Jullie zijn allemaal erg lief, maar ik wil toch even wat kwijt.
Natuurlijk is het zwaar om een zorgenkindje als Danyel te hebben, om een onzekere toekomst te hebben, om tijdelijk ontheemd te zijn, om alles mee te maken wat ons overkomt,
maar ook al
is het zwaar, het
voelt niet als zwaar. Het is iets vanzelfsprekends, je bent destijds in die achtbaan gekomen en die rolt gewoon door, je gaat mee, soms op, soms neer, af en toe een looping, hupsakee. Je komt in die situatie en je zult verder moeten, hoe het ook zij. En ja, natuurlijk hadden we liever een gezond kindje gehad, maar dat is nou eenmaal niet zo, dus maak je er gewoon het beste van.
Merisse heeft op dit moment een prachtige sig: "Life is what's happening to you when you're busy making other plans. " En zo is het. Wij hadden dit niet voorzien, en onze plannen hebben we moeten bijschaven. Want we hebben ze wel, plannen. Hele mooie zelfs, en daarmee gaan wij echt heel erg gelukkig worden. Anders dan verwacht, maar daarom niet minder mooi.
Ik vind mezelf geen heldin, alleen omdat ik doe wat je voor je kind vanzelfsprekend doet. Ik snap wel waarom jullie het wél zo zien, maar ik weet zeker dat jullie allemaal hetzelfde hadden gedaan in zo'n situatie. En misschien ben ik wel wat in het voordeel omdat ik nou eenmaal een positief karakter heb, maar dat zit gewoon in me, daar hoef ik niets voor te doen.
Zo, genoeg zware kost! Nogmaals, jullie zijn lief, ik vind het ook leuk om te lezen allemaal, maar ik wilde het even wat relativeren.
[ Bericht 0% gewijzigd door phluphy op 01-10-2005 15:24:53 ]
... ♥ ik mis je ♥