quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:42 schreef Wennie het volgende:
Hier nog een verse mama.
De bevalling is me zwaar tegengevallen (zie een kort verslag in Z&G, komt nog wel uitgebreider in Bevallingsverhalen). Ik heb het daar best wel moeilijk mee. Vervolgens lukte de borstvoeding niet.
Ik kreeg Robin erg moeilijk aan de borst, omdat mijn borsten zo groot zijn. Als hij dan eenmaal de tepel te pakken had, liet hij na 3x zuigen weer los, waarna hij de tepel weer niet kon vinden en pakken en zo ging dat maar door. Op dag 4 hebben we besloten te gaan kolven, omdat hij nu eenmaal iets binnen moest gaan krijgen, maar dit bleek ook geen succes. Ik kon na ruim 20 minuten kolven aan beide borsten maar 45 cc eruit krijgen, terwijl hij er al 60 mocht. De toeschietreflex wilde niet. Aan de borst wilde meneer ook niet meer. Ook het kolven was geen pretje; mijn tepels deden erg zeer (niet eens op de hardste stand), ik kon de kolven niet goed plaatsen, waardoor er regelmatig voeding verloren ging en ik me vervolgens doodongelukkig voelde.
De kraamverzorgster (wat een geweldig mens!) heeft ons op alle mogelijke manieren geholpen, maar toen hebben we toch besloten over te stappen naar flesvoeding. Ik heb er vrede mee, Robin een rustige moeder en m'n vriend een gelukkige vriendin.
Naast de borstvoedingperikelen heb ik ook veel last van m'n hechtingen. Ik ben 2x gehecht omdat na de eerste keer hechten nog steeds bloed bleef komen. De arts heeft toen een deel van de hechtingen van de verloskundigen weer verwijderd en is toen dieper begonnen met hechten. Het gaat inmiddels gelukkig wat beter, maar de eerste paar dagen was zitten, liggen, lopen allemaal erg pijnlijk.
Robin doet het geweldig. Hij is een lieve en tevreden baby. Hij is erg alert en probeert alles te zien en te horen. Ik kan zo van 'm genieten. Ik ben wel regelmatig alleen met hem (vriendje werkt deze week en is volgende week vrij) en het gaat allemaal prima. Vandaag is de kraamverzorgster voor het laatst.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:14 schreef Githa het volgende:
Wennie dat klinkt allemaal erg zwaar maar nu is de tijd daar om lekker van Robin te genieten![]()
Jelief![]()
Ireth, dat klinkt ook erg heftig....en elk jaar beleef je daar weer een stukje van.
Alvast gefeliciteerd met Suus![]()
Michel is nu nog thuis, maar die moet dinsdag ook weer aan het werk...quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:54 schreef Suzanna het volgende:
Ach Vicky toch... ik hoop dat het gauw beter gaat want dat is écht niets, slapeloze nachten (én dagen waarschijnlijk...) heb je overdag een beetje hulp? Als iemand Amber kan wiegen of met haar wandelen en jij even kan slapen kan dat al zoveel schelen!
Heel veel sterkte en hopelijk slapen jullie wat beter vannacht. Huilt Amber hard en strekt ze haar beentjes (de karakteristieke manier van huilen als ze pijn hebben geloof ik...) of is het meer jammeren?
Voel me nu emotioneel een wrak. heb de afgelopen 2 dagen meer gehuild dat de afgelopen 3 weken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:15 schreef Suzanna het volgende:
Ah, hier staat al het antwoord op de vraag die ik in het kleine-babietjes topic had gesteld aan jou (Vicky). Jammer dat hij dinsdag aan het werk moet, maar wie weet is het dan al een stuk minder...het kan ineens over zijn. Misschien dat het met een andere voeding al heel snel over is.
Hoe voel je je emotioneel? Moet je nog vaak meehuilen met Amber of ben je er al wat rustiger onder? Probeer toch je rust wel te nemen hoor, maar ik kan me voorstellen dat je je vriend ook niet altijd wilt 'storen'... toch heeft hij waarschijnlijk wel meer reserves dan jij op dit moment. Misschien als hij straks weer wakker is en uitgerust is, kan jij even naar bed?
Lief dat je dat vraag Bix!quote:Op zondag 6 november 2005 21:23 schreef bixister het volgende:
githa hoe gaat 't eigenlijk met je rug, nog steeds zoveel pijn?
met deze moeder gaat 't best goed, hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat dit tropenjaren zijn hoor. anna is alweer bijna 9 maanden (driekwartjaar!) en ik vind 't heel leuk dat ze alweer zoveelmeer 'mens' is met een eigen wil en vooral ook al heel veel eigen kunnen. piet is ook heel gek op z'n zusje, zo schattig om te zien. een ongelooflijk rijk gevoel, twee (en ook nog van die fijne!) kinderen. het weer werken begint nu ook wat te wennen, hoewel ik het nog steeds wel pittig vind, die combinatie. als ik op m'n werk zit vind ik 3 dagen wat te weinig (ik heb ook 't idee dat ik gewoon eigenlijk werk voor 4 dagen te doen heb). maar als ik thuis ben vind ik die 3 dagen dat ik werk meer dan genoeg. zeker ook voor de kinderen, die opvang-dagen zijn toch echt wel stukken vermoeiender voor ze dan de dagen dat ik/wij er zijn.
Het gaat steeds beter. Met Emma gaat het gewoon goed, die drinkt en slaapt en groeit wel. Met mij gaat het niet zo denderend in de zin dat ik echt heel moe ben en daardoor behoorlijk labiel. Ik had het er de afgelopen nacht heel moeilijk mee dat Emma op haar eigen kamer sliep maar het is wel beter voor mijn nachtrust geweest, ik heb langere stukken achter elkaar geslapen omdat ik niet van elk kreuntje wakker werd. (was overigens een idee van MikeAirquote:Op woensdag 9 november 2005 23:00 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe gaat het met jelief en kleine emma?
[Bemoeimodus]quote:Op donderdag 10 november 2005 13:29 schreef Jelief het volgende:
Lichamelijk gaat het aardig, hechtingen zijn opgelost en die joekel van een aambei slinkt best snel. Ik heb wel ontzettend last/pijn in mijn rug, als dat volgende week niet beter wordt ga ik even bij de huisartslangs. Ik heb ook het vermoeden dat ik een blaasontsteking heb, dus ik drink nog meer en slik extra vit. C.
* Jelief gaat meteen maar even vervoer naar de dokter regelen voor morgen.. bij mij komt van uitstel meestal afstel..... Ook meteen maar potje gaat zoeken voor een gewassen plasquote:Op donderdag 10 november 2005 13:54 schreef Rottdog het volgende:
[..]
[Bemoeimodus]
Als jij denkt blaasontsteking te hebben en daarbij rugpijn mag jij rap naar de dokter meiss, dit is dan meer een teken van nierbekonsteking.
[Bemoeimodus uit]
Wow dat doe je goedquote:Op donderdag 10 november 2005 13:29 schreef Jelief het volgende:
En dan de victorie van vandaag: Ik kan mijn gewone spijkerbroek aan!!!!!!!!Ik zit dan ook al bijna op mijn gewicht van voor de zwangerschap
![]()
Gewoon lekker laten stromen hoor, je doet er toch niets tegenquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:05 schreef Saffier het volgende:
Voor Loena. Het is toch ook wel heel erg
. Maar wel lekker
![]()
Uiteindelijk ben ik nog niet naar de HA geweest, hij was er niet en het ging/gaat alweer een stuk beter, veel gedronken en vit.C ingenomen. Vanmiddag in het bos gewandeld (45 minuten!!!!) Was wel lichamelijk moe maar heb ook weer veel energie opgedaan door de rust in het bos.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:50 schreef bixister het volgende:
en jelief, wat fijn dat je alweer zoveel gewicht kwijt bent! en dat emma 't zo goed doet. wat eenO+O+ is 't (zag ik net bij de foto's). hopelijk geen enge dingen als nierbekkenontsteking voor jou, een bevalling alleen is al een hele kluif om van te herstellen. goed dat je wat beter hebt kunnen slapen. en mocht het nou blijvend moeilijk voelen, emma niet bij jullie op de kamer, dan is 't zo weer terugveranderd.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |