wat lief! ik dacht al reeds te zijn opgegaan te zijn inde vergetelheid der internet. Ben immers al ZO lang nietmeer geweest. Vandaag weer echt voor het eerst.
Eh, het is nog steeds errug druk hier. Mijn moeder gaat gestaag achteruit, zoals verwacht. inmiddels met stoma, drain en pruik en chemo begint meer vermoeidheid te geven dan oplossing. Dat is naar, maar het is niet verrassend. Je hoopt op meer tijd, maar eigenlijk hebben we al zoveel al WEL kunnen doen dat ik het kan accepteren (maar vraag het me niet morgen, dan kan ik het er opeens moeilijker mee hebben, bij wijze van). Bijkomende narigheid is dat het waarschijnlijk erfelijk is. ik ben reeds onderzocht en vertoon in ieder geval nog niet de tekenen (poliepen). Maar pas half januari (leeft ze dan nog?) is de afspraak bij de genetische arts, zeg maar. (dat kon niet eerder, schijnt).
Verder zijn we op dag 14 van de no cry sleep solution met ela die al maanden tussen de 3 (hemels!) en 12 (brakke zooi) keer komt snachts. Ja. Dat is best zwaar en kut, maar het boek (ik noem het af en toe liefkozend mijn nieuwe bijbel) helpt wel.
In de eerste plaats omdat het zo lekker zelfhulp-amerikaanse zut is waardoor je jezelf meteen niet zo allenig voelt staan in je probleem. Ook zien we al een soort van verbetering: Ze slaapt langer en beter smiddags en gaat makkelijker naar bed savonds. En ik ben er ook bewuster mee bezig. We hebben verbeterde strakkere bedrituelen, 1 voor dutjes en 1 voor naar bed en 1 voor 'als het al nacht is en ze dus weer moet gaan slapen'.
Ook staan we elke dag om half 7 op, ipv alleen als ze naar het kdv gaat. Dat helpt ook met mijn vermoeidheid al is het best zwaar om als je zoals afgelopen maandagnacht vanaf half 12 savonds (half)wakker bent geweest omdat madame tandje (2e boventand!) krijgt en niets anders wil dan bij jou liggen en drinken. (ze heeft dan bijtend speeksel waardoor je dus niet kan slapen van de jeuk/irritatie, dacht eerst aan spruw, maar was toch echt het tandje). En dan wel stoer en flink zijn en er om half 7 uit gaan (en gaan werken). Ja dat vind ik wel stoer van mezelf
![]()
.
Omdat dit alles toch wel enigzins zwaar is (...) en het op mn werk nog steeds te druk is, ben ik sinds vorige week 1 dag xtra in de week thuis. de vrijdag. ziekgemeld. (en nu is er opeens WEL een vacature uit voor ondersteuning, waar iedereen bij ons al maaaaaaaaanden voor vraagt, hoe curieus
![]()
) (nou goed, ik speel dat spelletje dan wel mee, maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden hoe dat dat werkt, of ben ik nou te idealistisch...)
En ikben ook nog bezig met 'welke kleur is je parachute' om uit te vinden wat voor werk ik liever zou willen doen want het wordt tijd om te wisselen (zinkende schepen, ik wil er niet mee tenonder gaan, kost teveel energie, etc etc). En dat is stiekum erg prettig en fijn: ik doe dan eens iets voor mezelf, niet voor het huishouden, Ela, Neelix, anderen...
Bottom line: het komt allemaal vast in orde. En door er op deze manier mee om te gaan leef ik ook nog een beetje tussendoor ipv dat het een soort van waas is waarbij sleur je erdoorheen trekt (niet mijn manier).
Maar eh, wat zag ik, lieve Martineke, krijgt Maxim er een brusje bij?!?! (ik geef het echt op om alles bij te lezen dames, vergeef me aub). Waw!
![]()
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:04 schreef Martineke het volgende:hoe gaat het met Jdee en Ela?? en niet te vergeten haar moeder?
ik volg alles maar half en ben eigenlijk benieuwdm heb het idee dat ik haar tijden niet gezien heb
maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk
Verder:
HALLO DAAR ALLEMAAL!
hoop dat t goed/redelijk/houdbaar met jullie gaat enzomeer, en dat ik niet in de
![]()
(hihi, wat een leuke smiley) hoef als ik verkondig dat ik echt alleen op vrijdags tijdens kantooruren kan kijken op dit forum. Maar jullie zijn echt in mn gedachten geweest de afgelopen maanden. alleen moet wel realistisch zijn met huidige leven: vrijdags it is.
liefs
Jdee