aan in kamerjte (ganglicht geeft genoeg licht en het idee achter dit licht aan en licht uit verhaal is overigens dat licht je biologische klok triggerd, geen idee of we het niet te strak aanpakken maar t werkt wel zo, affijn, verder met t verhaal:), verschonen, pyama+slaapzakkie aan, dan naar mama en papas slaapkamer en daar op bed eten. (dit omdat dit tijdens de nacht ook zo gaat, de schrijfster adviseert om het hele nacht gedeelte hetlzelfde te houden voor de hele nacht wb voeden, verchonen, dus ALS ze verschoont wordt in de nacht (omdat t echt echt echt moet), dan gaat ook alleen het ganglicht aan).
6.als ze bijna slaapt, loskoppelen en dan WAKKER IN BED LEGGEN. het idee is dat ze dan, als ze wakker wordt snachts (en dat worden alle mensen een paar keer per nacht), ze wakker wordt op de plek waar ze ook in slaap is gevallen. En dat is een belangrijke voorwaarde voor het zelf, zonder (teveel) hulp van mij, weer in slaap kunnen vallen (wat ze uiteindelijk gaat leren, is het idee van t boek). Ze heeft nu de associatie dat ze mijn borst nodig heeft om in slaap te vallen. Ze wil wel slapen, maar weet gewoonweg niet dat ze het ook zelf fijn kan. Dus doorbreken die associatie. ook als t wiegen/autorijden/de fles is wat ze nodig hebben om in slaap te komen, dan wil je dat je die onhandige associatie verbreekt en een andere ervoor in de plaats brengt: je bedritueel.
nou, en eh, dat pink-in-de-mond gaat nog heel vaak niet goed, maar af ent oe lukt het me haar op het magische moment van 'ik ben te moe en te soezig om te protesteren en oh, daar is mn duim al, gelukkig!' in bed te leggen. ik zeg dan mijn...
7... keywords: woordjes die ze dan leert associeren met'ik ben moe en soezig en voel me lekker', dus bijvoorbeeld "ga maar slapen kleintje". (dit werkt al goed: als ze aan het fussen is en ik gebruik mn keywords, wordt ze rustiger dan als ik iets anders zeg!).

enne dat is het dan. beetje (te?) uitgebreid voorbeeld. maar ik wil je vooral op t hart drukken gewoon t boek te lenen (bib?)/halen want het lucht gewoon zo ontzettend op dat je er wat mee aan t doen bent, dat je je niet zo machteloos laat leiden door de spookachtige nachten des kindertijds!
ohja en houd slaaplogs bij, om de 10 dagen. niet eerder, dan raak je gestressed als er geen verschil is.
..en laat gaan...
pi_32372421
HALLO,

Ik heb dit topic net ontdekt en wil even melden dat hier ales voorbeeldig gaat. Onze Amber is al flink gegroeid en weegt al dik 5 kilo. Met borstvoeding gaat het prima, op wat zere tepels na..Amber heeft nu nog 5 a 6 voedingen per dag: om 7, 11, 15, 19.30 uur en 1x 's nachts, soms wil ze een extra voeding tussen 15 en 19.30 uur. Nu gaan we dus de voeding van 19.30 uur vervangen door flesvoeding, door de pijnlijke tepels en omdat dan mijn borstvoeding wat terug is gelopen. We gaan ook de nachtvoeding vervroegen naar 23.00 uur. Er wordt gezegd dat ze dan waarschijnlijk zal doorslapen tot de volgende ochtend 7 uur, zou wel lekker zijn..(Ik slaap nu eigenlijk ook al iedere nacht zo'n 7 uren)

We hebben echt geluk met zo'n zoete dochter. We hebben eigenlijk nog geen echte problemen met haar gehad. Ze slaapt, poept en plast goed en is bijna altijd vrolijk als ze wakker is .
Eeuwige waarheden zullen niet waar of eeuwig zijn, tenzij ze een nieuwe betekenis hebben voor iedere nieuwe sociale situatie
pi_32382563
Jdee wat zwaar zeg. Maar wel lekker dat je steun hebt aan het boek!

Ik heb gistermiddag het verlossende telefoontje gehad. Donderdag word ik opgenomen en vrijdag geopereerd.
pi_32389250
Bedankt voor het uitgebreide verhaal Jdee ! Ik ga dat boek zeker opzoeken, maar wilde eerst even weten of het wel aansloot bij mijn eigen ' principes' zeg maar, niet alle slaaptheorieen zijn dingen die ik wil/kan doen (laten huilen bijvoorbeeld). Maar dit klinkt helemaal in mijn straatje, voor een groot deel doen we het al zo, alleen leg ik d'r 's avonds in d'r eigen bedje en hevel ik haar als wij naar bed gaan over naar bedje nr. 2 naast mijn bed (zodat ik er 's nachts niet uit hoef). De reden dat ik haar eerst in haar eigen bedje leg en niet meteen in bedje nr.2 is dat ze vaak wakker wordt van ons als we in de jacuzzi gaan (die grenst aan onze slaapkamer). Maar ze is inderdaad vaak onrustiger als ze dan wakker wordt in een ander bedje dan waarin ze is gaan slapen. Het half slapend/half wakker in bed leggen doe ik al een tijdje, dat heb ik ook uit een boek, en dat werkt inderdaad goed.

Anitra fijn dat je nu niet meer lang hoeft te wachten en heel veel sterkte, ik duim voor je !!!
pi_32393086
Wennie, wij hebben dat probleem ook met de babyfoon.. zal wel iets Rijswijks zijn :S
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32400546
Jdee je slaaptechniek heeft al geholpen vannacht Myrthe vannacht niet overgeheveld maar in d'r eigen bedje laten liggen en ik werd vanochtend om 7.30 wakker en schrok me rot want Myrthe was heel de nacht niet gekomen. Even gecheckt bij d'r en ze lag nog lekker te slapen ! Uiteindelijk kwam ze om 8 uur. Heeeeeeerlijk zeg om een nacht goed te kunnen slapen, wat voel je je dan een ander mens. Ik had het boek gisteren meteen besteld bij Bol.com maar zelfs met jouw uitleg ging het dus al goed !! Nu hopen dat het doorzet en niet een eenmalige toevalstreffer was
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:36:23 #78
63367 Jdee
pi_32407698
go Myrthe! of eigenlijk Ladybos...
..en laat gaan...
pi_32413031
Jdee wat hier ook heel erg hielp bij het beter slapen was Myrthe echt warm aankleden. Blijkbaar werd ze toch vaak wakker van de kou. Slaappakje met voetjes eraan, romper eronder, en de combisleeper houden haar nu lekker warm
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:48:14 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32413505
Yep, ook hier weer. Al een aantal nachten met een huilend kind, en er dan zelfs bij je tweede weer niet bedenken dat het het misschien gewoon koud heeft .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32451171
Jdee fijn om weer wat van je te horen!
Wat ontzettend heftig en moeilijk allemaal. Hopelijk gaat Ela gauw wat beter slapen, het kan al zoveel schelen als jullie allemaal wat meer uitgerust zijn! Verder heel veel sterkte de komende tijd met je moeder en alles wat daarbij komt kijken. Het is geweldig dat je moeder nog zoveel van Ela heeft kunnen meemaken, en hopelijk komen er nog vele mooie momenten voor jullie samen!
©Dumbo
  maandag 21 november 2005 @ 15:58:54 #82
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32454867
Fuente, de babykamer is beneden en wij slapen boven, dus dat werkt niet echt. Overdag hoor ik Robin trouwens ook niet als ik in de eetkamer sta, dus ligt hij vaak in de box.

Vicky, lekker is dat hè!
Wij zijn zaterdag met de babyfoon teruggegaan naar de Babydump (we hadden 'm bij de babykamer gekregen). We hadden geen verpakking meer, maar ze maakten er geen probleem van en nu hebben we een digitale (met wat bijbetaling) en die werkt perfect! Afgelopen zaterdag was de eerste keer dat ik weer in m'n eigen bed sliep en het ging prima!

Met mij gaat het verder wel goed, weinig last nog van m'n "wonden" Vandaag voor het eerst alleen met Robin. Het gaat goed, maar het is nog wel wennen om het zorgen voor hem te combineren met andere dingen (hij is erg veel wakker namelijk), maarja, ik heb nog alle tijd om dat te leren
Mijn afvalstrijd!
pi_32458789
Wennie, die van ons komt daar volgens mij ook vandaan.. Hmm moeten wij ook maar terug ermee...

pff ik ben zooooo moe.. mega slaaptekort
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 november 2005 @ 19:59:49 #84
105888 renzell
pi_32460991
Jdee!
Goed om van je te horen! En heftig ook zeg, soms 12 ( ??!!!) keer eruit voor Elaatje. Fijn dat de supermethode werkt. Sterkte met je moeder en je meisje en natuurlijk met jouzelf.

Ladybos; ik wist eigenlijk niet dat het bij jou ook zo heftig was. Wat naar zeg. Hopelijk is deze methode ook voor jou het begin van heel veel mooie dromen.
  maandag 21 november 2005 @ 20:02:13 #85
105888 renzell
pi_32461059
En Vicky; ik hoop echt heel erg dat je snel heel veel kan slapen! Ik heb er met Julius ook erg veel last van gehad in het begin en het sloopt je echt. Vooral ook omdat je er ontzettend labiel van wordt. Sterkte!
pi_32464347
Renzell, gelukkig geen 12x hier, maar ze sliep naast m'n bed, en iedere keer als ze wakker werd begon ze te huilen totdat ik haar speentje gaf. Meestal zo'n 4 tot 6 keer per nacht. Dan ging ze wel meteen weer slapen, en ik hoefde er niet uit, maar je moet wel steeds wakker worden, en dat is ook best zwaar. nu gaat het al 3 nachten goed
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:48:44 #87
105888 renzell
pi_32487807
Wat fijn joh!
Dus de tips van Jdee werken gewoon, te gek! of zijn het toch die warme kleertjes...?

Hier een beetje een moeie moeder. Vriendlief heeft een hernia (kut kut kut) en kan in principe NIETS! Dus ik doe momenteel ALLES met Julius, ALLES in het huishuiden en werk daarbij ook nog eens 3 tot 5 dagen in de week. Kortom; ik zit in een soort permanente race tegen de klok. Krijg er gewoon zelf rugpijn van. Niet fijn. Maar als ik het heb over hoe ik me als moeder voel (dus buiten het sloven en rennen om, maar echt in verhouding met Juul), dan gaat het eigenlijk gewoon fantastisch. Het klopt gewoon zo allemaal en we hebben alledrie echt onze plek in het 'gezin' gevonden, heel fijn. Bovendien mag ik elke dag genieten van (uiteraard) het liefste en leukste kleine jongetje dat er bestaat, dusse... waar heb ik het over.

[ Bericht 37% gewijzigd door renzell op 22-11-2005 19:54:44 ]
pi_32488456
haha, dubbel is dat hè Renzell? Het ene moment denk je: ik kan niet meer en het volgende moment stroom je weer vol energie omdat je de gelukkigste moeder van de wereld bent als je je eigen kleine mannetje ziet
Maar eh, heb niet eventueel iemand die het een en ander voor je kan doen? Een moeder, vriendin of zus? Iig heel veel sterkte
pi_32491452
Oi Renzel dat klinkt zwaar zo ! Kun je niet een paar dagen zorgverlof opnemen ? Gaat die hernia lang duren of weet je dat niet ? Als het een overzichtelijke periode is dan is het vaak beter te doen dan wanneer je niet weet hoe lang het gaat duren. Wel heerlijk dat je zo kunt genieten van je knulletje
pi_32492384
anitra, het komt nu dus echt heel dichtbij. spannend! ben je erg zenuwachtig?

renzell wat balen voor je vriend en voor jouzelf. hoelang duurt zo iets, enig idee? is er een operatie in zicht of moet het met rust alleen over gaan?

jdee, fijn om weer even van je te lezen. al is het wel erg heftig allemaal. heel veel sterkte! en fijn dat De Methode lijkt te werken voor dat (niet)slapen van Ela.

biezb heerlijk dat 't zo goed gaat!

wennie, spannend zo alleen met je kind he. maar: het wen(t)wel!
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:28:06 #91
63367 Jdee
pi_32492772
even een tussendoor "go myrthe, go myrthe!" jompelmeisje . doe je dingggg...

Renzell> heel veel sterkte en succes, maar als je hulp kan krijgen; aannemen hoor. al ist maar een kamer stofzuigen of de afwas... hup! en veel sterkte voor je lief. Arme hij.
en die 12 keer, ik heb het een nacht eens bijgehouden, met krabbeltjes op een papiertje naast mn bed, en dat was dus echt 12 keer: elk uur zo ongeveer. echt bizar. ik geloofde het ook alleen omdat ik wist dat ik het steeds zelf had opgeschreven. in mn hoofd bijhouden hoevaak lukt me niet, dat is "1-2-3-veel" (hoewel, als die 'veel'dan bestaat uit minder dan 3 keer kan ik het achteraf reproduceren).

Ela is snotverkouden en hoest, zo zielig, maar enige voordeel: ze slaapt wel in ene wat langer: tot nu toe pas 1 keer wakker geweest sinds ze naar bed ging. hoezee! (we zien het maar positief)

en t warmer (NOG warmer eigenlijk: dus kruik erbij en ook sokjes aan) aankleden lijkt hier ook te helpen, alleen had ik r gisteren ietsiepietsie te warm aangekleed: zweetokseltjes... oeps... ik weet dat je ivm wiegedood er toch wel mee moet uitkijken, maar vooralsnog jubelen we nog over het resultaat: gisteren was het 5 keer eruit. hoezee! ik voel me meteen zoveel beter na zo'n nacht. Alleen had ze wel het gekke idee dat het om half 5 half 7 was en dus tijd om te babbelen en te spelen.

ik overtreed hier nu wel even mn eigen regel dat ik alleen op vrijdag berichtjes zou doen, maar ik ben eigenlijk heel erg enthousiast: vanavond is de eerste batch moedermelknetwerkmelk opgehaald door de mama van t kindje. ze is al wat ouder, maar de hoop is dat de bv de darmen van t kindje wat tot rust kan helpen brengen. En daar help ik aan mee. en dat geeft zo'n ontzettende voldoening! en ik hoef er nauwelijks extra voor te kolven, want ela drinkt al tijden niet meer alles op van t kdv, dus ik geef al minder mee tegenwoordig. En omdat het niet de hele voeding hoeft te vervangen boeit het niet dat het om hoeveelheden van 80-120 cc per dag gaat. jeu! iets echt positiefs wat ik kan doen voor anderen, naast mama en dochter en liefste zijn. jeu!

[ Bericht 8% gewijzigd door Jdee op 22-11-2005 22:36:07 ]
..en laat gaan...
  woensdag 23 november 2005 @ 06:57:01 #92
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32499302
Vicky, ik hoop voor je dat je snel wat meer slaap en regelmaat krijgt. Veel sterkte! Ennuh, gewoon teruggaan met die babyfoon. De man in de winkel riep al dat als er met deze iets mis is we gewoon weer terug kunnen komen.

Renzell, jeetje moet jij even bikkelen zeg! Neem zoals Jdee zegt alle hulp aan die je kan krijgen. En zorgverlof moet toch ook te regelen zijn Veel sterkte en beterschap voor je man

Bix, het was wel even spannend, maar het ging prima! We hebben lekker nog even samen liggen slapen en ik heb maar de boel de boel gelaten. Ik ben toch zo verliefd op mijn ventje, ik zou hem de hele dag wel kunnen knuffelen Vanaf vandaag ga ik toch wel even proberen het moeder-zijn wat meer vorm te geven Het huis kan wel een goeie beurt gebruiken namelijk

Jdee, ik kan me voorstellen dat het 'delen' van je moedermelk je een ontzettend goed gevoel geeft! Mooi dat je zo andere mensen kunt helpen Persoonlijk vind ik het nog steeds een vreemd idee
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 november 2005 @ 09:58:26 #93
105888 renzell
pi_32500995
Dank jullie. Misschien inderdaad geen slecht idee om binnenkort eens wat hulptroepen in te schakelen. Mijn repetitie van vanavond (ik regisseer een toneelclub) heb ik al afgezegd (volkomen legitiem, al voel ik mij altijd als ik iets afzeg, alsof ik eigenlijk iets stouts doe.... hmmmm, zal wel te maken hebben met middelbare school en spijbelen enzo...), dus dat scheelt. Vandaag even als een dolle mina door het huis en dan morgen hopelijk weer verder met mijn eeuwige plannenschrijverij (subsidies aanvragen voor theater: gedoe!!! begin er nooit aan!).
Ik weet niet hoe lang het gaat duren Bix. opereren gaan ze niet doen, omdat het 'naar binnen' is geschoten ipv 'naar buiten' (what ever that may mean), dus het is vooral rust rust rust wat de klok slaat. En ik weet helaas niet hoe lang.

Jdee; goede daad zeg! Het zou eerlijk gezegd ook niet bij mij opkomen, maar vind het wel een daad die respect verdiend. En hulde.
  woensdag 23 november 2005 @ 10:27:26 #94
63367 Jdee
pi_32501657
het voelt stiekum ook een beetej als een goede daad.net als geldgeven aan goede doelen, maar dan persoonlijker. altruisme is het niet hoor,ik krijg er een ontzettend goed gevoel bij. en dat heb je af en toe net effe nodig, nietwaar.

subsidies aanvragen? nee ik kan me voorstellen dat je daar een ontzettende molen mee in gaat, en dat ook nog VRIJWILLIG!? hihi. ach, het doel heiligt de middelen? Als t naar binnen is geschoten, kunnen ze het dan niet effe naar buiten lokken ("hierrrr herrrrniaatje, hierrr"), dit schiet niet op, rust met een baby in huis. veel sterkte hoor.

Wennie> knuffelen is ook moederen, toch? maar het is wel fijn voor je gevoel van eigenwaarde als je huis leefbaar is, das waar. Al blijft t gek dat dat er zo erg in zit bij ons dames, dat wij t huis als verantwoording zien. naja. das wel heel generaliserend natuurlijk...

potver ik zit hier mn eigen regels ontzettend te overtreden... tot vrijdag!
..en laat gaan...
pi_32502476
Jdee tot vrijdag en bedankt voor de jompels !

Nacht 4 ging ook goed, ze kwam om 12 en om 2 uur, heeft geslapen van 10,30 tot 9.00
Nacht 5 ging ietsje minder, ze kwam om half 12, 12 uur, half 3 en 5 uur, geslapen van 10.30 tot 10.00. Maar we houden vol
  woensdag 23 november 2005 @ 13:47:39 #96
61800 Rottdog
pi_32506315
Anitra alvast heel veel succes gewenst voor donderdag, hopelijk is het dan eens een keertje voorbij. Beterschap
  woensdag 23 november 2005 @ 20:37:01 #97
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32518067
Anitra veel succes hoor
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 20:43:03 #98
81992 Githa
pi_32518261
Anitra heel veel succes gewenst...

Jdee

[ Bericht 4% gewijzigd door Githa op 23-11-2005 20:56:27 ]
pi_32518674
Anitra heel veel sterkte en succes!
©Dumbo
  woensdag 23 november 2005 @ 20:56:30 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32518761
Anitra, sterkte inderdaad!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 23 november 2005 @ 22:26:40 #101
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_32522053
Anitra, heel veel sterkte. Ik hoop dat de operatie goed gaat.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_32522433
Dank jullie
Ik zit vol zenuwen, moet morgen om 11 uur in het ziekenhuis zijn.
Evenstar krijgt vrijdag een smsje als de operatie klaar is van Rick en denk dat zij dan wel een update post.

pi_32522552
Veel sterkte Anitra!

Andere moeders hier die het moeilijk hebben ook een
En Jdee, wat leuk dat jij actief moedermelknetwerkt! Ik wist niet dat er al echt vraag was ook naar donormelk.
pi_32525245
Anitra ook van mij heel veel sterkte gewenst
pi_32529022
zet 'm op anitra! (en artsen....)
  donderdag 24 november 2005 @ 09:54:27 #106
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32530201
Anitra, succes hoor.... !
  donderdag 24 november 2005 @ 10:12:37 #107
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32530569
Anitra succes vandaag en morgen
pi_32531648
Anitra helaas weet ik niet waar je voor geopereerd wordt maar ik wens je wel veel sterkte en succes!
pi_32551123
Anitra wordt geopereerd aan een cyste in haar rug die op een zenuw drukt en ontzettend veel pijn geeft. De kans dat de operatie helpt is niet zo heel groot maar als we nu allemaal hard duimen dan gaat het vast beter !
pi_32558044
Anitra, veel succes en sterkte!
Sara
Merel
Ukje
pi_32558388
Bedankt voor de uitleg Ladybos
Ik hoop dat alles goed is gegaan Anitra!!
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:04:49 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32558583
Ik Laat jullie zo snel mogelijk wat weten als ik wat meer van rick weet intussen maar een kaarsje aangelicht en draaien de duimen hier
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:36:36 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32581595
Rick heetf net gebeld
De opratie is volgens de arts volgens plan verlopen.. het heeft allemaal wat lang geduurd voordat ze uit de narcose was en er nieuws was..
Ze heeft i.i.g. gevoel in haar benen wat opzich positief is de kans opverlamming in de benen is nu wle nihil..
Ze ligt aan de morfine en mag sowieso tot en met zondag alleen maar in bed liggen.. veel pijn..
Nu afwachten geblazen.. Rick belt /smst me morgen weer als er nieuws is .

Zo en nu wil ik ff zeggen dat ik rete trots op haar ben omdat het een heftige operatie was niet zonder risico.. en ze zich er goed door heen gaat slaan en hopenlijk het effect gata krijgen wat gehoopt werd of zelfs beter!!
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 22:41:00 #114
81992 Githa
pi_32581724
Anitra wat een goed nieuws hopenlijk geeft het allemaal het gewenste effect ....

Beterschap meid
pi_32581979
Wat een goed nieuws inderdaad. Het is nogal wat hoor met 2 kinderen en altijd maar pijn hebben. Als je Rick spreekt laat hem dan even een dikke kus aan Anitra geven van Jessie en haar meiden
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:53:08 #116
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32582078
wat een goed nieuws hopelijk gebeurt er wat er moest gebeuren en heeft ze geen pijn meer als alles achter de rug is
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:01:54 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_32582301
sterkte anitra
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:03:49 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32582358
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:49 schreef jessie het volgende:
Wat een goed nieuws inderdaad. Het is nogal wat hoor met 2 kinderen en altijd maar pijn hebben. Als je Rick spreekt laat hem dan even een dikke kus aan Anitra geven van Jessie en haar meiden
doe ik
pi_32582373
Mooi nieuws Anitra! En nu afwachten...spannend!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:11:54 #120
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32582551
Joepie, wat een goed nieuws!

Heel veel sterkte met het herstel Anitra, en hopelijk heeft het het gewenste effect!
©Dumbo
  zondag 27 november 2005 @ 10:30:38 #121
105888 renzell
pi_32613061
Anitra; veel sterkte de komende tijd!
  zondag 27 november 2005 @ 10:44:02 #122
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32613156
Goh Anitra, dat heb jij (dat hebben ze) toch maar goed gedaan! Zet 'm op de komende tijd!
pi_32617076
spannend hoor anitra. een vlot & goed herstel gewenst (incl natuurlijk het allerbeste resultaat: van je pijn af! ik hoop het zo!). laat je je goed verwennen ondertussen?
  zondag 27 november 2005 @ 14:57:43 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32618398
Anyway, gister was ze erg versuft, vandaag is ze een stuk helderder, lijkt
wel.
Dat is tevens ook het probleem, ze heeft echt verschrikkelijke last van
afkickverschijnselen van d`r eigen medicijnen. Echt eng gewoon, die
spiertrekkingen.
Het is hierdoor op dit moment erg moeilijk in te schatten hoeveel pijn ze
heeft. Verder kan ze niet lang op bed liggen, dat is altijd al een probleem
geweest.
Kortom, op dit moment is het geestelijk nog steeds erg zwaar, misschien wel
zwaarder dan gisteren.
Wat dan wel weer een positief iets is is dat beide benen even warm
aanvoelen, en dat heb ik `r zolang ik `r ken, nog nooit horen zeggen.
Uiteraard zal ik alle knuffels overbrengen. Ik moest wel nog tegen je zeggen
dat jij een beetje om jezelf moest denken ook; Ja, dat zei ze echt :S

Groetjes en enorm bedankt voor jullie medeleven!

Rick

----

Een stukje uit de mail van Rick

die muts is zich druk aan het maken om mij
het is dus erg zwaar maar voorals nog positief dus wij jompelen nog harder en branden lke dag een mooi kaarsje

Ik heb het adres om een kaartje oid te sturen.. En ik denk dat ze het heel erg leuk zou vinden als er meerderen een kaartje zullen sturen dus als iemand van jullie wil.. mail me maar dan mail ik het adres van het zkh email staat in profiel
  zondag 27 november 2005 @ 18:27:06 #125
105888 renzell
pi_32623838
GVD, even spuien dat ik echt gruwelijk baal van de situatie hier. Vriendlief heeft dus een hernia en ligt of plat, of heeft zich achter de computer gesleept om te werken. Ikzelf ben steeds meer aan het werk (nu gemiddeld zo'n vier dagen per week) en zodra ik thuiskom begint het: boodschappen doen, koken, het huis dat weer een chaos is proberen enigszins te fatsoeneren, full-time (wanneer mogelijk) voor Julius zorgen en ook nog eens proberen orde te scheppen in onze financiele chaos. Door stomme fouten in het verleden hebben we schulden en het een is nog niet afbetaald of het volgende komt al binnen. Stapels post op tafel en ik ben de enige die er wat mee doet. Moet ook echt een project van ons samen worden, maar vriendje is nu zo ziek dat het er gewoon even niet de tijd voor is. Pffff, ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
  zondag 27 november 2005 @ 18:30:03 #126
105888 renzell
pi_32623942
En mijn fiets is ook nog kapot en ik heb geen geld om hem te laten maken en ook geen rijbewijs en vriendje heeft te veel pijn om vaak te rijden, dus ik moet alles lopend doen, aaarghh! Frustratie!!! En ik heb er rugpijn van!!!!
En en en.... ik loop echt niet de hele dag zo te balen hoor, ik probeer juist heel positief te blijven en meestal lukt dat ook, maar nu (heb net weer een stapel rekeningen opengemaakt) dus even niet.
pi_32626478
Renzelltje toch Ik wil je even heel veel sterkte toewensen en hopelijk is alles snel weer wat beter
  † In Memoriam † zondag 27 november 2005 @ 21:58:28 #128
81992 Githa
pi_32629250
Renzell als er iets is wat ik voor je kan doen .....
  zondag 27 november 2005 @ 22:12:58 #129
105888 renzell
pi_32629708
Jullie zijn lief! En nee Githa, ik geloof niet dat er iets is dat je kan doen. Ik hoop gewoon echt heeeeeel erg dat vriendje snel weer beter is, want het is maar niks gezellig bij ons thuis nu.
  zondag 27 november 2005 @ 22:18:53 #130
34891 melonovy
La Kutschie
pi_32629895
He get wat naar allemaal Renzell, 't komt dan allemaal tegelijk en op het verkeerde moment, niet leuk!
Dikke kus voor jou!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32630760
renzell, dat klinkt erg zwaar ja, niet iets om heel lang vol te moeten houden. ik hoop ook dat je vriend snel weer beter is. en anders toch echt maar hulptroepen inschakelen hoor! sterkte ermee. slaap je zelf wel weer goed trouwens?
  zondag 27 november 2005 @ 23:50:43 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32633074
Gatsamme, Renzell. een ziek vriendje EN boze enveloppen. Of dat al niet moeilijk genoeg is los van elkaar. Als er iemand hulp aanbied in je omgeving, gewoon aanpakken hoor, hoe positief je je soms ook voelt. Een goei pan soep kan af en toe wonderen verrichten . Laten we hopen dat papa-Julius snel weer beter is, dan komt hij (en de rest) weer op z'n pootjes terrecht. En wat een klote-fiets, om je net nu te laten zitten. Stom stom...
  zondag 27 november 2005 @ 23:57:15 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32633278
Shit Renzell... balen dat nu even alles tegelijk bij elkaar komt...
Ik ga heel hard duimen dat vriendje er snel weer een beetje bovenop is...
  zondag 27 november 2005 @ 23:57:44 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32633294
Kan je trouwens niet van iemand een fiets lenen for the time being... Dit is nou niet echt het weer waarin veel mensen zelf zullen willen fietsen.
pi_32633582
Renzell wat vervelend allemaal Sterkte..
(En het is niet mogelijk al je schulden op te tellen en ergens 1 lening te openen, die je dan maandelijks afbetaalt oid? Ik weet niet of het handig is, maar lijkt me wel zo overzichtelijk..)
  maandag 28 november 2005 @ 00:09:14 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32633637
renzell
pi_32637635
Renzell, wat rot zeg! De financiele zooi is hier ook nog wel herkenbaar (wij hebben ook schulden en dat machteloze gevoel wat je er soms van krijgt...)
Sterkte meis ! Hopelijk is je mannetje snel weer op de been...
Sara
Merel
Ukje
pi_32638656
renzell ik heb je even gemaild (jaja hij doet het weer ) iig een hele dikke knuffel van deze kant!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  maandag 28 november 2005 @ 09:48:18 #139
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32638778
Anitra zet em op he, blij dat de operatie wel goed is verlopen

Renzell wat ronduit kut zeg het komt vast allemaal goed, maar t valt allemaal niet mee om t goed te laten komen altijd. beterschap voor je mannetje
pi_32644294
Sterkte renzell
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_32645451
Anitra, fijn dat de operatie goed is gegaan, veel sterkte met je herstel

Renzelltje toch, das ook niet niks wat je zo op je bordje hebt liggen... Kun je niet even zorgverlof opnemen zodat je thuis orde op zaken kunt stellen ? Of hulptroepen voor de boodschappen (albert.nl, maar is niet goedkoop, wat met geldproblemen dus misschien ook niet zo handig is). Buurvrouw met fiets die je mag lenen misschien, of die wat boodschappen voor je mee kan nemen ? En wat je geldproblemen betreft, heel veel sterkte daarmee. Ik heb ook in die situatie gezeten en het is heel zwaar, vraagt veel tijd maar ook heel veel geestelijke energie. Probeer het niet de rest te laten overschaduwen.
  maandag 28 november 2005 @ 19:20:55 #142
105888 renzell
pi_32652127
Dank jullie wel allemaal. Jullie opbeurende woorden helpen me echt! Ze geven me het gevoel dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta.
Op een aantal fronten gaat het al een ietsiepietsie beter. Mijn telefoon, die door Julius zodanig ondergekwijld was, dat ie met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen was, is vervangen door de oude telefoon van Sugar. Mijn fiets, die werkeloos aan de lantarenpaal voor ons huis staat, heb ik tijdelijk kunnen vervangen met die van een vriendin. En ik kreeg vandaag te horen dat me waarschijnlijk een kleine financiele meevaller te wachten staat , al hebben we daar niet perse nu iets aan, want het gaat pas over volgend jaar.
Jammerlijk is alleen dat Julius het knaagdier mijn borst heeft opengeknaagd en het voeden dientengevolge echt TE veel pijn doet momenteel. En om heel eerlijk te zijn, voelt dit een beetje als de spreekwoordelijke druppel en denk ik er sterk over de handdoek in de ring te gooien wat betreft de borstvoeding. Ik geef het nog even de kans, maar als dit binnen een week of twee niet genezen is, dan moet Juul jammerlijk genoeg afscheid gaan nemen van het gezellige natafelen bij moeders aan de borst. Ik zou dit echter wel echt jammer vinden, want ik ben zo gaan houden van die momenten samen met mijn kleine haasje. Het idee echter, dat ik zo meteen naar beneden moet omdat ie eigenlijk ECHT gevoed moet worden nu, maakt dat ik al bijna tranen in mijn ogen krijg van de pijn. AAAAAAAH!
pi_32654321
aiai, dat is vervelend zeg. en kolven, is dat nog een (minder pijnlijke?) optie nu?
  maandag 28 november 2005 @ 20:50:00 #144
105888 renzell
pi_32654546
Ja Bix, ga ik morgen wel even proberen, want dit is echt te pijnlijk. ik ben trouwens ook bang dat ik hem vroeg of laat een flinke tik verkoop, gewoon uit impuls...
pi_32654693
maar hij heeft je dus echt flink gebeten? of is 't een 'kloof' oid? misschien zoek ik 't BV-topic er wel weer even bij.
pi_32659459
renzell
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_32661505
Ow Renzell...soms lijkt het ook wel allemaal tegelijkertijd te komen he? Inmiddels ook alweer wat meevallers gehad lees ik dus dat scheelt alweer wat...ik herken je situatie wel een beetje, want wat er hier de afgelopen weken aan de hand is geweest is o.a. het volgende (misschien dat je nog wat kan lachen, het is geschikt materiaal voor leedvermaak!)

- kortsluiting in de elektrische kookplaat waardoor die gloeiend heet werd en de waterkoker die erop stond smolt. Het hele huis stond blauw van de gesmolten-plasticwalm en toen ik alleen maar even de brandweer belde om te vragen hoe ik dat het beste kon ventileren, stonden er 3 minuten later 3 brandweerauto's, 2 politiewagens en een fotograaf voor de deur. Waarschijnlijk komen we nu in de dorpskrant
- dezelfde dag als de kortsluiting: wasmachine kapot, gigantische lekkage op de bovenverdieping. Er staan nu hele mooie kringen op het plafond van de benedenverdieping.
- ook dezelfde dag: in een poging al het water op te dweilen val ik van de trap. Kom terecht op m'n stuitje. Datzelfde stuitje, waar ik na de bevalling nog zeker 8 weken last van heb gehad. Gevolg: weer niet kunnen zitten, denk dat het weer gekneust is ofzo.
- En ook die dag nog: 1 van m'n ratten blijkt een nieuw tumor te hebben, terwijl een andere tumor pas een maand geleden verwijderd is.

Enkele dagen daarvoor:
- stofzuiger begeeft het, niet meer te repareren. Nieuwe stofzuiger is dus nodig.
- auto moet APK gekeurd worden. En jaa hoor, of we voor 400 euro aan reparaties willen laten doen anders wordt hij niet goedgekeurd
- baarmoederontsteking bij een rat. Het ding moet er direct uit (de baarmoeder). Kosten: 60 euro

Dus je bent niet de enige bij wie het af en toe niet zo lekker loopt allemaal. Gelukkig kan ik er nu alweer hard om lachen, om deze 'stream of bad luck' (ook omdat we alle rekeningen nog niet open gemaakt hebben hoor!). De nieuwe stofzuiger is inmiddels binnen. De wasmachine wordt hopelijk binnenkort gemaakt, gelukkig valt het nog onder de garantie. De verzekering is gebeld voor de gesmolten waterkoker, de elektrische kookplaat en de waterschade Gelukkig staat het huis er nog!
It's all up to you
  dinsdag 29 november 2005 @ 08:13:19 #148
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32663630
Anitra, sterkte met je herstel

Renzell, fijn dat het al wat beter gaat, succes met de bv

TearSong, klinkt ook leuk allemaal

Hier gaat het niet zo denderend. Ik ben al vanaf donderdag zwaar verkouden en dat gaat gepaard met keelpijn, hoesten en een zo nu en dan uitvallende stem. Normaal is het leuk dat Robin zoveel wakker is, maar nu wel erg vermoeiend, want hij vraagt gewoon veel aandacht, dus ff een uurtje tussendoor slapen lukt vaak niet.
Dat het "van onderen" nog niet helemaal in orde is, merk ik ook wel als ik hoest of nies, die druk voelt dan nog vervelend aan.
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 10:14:08 #149
81992 Githa
pi_32665172

Voor alle dames hier....jemig, wat een weekjes hebben jullie gehad, dat dit klaverje het tij maar mag keren
pi_32667424
Githa, je klavertje werkt hier! Vanochtend een sms'je gekregen dat we een Veronica puzzel gewonnen hebben. We weten alleen nog niet wat, of een pakket audio/dvd/tv/vcr-stumen t.w.v. 350 euro of een arrangement bij sauna & beautyresort de zwaluwhoeve

Wennie: zwaar he? verkouden/ziek zijn en dan nog zo'n kleintje erbij. Dat viel mij ook best tegen...je hebt weinig tijd om goed uit te rusten...beterschap!
It's all up to you
pi_32670202
Damn.. had ik net een heel stuk getikt gaat het fout... Nou ja dan beginnen we gewoon opnieuw.

Tearsong, gaaf dat je een prijs gewonnen hebt, ben benieuwd wat het is!!

Jeetje Wennie, nog steeds ziekig, balen zeg. Ik had er verleden week ook last van, keelpijn, snotneus enzo maar heb vitaminepillen gehaald en het gaat een stuk beter..

Mijn "onderkantje" is eigenlij zo goed als genezen.. gelukkig..

Hier gaat alles een stuk beter, ik kan eindelijk een beetje gaan genieten van Amber. Ze is over het algemeen heel gezellig, lacht lekker, drinkt over het algemeen goed en huilt gelukkig een stuk minder...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:11:48 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32684362
Even kort maar bondig :
Het gaat super goed met anitra.. zelfs zo goed dat ze morgen naar huis mag
ze heeft minder pijn en warme benen wat positief is dit was dus eerst niet zo!! ze zijn allemaal wel beduusd omdat het zo goed gaat maar dat is logisch.. nu op naar ene rustig herstel.. maar ben zo blij dat er al een verbetering is die aanzienlijk is.
En waar kan ze beter herstellen als bij der gezinnetje
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 23:14:57 #153
81992 Githa
pi_32684481
JIPPIE !!!!Anitra wat goed dat is toch gewoon super goed nieuws.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:37:48 #154
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32691079
erg goed nieuws

sturen ze kaarten door vanuit het ziekenhuis??? die komt vandaag dus aan
pi_32691109
Fijn dat ze weer naar huis mag!! Beterschap Anitra!!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 30 november 2005 @ 11:38:33 #156
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32692333
wat een geweldig nieuws voor Anitra (en haar gezin)
©Dumbo
pi_32693090
Ik ben weer thuis
Mag even op zitten en daarna weer plat.
Het gaat idd goed met de pootjes en de pijn trekt steeds verder terug.
De wond zelf voel ik niet, maar dat komt omdat ik dus danige pijn gewend ben dat dit dus peanuts is.

Na 23 januari (als de arts er mee akkoord gaat) mag ik gaan beginnen met opbouwen en therapie, nu voorlopig 20 minuutjes zitten en dan rusten.

Iedereen bedankt voor de steun!!!
pi_32693170
anitra, wow!!! nu al thuis! wat een goede berichten! doe je voorzichtig aan?

komt m'n kaartje zeker te laat in 't ziekenhuis aan...
pi_32693404
Anitra wat goed

(Bix de mijne ook niet, maar ze zullen t wel doorsturen denk ik)

Echt geweldig om te horen dat het nu al zoveel beter voelt
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32693735
Wat fijn Anitra Eindelijk een lichtpuntje !!!
  woensdag 30 november 2005 @ 13:01:08 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32694081
welcome home mopje
  woensdag 30 november 2005 @ 13:57:37 #162
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32695532
zo wat goed dat je nu al thuis bent
knap lekker op ben echt heel blij voor je
  woensdag 30 november 2005 @ 16:25:29 #163
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32699679
Anitra, succes met je herstel

TearSong, het valt best wel zwaar ja. Ik voel me gelukkig alweer wat beter. Ik heb gister lekker 3 uur met Robin op bed gelegen en vannacht heeft ie goed geslapen, dus ik ook

Vicky, ik slik nog steeds m'n Gravitamon (had nog bijna een vol potje) en ijzer, dus dat is het niet. Ik was alleen vorig jaar aan de inhalator gegaan nadat de dokter me asmatisch had bevonden en daar ben ik mee gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Maar nu dus weer te laat ermee begonnen en dan krijg ik meteen weer zoiets
Mijn afvalstrijd!
pi_32699737
Wat goed Anitra, lekker dat je weer thuis bent!
It's all up to you
  woensdag 30 november 2005 @ 21:58:47 #165
61800 Rottdog
pi_32710459
Anitra fijn meid dat het zo goed gaat en heerlijk dat je weer thuis bent
pi_32755865
Bix, Jessie en Martineke de kaarten zijn aangekomen
Heel erg bedankt voor de lieve woorden!!!

Hier gaat het even wat minder, gisteren al wat meer pijn rond de wond en vandaag voor het eerst gedouched en dat duurt echt te lang.
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:17:56 #167
3142 m@x
pi_32756265
Het is allemaal natuurlijk nog heel vers Anitra. Zo'n operatie is niet niks. Ik ben blij voor je dat het achter de rug is en ik hoop dat je snel weer op de been bent!
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:44:36 #168
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32756998
yw fijn dat je weer thuis bent en rustig aan he! tis niet niks zon operatie
pi_32765262
Ik heb mezelf behoorlijk vergist in de operatie
Ik dacht dat doen we wel ffies, maar na de operatie moest ik dus 72 uur plat liggen, de morfine moest er binnen 3 uur vanaf ivm allergiewist niet dat dat ook bestond, zonder medicijnen de eerste 36 uur door, afkick verschijnselen van mijn eigen medicijnen, spierontspanners moeten slikken omdat ik mijn armen in zoverre niet onder controle had dat het gevaarlijk voor de wond werd en vandaag heb ik gezien doormiddel van een foto hoe groot de plek eigenlijk is

Maar ben blij dat ik het toch gedaan heb!!!
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:50:55 #170
61800 Rottdog
pi_32766353
We duimen allemaal dat het ook gaat lonen Anit
pi_32767098
Anitra sterkte hoor. Het is me nogal een ingreep geweest he. Psychisch lijkt het me ook heel zwaar. Maar dat zal nog wel komen als je lichamelijk wat beter ben. Hou daar ook rekening mee he. Het moet ook nog allemaal een plaatsje krijgen
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:42:03 #172
105888 renzell
pi_32767553
Anitra sterkte met alles!
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:23:22 #173
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32863769
Anitra veel sterkte!

Renzell, hou jij het nog een beetje vol allemaal?

Hier gaat het redelijk. Heb nog steeds wat keelpijn en verkouden, maar verder gaat het wel ok. heb alleen niet zoveel fut, de eerste na de bevalling zijn er weer. Dus wij hebben vandaag lekker een pyjamadagje
Morgen komt m'n moeder lekker tutten met Robin en helpen met schoonmaken voordat we het huis gaan versieren met kerstspullen. Heb er nu al zin in!
Ik heb van Sinterklaas kaartjes voor Beauty and the Beast gekregen (was eigenlijk bedoeld voor de kerst, maar de voorstelling is al 22 december ). Dat wordt de eerste dag dat ik m'n ventje bij iemand anders achter moet laten Daat heb ik dus echt geen zin in
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:01:07 #174
105888 renzell
pi_33065665
Hier een bericht van een inmiddels behoorlijk uitgeputte moeder.
Situatie ongewijzigd hier.
Juul, die altijd fantastisch heeft geslapen, doet dat nu niet meer.
Fase of niet, het duurt nu al weken dus voor mij voelt het al niet meer als een fase.
Twee drie keer per nacht is het raak en gilt ie net zo lang tot ik hem voed.
Ik wil de 5-minuten methode gaan uitproberen, maar zit zo aan mijn tax, dat ik niet weet of ik dat (in mijn eentje) kan opbrengen. Sander slaapt (na weken in het logeerbed gelegen te hebben) weer naast me en dat is ook niet bevoordelijk voor mijn rust. Het bed is te klein en hij moet door de pijn wel 20 keer per nacht draaien. Kortom; vannacht moet ie maar weer naar de logeerkamer, helaas.
Nou, om een lang verhaal kort te maken. Ik zit er ff helemaal doorheen! En moet vandaag ook werken tot 22.00uur vanavond. Bah!!!!
Zo, en nu zet ik mijn glimlach weer op mijn gezicht en ga ik kwiek en fluks mijn regietje voorbereiden. Nee, het is echt niet zo dat ik bij de pakken neer ga zitten, maar zo 's ochtends, met ogen dik van de slaap, vervloek ik de hele situatie echt!!!
pi_33065842
arme renzell het klinkt ook echt heel zwaar. wat bedoel je precies met de 5 minuten methode?
pi_33065904
Achjeetje renzell, sterkte Slaapgebrek is zo slopend.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 14 december 2005 @ 10:15:25 #177
105888 renzell
pi_33065919
Sugar kwam daarmee. Het schijnt heel bekend te zijn en ook echt goed te werken. Als die kleine aan het gillen is, ga je na 5 minuten kijken, maar je haalt hem er niet uit. Wel even troosten, kusje geven etc. En dan dus weer weg. Vervolgens ga je na 7/8 minuten weer terug en herhaalt dit ritueel zich. Belangrijk blijft om hem er niet uit te halen. De tussenpozen worden steeds groter en op een gegeven moment valt ie (hopelijk) uit zichzelf weer in slaap. Op deze manier leren ze dus in feite dat je wel komt als er echt paniek is, maar dat ze er niet steeds uitgehaald worden om te drinken. Snapt u?
  woensdag 14 december 2005 @ 10:17:04 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065951
Renzell, is het een idee om eens te gaan praten op het CB over slaaptraining oid? Dat je het idee krijgt dat je daarvandaan ook steun kan krijgen?
pi_33066021
renzell, er heeft wel eens een topic gelopen op fok, misschien heb je hier nog wat aan!

De strijd om het slapen - dagboek
pi_33066037
ohja, die ken ik als de "5-10-15 minuten methode". werkt hier heel goed. hoewel ik 'm niet zo strikt toepas als jij nu beschrijft, ik troost wel eens wat uitgebreider (haal anna er wel uit, en houd haar even tegen me aan, daar wordt ze meteen rustig van) en ook met borst als het nodig is. maar wel standaard terugleggen, en de tussenpozen inderdaad steeds langer laten worden, dan gaat 't geheid een keer goed!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:24:52 #181
105888 renzell
pi_33066128
Misschien wel BE, maar ik denk dat ik eerst toch die 'methode' eens uit wil proberen. Ik moet er alleen even de fut voor zien te vinden. maar dei situatie zoals ie nu is, breekt me ook op, dus er moet sowieso iets gebeuren. En als dat niet werkt, dan is het CB idd helemaal geen slecht idee.

Het is niks voor mij, dit gedoe. Ha, voor wie wel?! Nee, maar snap je...? Eigenlijk ben ik een enorme optimist. En ik heb eigenlijk juist heel goede zin in het leven momenteel. Alles gaat goed met mij! Ja, behalve dit dan. En dat is nogal wat helaas.... het heeft zo veel effect op het leven van alledag. GRRRRRRR, daar word ik BOOS van!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:26:00 #182
105888 renzell
pi_33066159
Dank Bix, vind ik toch wel bemoedigend. Hoop dat ik vannacht de fut heb ervoor te gaan.
pi_33066188
Renzell, sterkte meis! Ik heb helaas verder geen tips voor je, maar leef wel met je mee.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 10:30:50 #184
81992 Githa
pi_33066260
Renzell
Die 5-10-15 min. methode doet het hier ook prima, ik zou zeggen heel veel succes en sterkte met het toepassen ervan, zeker in je eentje is dat zwaar.
en jij een Super hoe positief jij blijft schrijven
pi_33066326
renzell, het kost inderdaad heel erg veel energie he. balen als je eigenlijk nog zoveel andere dingen ook wil doen. is het mogelijk om je doelen tijdelijk even een beetje aan te passen naar een haalbaarder niveau? anders blijft elke dag frustrerend, terwijl het ook belangrijk is om van wat je wel kunt doen te genieten (deze tijd gaat zo snel weer voorbij). heel veel succes ermee!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:36:23 #186
105888 renzell
pi_33066374
Dank je Githa. maar het voelt juist helemaal niet zo. Ik voel me een enorme zeikerd. Weet dat dat nergens op slaat, maar toch voelt het zo.
Zo, en nu stop ik, want ik moet werken.
Jullie zijn erg lief allemaal. Ha, als Fok! er niet was had ik mij nu misschien wel bij een aantal pakken neergevleid, om er voorlopig niet meer vandaan te komen.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:37:35 #187
105888 renzell
pi_33066421
Bedoel je qua werk enzo Bix?
  woensdag 14 december 2005 @ 10:38:09 #188
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33066431
renzell het klinkt erg zwaar allemaal. Kan me voorstellen dat je er een beetje aan onderdoor gaat ondertussen. Hopelijk gaat die 5 minuten methode werken, en hopelijk kun je er de kracht voor vinden om het uit te proberen.

Ik doe nieuwe dingen uitproberen trouwens meestal liever in m'n eentje dan samen met Micha, omdat ik ook geïrriteerd wordt als hij geïrriteerd raakt Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Heel veel sterkte in elk geval!
©Dumbo
  woensdag 14 december 2005 @ 10:39:00 #189
105888 renzell
pi_33066456
Want als je dat bedoelt, dan.... nee. Ik zit ram en ramvol deze maand en er is niets maar dan ook niets wat ik af kan zeggen.
Maarrrrr.... genieten van Juultje kan ik gelukkig echt nog wel hoor! Ik geniet van elke seconde dat ik hem zie. Ha, behalve 's nachts, want dan kan ik hem wel achter het behang plakken.
pi_33066515
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef renzell het volgende:
Ha, behalve 's nachts, want dan kan ik hem wel achter het behang plakken.
Dat is ook een optie natuurlijk, heb je nog rollen in huis?
  woensdag 14 december 2005 @ 10:42:08 #191
105888 renzell
pi_33066518
ja Tex, dat herken ik wel, maar het is nu gewoon echt een kwestie van TE veel vermoeidheid. Als ik 's nachts WEER wakker word als ik net een half uur lig te slapen, dan kan ik het gewoon bijna niet opbrengen om er weer uit te gaan. Laat staan dit 5, misschien wel 10 keer te herhalen. Maar wie weet, misschien kan Sander toch meedoen vannacht, hij hoeft hem immers niet op te tillen, alleen maar naar zijn kamertje te strompelen...

Shit, en nu moet ik echt echt echt stoppen. dank allemaal voor de lieve worden!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:43:05 #192
105888 renzell
pi_33066543
Hmmmm, misschien geen gek idee Easy.... ik kan nog wel ergens wat opduikelen denk ik zo...
pi_33066640
renz ja ik bedoelde inderdaad werk, of wat er verder nog maar allemaal gebeuren moet (misschien hulp inroepen waar mogelijk?). voor je 't weet ben je nog verder van huis (als je 't echt laat oplopen tot overspannen-heid kan 't een tijd duren voor je daar weer bovenop bent). nou ja ben bang dat ik je nu alleen maar schrik aanjaag, terwijl ik bedoel: heel veel sterkte ermee en je kunt niet meer doen dan je nu al doet!
pi_33068477
Renzell je bent helemaal geen zeikerd hoor! Het is vreselijk vermoeiend om voor een kind alleen te zorgen en als hij ook nog eens zo slecht slaapt waardoor jezelf ook geen rust krijgt is dat verschrikkelijk zwaar!!!
Ik ga heel hard duimen dat Julius snel weer wat lekkerder gaat slapen!
pi_33069009
Renzell: je hebt ook alles tegelijkertijd nu he? Ik hoop dat je methode werkt, hier werd hij ook aangeraden door m'n yoga-lerares. En ik geloof dat Ria Blom er ook over schrijft in haar boek.

Oh, er wordt hier een Tomas wakker, laat ik maar eens gaan kijken
It's all up to you
pi_33069616
Renzell Sterkte met de 5 minuten methode, ik kan Myrthe nog geen 15 seconden laten huilen dus 5 minuten zou ik echt niet volhouden. Maar Myrthe huilt ook bijna nooit (in ieder geval niet als er niets aan de hand is) dus ik heb ook geen oefening gehad Ik ben net als Jdee bezig met de slaaptraining op basis van het boek ' the no cry sleep solution' en dat werkt best goed. Ze slaapt overdag veel langer en haast al op vaste tijden, 's nachts wordt ze nog wel 2 -3 keer wakker maar ze slaapt meestal wel snel weer in. Sinds gisteren ga ik 's avonds naar bed als Myrthe ook naar bed gaat, om maar zo veel mogelijk slaap te krijgen. Myrthe lag er gisteren om 21.15 in en ik om 22.15 (nog even in bad geweest). Vanochtend was ze wakker om 7.15 (vannacht 3x eruit geweest om d'r speentje te geven) en toen heeft Mr.Bos haar beziggehouden tot hij om 8.45 naar zijn werk moest, toen is ze bij me komen liggen en ze viel weer in slaap, geslapen tot 11.15 !! Dus ik heb een heerlijke lange nacht gehad ondanks dat ik er een paar keer uit moest ben ik beter uitgerust dan ik in tijden ben geweest. Dus dit gaan we er voorlopig maar even inhouden.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:17:28 #197
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_33070113
Nav het zwangerschapshormonen topic vraag ik me af waar Catootje is gebleven? En hoe het met Danielle is? Ik zag haar naam namelijk in dat topic langsschuiven en ze is volgens mij al heel lang niet meer geweest hiero!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:11:21 #198
63367 Jdee
pi_33166072
Renzell> succes en veel rust gewenst. Hier ook de no-cry-sleep-solution aan het doen net als Ladybos en het werkt! duurde wel langer dan de gegeven dgen omdat er griep+tandjes+'gaan staan'spurt tussendoor kwam, maar ze slaapt nu 2 keer dutje op een dag van 1,5-2 uur en 45mins-1,5u en snachts sinds een week (!) slechts 3 keer eruit. En MAN wat slaap ik dan opeens lekker zeg. En ik ben er echt maandenlang om het uur, twee uur uitgemoeten dus ik kan me goed invoelen hoe je je voelt. K*T. Ik had voor mezelf ook steeds de mantra "de-ze-nacht-komt-nooit-meer-terug" (leer je toch nog iets van de weeen wegpuffen ) voor ogen en rekende op het doorkachel mechaniek en op hulp van NEelix en vrienden voor t huishouden. Afgelopen 4 nachten is ze steeds 4-5 uur gaan slapen. en trots dat ik ben. Ik duik er soms ook met haar in, 7 uur savonds. En dat is echt uit pure noodzaak, niet gezellig, maar het helpt wel.

dus: you're doing great. Houdt moed! gogogo! je kan het! *blaast wat energie je kant op*
Ik had even een andere vraag:

past in een renault twingo (of vergelijkbaar zoals ze die dan in die klasse verhuren) naast 2 volwassenen ook een kinderzitje? (klass 1, eentje groter dan de maxi cosi).ik wil een auto huren, maar er staat dat het maar voor 2 personen is, maar dat lijkt me toch stug als er voor 4 personen bankplek is?

iemand een idee?
..en laat gaan...
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:04:04 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33167496
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:17 schreef Ireth het volgende:
Nav het zwangerschapshormonen topic vraag ik me af waar Catootje is gebleven? En hoe het met Danielle is? Ik zag haar naam namelijk in dat topic langsschuiven en ze is volgens mij al heel lang niet meer geweest hiero!
Ik zat gisteravond oude topics terug te lezen over mijn punctie en dat we net zwanger waren en vroeg me hetzelfde af!
Ik heb echt geen idee hoe ' t met Catootje en Danielle gaat.. Jammer, ben best benieuwd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33168309
Jdee fijn dat het bij jullie ook beter gaat met slapen ! Myrthe sliep vannacht van 9.15 tot 4.45 aan 1 stuk door, heerlijk !! (ben wel even gaan kijken of ze nog leefde toen ik toch naar de wc moest

ps. Jdee kom je ook naar de Meeting net-nog-wel/niet-baby 22 januari?

Renzell hoe is het met de 5-minuten training gegaan ? Trek je het nog een beetje ? Slaapgebrek vind ik echt verreweg het zwaarste van het afgelopen (bijna) jaar. Dat beinvloedt zo ontzettend veel. Hopelijk gaat het bij jullie snel weer beter.
  zondag 18 december 2005 @ 19:00:37 #201
105888 renzell
pi_33197848
Jdee; dank!

Ladybos; mjah, wat zal ik zeggen. Vannacht 1 uur geslapen en door moeheid 5 min. methode nog niet toegepast. Ben te moe voor woorden. Echt helemaal opgebrand. Maar Juul komt wel langzaam uit zijn dip geloof ik. Dus ik houd moed! Dank!
  † In Memoriam † zondag 18 december 2005 @ 19:50:06 #202
81992 Githa
pi_33199321
Jdee blij te lezen dat bij het jullie beter gaat....keep it up!
ik ben eigenlijk wel rete benieuwd naar Ela.... is ze al erg groot geworden enne maakt ze het huis al onveilig ? ...*vertel*vertel*

Renzell toch

Jordy is hier na zijn verkoudheid 2 weken terug, ook een aantal keer per nacht wakker geweest. De 5 min. methode helpt wel, maar voorkomt niet dat hij wakker wordt.
Nu sliep Jordy overdag 2x 1 a 1,5 uur, dus heb ik hem eens 1x 1 uur laten slapen en toen wakker gemaakt, in de hoop dat hij s' nachts beter zou doorslapen.

HET WERKT gelijk de eerste nacht sliep meneer door en de dag daarna en gister ook! misschien eens proberen ?
Ik weet niet of het werkt voor Julius, maar het is het proberen waard....sterkte!
  zondag 18 december 2005 @ 21:22:52 #203
61800 Rottdog
pi_33201817
Niet bemoeiereig willen overkomen maarre Renzell jij zult het toch moeten omgooien wil je verandering zien. Je blijft nu steeds het cirkeltje rond gaan meid en daar wordt jij niet fitter van
pi_33203984
Sterkte Renzell!

Jdee, wij hebben een Clio en daarin past-ie wel, maar Twingo weet ik dus niet.. Waarschijnlijk kan de stoel toch wel naar voren? En als het om 1 dagje gaat is de winteractie van http://www.budget.nl/ misschien leuk, dan past-ie zeker.
  zondag 18 december 2005 @ 22:44:57 #205
105888 renzell
pi_33204774
De 1 uur van vannacht lag meer aan mij dan aan Julius Rottdog. Na weken lang uit mijn slaap te zijn gehouden speelt mijn eigen neiging tot slapeloosheid me weer eens fijn parten. Maar ja, je hebt gelijk..... weet ik natuurlijk. Al ben ik het vanavond wel aan het proberen en het werkt voor geen meter. Hij krijst en krijst en krijst en NIETS maar dan ook NIETS werkt, ja, behalve hem er gezellig uithalen dus. Ik word er gek van! GVD, wat irritant is dit zeg! Ik zou hem echt het liefst flink door elkaar schudden even: BEK DICHT EN SLAPEN!!! Maar goed, in plaats daarvan ga ik nog maar even lief troosten naast zijn bedje en dan weer zitten wachten en hopen dat ie ooit nog gaat slapen. Zelf probeerde ik het al vanaf 8 uur omdat ik zo moe was, maar het einde van de avond lijkt helaas nog lang niet in zicht.
pi_33205095
O Renzell wat pittig. Ik kan me je frustratie invoelen. En mijn man kon dan nog elke nacht afwisselen en ik zat er al doorheen. En weet je die kleine voelt jou onrust helemaal aan natuurlijk waardoor je de cirkel ook weer rond ben.
Kan hij niet een nachtje ergens logeren zodat jij ff 1 nachtje kan bijtanken?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33205183
Er moet iets gebeuren, maar ik weet ook niet wat Daar heb je geen bal aan maar ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet te doen is. Renzell
  zondag 18 december 2005 @ 22:55:35 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33205190
Renzell, knuffel vanuit hier. Ik kan me voorstellen dat je helemaal ten einde raad bent. Ik heb ook geen tips meer. Maar lucht je hart hier tot in den treure, mocht het ietsjepietsje helpen...
pi_33205494
anitra, hoe gaat 't nu eigenlijk met jou? al verbetering merkbaar?

renzell, oef 1 uur... da's echt niet genoeg, arme jij. sterkte er weer mee, enne... vannacht kán 't eigenlijk alleen maar beter gaan.

[ Bericht 23% gewijzigd door bixister op 18-12-2005 23:12:22 ]
  zondag 18 december 2005 @ 23:18:05 #210
63367 Jdee
pi_33206018
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:34 schreef Ladybos het volgende:
Jdee fijn dat het bij jullie ook beter gaat met slapen ! Myrthe sliep vannacht van 9.15 tot 4.45 aan 1 stuk door, heerlijk !! (ben wel even gaan kijken of ze nog leefde toen ik toch naar de wc moest

ps. Jdee kom je ook naar de Meeting net-nog-wel/niet-baby 22 januari?

(...) Slaapgebrek vind ik echt verreweg het zwaarste van het afgelopen (bijna) jaar. Dat beinvloedt zo ontzettend veel. Hopelijk gaat het bij jullie snel weer beter.
Soheeeee, 9u15 tot 4u45?! waaaaaa! wat geweldig. wahee! Go Myrthe!

Hier ging t beter met slapen.. grrmbll.. madam wilde vandaag de hele dagniet. is een fase, hopelijk. haar net even laten uitgillen, kon het na 45 minuten even niet meer hebben; dat gesjouw, en dan weggeduwd worden maar oh wee als je haar ergens neerlegt. grrrmbl... en ik heb een heel klein blauw deukje/streepje ter grootte van een voortand op mn tepel staan , voel er niet zoveel van, maar toch. echt een dag vandaag. Ik geef ook meteen toe dat me een gevoel van 'ik weet t OOK niet meer' bekruipt als ze niet eens meer een slokje troost wil. Ben toch wel erg aan de bv gewend geraakt.
Ik onderschrijf je mening over hoe verschrikkelijk de vermoeidheid erin hakt ten zeerste. Ik heb dan ook geen idee of ik wel weer een tweede zou willen, hoewel ik wel weet dat ik er wel achter zou staan. maar ik vond en vind het zo zwaar. zucht. Diep respect voor ouders met meerdere kinderen (danwel tegelijk of (snel) achter elkaar ). Slopend. echt geen roze wolk hiero. niet dat ik niet van haar hou, begrijp me niet verkeerd, maar echt, en even niet nog een tweede erbij (of een verhuizing, for that matter).

en de 22e kan ik niet . gezellig weekend visite spelen op bungalowpark bij neelix' jarige oma en zn opa met gezellig hele fam (16en, niet zoveel dus) waar ik op wankele voet mee sta; ze stoppen altijd flink wat geld toe omdat ze het zo fijn vinden dat we langskomen, en dat vind ik dan moeilijk om aan te nemen (kom uit een wat grotere en minder bedeelde fam waar geld geven heel exorbitant is en dat krijg je er toch echt niet zo makkelijk uit, maar luxe probleem ik weet het), en ik heb ooit eens gezegd (was ongesteld, laat me), dat ik het dn aan en goed doel zou geven en sindsdien krijgt Neelix mijn deel als ik het niet zie. zucht. en we gaan inderdaad gezellig bowlen dan. En vast ook thee en koekjes eten... bwek.

als t in de omgeving van assen is kan ik misschien wegsneaken?! Is het Houten geworden? L? DH? ik ben halverwege t topic gestrand. lees zo wel verder...

zo, ziektekostenverzekering is aangevraagd. ook weer gedaan. nu naar bed naar bed zei duimelot...

[ Bericht 1% gewijzigd door Jdee op 18-12-2005 23:37:42 ]
..en laat gaan...
pi_33206291
Renzell sterkte!!

Bix het gaat hier niet zoals ik dacht het zou moeten zijn 3 weken na de operatie.
De pijn in mijn been is terug, niet 24 uur per dag zoals eerst, maar nu in lange steken. Beide voeten zijn nu vaak koud en door dat ik woensdag zo stom was om letterlijk van mijn bed af te springen toen Rick van de trap viel heb ik nu behoorlijk last van mijn rugspieren. Ook heb ik vanavond gemerkt dat het gevoel in mijn rechterbil weg is, heb er superhard in staan knijpen met mijn nagels maar voelde alleen de "druk" en niet de pijn van het knijpen. Al met al weinig vebetering en behoorlijk veel angst op schade van de zenuwen.
Ook word ik gek van het plat liggen en zit er nu behoorlijk doorheen. Rick werkt nu de hele week thuis omdat woensdag ochtend zijn moeder buiten op straat is gevallen en met een gecompliceerde breuk zit in haar arm en dus Djulian ook niet op kan vangen. Mijn ouders zijn op een verdiende vakantiemijn moeder is hier 2 weken lang geweestvoor een 1,5 week en dus komt alles nu op Rick aan. In mijn koppie zit het ook niet goed door de angst dus behoorlijk heftig allemaal.
Het probleem is dat we nu nog niks van mijn herstel kunnen zeggen omdat de 6 weken nog niet voorbij zijn. Het is dus afwachten.
  † In Memoriam † zondag 18 december 2005 @ 23:30:34 #212
81992 Githa
pi_33206437
Oef Anitra! Dat is behoorlijk heftig allemaal. Ik hoop dat de komende 3 weken toch wel wat vooruitgang laten zien.

Heel veel sterkte en beterschap
pi_33206492
he getver, wat een valpartijen allemaal. en minder verbetering dan gehoopt tot nu toe dus. sterkte ermee, ik blijf voor je duimen hoor, die 6 weken zijn inderdaad nog lang niet voorbij. wie weet!
  zondag 18 december 2005 @ 23:32:58 #214
63367 Jdee
pi_33206521
Renzell> ik heb het weleens gedaan. 2 keer: een keer werd ik echt boos, en pakte ik haar op uit het bed toen ik haar voor de tigste keer nog niert neergelegd had voor ze weer begon met jammeren (dat matras straalt iets uit ofzo), en toen zei ik "ok OK OKKKKKK, ik pak je wel op, ZUCHT" en pakte haar met een wat ruwere grip en wat minder teder dan anders op. heeft zij niets aan overgehouden, maar ik wel een beetje een schuldcomplex (kost ook moeite dit te typen,hoewel ik me ervan bewust b en dat ik ZEKEr niet de enige en alHELEMAAL niet de slechtste op de wereld ben). en de tweede keer was ze al de hele ochtend aan het jammeren en doen, sinds half 6, en toen ze in de box bij het ontbijt nog niet happy was (behalve getild te worden), toen heb ik weleens zeer geirriteerd en met verhardde stem "shut up shut up shut uppp" geroepen. dat hielp ook niks, en luchtte niet op. misscien als ik het in de telefoon tegen iemand had kunnen zeggen waar Ela er niets van had gemerkt. (bellen? zo ja dan geef ik je ff mn nummer, i REALLY don't mind als je me belt midden in de nacht. had graag iemand gehad denk ik om hetzelfde mee te doen eigenlijk)(ben toch wakker en anders neem ik niet op, heb lieve ringtone). bottomline: bij mij hielp frustratie uiten tegen Ela niet. En tegen kennissen helpt het ook niet want die komen met liefbedoeld niet handig advies. Tegen forumvrinden hielp weer wel, en tegen Neelix ook, en tegen boezemvrienden ook wel. Maar lekker buiten een rondje rennen had ook wel erg goed geholpen, als ik de energie had gehad.

kop op. je kan het. de-ze-nacht-komt-nooit-meer-terug.

en ela is 8,520 gr, 11 maanden (bijna dan), enne ze groeit al bijna uit de 74, maar hoe groot ze is weet ik eigenlijk niet.
en ze kan staan, en zitten vanuit staan (endlich, was erg schattig om haar te zien worstelen met zwaartekracht maar nu ze weet hoe ze weer moet gaan zitten is het wel weer handiger), en zegt nog niet veel behalve Tah! mamamamamamah(als ze ongelukkig is ), dapapada en kje kje kje. en oehoehoehoehoeh als ze hongeris is en mn borst ziet (een aapje , ze trekt me dan ook dichterbij als we op bed liggen).
en ze kruipt plekken in haar maillots.
ohja en ze heeft een schoenenfetisj

[ Bericht 1% gewijzigd door Jdee op 18-12-2005 23:38:14 ]
..en laat gaan...
  zondag 18 december 2005 @ 23:36:23 #215
63367 Jdee
pi_33206616
anitra>
KNUF!
wat een val en springpartijen. heel erg veel sterkte!

ela klimt hier nu ook uit t badje als we niet uitkijken, dus de standaard is weer beschikbaar nog superbedankt!
..en laat gaan...
  maandag 19 december 2005 @ 00:32:46 #216
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33208234
Anitra... Succes hoor. 3 spannende weken nog zo te lezen. Hopelijk komt allles snel in orde... Een dikke knuffel.
Jdee, het lijkt not done daarover te praten. Maar Er zijn inderdaad meer moeders die hun geduld verliezen. *meldt zich voorzichtig in de hoop dat het oplucht*. Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn. Komen we toch nog zonder kleerscheuren de nacht door.
pi_33211047
Renzell, helaas heb ik geen tips voor je, maar ik duim dat het snel betergaat met slapen en Julius zijn slaapgedrag!

Jdeel, hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter!

Anitra, oei ik hoop dat het snel betergaat in de komende 3 weken!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 19 december 2005 @ 09:24:52 #218
63367 Jdee
pi_33211463
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:32 schreef Lishe het volgende:
Jdee, het lijkt not done daarover te praten. Maar Er zijn inderdaad meer moeders die hun geduld verliezen. *meldt zich voorzichtig in de hoop dat het oplucht*. Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn. Komen we toch nog zonder kleerscheuren de nacht door.
ZOOOO herkenbaar. thanx voor de openhartigheid . Je gaat er half van uit dat je eerder regel dan uitzondering bent in dezen, maar toch. het is inderdaad een soort van verborgen leed bijna. Zo kan ik me niet voorstellen dat mijn nichten nooit last hiervan hebben gehad, maar ho maar dat je ze er ooit over hoorde als ze over hun kroost spraken.
wel gek dat het niet helpt je frustratie te uiten tegen degene die het betreft. dat helpt bij frustraties jegens Neelix wel

er zit er hier achter mij eentje heeeeeel diep aan het nadenken. verschiet die van jullie ook zo van kleur als er een trui gebreid moet worden?
..en laat gaan...
  maandag 19 december 2005 @ 10:00:03 #219
61800 Rottdog
pi_33211934
Echt waar dames we zijn met meer

Anitra potver zeg sterkte ermee
pi_33212026
Gelukkig is Myrthe niet vaak vervelend maar als ze ieder uur komt 's nachts dan loop ik ook wel eens hardgrondig te vloeken als ik er weer uit moet. Maar meestal is dat in de slaapkamer, dus dat hoort ze niet (maar ze voelt het wel volgens mij, ze wordt er alleen maar vervelender van). Gisteren had ik wel zo'n moment, ze was de hele dag aan het miepen. Zeuren, huilerig maar niet van verdriet maar echt zo'n zeurhuil, op schoot, er weer af, niet willen drinken, me wegduwen, zich opeens achterover gooien zodat ik 3x een tand door mijn lip had, toen was ik het echt ZAT. Dus ik zette haar op de grond en zei vrij boos 'WAT WIL JE NOU ???" Daar schrok ze zo van dat ze heel zielig ging huilen, en toen kon ik haar gelukkig wel troosten. Het was net of zij het ook even nodig had om iets te doorbreken, om zich over te geven ofzo. Als ik echt niet weet wat ik met d'r aanmoet zet ik d'r meestal in bad, dat vind ze altijd wel leuk. En meestal is het dan oververmoeidheid waar ze niet aan toe kan geven, en door het badje wordt ze lomer en meestal kan ze daarna dan wel even slapen.

Renzell Moeilijk hoor, ik herken ook wat je zegt dat Julius dan wel slaapt maar jij niet. Dat heb ik ook, slaapt Myrthe eindelijk een keer goed, ben ik zelf ieder uur wakker. Dubbelfrustrerend ! Je zit in een heel moeilijke positie op het moment, je hebt eigenlijk gewoon rust/slaap nodig maar alles werkt er tegen. Ik zou als ik jou was toch proberen die cirkel te doorbreken, want je zit er helemaal doorheen volgens mij. Kan Julius een nachtje uit logeren ? Kan Julius een nachtje op jouw plek slapen naast vriendje en jij op een matras/bank in een andere kamer, zodat je er in ieder geval een nacht/paar nachten niet uit hoeft ? Ik zat er vorige week ook helemaal doorheen, en ben een paar nachten tegelijk met Myrthe naar bed gegaan. Ik sliep dan wel niet meteen natuurlijk, maar je rust toch uit. En ik heb echt veel aan het boek van de 'no cry sleep solution', ten eerste voor de tips om Myrthe beter te laten slapen maar misschien nog wel meer door de pep-talk en het idee dat je er niet alleen voorstaat. Heel heel veel sterkte in ieder geval
pi_33212046
Anitra balen dat het nog niet gaat zoals je wilt Veel sterkte
  maandag 19 december 2005 @ 12:28:22 #222
105888 renzell
pi_33214339
Wat zijn jullie toch geweldig!
Wat dat er Fok! is!
Kort de tijd maar om te reageren, want moet zo werken, maar echt, als ik jullie woorden lees voel ik me meteen een ietsie beter. Het kan er ook mee te maken hebben dat ik gister een halve pil van Sander heb genomen (soort van spierverslapper annex slaappil) en na vijf minuten als een blok in slaap viel. Om 6 uur kwam meneer, maar toen had ik al zes uur geslapen dus.... na het voeden nog twee uur half geslapen, dus eindelijk weer eens een soort van voledige nachtrust kunnen pakken.
Het leven heeft weer kleur!
Nog steeds heel moe, maar nu gewoon moe moe ipv er helemaal doorheen moe!
En no cry sleep solution....? Jdee; heb jij over verteld meen ik me te herinneren. Als ik tijd heb een dezer dagen ga ik eens even grondig teruglezen hoe en/of wat. Lief!!!! jouw aanbieding om je wakker te mogen bellen! ik zou het nooit doen, want me toch echt te bezwaard voelen om er iets aan te kunnen hebben, maar dank! Echt lief!

Nu werken!
Dag dag
  maandag 19 december 2005 @ 12:50:20 #223
63367 Jdee
pi_33214824
waw Renzell! dat klinkt als een nachtje RUST . Officieel is 'doorslapen' 5 uur slapen, dus dat heb je dan bij deze gedaan dame, wahee!
Ladybos> dat heb ik dus ook, met dat boek, het is ZO fijn om te lezen dat je niet de enige bent en wat je er PRAKTISCH mee kan. en het werkt. zeker weten. niet binnen 20 dagen, maar toch...
..en laat gaan...
  maandag 19 december 2005 @ 12:52:11 #224
63367 Jdee
pi_33214872
hartverzakking: madam was even de hoek de keuken in gegaan, hoor ik opeens *bonk*. niets aan de hand, gelukkig, maar ik kan dr dus niet alleen laten voor mn eigen gemoedsrust... *klopperdeklopklop rustig hartje van me*
..en laat gaan...
pi_33215281
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:32 schreef Lishe het volgende:
Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn.
Oh ja dat doe ik ook wel eens hoor! Of: nou, dan blijf je toch lekker huilen? Om vervolgens z'n kamertje uit te lopen en de deur iets te hard dicht te smijten Niet lang daarna kom ik dan weer terug om hem natuurlijk alsnog te troosten...soms ben je het ook gewoon zat!

Overigens moet ik dan wel weer bekennen dat ik weer flink pissig kan worden als ik hoor dat vriendje Tomas z'n kamertje in komt lopen en met luide stem vraagt 'ja, wat WIL je dan???'
Dan reageer ik meestal met: 'jah troost hem nou maar, hem om deze manier toespreken heeft geen nut, daarmee maak je het alleen maar ergen en hij kan je toch niet antwoorden!'
Is misschien niet helemaal eerlijk
It's all up to you
pi_33215477
het zijn dingen die elke ouder wel eens heeft. Het is heel natuurlijk, het kindje wil iets, maar jij weet niet wat en dan is het pure onmacht want je wil zo graag helpen, maar het lukt niet omdat je niet weet wat er is en het enige wat je hoort is dat huiltje dat op dat moment aardig je keel uit komt.
Het is juist een heel goed teken dat je zelf door hebt dat je zo reageert en het dan ook nog eens toe durft te geven!!!
Renzell je bent een super sterke meid, vol met liefde voor je zoon en het is juist die liefde die jou die onmacht bezorgd.
  maandag 19 december 2005 @ 16:38:21 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33219414
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:17 schreef TearSong het volgende:
Overigens moet ik dan wel weer bekennen dat ik weer flink pissig kan worden als ik hoor dat vriendje Tomas z'n kamertje in komt lopen en met luide stem vraagt 'ja, wat WIL je dan???'
Dan reageer ik meestal met: 'jah troost hem nou maar, hem om deze manier toespreken heeft geen nut, daarmee maak je het alleen maar ergen en hij kan je toch niet antwoorden!'
Is misschien niet helemaal eerlijk
Hihi herkenbaar Ik verlies ook weleens mijn geduld maar owee als micha dat doet
En zeker 's nachts en als je toch een paar vermoeiende nachten erop hebt zitten, kun je het gewoon net ff niet hebben
©Dumbo
  maandag 19 december 2005 @ 19:54:53 #228
105888 renzell
pi_33223843
Een feest der herkenning! denk en hoop ik voor iedere moeder en/of vader...
Gister was hier idd de tax definitief bereikt. Ik dacht; als ik nu nog 1 keer naar Juul z'n kamer gaan, dan geef ik hem een lel. Dus ik ben snikkend van machteloosheid en woede naar beneden gegaan en tegen vriendje gezegd dat ie ondanks z'n hernia naar Juul moest gaan. Overigens ben ik net weer flink tegen het kleine monster uitgevallen, want hij dacht bij het zien van mijn borst kennelijk: hmmmmmm, lekker hapje. HAP!!! AAAAAUUUUUUW. Hup, tik! En los..... " Nu is het drinken afgelopen!" zei ik heel boos en stellig..... en ik heb hem in de stoel gezet. Julius geeft er overigens niks om. Straks als ie echt honger heeft mag ie weer hoor.
En ja Jdee; voelt als zo'n luxe, zo'n nachtje slaap. Vanavond nog 1 hoop ik en dan kan ik weer wat bergen verzetten.

Anitra
pi_33224037
Zo'n nachtje slaap lijkt mij ook wel wat...
Lucas heeft een huildagje vandaag, hij blijft miepen. Maar misschien ervaar ik het vooral zo omdat ik zelf zo moe ben en nog van alles moet doen...
Maar ik heb me vandaag wel uitgebreid kunnen douchen en ook nog eens in een van de strakkere pre-zwangerschapsbroeken kunnen hijsen zonder geplet te worden
  Jubileum moderator maandag 19 december 2005 @ 20:38:13 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33225056
Renzell ik kan me jouw gevoel zo ongelooflijk goed voorstellen. Onze oudste, Eva, sliep zo onvoorstelbaar slecht dat wij om de beurt zijn gaan slapen. Jeroen de ene nacht, ik de andere. Ik begrijp dat dat voor jou geen optie is, met je vriend en zijn hernia enzo en dat is wel vervelend.

Wij kwamen op een gegeven moment op een punt dat ik alleen nog maar kon huilen en dat we alles, maar dan ook alles op elkaar afreageerden. Na keer op keer met maar anderhalf uur slaap op kantoor te hebben gezeten hadden wij toch ook wel het besef dat het zo niet meer ging.
Adviezen van "kan ze niet ergens een nachtje logeren" was voor ons ook geen optie want wie doe je dat aan, zo'n brullend krijsend kind midden in de nacht?
Ik heb toen murw van het slaapgebrek mijn twijfels opzij gezet en het cb gebeld en huilend verteld dat ik niet meer kon, en als het zo doorging ik niet meer voor mezelf instond.
De wijkverpleegkundige kwam gelijk die week nog een heeft een slaaptraining met ons doorgenomen. De zgn 5-10-15 minuten. Het kostte ons een kleine week, een hele zware moeilijke week waar ik regelmatig het bijltje erbij neer wilde gooien (onder het motto "dit helpt ook niet!") maar uiteindelijk sliep ze 6 uur achter elkaar. Zo hebben wij dat steeds meer kunnen uitbouwen tot ze eindelijk de nachten door ging slapen.
Langzaam, heel langzaam werden wij weer mens en bovenal vonden we elkaar ook weer lief.

Het is slopend, lichamelijk en geestelijk, en dit kun je niet lang volhouden Renzell. Ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat er snel een oplossing komt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 december 2005 @ 20:44:38 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_33225301
Ik heb het niet zo extreem meegemaakt als Lois ( en anderen) maar ik kan wel bevestigen dat slaaptraining echt helpt. wij hebben het moeten doen nadat Liam een maand lang tijdens de vakantie tussen ons in had geslapen. Het duurde 3 dagen, tenenkrommend, dat is het wel, maar het werkt wel. babyfoon uit, en je netjes aan de tijden houden.
Maar ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt renzell, af en toe kan je je kind gewoon wel wat doen... veel sterkte meid
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 december 2005 @ 20:59:40 #232
105888 renzell
pi_33225791
Dank jullie Lois en Belana. En Lois; klinkt heftig zeg, jouw verhaal. Ja, wat kan het je opbreken he, die slapeloze nachten. Nog steeds hoop (en denk) ik stiekem dat dit een tijdelijk euvel is. Juultje heeft altijd zo goed doorgeslapen, dat ik me maar moeilijk voor kan stellen dat ie ineens een jongetje is geworden dat elke nacht wakker wordt. Langzaam begint er ook weer enige verbetering op te treden gelukkig. Al juich ik nog maar even niet te vroeg. Deze week heb ik het nog erg druk met mijn werk, maar rond kerst wordt het even wat rustiger en als het dan nog steeds zo is, gaan we zeker de slaaptraining toepassen. Fijn om te lezen dat het jullie (ondanks de barre nachten die eraan vooraf gaan) wel heeft geholpen. Gisteren dus een poging gedaan, maar toen ie na ruim 2 uur nog steeds volledig in paniek was (en ik inmiddels ook) toch maar gestaakt. Even wachten tot het iets beter gaat met Sander. Het zou zo fijn zijn om dat projectje samen aan te gaan. Maar goed, zoals ik al zei, hoop ik eigenlijk dat dit echt gewoon een 'fasetje' is/ was en dat Juultje zelf bedenkt dat doorslapen toch gewoon veel fijner is. Ik bedenk me steeds maar dat als ik relaxed ben, ik dat ook op hem overdraag. Toch? Dus.......... adem in, adem uit.............. adem in, adem uit........... en de-ze-nacht-komt-nooooooit-meer-terug...... ps-hij ligt nu weer te gillen en ik ga het toch ff proberen, de 5-10-15 methode....
  Jubileum moderator maandag 19 december 2005 @ 21:10:03 #233
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33226222
Renzell, wij hebben ook echt afgesproken om ervoor te gaan en hebben elkaar ook regelmatig moeten oppeppen om het vol te houden. Wat mij het deed volhouden was het idee dat als ik haar er nu weer uit zou halen, na bijv. 2 uur huilen, dat ik haar voor niks 2 uur had laten huilen omdat ik dan nog steeds mixed messages gaf.
Dus, hoe moeilijk het ook is, als je het gaat doen ga er dan ook helemaal voor en doe het niet voor je zover bent. Je maakt het jezelf en Juultje alleen maar moeilijker als je het half doet.
Wij hebben het ook in het begin eventjes uitgesteld omdat ik er nog niet helemaal klaar voor was, en toen ik het idee had dat de maat echt vol was toen zijn we pas begonnen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33230203
Wat houdt die slaaptraining precies in?
  maandag 19 december 2005 @ 22:57:10 #235
63367 Jdee
pi_33230866
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:38 schreef Lois het volgende:
Renzell ik kan me jouw gevoel zo ongelooflijk goed voorstellen. Onze oudste, Eva, sliep zo onvoorstelbaar slecht dat wij om de beurt zijn gaan slapen.(...)
Langzaam, heel langzaam werden wij weer mens en bovenal vonden we elkaar ook weer lief.

Het is slopend, lichamelijk en geestelijk, en dit kun je niet lang volhouden Renzell. Ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat er snel een oplossing komt.
man en nu zit ik dus met tranen in mn ogen.

inderdaad, wie wil je daarmee 'opzadelen', zo'n niet doorslapend lief krengetje? Ik heb weleens gedacht, als mijn schoonouders weer eens verzuchtten hoe lief ze was, ze te vragen (ze hadden enthousiast ja geroepen). Maar vooralsnog wil ik hun bubbel niet laten barsten. Al vertellen we ze eerlijk hoe slopend de nachten zijn, ze denken toch dat t wel mee zal vallen... Erkenning wil ik! darn it!

Vooral dat je echt alles op elkaar kan afreageren, dat doet me zo'n zeer. Als relatie moet je het wel kunnen overleven, en stik die mensen die zeggen dat als de basis goed is het wel goed komt, ja dat kan wel zo zijn, maar je hebt een uitdaging en je hebt een Uitdaging. En daar kan je best wat hulp bij gebruiken. Zo herkenbaar allemaal... Neelix had het Boek (liefkozende B) besteld als uiting van HELLUP en dat was echt wel nodig en geen week te laat...

en eigenlijk is dat het hele eieren eten he, je wil toch iig erkenning dat je je stinkende best doet. Als rasechte perfectionist (die best anders zo willen), wil je toch vooral horen dat je het beste met je kind doet mogelijk. maar aan de andere kant wil je ook merken dat je het neit goed hebt aangepakt als je een nieuwe methode probeert die in ene WERKT waardoor je inziet dat het allemaal goed komt omdat de methode soelaas brengt. als je begrijpt wat ik bedoel...
..en laat gaan...
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:35:34 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_33237676
renzell, wat Lois zegt, hoe moeilijk het ook is, als je eraan begint, hou het dan wel vol. Bij ons ging het iets sneler misschien, maar de eerste avond heeft het ook 3,5 uur geduurd... volledige paniek leek het te zijn, maMAAA maMAAA maMAAA, en dat aan 1 stuk door. Ik dacht dat ik eraan onder door ging. Je moet er ook met zijn tweeen achter staan en elkaar steunen en oppeppen.
Liam heeft nog steeds wel eens zo'n nachtje en dan laten we hem ook schreeuwen. meestal is ie nu met een kwartier/20 minuten weer stil.
wij bleven in het begin wel op trouwens (tot half 2 's nachts) omdat we het dan beter konden hebben dan dat we in bed lagen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:39:54 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_33237728
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:41 schreef FoN het volgende:
Wat houdt die slaaptraining precies in?
Wij hebben ons niet precies aan "de" regels gehouden denk ik. wij lieten Liam huilen en gingen ieder kwartier even bij hem kijken, hem weer neer leggen, zeggen dat ie moest gaan slapen dat alles goed was en dan weer weg. niet te veel aandacht, niet te veel emotie.
stormy waters...
sailin'
pi_33238504
Maar een baby van een maand lijkt me daar zeker nog te jong voor.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:34:22 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_33238620
ow ja, zeker, dat bedoel ik ook zeker niet hoor poemojn... wat denk je van me
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:46:48 #240
3142 m@x
pi_33238868
Renzell, ik heb bewondering voor je hoor meid. Ik vond het al vreselijk zwaar met z'n tweetjes. Als ik het in mijn eentje had moeten doen op de nachten dat Kai weer eens weigerde te slapen dan had ik het denk ik niet zo vrolijk en lang volgehouden. petje af!

Kai heeft totdat hij een maand of 11 was heel slecht geslapen (als we geluk hadden hoefden we er maar acht keer uit op een nacht en als we pech hadden mochten we ieder kwartier naar meneer toe. Op het laatst liepen we echt op ons tandvlees en als je dat dan aan iemand liet merken kreeg je alleen de vreselijk frustrerende opmerking "tja, dat hoort er nu eenmaal bij".

Met 11 maanden was de koek hier dus op en hebben we besloten om serieus die slaaptraining waar al eerder over geschreven werd in te voeren en tot onze grote verbazing had die na twee nachten al het gewenste effect. Sindsdien slaapt Kai dus het klokje rond en moeten we er heel soms een keertje uit voor een speentje. Af en toe probeert hij het weer eens uit (zoals dit weekend ) maar als we dan de slaaptraining consequent vasthouden slaapt hij weer goed.

Heel veel sterkte
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:39:02 #241
105888 renzell
pi_33255763
Dank weer lieve mensen. M@x; ik ken je verhaal (een beetje) en als ik dat van mij met dat van jou vergelijk (of met dat van Lois of Jdee), mag ik echt echt echt niet zeiken. Kai heeft tot ie 11 maanden was slecht geslapen, maar Juul tot ie 7 maanden was juist heel goed! ik voel niet echt het 'recht' tot klagen, want volgens mij kan het veel erger dan hier het geval is. Ik weet wel dat het niet gaat over 'recht hebben op klagen', maar toch voelt het een beetje zo. 8 keer op een nacht! Poehee, dat is al meer dan ik er ooit uit heb gemoeten. Respect dat jullie dat zo lang hebben volgehouden. Mijn wanhoop was natuurlijk (zoals immer) een optelsom van vriendjes hernia, Juuls slapeloosheid en mijn topdrukte en eigen slaapproblemen. Maar ja, zo zijn ieders problemen uniek en slaat het misschien gewoon nergens op om het `een 'erger' of 'minder erg' dan het andere te noemen. Wat ik eigenlijk gewoon nog maar een keer wil zeggen, is dat ik zo blij ben dat jullie allemaal zo lief zijn! Ik heb weer goede moed gekregen. Mocht de slapeloosheid hardnekkig blijken, dan ga ik vol gas voor de harde aanpak en zo niet, dan ben ik het gelukkigste mens op aarde. We zien wel.
  woensdag 21 december 2005 @ 05:42:21 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_33265800
renzell lekker ding! klagen mag altijd wel eens hoor. soms zit je er gewoon doorheen en zeker met die kleintjes kan je wel eens wanhopig zijn.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 december 2005 @ 09:24:51 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33266864
renzell lieverd, het kan altijd erger maar as je er doorheen zit dan zit je er gewoon doorheen, en dan moet je gewoon lekker je hart luchten als je daar de mogelijkheid toe hebt En wat je zegt, elk probleem is uniek, en de slaapproblemen van anderen waren misschien heftiger of langduriger, maar jij moet het nu allemaal in je eentje zien te redden vanwege de hernia van je vriend. Dat lijkt me ook echt heel heftig. Nogmaals sterkte en hopelijk slaapt Juultje gewon gauw weer door (én is je vriendje gauw weer hersteld van zn hernia!)
©Dumbo
pi_33270393
Renzell er is geen erger of veel erger, jij zit er door heen en je bent dus op je end!
  woensdag 21 december 2005 @ 13:36:19 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33272822
Ik zag dit topic weer omhoog komen en ik dacht, laat ik eens even kijken. (hele tijd niet geweest hier)
En ik lees dingen die ik volgens mij allang verdrongen had.
Want Léon heeft ook zo'n periode gehad, om het uur wakker. En nog gebeurt het wel eens. Maar die periode kan ik me nog moeilijk voor de geest halen, zo snel vergeet je al weer dingen.
Het enige wat ik dacht was 'het is maar een fase' en dat was bijna een mantra voor me, tot huilens toe.
Inderdaad ook 's nachts met een zwaar gefrustreerd gevoel weer richting babykamer, waarbij de deur harder opengezwiept werd dan normaal en de speen net iets harder in zijn mond geduwd dan ik eigenlijk wilde. Maar het gebeurt je en het is zo menselijk. Iemand zei hier eens dat ze zich voor konden stellen dat sommige ouders wel eens een tik uitdeelde. En ik denk dat velen dat wel zullen herkennen. Alleen lost het niets op en voelen we ons er alleen maar ellendiger door.

Renzell, als ik jouw verhaal zo lees dan schrik ik ervan. Niet om je reactie, maar dat het al zo lang duurt. En dat je jezelf zo voortsleept. Ik geloof best dat je niemand 'durft' te vragen om Julius eens een nacht over te nemen. Maar je moet het echt doen. Voor jezelf en voor Julius. Het komt regelmatig voor dat een kind door een andere omgeving ineens wel slaapt. Soort van 'vreemde ogen dwingen' principe denk ik. En ook even weg uit jullie situatie. Julius merkt echt wel dat jij niet lekker in je vel zit, daar reageert hij ook op. Kun je niets aan doen, daar is niets fout aan. Maar daarom is het voor jullie allemaal gewoon goed als hij 1 a 2 nachten even bij opa en oma of iemand anders rust. Het zou zomaar eens kunnen werken en jij komt ook eens aan je rust toe.
Voel je niet schuldig, jullie hebben het allemaal gewoon snoeihard nodig.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 21 december 2005 @ 13:38:39 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33272872
En Anitra, jij heel veel sterkte deze wachtperiode. Hoop echt dat je je beter gaat voelen.
pi_33273756
Myrthe heeft tot ze 7 maanden was prima geslapen, maar de afgelopen 4 maanden zijn dus echt een hel wat slapen betreft. Een goede nacht is 3 - 4 keer eruit, een slechte 10 -12 keer. Manlief slaapt er doorheen dus ik sta er wat dat betreft ook alleen voor. En dat is gewoon verschrikkelijk zwaar. Doordat je zo moe bent kun je niets meer hebben, alles lijkt een probleem, en dat reageer je dan weer op de ander af. Inderdaad een Uitdaging, zoals Jdee zo mooi schreef Misschien moeten we eens een nachtje rouleren, ik neem Ela, Renzell neemt Myrthe en Jdee neemt Julius een nachtje, kijken of ze dan wel slapen
pi_33273885
Renzell, Noa sliep een tijd heel slecht (vlak voor de geboorte van Emma)... mijn moeder had aangeboden om op haar te passen als ik moest bevallen en dat heeft ze ook gedaan, voor het eerst...! Ik zag het eigenlijk niet zitten omdat Noa zo vaak huilde 's nachts, maar bij m'n moeder is het heeeeel goed gegaan... wie weet valt het bij jullie ook wel mee!! Ik ben het wel met Dutchie eens...het kan zomaar eens helpen!

Heel veel sterkte, Renzell...

Anitra, jij ook heel veel sterkte! Had helemaal niet gevolgd wat er aan de hand was, maar nu ik het zo las... heftig allemaal hoor. Hopelijk knap je gauw op.
pi_33278043
Jeetje Renzell, wat een gedoe zeg, hoop dat het snel beter gaat!
Amber slaapt gelukkig ' s nachts goed, maar overdag is het een ramp.. Dan blijft ze maar aandacht vragen..

Ben gister naar de fysio geweest. Heb al een aantal weken dag in dag uit pijn in me hoofd. Mijn nekspieren zijn heel erg gespannen en dat trekt dus door naar me hoofd. En heb een "dooie" spier in me rug, moeilijk uit te leggen maar hij voelt niet lekker.... doods gevoel.. Hoop dat fysio gaat helpen... Het is allemaal lekker overbelast zei ze al...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 december 2005 @ 19:12:13 #250
105888 renzell
pi_33283505
Juultje gaat de 24ste uit logeren! Jippiejajee, fijn hoor! We moeten daar idd maar eens 'aan'. Bovendien wil mama eindelijk weer eens een keertje ongenadig op stap gaan. Dat werd ook wel weer eens tijd na meer dan 8 maanden. Ik heb me voorgenomen om, als de situatie zo blijft, Juul de komende tijd vaker naar opa en oma te doen. Die vinden het alleen maar prachtig. Hoe vaker ie wakker wordt, hoe beter.... Ha, daar komen ze nog wel op terug. Hoewel het goed zou kunnen dat je gelijk hebt Dutch en ie zich daar ineens als een roosje gedraagt.
Vrolijk ben ik overigens wel; want mijn lieve kleine duveltje heeft nu al 2 nachten doorgeslapen!!!
Ik voel me ineens weer zoooooo fit vergeleken met de afgelopen tijd. Joepie, ik ga er gewoon van sporten zo denk ik... Of misschien gewoon maar met een dvd-tje op de bank qua mezelf niet meteen te enthousiast overal instorten....
Dank weer allemaal! Dank dank dank!
  woensdag 21 december 2005 @ 19:40:45 #251
63367 Jdee
pi_33284463
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:39 schreef renzell het volgende:
Dank weer lieve mensen. M@x; ik ken je verhaal (een beetje) en als ik dat van mij met dat van jou vergelijk (of met dat van Lois of Jdee), mag ik echt echt echt niet zeiken.
Klagen mag altijd. Vergeljken ook. Als je maar niet vergeet dat leed met leed niet te vergelijken valt. Misschien is het voor jou JUIST verschrikkelijk zwaar omdat Julius tot 7 maanden als een zonnetje geslapen heeft. (gekke uitdrukking trouwens, moet dat niet 'maantje' zijn?). Het is hoe dan ook naar. En er is geen prijs voor de meest verschrikkelijke toestand.
quote:
Maar ja, zo zijn ieders problemen uniek en slaat het misschien gewoon nergens op om het `een 'erger' of 'minder erg' dan het andere te noemen. Wat ik eigenlijk gewoon nog maar een keer wil zeggen, is dat ik zo blij ben dat jullie allemaal zo lief zijn! Ik heb weer goede moed gekregen. Mocht de slapeloosheid hardnekkig blijken, dan ga ik vol gas voor de harde aanpak en zo niet, dan ben ik het gelukkigste mens op aarde. We zien wel.
indeed! go girl go, whatever your decision, stick to it. Dat is toch wel het belangrijkste.

oh en even een voor mn meisje: na een paar nachtjes mama-plagen heeft ze netjes van 22u tot 2u30 geslapen vanacht! back on track richting de 5 uur. (en trouwens ervoor 3 uur en erna 2,5, dus das ook niet eens zo gek. ik was iig relatief uitgerust ) hup ela hup ela! zo. moest ff.
..en laat gaan...
  woensdag 21 december 2005 @ 19:46:19 #252
63367 Jdee
pi_33284697
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:13 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft tot ze 7 maanden was prima geslapen, maar de afgelopen 4 maanden zijn dus echt een hel wat slapen betreft. Een goede nacht is 3 - 4 keer eruit, een slechte 10 -12 keer. Manlief slaapt er doorheen dus ik sta er wat dat betreft ook alleen voor. En dat is gewoon verschrikkelijk zwaar. Doordat je zo moe bent kun je niets meer hebben, alles lijkt een probleem, en dat reageer je dan weer op de ander af. Inderdaad een Uitdaging, zoals Jdee zo mooi schreef Misschien moeten we eens een nachtje rouleren, ik neem Ela, Renzell neemt Myrthe en Jdee neemt Julius een nachtje, kijken of ze dan wel slapen
vriendjes reactie *jaja* hier trouwens nog zo een die er ONBERIJPELIJKERWIJS door heen slaapt. niet gelogen! hij knarsetand en snurkt als ie slaapt. en dat doet ie dan. misschien dat dat zoveel herrie in zn hoofd maakt dat ie het daarom niet hoort, maar dan nog. Ik zeg: met de kerst moeten we toch richting den bosch, das halverwege Renzell?
oh lees net dat je ongenadig op kerstavond op stap wil gaan (kan dat trouwens, naja, is natuurlijkgewoon een zaterdagavond ). Veel plezier!

en 10-12 keer is

ik laat ela na een keer of 5 (alhoewel ik tel: 1-2-3-veel vanwege de vermoeidheid) meestal gewoon maar in mn bed laat liggen. slaapt voor geen meter, maar hoef ik er iig niet uit. en trouwens, dat is gewoon verleden tijd, natuurlijk. madam gaat natuurlijk gewoon die fase noooooit meer herhalen

[ Bericht 6% gewijzigd door Jdee op 21-12-2005 19:52:26 ]
..en laat gaan...
pi_33285418
Ja, dat doe ik tegenwoordig ook hoor Jdee, als ze zo vaak komt. Gelukkig is 10-12 keer al weer een tijdje geleden, paar weken terug ofzo. De laatste tijd is het meestal 'maar' een keer of 4. Ze heeft de laatste tijd wel de neiging om 'wakkerder' te zijn dan voorheen. Eerst was het speentje geven en ze sliep weer verder, nu ben ik vaak wel een kwartiertje bezig om d'r weer in slaap te krijgen. Maar we zetten door en houden vol
  woensdag 21 december 2005 @ 20:12:39 #254
63367 Jdee
pi_33285613
hup wij hup wij
..en laat gaan...
pi_33286995
ik weet nog dat Noa vaak in de nacht wakker werd (een paar nachten achter elkaar kon ik dan slecht slapen) maar ik raakte ook de tel kwijt en dan was het ook 1-2-3- heeeeeel veel... (soms was ze 'maar' drie keer wakker geweest maar was ik heel lang bezig geweest met troosten,voeden, etc. etc. )
De volgende ochtend had ik het idee dat ik helemaal niet geslapen had.

Fijn dat Ela goed heeft geslapen!!!!

Ladybos - hopelijk gaat Myrthe ook snel doorslapen... sterkte hoor!

Oh ja...wat tegenwoordig alleen maar helpt als Noa 's nachts wakker wordt is haar uit bed halen, knuffelen en een liedje zingen (het bekende slaap-kindje-slaap), haar al zingend in bed leggen en de kamer uitlopen. Gaat op zich best goed ...
  woensdag 21 december 2005 @ 20:56:20 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33287300
Wat de afgelopen nachten hier alleen nog maar lijkt te helpen is als ik op m'n rug lig en dan Noah op zijn buik op mijn buik Superlief wel, maar ik slaap dan uiteraard voor geen meter Dus da leg ik hem toch weer terug in bed, of gewoon naast me op zn rug, maar nee da's allemaal niet goed (ja nu kan ik er om lachen, 's nachts niet bepaald )

Ela en Julius ga zo door!!! En nu Myrthe nog
©Dumbo
  woensdag 21 december 2005 @ 20:57:02 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33287330
Renzell
Goed dat jullie even doorgepakt hebben en opa en oma overleven het echt wel hoor.

Ik lees hier trouwens dat heel veel hun kleintjes uit bed halen. Op welk punt doen jullie dat? We hebben nl. vanaf het begin af aan (en geloof me dat heeft heel wat voeten in aarde gehad ) Léon in zijn bed laten liggen als hij weer huilde. Sussen, liedje zingen, aaien, maar altijd in zijn bedje laten liggen. Tenzij hij echt overstuur was natuurlijk.
Ik kan me nog herinneren dat we hier destijds ook veel over gesproken hebben. Dat dat de enige manier was om hem eraf te krijgen. En hier werkte het.
Dus vandaar dat ik het vraag, wanneer besluiten jullie om je kind uit bed te halen?
pi_33287849
Ik haal haar alleen uit bed als ze overstuur is. Als ze 's nachts huilt wacht ik altijd eerst of het 'doorzet', soms huilt ze nl. in haar slaap of valt ze zelf weer in slaap. Op een gegeven moment gaat het volume omhoog en dan weet ik dat het tijd is om in actie te komen Ik ga dan haar kamer in, geen licht aan, ik zeg ook niets, ik voel op de tast naar d'r speen (ik leg er meestal een stel klaar op een vaste plek) en die doe ik in haar mondje. Soms is dat voldoende en gaat ze dan meteen weer slapen. Soms moppert ze nog wat en dan leg ik meestal mijn hand op haar buikje tot ze stil wordt, en dan is de kunst om de hand op het juiste moment weer weg te halen en de kamer uit te sluipen zonder dat ze weer wakker wordt Maar soms moet ze echt erg huilen (naar gedroomd ??) en dan probeer ik d'r eerst te troosten door d'r vast te houden terwijl ze nog wel in d'r bedje ligt, en als dat niet werkt haal ik haar eruit. Dan troost ik haar met d'r liedje en wieg haar weer in slaap, zodra ze bijna slaapt leg ik haar weer in bed. Maar als ik dus een nacht heb waar ze al tig keer is gekomen en ze hard huilt dan ben ik te moe om d'r liefdevol in slaap te wiegen etc. dus dan neem ik haar mee naar ons bed. Maar dan moet het wel minstens een uur of 4 -5 in de ochtend zijn. Soms krijgt ze dan een flesje, en als ze dan weer slaapt en ik kan zelf lang genoeg wakker blijven dan leg ik d'r alsnog weer terug in d'r bedje. En soms blijft ze dan tussen ons in liggen tot de ochtend.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:18:56 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33290398
Is ze zo vaak overstuur dan? Is het dan niet gewoon een gewoonte van haar geworden? Ik bedoel het niet betweterig (maar kom nu wel zo over ), maar vaak blijkt zoiets erin te sluipen en raken ze eraan gewend. Het enige wat dan helpt is het patroon te doorbreken. Dat kost barstens veel moeite, maar uiteindelijk helpt het.
Misschien herkennen jullie je helemaal niet in dit verhaal en dan hoop ik ook dat je je niet aangesproken voelt. Ik vertel alleen mijn ervaring met mijn kind en misschien heeft iemand hier iets aan.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:42:55 #260
105888 renzell
pi_33291356
Ik haalde Juul de afgelopen weken vaak veel te snel uit bed. Een paar weken terug toen de ellende begon heb ik hem heel vaak heel lang laten huilen, soms echt wel een half uur of langer. Idd ook soms proberen te troosten terwijl je hem in bed laat liggen. Maar dat hielp echt voor geen centimeter en ik werd ondertussen zo moe, dat ik steeds vaker dacht: dikke speer, ik leg hem wel even aan, dan slaapt ie daarna tenminste weer. Bij ons was het dus ook altijd met een paar slokken borstvoeding opgelost. Nu sinds drie nachen doe ik dat niet meer, maar geef ik dus wel ipv die drie slokken een speentje aan meneer. Hij krijgt deze niet al in bij het slapen gaan, alleen als ie huilend wakker wordt en niet meer uit zichzelf in slaap wil vallen.

Jdee; Roosjes slapen! En blokken. Maantjes zijn 's nachts juist wakker! En zonnetjes.... die zijn gewoon heel lief sowieso.

Noahtje beertje; niet alleen bij mama op de buik slapen joh. Foei! Ik hoop op snelle verandering daar Tex.

En Ladybos; ik vind jou ook een behoorlijke held met je engelengeduld! Ik weet dat het nu eenmaal vaak de enige goede optie is om kalm te blijven en de nachten te ondergaan, maar het klinkt alsof je er heel goed en rustig mee omgaat. Al geloof ik echt wel dat de gemiddelde 'slechte' nacht soms eenzaam en verschrikkelijk is en om wanhopig van te worden.

Ik ben net trouwens toch gaan sporten. Goed man!!! van mezelluf dan... Ik heb er energie van gekregen.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:50:18 #261
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33291668
Ik denk/hoop dat het slechte slapen hier te maken heeft met het steeds 'ziek' zijn en de sluimerende oorontsteking. Morgen maar weer een afspraak maken met de huisarts, als het idd de oortjes zijn dan krijgt ie waarschijnlijk antibiotica, en hopelijk is het dan echt over (ook voor hem juist, want het is zo zielig!).

Oh en zonnetjes rijden
©Dumbo
  donderdag 22 december 2005 @ 09:26:26 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_33300084
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 december 2005 @ 09:51:36 #263
105888 renzell
pi_33300542
Vannacht werd juul wakker om 01.30, maar was te troosten met speen in z'n mikkie. Toen om 05.30uur weer wakker. Speen erin, troosten, maar hij bleef toch piepen. Toen heel stug en stoer DE methode toegepast en een uur later: tadaaaaaa! Een slapend roosje!!!! Ikke blij en trots en wij ook nog lekker ff kunnen maffen. Dus al met al geen slechte nacht. Hieperdepiep.... HOI!
hoort eigenlijk in het babytjes topic thuis, maar omdat hier de hele voorgeschiedenis al stond toch maar even hier...
pi_33302833
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:18 schreef dutchie het volgende:
Is ze zo vaak overstuur dan? Is het dan niet gewoon een gewoonte van haar geworden? Ik bedoel het niet betweterig (maar kom nu wel zo over ), maar vaak blijkt zoiets erin te sluipen en raken ze eraan gewend. Het enige wat dan helpt is het patroon te doorbreken. Dat kost barstens veel moeite, maar uiteindelijk helpt het.
Misschien herkennen jullie je helemaal niet in dit verhaal en dan hoop ik ook dat je je niet aangesproken voelt. Ik vertel alleen mijn ervaring met mijn kind en misschien heeft iemand hier iets aan.
Nee hoor, zo vaak is ze niet overstuur. Meestal brengt ze dus ook gewoon de nacht door in haar eigen bedje.

Vannacht sliep ze trouwens van 9 tot 5 in 1x door !! Ze kan het wel
pi_33302936
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
Ja, dat is waar Belana, met z'n tweeen is het beter te doen. Maar er zijn een paar redenen waarom ik het toch alleen doe.. Ten eerste hebben we dat al afgesproken voordat ik zwanger werd, omdat MrBos er heeeeeeeel slecht tegen kan om 's nachts wakker te moeten worden. Ten tweede dus omdat hij er zo slecht tegen kan, hij is dan echt na 1 nacht al kapot, chagerijnig, en daar wordt ik ook niet blij van Ten derde werkt hij gewoon en hij heeft een zware baan, en ik ben de hele dag thuis, en kan dus overdag 'uitslapen' of even gaan liggen als Myrthe overdag slaapt. Tot nu toe sliep ze overdag maar 1 of 2 keer een half uur tot drie kwartier, dus dat was voor mij niet genoeg om uit te rusten. Nu met de slaaptraining slaapt ze 1x een uur en 1 keer 2 uur, dus dat scheelt voor mij ook. Ten vierde kan MrBos haar slechter troosten en is hij dus veel langer bezig dan ik 's nachts, en wordt ook veel sneller ongeduldig/boos op d'r, waar ik dan weer boos over wordt en dat maakt de nachten er ook niet gezelliger op. Maar als ik het echt niet meer trek dan neemt hij haar wel eens een nacht beneden, dan slaapt hij op de bank, Myrthe in d'r bedje ernaast, dan hoor ik het ook niet als hij ongeduldig wordt
  donderdag 22 december 2005 @ 12:21:55 #266
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33304323
Wij hebben ook wel een ongeschreven regel hier hoor; degene die vrij is is die nacht aan de beurt. Maar als het te gortig wordt por ik het mannetje gewoon wakker. En dan wordt er ook niet moeilijk gedaan. Hij zegt dat hij het niet hoor. Euheuh Volgens mij zeggen alle mannen dat, maar dan heb je bij mij gewoon pech hoor, dan maak ik hem gewoon wakker. We wilden samen kinderen hè schat?
pi_33304686
hier ben ik vaak degene die 't niet meteen hoort. dan komt manlief bijvoorbeeld anna even bij me brengen. of hij port me wakker en zegt: kun jij horen wie van de twee dit is? iets minder romantisch.
pi_33308214
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:27 schreef poemojn het volgende:
Maar een baby van een maand lijkt me daar zeker nog te jong voor.
Ik vroeg er ook niet voor mezelf naar hoor Eenv riendin met ene zoontje van 10 maanden
Maar werkt het ook als hij'midden in de nacht wakker wordt? Het is bij hun meer ene doorslaap-probleem dan een inslaap-probleem.
  donderdag 22 december 2005 @ 14:40:07 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309019
Nick hoort het ook vaak eerder dan ik, maar we gaan alle 2 evenveel naar Liam toe. de ene keer kan ik het beter hebben en de andere keer Nick.
Ladybos, tja, ieder doet het op zijn/haar eigen manier natuurlijk, ik heb gewoon altijd zoiets van, je begint samen aan een kind. Gelukkig denkt Nick er ook zo over. Maar als het voor jullie zo werkt is het natuurlijk prima
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 december 2005 @ 14:42:15 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33309098
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef Belana het volgende:
Nick hoort het ook vaak eerder dan ik, maar we gaan alle 2 evenveel naar Liam toe. de ene keer kan ik het beter hebben en de andere keer Nick.
Ladybos, tja, ieder doet het op zijn/haar eigen manier natuurlijk, ik heb gewoon altijd zoiets van, je begint samen aan een kind. Gelukkig denkt Nick er ook zo over. Maar als het voor jullie zo werkt is het natuurlijk prima
ga jij eens als de donder naar Z&G! We zitten met smart op je verslag te wachten.
pi_33309773
Belana, het is ook meer dat ik het zo wil hoor, want hij heeft het best vaak aangeboden. Maar dan zit ik met een chagerijnige slaperige man de volgende dag en daar heb ik ook geen zin in
  donderdag 22 december 2005 @ 15:03:02 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309834
ah! daar komt de aap uit de mouw ladyBos
stormy waters...
sailin'
pi_33309905
ja, nu ik het teruglas vond ik het ook wel een beetje te negatief over MrBos Maar soms moet je gewoon even afreageren ook al is het dan je eigen schuld he
  donderdag 22 december 2005 @ 15:07:19 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309994
het staat hier op het beeldscherm snel "harder" dan je de dingen bedoeld
stormy waters...
sailin'
pi_33310482
Hier ben ik altijd degene die eruit gaat als Thijs wakker word Snachts
zelfs als het weekend is en ik zou mogen uitslapen dan nog maak ik smorgens Thijs zijn papfles verschoon ik zijn luier.
Om vervolgens terug mijn bed in te kruipen
pi_33310816
ik vind dat wel opmerkelijk, dat 't bij zoveel mensen toch wel erg ongelijk verdeeld lijkt, die (met name nachtelijke) verzorgingstaken. natuurlijk is het vast vaak zo dat de ander dan weer andere klusjes op zich neemt (neem ik aan). maar ik vind die nachtelijke onderbrekingen wel een behoorlijk zware belasting, ook echt iets om samen een beetje te (ver)delen als 't enigszins gaat. als je borstvoeding geeft is het al zo dat je dat alleen zelf kunt doen, dus ik ben blij dat G me waar hij kan dan juist dingen uit handen neemt (en bijv ook nog altijd 's ochtends m'n ontbijt maakt... ).
  donderdag 22 december 2005 @ 16:52:19 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_33313412
dat gevoel had ik dus ook wel een beetje bix, maar ik wil ook geen mensen voor het hoofd stoten. Ik ben wel heel blij met mijn vent (die zich ook verbaasde trouwens toen ik dit vertelde)
stormy waters...
sailin'
pi_33313496
We hebben er geen afspraken over gemaakt maar ik heb het idee dat we toch wel allebei ons deel doen 's nachts. En dat vind ik wel zo lekker
  donderdag 22 december 2005 @ 17:06:27 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33313851
Wij doen ook allebei evenveel. Ook trouwens toen ik borstvoeding gaf. Sebas ging er gewoon uit om haar te pakken en soms te verschonen, ik legde haar weer terug na de voeding. En dat terwijl hij door een bepaald syndroom (ja ja, klinkt gek, maar is niet heftig) altijd echt heel moe is. Hij vindt het normaal en leuk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33316278
Wat betreft de verzorging van Myrthe neem ik denk ik 90 - 95% voor m'n rekening. Mr.Bos daarentegen doet 90 % van het huishouden, dus het is niet zo dat hij verder niets doet hoor We zijn allebei even druk, hij heeft daarnaast ook nog een fulltime baan terwijl ik niet werk, maar wel beperkt energie heb door de whiplash en de reuma.
  donderdag 22 december 2005 @ 19:11:25 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33317068
Aha.
Ik had dat ook wel een wat Bix dacht. Maar ik snap dat jullie het zo eerlijk mogen verdelen. Jij kunt door jouw 'beperkingen' bepaalde dingen niet en die neemt je man van je over. Naast een full-time baan. Dus dan is het idd wel eerlijk dat jij de verzorging van Myrthe doet.
Maar heeft hij niet het gevoel dat hij die verzorgingsdingen ook wil doen? Het is toch vaak ook wel even gezellig om dat met je kind te doen.
  donderdag 22 december 2005 @ 19:13:14 #282
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33317117
Hihiii, ik ben zo blij. Na een jaar ben ik erachter dat ik toch echt wel verslonst ben. Wat een kappersbezoek al niet kan doen! Joehoe, ik ben naar de kapper geweest en heb nu supercool, waanzinnig hip moederhaar. .Zo.
En over ons 'rolpatroon'. Wij doen ook ('s nachts) ongeveer evenveel. ZO evenveel dat we van de week allebei om 3 uur klaarwakker beneden op de bank zaten. Wel zo gezellig.
pi_33317723
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:11 schreef dutchie het volgende:
Aha.
Ik had dat ook wel een wat Bix dacht. Maar ik snap dat jullie het zo eerlijk mogen verdelen. Jij kunt door jouw 'beperkingen' bepaalde dingen niet en die neemt je man van je over. Naast een full-time baan. Dus dan is het idd wel eerlijk dat jij de verzorging van Myrthe doet.
Maar heeft hij niet het gevoel dat hij die verzorgingsdingen ook wil doen? Het is toch vaak ook wel even gezellig om dat met je kind te doen.
Ik vraag het wel eens aan hem maar volgens hem mist hij het niet zo. Als hij vrij is overdag dan pakt hij Myrthe 's ochtends als ze wakker wordt, en mag ik uitslapen tot een uur of 10, dus dan doet hij de verzorging wel. Maar aankleden vind hij niets, want Myrthe is veel te beweeglijk en zijn vingers zijn te dik. Poepluiers stinken, eten geven vind hij geklieder, dus nee, ik geloof niet dat hij het echt mist. Hij komt er wel eens bijzitten als ik d'r in bad doe voordat ze gaat slapen en hij is gek op knuffelen dus dat doet hij veelvuldig
  donderdag 22 december 2005 @ 19:33:27 #284
63367 Jdee
pi_33317774
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
no offence taken. vind ik ook (neelix is het daar in theorie dan wel mee eens, maar zou liever...), maar het probleem is dat dat een ander probleem oplossen is voor dat dat werkt: madammeke is namelijk als ze mij ziet/weet dat ik er ben nogal eenkennig: dat maakt het probleem 'ela weer in slaap krijgen' er niet makkelijker op op te lossen. Bovendien heb ik de Wondermiddelen, en Neelix niet. we hebben nu de 'regel' dat Neelix haar sust als ze savonds wakker wordt voor we zelf gaan slapen en als we nog niet zo lang zelf in bed liggen (dan hoef ik hem ook nog neit wakker te maken, is/wordt ie er zelf nog wakker van), en dat ik het snachts doe. Hij zorgt na een zwaardere nacht voor Ela sochtends, zodat ik dan een uurtje extra pak. Ela was gewend om met de tiet in den bek in slaap te vallen, dat patroon is reeds doorbroken ( voor ons!), en ze hoeft nu ook niet elke keer weer de borst om weer in slaap te vallen midden in de nacht melk-hoeveelheids-gewijs. Nu verder met dat ze zelf weer in slaap valt. en dat gaat wonder boven wonder steeds beter zo af en toe dan :-\
ohja, roosjes, natuurlijk!

ik mis wel t 'alleen bv' geurtje trouwens. niet dat ik terug wil naar die specifieke babytijd, dit is veel beter en leuker, maar dat geurtje.. hmmm...

hmm einde van de week vermoed ik,ik begin te ijlen
..en laat gaan...
pi_33323146
marco heeft in ons geval een drukke baan en maakt veel uren, waardoor het heel moeilijk is om de verzorgende taken van Thijs op zich te nemen.
pi_33328896
lishe, fotooo!

en het was niet mijn bedoeling dat iedereen zich ging verdedigen hoor. wij hebben er ook geen echte afspraken over gemaakt, het ging/gaat redelijk vanzelf. maar net wie er puf genoeg heeft. het fijne vind ik vooral dat je ook op de echt moeilijke momenten (het laten huilen bijv) er niet alleen voor staat. en dan ook bijvoorbeeld samen beslist dat het wel genoeg is, of juist dat de één de ander kan steunen om 't toch nog even vol te houden.

jdee, jaaa dat geurtje!
pi_33329593
Berry geeft hem aan, en ik leg hem aan 's snachts. Eerlijk verdeeld toch?
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:20:54 #288
61800 Rottdog
pi_33337558
Hier komt dan mijn aap uit de mouw

Ik hoor Zoë niet dus mijn heeft vele nachten met zijn dochter doorgebracht. Samen gezellig met zijn twee computeren diep in de nacht.
pi_33337912
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:20 schreef Rottdog het volgende:
Hier komt dan mijn aap uit de mouw

Ik hoor Zoë niet dus mijn heeft vele nachten met zijn dochter doorgebracht. Samen gezellig met zijn twee computeren diep in de nacht.
Bij mij is het andersom. Mijn hoort Amber niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:46:25 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33338001
Als Noah wakker wordt voor zn speentje hoort Micha het 9 van de 10 keer ook niet. Als Noah echt hysterisch aan het huilen is wordt ie er wel wakker van en anders wel van mijn gefrusteerde gegrom
©Dumbo
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:00:29 #291
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33339748
Mijn vriend wordt echt nergens wakker van en ook niet van Robin dus de nachtelijke zorg doe ik. Ik vind dat ook niet erg, want in de tijd dat ik bezig ben om vriendje wakker te maken en dat het duurt voor ik weer in slaap val (als hij weer terug is), kan ik het veel beter zelf doen. Maar gelukkig komt Robin 's nachts alleen 1x of 2x voor zijn speentje. Om 6 uur krijgt hij dan z'n voeding (en gaat vriendje naar z'n werk) en daarna slapen we door tot 10 uur. Verder verdelen we bijna alles in het huishouden en 's avonds en ik het weekend verschonen, troosten en voeden we om de beurt (hoewel hij dan toch ook weer vaak bij mij belandt omdat het papa niet lukt )

Gisteren heb ik Robin voor het eerst achtergelaten bij m'n ouders toen wij naar Beauty and the Beast gingen. Ik vond het echt vreselijk Hysterisch janken toen we weg gingen, zorgen tijdens de musical (en helaas toch minder genoten hierdoor ) en weer huilen toen we weer thuis waren. Ik dan , Robin was hardstikke lief geweest en heeft liggen brabbelen en lachen en slapen Hoe moet dat straks als ik weer ga werken...

[ Bericht 7% gewijzigd door Wennie op 23-12-2005 12:12:14 ]
Mijn afvalstrijd!
pi_33339864
arme wennie maar dat gaat langzamerhand vanzelf makkelijker, geloof me!
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:39:00 #293
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33343843
ook ik doe 95% van alles qua verzorging van maxim. overdag en snachts. ik werk niet, rob wel (alhoewel dat wel stukken minder is dan iemand die 40 u in dienst is bij een baas, rob is eigen baas).
rob word wel wakker snachts, ik meestal ook, en als ik eens niet wakker word word ik wel wakker gemaakt door hem dat maxim wakker is
rob is gewoon een beetje onhandig met bepaalde dingen, bijv luier verschonen, en helemaal als het een lekkere poepluier is aankleden doet hij ook niet, heeft hij het geduld niet voor en maxim is lekker beweeglijk. in bed leggen doe ik ook altijd. eigenlijk doe ik alles zeg maar gerust ik neem maxim ook overal mee naartoe, ben wel gewend ondertussen aan dat gesjouw. rob dus niet, die zegt dat zijn tijd wel komkt straks als maxim wat groter is en zelf kan lopen en dus makkelijker met papa mee kan dan nu
hier is papa echt de speelmeneer, hij speelt heel erg veel met maxim waar ik me dan weer schuldig over voel omdat ik eigenlijk te weinig speel met maxim
ik vind het zo wel prima.

rob is trouwens iets meer van de poetsert dan ikke, ik haat poetsen. rob eigenlijk ook, maar die doet het dan weer omdat ik het niet doe (bijv wc poetsen en badkamer schrobben e.d.)
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 17:22:05 #294
81992 Githa
pi_33348747
Wennie
De beste remedie hiervoor is ervaren. Breng hem gewoon korte periodes naar opa, oma of waar jij je prettig bij voelt.
Dat Robin zo huilt kan best is komen omdat hij jou spanning voelt Het is wennen voor jullie allebei.

Sterkte! Is helemaal niet leuk he
pi_33352642
Qua huishouden doen we evenveel, Sara verzorgen ook evenveel (al ben ik 1 dag vaker thuis in de week dan mannetje, maar verhoudingsgewijs evenveel).En het enige wat ik meer doe dan hij is koken en boodschappen. En 's nachts wordt ik dus niet echt wakker van Sara , Mannetje wel, als hij weer in bed kruipt na een speentje geven wordt ik pas wakker . Vind het wel erg van mezelf, en als mannetje eens een nacht weg is (scoutingkamp) word ik dus WEL meteen wakker van 1 kik van Sara...

Wennie, joh da's hartstikke logisch hoor dat het in het begin moeilijk is! Het went echt wel, en wat de anderen al zeiden, breng Robin nog een paar keer weg voor je weer moet werken, dan wennen jullie er beiden vast aan!
Sara
Merel
Ukje
pi_33358365
Dat heb ik net zo Fuente, ergens onderbewust denk ik vast stiekem: "Ach, Berry pakt 'm wel..." Zodra hij er niet is 's nachts ben ik bij ieder piepje wakker.
  maandag 26 december 2005 @ 08:26:37 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408844
Githa, het was niet Robin die huilde, maar ik
In januari heb ik sowieso nog twee uitjes voor ik de 23ste weer aan de slag ga.. wat gaat dat toch snel allemaal
Mijn afvalstrijd!
pi_33408889
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:38 schreef FoN het volgende:
Dat heb ik net zo Fuente, ergens onderbewust denk ik vast stiekem: "Ach, Berry pakt 'm wel..." Zodra hij er niet is 's nachts ben ik bij ieder piepje wakker.
Pcies, dat is het een beetje. Maar goed, mannetje vindt het gelukkig niet zo'n drama en overdag doe ik wat meer, dus sjah. Kunnen we wel mee leven
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 09:06:16 #299
81992 Githa
pi_33408905
Uuuhmz Robin, dat mama zo huilt kan best komen doordat ze je spanning voelt ....

nee, ff serieus!
Twee datums in januari
Ik wens je heel veel sterkte en suuces met wennen. Wanneer is je verlof voorbij?
  maandag 26 december 2005 @ 09:10:59 #300
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408914
Ja, een etentje van m'n werk en naar het theater met vriendje, hoop dat het niet weer zo'n drama wordt
En thanks 23 januari ga ik weer werken, 3 dagen per week. Robin gaat één dag naar mijn ouders, één dag naar mijn schoonouders en één dag naar het kdv (per 1 maart).
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 09:17:48 #301
81992 Githa
pi_33408932
Gaat helemaal goed komen Wennie en een traantje laten, omdat je hem moet missen is toch helemaal niet erg, het zou pas moeilijk worden als je hem dan ook niet achter liet.

Ohw, wat bij mij overigens goed helpt, is niet bellen! Als ik bel en ik hoor hem huilen dat bevestigd dat alleen mijn gevoel van 'zie je wel' dus wat niet weet wat niet deert en een beetje vertrouwen dat ze me wel bellen als er iets is.

Maar dat Robin 2 dagen naar familie kan, is natuurlijk erg fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')