abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33065904
Achjeetje renzell, sterkte Slaapgebrek is zo slopend.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 14 december 2005 @ 10:15:25 #177
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33065919
Sugar kwam daarmee. Het schijnt heel bekend te zijn en ook echt goed te werken. Als die kleine aan het gillen is, ga je na 5 minuten kijken, maar je haalt hem er niet uit. Wel even troosten, kusje geven etc. En dan dus weer weg. Vervolgens ga je na 7/8 minuten weer terug en herhaalt dit ritueel zich. Belangrijk blijft om hem er niet uit te halen. De tussenpozen worden steeds groter en op een gegeven moment valt ie (hopelijk) uit zichzelf weer in slaap. Op deze manier leren ze dus in feite dat je wel komt als er echt paniek is, maar dat ze er niet steeds uitgehaald worden om te drinken. Snapt u?
  woensdag 14 december 2005 @ 10:17:04 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065951
Renzell, is het een idee om eens te gaan praten op het CB over slaaptraining oid? Dat je het idee krijgt dat je daarvandaan ook steun kan krijgen?
pi_33066021
renzell, er heeft wel eens een topic gelopen op fok, misschien heb je hier nog wat aan!

De strijd om het slapen - dagboek
pi_33066037
ohja, die ken ik als de "5-10-15 minuten methode". werkt hier heel goed. hoewel ik 'm niet zo strikt toepas als jij nu beschrijft, ik troost wel eens wat uitgebreider (haal anna er wel uit, en houd haar even tegen me aan, daar wordt ze meteen rustig van) en ook met borst als het nodig is. maar wel standaard terugleggen, en de tussenpozen inderdaad steeds langer laten worden, dan gaat 't geheid een keer goed!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:24:52 #181
105888 renzell
pi_33066128
Misschien wel BE, maar ik denk dat ik eerst toch die 'methode' eens uit wil proberen. Ik moet er alleen even de fut voor zien te vinden. maar dei situatie zoals ie nu is, breekt me ook op, dus er moet sowieso iets gebeuren. En als dat niet werkt, dan is het CB idd helemaal geen slecht idee.

Het is niks voor mij, dit gedoe. Ha, voor wie wel?! Nee, maar snap je...? Eigenlijk ben ik een enorme optimist. En ik heb eigenlijk juist heel goede zin in het leven momenteel. Alles gaat goed met mij! Ja, behalve dit dan. En dat is nogal wat helaas.... het heeft zo veel effect op het leven van alledag. GRRRRRRR, daar word ik BOOS van!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:26:00 #182
105888 renzell
pi_33066159
Dank Bix, vind ik toch wel bemoedigend. Hoop dat ik vannacht de fut heb ervoor te gaan.
pi_33066188
Renzell, sterkte meis! Ik heb helaas verder geen tips voor je, maar leef wel met je mee.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 10:30:50 #184
81992 Githa
pi_33066260
Renzell
Die 5-10-15 min. methode doet het hier ook prima, ik zou zeggen heel veel succes en sterkte met het toepassen ervan, zeker in je eentje is dat zwaar.
en jij een Super hoe positief jij blijft schrijven
pi_33066326
renzell, het kost inderdaad heel erg veel energie he. balen als je eigenlijk nog zoveel andere dingen ook wil doen. is het mogelijk om je doelen tijdelijk even een beetje aan te passen naar een haalbaarder niveau? anders blijft elke dag frustrerend, terwijl het ook belangrijk is om van wat je wel kunt doen te genieten (deze tijd gaat zo snel weer voorbij). heel veel succes ermee!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:36:23 #186
105888 renzell
pi_33066374
Dank je Githa. maar het voelt juist helemaal niet zo. Ik voel me een enorme zeikerd. Weet dat dat nergens op slaat, maar toch voelt het zo.
Zo, en nu stop ik, want ik moet werken.
Jullie zijn erg lief allemaal. Ha, als Fok! er niet was had ik mij nu misschien wel bij een aantal pakken neergevleid, om er voorlopig niet meer vandaan te komen.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:37:35 #187
105888 renzell
pi_33066421
Bedoel je qua werk enzo Bix?
  woensdag 14 december 2005 @ 10:38:09 #188
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33066431
renzell het klinkt erg zwaar allemaal. Kan me voorstellen dat je er een beetje aan onderdoor gaat ondertussen. Hopelijk gaat die 5 minuten methode werken, en hopelijk kun je er de kracht voor vinden om het uit te proberen.

Ik doe nieuwe dingen uitproberen trouwens meestal liever in m'n eentje dan samen met Micha, omdat ik ook geïrriteerd wordt als hij geïrriteerd raakt Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Heel veel sterkte in elk geval!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:39:00 #189
105888 renzell
pi_33066456
Want als je dat bedoelt, dan.... nee. Ik zit ram en ramvol deze maand en er is niets maar dan ook niets wat ik af kan zeggen.
Maarrrrr.... genieten van Juultje kan ik gelukkig echt nog wel hoor! Ik geniet van elke seconde dat ik hem zie. Ha, behalve 's nachts, want dan kan ik hem wel achter het behang plakken.
pi_33066515
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef renzell het volgende:
Ha, behalve 's nachts, want dan kan ik hem wel achter het behang plakken.
Dat is ook een optie natuurlijk, heb je nog rollen in huis?
  woensdag 14 december 2005 @ 10:42:08 #191
105888 renzell
pi_33066518
ja Tex, dat herken ik wel, maar het is nu gewoon echt een kwestie van TE veel vermoeidheid. Als ik 's nachts WEER wakker word als ik net een half uur lig te slapen, dan kan ik het gewoon bijna niet opbrengen om er weer uit te gaan. Laat staan dit 5, misschien wel 10 keer te herhalen. Maar wie weet, misschien kan Sander toch meedoen vannacht, hij hoeft hem immers niet op te tillen, alleen maar naar zijn kamertje te strompelen...

Shit, en nu moet ik echt echt echt stoppen. dank allemaal voor de lieve worden!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:43:05 #192
105888 renzell
pi_33066543
Hmmmm, misschien geen gek idee Easy.... ik kan nog wel ergens wat opduikelen denk ik zo...
pi_33066640
renz ja ik bedoelde inderdaad werk, of wat er verder nog maar allemaal gebeuren moet (misschien hulp inroepen waar mogelijk?). voor je 't weet ben je nog verder van huis (als je 't echt laat oplopen tot overspannen-heid kan 't een tijd duren voor je daar weer bovenop bent). nou ja ben bang dat ik je nu alleen maar schrik aanjaag, terwijl ik bedoel: heel veel sterkte ermee en je kunt niet meer doen dan je nu al doet!
pi_33068477
Renzell je bent helemaal geen zeikerd hoor! Het is vreselijk vermoeiend om voor een kind alleen te zorgen en als hij ook nog eens zo slecht slaapt waardoor jezelf ook geen rust krijgt is dat verschrikkelijk zwaar!!!
Ik ga heel hard duimen dat Julius snel weer wat lekkerder gaat slapen!
pi_33069009
Renzell: je hebt ook alles tegelijkertijd nu he? Ik hoop dat je methode werkt, hier werd hij ook aangeraden door m'n yoga-lerares. En ik geloof dat Ria Blom er ook over schrijft in haar boek.

Oh, er wordt hier een Tomas wakker, laat ik maar eens gaan kijken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33069616
Renzell Sterkte met de 5 minuten methode, ik kan Myrthe nog geen 15 seconden laten huilen dus 5 minuten zou ik echt niet volhouden. Maar Myrthe huilt ook bijna nooit (in ieder geval niet als er niets aan de hand is) dus ik heb ook geen oefening gehad Ik ben net als Jdee bezig met de slaaptraining op basis van het boek ' the no cry sleep solution' en dat werkt best goed. Ze slaapt overdag veel langer en haast al op vaste tijden, 's nachts wordt ze nog wel 2 -3 keer wakker maar ze slaapt meestal wel snel weer in. Sinds gisteren ga ik 's avonds naar bed als Myrthe ook naar bed gaat, om maar zo veel mogelijk slaap te krijgen. Myrthe lag er gisteren om 21.15 in en ik om 22.15 (nog even in bad geweest). Vanochtend was ze wakker om 7.15 (vannacht 3x eruit geweest om d'r speentje te geven) en toen heeft Mr.Bos haar beziggehouden tot hij om 8.45 naar zijn werk moest, toen is ze bij me komen liggen en ze viel weer in slaap, geslapen tot 11.15 !! Dus ik heb een heerlijke lange nacht gehad ondanks dat ik er een paar keer uit moest ben ik beter uitgerust dan ik in tijden ben geweest. Dus dit gaan we er voorlopig maar even inhouden.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:17:28 #197
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_33070113
Nav het zwangerschapshormonen topic vraag ik me af waar Catootje is gebleven? En hoe het met Danielle is? Ik zag haar naam namelijk in dat topic langsschuiven en ze is volgens mij al heel lang niet meer geweest hiero!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:11:21 #198
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33166072
Renzell> succes en veel rust gewenst. Hier ook de no-cry-sleep-solution aan het doen net als Ladybos en het werkt! duurde wel langer dan de gegeven dgen omdat er griep+tandjes+'gaan staan'spurt tussendoor kwam, maar ze slaapt nu 2 keer dutje op een dag van 1,5-2 uur en 45mins-1,5u en snachts sinds een week (!) slechts 3 keer eruit. En MAN wat slaap ik dan opeens lekker zeg. En ik ben er echt maandenlang om het uur, twee uur uitgemoeten dus ik kan me goed invoelen hoe je je voelt. K*T. Ik had voor mezelf ook steeds de mantra "de-ze-nacht-komt-nooit-meer-terug" (leer je toch nog iets van de weeen wegpuffen ) voor ogen en rekende op het doorkachel mechaniek en op hulp van NEelix en vrienden voor t huishouden. Afgelopen 4 nachten is ze steeds 4-5 uur gaan slapen. en trots dat ik ben. Ik duik er soms ook met haar in, 7 uur savonds. En dat is echt uit pure noodzaak, niet gezellig, maar het helpt wel.

dus: you're doing great. Houdt moed! gogogo! je kan het! *blaast wat energie je kant op*
Ik had even een andere vraag:

past in een renault twingo (of vergelijkbaar zoals ze die dan in die klasse verhuren) naast 2 volwassenen ook een kinderzitje? (klass 1, eentje groter dan de maxi cosi).ik wil een auto huren, maar er staat dat het maar voor 2 personen is, maar dat lijkt me toch stug als er voor 4 personen bankplek is?

iemand een idee?
..en laat gaan...
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:04:04 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33167496
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:17 schreef Ireth het volgende:
Nav het zwangerschapshormonen topic vraag ik me af waar Catootje is gebleven? En hoe het met Danielle is? Ik zag haar naam namelijk in dat topic langsschuiven en ze is volgens mij al heel lang niet meer geweest hiero!
Ik zat gisteravond oude topics terug te lezen over mijn punctie en dat we net zwanger waren en vroeg me hetzelfde af!
Ik heb echt geen idee hoe ' t met Catootje en Danielle gaat.. Jammer, ben best benieuwd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33168309
Jdee fijn dat het bij jullie ook beter gaat met slapen ! Myrthe sliep vannacht van 9.15 tot 4.45 aan 1 stuk door, heerlijk !! (ben wel even gaan kijken of ze nog leefde toen ik toch naar de wc moest

ps. Jdee kom je ook naar de Meeting net-nog-wel/niet-baby 22 januari?

Renzell hoe is het met de 5-minuten training gegaan ? Trek je het nog een beetje ? Slaapgebrek vind ik echt verreweg het zwaarste van het afgelopen (bijna) jaar. Dat beinvloedt zo ontzettend veel. Hopelijk gaat het bij jullie snel weer beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')