abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32242675
Wat Lishe zegt Wennie, welterusten!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 14 november 2005 @ 06:50:40 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_32250667
quote:
Op zondag 13 november 2005 09:21 schreef renzell het volgende:
Ha ha, ja, Jelief, heeel herkenbaar, die angst dat ze zomaar stopt met ademen. Bij Julius heeft het echt maanden geduurd voor het weg was. Heel vaak MOEST ik gewoon ff gaan checken bij het bedje of ie het nog wel deed.

saffier, wat fijn dat jullie met Tobias al thuis zijn. Wel eng zeg, die ondertemperatuur ineens!
Daar ben ik denk ik sinds 3 maanden vanaf
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 november 2005 @ 08:13:12 #53
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32250952
Als ik s' nachts moet plassen, check ik nog steeds beide kinderen . Tegen de tijd dat ze daarover gaan klagen stop ik er wel mee .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 14 november 2005 @ 10:47:12 #54
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32252997
quote:
Op maandag 14 november 2005 06:50 schreef Belana het volgende:

[..]

ik heb dat nu nog steeds
pi_32257859
Amber gaat vanaf morgenavond ook in haar eigen bedje slapen. Vind het wel heel moeilijk hoor, maar voor haar is het beter.Ze moet rust en regelmaat krijgen... Ze is zo verschrikkelijk snel afgeleid. Moet zoveel mogelijk prikkels bij haar wegnemen.

Ik pas mijn eigen broeken nog net niet. Het scheelt niet veel...

Ik vloei eigenlijk bijna niet meer. Heel af en toe ietsje, maar dat is verwaarsloosbaar..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:46:00 #56
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32279177
Robin heeft vanaf het begin al in zijn eigen bedje geslapen, met mij ernaast in het kraambed. Wel af en toe gesmokkeld, dat ie lekker bij mij lag. Vannacht ben ik met hem op m'n borst in slaap gevallen Heb nu nog steeds niet bij vriendje geslapen, want die is ontzettend ziek.

Nou het vloeien ben ik nog ff niet vanaf denk ik. Ene keer is het weer meer dan de andere keer, is ook afhankelijk van hoeveel ik doe op een dag.

Met de hechtingen gaat het prima! Ik heb er steeds minder last van, dus het gaat de goede kant op.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32279621
quote:
Op maandag 14 november 2005 06:50 schreef Belana het volgende:

[..]

O-O * Jelief voorziet een onrustig jaar
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:04:02 #58
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32280639
ook hier ff tussendoor

hoe gaat het met Jdee en Ela?? en niet te vergeten haar moeder?
ik volg alles maar half en ben eigenlijk benieuwdm heb het idee dat ik haar tijden niet gezien heb maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk
pi_32282055
Zow, ik kom er pas net (dankzij Jelief) achter dat dit topic bestaat . Hoi allemaal !

Jelief, wat je zegt over het labiel voelen en het zwaar vinden in het begin. Dat s het ook absoluut. Sara heeft 3 nachten bij ons op de kamer geslapen en toen heeft huns haar verhuist naar de babykamer. Ik sliep gewoon niet. Sara wou constant drinken (dit bleef overigens zo, ik ben na 2 weken gestopt met bv) en op een gegeven moment mochten 'ze' haar wel meenemen van me. Ik had het helemaal gehad en 'wou niet meer'.

Maar het gaat wel over moet ik zeggen, meer slapen helpt zeker en manlief nam veel van me over. En inmiddels ben ik helemaal gewend en vind ik het super! En lang niet meer zo zwaar als in het begin .

Gaat het inmiddels al wat beter met je?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32282992
Het gaat elke dag weer wat beter, ben een stuk minder labiel door meer slaap. Langzaamaan word ik ook wat actiever in huis, gisteren met Emma boodschapjes gedaan, vandaag wacht er nog wat strijkwerk maar daar heb ik gewoon geen zin in.. dus doen we het nog maar even niet
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:07:57 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32295156
Strijken moet je ook alleen doen als je er echt heeeeeeeeeel veel zin in hebt!
pi_32305770
Strijken.. Doe ik 1 keer in de week, alles tegelijk Ben ik er meteen vanaf .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32308806
Strijken doe ik nooit. Alleen met kledingstukken waarbij het nodig is, en dan nog alleen als ik het nodig heb
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_32310054
ik haat strijken!! Doe het ook maar 1 keer in de week, soms 1keer in de 2 weken. Ligt er helemaal aan wat er bij de strijk lig

Daarbij strijk ik zo min mogelijk, alleen dingen die echt gestreken moeten worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 12:53:45 #65
81992 Githa
pi_32312243
Ik strijk ook alleen dat wat echt moet ...nu heb ik veel dat echt moet
pi_32312882
Ik heb een heel lieve moeder Die is vanmorgen even langs gekomen en heeft mijn strijk erdoor gejast. Sneller en netter dan ik het zelf kan . Borstvoeding gaat steeds beter . Ik word alleen onderhand al dat bezoek steeds zat. Niet dat er elke dag bezoek is maar toch, sociaal doen als ik moe ben gaat niet zo goed.

Ik strijk overigens alleen wat echt moet, als het te lang in de droger heeft gezeten bvb en overhemden/blouses en tafellakens
  donderdag 17 november 2005 @ 09:26:28 #67
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32335618
Mijn moedertje heft het ook aangeboden, maar ik moet het straks ook allemaal zelf doen, dus daar begin ik dan liever gelijk mee Ik sorteer de strijkstapel altijd in dingen die echt gedaan moeten worden en dingen die nog best even kunnen blijven liggen Wij hebben geen droger, dus er moet best veel gestreken worden

De eerste nacht weer in eigen bed was geen succes Al na een kwartier werden we gek van de babyfoon die om de 15 seconden een soort stoorgeluid maakt, dus slapen lukte voor geen meter. Toen ben ik maar weer in het kraambed gekropen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32355206
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:26 schreef Wennie het volgende:
Mijn moedertje heft het ook aangeboden, maar ik moet het straks ook allemaal zelf doen, dus daar begin ik dan liever gelijk mee Ik sorteer de strijkstapel altijd in dingen die echt gedaan moeten worden en dingen die nog best even kunnen blijven liggen Wij hebben geen droger, dus er moet best veel gestreken worden

De eerste nacht weer in eigen bed was geen succes Al na een kwartier werden we gek van de babyfoon die om de 15 seconden een soort stoorgeluid maakt, dus slapen lukte voor geen meter. Toen ben ik maar weer in het kraambed gekropen
Is het geen optie om de babyfoon uit te laten? Wij hebben de babyfoon nooit gebruikt, als Sara 's nachts of overdag huilt hoor ik haar sowieso wel. Of slapen jullie ver van de babykamer?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:28:09 #69
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32366367
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:26 schreef Wennie het volgende:
Ik sorteer de strijkstapel altijd in dingen die echt gedaan moeten worden en dingen die nog best even kunnen blijven liggen
errug bekend zo gaat dat hier ook. en zoveel strijk heb ik niet eens, heb wel een droger. maar ik heb er gewoon een hekel aan!!!!!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:12:07 #70
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_32370248
wat lief! ik dacht al reeds te zijn opgegaan te zijn inde vergetelheid der internet. Ben immers al ZO lang nietmeer geweest. Vandaag weer echt voor het eerst.
Eh, het is nog steeds errug druk hier. Mijn moeder gaat gestaag achteruit, zoals verwacht. inmiddels met stoma, drain en pruik en chemo begint meer vermoeidheid te geven dan oplossing. Dat is naar, maar het is niet verrassend. Je hoopt op meer tijd, maar eigenlijk hebben we al zoveel al WEL kunnen doen dat ik het kan accepteren (maar vraag het me niet morgen, dan kan ik het er opeens moeilijker mee hebben, bij wijze van). Bijkomende narigheid is dat het waarschijnlijk erfelijk is. ik ben reeds onderzocht en vertoon in ieder geval nog niet de tekenen (poliepen). Maar pas half januari (leeft ze dan nog?) is de afspraak bij de genetische arts, zeg maar. (dat kon niet eerder, schijnt).

Verder zijn we op dag 14 van de no cry sleep solution met ela die al maanden tussen de 3 (hemels!) en 12 (brakke zooi) keer komt snachts. Ja. Dat is best zwaar en kut, maar het boek (ik noem het af en toe liefkozend mijn nieuwe bijbel) helpt wel.
In de eerste plaats omdat het zo lekker zelfhulp-amerikaanse zut is waardoor je jezelf meteen niet zo allenig voelt staan in je probleem. Ook zien we al een soort van verbetering: Ze slaapt langer en beter smiddags en gaat makkelijker naar bed savonds. En ik ben er ook bewuster mee bezig. We hebben verbeterde strakkere bedrituelen, 1 voor dutjes en 1 voor naar bed en 1 voor 'als het al nacht is en ze dus weer moet gaan slapen'.
Ook staan we elke dag om half 7 op, ipv alleen als ze naar het kdv gaat. Dat helpt ook met mijn vermoeidheid al is het best zwaar om als je zoals afgelopen maandagnacht vanaf half 12 savonds (half)wakker bent geweest omdat madame tandje (2e boventand!) krijgt en niets anders wil dan bij jou liggen en drinken. (ze heeft dan bijtend speeksel waardoor je dus niet kan slapen van de jeuk/irritatie, dacht eerst aan spruw, maar was toch echt het tandje). En dan wel stoer en flink zijn en er om half 7 uit gaan (en gaan werken). Ja dat vind ik wel stoer van mezelf .

Omdat dit alles toch wel enigzins zwaar is (...) en het op mn werk nog steeds te druk is, ben ik sinds vorige week 1 dag xtra in de week thuis. de vrijdag. ziekgemeld. (en nu is er opeens WEL een vacature uit voor ondersteuning, waar iedereen bij ons al maaaaaaaaanden voor vraagt, hoe curieus ) (nou goed, ik speel dat spelletje dan wel mee, maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden hoe dat dat werkt, of ben ik nou te idealistisch...)

En ikben ook nog bezig met 'welke kleur is je parachute' om uit te vinden wat voor werk ik liever zou willen doen want het wordt tijd om te wisselen (zinkende schepen, ik wil er niet mee tenonder gaan, kost teveel energie, etc etc). En dat is stiekum erg prettig en fijn: ik doe dan eens iets voor mezelf, niet voor het huishouden, Ela, Neelix, anderen...

Bottom line: het komt allemaal vast in orde. En door er op deze manier mee om te gaan leef ik ook nog een beetje tussendoor ipv dat het een soort van waas is waarbij sleur je erdoorheen trekt (niet mijn manier).

Maar eh, wat zag ik, lieve Martineke, krijgt Maxim er een brusje bij?!?! (ik geef het echt op om alles bij te lezen dames, vergeef me aub). Waw!
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:04 schreef Martineke het volgende:
hoe gaat het met Jdee en Ela?? en niet te vergeten haar moeder?
ik volg alles maar half en ben eigenlijk benieuwdm heb het idee dat ik haar tijden niet gezien heb maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk
Verder:

HALLO DAAR ALLEMAAL!

hoop dat t goed/redelijk/houdbaar met jullie gaat enzomeer, en dat ik niet in de (hihi, wat een leuke smiley) hoef als ik verkondig dat ik echt alleen op vrijdags tijdens kantooruren kan kijken op dit forum. Maar jullie zijn echt in mn gedachten geweest de afgelopen maanden. alleen moet wel realistisch zijn met huidige leven: vrijdags it is.
liefs
Jdee
..en laat gaan...
pi_32371727
Heeeeee Jdee wat fijn weer even van je te horen ! Wat lijkt me het verschrikkelijk moeilijk om in deze heftige periode afscheid te moeten nemen van je moeder. Wel heel erg fijn dat ze nog zoveel van Ela mee heeft kunnen maken. Moet voor je moeder ook verschrikkelijk zijn om haar kleinkind niet op te zien groeien. Zo te lezen ga je er heel goed mee om, maar het moet toch beremoeilijk zijn. 'k denk vaak aan je. Sterkte ook met het erfelijkheidsonderzoek, da's dubbele schrik

Kun je iets meer vertellen over die slaaptechniek (als je tijd hebt) want het is hier ook huilen met de pet op, slopend is dat he.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:20:14 #72
63367 Jdee
pi_32372296
hmm, tjsa, iets meer vertellen... pfoe, waar begin ik. ten eerste even dit: het boek geeft meerdere ideeen en tips, er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome (of dromeland, eigenlijk). Wij hebben geprobeerd om de rituelen die we hebben meer specifiek te maken. dus echt: 1 uur voor ze normaal gaat slapen geen tv/veel indrukken mee/ drukte/winkel e.d.. Eten, daarna:
ela is moe (tekenen van moeheid jou welbekend ongetwijfeld): hup:
1. boekje op bank lezen met mama/papa
2. naar boven
3. daar ganglicht aan
4. dan door naar badkamer, badkamerlicht aan, tandenpoetsen met liedje
5. dan naar eigen kamertje (badkamerlicht samen uitdoen trouwens), geen licht aan in kamerjte (ganglicht geeft genoeg licht en het idee achter dit licht aan en licht uit verhaal is overigens dat licht je biologische klok triggerd, geen idee of we het niet te strak aanpakken maar t werkt wel zo, affijn, verder met t verhaal:), verschonen, pyama+slaapzakkie aan, dan naar mama en papas slaapkamer en daar op bed eten. (dit omdat dit tijdens de nacht ook zo gaat, de schrijfster adviseert om het hele nacht gedeelte hetlzelfde te houden voor de hele nacht wb voeden, verchonen, dus ALS ze verschoont wordt in de nacht (omdat t echt echt echt moet), dan gaat ook alleen het ganglicht aan).
6.als ze bijna slaapt, loskoppelen en dan WAKKER IN BED LEGGEN. het idee is dat ze dan, als ze wakker wordt snachts (en dat worden alle mensen een paar keer per nacht), ze wakker wordt op de plek waar ze ook in slaap is gevallen. En dat is een belangrijke voorwaarde voor het zelf, zonder (teveel) hulp van mij, weer in slaap kunnen vallen (wat ze uiteindelijk gaat leren, is het idee van t boek). Ze heeft nu de associatie dat ze mijn borst nodig heeft om in slaap te vallen. Ze wil wel slapen, maar weet gewoonweg niet dat ze het ook zelf fijn kan. Dus doorbreken die associatie. ook als t wiegen/autorijden/de fles is wat ze nodig hebben om in slaap te komen, dan wil je dat je die onhandige associatie verbreekt en een andere ervoor in de plaats brengt: je bedritueel.
nou, en eh, dat pink-in-de-mond gaat nog heel vaak niet goed, maar af ent oe lukt het me haar op het magische moment van 'ik ben te moe en te soezig om te protesteren en oh, daar is mn duim al, gelukkig!' in bed te leggen. ik zeg dan mijn...
7... keywords: woordjes die ze dan leert associeren met'ik ben moe en soezig en voel me lekker', dus bijvoorbeeld "ga maar slapen kleintje". (dit werkt al goed: als ze aan het fussen is en ik gebruik mn keywords, wordt ze rustiger dan als ik iets anders zeg!).

enne dat is het dan. beetje (te?) uitgebreid voorbeeld. maar ik wil je vooral op t hart drukken gewoon t boek te lenen (bib?)/halen want het lucht gewoon zo ontzettend op dat je er wat mee aan t doen bent, dat je je niet zo machteloos laat leiden door de spookachtige nachten des kindertijds!
ohja en houd slaaplogs bij, om de 10 dagen. niet eerder, dan raak je gestressed als er geen verschil is.
..en laat gaan...
pi_32372421
HALLO,

Ik heb dit topic net ontdekt en wil even melden dat hier ales voorbeeldig gaat. Onze Amber is al flink gegroeid en weegt al dik 5 kilo. Met borstvoeding gaat het prima, op wat zere tepels na..Amber heeft nu nog 5 a 6 voedingen per dag: om 7, 11, 15, 19.30 uur en 1x 's nachts, soms wil ze een extra voeding tussen 15 en 19.30 uur. Nu gaan we dus de voeding van 19.30 uur vervangen door flesvoeding, door de pijnlijke tepels en omdat dan mijn borstvoeding wat terug is gelopen. We gaan ook de nachtvoeding vervroegen naar 23.00 uur. Er wordt gezegd dat ze dan waarschijnlijk zal doorslapen tot de volgende ochtend 7 uur, zou wel lekker zijn..(Ik slaap nu eigenlijk ook al iedere nacht zo'n 7 uren)

We hebben echt geluk met zo'n zoete dochter. We hebben eigenlijk nog geen echte problemen met haar gehad. Ze slaapt, poept en plast goed en is bijna altijd vrolijk als ze wakker is .
Eeuwige waarheden zullen niet waar of eeuwig zijn, tenzij ze een nieuwe betekenis hebben voor iedere nieuwe sociale situatie
pi_32382563
Jdee wat zwaar zeg. Maar wel lekker dat je steun hebt aan het boek!

Ik heb gistermiddag het verlossende telefoontje gehad. Donderdag word ik opgenomen en vrijdag geopereerd.
pi_32389250
Bedankt voor het uitgebreide verhaal Jdee ! Ik ga dat boek zeker opzoeken, maar wilde eerst even weten of het wel aansloot bij mijn eigen ' principes' zeg maar, niet alle slaaptheorieen zijn dingen die ik wil/kan doen (laten huilen bijvoorbeeld). Maar dit klinkt helemaal in mijn straatje, voor een groot deel doen we het al zo, alleen leg ik d'r 's avonds in d'r eigen bedje en hevel ik haar als wij naar bed gaan over naar bedje nr. 2 naast mijn bed (zodat ik er 's nachts niet uit hoef). De reden dat ik haar eerst in haar eigen bedje leg en niet meteen in bedje nr.2 is dat ze vaak wakker wordt van ons als we in de jacuzzi gaan (die grenst aan onze slaapkamer). Maar ze is inderdaad vaak onrustiger als ze dan wakker wordt in een ander bedje dan waarin ze is gaan slapen. Het half slapend/half wakker in bed leggen doe ik al een tijdje, dat heb ik ook uit een boek, en dat werkt inderdaad goed.

Anitra fijn dat je nu niet meer lang hoeft te wachten en heel veel sterkte, ik duim voor je !!!
pi_32393086
Wennie, wij hebben dat probleem ook met de babyfoon.. zal wel iets Rijswijks zijn :S
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32400546
Jdee je slaaptechniek heeft al geholpen vannacht Myrthe vannacht niet overgeheveld maar in d'r eigen bedje laten liggen en ik werd vanochtend om 7.30 wakker en schrok me rot want Myrthe was heel de nacht niet gekomen. Even gecheckt bij d'r en ze lag nog lekker te slapen ! Uiteindelijk kwam ze om 8 uur. Heeeeeeerlijk zeg om een nacht goed te kunnen slapen, wat voel je je dan een ander mens. Ik had het boek gisteren meteen besteld bij Bol.com maar zelfs met jouw uitleg ging het dus al goed !! Nu hopen dat het doorzet en niet een eenmalige toevalstreffer was
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:36:23 #78
63367 Jdee
pi_32407698
go Myrthe! of eigenlijk Ladybos...
..en laat gaan...
pi_32413031
Jdee wat hier ook heel erg hielp bij het beter slapen was Myrthe echt warm aankleden. Blijkbaar werd ze toch vaak wakker van de kou. Slaappakje met voetjes eraan, romper eronder, en de combisleeper houden haar nu lekker warm
  zaterdag 19 november 2005 @ 23:48:14 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32413505
Yep, ook hier weer. Al een aantal nachten met een huilend kind, en er dan zelfs bij je tweede weer niet bedenken dat het het misschien gewoon koud heeft .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32451171
Jdee fijn om weer wat van je te horen!
Wat ontzettend heftig en moeilijk allemaal. Hopelijk gaat Ela gauw wat beter slapen, het kan al zoveel schelen als jullie allemaal wat meer uitgerust zijn! Verder heel veel sterkte de komende tijd met je moeder en alles wat daarbij komt kijken. Het is geweldig dat je moeder nog zoveel van Ela heeft kunnen meemaken, en hopelijk komen er nog vele mooie momenten voor jullie samen!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 november 2005 @ 15:58:54 #82
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32454867
Fuente, de babykamer is beneden en wij slapen boven, dus dat werkt niet echt. Overdag hoor ik Robin trouwens ook niet als ik in de eetkamer sta, dus ligt hij vaak in de box.

Vicky, lekker is dat hè!
Wij zijn zaterdag met de babyfoon teruggegaan naar de Babydump (we hadden 'm bij de babykamer gekregen). We hadden geen verpakking meer, maar ze maakten er geen probleem van en nu hebben we een digitale (met wat bijbetaling) en die werkt perfect! Afgelopen zaterdag was de eerste keer dat ik weer in m'n eigen bed sliep en het ging prima!

Met mij gaat het verder wel goed, weinig last nog van m'n "wonden" Vandaag voor het eerst alleen met Robin. Het gaat goed, maar het is nog wel wennen om het zorgen voor hem te combineren met andere dingen (hij is erg veel wakker namelijk), maarja, ik heb nog alle tijd om dat te leren
Mijn afvalstrijd!
pi_32458789
Wennie, die van ons komt daar volgens mij ook vandaan.. Hmm moeten wij ook maar terug ermee...

pff ik ben zooooo moe.. mega slaaptekort
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 november 2005 @ 19:59:49 #84
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32460991
Jdee!
Goed om van je te horen! En heftig ook zeg, soms 12 ( ??!!!) keer eruit voor Elaatje. Fijn dat de supermethode werkt. Sterkte met je moeder en je meisje en natuurlijk met jouzelf.

Ladybos; ik wist eigenlijk niet dat het bij jou ook zo heftig was. Wat naar zeg. Hopelijk is deze methode ook voor jou het begin van heel veel mooie dromen.
  maandag 21 november 2005 @ 20:02:13 #85
105888 renzell
pi_32461059
En Vicky; ik hoop echt heel erg dat je snel heel veel kan slapen! Ik heb er met Julius ook erg veel last van gehad in het begin en het sloopt je echt. Vooral ook omdat je er ontzettend labiel van wordt. Sterkte!
pi_32464347
Renzell, gelukkig geen 12x hier, maar ze sliep naast m'n bed, en iedere keer als ze wakker werd begon ze te huilen totdat ik haar speentje gaf. Meestal zo'n 4 tot 6 keer per nacht. Dan ging ze wel meteen weer slapen, en ik hoefde er niet uit, maar je moet wel steeds wakker worden, en dat is ook best zwaar. nu gaat het al 3 nachten goed
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:48:44 #87
105888 renzell
pi_32487807
Wat fijn joh!
Dus de tips van Jdee werken gewoon, te gek! of zijn het toch die warme kleertjes...?

Hier een beetje een moeie moeder. Vriendlief heeft een hernia (kut kut kut) en kan in principe NIETS! Dus ik doe momenteel ALLES met Julius, ALLES in het huishuiden en werk daarbij ook nog eens 3 tot 5 dagen in de week. Kortom; ik zit in een soort permanente race tegen de klok. Krijg er gewoon zelf rugpijn van. Niet fijn. Maar als ik het heb over hoe ik me als moeder voel (dus buiten het sloven en rennen om, maar echt in verhouding met Juul), dan gaat het eigenlijk gewoon fantastisch. Het klopt gewoon zo allemaal en we hebben alledrie echt onze plek in het 'gezin' gevonden, heel fijn. Bovendien mag ik elke dag genieten van (uiteraard) het liefste en leukste kleine jongetje dat er bestaat, dusse... waar heb ik het over.

[ Bericht 37% gewijzigd door renzell op 22-11-2005 19:54:44 ]
pi_32488456
haha, dubbel is dat hè Renzell? Het ene moment denk je: ik kan niet meer en het volgende moment stroom je weer vol energie omdat je de gelukkigste moeder van de wereld bent als je je eigen kleine mannetje ziet
Maar eh, heb niet eventueel iemand die het een en ander voor je kan doen? Een moeder, vriendin of zus? Iig heel veel sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_32491452
Oi Renzel dat klinkt zwaar zo ! Kun je niet een paar dagen zorgverlof opnemen ? Gaat die hernia lang duren of weet je dat niet ? Als het een overzichtelijke periode is dan is het vaak beter te doen dan wanneer je niet weet hoe lang het gaat duren. Wel heerlijk dat je zo kunt genieten van je knulletje
pi_32492384
anitra, het komt nu dus echt heel dichtbij. spannend! ben je erg zenuwachtig?

renzell wat balen voor je vriend en voor jouzelf. hoelang duurt zo iets, enig idee? is er een operatie in zicht of moet het met rust alleen over gaan?

jdee, fijn om weer even van je te lezen. al is het wel erg heftig allemaal. heel veel sterkte! en fijn dat De Methode lijkt te werken voor dat (niet)slapen van Ela.

biezb heerlijk dat 't zo goed gaat!

wennie, spannend zo alleen met je kind he. maar: het wen(t)wel!
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:28:06 #91
63367 Jdee
pi_32492772
even een tussendoor "go myrthe, go myrthe!" jompelmeisje . doe je dingggg...

Renzell> heel veel sterkte en succes, maar als je hulp kan krijgen; aannemen hoor. al ist maar een kamer stofzuigen of de afwas... hup! en veel sterkte voor je lief. Arme hij.
en die 12 keer, ik heb het een nacht eens bijgehouden, met krabbeltjes op een papiertje naast mn bed, en dat was dus echt 12 keer: elk uur zo ongeveer. echt bizar. ik geloofde het ook alleen omdat ik wist dat ik het steeds zelf had opgeschreven. in mn hoofd bijhouden hoevaak lukt me niet, dat is "1-2-3-veel" (hoewel, als die 'veel'dan bestaat uit minder dan 3 keer kan ik het achteraf reproduceren).

Ela is snotverkouden en hoest, zo zielig, maar enige voordeel: ze slaapt wel in ene wat langer: tot nu toe pas 1 keer wakker geweest sinds ze naar bed ging. hoezee! (we zien het maar positief)

en t warmer (NOG warmer eigenlijk: dus kruik erbij en ook sokjes aan) aankleden lijkt hier ook te helpen, alleen had ik r gisteren ietsiepietsie te warm aangekleed: zweetokseltjes... oeps... ik weet dat je ivm wiegedood er toch wel mee moet uitkijken, maar vooralsnog jubelen we nog over het resultaat: gisteren was het 5 keer eruit. hoezee! ik voel me meteen zoveel beter na zo'n nacht. Alleen had ze wel het gekke idee dat het om half 5 half 7 was en dus tijd om te babbelen en te spelen.

ik overtreed hier nu wel even mn eigen regel dat ik alleen op vrijdag berichtjes zou doen, maar ik ben eigenlijk heel erg enthousiast: vanavond is de eerste batch moedermelknetwerkmelk opgehaald door de mama van t kindje. ze is al wat ouder, maar de hoop is dat de bv de darmen van t kindje wat tot rust kan helpen brengen. En daar help ik aan mee. en dat geeft zo'n ontzettende voldoening! en ik hoef er nauwelijks extra voor te kolven, want ela drinkt al tijden niet meer alles op van t kdv, dus ik geef al minder mee tegenwoordig. En omdat het niet de hele voeding hoeft te vervangen boeit het niet dat het om hoeveelheden van 80-120 cc per dag gaat. jeu! iets echt positiefs wat ik kan doen voor anderen, naast mama en dochter en liefste zijn. jeu!

[ Bericht 8% gewijzigd door Jdee op 22-11-2005 22:36:07 ]
..en laat gaan...
  woensdag 23 november 2005 @ 06:57:01 #92
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32499302
Vicky, ik hoop voor je dat je snel wat meer slaap en regelmaat krijgt. Veel sterkte! Ennuh, gewoon teruggaan met die babyfoon. De man in de winkel riep al dat als er met deze iets mis is we gewoon weer terug kunnen komen.

Renzell, jeetje moet jij even bikkelen zeg! Neem zoals Jdee zegt alle hulp aan die je kan krijgen. En zorgverlof moet toch ook te regelen zijn Veel sterkte en beterschap voor je man

Bix, het was wel even spannend, maar het ging prima! We hebben lekker nog even samen liggen slapen en ik heb maar de boel de boel gelaten. Ik ben toch zo verliefd op mijn ventje, ik zou hem de hele dag wel kunnen knuffelen Vanaf vandaag ga ik toch wel even proberen het moeder-zijn wat meer vorm te geven Het huis kan wel een goeie beurt gebruiken namelijk

Jdee, ik kan me voorstellen dat het 'delen' van je moedermelk je een ontzettend goed gevoel geeft! Mooi dat je zo andere mensen kunt helpen Persoonlijk vind ik het nog steeds een vreemd idee
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 november 2005 @ 09:58:26 #93
105888 renzell
pi_32500995
Dank jullie. Misschien inderdaad geen slecht idee om binnenkort eens wat hulptroepen in te schakelen. Mijn repetitie van vanavond (ik regisseer een toneelclub) heb ik al afgezegd (volkomen legitiem, al voel ik mij altijd als ik iets afzeg, alsof ik eigenlijk iets stouts doe.... hmmmm, zal wel te maken hebben met middelbare school en spijbelen enzo...), dus dat scheelt. Vandaag even als een dolle mina door het huis en dan morgen hopelijk weer verder met mijn eeuwige plannenschrijverij (subsidies aanvragen voor theater: gedoe!!! begin er nooit aan!).
Ik weet niet hoe lang het gaat duren Bix. opereren gaan ze niet doen, omdat het 'naar binnen' is geschoten ipv 'naar buiten' (what ever that may mean), dus het is vooral rust rust rust wat de klok slaat. En ik weet helaas niet hoe lang.

Jdee; goede daad zeg! Het zou eerlijk gezegd ook niet bij mij opkomen, maar vind het wel een daad die respect verdiend. En hulde.
  woensdag 23 november 2005 @ 10:27:26 #94
63367 Jdee
pi_32501657
het voelt stiekum ook een beetej als een goede daad.net als geldgeven aan goede doelen, maar dan persoonlijker. altruisme is het niet hoor,ik krijg er een ontzettend goed gevoel bij. en dat heb je af en toe net effe nodig, nietwaar.

subsidies aanvragen? nee ik kan me voorstellen dat je daar een ontzettende molen mee in gaat, en dat ook nog VRIJWILLIG!? hihi. ach, het doel heiligt de middelen? Als t naar binnen is geschoten, kunnen ze het dan niet effe naar buiten lokken ("hierrrr herrrrniaatje, hierrr"), dit schiet niet op, rust met een baby in huis. veel sterkte hoor.

Wennie> knuffelen is ook moederen, toch? maar het is wel fijn voor je gevoel van eigenwaarde als je huis leefbaar is, das waar. Al blijft t gek dat dat er zo erg in zit bij ons dames, dat wij t huis als verantwoording zien. naja. das wel heel generaliserend natuurlijk...

potver ik zit hier mn eigen regels ontzettend te overtreden... tot vrijdag!
..en laat gaan...
pi_32502476
Jdee tot vrijdag en bedankt voor de jompels !

Nacht 4 ging ook goed, ze kwam om 12 en om 2 uur, heeft geslapen van 10,30 tot 9.00
Nacht 5 ging ietsje minder, ze kwam om half 12, 12 uur, half 3 en 5 uur, geslapen van 10.30 tot 10.00. Maar we houden vol
  woensdag 23 november 2005 @ 13:47:39 #96
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_32506315
Anitra alvast heel veel succes gewenst voor donderdag, hopelijk is het dan eens een keertje voorbij. Beterschap
  woensdag 23 november 2005 @ 20:37:01 #97
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32518067
Anitra veel succes hoor
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 20:43:03 #98
81992 Githa
pi_32518261
Anitra heel veel succes gewenst...

Jdee

[ Bericht 4% gewijzigd door Githa op 23-11-2005 20:56:27 ]
pi_32518674
Anitra heel veel sterkte en succes!
©Dumbo
  woensdag 23 november 2005 @ 20:56:30 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32518761
Anitra, sterkte inderdaad!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')