abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2005 @ 19:40:45 #251
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33284463
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:39 schreef renzell het volgende:
Dank weer lieve mensen. M@x; ik ken je verhaal (een beetje) en als ik dat van mij met dat van jou vergelijk (of met dat van Lois of Jdee), mag ik echt echt echt niet zeiken.
Klagen mag altijd. Vergeljken ook. Als je maar niet vergeet dat leed met leed niet te vergelijken valt. Misschien is het voor jou JUIST verschrikkelijk zwaar omdat Julius tot 7 maanden als een zonnetje geslapen heeft. (gekke uitdrukking trouwens, moet dat niet 'maantje' zijn?). Het is hoe dan ook naar. En er is geen prijs voor de meest verschrikkelijke toestand.
quote:
Maar ja, zo zijn ieders problemen uniek en slaat het misschien gewoon nergens op om het `een 'erger' of 'minder erg' dan het andere te noemen. Wat ik eigenlijk gewoon nog maar een keer wil zeggen, is dat ik zo blij ben dat jullie allemaal zo lief zijn! Ik heb weer goede moed gekregen. Mocht de slapeloosheid hardnekkig blijken, dan ga ik vol gas voor de harde aanpak en zo niet, dan ben ik het gelukkigste mens op aarde. We zien wel.
indeed! go girl go, whatever your decision, stick to it. Dat is toch wel het belangrijkste.

oh en even een voor mn meisje: na een paar nachtjes mama-plagen heeft ze netjes van 22u tot 2u30 geslapen vanacht! back on track richting de 5 uur. (en trouwens ervoor 3 uur en erna 2,5, dus das ook niet eens zo gek. ik was iig relatief uitgerust ) hup ela hup ela! zo. moest ff.
..en laat gaan...
  woensdag 21 december 2005 @ 19:46:19 #252
63367 Jdee
pi_33284697
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:13 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft tot ze 7 maanden was prima geslapen, maar de afgelopen 4 maanden zijn dus echt een hel wat slapen betreft. Een goede nacht is 3 - 4 keer eruit, een slechte 10 -12 keer. Manlief slaapt er doorheen dus ik sta er wat dat betreft ook alleen voor. En dat is gewoon verschrikkelijk zwaar. Doordat je zo moe bent kun je niets meer hebben, alles lijkt een probleem, en dat reageer je dan weer op de ander af. Inderdaad een Uitdaging, zoals Jdee zo mooi schreef Misschien moeten we eens een nachtje rouleren, ik neem Ela, Renzell neemt Myrthe en Jdee neemt Julius een nachtje, kijken of ze dan wel slapen
vriendjes reactie *jaja* hier trouwens nog zo een die er ONBERIJPELIJKERWIJS door heen slaapt. niet gelogen! hij knarsetand en snurkt als ie slaapt. en dat doet ie dan. misschien dat dat zoveel herrie in zn hoofd maakt dat ie het daarom niet hoort, maar dan nog. Ik zeg: met de kerst moeten we toch richting den bosch, das halverwege Renzell?
oh lees net dat je ongenadig op kerstavond op stap wil gaan (kan dat trouwens, naja, is natuurlijkgewoon een zaterdagavond ). Veel plezier!

en 10-12 keer is

ik laat ela na een keer of 5 (alhoewel ik tel: 1-2-3-veel vanwege de vermoeidheid) meestal gewoon maar in mn bed laat liggen. slaapt voor geen meter, maar hoef ik er iig niet uit. en trouwens, dat is gewoon verleden tijd, natuurlijk. madam gaat natuurlijk gewoon die fase noooooit meer herhalen

[ Bericht 6% gewijzigd door Jdee op 21-12-2005 19:52:26 ]
..en laat gaan...
pi_33285418
Ja, dat doe ik tegenwoordig ook hoor Jdee, als ze zo vaak komt. Gelukkig is 10-12 keer al weer een tijdje geleden, paar weken terug ofzo. De laatste tijd is het meestal 'maar' een keer of 4. Ze heeft de laatste tijd wel de neiging om 'wakkerder' te zijn dan voorheen. Eerst was het speentje geven en ze sliep weer verder, nu ben ik vaak wel een kwartiertje bezig om d'r weer in slaap te krijgen. Maar we zetten door en houden vol
  woensdag 21 december 2005 @ 20:12:39 #254
63367 Jdee
pi_33285613
hup wij hup wij
..en laat gaan...
pi_33286995
ik weet nog dat Noa vaak in de nacht wakker werd (een paar nachten achter elkaar kon ik dan slecht slapen) maar ik raakte ook de tel kwijt en dan was het ook 1-2-3- heeeeeel veel... (soms was ze 'maar' drie keer wakker geweest maar was ik heel lang bezig geweest met troosten,voeden, etc. etc. )
De volgende ochtend had ik het idee dat ik helemaal niet geslapen had.

Fijn dat Ela goed heeft geslapen!!!!

Ladybos - hopelijk gaat Myrthe ook snel doorslapen... sterkte hoor!

Oh ja...wat tegenwoordig alleen maar helpt als Noa 's nachts wakker wordt is haar uit bed halen, knuffelen en een liedje zingen (het bekende slaap-kindje-slaap), haar al zingend in bed leggen en de kamer uitlopen. Gaat op zich best goed ...
  woensdag 21 december 2005 @ 20:56:20 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33287300
Wat de afgelopen nachten hier alleen nog maar lijkt te helpen is als ik op m'n rug lig en dan Noah op zijn buik op mijn buik Superlief wel, maar ik slaap dan uiteraard voor geen meter Dus da leg ik hem toch weer terug in bed, of gewoon naast me op zn rug, maar nee da's allemaal niet goed (ja nu kan ik er om lachen, 's nachts niet bepaald )

Ela en Julius ga zo door!!! En nu Myrthe nog
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 21 december 2005 @ 20:57:02 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33287330
Renzell
Goed dat jullie even doorgepakt hebben en opa en oma overleven het echt wel hoor.

Ik lees hier trouwens dat heel veel hun kleintjes uit bed halen. Op welk punt doen jullie dat? We hebben nl. vanaf het begin af aan (en geloof me dat heeft heel wat voeten in aarde gehad ) Léon in zijn bed laten liggen als hij weer huilde. Sussen, liedje zingen, aaien, maar altijd in zijn bedje laten liggen. Tenzij hij echt overstuur was natuurlijk.
Ik kan me nog herinneren dat we hier destijds ook veel over gesproken hebben. Dat dat de enige manier was om hem eraf te krijgen. En hier werkte het.
Dus vandaar dat ik het vraag, wanneer besluiten jullie om je kind uit bed te halen?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_33287849
Ik haal haar alleen uit bed als ze overstuur is. Als ze 's nachts huilt wacht ik altijd eerst of het 'doorzet', soms huilt ze nl. in haar slaap of valt ze zelf weer in slaap. Op een gegeven moment gaat het volume omhoog en dan weet ik dat het tijd is om in actie te komen Ik ga dan haar kamer in, geen licht aan, ik zeg ook niets, ik voel op de tast naar d'r speen (ik leg er meestal een stel klaar op een vaste plek) en die doe ik in haar mondje. Soms is dat voldoende en gaat ze dan meteen weer slapen. Soms moppert ze nog wat en dan leg ik meestal mijn hand op haar buikje tot ze stil wordt, en dan is de kunst om de hand op het juiste moment weer weg te halen en de kamer uit te sluipen zonder dat ze weer wakker wordt Maar soms moet ze echt erg huilen (naar gedroomd ??) en dan probeer ik d'r eerst te troosten door d'r vast te houden terwijl ze nog wel in d'r bedje ligt, en als dat niet werkt haal ik haar eruit. Dan troost ik haar met d'r liedje en wieg haar weer in slaap, zodra ze bijna slaapt leg ik haar weer in bed. Maar als ik dus een nacht heb waar ze al tig keer is gekomen en ze hard huilt dan ben ik te moe om d'r liefdevol in slaap te wiegen etc. dus dan neem ik haar mee naar ons bed. Maar dan moet het wel minstens een uur of 4 -5 in de ochtend zijn. Soms krijgt ze dan een flesje, en als ze dan weer slaapt en ik kan zelf lang genoeg wakker blijven dan leg ik d'r alsnog weer terug in d'r bedje. En soms blijft ze dan tussen ons in liggen tot de ochtend.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:18:56 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33290398
Is ze zo vaak overstuur dan? Is het dan niet gewoon een gewoonte van haar geworden? Ik bedoel het niet betweterig (maar kom nu wel zo over ), maar vaak blijkt zoiets erin te sluipen en raken ze eraan gewend. Het enige wat dan helpt is het patroon te doorbreken. Dat kost barstens veel moeite, maar uiteindelijk helpt het.
Misschien herkennen jullie je helemaal niet in dit verhaal en dan hoop ik ook dat je je niet aangesproken voelt. Ik vertel alleen mijn ervaring met mijn kind en misschien heeft iemand hier iets aan.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:42:55 #260
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33291356
Ik haalde Juul de afgelopen weken vaak veel te snel uit bed. Een paar weken terug toen de ellende begon heb ik hem heel vaak heel lang laten huilen, soms echt wel een half uur of langer. Idd ook soms proberen te troosten terwijl je hem in bed laat liggen. Maar dat hielp echt voor geen centimeter en ik werd ondertussen zo moe, dat ik steeds vaker dacht: dikke speer, ik leg hem wel even aan, dan slaapt ie daarna tenminste weer. Bij ons was het dus ook altijd met een paar slokken borstvoeding opgelost. Nu sinds drie nachen doe ik dat niet meer, maar geef ik dus wel ipv die drie slokken een speentje aan meneer. Hij krijgt deze niet al in bij het slapen gaan, alleen als ie huilend wakker wordt en niet meer uit zichzelf in slaap wil vallen.

Jdee; Roosjes slapen! En blokken. Maantjes zijn 's nachts juist wakker! En zonnetjes.... die zijn gewoon heel lief sowieso.

Noahtje beertje; niet alleen bij mama op de buik slapen joh. Foei! Ik hoop op snelle verandering daar Tex.

En Ladybos; ik vind jou ook een behoorlijke held met je engelengeduld! Ik weet dat het nu eenmaal vaak de enige goede optie is om kalm te blijven en de nachten te ondergaan, maar het klinkt alsof je er heel goed en rustig mee omgaat. Al geloof ik echt wel dat de gemiddelde 'slechte' nacht soms eenzaam en verschrikkelijk is en om wanhopig van te worden.

Ik ben net trouwens toch gaan sporten. Goed man!!! van mezelluf dan... Ik heb er energie van gekregen.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:50:18 #261
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33291668
Ik denk/hoop dat het slechte slapen hier te maken heeft met het steeds 'ziek' zijn en de sluimerende oorontsteking. Morgen maar weer een afspraak maken met de huisarts, als het idd de oortjes zijn dan krijgt ie waarschijnlijk antibiotica, en hopelijk is het dan echt over (ook voor hem juist, want het is zo zielig!).

Oh en zonnetjes rijden
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 22 december 2005 @ 09:26:26 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_33300084
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 december 2005 @ 09:51:36 #263
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33300542
Vannacht werd juul wakker om 01.30, maar was te troosten met speen in z'n mikkie. Toen om 05.30uur weer wakker. Speen erin, troosten, maar hij bleef toch piepen. Toen heel stug en stoer DE methode toegepast en een uur later: tadaaaaaa! Een slapend roosje!!!! Ikke blij en trots en wij ook nog lekker ff kunnen maffen. Dus al met al geen slechte nacht. Hieperdepiep.... HOI!
hoort eigenlijk in het babytjes topic thuis, maar omdat hier de hele voorgeschiedenis al stond toch maar even hier...
pi_33302833
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:18 schreef dutchie het volgende:
Is ze zo vaak overstuur dan? Is het dan niet gewoon een gewoonte van haar geworden? Ik bedoel het niet betweterig (maar kom nu wel zo over ), maar vaak blijkt zoiets erin te sluipen en raken ze eraan gewend. Het enige wat dan helpt is het patroon te doorbreken. Dat kost barstens veel moeite, maar uiteindelijk helpt het.
Misschien herkennen jullie je helemaal niet in dit verhaal en dan hoop ik ook dat je je niet aangesproken voelt. Ik vertel alleen mijn ervaring met mijn kind en misschien heeft iemand hier iets aan.
Nee hoor, zo vaak is ze niet overstuur. Meestal brengt ze dus ook gewoon de nacht door in haar eigen bedje.

Vannacht sliep ze trouwens van 9 tot 5 in 1x door !! Ze kan het wel
pi_33302936
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
Ja, dat is waar Belana, met z'n tweeen is het beter te doen. Maar er zijn een paar redenen waarom ik het toch alleen doe.. Ten eerste hebben we dat al afgesproken voordat ik zwanger werd, omdat MrBos er heeeeeeeel slecht tegen kan om 's nachts wakker te moeten worden. Ten tweede dus omdat hij er zo slecht tegen kan, hij is dan echt na 1 nacht al kapot, chagerijnig, en daar wordt ik ook niet blij van Ten derde werkt hij gewoon en hij heeft een zware baan, en ik ben de hele dag thuis, en kan dus overdag 'uitslapen' of even gaan liggen als Myrthe overdag slaapt. Tot nu toe sliep ze overdag maar 1 of 2 keer een half uur tot drie kwartier, dus dat was voor mij niet genoeg om uit te rusten. Nu met de slaaptraining slaapt ze 1x een uur en 1 keer 2 uur, dus dat scheelt voor mij ook. Ten vierde kan MrBos haar slechter troosten en is hij dus veel langer bezig dan ik 's nachts, en wordt ook veel sneller ongeduldig/boos op d'r, waar ik dan weer boos over wordt en dat maakt de nachten er ook niet gezelliger op. Maar als ik het echt niet meer trek dan neemt hij haar wel eens een nacht beneden, dan slaapt hij op de bank, Myrthe in d'r bedje ernaast, dan hoor ik het ook niet als hij ongeduldig wordt
  donderdag 22 december 2005 @ 12:21:55 #266
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33304323
Wij hebben ook wel een ongeschreven regel hier hoor; degene die vrij is is die nacht aan de beurt. Maar als het te gortig wordt por ik het mannetje gewoon wakker. En dan wordt er ook niet moeilijk gedaan. Hij zegt dat hij het niet hoor. Euheuh Volgens mij zeggen alle mannen dat, maar dan heb je bij mij gewoon pech hoor, dan maak ik hem gewoon wakker. We wilden samen kinderen hè schat?
pi_33304686
hier ben ik vaak degene die 't niet meteen hoort. dan komt manlief bijvoorbeeld anna even bij me brengen. of hij port me wakker en zegt: kun jij horen wie van de twee dit is? iets minder romantisch.
pi_33308214
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:27 schreef poemojn het volgende:
Maar een baby van een maand lijkt me daar zeker nog te jong voor.
Ik vroeg er ook niet voor mezelf naar hoor Eenv riendin met ene zoontje van 10 maanden
Maar werkt het ook als hij'midden in de nacht wakker wordt? Het is bij hun meer ene doorslaap-probleem dan een inslaap-probleem.
  donderdag 22 december 2005 @ 14:40:07 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309019
Nick hoort het ook vaak eerder dan ik, maar we gaan alle 2 evenveel naar Liam toe. de ene keer kan ik het beter hebben en de andere keer Nick.
Ladybos, tja, ieder doet het op zijn/haar eigen manier natuurlijk, ik heb gewoon altijd zoiets van, je begint samen aan een kind. Gelukkig denkt Nick er ook zo over. Maar als het voor jullie zo werkt is het natuurlijk prima
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 december 2005 @ 14:42:15 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33309098
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef Belana het volgende:
Nick hoort het ook vaak eerder dan ik, maar we gaan alle 2 evenveel naar Liam toe. de ene keer kan ik het beter hebben en de andere keer Nick.
Ladybos, tja, ieder doet het op zijn/haar eigen manier natuurlijk, ik heb gewoon altijd zoiets van, je begint samen aan een kind. Gelukkig denkt Nick er ook zo over. Maar als het voor jullie zo werkt is het natuurlijk prima
ga jij eens als de donder naar Z&G! We zitten met smart op je verslag te wachten.
pi_33309773
Belana, het is ook meer dat ik het zo wil hoor, want hij heeft het best vaak aangeboden. Maar dan zit ik met een chagerijnige slaperige man de volgende dag en daar heb ik ook geen zin in
  donderdag 22 december 2005 @ 15:03:02 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309834
ah! daar komt de aap uit de mouw ladyBos
stormy waters...
sailin'
pi_33309905
ja, nu ik het teruglas vond ik het ook wel een beetje te negatief over MrBos Maar soms moet je gewoon even afreageren ook al is het dan je eigen schuld he
  donderdag 22 december 2005 @ 15:07:19 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309994
het staat hier op het beeldscherm snel "harder" dan je de dingen bedoeld
stormy waters...
sailin'
pi_33310482
Hier ben ik altijd degene die eruit gaat als Thijs wakker word Snachts
zelfs als het weekend is en ik zou mogen uitslapen dan nog maak ik smorgens Thijs zijn papfles verschoon ik zijn luier.
Om vervolgens terug mijn bed in te kruipen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33310816
ik vind dat wel opmerkelijk, dat 't bij zoveel mensen toch wel erg ongelijk verdeeld lijkt, die (met name nachtelijke) verzorgingstaken. natuurlijk is het vast vaak zo dat de ander dan weer andere klusjes op zich neemt (neem ik aan). maar ik vind die nachtelijke onderbrekingen wel een behoorlijk zware belasting, ook echt iets om samen een beetje te (ver)delen als 't enigszins gaat. als je borstvoeding geeft is het al zo dat je dat alleen zelf kunt doen, dus ik ben blij dat G me waar hij kan dan juist dingen uit handen neemt (en bijv ook nog altijd 's ochtends m'n ontbijt maakt... ).
  donderdag 22 december 2005 @ 16:52:19 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_33313412
dat gevoel had ik dus ook wel een beetje bix, maar ik wil ook geen mensen voor het hoofd stoten. Ik ben wel heel blij met mijn vent (die zich ook verbaasde trouwens toen ik dit vertelde)
stormy waters...
sailin'
pi_33313496
We hebben er geen afspraken over gemaakt maar ik heb het idee dat we toch wel allebei ons deel doen 's nachts. En dat vind ik wel zo lekker
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 22 december 2005 @ 17:06:27 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33313851
Wij doen ook allebei evenveel. Ook trouwens toen ik borstvoeding gaf. Sebas ging er gewoon uit om haar te pakken en soms te verschonen, ik legde haar weer terug na de voeding. En dat terwijl hij door een bepaald syndroom (ja ja, klinkt gek, maar is niet heftig) altijd echt heel moe is. Hij vindt het normaal en leuk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33316278
Wat betreft de verzorging van Myrthe neem ik denk ik 90 - 95% voor m'n rekening. Mr.Bos daarentegen doet 90 % van het huishouden, dus het is niet zo dat hij verder niets doet hoor We zijn allebei even druk, hij heeft daarnaast ook nog een fulltime baan terwijl ik niet werk, maar wel beperkt energie heb door de whiplash en de reuma.
  donderdag 22 december 2005 @ 19:11:25 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33317068
Aha.
Ik had dat ook wel een wat Bix dacht. Maar ik snap dat jullie het zo eerlijk mogen verdelen. Jij kunt door jouw 'beperkingen' bepaalde dingen niet en die neemt je man van je over. Naast een full-time baan. Dus dan is het idd wel eerlijk dat jij de verzorging van Myrthe doet.
Maar heeft hij niet het gevoel dat hij die verzorgingsdingen ook wil doen? Het is toch vaak ook wel even gezellig om dat met je kind te doen.
  donderdag 22 december 2005 @ 19:13:14 #282
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33317117
Hihiii, ik ben zo blij. Na een jaar ben ik erachter dat ik toch echt wel verslonst ben. Wat een kappersbezoek al niet kan doen! Joehoe, ik ben naar de kapper geweest en heb nu supercool, waanzinnig hip moederhaar. .Zo.
En over ons 'rolpatroon'. Wij doen ook ('s nachts) ongeveer evenveel. ZO evenveel dat we van de week allebei om 3 uur klaarwakker beneden op de bank zaten. Wel zo gezellig.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33317723
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:11 schreef dutchie het volgende:
Aha.
Ik had dat ook wel een wat Bix dacht. Maar ik snap dat jullie het zo eerlijk mogen verdelen. Jij kunt door jouw 'beperkingen' bepaalde dingen niet en die neemt je man van je over. Naast een full-time baan. Dus dan is het idd wel eerlijk dat jij de verzorging van Myrthe doet.
Maar heeft hij niet het gevoel dat hij die verzorgingsdingen ook wil doen? Het is toch vaak ook wel even gezellig om dat met je kind te doen.
Ik vraag het wel eens aan hem maar volgens hem mist hij het niet zo. Als hij vrij is overdag dan pakt hij Myrthe 's ochtends als ze wakker wordt, en mag ik uitslapen tot een uur of 10, dus dan doet hij de verzorging wel. Maar aankleden vind hij niets, want Myrthe is veel te beweeglijk en zijn vingers zijn te dik. Poepluiers stinken, eten geven vind hij geklieder, dus nee, ik geloof niet dat hij het echt mist. Hij komt er wel eens bijzitten als ik d'r in bad doe voordat ze gaat slapen en hij is gek op knuffelen dus dat doet hij veelvuldig
  donderdag 22 december 2005 @ 19:33:27 #284
63367 Jdee
pi_33317774
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
no offence taken. vind ik ook (neelix is het daar in theorie dan wel mee eens, maar zou liever...), maar het probleem is dat dat een ander probleem oplossen is voor dat dat werkt: madammeke is namelijk als ze mij ziet/weet dat ik er ben nogal eenkennig: dat maakt het probleem 'ela weer in slaap krijgen' er niet makkelijker op op te lossen. Bovendien heb ik de Wondermiddelen, en Neelix niet. we hebben nu de 'regel' dat Neelix haar sust als ze savonds wakker wordt voor we zelf gaan slapen en als we nog niet zo lang zelf in bed liggen (dan hoef ik hem ook nog neit wakker te maken, is/wordt ie er zelf nog wakker van), en dat ik het snachts doe. Hij zorgt na een zwaardere nacht voor Ela sochtends, zodat ik dan een uurtje extra pak. Ela was gewend om met de tiet in den bek in slaap te vallen, dat patroon is reeds doorbroken ( voor ons!), en ze hoeft nu ook niet elke keer weer de borst om weer in slaap te vallen midden in de nacht melk-hoeveelheids-gewijs. Nu verder met dat ze zelf weer in slaap valt. en dat gaat wonder boven wonder steeds beter zo af en toe dan :-\
ohja, roosjes, natuurlijk!

ik mis wel t 'alleen bv' geurtje trouwens. niet dat ik terug wil naar die specifieke babytijd, dit is veel beter en leuker, maar dat geurtje.. hmmm...

hmm einde van de week vermoed ik,ik begin te ijlen
..en laat gaan...
pi_33323146
marco heeft in ons geval een drukke baan en maakt veel uren, waardoor het heel moeilijk is om de verzorgende taken van Thijs op zich te nemen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33328896
lishe, fotooo!

en het was niet mijn bedoeling dat iedereen zich ging verdedigen hoor. wij hebben er ook geen echte afspraken over gemaakt, het ging/gaat redelijk vanzelf. maar net wie er puf genoeg heeft. het fijne vind ik vooral dat je ook op de echt moeilijke momenten (het laten huilen bijv) er niet alleen voor staat. en dan ook bijvoorbeeld samen beslist dat het wel genoeg is, of juist dat de één de ander kan steunen om 't toch nog even vol te houden.

jdee, jaaa dat geurtje!
pi_33329593
Berry geeft hem aan, en ik leg hem aan 's snachts. Eerlijk verdeeld toch?
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:20:54 #288
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33337558
Hier komt dan mijn aap uit de mouw

Ik hoor Zoë niet dus mijn heeft vele nachten met zijn dochter doorgebracht. Samen gezellig met zijn twee computeren diep in de nacht.
pi_33337912
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:20 schreef Rottdog het volgende:
Hier komt dan mijn aap uit de mouw

Ik hoor Zoë niet dus mijn heeft vele nachten met zijn dochter doorgebracht. Samen gezellig met zijn twee computeren diep in de nacht.
Bij mij is het andersom. Mijn hoort Amber niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:46:25 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33338001
Als Noah wakker wordt voor zn speentje hoort Micha het 9 van de 10 keer ook niet. Als Noah echt hysterisch aan het huilen is wordt ie er wel wakker van en anders wel van mijn gefrusteerde gegrom
©Dumbo
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:00:29 #291
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33339748
Mijn vriend wordt echt nergens wakker van en ook niet van Robin dus de nachtelijke zorg doe ik. Ik vind dat ook niet erg, want in de tijd dat ik bezig ben om vriendje wakker te maken en dat het duurt voor ik weer in slaap val (als hij weer terug is), kan ik het veel beter zelf doen. Maar gelukkig komt Robin 's nachts alleen 1x of 2x voor zijn speentje. Om 6 uur krijgt hij dan z'n voeding (en gaat vriendje naar z'n werk) en daarna slapen we door tot 10 uur. Verder verdelen we bijna alles in het huishouden en 's avonds en ik het weekend verschonen, troosten en voeden we om de beurt (hoewel hij dan toch ook weer vaak bij mij belandt omdat het papa niet lukt )

Gisteren heb ik Robin voor het eerst achtergelaten bij m'n ouders toen wij naar Beauty and the Beast gingen. Ik vond het echt vreselijk Hysterisch janken toen we weg gingen, zorgen tijdens de musical (en helaas toch minder genoten hierdoor ) en weer huilen toen we weer thuis waren. Ik dan , Robin was hardstikke lief geweest en heeft liggen brabbelen en lachen en slapen Hoe moet dat straks als ik weer ga werken...

[ Bericht 7% gewijzigd door Wennie op 23-12-2005 12:12:14 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33339864
arme wennie maar dat gaat langzamerhand vanzelf makkelijker, geloof me!
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:39:00 #293
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33343843
ook ik doe 95% van alles qua verzorging van maxim. overdag en snachts. ik werk niet, rob wel (alhoewel dat wel stukken minder is dan iemand die 40 u in dienst is bij een baas, rob is eigen baas).
rob word wel wakker snachts, ik meestal ook, en als ik eens niet wakker word word ik wel wakker gemaakt door hem dat maxim wakker is
rob is gewoon een beetje onhandig met bepaalde dingen, bijv luier verschonen, en helemaal als het een lekkere poepluier is aankleden doet hij ook niet, heeft hij het geduld niet voor en maxim is lekker beweeglijk. in bed leggen doe ik ook altijd. eigenlijk doe ik alles zeg maar gerust ik neem maxim ook overal mee naartoe, ben wel gewend ondertussen aan dat gesjouw. rob dus niet, die zegt dat zijn tijd wel komkt straks als maxim wat groter is en zelf kan lopen en dus makkelijker met papa mee kan dan nu
hier is papa echt de speelmeneer, hij speelt heel erg veel met maxim waar ik me dan weer schuldig over voel omdat ik eigenlijk te weinig speel met maxim
ik vind het zo wel prima.

rob is trouwens iets meer van de poetsert dan ikke, ik haat poetsen. rob eigenlijk ook, maar die doet het dan weer omdat ik het niet doe (bijv wc poetsen en badkamer schrobben e.d.)
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 17:22:05 #294
81992 Githa
pi_33348747
Wennie
De beste remedie hiervoor is ervaren. Breng hem gewoon korte periodes naar opa, oma of waar jij je prettig bij voelt.
Dat Robin zo huilt kan best is komen omdat hij jou spanning voelt Het is wennen voor jullie allebei.

Sterkte! Is helemaal niet leuk he
pi_33352642
Qua huishouden doen we evenveel, Sara verzorgen ook evenveel (al ben ik 1 dag vaker thuis in de week dan mannetje, maar verhoudingsgewijs evenveel).En het enige wat ik meer doe dan hij is koken en boodschappen. En 's nachts wordt ik dus niet echt wakker van Sara , Mannetje wel, als hij weer in bed kruipt na een speentje geven wordt ik pas wakker . Vind het wel erg van mezelf, en als mannetje eens een nacht weg is (scoutingkamp) word ik dus WEL meteen wakker van 1 kik van Sara...

Wennie, joh da's hartstikke logisch hoor dat het in het begin moeilijk is! Het went echt wel, en wat de anderen al zeiden, breng Robin nog een paar keer weg voor je weer moet werken, dan wennen jullie er beiden vast aan!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33358365
Dat heb ik net zo Fuente, ergens onderbewust denk ik vast stiekem: "Ach, Berry pakt 'm wel..." Zodra hij er niet is 's nachts ben ik bij ieder piepje wakker.
  maandag 26 december 2005 @ 08:26:37 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408844
Githa, het was niet Robin die huilde, maar ik
In januari heb ik sowieso nog twee uitjes voor ik de 23ste weer aan de slag ga.. wat gaat dat toch snel allemaal
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33408889
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:38 schreef FoN het volgende:
Dat heb ik net zo Fuente, ergens onderbewust denk ik vast stiekem: "Ach, Berry pakt 'm wel..." Zodra hij er niet is 's nachts ben ik bij ieder piepje wakker.
Pcies, dat is het een beetje. Maar goed, mannetje vindt het gelukkig niet zo'n drama en overdag doe ik wat meer, dus sjah. Kunnen we wel mee leven
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 09:06:16 #299
81992 Githa
pi_33408905
Uuuhmz Robin, dat mama zo huilt kan best komen doordat ze je spanning voelt ....

nee, ff serieus!
Twee datums in januari
Ik wens je heel veel sterkte en suuces met wennen. Wanneer is je verlof voorbij?
  maandag 26 december 2005 @ 09:10:59 #300
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408914
Ja, een etentje van m'n werk en naar het theater met vriendje, hoop dat het niet weer zo'n drama wordt
En thanks 23 januari ga ik weer werken, 3 dagen per week. Robin gaat één dag naar mijn ouders, één dag naar mijn schoonouders en één dag naar het kdv (per 1 maart).
Mijn afvalstrijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')